Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropské Automobily roku: Fiat Punto (1995)

První generace Punta byla stejně jako předchozí Uno trefou do černého. Zaujala svislými zadními skupinovými světly a veskrze půvabným designem, což zákazníci nenechali bez povšimnutí.
Zpět na článek
31. 5. 2016 21:09
31. 5. 2016 21:19
1. 6. 2016 08:49
1. 6. 2016 15:43
31. 5. 2016 22:41
1. 6. 2016 13:27
31. 5. 2016 21:09
Skvostná tečka
Punto I. generace bylo skutečně ze všech třech nejzdařilejší, dvojka byla taky fajn, ale designově se moc nepovedla - už ji totiž nedělal Giugiaro, ale nějaký Američan s Centro Stile Fiat (zejména 5dv. verze působila dost divně, 3dveřák vypadal mnohem lépe) a celé to pak dorazil mimořádně nepovedený facelift. Ale trojka už zase byla skvělá (opět Giugiaro) nejen po technické,ale i po designové stránce. Všechny tři generace se ale mohou chlubit geniálním využitím obestavěného prostoru a velmi příjemným ovládáním - řídit je (zejména ve městě a na kratších trasách) je prostě velmi příjemný zážitek a i to se počítá. Zvláštní kapitolou jsou benzinové motory řady Fire, které jsou prostě geniální - konec konců ve verzi 1.4 je k mání ještě i v novém Tipu. Nezbývá, než doufat, že se Fiat v dohledné době dopracuje i ke zcela nové generaci Punta. Pokud budou peníze a skutečně ho vyvinou, jistě se bude jednat o minimálně stejně skvělé auto, jakým je nové Tipo. Bravo Fiate, jen tak dál! :-) :yes: :yes: :yes: P.S. Už se nemůžu dočkat, až začnou jezdit první nové 124 Spider! :-) :-) :-) :yes: :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
2
1. 6. 2016 08:07
Re: Skvostná tečka
Dvojkové Punto byla designová zběsilost a trojka s tím tápáním jménem Evo... navíc to auto už není malé, má přes čtyři metry. Skutečně geniálně byl využit obestavěný prostor naposledy u Una, pak už se jen zvětšovalo...
Avatar - Stejsn
1. 6. 2016 08:54
Re: Skvostná tečka
Já bych řekl, že ještě u původního Tipa. To bylo neuvěřitelně prostorné auto, přitom zvenku kompaktní. No a pak samozřejmě Multipla.
Avatar - F127
31. 5. 2016 21:19
Punto
Punto, 3D základ 55S, jsem si koupil v roce 98 jako dvouleté mírně jeté a asi mě budete považovat za magora ale já s ním stále jezdím i když poslední roky ho mám už jen jako záložní. Na tachometru se blíží 170 tisíc a jediná vážnější závada byla, že odešla cívka, takže auto jelo na 2 válce, naštěstí to bylo kousek od domova. Jinak se zatím měnily jen běžné spotřební věcí. Antikorozní ochrana je fakt dobrá, vím o malé dírce v zadním podběhu a ošetřoval jsem okolí uchycení sedadel do podlahy jinak je to zatím OK. Když to shrnu: líbivý vzhled, prostorný vnitřek, levný provoz i servisní náklady a skvělá antikorozní ochrana. No tak mi snad ještě chvilku vydrží, mám ho vážně rád :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Dzakobo
1. 6. 2016 08:49
Re: Punto
Punto 1.G bylo hodně hezké, ale přeci jen vrtošivé. Matka měla 60k SPI, co se týká pozinku, myslím, že žádná sláva to nebyla. Než šlo auto (19 leté) na STK, tak technik v servisu řádně prošlápl brzdy a kovové trubičky praskly. Soužití trochu kazily detaily, jako bylo to, že šlo otevírat kufr jen zevnitř a velice fórová páčka nastavení výšky sedadla, chrastící reproduktory, velká spotřeba oleje (ale motor šlapal i bez něj :-O ) apod..

Ale to auto mělo duši, na rozdíl třeba od Feldy. A jízda po městě byla radost - točení volantu malíčkem, pěkný zvuk motoru a nedočkavé lehké střílení do výfuku na volnoběh... Docela fun car >:D
1. 6. 2016 15:43
Re: Punto
Kufr šlo samozřejmě otevřít i zvenku - na víku byl totiž nad spodní hranou normální zámek na klíč. Olej motor nežral, spíše byl problém v typickém průsaku - takže vyměnit těsnění pod hlavou, víkem + gufera + zkontrolovat těsnost vany. Všecko bylo otázkou několika stokorun.
Avatar - 3_diamanty
31. 5. 2016 21:32
zaverecna jazda
tak prave na tomto auticku som robil zaverecne skusky z jazdy na autoskole ... pritom vsetky predosle jazdy som mal na vtedajsom novucickom yarise ( len asi dve ci tri jazdy som mal este na golfe 4 a pole ) .... takze na toto punto vzdy rad spominam .. a aj kuzelky sa s nim sli ako malina ... pocit z riadenia a vyhlad boli podstane lepsie ako v yarise z roku 2000 za stlpikmi ktorych sa vam skryje aj kamion a ktory nemal ani normalne budiky ( boze co som si vtedy ja s tym digitalkami v yarise vytrpel :D ) :yes: no ale vazne... pamatam si na to ako vcera.. zlate punto ... sadlo do ruky hned... a dodnes som rad ze som mal na skuskach volne prave punto... a netrapil sa s podivnym sendvicovym MB A-ckom ci nejakym inym vozom ktory mohol byt vtedy k dispozicii a ktory autoskola mala ;-) ... punto skratka bolo vybornym timovym hracom a uz od prveho momentu si clovek nemusel na nic zvykat aj ked v nom zivote nesedel ... zrovna pre autoskolu ale teda v prvom rade pre bezneho spotrebitela idealne auto :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Kolouš
31. 5. 2016 21:58
Re: zaverecna jazda
Nechci být prudic, ale jen mě napadlo: jel jsi někdy v tom podivném senvicovem Acku?
Avatar - 3_diamanty
31. 5. 2016 22:04
Re: zaverecna jazda
nesiel.. ale autoskola ho mala... mali sme moznost volby... golf yaris punto... polo .. Acko.... tusim nejaka octavka este ... zvolil som si maly yaris... bola to novinka v tom case :-) este ho pomaly ani nikto z beznych ludi nemal a ja som s nim uz jazdil ... fakt bolo este teple :-) ... nakoniec som ale zaverecnu jazdu na skuske o par mesiacov neskor siel na punte aj ked som v nom predtym nikdy nesedel ( tak vyslo... nemohol som to ovplyvnit ) ... a vtedy som zistil ze som si ho mal vziat hned uz od zaciatku ... kamarat vtedajsi spoluziak si vybral golf 4 ( aj s nim som mal par jazd ) .... a trapil ho nizky posed a na zaciatocnika velka kasna... v aute sedel na zemi a nemal odhad ... sam som si G4 vyskusal na par jazdach ked bol "moj" yaris necakane nedostupny a citil som sa v G4 stiesnene tym stredovym tunelom a posedom moc nizko ( uprimne som rad ze som si ho nevybral ) ... cely rad som sa potom opat vratil k yarisu ... v tom case som bol rad za mensie auto ( ktore ale paradoxne posobilo na mna v kabine vzdusnejsie ako G4 ) ... aj autoskola mala zvacsa mensie vozy ... ale viem ze nebolo uz nic vynimocne v tych casoch aj nejake to prve superbecko

PS: az v praxi som pochopil ze tie digitalky v yarise kdesi v strede palubky nie je nic pre mna... ale clovek ktory este len ide robit vodicak dopredu vie len tazko odhadnut co mu bude alebo nebude vyhovovat :-) ... dnes uz viem ze som si mal hned od zaciatku vybrat punto
1. 6. 2016 08:09
Re: zaverecna jazda
U Yarisu mi ty centrální přístroje vždycky vadily, až poslední je nemá... Na první generaci v tomhle seriálu dojde též.
Avatar - sendador
2. 6. 2016 06:17
Re: zaverecna jazda
Za sebe musím říct, že po vyzkoušení mi centrální přístroje přijdou výborné jak na mámině Yarisu, tak u vlastní Phedry. Je to jen o zvyku. Když naopak teď sednu do služebáku, hledám přístroje uprostřed.
31. 5. 2016 22:41
nejlepší auto
škoda že tak blbě svítí, jinak je to asi nejlepší auto, jaké jsem si jako první auto mohl přát. Určitě lepší, než filcka.
Rozbalit vlákno
1
1. 6. 2016 15:44
Re: nejlepší auto
Jednoduché řešení: Osram Night Breaker Unlimited.
Avatar - KANKUNEN
1. 6. 2016 08:46
3. generace v prvním vydání je
designově tak povedená, že stále vypadá lépe než většina současných kompaktů.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - chetoos
1. 6. 2016 13:27
Puntas
S tímhle modelem udělali Italové díru do světa. Jedná se o malé auto se skvělými jízdními vlastnostmi a výkonnými motory. Měl jsem možnost řídit Punto v 1.2 už po faceliftu. Jelo to ohromně, vždy mě fascinovalo jak umí Italové udělat tak výkonný motor. Když jsem přesedl do Hyundaie I20 s daleko větším výkonem. Zdálo se že auto vůbec nejede.
Rozbalit vlákno
0
1. 6. 2016 15:52
Pro upřesnění...
...lakované nárazníky nebyly výsadou ELX, ale byly na většině trhů standardní součástí i výbavy SX (pouze výjimečně za příplatek). Tmavší palubní deska byla příplatková, po faceliftu standardní (ale nikoliv nová). Pro "facelift" byla důležitá modifikace uložení zadní nápravy, které konečně bylo výrazně odolnější než původní. Výbava byla možná spartánská, ale i v naprostém základu obsahovala tónovaná skla a výškově nastavitelný volant, to se řada automobilek naučila až před pár lety.
Rozbalit vlákno
0