Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Legendy východního bloku: Hurá do terénu

Východoevropským specialistou na výrobu terénních vozidel býval Sovětský svaz. Díla od Škody se až na výjimky do výroby nakonec nedostala.
Zpět na článek
25. 5. 2016 08:09
25. 5. 2016 08:44
25. 5. 2016 09:04
25. 5. 2016 12:09
26. 5. 2016 00:19
25. 5. 2016 08:41
25. 5. 2016 09:26
Avatar - Stejsn
25. 5. 2016 08:09
UAZ 469
měl sice připojitelný přední náhon, ale ne zrovna moc komfortně. Řidič musel vylézt ven do bahna s klíčem v ruce a utáhnout matky na předních kolech. Tím se předek připojil. Na vojně jsem jeden takovýhle sovětský zázrak musel vytlačovat vejtřaskou z vyjetých kolejí, protože zůstal viset na diferácích. Naštěstí je to celkem ingot, takže stačilo se do něj opřít nárazníkem o rezervu a byl venku. Pak byla ještě ta buchanka - UAZ 452. Ta byla zase strašně nestabilní a klukům na vojně se jí povedlo převrhnout na bok. Měla malinká kolečka s obrovskými gumami a kde se s 1203kou dala říznout zatáčka v klidu, buchanka lehla :-) Ale tak co, byly to kraksny pro armádu, na řidičský nebo vůbec uživatelský komfort se kašlalo, stejně jako na spotřebu apod. Na 469ce je ještě zajímavé, že jednotlivé dveře jsou různě prohoditelné, vrchní a spodní díl jsou zvlášť, takže se nemuselo držet tolik různých náhradních dílů.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Barrichello
25. 5. 2016 08:30
Re: UAZ 469
Jo ty sanitky byly mazec ale v sojuzu to jezdilo jako kdeo co, u armády i v civilu. A dodnes se vyrábí i když GAZ dělá celou škálu daleko modernější dodávek a to i ve verzi 4x4 >:D
25. 5. 2016 08:44
Re: UAZ 469
No kamarád má Ford F250 a když chceš připojit předek tak se to taky dělá pomocí šroubu v nábojích kol. Tohle zoufalý konstrukční řešení je koukám mezinárodní. >:D
25. 5. 2016 09:04
Re: UAZ 469
S razenim predku se pletes. Radil se samozrejme pakou na podlaze kabiny. Sroubem v naboji bylo mozno odpojit predni kola od hnaciho ustroji pri dlouhodobem pouzivani mimo teren. Setrilo se tim palivo.
25. 5. 2016 12:09
Re: UAZ 469
Přesně odpojily se tím kola od převodů - kardan a celá předni naprava která ti stojí a kola se odvaluji pouze na ložiskach.
Avatar - rokyta.p
26. 5. 2016 00:19
Re: UAZ 469
ryccardo: Omg, ihned běžte vrátit řidičák. Předek se řadí normálně pákou!!! Vy myslíte volnoběžku resp ukamykání nábojů. To se dělá u Patrolu Y61 nebo Monterey dodnes. Funguje to jak cvrko kdysi na skládačce.

Aro se mi nikdy nelíbilo, ale Uaz pokud vezmeme v úvahu dobu vzniku a zaměření je povedený stroj. Patriot z klasické 69 těží pořád. Honker, to je dobrý vergl. A kdo pamatuje Škodu 973 Babetu? ;-)
25. 5. 2016 08:41
A co ARO 10?
Velice zajímavý stroj bylo i ARO 10, škoda, že ho autor do článku taky nezařadil. :-!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barrichello
25. 5. 2016 09:13
Re: A co ARO 10?
Ono toho bylo víc, třeba LuAZ, Tarpan atd
Avatar - Uživatel_5340709
25. 5. 2016 09:22
Re: A co ARO 10?
V tarpanech jezdí poláci /některé armádní jednotky/ dodnes.
Avatar - pumpkin
25. 5. 2016 11:11
Re: A co ARO 10?
Aro 10 sa v Británii predávalo ako Dacia Duster. :-)
25. 5. 2016 08:47
nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun vzdu
krome jinych i tanky a bvp, jak nam to sovetsti komunisti predvedli při okupaci v srpnu 1968
Rozbalit vlákno
35
25. 5. 2016 09:26
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
No, po vojenské stránce tehdy tu invazi sovětští soudruzi celkem zvládli, ale politicky jim to naštěstí nevyšlo hned podle jejich představ (naštěstí nedošlo k ustavení tzv. "rolnicko-dělnické vlády", která měla ihned vyhlásit výjímečný stav a legalizovat okupaci i případné internace nepohodlných osob či jejich popravy - Maďaři by mohli vyprávět).
Avatar - Uživatel_5340709
25. 5. 2016 09:43
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
Šak Vasil Biľak napsal dopis, že potřebujeme pomoct, ne? ........................................… Taky má za to na Slovensku v rodné vesnici pomník, dokonce krásný nový. ;-)
25. 5. 2016 10:10
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
a to je k z.b.lití...
Avatar - Uživatel_5340709
25. 5. 2016 10:53
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
Taky nechápu.........
A taky nechápu, které prase mi může dávat za koment s Bilakem palce dolů, leda že tu máme dnes mezi námi podobné zrádce. >:-[]
25. 5. 2016 11:43
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
jsou mezi námi, bohužel ano. Je mi jich líto
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
Možno to nie je za názor, ale za to, že zas niekto zbytočne ťahá do diskusie politiku. Už by si to niektorí naozaj mohli odpustiť. Vždy sa nájde niekto s iným presvedčením ako je to jediné správne. ;-)
25. 5. 2016 22:04
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
Vis ty co? Vlastne mas pravdu. At si kazdej mysli co chce. Ale stavet pomniky zlocincum?
25. 5. 2016 21:25
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
Tak som ti ho dal aj ja.
Za prvé preto že, sem politika nepatrí, dosť jej je inde.
Za druhé preto, že ho nepodpísal len Biľak, ale aj iní piati komunisti, je od teba nepekné, že si ich vynechal >:-[]
Avatar - Uživatel_5340709
25. 5. 2016 21:39
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
Máš zajímavé argumenty....................... zkus to po sobě přečíst znovu. Jinak my jim tady v Čechách nestavíme pomníky, těm dalším, které vzpomínáš. Tímto se omlouvám všem slušným Slovákům.
26. 5. 2016 17:21
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
Vy v Čechách ich volíte do parlamentu.
Že postavia komunisti pamätník komunistovi, sa mi zdá byť logické. A že proti tomu nekomunisti protestujú jeho zničením, je tiež logické.
Ale prečo volia nekomunisti komunistov, to nechápem.
A ospravedlňovať sa mi nemusíš >:D
Avatar - Uživatel_5340709
26. 5. 2016 18:25
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
Co to meleš, o co ti jde, obhájit toho Bilaka, nebo o co?
Avatar - pumpkin
25. 5. 2016 20:49
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
Už nemá, aktivisti ho zničili, ale skončili na súde. ;-\ Ale šíril sa fór, že Obyvatelia Krajnej Bystrej sú viac krajní než bystrí. >:D
25. 5. 2016 10:14
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
Maďaři si to odnesli i s úrokama. Tam to byl opravdickej masakr...
25. 5. 2016 11:28
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
Jsou to hrdinové, nevzdali se ani zdrcující komoušské přesile a sovětské tanky v Budapešti dokázali nebojácně zapalovat i šestnáctileté děti! Rusáci tam tehdy přišli nejmíň o 700 vojáků a spoustu techniky, maďarské ztráty ale samozřejmě byly mnohonásobně vyšší, nemluvě o rozstřílené Budapešti a o tom teroru, který tam po rozdrcení povstání nastal.. :-!
P.S. A mimo jiné, rozkaz k násilnému potlačení vzbouřených Maďarů vydal N. Chruščov, kterého zde nedávno Barik tak nadšeně vyzvihoval jako vzor všech komouškých ctností...
25. 5. 2016 11:48
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
souhlasím.
Co se Chruščova týká... ten byl hodně rozporuplnej. Na jednu stranu otevřenej západu a technologiím, na druhou stranu strůjce kubánské krize a masakru v Maďarsku...
Je ale fakt, že za Chruščova bylo v Rusku relativně lépe, než v předchozím a následujícím období. Ale to bylo způsobeno i tím, že konečně šel Stalin do pekel (doufám).
Avatar - Barrichello
25. 5. 2016 14:50
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
Za kubánskou krizí stojí USA se svým rozmístěním raket v Turecku. Jen idi*t by si nechal rakety co míří na jeho území a sou daleko pár set km rozmístit bez odezvy.
Sedět na místě Chruščova a mít za spojence Kubu, která je kousek od břehů USA, váhám asi 2 vteřiny kam rozmístím na oplátku svoje rakety >:D >:D >:D

Každá akce vyvolá reakci, s tím musel Bílý dům počítat.
Takže výrok že že kubánskou krizi může Chruščov je s prominutím blábol >:D >:D
25. 5. 2016 15:57
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
[odkaz]

máš to tam anglicky, španělsky i francouzsky

Chruščov byl významným spolutvůrcem, chceš-li tedy politickou korektnost.
Ale více ti neustoupím. S výjimkou uznání obětí WWII je a zůstane SSSR v mé mysli jako říše zla...
Avatar - Barrichello
25. 5. 2016 16:06
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
Já to četl, detailně je to popsáno i na wiki.
Co ti není jasného na tomto, můžeš mi to osvětlit?

Rozbuškou pro horký podzim roku 1962 se stalo rozmístění amerických raket středního doletu Thor (dosah 2 400 km) na území Velké Británie (60 ks) a raket Jupiter (dosah také 2 400 km) v jižní Itálii (30 ks) a současně v severním Turecku (15 ks). Jestliže případné zjevné zahájení amerického úderu proti území SSSR vedeného dálkovými bombardéry nebo strategickými raketami poskytovalo velení sovětské armády čas na vyhodnocení situace od několika hodin po alespoň 30 minut, zkrátily nové střely umístěné v Evropě reakční dobu na pouhých 600 sekund. Sovětské ozbrojené síly dostaly v roce 1961 od amerických střel středního doletu v Itálii a Turecku šach. Na tahu byla Moskva.

Zdroj: [odkaz]

Kubánskou krizi začlo první USA, pokud chceš někoho obklíčit raketami a ještě máš vojenskou převahu, co asi udělá ten na druhé straně. Logicky vezme svoje rakety a rozmístí ti je za humny, pokud může a díky Kubě mohli.
25. 5. 2016 16:09
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
píšu někde, že mi není něco jasného? Spíše mě udivuje i přes tvé znalosti tvůj zjevný pozitivní přístup k východu. To jediné mi jasné není.
Avatar - Barrichello
25. 5. 2016 16:24
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
no ještě hezčí článěk je tady [odkaz]

Jak americká propaganda udělala z Kennedyho borce, ale zapoměli říct, co se jim nehodilo do krámu >:D
A dohodu zpuntovali agent KGB Feklisov (ten co ukradnul amíkům atomovku) a "novinář" a agent CIA na druhé straně. Stejně jako za řešením Berlínské krize taky stáli jiní (velvyslanec usa) a tam dal nafrak Kennedymu spíše Chruščov.

Nic není černobílé >:D
Avatar - Barrichello
25. 5. 2016 14:47
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
Co má Chrušov společnýho s UAZem, Nivou atd?

To mi pořád není jasný.

Chruščov byl nejlepší představitel SSSR ze všech. Za tím si stojím.
Pust si dokument o Gagarinovi (by čt - jmenuje se to Milion lidských očí), tam jeden z rusů pronese památnou větu, že "Chrušov byl jediný náš vůdce, který věřil tomu, že komunismus může vyhrát a prosadit se".

Takový malý důkaz o tom co sem psal.

Ale nikde sem nepsal že byl dokonalý.
25. 5. 2016 15:13
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
Prones před nějakým maďarským pamětníkem událostí z roku 1956 pochvalná slova o Chruščovovi a nebudeš stačit utíkat! :-!
P.S. Pokud bychom se i my odvážili k obraně v srpnu 1968, Praha by byla od Rusáků stejně srovnaná se zemí jako Budapešť v roce 1956!
Avatar - Barrichello
25. 5. 2016 15:28
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
Mimochodem jednotky rudé armády v Madarsku vedl maršál Koněv, bejt tebou, jdu hned přestříkat cedule na Koněvce nebo je urazit >:D >:D >:D
25. 5. 2016 15:44
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
Díky za radu. A jak to souvisí s Chruščovem a jak se srpnem 1968? :-)
Avatar - Uživatel_5340709
25. 5. 2016 15:53
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
Jestli myslíš tu v Brně, tak ta se od r. 1990 jmenuje Vídeňská, což byl původní název do roku 1945, a v té době se dalo s přejmenováním více-méně souhlasit. Ale to nemá nic společného s Ruskou invazí do Maďarska a ČSSR. Nebo hledáš důvody pro invazi? Jsi Rus? Nebo dokonce špión? >:D
Avatar - Barrichello
25. 5. 2016 15:56
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
Myslím tu v Praze >:D

souvisí to se vším, i se srpnem 68, nebo Koněv vedl skupinu generálů a dustojníků (ve skutečnosti agenti kontrarozvědky GRU, kteří měli za úkol zjistit rozmístění naší československé lidové armády).

A s Madarskem to souvisí tak, že rozkazy vojákům RA vydával v madarsku právě Koněv >:D
25. 5. 2016 16:06
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
v tom případě, když jsi tak informován, je ostuda, že ty osobně jsi ty cedule na Koněvce nešel dávno přestříkat.
Avatar - Barrichello
25. 5. 2016 16:21
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
Já nejsem fanatik ani pro USA ani pro Rusko (SSSR). Nicméně co se týče tehcniky obdivuji oboje, už sem to tu několikrát říkal.
Co se týče mých politických komentů, považuji za správné k tomu A říci i B, ono totiž nic není černolbílé.
25. 5. 2016 16:58
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
No, kdo si tady čte ty tvé komentáře, tak by o tom tvém nefanatismu mohl s úspěchem pochybovat (co se týče SSSR). Tato země totiž v celé své historii měla toho "bílého" opravdu minimum, zato toho černého tam vždy bylo bohužel totální nadbytek. :-!
Avatar - Barrichello
25. 5. 2016 17:13
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
No a co myslis Usa? Tam je toho cerneho taky kvanta, jen o necem se nevi a o jinem nemluvi. A Nemecko? To je asi uplne nejhorsi
26. 5. 2016 16:52
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
No, nějak si nemůžu vzpomenout, že by v USA tajná politická policie vraždila své obyvatele po milionech a že by po celém jeho území americká vláda vybudovala pracovní koncentráky pro další miliony svých občanů, nebo že by americká vláda schválně vyvolala v některém svém státě hladomor s minimálně 3 miliony obětí? :-! Jinými slovy, dávat na roveň hříchy SSSR a USA je neuvěřitelná nehoráznost, kterou ale lidi tvého typu s oblibou činí...
Avatar - Barrichello
27. 5. 2016 08:37
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
Ne, oni nevraždili miliony lidí, jenom stovky a tisíce. A samozřejmě to dělali tak, aby to vypadalo jako pomatení smyslů a sebevraždy popř. nehody, lidi zavření ve cvokárně atd. Zejména v 50 letech běžná praxe v USA, stačí si o tom něco dohledat.

Za Brežněva toto okopírovali a místo do gulagů se už taky zavíralo do blázinců a lidi se označovali za duševně choré...

Ty miliony pak USA povraždilo v konfilktech, do kterých se od druhé sv. války zapojili nebo které přímo incializovali.....
Asi tu nemsím připomínat kubánskou operaci, Vietnam a použití Agent Orange, po kterém tam dodnes umírají lidi a rodí se děti s gnetickými vadami atd. A dále a dále, nemam náladu to tu vypisovat. Najdi si to a spočítej.
A kolik milionů indiánů bylo zabito....

USA opravdu nemají v počtu zabitých lidí s ruskem moc co vyčítat a to u nich nevládl paranodiní šílenec typu Stalina...
Avatar - Barrichello
27. 5. 2016 08:43
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
Já sem racionální člověk, uvádím fakt a srovnatelné věci.

Ale zabrouzdej po netu kolik stovek tisíc lidí po světě viní USA z neprokázaných věcí. Většina konspiračních teorií jsou o tom že světu škodí USA, od všelijaké ty úsměvné NWO, chemtrails, změny klimatu, Haarp, ovládní mysli až po odposlechy, lividace lidí na objednávky atd.
Těm běž vykládat něco o nehoráznosti >:D Proč útočí proti USA a ne proti Putinovi a sssr jako říši zla>:D
27. 5. 2016 09:15
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
No pokud věříš na "konspirační teorie" (pravděpodobně vytvářené a rozšiřované po světě ruskými tajnými službami), tak pak už opravdu nemá cenu se tady o něčem dál bavit :)). Jedno vím ale jistě - do USA se toužili a touží přistěhovat za svobodou a prosperiou lidí z celého světa, zato do Ruska (kromě pár zrádců svých zemí ve prospěch Ruska) se nikdy nikdo nehrnul a tato země má naopak celosvětově katastrofálně špatné image, což určitě není náhoda. A kdo s touto Říší zla sousedí, snaží se od ní odpoutat co nejdál, protože je pro něj obrovské bezpečnostní riziko. Taková jsou prostě historická i současná fakta a žádné levičácké výlevy na tom nic nezmění.
P.S. Je ti vůbec známo, že bez výrazné politické podpory USA by ani nezvniklo Československo?
Avatar - Barrichello
27. 5. 2016 09:32
Re: nektera sovetska vozidla zvladnou krome terenu i presun
Já konspiračním teoriím nevěřím, ale po světě jiim věří stovky tisíc až miliony lidí. U nás taky pár desítek tisíc bude. Taky levičáci?

Já tu tu uvádím reálná fakt, žádné konspirace, kde a v jakých konfliktech a kolik lidí doma USA zlikvidovalo.
25. 5. 2016 09:13
každému co je libo
když někomu nevadí že to rezne, že to má úniky provozních kapalin, traktorové vůle, když někdo neřeší STK, tak si může v klidu koupit levný ruský auto a bude šťastný a vo to de
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
25. 5. 2016 09:26
Hej,
Huska, zober GAZ alebo UAZ a idem, Huska GAZ, UAZ, idem! Huskááá! >:D ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
25. 5. 2016 09:31
No i takové
aro 240 a 241 bylo celkem zajímavé, co dokázalo v terénu a oproti UAzu jaký nabídlo na svou dobu komfort při jízdě po silnici. Na přelomu ´70 a ´80 let jsme to jako děcka měli za totální krámy, ale to auto při svém vzniku opravdu drželo krok s tehdejší konkurencí. Nicméně hned jako každý socialistický výrobek zamrzlo s vývojem a provázeli jej vždycky potíže s kvalitou skoro všeho, protože Rumunsko v té době znalo jen "motykovou" ocel, a na jejich linkách pracovali snad ti jejich pasáci ovcí.
Rozbalit vlákno
0
25. 5. 2016 10:13
Už by to chtělo i nějaké legendy západního bloku
z legend východního bloku
začínám mít záškub v oku
Rozbalit vlákno
1
25. 5. 2016 11:33
Re: Už by to chtělo i nějaké legendy západního bloku
>:D >:D >:D :yes:
25. 5. 2016 11:40
tady se tradují nesmysly!!!
Lada Niva v žádném případě není výsledek vlastního vývoje sovětské automobilky, ale jeho vývoj zajišťoval Fiat už v rámci licenční smlouvy!!! Dokonce o tom vyšel i článek ve Světě Motorů někdy kolem r. 1970 i s fotografiemi předprodukčních verzí z dílen Fiatu !!!
Předpokládám, že by se měl dotyčný článek měl nechat dohledat v archivu SM.
Rozbalit vlákno
16
25. 5. 2016 12:03
Re: tady se tradují nesmysly!!!
Lada Niva je auto čistě vyvinuté v ruské režii. A s fiatem to nemá nic společného. Jedině to, že niva využívá některé konstrukční řešení vozu VAZ 2101, který vycházel z fiatu 124.
Niva vyjela v roce 1976, a její vývoj běžel od roku 1970, kdy vzniklo několik pokusů a vozidlo 4x4.
Ale fiat s tím neměl nic společného.
Avatar - sendador
25. 5. 2016 12:06
Re: tady se tradují nesmysly!!!
Ja mel tedy vzdy za to, ze s vyvojem Nivy nemel Fiat nic spolecneho.
Avatar - Barrichello
25. 5. 2016 14:53
Re: tady se tradují nesmysly!!!
Dobrej nesmysl, a z čeho to Fiat vyvinul když sám nic takového neměl? Nehledě že sssr kupovalo licence na hotové výrobky, nikdy nikomu nezaplatili aby jim vyvinul něco zcela nového >:D >:D
Nikdy za 74 let
25. 5. 2016 16:15
Re: tady se tradují nesmysly!!!
Opět kecáš nesmysly - např. celou řadu motorů 1.1, 1.3 a 1.5 OHC pro Ladu Samara vyvinulo Porsche na přímou objednávku z Ruska! :-!
Avatar - Barrichello
25. 5. 2016 16:27
Re: tady se tradují nesmysly!!!
Porsche se podílelo na Samaře a na vývoji některý komponent a věcí.

Podílelo, nikoliv že to vyvinulo samo >:D

[odkaz]
25. 5. 2016 16:45
Re: tady se tradují nesmysly!!!
Seš vedle jak ta jedle, Porsche KOMPLETNĚ (tzv. "na klíč") vyvinulo zbrusu novou řadu čtyřválců OHC 1.1.-1.5. pro Ladu Samara. :-) Tyto motory neměly vůbec žádnou technickou spojitost se starší řadou čtyřválců OHC montovanou do klasické řady Lad s pohonem zadních kol. A ty jim zase kompletně na zakázku vyvinul Fiat, Rusáci si pak jen sami odvodili verze 1,3 a 1,6 l, které také byly považovány za mnohem méně zdařilé, než původni italské motory 1,2 a 1,5 l! >:-[]
Avatar - Barrichello
25. 5. 2016 17:11
Re: tady se tradují nesmysly!!!
Tak jiste v krabicich to byly puvodne motory fiat vyrazne prepracovane v rusku. Co se tyce motoru pro Samaru a 110 tak sem nikde necetl ze by to komplet vyvinulo porsche. Navic sve vlastni 1.5 mel i Moskvic pro Aleko a další motory mel i Zaz pro Tavrii
25. 5. 2016 18:03
Re: tady se tradují nesmysly!!!
Ne, v klasické řadě 2101-2106 to byly motory OHC kompletně vyvinuté Fiatem podle ruských požadavků (objem 1,2 a 1,5 l). Motory pro Samaru kompletně vyvinulo Porsche a poté je v postupně upravované podobě Lada používala i pro řadu 110 a následně i Kalinu atd. V případě motoru 1.5 OHC pro Moskviče si nejsem úplně jistý, ale mám dojem, že na jeho vývoji se dokonce podílelo BMW.
Co je ovšem podstatné, tvé halasné prohlášení, že "SSSR nikdy nikomu nezaplatil, aby jim vyvinul něco zcela nového, Nikdy za 74 let" vůbec není pravda! :-)
P.S. Nazývat všechny Lady klasické koncepce "krabicemi" je nemístné paušalizování. Klasické typy 2101, 21011, 2102, 2103 a 2106 byly díky převzetí původního italského designu velmi elegantní auta, "krabice" z nich udělala až ruská modernizace (řada 2105,2104, 2107). Ale i to ještě byly koukatelné modely, na rozdíl od zaoblené hrůzy řady 110! :-!
Avatar - Barrichello
25. 5. 2016 18:49
Re: tady se tradují nesmysly!!!
Krabice se říká obecně všem hranatým Ladám se zadním náhonem i mezi klubáky Lady.
110 sice byla ošklivá, ale motorově a ve zrychlení dávala i Oktávku 1,4 a 1,6 >:D >:D O zázraku 1,9 SDI vůbec nemluvě. To abysme zas řekli to B.

Máš nějaký důkaz o tom, že ty OHC motory kompletně vyvinulo Porsche? Já to nikde neviděl.
Jinak ve Fiatu 124 byly motory OHV a DOHC
25. 5. 2016 19:46
Re: tady se tradují nesmysly!!!
Lada 110 1.5 16V - 69 kW, 130 Nm, zrychlení 0 -100 14 sekund
Octavia I 1,6 Mpi - 74 kW, 148 Nm, zrychlení 0 -100 14 sekund

Kde jsou ty lepší parametry?

A jakou naftovou alternativu lad nabízela, když už zmiňujete 1.9 SDi?
Avatar - Barrichello
25. 5. 2016 20:17
Re: tady se tradují nesmysly!!!
žádnou, naštěstí místo toho verku SDI. Tomu se přezdívá mladoboeslavská strela. 19,1 s, tomu dá na pr*del i Chevrolet z roku 1955 :o)))

Jinak máš špatný čísla

[odkaz] - 12 s
[odkaz] - krásných 15,3 s, že

a co takhle [odkaz] - 9,9 s
a kráska 1,6 MPI za skvělých 14,4 s [odkaz]

Sranda co

i silnější verze 74 KW to má za 12,6 s [odkaz]

>:D >:D >:D >:D

Smůůůůla
25. 5. 2016 20:43
Re: tady se tradují nesmysly!!!
Srovnávej srovnatelné - když už zmiňuješ motor Vw 1,6 - 55 kW, tak proti němu postav od lady motor 1.5 8V - 52 kW.

Ona škodovka nabízela v jedničkové octavii i motor 1,8 - 20V s 92 kW a i dokonce 1,8T s 132 kW......A
Avatar - Barrichello
25. 5. 2016 20:48
Re: tady se tradují nesmysly!!!
Já srovnávám objemy, tudíž litrový výkon.
Kolik z toho vydolovalo VW, aby zas za předražený prachy nabídlo podladěnou šunku mě nezajímá.
Superb 3,6 měl taky 260 HP vid, a Cadillac CTS měl ze stejného objemu 325 HP >:D >:D >:D

To víš, VW to je špička >:D >:D
Zejména v tom, jak co pdovést, ošidit a jak za předražený peníze prodat nevýkonnou plečku bez výbavu. V tom sou mistři >:D
25. 5. 2016 21:31
Re: tady se tradují nesmysly!!!
Nestačí keď budeš to svoje KOMPLETNE kričať, to musíš dokázať nejakým linkom.
Ja to tiež viem tak, že sa Porsche na vývoji podieľal, ale nerobil ich kompletne.
26. 5. 2016 06:54
Re: tady se tradují nesmysly!!!
Ono Porsche Engineering sa podieľalo na vývoji Favorita.
26. 5. 2016 16:59
Re: tady se tradují nesmysly!!!
To jistě, ale tam šlo škutečně jen o technickou pomoc při vývoji některých dílů, nikoliv o vývoj kompletního motoru.
26. 5. 2016 00:23
Průchodnost terénem
Pokud vím, Aro mělo nejen pohon všech kol, ale na všech diferenciálech uzávěrky a dokonce volnoběžky v předních kolech. Takže pokud bylo potřeba, Aro hrabalo všemi 4 koly zároveň. Které auto má dnes uzávěrky a volnoběžky a tedy podobnou průchodnost terénem? Dřív to byly auta do skutečně tvrdého terénu. Jasně že rezly a neměly žádné "luxusní" doplňky, ale svoji práci vždy odvedly. A když se rozpadla karoserie, předělalo se auto na domácí malotraktor a jelo se dál :-)
Rozbalit vlákno
0