Roomster co slouží otci jako firemní se zrovna se spolehlivostí moc nepotkal, nevím jak ostatní motory ale 1.2 TSI sice jede dobře ale rozvody nepřežily 100 tkm. Je to profláklý problém ale servis čekal až se motor nepojede pak se začlo něco dít.
Existuje na to nějaká opravná nová sada rozvodů, která když se vymění, tak pak ten motor normálně funguje. Koupit TSI tak bych do toho investoval než čekat kdy se mi potká motor.
No, podle mě nepůjde vyměnit úplně všechno, aby tam šel namontovat nový širší řetěz, tedy možná půjde, ale za kolik... PR oddělení škodovky sice blábolilo cosi o chybě subdodavatele, ale šlo jednoznačně o konstrukční chybu. Takže prostě každých 80-100.000 měnit rozvoďák a doufat. Nevím, nakolik pomůže jen nový napínák. Ono to zase tolik nestojí, dost možná bude výměna lacinější než klasická rozvodová sada u atmosfér.
Logicky bude stejně ale největší zájem o atmosféry 1.4 nebo 1.6, tam podobné katastrofy nehrozí.
myslím, že se musí dát jiný ozubený kolo na klice, ale prý je to celkem schůdně řešitelný a pak jiný řetěz s napínákem a pak to prý funguje (Povídal mi to jeden známý Škoda mechanik, kterýmu nemám důvod nevěřit) PR oddělení škodovky blábolilo o chybě dodavatele řetězů, ale to byla samozřejmě lež. V takových situacích se to prostě musí na někoho hodit, aby automobilka zůstala čistá jak lilie. Hlavně nepřiznat konstrukční chybu, která to evidentně byla. ;-)
Už si nevzpomenu, jak je to přesně, ale pro starší TSI by každopádně nějaká odolnější sada k dispozici být měla (ačkoli někteří si stěžují, že jim i po výměně chrastí řetěz). No a když si člověk koupí modelový rok 2012 a výše, tak by už problémy mít neměl.
ta varianta od roku 2012 jde samozřejmě i na starší verzi, akorát je to pracnější, a servisy to moc nechtěj dělat. pokud se to prohodí je to pak bezproblému.
A co se tam prosím tě musí všechno teda měnit? Je to jak si myslím? Tj. hnací kolo na klice, řetěz, rozvodový kola i napínák? S tím servisem to máš pravdu. To si holt musíš najít nějakej solidní servis kde ti to udělají.
Když odhlédnu od opravdu strašlivého designu, tak Roomster je dobrou volbou jen pro rodinu s malými dětmi, které sedí v dětských sedačkách. Pro dospělého jsou totiž skládací zadní sedátka tak šíleně nepohodlná, že jejich každá delší cesta v tomto autě je utrpení... Jako řidiči mě v tomto autě vadil hlavně velmi špatný výhled do všech stran (nízké čelní sklo, silné A sloupky a maličká okna předních dveří), naopak jízdní vlastnosti jsou podstatně lepší než u Fabie II. :-!
Máš pravdu, ale když to co píšeš pomineš, tak je Roomster velice praktický auto pro rodinu a volný čas. Pokud koupíš 1,4 nebo 1,6 benzín, případně si doupravíš TSI novýma rozvodama, tak to za ty peníze nabízí hodně muziky. ;-)
Někde v autobazaru mi říkali že to k nám jezděj kupovat němci. Koukám na ten jejich web 3xA přičemž málo jich tam nemají. Ve škodovce říkali chlapy z výroby že si to pak koupěj jako ojetý. To už je ale let..
včera jsem se o tom Roomíkovi bavil se ségrou, která ho má a vzhledem k tomu, že má dvě malé děti a neustále s nimi někde jezdí je s tím autem naprosto spokojena, koupili ho v bazaru asi před 3 mesícema...já bych ho teda asi nechtěl, ale nemám dvě děti, tak nevim co bych rikal kdybych je měl >:D
Kamarád si ho dost pochvaluje. 10 let starý auto, kupoval bazarovku v ackach a prý šlape jako nový. Plánujem si ho půjčit na dovolenou, s SUV jsme zatím moc zkušeností neměli, pokud se nám zalíbí, začnem šetřit =)
no s těma dotaženýma autama z německa už to není co to bejvalo, taky mám podobnou zkušenost, proto raději uz nakupuju přímo v bazaru at vidim, co kupuju a co se mi libi, o zadnou bouranou stočenku nestojím... >:D
Já jsem s ním teda spokojený strašně moc. Je to pohodlné auto, na práci skvělé, je to malé velké auto, během vteřiny z něj udělám auto ve stylu berlingu a zase zpátky. Jízdní vlastnosti jsou třeba vůči fabii daleko dál, je pohodlný a výborně sedí v zatáčkách. Já ho kupoval jako zánovní ještě před čtyřmi lety, když byla krize v ceně dnes nové krátké fabie v základní výbavě a dnes jsou ojetiny i o 50 tis. dražší.
Fakt na to auto nedám dopustit. Rozvody mám v 1,2 TSI původní, ale já už bych měl mít ten širší řetěz z fabriky a při 73 tis. jsou pořád OK.
Co se mi ale líbí nejvíc je vyšší posez a vyšší podvozek než u octavie, takže s ním můžu i do lehčího terénu a na polní cestu.