Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mazda 6
Mazda 6
Mazda 6
Mazda 6
11 Fotogalerie

Mazda6 dostane nové motory 2,2 MZR-CD s 92, 120 a 136 kW

Nový turbodiesel se do nových Mazd dostane na začátku roku 2009. Nejvíce se od jeho instalace očekává v modelech CX-7 a Mazda6. Místo jediné naftové motorizace nabídne Mazda rovnou tři se stejným zdvihovým objemem.

Nová rodina motorů má zdvihový objem o 10 % větší než současný motor 2.0 MZR-CD. Cílem vývoje přesto bylo udržet zástavbové rozměry co nejblíže předchozímu agregátu. I když přibyly vedle zdvihového objemu například vyvažovací hřídele, je nový motor jen o 6 kg těžší než 2.0 MZR-CD. Mazda slibuje nejen výbornou spotřebu, ale také jeden z nejtišších naftových motorů současnosti.

Turbodmychadlo VGT má nově místo přímých složitěji tvarované nastavitelné rozvaděcí lopatky na výfukové straně, což přispívá k lepším maximálním hodnotám i zkrácení reakční doby motoru na povel akcelerovat v nízkých a středních otáčkách. Maximální pracovní tlak v systému common-rail byl zvýšen ze 180 na 200 MPa, vstřikovače mají místo šesti nově deset otvorů s menším průměrem (0,119 mm místo 0,13 mm), nižší je také kompresní poměr 16,3:1.

Nový čtyřválec patří podle Mazdy k superčistým motorům nové generace. Podle interních analýz automobilky je již dnes schopen plnit emisní normu Euro 5. Hlavní technickou inovací má být uvedení nového filtru pevných částic s výrazně zlepšenou funkcí. To spočívá v prodloužení intervalu mezi regeneracemi filtru, což přímo ovlivňuje spotřebu paliva. Samotná regenerace je díky novému pórovitému keramickému materiálu, který obsahuje molekuly kyslíku, asi o dvě třetiny kratší než u konvenčních filtrů pevných částic.

Mechanismus regenerace se nemění. Je k ní zapotřebí krátce zvýšit teplotu výfukových plynů tak, aby nashromážděné saze ve filtru shořely. Prodloužení intervalu regenerace společně s jejím zkrácením umožnilo snížit spotřebu.

Mazda6 - Nová generace naftových motorů
Motor2.2 MZR-CD Low2.2 MZR-CD Mid2.2 MZR-CD High2,0 MZR-CR
Zdvihový objem [cm3]2184218421841998
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]92/3500120/3500136/3500103/3500
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]310/1800-2600360/1800-3000400/1800-3000330/2000
Max. rychlost [km/h]195212218204
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,69,08,310,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,55,55,65,6
Pohotovostní hmotnost [kg]1445144514551425

Více o motorech samotných a naše první zkušenosti za volantem šestky s novým turbodieselem zveřejníme příští týden.