Volkswagen chce do deseti let prodávat milion elektrifikovaných aut ročně
Volkswagen teď dělá vše pro to, aby se co nejrychleji zapomnělo na Dieselgate a v rámci změny image ponechává "provařené" nafťáky svému osudu (beztak si v Evropě stále vedou skvěle) a zaměřuje svou pozornost na elektromobily a elektřinu všeobecně.
To není nic nového, rozruch však skupina Volkswagen nyní vyvolala oznámením, že v polovině příští dekády, tedy v roce 2025, chce prodávat ročně milion elektrifikovaných automobilů, tedy elektromobilů a hybridů, respektive plug-in hybridů. Právě tímto způsobem se chce, kromě nápravy pověsti, vypořádat i se stále se zpřísňujícími emisními limity. Není přitom žádným tajemstvím, že klíčovým trhem k dosažení tohoto cíle bude Čína.
Půdu si připravuje pochopitelně už nyní, do konce desetiletí chce koncern Volkswagen uvést do prodeje dvacet nových elektrifikovaných modelů všech značek a to včetně již dříve oznámených specificky elektrických modelů jako je Audi Q6, Porsche Mission E nebo zatím stále poněkud tajemný luxusní model Volkswagenu, jenž nahradí na vrcholu potravního řetězce Phaeton a zdědí po něm i drážďanskou skleněnou továrnu.
Volkswagen už teď slibuje, že některá jeho elektrická auta skoncují s největší nevýhodou EV v podobě malého dojezdu, měla by totiž zvládnout na jedno nabití až 500 km. Už nyní by mohl koncern podle slov šéfa automobilky přes výrobu Thomase Ulbricha vyrábět 75 tisíc elektrikou "políbených" automobilů, ale zatím po nich není taková poptávka.