Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Mazda6 dostane nové motory 2,2 MZR-CD s 92, 120 a 136 kW

25 komentářů

Avatar - freeman
freeman
Motor 2.2 MZR-CD je starý známy FORD. Napríklad s Ford Kuga 2.0 TDCi. Zaujímavé, že čírou náhodou majú rovnaké výkonnostné parametre.
Sedvo
Joooooo, podíval si se na specifikace toho motoru, hlavně objem? Výkon má stejný jenom ten 2.0 a můžu ti říct, že to Ford není ani náhodou.
2.2 MZR-CD je to evoluce původního mazďáckého motoru RF (2.0 MZR-CD), tedy současného co se používá v Mazdě 6, jenom zavedly rozvod řetězem.

Ford má objem 2198 ccm. A další věc v současnosti Ford používá o objemu 2.0 motory PSA, ty používají rozvod řemenem.

Ford Kuga má úplně stejný motor tak jak ty v C-maxu, PSA!!!
Avatar - skejpa
skejpa
no zaplatpanbuh za to... kdyby mazda pouzivala motory ford, to by to dopadlo. synonimum spolehlivosti by bylo tatam...

dekujeme ale TDCi si nechte 😉 Mazda MZR-CD rulez !

btw: co tak vim, tak ani M6 ani CX-7 nepouzivaji zadny motor od Fordu. Jen ford prebira mazdacke benziny...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Pravda.
Deadlift
Jine vstrikovani neznamena vubec nic. To jen jiny dodavatel.

Vsechny Mazda MZ-CD jsou puvodem Ford/PSA Duratorq!!!!!

Staci se mrknou sem

# Z/MZ family - 1.25 L–2.3 L DOHC I4 (1995–present)

* MZI - Ford Zetec SE
* MZ-CD - Ford/PSA Duratorq

[odkaz] 😉
Avatar - skejpa
skejpa
[odkaz]

mrkni do engine reference. ten motor se nikdy nemontoval do mazdy 6 ani do mazdy 5. Byl pouzit pouze u mazdy 3 a to je motor s nizsim obsahem nez 2 litry... mazda ma svuj vlastni MZR-CD. nejsem odbornik prez motory ale alespon rozdil ve spolehlivosti MZR-CD vs TDCi je propastny... a pokud za to muze pouze jine vstrikovani, je to jedno.
Sedvo
Tak podle Wikipedie bych se v tomto moc neřídil.

Naftové motory o objemu 2.0 MZR-CD vycházejí se starého Comprexu, je to typ RF. Nemá s PSA vůbec nic společného - jednak to vím, protože to auto mám doma v TP je výrobce motoru Mazda.

Ano mazda používá naftový motor v mazdě 2 a 3 od PSA, objemy 1.4 a 1.6.

Benzínové motory jsou vyvíjeny ve spolupráci s Fordem. Motory Zetec jsou dosti staré, od roku 2000 je Duratec a to je právě vývoj Mazdy a Fordu.
Avatar - skejpa
skejpa
benzinove ctyrvalce od objemu 1.8 az po tusim 2.5 jsou vyhradne vyvoj mazdy. ford to pouze prebira. v tom si jsem jistej. s dieslem je to na spekulaci, tam sem pravdu jeste poradne nehledal ale nekde se jiz psalo, ze motory s objemem nad 1.8 si mazda dela taky sama. Mazda od Fordu totiz neprebira zadny motor (pro vetsi modely viz M5, M6, CX-7 - pro M2 a M3 ano) a spis prebira podvozkove platformy (viz M2 a M3). nova mazda 6 ale taky nema s fordem co delat. M6 ma s fordem spolecneho asi leda tak tech 33% co Ford v Mazde vlastni...
Lovap
Chválabohu!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ani starý známý, ani Ford. Předělané Fordí motory Puma již pohánějí pouze Transity. Ford jako takový sdílí motory s PSA a Volvem.
Mazdí motory jsou Mazdí motory, evoluce RF-TDI a RF-DI, nyní se motor označuje R2.
Fordí motory Puma 2,2 měly vstřikování Delphi, motor 2,2 ze spolupráce Ford-PSA má vstřikování Bosch, Mazdí motory mají vždy japonské vstřikování Denso.
Deadlift
Jine vstrikovani neznamena vubec nic. To jen jiny dodavatel.

Vsechny Mazda MZ-CD jsou puvodem Ford/PSA Duratorq!!!!!

Staci se mrknou sem

# Z/MZ family - 1.25 L–2.3 L DOHC I4 (1995–present)

* MZI - Ford Zetec SE
* MZ-CD - Ford/PSA Duratorq

[odkaz] 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Víš houby.
DV4 = PSA-FORD, 1,4, SiemensVDO
DV6 = PSA-FORD, 1,6, Bosch
DW10 = PSA-FORD, 2,0 SiemensVDO, Delphi - nepoužívá Mazda
RF-DI = MAZDA, 2,0 Denso
DW12 = PSA-FORD, 2,2 Bosch - nepoužívá Mazda
R2 = MAZDA, 2,2 Denso
R2 ....... 136 kW 410 Nm
DW12 ..... 128 kW 380 Nm, s overboostem 400 Nm
Jiné motory, jiné výkony, jiné krouťáky, jiné vstřikování, jiné vrtání, jiný zdvih, jiné turbo, co chceš víc?
Avatar - freeman
freeman
Sorry hoši ! Tento krát máte úplnu pravdu. Motor od mazdy je iný. Moja chyba. Bol som moc zbrklý ! A kajam sa !
je to presne tak, ako pise WinDiesiel a fajn, ze si uznal chybu.. .😊 To sa nestava tak casto 😄
inak ale na tom Forde je zaujmive, ze nikdy nic nerobi sam co sa tyka motorov, ale vzdy to vyladi mozno lepsie, ako povodny vyrobca. Naprikald ten 2.2 PSA-FORD. PSA tam ma 2 turba a aj tak mi pride, ze ma vacsi turbolag, netiahne tak dobre uz v nizkych otacah a FORD aj s jednym turbom vyzera byt vyladeny lepsie
Avatar - micaello
micaello
Jen jestli ta nejmene vykonna verze neni tak trochu zbytecna, auto je s ni tezsi, kroutak je oproti dvoulitru mensi, zrychleni a maximalka rovnez jsou horsi, jen spotreba je o deci nizsi ;-\ . No, ale snad ta nejsilnejsi verze pomuze CX-7 s jeste vetsimi prodeji 😄 , je radost je na silnicich potkavat :yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No, tento motor bude pohánět M3, M5, M6 a CX7 - proto ta variabilita...........
Avatar - iudex
iudex
Ide o zjednodusenie a zlacnenie výrobného procesu: vyrábat súcasne 2,0 a 2,2 liter je nárocnejsie ako vyrábat iba 2,2 liter a rozdielne naladit elektroniku (preplnovanie, resp. vstrekovanie). BTW to isté robí napr. Mercedes.
presne tak
Avatar - ryman
ryman
Tak doufám, že tenhle motor mazdě konečně pomůže zvýšit prodeje M6... a o králi střední třídy (vyjma premiové sedany) konečně nebude pochyb! :yes: Doufám, že pro některé obzvlášť natvrdlé jedince bude mít motor pěknej tah už vocpoda! >😁
M6 sa nestane ale vazne kralom triedy ani omylom. ACCORD a MONDEO su urcite lepsie, 159 asi tiez, ...M6 mam rad a je fajn, ale vo vsetkom jej k spicke trochu chyba.
Lovap
Chcel by som vedieť ČO jej k špičke chýba ... Podľa ma nič, len lokálpatriotizmus Európanov ...
podvozok, motory celkom urcite (tento 2.2 180k moze byt jdiny vynimka), spracovanie interieru. Podvozok nie je zly, ale keby som chcel FWD s fakt dobrym podvozkom, kupim si dokonca starsi accord (novy nie je o com), alebo mondeo tiez predchadzajucej gen (novu zrovna nemilujem), pripadne AR159 mozno
Sedvo
S tím podvozkem si děláš srandu,že? Takové jízdní vlastnosti v současnosti nemá žádná předokolka v této třídě (AR159 je super, ale je to bachraté auto) Motory možná tak v benzínu, ale beru pořád to, že nabídka benzínových motorů pokryje 90% trhu, že není nějaká 200 koňová verze, no dobrá, ale těch prodejů nebude tolik. Na poli naftových motorů příchodem 2.2 je to už dobré. Zpracování interiéru - no to je diskutabilní, protože slícování je špičkové, ano materiály by mohli použít o něco lepší, že se nelíbí design (to je subjektivní). Nebude to fleetové auto a zaplať pánbůh, že nebude. Nebude to premiovka Audi, BMW nebo MB.
To si nerobim srandu ani omylom. ACCORD a AR159 hraju inu ligu, porovnanie s MONDEOM by bolo na vela vecerov. HONDA si akurat poskodila ACCORD sama, tym, ze mnoho prvych OEM vozov je na hroznych Yokohama dB (nahanaju emisie). Druha alternativa je BRIDGESTONE TURANZA ER370 (co je stale nic moc). Mazda 2.5 prisla na vsetky testy na UHP gumach. Nerobim si srandu, mazdou aj acco som najzdil novou dost a rozdiel je tam velky. V prospech ACCORDu.
AR zas tak tazka, ako rozpravky rozpravaju nie je, po F/L este schudla, ma standardne E-Q2 diferencial (aspon elektricku nahrazku samosvoru)... neviem neviem