Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prodeje dieselů v Evropě mírně klesly. Může za to Dieselgate?

Analýza LMC Automotive ukazuje, že zájem o nafťáky v Evropě klesá. Má to ale vůbec něco společného s událostmi loňského podzimu a zimy?
Zpět na článek
30. 5. 2016 16:02
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
30. 5. 2016 16:04
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
31. 5. 2016 09:48
31. 5. 2016 09:54
Avatar - Ada je zase tady
30. 5. 2016 15:00
Prodeje dieselů klesly?
Za to může obchodní válka proti Rusku, která srazila ceny ropy na nereálně nízké hodnoty. No a některým "krátcemyslícím" připadalo, že to tak zůstane navždy >:D
Rozbalit vlákno
8
30. 5. 2016 15:15
Re: Prodeje dieselů klesly?
To je úplná blbost, moderní turbobenzín nežere s rozumnou nohou na plynu o nic víc než diesel, pořizovací cenu má ale úplně jinde. Proto se do malých aut diesely už prostě nevyplatí.
30. 5. 2016 15:44
Re: Prodeje dieselů klesly?
Ano teoreticky se da rikat cokoliv. Praxe je ovsem jina. Z principu ucinnejsi motor musi mit mensi spotrebu, nez ten mene ucinny. Ale samozrejme vyborny benzin bude lepsi, nez blbe udelany disele. na druhou stranu vyborny naftak bude vzdy mene ziznivy nez vyborny benzin. kombinaci se da ale samozrejme naflakat mraky, dle libosti.
30. 5. 2016 16:38
Re: Prodeje dieselů klesly?
To nie je teoria ze do malych aut sa diesel neoplati. To je prax. Vyborne diesle sa malych aut nedodavaju...Honsik ma pravdu v malych autach. ADA ma pravdu ze mnohe velke firmy teraz zacali nakupovat turbobenziny, lebo " tabulky" ukazali ze sa to fleetovym soferom oplati...a PavelG ma pravdu, ze su diesle termicky ucinne.
fakt je, ze narastom ceny ropy zdrazie aj nafta a ze ziaden maly dieslovy motor nie je "vyborny naftak". Teda ja v dnesnej dobe 1.5 alebo 1.6 nepovazujem za maly a teda pouzitelny pre male auto.
Avatar - Uživatel_5340709
30. 5. 2016 15:26
Re: Prodeje dieselů klesly?
Ádo zkus tuhle myšlenku trochu rozvinout, dost mě zajímá pointa. :-!
30. 5. 2016 15:54
Re: Prodeje dieselů klesly?
Že mu to tady všichni žerete cafra, já, když se snažim trolit, tak se všichni tvářej, že mě neviděj. Asi to zkusím znovu a lépe.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
30. 5. 2016 16:02
Re: Prodeje dieselů klesly?
Rozvinut, pointa... slova, ktorych podstata je nezlucitelna s prejavom Ady na tomto fore.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
30. 5. 2016 16:04
Re: Prodeje dieselů klesly?
Pokles cien ropy sa prejavi na poklese cien nafty aj benzinu....
30. 5. 2016 17:59
Re: Prodeje dieselů klesly?
Kto jazdí často krátke trasy ... tak je dízel vysloveným nezmyslom ... a je úplne jedno koľko do roka najazdí ...
30. 5. 2016 16:54
Už je to tady zase, co je lepší, diesel nebo benzín ?
Diesel má, oproti benzínu, obecně vždy o něco nižší spotřebu už ze samotného principu a účinnosti.

Se stále větší nabídkou dieselů v osobních autech se postupem času vytvořil velmi rozšířený, populární názor a brzy i mýtus, že diesel je na provoz nenáročný, úsporný, s příchodem přeplňování i dostatečně výkonný druh pohonu, i když o něco dražší a hmotnější než benzín. Vhodný zejména pro delší přesuny a event. tahání přívěsů. Pro svojí trvanlivost nebyl problém si jednoduše spočítat, po jakém - a tehdy reálném - nájezdu se diesel vyplatí.

To platilo zhruba do doby, kdy komůrky začaly být vytlačovány prvními přímými vstřiky. Od dob, kdy se začaly sledovat a postupně zpřísňovat emisní limity, tento, léty vžitý mýtus, postupně a nenápadně přestával platit.

Kde si benzín vystačil s relativně bezproblémovým řízeným katem a nepřímým vstřikem, diesel si už hnojil vnitřnosti přepalováním sajrajtů z výfuku zpět do sání díky EGR ventilu, nejprve katalyzátory a brzy s příchodem CR a PD i DPF filtry se svými věčnými a problematickými regeneracemi. Jejich životnost a funkčnost není vždy, i vzhledem k jejich ceně, dostatečná. Případnou další nádržku na močku také nelze považovat za výhodu. Se snižováním hmotnosti klikového mechanizmu a setrvačných hmot se zrodil další postrach - dvouhmotový setrvačník. Současné vstřiky dieselových motorů jsou stále choulostivější, ale o to dražší při opravě.
O turbech nebudu snad ani psát. Nebo o sežraných klapkách v sání a ..... .

Nedivím se proto, že se najdou i dlouholetí příznivci dieselů, kteří si dnes raději pořídí benzín.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ada je zase tady
30. 5. 2016 23:43
Re: Už je to tady zase, co je lepší, diesel nebo benzín ?
"co je lepší, diesel nebo benzín ?" To je přece jasné! Diesel!
Avatar - Hittman
31. 5. 2016 10:11
Re: Už je to tady zase, co je lepší, diesel nebo benzín ?
Problém je, že větší část toho, co píšeš, platí i pro dnešní "moderní" turbobenzíny...
Avatar - CommonUser
31. 5. 2016 11:06
Re: Už je to tady zase, co je lepší, diesel nebo benzín ?
Ani ne. Mam moderny motor 150PS (bezne dostupny), bez DPF, bez EGR, bez vstreku (inak benzin ma radovo nizsie tlaky), bez turba, bez dvojhmoty, bez mocoviny, s retazou co nepreskakuje, so spotrebou ca 1L vyssou ako stary 1,9 TDI 81kW ... a prvym predpisanym servisnym zasahom pri 180 tkm (mimo olej a filtre).
Tak co melies tie rozpravky ojazdenych kovbojov ?
31. 5. 2016 23:45
Re: Už je to tady zase, co je lepší, diesel nebo benzín ?
co za motor o 150k bere o litr víc než starý tdi?
30. 5. 2016 17:10
Ono pujde dost o to
ze se postupne ztencuje rozdil ve spotrebe mezi dieselem a naftou. Kdyz jsem jeste pred 4 lety kupoval svoje auto (citroen C4) tak naftak stal o 30 000 vice a zral realne o vice nez 2 litry mene nez benzinak (coz se mi vratilo ani ne po prvnich 50 000 km).
Kdyz se podivam dneska na nabidku treba VW koncernu (nejprodavanejsi znacka v evrope), tak rozdil mezi moderni 1,0 TSI a temer stejne vykonnym 1,6 TDI je 55 000 Kc, ale rozdil ve spotrebe je tabulkove 0,7 litru (realne pocitejme tak litr), coz se vrati tak po 200 000km (coz je navratnost naprosto nezajimava)...
Rozbalit vlákno
0
30. 5. 2016 21:28
Nafta vs benzín - zachvilku to bude jedno
Zachvilku to bude úplně jedno co mám v autě ;-\
př. Vstřikovače, vysokotlaké čerpadla, turba, EGR, dvouhmoťáky a filtr pevných částic budou mít i benzíny >:D viz. Mercedes který začíná i s DPF pro benzíny.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ada je zase tady
30. 5. 2016 23:47
Re: Nafta vs benzín - zachvilku to bude jedno
Proč za chvilku? Už je to realita. Jediné zůstává: benzín je žravější, protože má malý kompresní poměr, a cukavý, protože je zaškrcený, aby nežral 20l. :-)
31. 5. 2016 07:14
Re: Nafta vs benzín - zachvilku to bude jedno
Benzín cukavý? To si mal asi zanesený karburátor. Skus auto vyrobene za posledne polstoročie ideálne niečo od firmy ktorá benzíny vie.
Benzín je žravejší hlavne kôli tomu, že ťažšia štátmi dotovaná nafta ma v litri asi o 10% viac energie. Rozdiel v kompresnom pomere sa s každou generáciou znižuje, lebo diesle by bez toho mali problém z emisiami NOx(vlastne ten máju aj tak). Takto máju problém s pevnimi časticami, ale to je OK, lebo filter je na zákazníka.
PS: Na 20 máš problém sa dostať aj s mnohými V8 a to určite nie sú priškrtené motory.
31. 5. 2016 07:35
Re: Nafta vs benzín - zachvilku to bude jedno
Tak nevím, kde to Áda vzal. Mám dvoulitr benzin,krásnou atmosféru s kompresním poměrem 14:1. Žere stejně jako naftáky, tj. prům. 7lt/100km. Že by byl motor přiškrcený se mi nezdá ani náhodou.
Co mi ale nejvíc vadí, je rozdíl v ceně nafty a benzinu, který je dán "debilně" různou spotřební daní, která jasně naftu zvýhodňuje. Až (snad) se to srovná, jako to myslím udělali Britové a chystají se i další seveřané, pak se uvidí. Zatím je to totiž v rovině, že lidi kupují auta, která (tabulkově) žerou!! 4, 3, 2,5 lt, místo např. u mně deklarovaných 6lt. ;-)
Avatar - Hittman
31. 5. 2016 09:49
Re: Nafta vs benzín - zachvilku to bude jedno
Atmosféra je dnes již vyhynulý druh...
Avatar - CommonUser
31. 5. 2016 10:59
Re: Nafta vs benzín - zachvilku to bude jedno
Mozno u VW ...
31. 5. 2016 11:05
Re: Nafta vs benzín - zachvilku to bude jedno
Tak u, jak říká Áda-motorových sekaček, tj. 1,0lt. zřejmě ano. Ale u "víceválců" tomu tak určitě není a zřejmě ani nebude. Nebo by jsi chtěl 12válec se čtyřmi turby, aby papal pouhé 3l na 100. To snad nééé >:D
Avatar - Barrichello
31. 5. 2016 15:23
Re: Nafta vs benzín - zachvilku to bude jedno
jak kde, v USA se stále vyrábí....
Avatar - speedfred
31. 5. 2016 08:22
Re: Nafta vs benzín - zachvilku to bude jedno
len otázočka, preco preferuješ naftu? Spotreba alebo výkonová charakteristika (ťahá to odspodu) ? Predpokladám že kultivovanosť to nebude, to by musel byť 6 valec a viac.
Avatar - Barrichello
31. 5. 2016 08:43
Pozitivní zpráva
jen houšt >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hittman
31. 5. 2016 09:48
Nízké
ceny benzínu a nafty na tom mají podíl, tj. malý rozdíl mezi těmito palivy. Až se vrátí benzín na 40 Kč, rozdíl mezi naftou a benzínem bude větší, tím pádem i úspora. Na malá auta se benzín nevyplatí. Navíc od dalšího Eura nastoupí filtry pevných částic i na benzínové motory, tím pádem půjde cena aut s benzínovým motorem nahoru, stačí si uvědomit, kolik dnes filtr stojí.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - speedfred
31. 5. 2016 09:54
Re: Nízké
podľa článku by mali byť benzínové "DPF" ďaleko lacnejšie ako na naftu
Avatar - Barrichello
31. 5. 2016 15:22
Re: Nízké
Nesmysl, v dobách kdy stál benzín 33 Kč byl rozdíl mezi litrem nafty a litrem benzín max 1 Kč ve prospěch nafty a pamatuji i sitauce, kdy stála nafta o 50ha více jak benzín.....

U nás je situace ted daná tím, že stojí rafinerie a musí se benzín dovážet. I tak je všude rozdíl 1-2 kč a nebýt danového zvýhodnění nafty, je benzín levnější
Avatar - CommonUser
31. 5. 2016 11:08
Blaue Plakette, Steuer, Vignette
Treba trochu citat a byt rozhladeny ... hned bude jasne o co ide.
Rozbalit vlákno
0