Novinky
DEVIL
2
tohle mi nedelejte, malem jsem se zadusil svačinou >😁
to neni nic ambiciozniho, to je sucha realita, a ten milion budou muset dosahnout mnohem rychleji pokud chtej drzet krok, milion rocne v roce 2025 je spise podhodnocene cislo kterym si spise krejou zadnice analitici VW, a za nima pak pujde i "pochvala" od vedeni as se zjisti ze ten milion se naplni o 4-5 let driv
ted v roce 2016 kdy je nedostatecna infrastruktura, jsou EV draha a maji relativne malej dojezd a lidi je jeste moc neznaj a jsou k tomu skepticti se jich celosvetove proda za rok cca 250 tisic, a cim vice jich mezi lidma bude a cim vetsi bude o nich povedomi, tim vice lidi na ne bude postupne presedavat, odhady prednich analitiku jsou pcelosvetove prodeje EV v 2020 na urovni 1.5 az 2 milionu kusu, a VW si z toho bude chtit ukousnout svuj dil :-!
boom v elektromobilite ceka taxikare, zacinaji se objevovat zpravy ze nektera mesta zvazuji tento druh podnikani na svem uzemi jen s EV
ted v roce 2016 kdy je nedostatecna infrastruktura, jsou EV draha a maji relativne malej dojezd a lidi je jeste moc neznaj a jsou k tomu skepticti se jich celosvetove proda za rok cca 250 tisic, a cim vice jich mezi lidma bude a cim vetsi bude o nich povedomi, tim vice lidi na ne bude postupne presedavat, odhady prednich analitiku jsou pcelosvetove prodeje EV v 2020 na urovni 1.5 az 2 milionu kusu, a VW si z toho bude chtit ukousnout svuj dil :-!
boom v elektromobilite ceka taxikare, zacinaji se objevovat zpravy ze nektera mesta zvazuji tento druh podnikani na svem uzemi jen s EV
Jistě, milióny, ba miliardy jich budou jezdit, do 10 let tutovka. Zaručeně se objeví zázračná technologie baterií, která násobně zvýší kapacitu a sníží hmotnost i náklady (aniž by jejich výroba byla ekologickou katastrofou) a ceny padnou na třetinu...
To už známe, viz Merkelová a milion elektromobilů v Německu.
To už známe, viz Merkelová a milion elektromobilů v Německu.
Něměčtí člověci holt potřebují nějakou tu život zastřešující a v důsledku do pekel vedoucí ideologii slibující bájné lepší zítřky, které mohou přinášet individuální oběti. Jsou to holt takové nátury. S tím čeští člověci s jejich kvazipragmatickým (dalo by se říci vyčuránkovským) přístupem k životu ala banánová republika nic nenadělají.
Je to tak = seš fakt úplně mimo >😒]
Miliony fakt jo - miliardy zatim ne. Ne zázračná = jen fakt s vyšší kapacitou a nižší cenou.
A Merkelová s tim nemá nic společnýho = aspoň pokud vim >😁
Miliony fakt jo - miliardy zatim ne. Ne zázračná = jen fakt s vyšší kapacitou a nižší cenou.
A Merkelová s tim nemá nic společnýho = aspoň pokud vim >😁
co sem tahas najeky miliardy, nove technologie nebo kapacity a ekologicke zateze? s tim si bez hejkat nekam na fora o ekologii :-!
tohle je ciste o cislech a zakaznicich kteri kupuji, a tem je ve vetsine fuk jestli maj pod haubnou 10 valec o objemu 5 litru nebo krecky v behatku, zakazniky zajima ve vetsine jen cena a provozni naklady 😉
takze jen abysme uvedli ty cisla na pravou mez, tak v roce 2005 stal 1kWh pack baterii cca $1000, v roce 2015 ten samej 1kWh pack stal v prumeru $250 a ocekava se ze okolo roku 2020 by mel stat okolo $100
ted si to prepoctem na baterie ktere hodlaji vyrobci aut u elektromobilu nasadit jiz pristi rok, tedy kapacity 50 a 60kWh , v roce 2005 ty baterky stali 50000 a 60000 dolaru a dane formaty a kapacity meli jen 2 vyrobci, v roce 2015 stali 12500 a 15000 a vyrobcu danych typu a potrebnych kapacit je jiz 6, a v roce 2020 maji jit k cenam 5000 az 6000 doalru a jiz dnes nektere automobilky ohlasuji plany ze budou stavet na baterie vlastni tovarny, mimo jine i Volkswagen 😉 [odkaz]
tohle je ciste o cislech a zakaznicich kteri kupuji, a tem je ve vetsine fuk jestli maj pod haubnou 10 valec o objemu 5 litru nebo krecky v behatku, zakazniky zajima ve vetsine jen cena a provozni naklady 😉
takze jen abysme uvedli ty cisla na pravou mez, tak v roce 2005 stal 1kWh pack baterii cca $1000, v roce 2015 ten samej 1kWh pack stal v prumeru $250 a ocekava se ze okolo roku 2020 by mel stat okolo $100
ted si to prepoctem na baterie ktere hodlaji vyrobci aut u elektromobilu nasadit jiz pristi rok, tedy kapacity 50 a 60kWh , v roce 2005 ty baterky stali 50000 a 60000 dolaru a dane formaty a kapacity meli jen 2 vyrobci, v roce 2015 stali 12500 a 15000 a vyrobcu danych typu a potrebnych kapacit je jiz 6, a v roce 2020 maji jit k cenam 5000 az 6000 doalru a jiz dnes nektere automobilky ohlasuji plany ze budou stavet na baterie vlastni tovarny, mimo jine i Volkswagen 😉 [odkaz]
tady ještě za 10 let nějaký VW Group bylo... 😉
To platí obecně/pro všechny...
Kolik bys byl ochoten vadit na to, že tu za deset let nebude? 😉
Kolik bys byl ochoten vadit na to, že tu za deset let nebude? 😉
... koncernový papír holt snese všechno. Jen, aby z toho v USA nebyla druhá dieselgate, až se ukáže, že reálný dojezd je sotva poloviční.
Na reálných 500 km budou potřeba baterie cca 125 kWh a přitom zatím VW v kapacitě baterií (Wh/kg) brutálně zaostává např. i za obyčejnými bateriemi PANASONIC (používá např. i TESLA). Viz jejich eGolf, kde cca 25 kWh váží cca 300 kg...
Na reálných 500 km budou potřeba baterie cca 125 kWh a přitom zatím VW v kapacitě baterií (Wh/kg) brutálně zaostává např. i za obyčejnými bateriemi PANASONIC (používá např. i TESLA). Viz jejich eGolf, kde cca 25 kWh váží cca 300 kg...
Na reálnych 500km bude napr. eGolf potrebovať v priemere necelých 90kWh baterku: [odkaz] a dá sa predpokladať, že nová generácia ešte menej..
v 2014 vylez e-golf s aku s kapacitou 24kW, na konec letošního roku hlasi ze bude 36kWh, tedy o polovinu vic. na 500km to nejakou dobu ještě neda, ale vyvoj jde dopředu.
nechapu ten pesimismus u nekterych, to nevidam ani u starejch dedku
nechapu ten pesimismus u nekterych, to nevidam ani u starejch dedku
:yes😒br />
VW bude muset eGolfa od konce pristiho roku taky vybavit alespin 50-60kWh baterkou, jinak zapadnou do neprodejnych vod, ostatne kvuli tomu chystaj novou platformu MEB, tedy klasicky skate kde baterky jsou v podlaze, ac je soucasnemu Golfu teprve cca 4 roky, mozna bych si tipl ze nova generace tu bude prave v 2017-2018 prave kvuli nutnosti e verze kam se ty baterky vlezou
VW bude muset eGolfa od konce pristiho roku taky vybavit alespin 50-60kWh baterkou, jinak zapadnou do neprodejnych vod, ostatne kvuli tomu chystaj novou platformu MEB, tedy klasicky skate kde baterky jsou v podlaze, ac je soucasnemu Golfu teprve cca 4 roky, mozna bych si tipl ze nova generace tu bude prave v 2017-2018 prave kvuli nutnosti e verze kam se ty baterky vlezou
ta vaha je trosku svizelna, protoze vyrobci k tomu zapocitavaj i obal, realne se tedy od vyrobcu udaj o kapacite na kg nedozvis, nekteri k tomu dokonce zapocitavaj i elektroniku , je v tom proste bordel, ale ja to chapu, oni nechtej zdelovat tyhle cisla umyslne
klasickej clanek 18650, který udajne poziva tesla, ma kapacitu 7-12Wh na clanek při hmotnosti necelých 50g, tedy cca 50kg/10kWh, tedy cisty aku 50kWh 250kg, to není zadna hruza.
jde o normalni prumyslove clanky s katalogovými listy i 10 let starymi, tedy predpokladam, ze od ty doby doslo k nejakymu pokroku...
jde o normalni prumyslove clanky s katalogovými listy i 10 let starymi, tedy predpokladam, ze od ty doby doslo k nejakymu pokroku...
doslo, zmenili se chemie tedy pomery latek a pouzivane materialy, postupne se meni i usporadani jednotlivych clanku v tech pouzdrech/obalech, takze se jich tam vejde vic, lip se chladi a tak podobne, ono i Tesla za ty 4 roky to celkem fest menila v modelu S a dnesni usporadani je oproti tomu pred 4 a 2 lety zmenene
a jak sam pises 7-12Wh je celkem slusne rozpeti na to ze je to porad ten samej malej valecek
daj se poridit i kapacitnejsi clanky nez jake maji Panasonic pro Teslu, tam se ale hraje zase na to ze jsou drazsi, vpodstate tam panuje stejny princip jako panuje u vseho, je to lepsi tak je to drazsi, a na cene to klesa s casem a s tim jak se na svet klubou kapacitnejsi kousky
a jak sam pises 7-12Wh je celkem slusne rozpeti na to ze je to porad ten samej malej valecek
daj se poridit i kapacitnejsi clanky nez jake maji Panasonic pro Teslu, tam se ale hraje zase na to ze jsou drazsi, vpodstate tam panuje stejny princip jako panuje u vseho, je to lepsi tak je to drazsi, a na cene to klesa s casem a s tim jak se na svet klubou kapacitnejsi kousky
Plány, ale aj reálne predaje elektromobilov sú už také zaujímavé, že výskum, vývoj a výroba batérií začne priťahovať investorov ako magnet. Jednoducho pre subjekty, čo majú veľa zvyšných peňazí na investovanie, sa batérie môžu stať (ale aj nemusia - každý biznis vždy nesie určité riziko) zlatou baňou /dolem/.
A čím viac peňazí sa v tomto obore bude točiť, tým väčší a rýchlejší pokrok sa dosiahne. A čím budú batérie výkonnejšie a viac sa ich bude vyrábať, tým bude klesať ich jednotková cena za kWh energie.
Každá nová technológia začína s tým, že najskôr si ju môžu dovoliť len tí najbohatší, ktorí zaplatia náklady na prvotný vývoj a výrobu. Postupne - s rastom predaja - sa jednotková cena znižuje a súčasne sa zvyšuje kvalita. Stačí si spomenúť na prvé automobily, začiatky leteckej dopravy, prvé CD napaľovačky, prvé mobily, plazmové TV, počítače atď...
A čím viac peňazí sa v tomto obore bude točiť, tým väčší a rýchlejší pokrok sa dosiahne. A čím budú batérie výkonnejšie a viac sa ich bude vyrábať, tým bude klesať ich jednotková cena za kWh energie.
Každá nová technológia začína s tým, že najskôr si ju môžu dovoliť len tí najbohatší, ktorí zaplatia náklady na prvotný vývoj a výrobu. Postupne - s rastom predaja - sa jednotková cena znižuje a súčasne sa zvyšuje kvalita. Stačí si spomenúť na prvé automobily, začiatky leteckej dopravy, prvé CD napaľovačky, prvé mobily, plazmové TV, počítače atď...