Mazda6 dostane nové motory 2,2 MZR-CD s 92, 120 a 136 kW
Nová rodina motorů má zdvihový objem o 10 % větší než současný motor 2.0 MZR-CD. Cílem vývoje přesto bylo udržet zástavbové rozměry co nejblíže předchozímu agregátu. I když přibyly vedle zdvihového objemu například vyvažovací hřídele, je nový motor jen o 6 kg těžší než 2.0 MZR-CD. Mazda slibuje nejen výbornou spotřebu, ale také jeden z nejtišších naftových motorů současnosti.
Turbodmychadlo VGT má nově místo přímých složitěji tvarované nastavitelné rozvaděcí lopatky na výfukové straně, což přispívá k lepším maximálním hodnotám i zkrácení reakční doby motoru na povel akcelerovat v nízkých a středních otáčkách. Maximální pracovní tlak v systému common-rail byl zvýšen ze 180 na 200 MPa, vstřikovače mají místo šesti nově deset otvorů s menším průměrem (0,119 mm místo 0,13 mm), nižší je také kompresní poměr 16,3:1.
Nový čtyřválec patří podle Mazdy k superčistým motorům nové generace. Podle interních analýz automobilky je již dnes schopen plnit emisní normu Euro 5. Hlavní technickou inovací má být uvedení nového filtru pevných částic s výrazně zlepšenou funkcí. To spočívá v prodloužení intervalu mezi regeneracemi filtru, což přímo ovlivňuje spotřebu paliva. Samotná regenerace je díky novému pórovitému keramickému materiálu, který obsahuje molekuly kyslíku, asi o dvě třetiny kratší než u konvenčních filtrů pevných částic.
Mechanismus regenerace se nemění. Je k ní zapotřebí krátce zvýšit teplotu výfukových plynů tak, aby nashromážděné saze ve filtru shořely. Prodloužení intervalu regenerace společně s jejím zkrácením umožnilo snížit spotřebu.
Mazda6 - Nová generace naftových motorů | ||||
Motor | 2.2 MZR-CD Low | 2.2 MZR-CD Mid | 2.2 MZR-CD High | 2,0 MZR-CR |
Zdvihový objem [cm3] | 2184 | 2184 | 2184 | 1998 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 92/3500 | 120/3500 | 136/3500 | 103/3500 |
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min] | 310/1800-2600 | 360/1800-3000 | 400/1800-3000 | 330/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 195 | 212 | 218 | 204 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,6 | 9,0 | 8,3 | 10,5 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 5,5 | 5,5 | 5,6 | 5,6 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1445 | 1445 | 1455 | 1425 |
Více o motorech samotných a naše první zkušenosti za volantem šestky s novým turbodieselem zveřejníme příští týden.