Novinky
Tím by Volvo přestalo jako automobilka existovat.
Pro tebe? Myslim že to Volvo ustojí >😁
V Evropě jasný pohřeb. Volvo má těžká auta a na ty platí diesely. Hybridy mají v praxi vždy vyšší spotřebu než diesely. Stíhají jen ve městě.
hele ferdo a tu vo LOULÍKOJ s PRÉMIJOVKOU [odkaz] PŘED PENÁLEM [odkaz] užs slyšel [odkaz] ?? TO JE PRO TAKOVÝ JAKO TY POVINNÁ NAUKA !!
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
nesmysl, s tim co se deje v oblasti zprisnovani emisi a s tim ze podobny krok jiz ohlasilo nejen Volvo, alei Toyota a PSA, a sve k tomu jiz promlouva i WV, tak se neni cemu divit, diesel pro ne prestava bejt lukrativni a prilis drahy na vyvoj, a cim vice mest se zacne pridavat k azakazum dieselu, tim min zakazniku budou dieseli mit, i trhy kde se dali diesely jeste umorovat hodlaji s diesely v osobni doprave skoncovat do roku 2025, jmenovite Cina a Indie, takze proc by jako mela automobilka cpat penize do neceho co se ji ani nevrati formou maleho zisku a bude to pro ni pouze ztratove? jako aby udelali radost par joudum v diskuzich co radi snupou naftu jako treba ty?
mimochodem jiz i v CR se pripravuje soukromy developersky projekt celkem velkeho rozsahu (takove mensi mestecko), kde v celem arealu bude planovany zakaz vjezdu dieselovych motoru >😁
mimochodem jiz i v CR se pripravuje soukromy developersky projekt celkem velkeho rozsahu (takove mensi mestecko), kde v celem arealu bude planovany zakaz vjezdu dieselovych motoru >😁
Tak stěhováci, řemeslníci, popeláři, vodárny, atd. budou jistě takovýto satelit milovat. Už vidím stěhováky třeba kuchyně, co nechají auto na začátku satelitu a k baráku to odnesou na svých bedrech. A hasiči a sanitky taky... 😄
By mě zajímala vymahatelnost zákazu vjezdu... To by tam musela být brána a hlídač...
Jinak efekt pro obyvatele to bude mít nulový. Pár dieselů, co se tam projede, zanikne v emisích, co se do satelitu dostane z okolí.
By mě zajímala vymahatelnost zákazu vjezdu... To by tam musela být brána a hlídač...
Jinak efekt pro obyvatele to bude mít nulový. Pár dieselů, co se tam projede, zanikne v emisích, co se do satelitu dostane z okolí.
soukromej pozemek, soukroma pravidla co smi a co nesmi na dany pozemek vjet, zachranne slozky maji v tehle zemi jista opravneni a podobnej zakaz by se jich tykal jen pokud by si tam chteli jen zajet jen tak, a ano brana a hlidaci tam budou, co jsem pochopil z pudorysu, vjezdy do arealu budou dva
a docela takovej projekt dava i smysl, co delaj bohatsi lide z "Prahy"? stehuji se mimo prahu do satelitu okolo, a delaj to proc? protoze se jim nelibi zit v hnusne spinave Praze plne aut a z nich vznikajiciho smradu, hluku a proste horsiho zivotniho prostredi 😄
a ten projekt dava smysl jeste z jednoho pohledu, asi ma ukazat lidem ze se da zit i bez fosilnich aut, ostatne ruzne po svete takto vznikaji nebo jiz vznikli mnohem vetsi projekty a lide v nich zijou, viz treba MasdarCity ktere jiz funguje, a pro velikej zajem se maji stavet okolo Dubaie a AbuDhabi dalsi 3 podobne projekty, takze nejaky Cesky projekt na cca 450 hektarech je celkem nicotnej 😄
a docela takovej projekt dava i smysl, co delaj bohatsi lide z "Prahy"? stehuji se mimo prahu do satelitu okolo, a delaj to proc? protoze se jim nelibi zit v hnusne spinave Praze plne aut a z nich vznikajiciho smradu, hluku a proste horsiho zivotniho prostredi 😄
a ten projekt dava smysl jeste z jednoho pohledu, asi ma ukazat lidem ze se da zit i bez fosilnich aut, ostatne ruzne po svete takto vznikaji nebo jiz vznikli mnohem vetsi projekty a lide v nich zijou, viz treba MasdarCity ktere jiz funguje, a pro velikej zajem se maji stavet okolo Dubaie a AbuDhabi dalsi 3 podobne projekty, takze nejaky Cesky projekt na cca 450 hektarech je celkem nicotnej 😄
Vezmu to postupně😒br />
ad 1. odst.) Ani na soukromém pozemku si nemůžete dělat co chcete. Pouze v rámci zákonů ČR. To obecně. Pokud to bude uzavřený areál, pak je to sice hezké, ale v ostatních případech nepoužitelné. Nelze v tomto specifickém případě paušalizovat a tvrdit, že je to vhodné řešení pro ostatní.
ad 2. odst.) Tomuto rozumím, ostatně nemusíte být bohatší člověk, abyste mohl bydlet mimo Prahu. Takto to dělají tisíce normálních rodin. Nicméně si troufnu tvrdit, že emise těch pár aut, co zajede do nějakého satelitu je nula celá nula proti tomu, co tam "spadne" z okolí.
ad 3. odst.) Je to (prozatím) nesmysl. Bezemisní města/satelity/cokoliv je sice hezké, ale nesmíte zapomenout, že výstavba a všechno okolo je s pomocí prostředků na fosilní paliva. Až občan toho zeleného města bude chtít na dovču, tak se posadí do letadla na kerosin. Připomíná mi to situaci, kdy BMW i3 je na elektřinu, auto vyrobeno ve fabrice na zelenou energii (ale továrna samotná postavena pomocí strojů na fosilní paliva), interiér je z recyklátu, ale k dealerovi je auto přivezeno na "zlém" kamionu s ostatními auty. Pokud opravdu byste chtěl žít kompletně bez fosilních paliv, tak se vrátíte do pravěku. A to zajisté nechcete...
ad 2. odst.) Tomuto rozumím, ostatně nemusíte být bohatší člověk, abyste mohl bydlet mimo Prahu. Takto to dělají tisíce normálních rodin. Nicméně si troufnu tvrdit, že emise těch pár aut, co zajede do nějakého satelitu je nula celá nula proti tomu, co tam "spadne" z okolí.
ad 3. odst.) Je to (prozatím) nesmysl. Bezemisní města/satelity/cokoliv je sice hezké, ale nesmíte zapomenout, že výstavba a všechno okolo je s pomocí prostředků na fosilní paliva. Až občan toho zeleného města bude chtít na dovču, tak se posadí do letadla na kerosin. Připomíná mi to situaci, kdy BMW i3 je na elektřinu, auto vyrobeno ve fabrice na zelenou energii (ale továrna samotná postavena pomocí strojů na fosilní paliva), interiér je z recyklátu, ale k dealerovi je auto přivezeno na "zlém" kamionu s ostatními auty. Pokud opravdu byste chtěl žít kompletně bez fosilních paliv, tak se vrátíte do pravěku. A to zajisté nechcete...
trklo te treba ze tohle bude delat dany developer jako reklamu aby lidem ukazal ze to jde i jinak? tak jako si Musk vystavel postupne sve sny treba s Teslou, tak i dalsi lide na tehle planete maj nejake sny a kdys maj prostredky tak se je snazi realizovat 😉 pro tebe to muze bejt nesmysl, pro nekoho jineho sen ktery si splni
Ado..budoucnost prave zacala..😄
vlhký sen ... >😁 řekneme si to za 10 let.
jj
MÁŠ RECHT ŇÓMIČI, PŘED 10ti lety přišel na světlo bóží první ROUDSTR [odkaz] a co jezdí na silnicích dnes [odkaz] [odkaz]
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D :yes:
MÁŠ RECHT ŇÓMIČI, PŘED 10ti lety přišel na světlo bóží první ROUDSTR [odkaz] a co jezdí na silnicích dnes [odkaz] [odkaz]
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D :yes:
Keď to myslia vážne, tak by mali v prvom rade túto kombináciu pohonov implementovať do náklaďákov a autobusov. Myslím si, že každý ocení nízky hluk, malé vibrácie, málo emisií a lacnú prevádzku vozidla.
U náklaďáků a autobusu narozdíl od osobáků neni s emisema problém. Rozměrově i cenově tam neni problém dát obří SCR
Navíc se tam emise berou podle výkonu a ne km = ne g/km jako u osobáků ale gram na kilowatthodinu = neni prostor pro podvádění ála Dieselgate
Neni náhoda že naftu v osobácích používá jediná oblast na světě = bohužel ta kde žijeme my 😐
Navíc se tam emise berou podle výkonu a ne km = ne g/km jako u osobáků ale gram na kilowatthodinu = neni prostor pro podvádění ála Dieselgate
Neni náhoda že naftu v osobácích používá jediná oblast na světě = bohužel ta kde žijeme my 😐
Chyba tam ten hlavny fakt, ze to urobia, ked uvidia odklon zakaznikov od naftovych motorov.
Taky JLR sa praveze vyjadril opacne. Zaujimave... 😄
Nuz, co uz. Co cakat od automobilky, ktora uz nevie vyrobit ani poriadny motor celkovo... >😒] :-!
( teda viac nez 4-valec... >😒] )
Taky JLR sa praveze vyjadril opacne. Zaujimave... 😄
Nuz, co uz. Co cakat od automobilky, ktora uz nevie vyrobit ani poriadny motor celkovo... >😒] :-!
( teda viac nez 4-valec... >😒] )
To víš: Náskok díky technice [odkaz]
Někdo na to potřebuje větší objem a víc válců = modernější jednotky obojího míň = tak už to jde odvěků 😉
Sou třeba tací co slavěj že o třetinu objemnější motor s o 2 válci navíc má trochu vyšší výkon než 50d 😄
Někdo na to potřebuje větší objem a víc válců = modernější jednotky obojího míň = tak už to jde odvěků 😉
Sou třeba tací co slavěj že o třetinu objemnější motor s o 2 válci navíc má trochu vyšší výkon než 50d 😄
mozu to oznacit aj ako T34 >😁 , furt to bude len spotena R4 a bzuciaky a ako si dal odkaz - tak s nerealnou spotrebou v normalnom jazdnom rezime.
50d je dobry motor. Teda dobry...zaujimavy, pokrokovy a mozno najlepsi v kategorii do 3 litrov.
Lenze furt bude mat turbodierku, ktora sa "nasmu" motoru uz stala minulostou. 😄
A papierove ciselka o spotrebe... >😁 Povieme si pri realnom porovnani, ked bude 50d namontovana do niecoho, co bude konkurovat SQ7, alebo ked bude 4.0 TDI v novej A8.
50d je dobry motor. Teda dobry...zaujimavy, pokrokovy a mozno najlepsi v kategorii do 3 litrov.
Lenze furt bude mat turbodierku, ktora sa "nasmu" motoru uz stala minulostou. 😄
A papierove ciselka o spotrebe... >😁 Povieme si pri realnom porovnani, ked bude 50d namontovana do niecoho, co bude konkurovat SQ7, alebo ked bude 4.0 TDI v novej A8.
T34? Seš mimo = ten byl na naftu! = ten je spíš něco jako Q7 TDI >😁
Ty podle aut který si měl už budeš dost starej = dělal si stejný představení při přechodu z V8 na šestiválce? 😄
Těš se na nový modulární R3 TDI a nevymejšlej = nafta v osobácích prostě je problémová záležitost
Co a jak s V8 naftou v osobácích důkladně vysvětlil Vaculík. Ke stejnýmu předtim došli velkovýrobci V8 od Mercedesu, BMW i JLR.
Nafta má smysl jen autech od malejch náklaďáků nahoru = v osobnim voze je to blbost
V8 nafta má logiku a smysl v Q7 a jejích klonech = v ničem menšim
Sem docela zvědavej na Quattro 50d = až bude v něčem menšim než 750d dojdu si ho vyzkoušet
Tim muj zájem o naftový osobáky začíná a taky končí 😄
Ty podle aut který si měl už budeš dost starej = dělal si stejný představení při přechodu z V8 na šestiválce? 😄
Těš se na nový modulární R3 TDI a nevymejšlej = nafta v osobácích prostě je problémová záležitost
Co a jak s V8 naftou v osobácích důkladně vysvětlil Vaculík. Ke stejnýmu předtim došli velkovýrobci V8 od Mercedesu, BMW i JLR.
Nafta má smysl jen autech od malejch náklaďáků nahoru = v osobnim voze je to blbost
V8 nafta má logiku a smysl v Q7 a jejích klonech = v ničem menšim
Sem docela zvědavej na Quattro 50d = až bude v něčem menšim než 750d dojdu si ho vyzkoušet
Tim muj zájem o naftový osobáky začíná a taky končí 😄
"dělal si stejný představení při přechodu z V8 na šestiválce?" - nechapem... :-!
V8 motory, teda benzínový se používaj od roku 1914. Jen GM jich vyrobilo přes 100 milionů. A tyhle motory se používaj po celym světě = na všech kontinentech :yes: :-!
Jeden kontinent se snaží vymejšlet jiný cesty
Pro stejný výkony jako maj dneska šestiválce se eště nedávno = v době kdy si už byl dle velkej kluk = používaly V8. Když se tak jako se dneska přechází z 6ti na 4 válce přecházelo z 8mi na 6 válců = dělal si stejný představení?
Výkon V12 z dob tvýho mládí dneska pokreje 4válec = taky mám rád víc válců ale je jasný a logický že A45 je čtyřválec a ne V12
Popravdě do A45 má dokonce o dost větší výkon 😄
Tak to prostě je a jde celý roky 😉
Jeden kontinent se snaží vymejšlet jiný cesty
Pro stejný výkony jako maj dneska šestiválce se eště nedávno = v době kdy si už byl dle velkej kluk = používaly V8. Když se tak jako se dneska přechází z 6ti na 4 válce přecházelo z 8mi na 6 válců = dělal si stejný představení?
Výkon V12 z dob tvýho mládí dneska pokreje 4válec = taky mám rád víc válců ale je jasný a logický že A45 je čtyřválec a ne V12
Popravdě do A45 má dokonce o dost větší výkon 😄
Tak to prostě je a jde celý roky 😉
Tak ja ti neviem..., ale mam taky slabucky pocit, ze ked ja chcem, tak si vzdy mam moznost poriesit pod kapotu V8. 😄 Neviem ako ty, zeby [odkaz] ? >😁 >😁 >😁 >😁
Tohle mi možná nebudeš věřit ale sockou sem letos eště nejel = fakt ani jednou! 😉
Nic si ale neřek k podstatě příspěvku = neni to o V8 ale že stejnej výkon jako nedávno V8 pak dávaly 6ti válce no a dneska 4válce
Nic si ale neřek k podstatě příspěvku = neni to o V8 ale že stejnej výkon jako nedávno V8 pak dávaly 6ti válce no a dneska 4válce
a co ako ma byt ?
moje prve V8 mali 168 PS / 270 Nm seriovo. Jasne, ze zrovna s nimi som sa patricne pohral... 😉
Neskor 230, 300, 300, 290 a teraz 385. Takze stupam hore tak, ako aj ich vykony sa zvysuju.
Nevidim ziaden problem pokracovat smerom, akym sa ubera ich prirodzeny vyvoj... 😄
moje prve V8 mali 168 PS / 270 Nm seriovo. Jasne, ze zrovna s nimi som sa patricne pohral... 😉
Neskor 230, 300, 300, 290 a teraz 385. Takze stupam hore tak, ako aj ich vykony sa zvysuju.
Nevidim ziaden problem pokracovat smerom, akym sa ubera ich prirodzeny vyvoj... 😄
Ani já ho nevidim 😉
A teď zpět k podstatě od který furt utíkáš = auto model 2017 V8 výkon 168 PS = co? 😄
No a o tom to je = na to dneska samozřejmě stačí 4válec = nebo spíš tříválec
Proč dneska na 168 PS cpát do auta výrobně drahou, těžkou V8?
Ono i na těch 385 v pohodě stačí R6 >😒]
A teď zpět k podstatě od který furt utíkáš = auto model 2017 V8 výkon 168 PS = co? 😄
No a o tom to je = na to dneska samozřejmě stačí 4válec = nebo spíš tříválec
Proč dneska na 168 PS cpát do auta výrobně drahou, těžkou V8?
Ono i na těch 385 v pohodě stačí R6 >😒]
No nic, je to asi s tebou marne. Vtedy, v 70-tych rokoch bolo tych cca 170 PS na V8 "primeranych" do 5,05m limuziny 1,7t vaziacej prazdnej. Dnes je do 5+m auta tiez normalne mat V8 s 400,500+PS. Tak ide vyvoj a tak pojdem aj ja. Este nieco mas problem pochopit ?
To, ze ini pchaju do podobnych aut mensie motory podobneho vykonu mna netrapi.
Pokial bude moznost adekvatnej V8 za primeranu cenu, nevidim problem.
A ver, ze ta moznost tu este dlhoooo bude.
To, ze ini pchaju do podobnych aut mensie motory podobneho vykonu mna netrapi.
Pokial bude moznost adekvatnej V8 za primeranu cenu, nevidim problem.
A ver, ze ta moznost tu este dlhoooo bude.
S tebou je to márne! >😁
To fakt nechápeš o čem mluvim? >😒]
Všichni bez výjímky dělaj na stejnej výkon menší motory! Audi V6 3.0 TDI 140 kW do toho nepleť 😄
To fakt nechápeš o čem mluvim? >😒]
Všichni bez výjímky dělaj na stejnej výkon menší motory! Audi V6 3.0 TDI 140 kW do toho nepleť 😄
Nic, nechapes, ja teba nechapem a kedze nepotrebujem koli tebe prist o nervy, tak koncim. :-!
Takze kdyby byla moznost vyberu mezi 168 PS V8 a l4, vezmes l4?
Stejně jako ty = nebo chceš do nějaký nižší střední cpát kvůli 168 koníkum V8 a připlácet statisíce? 😄
Kazdej tak ale neuvazuje. Mohl jsem si vybrat mezi V8 a R6. Kdy R6 papirove ve vsem tu V8 prekonava. Stejne jsem vzal V8.
Tohle je dost extremni priklad, ale 168 koni je dneska bud turbo 1.6-2.0, tedy ctyrvalce a nebo atmo 2.0-2.4, coz by klidne mohl byt peti-, nebo sestivalec. Neco podobneho delal VW. Daval na vyber mezi 110kW 1.8T a 110kW 2.3 VR5. Nevim, proc by mel vicevalcovy motor stat statisice, kdyz nepotrebuje turba a dalsi nesmysly. Ale jinak bych proti V8 v nizsi stredni nic nemel. Rozhodne lepsi, nez vyhradne ctyrvalce ve volvech. Zvuk auta radim na zebricku hodnot hodne vysoko a pokud bych se mel rozhodovat, jestli nejaky libozvucny 5, 6, nebo 8 valec versus stejne auto se ctyrvalcem, ale za to s nejakou priplatkovou audiosoustavou, mel bych jasno.
"Tim muj zájem o naftový osobáky začíná a taky končí"
typický omezenec
typický omezenec
Podle tebe = podle zbytku planety obráceně
Tady máš mapu [odkaz] = kde je evropa nebo správnějš oblast kde dominuje nafta snad víš? Nebo? 😉
Tady máš mapu [odkaz] = kde je evropa nebo správnějš oblast kde dominuje nafta snad víš? Nebo? 😉
Kouknu do nějakejch prezentací ale bude to chvilku trvat. Slib mi že to potom nebudeš zamlouvat...
Prezentací čeho? Jestli myslíš podíl nafta = benzín tak na Evropu nikdo nemá >😁
Já furt mluvim o Evropě a ono se to popravdě netýká ani celýho kontinentu! 😄
Já furt mluvim o Evropě a ono se to popravdě netýká ani celýho kontinentu! 😄
Tak omezenej jako Ty já nejsem. Všechny typy pohonných jednotek. Výhled 2020. Všechny důležité kontinenty (Austrálie je něco mezi Americas a Evropa)
Americas - 46% benzín, 14% diesel, 12% plyn, 18% hybridy, 9% plug in hybridy a EV.
Europa - 29% benzín, 28% diesel, 14% plyn, 19% hybridy, 10% plug in hybridy a EV.
Asia - 51% benzín, 14% diesel, 11% plyn, 15% hybridy, 8% plug in hybridy a EV.
Tak si myslím že diesel si vede všude dobře a ne jen v Evropě. A povede si dobře i nadále.
Americas - 46% benzín, 14% diesel, 12% plyn, 18% hybridy, 9% plug in hybridy a EV.
Europa - 29% benzín, 28% diesel, 14% plyn, 19% hybridy, 10% plug in hybridy a EV.
Asia - 51% benzín, 14% diesel, 11% plyn, 15% hybridy, 8% plug in hybridy a EV.
Tak si myslím že diesel si vede všude dobře a ne jen v Evropě. A povede si dobře i nadále.
jak je starej ten vyhled a kdo ho delal??
vloni podíl osobních naftaku v usa ani ne 2% a to teprf aférka s jedovatými naftaky propukla.
pochybuju, ze ten podíl bude v pristich letech vyssi, spis se bude blížit nule.
vloni podíl osobních naftaku v usa ani ne 2% a to teprf aférka s jedovatými naftaky propukla.
pochybuju, ze ten podíl bude v pristich letech vyssi, spis se bude blížit nule.
Ten výhled dělal kdo? To je úplně mimo. Nadhodnocený podíl plynu, hybridů a plug-in hybridů. V Americe a Asii nadhodnocený podíl dieselů.
to je ale vcetne nakladni a autobusove dopravy? odkud ten vyhled cerpas, aby jsme si precetli i to co se ti nehodi do "kramu"
Tomu sám nevěříš žejo >😒]
Co Čína? 99% benzín, 1% hybridy? 😄
Nebo Japonsko? 79% benzí, 19% hybrid, 2% nafta
V americe byl podíl nafty 3% a po Dieselgate se to těžko změní na 14% 😉
Já píšu reálný data = ne bajky co bude od Bosch nebo cos to našel 😄
Evropa 53% nafta, 3% plyn, přes 1% hybrid
Nafta má v osobních vozech velkej problém jménem NOx = tenhle problém je dobře řešenej v autobusech a náklaďácích kam ostatně naftovej motor patří = je pro ně vhodnej. Velkej fanda nafty Martin Vaculík ti řekne to co já = nafta v osobácích momentálně došla svýho limitu. Velmi pravděpodobně bude její podíl rychle a hodně klesat. Rychle a hodně v reálu znamená že necháš dojezdit motory co se vyráběj a auta co už jezděj = je to eště tak na 20 let
Co Čína? 99% benzín, 1% hybridy? 😄
Nebo Japonsko? 79% benzí, 19% hybrid, 2% nafta
V americe byl podíl nafty 3% a po Dieselgate se to těžko změní na 14% 😉
Já píšu reálný data = ne bajky co bude od Bosch nebo cos to našel 😄
Evropa 53% nafta, 3% plyn, přes 1% hybrid
Nafta má v osobních vozech velkej problém jménem NOx = tenhle problém je dobře řešenej v autobusech a náklaďácích kam ostatně naftovej motor patří = je pro ně vhodnej. Velkej fanda nafty Martin Vaculík ti řekne to co já = nafta v osobácích momentálně došla svýho limitu. Velmi pravděpodobně bude její podíl rychle a hodně klesat. Rychle a hodně v reálu znamená že necháš dojezdit motory co se vyráběj a auta co už jezděj = je to eště tak na 20 let
že Volvo má s velkým náskokem největší podíl dieselů v prodaných osobních autech, tak by mělo s diesely zatočit pěkně po bolševicku, jinak konkurenci nedožene ani na svatého dyndy, protože jejich benzíny nikdo nekupuje.
Mám design Volva rád, nová V90 je nádherná, ale ohledně dieselů (a 6+válců) je v článku klíčová jedna jediná věta: "...diesely vnímá v souvislosti s tvrdšími emisními standardy jako drahé na výrobu...". Všechny marketingové hrátky souvisí jen s cílem snížit náklady na vývoj motorů...dýhu,kůži a elektronické fíčurinky pořídí snadno. Prodávají vnímanou hodnotu...nic pro znalce. 😄
K tomu směřuje celej průmysl = ne náhodou u Audi prohlásili že jízdní vlastnosti do 10ti nebo kolika let nebudou mít význam
Naftový motory v osobácích sou závažnej problém = ví to celej svět krom Evropy
Sou dražší na výrobu i servis a pokud tam nedáš velký SCR a močovinu budou chrlit fakt problémový NOx = jak se děje
Jeden moderní autobus plnící Euro 6 s pořádnym SCR má stejný emise jako deset Dieselgate TDI osobáků
No a to velký SCR z autobusů a náklaďáků je fakt velký a v motorovym prostoru osobáků zas tolik místa neni. A eště k tomu drahý
Naftový motory v osobácích sou závažnej problém = ví to celej svět krom Evropy
Sou dražší na výrobu i servis a pokud tam nedáš velký SCR a močovinu budou chrlit fakt problémový NOx = jak se děje
Jeden moderní autobus plnící Euro 6 s pořádnym SCR má stejný emise jako deset Dieselgate TDI osobáků
No a to velký SCR z autobusů a náklaďáků je fakt velký a v motorovym prostoru osobáků zas tolik místa neni. A eště k tomu drahý
Člověče lidi jako ty jsou závažnej problém pro svět ............ ale nikdo Vás nezakazuje ... 😄
Hned 2x nemáš pravdu >😒]
Co se týče dieselů Ty nemáš pravdu nikdy >😒] - ale své prohry snášíš statečně >😁
To víš frčim na křídlech pravdy a lásky = i když se to poslední dobou moc nenosí >😒]
Už sis na tý mapě světa našel tu oblast kde se do osobních aut cpou nafťáky? Malá co? 😉
Proč nikdy? Řek sem že svezení s Citroenem C5 V6 3.0 HDI vůbec nebylo špatný = za ty prachy dokonce dost dobrý! 😄
Už sis na tý mapě světa našel tu oblast kde se do osobních aut cpou nafťáky? Malá co? 😉
Proč nikdy? Řek sem že svezení s Citroenem C5 V6 3.0 HDI vůbec nebylo špatný = za ty prachy dokonce dost dobrý! 😄
ja jako velkej problém pro evropu (ne pro svet), vidim dyzly v osobacich.
zda se ale, ze po 20 letech se to pomalu zacina resit - viz. zakaz všech dyzlu (predpokladam nad 3.5 tuny) v parizi od 2020. priklad z parize by si mela vzit (nejen) cela ceska republika.
zda se ale, ze po 20 letech se to pomalu zacina resit - viz. zakaz všech dyzlu (predpokladam nad 3.5 tuny) v parizi od 2020. priklad z parize by si mela vzit (nejen) cela ceska republika.
Ty si hovádko boží milující zákazy. Co k tomu dodat. Paříž nic nezakázala a týká se to všech aut.
Nezbývá než konstatovat že tady předvádíš stále se snižující IQ.
Musím se opakovat - "psi štěkají ale karavana kráčí dál ..."
Nezbývá než konstatovat že tady předvádíš stále se snižující IQ.
Musím se opakovat - "psi štěkají ale karavana kráčí dál ..."
neplacej nesmysly trumbero
od 2020 zakaz všech aut starsich 10 let
a k tomu zakaz všech naftaku
a protože nakladaky jezdej az na výjimky na naftu (tam to ma smysl), predpokladam, ze na nakladaky se to vztahovat nebude, ale prijmou vuci nim nejaky tvrdsi opatreni.
chápu ze se ti to necte dobře, ale vsem se nam ulevi
a tobe taky, jestli ti nepraskne zilka ...
od 2020 zakaz všech aut starsich 10 let
a k tomu zakaz všech naftaku
a protože nakladaky jezdej az na výjimky na naftu (tam to ma smysl), predpokladam, ze na nakladaky se to vztahovat nebude, ale prijmou vuci nim nejaky tvrdsi opatreni.
chápu ze se ti to necte dobře, ale vsem se nam ulevi
a tobe taky, jestli ti nepraskne zilka ...
UPS a dalsie delivery sluzby pouzivaju coraz castejsie elektromobily - v Londyne su vcelku bezne. Skratka chcu byt pred legislativou.
Podobne privatna taxisluzba Adecco - ti maju najvacsi fleet hybridov na svete, prakticky vseko Priusy.
Podobne privatna taxisluzba Adecco - ti maju najvacsi fleet hybridov na svete, prakticky vseko Priusy.
Tak jestli skutečně zakážou všechny auta starší 10-ti let a všechny diesely, tak jim to pravděpodobně voliči pořádně spočítají. Podle mě si na to netroufnou, jen hrdinské plány na budoucí volební období.
Pařížská politka je ekoterorismus nejhrubšího zrna. I když nenávidíš diesely, prostě se nedá souhlasit s tak radikálními zákazy a omezováním občanů. Paní starostka vlastně říká, že většina pařížských motoristů musí do čtyř let bezpodmínečně nakoupit nové vozy kvůli jejímu rozmaru.
Pokud chceme v Evropě čistší města, musíme v první řadě změnit daňový systém tak, aby nepodporoval největší rakovinomety. A pak můžeme uvažovat o zvýhodňování nákupu čistších vozů, případně možná omezení pohybu objektivně neekologických modelů (diesel EURO 4 a méně) v centru.
Pokud chceme v Evropě čistší města, musíme v první řadě změnit daňový systém tak, aby nepodporoval největší rakovinomety. A pak můžeme uvažovat o zvýhodňování nákupu čistších vozů, případně možná omezení pohybu objektivně neekologických modelů (diesel EURO 4 a méně) v centru.
Britové na rozdíl od Švédů dieselům věří, a to i do budoucna. Jaguar a Land Rover z toho profitují, zvláště v rámci fleetových prodejů.
Názory na dieselové motory se různí člověk od člověka. Zatímco tak někdo může vynášet do nebes jejich nízkou spotřebu, pro druhé jde o skrytého zabijáka, který kde zachrochtá, tam tráva dekády neroste. Tento rozkol přitom neplatí jen mezi laiky, ale také mezi odborníky. Zatímco tedy šéf Volva Hakan Samuelsson má pocit, že éra dieselů se chýlí ke konci, Jeremy Hicks z britského zastoupení Jaguaru Land Roveru (JLR) zastává naprosto opačnou polohu.
„Nejsem přesvědčen, že se dočkáme výrazného odklonu od dieselů. A zcela jistě nevidíme žádný odklon nyní,“ uvedl Hicks na tiskové konferenci v Midlands. Jeho tvrzení přitom minimálně v případě obou britských značek podporují suchá čísla, neboť 70 procent všech na ostrovech prodaných vozů Jaguaru a Land Roveru pohání právě dieselový motor.
Velká Británie je navíc podstatným ukazatelem daných trendů, neboť tamní motoristé kladou na emise větší důraz než kdekoliv jinde v Evropě. Pokud tedy kauza Dieselgate nepřiměla ke změně názoru ani je, nedá se předpokládat, že by - minimálně v dohledné době - došlo k nějakému masivnímu převratu kdekoliv v rámci Starého kontinentu. Konec dieselů tedy skutečně není na programu.
Pro Jaguar Land Rover se ve výsledku jedná o dobrou zprávu, neboť s diesely jsou spojeny nižší emise CO2, které berou v potaz správci firemních vozových parků. Jelikož nová rodina motorů Ingenium pomohla jejich míru snížit kupříkladu na 110 g/km u Range Roveru Evoque, vzrostly fleetové prodeje JLR z 33 procent v roce 2013 na 44 procent v loňském roce.
Obě značky navíc počítají s dalším růstem, přičemž během pár let se chtějí dostat na všeobecný 46procentní průměr. A možná i dále, neboť velkou měrou podporují také diesel-elektrické hybridy, jenž emise CO2 pošlou na ještě nižší míru. Mimo to jsou ale ve hře i benzinové hybridy, které se objeví v modelech jako Jaguar XE, Range Rover Evoque či Land Rover Discovery Sport.
I přes zjevnou favorizaci dieselů ovšem Britové nezapomínají ani na benzinové motory, pročež jsou již velmi blízko sériové výrobě nové generace agregátů s kódovým označením AJ200. Ty rovněž spadají do rodiny Ingenium, přičemž počítají se dvěma litry objemu, čtyřmi válci a produkcí v továrně ve Wolverhamptonu, která zvládá montovat až 1 200 jednotek denně.
Názory na dieselové motory se různí člověk od člověka. Zatímco tak někdo může vynášet do nebes jejich nízkou spotřebu, pro druhé jde o skrytého zabijáka, který kde zachrochtá, tam tráva dekády neroste. Tento rozkol přitom neplatí jen mezi laiky, ale také mezi odborníky. Zatímco tedy šéf Volva Hakan Samuelsson má pocit, že éra dieselů se chýlí ke konci, Jeremy Hicks z britského zastoupení Jaguaru Land Roveru (JLR) zastává naprosto opačnou polohu.
„Nejsem přesvědčen, že se dočkáme výrazného odklonu od dieselů. A zcela jistě nevidíme žádný odklon nyní,“ uvedl Hicks na tiskové konferenci v Midlands. Jeho tvrzení přitom minimálně v případě obou britských značek podporují suchá čísla, neboť 70 procent všech na ostrovech prodaných vozů Jaguaru a Land Roveru pohání právě dieselový motor.
Velká Británie je navíc podstatným ukazatelem daných trendů, neboť tamní motoristé kladou na emise větší důraz než kdekoliv jinde v Evropě. Pokud tedy kauza Dieselgate nepřiměla ke změně názoru ani je, nedá se předpokládat, že by - minimálně v dohledné době - došlo k nějakému masivnímu převratu kdekoliv v rámci Starého kontinentu. Konec dieselů tedy skutečně není na programu.
Pro Jaguar Land Rover se ve výsledku jedná o dobrou zprávu, neboť s diesely jsou spojeny nižší emise CO2, které berou v potaz správci firemních vozových parků. Jelikož nová rodina motorů Ingenium pomohla jejich míru snížit kupříkladu na 110 g/km u Range Roveru Evoque, vzrostly fleetové prodeje JLR z 33 procent v roce 2013 na 44 procent v loňském roce.
Obě značky navíc počítají s dalším růstem, přičemž během pár let se chtějí dostat na všeobecný 46procentní průměr. A možná i dále, neboť velkou měrou podporují také diesel-elektrické hybridy, jenž emise CO2 pošlou na ještě nižší míru. Mimo to jsou ale ve hře i benzinové hybridy, které se objeví v modelech jako Jaguar XE, Range Rover Evoque či Land Rover Discovery Sport.
I přes zjevnou favorizaci dieselů ovšem Britové nezapomínají ani na benzinové motory, pročež jsou již velmi blízko sériové výrobě nové generace agregátů s kódovým označením AJ200. Ty rovněž spadají do rodiny Ingenium, přičemž počítají se dvěma litry objemu, čtyřmi válci a produkcí v továrně ve Wolverhamptonu, která zvládá montovat až 1 200 jednotek denně.
to je jen takovej posledni vykrik, veri jen landrover a jaguar nebo to jen tak delaj, ale londyn z hlediska NOx patri k vic znecistenym mestum nez cinsky města. a to diky rozsireni dyzlu produkujici jedovaty NOx.
takze logicky dyzly vyzene z města i londyn, nejen pariz. a k cemu ti pak bude dyzl, když s nim nikam nebudes moct, protože budou nasledovat další města ..
takze logicky dyzly vyzene z města i londyn, nejen pariz. a k cemu ti pak bude dyzl, když s nim nikam nebudes moct, protože budou nasledovat další města ..
Indové a britové teda JLR naftu bude používat = protože pro velký těžký krávy LR a RR je to správnej typ motoru. Od malejch náklaďáků nahoru je nafta vhodná
Názory na naftu v osobnim voze se liší předevšim kontinent od kontinentu = všechny kontinenty maj jeden názor + k nim část evropy = no a pak je ta oblast kde žijeme my a která tvrdí že celej svět je mimo a jen my ne >😒]
Odklonu od nafty se v průběhu času dočkáme i v Evropě = smysl má jen u SUV apod.
V první vlně by se měly změnit pravidla měření emisí = NOx je vážnej problém
Ono by stačilo zrušit co si vylobbovaly automobilky vyrábějící osobáky = a přejít na způsobm aplikovanej u autobusů a náklaďáků = měřit v g na kilowatthodinu = a bylo by po ptákách
V tu chvíli by automobilky musely používat větší účinnější SCR atd. = a už tak výrobně dražší naftový motory by skončily tam kam patřej = z osobních aut asi jen ve větších SUV
Názory na naftu v osobnim voze se liší předevšim kontinent od kontinentu = všechny kontinenty maj jeden názor + k nim část evropy = no a pak je ta oblast kde žijeme my a která tvrdí že celej svět je mimo a jen my ne >😒]
Odklonu od nafty se v průběhu času dočkáme i v Evropě = smysl má jen u SUV apod.
V první vlně by se měly změnit pravidla měření emisí = NOx je vážnej problém
Ono by stačilo zrušit co si vylobbovaly automobilky vyrábějící osobáky = a přejít na způsobm aplikovanej u autobusů a náklaďáků = měřit v g na kilowatthodinu = a bylo by po ptákách
V tu chvíli by automobilky musely používat větší účinnější SCR atd. = a už tak výrobně dražší naftový motory by skončily tam kam patřej = z osobních aut asi jen ve větších SUV
Ano, Briti dizlom veria, preto sa do centra Londyna s dizlom nedostanes 😉
Za Londynom nasleduje Pariz atd atd.
Za Londynom nasleduje Pariz atd atd.
Asi preto planuje Londyn zakaz dieselov, vsak...
[odkaz]
Diesel v osobakoch je mrtvy a ty si prehral.
[odkaz]
Diesel v osobakoch je mrtvy a ty si prehral.
Windiesele, podívejme se na britský ceník😒br />
Range Rover s dieselem začíná na ceně 75 tisíc liber, zatímco se zážehovým motorem začíná na ceně 103 tisíc liber. Podobně je to Range Roveru Sport.
Range Rover Evoque s dieselem začíná na ceně 30 tisíc liber, se zážehovým motorem začíná na ceně 44 tisíc liber.
Land Rover Discovery, Land Rover Discovery Sport a Land Rover Defender se nabízejí pouze s dieselovým motorem, zážehový motor není v nabídce.
Když uvážíme tyto skutečnosti, tak 30 % podíl zážehových motorů na prodejích bych označil za zázrak a zároveň důkaz toho, že éra dieselů v Británii končí.
Range Rover Evoque s dieselem začíná na ceně 30 tisíc liber, se zážehovým motorem začíná na ceně 44 tisíc liber.
Land Rover Discovery, Land Rover Discovery Sport a Land Rover Defender se nabízejí pouze s dieselovým motorem, zážehový motor není v nabídce.
Když uvážíme tyto skutečnosti, tak 30 % podíl zážehových motorů na prodejích bych označil za zázrak a zároveň důkaz toho, že éra dieselů v Británii končí.
schvalne jak zacou Britobve dieselum verit ve chvili kdy jim zakaznou vjezd do centra Londyna a nasledne dalsich mest, a kde cerpas udaj ze Britove dieselum veri? muzes uvest zdroj?
Miznutie dízlov je skvelá správa, pretože 1 dízel rovná sa približne 15 benzínových áut z pohľadu oxidov dusíka. Nehovoriac o hluku a smrade. Volvo :yes: Podobne uvažuje podľa tlačových správ aj Nissan, KONEČNE !
To ti zkazím náladu, miznutí se nekoná. V roce 1993 bylo 12% dieselů, v minulém roce bylo 53% dieselu v Evropě a za nějakých 20 let budeme zpátky na nějakých 30% - diesel měl a bude mít velký smysl, a vzhledem k popularitě SUV tady bude stále, protože se systémem SCR si bere velice málo nafty, je velmi úsporný.
Takže si můžeš i nadále snít své vlhké sny.
Takže si můžeš i nadále snít své vlhké sny.
Myslíš, že tu bude diesel i po vyčerpání ložisek ropy 😄 ?
Jak dlouho ještě: ''diesel měl a bude mít velký smysl''???
Já dávám dieselu pět let.
Jak dlouho ještě: ''diesel měl a bude mít velký smysl''???
Já dávám dieselu pět let.
5 rokov ? >😁
Nestrapnuj sa. Alebo si myslis, ze zvysne automobilky su take hlupe, ze vyvijaju nove naftaky na 5 rokov a potom smitec ? A o "e-diesel" si pocul ? Synteticka nafta vyrabana priamo automobilkou Audi z odpadnych surovin a cistou elektrinou. To len tak na okraj... :-!
Nestrapnuj sa. Alebo si myslis, ze zvysne automobilky su take hlupe, ze vyvijaju nove naftaky na 5 rokov a potom smitec ? A o "e-diesel" si pocul ? Synteticka nafta vyrabana priamo automobilkou Audi z odpadnych surovin a cistou elektrinou. To len tak na okraj... :-!
Tak za prvé, nereagoval jsem na tebe, RS6.
Za druhé jsi neodpověděl (především na druhou otázku).
A za třetí se mě snažíš urážet.
Už jednou jsem ti psal (když jsi porovnával sériovou Teslu s Audi od MTM), že s Tebou nemá smysl diskutovat.
Promiň 😉
Za druhé jsi neodpověděl (především na druhou otázku).
A za třetí se mě snažíš urážet.
Už jednou jsem ti psal (když jsi porovnával sériovou Teslu s Audi od MTM), že s Tebou nemá smysl diskutovat.
Promiň 😉
Ale co, takze panko sa nam urazil. 😲
OK, tak teda slusne moja otazka😒br /> Na zaklade coho si myslis, ze naftaky to maju za 5 rokov zratane ?
Lebo to co si napisal nieje pravda - vid velke a silne automobilky, ktore do toho zatial investuju. Ropy je tiez dost a ako som uviedol, zacinaju sa produkovat aj synteticke paliva - vsetky 3: e-gas, e-petrol, e-diesel.
Toz daj svoj vyklad.
Jo, a ku tvojej 2. otazke - myslim, ze z mojho komentu je to dost zrejme: Vypada to tak, ze kedze je aj ropy dost a aj moznost umelej vyroby nafty, nevidim ( okrem eko-harašenia ) dovod zbavovat sa naftakov. Redukcia NOx pomocou SCR je ucinna, takze aj emisie sa daju drzat na uzde. A kedze je stale prioritne CO2, bude mat naftak vzdy zolika v rukave. 😄
To ale neznamena, zeby som ja naftaky preferoval. Mozes si to aj tu aj v XY dalsich diskusiach dohladat, ze ja preferujem benzin a nebranim sa ani LPG-cku.
Tot moj nazor, cakam na tvoj.
Dufam, ze uz som ta nijako neurazil... >😒] 😉
OK, tak teda slusne moja otazka😒br /> Na zaklade coho si myslis, ze naftaky to maju za 5 rokov zratane ?
Lebo to co si napisal nieje pravda - vid velke a silne automobilky, ktore do toho zatial investuju. Ropy je tiez dost a ako som uviedol, zacinaju sa produkovat aj synteticke paliva - vsetky 3: e-gas, e-petrol, e-diesel.
Toz daj svoj vyklad.
Jo, a ku tvojej 2. otazke - myslim, ze z mojho komentu je to dost zrejme: Vypada to tak, ze kedze je aj ropy dost a aj moznost umelej vyroby nafty, nevidim ( okrem eko-harašenia ) dovod zbavovat sa naftakov. Redukcia NOx pomocou SCR je ucinna, takze aj emisie sa daju drzat na uzde. A kedze je stale prioritne CO2, bude mat naftak vzdy zolika v rukave. 😄
To ale neznamena, zeby som ja naftaky preferoval. Mozes si to aj tu aj v XY dalsich diskusiach dohladat, ze ja preferujem benzin a nebranim sa ani LPG-cku.
Tot moj nazor, cakam na tvoj.
Dufam, ze uz som ta nijako neurazil... >😒] 😉
Takže kdo jezdí několikasetkilometrové trasy, tahá přívěs, nebo bydlí v zemi kde je nafta ještě víc daňově zvýhodněná než u nás, si holt koupí auto jiné značky.
Zato pro pipinky co přejíždí po městě mezi nákupními cetry v obřích SUV, bude Volvo perfektní auto.
Zato pro pipinky co přejíždí po městě mezi nákupními cetry v obřích SUV, bude Volvo perfektní auto.
neni diesel, ale fakt ze Vovlo reaguje na zakazy dieselu ruzne po svete, nejaka Evropa je celkem jedno co rika, dulezite ale je ze do 9 let ma probehnout extremni zmena v dulezitych oblastech co se tyce automobilizmu, v Cine a v Indii, tam jzou jiz ohlasene vladni iniciativy zakaz prodeje vonych dieselovych aut do roku 2025 a pak nasledne iniciativi zakaz prodeje celkove fosilnich aut bez plug-in hybridni techniky tusim od 2035, v te Indii tusim u ty plug-in a zbute tedy jen trh s EV
to jen nekteri murdcove si porad myslej ze nejakea Evropa je pupek sveta, ono i ta Evropa to pochopi a obrati se to rychle pak i tady, zatim je to jen soucasti lokalni mestske politiky kdy se o zmenu snazi jen starostove jistych mest, po case se k tomu pridaj ale i celostatni politici, neb lide tohle chteji a misto dosavadni ropne lobby proste lide zacinaj sliset na zdravy svoje a svych blizkych, 95% lidi je fuk na co jezdi jejich auto, zajima je pouze ekonomicka stranka veci, a tech zbylich se bud prizpusoby a nebo proste muzou bydlet tam kde takova pravidla nebudou
to jen nekteri murdcove si porad myslej ze nejakea Evropa je pupek sveta, ono i ta Evropa to pochopi a obrati se to rychle pak i tady, zatim je to jen soucasti lokalni mestske politiky kdy se o zmenu snazi jen starostove jistych mest, po case se k tomu pridaj ale i celostatni politici, neb lide tohle chteji a misto dosavadni ropne lobby proste lide zacinaj sliset na zdravy svoje a svych blizkych, 95% lidi je fuk na co jezdi jejich auto, zajima je pouze ekonomicka stranka veci, a tech zbylich se bud prizpusoby a nebo proste muzou bydlet tam kde takova pravidla nebudou
Nepíšeš tak trochu kraviny? Pokud 95% lidí zajímá v první řadě ekonomická stránka věci, tak asi nebudou ve všech osobácích chtít benzín. Řekněme po nižší střední vidím benzín jako rozumný, od střední třídy, a tedy těžšího auta a většího nájezdu je nafta stran poměru dynamiky k ekonomice vcelku jasná volba. Takže těch tvých 95% si (pokud jim jde skutečně jen o peníze) velmi často vybere naftu.
Saman asi dlho tancoval okolo ohna, ktory zapalil s kanistrom nafty, tak je teraz naßraty,
lebo sa asi nadychal a neurobilo mu to dobre... >😁
Skor nerozumiem, preco sa viac nepodporuje alternativne palivo LPG. Ano, je to tiez ropny produkt, ale je extremne vyhodne - to je argumemnt pre tych, ktorym ide o ekonomiku prevadzky, a taktiez bezproblemove, tankovanie na kazdom rohu... Mal som auta na LPG a s prvym som sa babral / bavil, ale s druhym som uz veci nechal na odbornikov, ja som si iba obcas robil mensi "fajn-tjuning" reakcie motora na plyn, bohatost zmesi a teda trosku vykon / spotreba... 😉 A vsetko v poradecku. :yes:
lebo sa asi nadychal a neurobilo mu to dobre... >😁
Skor nerozumiem, preco sa viac nepodporuje alternativne palivo LPG. Ano, je to tiez ropny produkt, ale je extremne vyhodne - to je argumemnt pre tych, ktorym ide o ekonomiku prevadzky, a taktiez bezproblemove, tankovanie na kazdom rohu... Mal som auta na LPG a s prvym som sa babral / bavil, ale s druhym som uz veci nechal na odbornikov, ja som si iba obcas robil mensi "fajn-tjuning" reakcie motora na plyn, bohatost zmesi a teda trosku vykon / spotreba... 😉 A vsetko v poradecku. :yes:
okolo ohne neskacu, nemam to zapotrebi, jen ctu zpravy ze sveta a vnimam svet okolo sebe a nefiltruju si jen nektere informace tak aby se libili memu presvedceni a mel jsem tak pocit ze ziju v krasnem svete 😉
LPG se vyznamne nepropagovalo v teto casti evropy z toho duvodu, ze se propagovali jine lobbysticky zajimavejsi alternativy a LPG se prosadilo +- na urcitou uroven samo, nyni je snaha v teto casti evropy o propagaci CNG coz se as tak moc nedari, a spolecnosti ktere stali za CNG lobby v tehle casti evropy se nyni pomalu oriantuji na lobby elektrikou (vystrkov je zacatek a zatim se jedna i o nedotovany projekt z fondu, tech 46 mega na dotacich teprve ceka na dalsi projkety ohledne elektromobility), zjistlili ze plnicky na CNG netahli as tak jak si puvodne myslely a tak ted zacinaji cpat desitky milionu jincim smerem kam se snazi jit automobilovej svet v jinych castech sveta a nejen evropy
at se to nekomu libi nebo ne, tak Tesla proste probrala ostatni automobilky a i nektere statni spravy k tomu ze se to momentalne staci timto smerem
LPG se vyznamne nepropagovalo v teto casti evropy z toho duvodu, ze se propagovali jine lobbysticky zajimavejsi alternativy a LPG se prosadilo +- na urcitou uroven samo, nyni je snaha v teto casti evropy o propagaci CNG coz se as tak moc nedari, a spolecnosti ktere stali za CNG lobby v tehle casti evropy se nyni pomalu oriantuji na lobby elektrikou (vystrkov je zacatek a zatim se jedna i o nedotovany projekt z fondu, tech 46 mega na dotacich teprve ceka na dalsi projkety ohledne elektromobility), zjistlili ze plnicky na CNG netahli as tak jak si puvodne myslely a tak ted zacinaji cpat desitky milionu jincim smerem kam se snazi jit automobilovej svet v jinych castech sveta a nejen evropy
at se to nekomu libi nebo ne, tak Tesla proste probrala ostatni automobilky a i nektere statni spravy k tomu ze se to momentalne staci timto smerem
ale ja vam vsetkym na vase EV ßerem !
Nech nieje EV voz nijako jazdne ( citaj hmotnostne ) hendikepovany oproti porovnatelnej spalovacej alternative s pohonom 4x4 a ako to Nemci radi hovoria so "suverennymi jazdnymi vlastnostami" - teda vykon, nech mi nabijanie trva max. 2x tak dlho ako moj priemerne straveny cas na pumpe ( teda 2x10 min.) a nech na 1 zatah prejdem sviznou jazdou 400-500 km ako teraz !
Potom sa mozeme o niecom bavit a potom aj mozes cakat väcsi zaujem motoristov o podobne vozidla.
Ze to aktualne nieje mozne ? No nieje !
A kedy bude ? No na svatoho dindy, co nebude nikdy ! >😁
Takze pockat, EU natlaci grosiky na indukcne dobijane cesty, vdaka tomu auta nebudu musiet vlacit 400 kg bateriek ale len 100, a vsetko sa rozhybe samo.
Ale nie s nejakymi Teslami ! >😁 Proste zabudni ! Zijes v EU a EU sa postara, aby si jazdil na EU vozitkach za EU stanovenych podmienok.
A dalsia vec. Kym sa Tesla nenauci robit poriadne auta, tak im na nu kaslem tym duplom ! >😒]
nech ti je toto odpovedou aj na tvoj dotaz z 19:22
Ano, mam lepsie info ako ty ! >😁
Nech nieje EV voz nijako jazdne ( citaj hmotnostne ) hendikepovany oproti porovnatelnej spalovacej alternative s pohonom 4x4 a ako to Nemci radi hovoria so "suverennymi jazdnymi vlastnostami" - teda vykon, nech mi nabijanie trva max. 2x tak dlho ako moj priemerne straveny cas na pumpe ( teda 2x10 min.) a nech na 1 zatah prejdem sviznou jazdou 400-500 km ako teraz !
Potom sa mozeme o niecom bavit a potom aj mozes cakat väcsi zaujem motoristov o podobne vozidla.
Ze to aktualne nieje mozne ? No nieje !
A kedy bude ? No na svatoho dindy, co nebude nikdy ! >😁
Takze pockat, EU natlaci grosiky na indukcne dobijane cesty, vdaka tomu auta nebudu musiet vlacit 400 kg bateriek ale len 100, a vsetko sa rozhybe samo.
Ale nie s nejakymi Teslami ! >😁 Proste zabudni ! Zijes v EU a EU sa postara, aby si jazdil na EU vozitkach za EU stanovenych podmienok.
A dalsia vec. Kym sa Tesla nenauci robit poriadne auta, tak im na nu kaslem tym duplom ! >😒]
nech ti je toto odpovedou aj na tvoj dotaz z 19:22
Ano, mam lepsie info ako ty ! >😁
pokud se EU postara aby jsem jezdil na EU vozitkach, tak se zrejme postara aby jsi na nich jezdil i ty, takze mam pro tebe blbou zpravu, Evropska komise pro dopravu vidi budoucnost Evropy v elektromobilech, a to od roku 2035, a nektere staty Evropy to videj jeste dokonce o chlup drive
predpokladam ze az to nastane, tak ty a nekteri dalsi budou psat ze za to muze SamanAR? ooo to bude pocta ac si to nezaslouzim a vlastne k tomu nijak neprispeju
PS> a neplest si pojen EU a Evropa, jsou to dva rozdilne pojmy
predpokladam ze az to nastane, tak ty a nekteri dalsi budou psat ze za to muze SamanAR? ooo to bude pocta ac si to nezaslouzim a vlastne k tomu nijak neprispeju
PS> a neplest si pojen EU a Evropa, jsou to dva rozdilne pojmy
ekonomicka stranka veci ale neznamena jen naklady na palivo, precti si ten post poradne a pak reaguj 😉
Je to extremisticka blbost. Tie % si si teda pekne pocucal >😁
Zariad, nech ludi s benzinakmi vyjde 1km max. o 10% drahsie ako s naftakmi a ver mi, ze budu presadat skoro vsetci a radi ! Dovtedy su to len eko-populisticke tliachanice. :-!
Zariad, nech ludi s benzinakmi vyjde 1km max. o 10% drahsie ako s naftakmi a ver mi, ze budu presadat skoro vsetci a radi ! Dovtedy su to len eko-populisticke tliachanice. :-!
Ekonomická stránka věci znamená, že firmy si spočítají veškeré náklady na provoz a ve střední třídě nakupují téměř výhradně naftu. Nebo se pletu? A nebo firmy neumí počítat dál než k palivu?
auta si kupuji jen firmy? ekonomickou stranku neceho resi jen firmy? psal jsem o celkovem trhu a ne jen o firmach, a samozrejme i firma pokud nebude moci s naftovym autem zajet na mista kde ma nejake sve cile, tak si naftove auto samozrejme nevybere 😉
Nechápu, soukromníci mají nějak zajímavě vyšší náklady než firmy? Auto od střední třídy kupují většinově soukromníci?
Pravdu díš. Moje rodinné auto má za stejnou dobu najeto 50 000 co moje služební auto 220 000. Proto se benzíny vcelku hodí do soukromých vozidel ale nafta je jednoznačně výhodnější do flotil, do služebáků ...
Hodí nehodí. Benzín do menších aut s obecně menší spotřebou. Nafta do aut s obecně vyšší spotřebou (težší, silnější auta). Plky o levnějším provozu benzínů (vše mimo palivo) zapomínají, že dnes mají i benzíny vstřikovače, turba, dvouhmoty...jsou stejně složité jako nafty. Takže rozdíl dělá palivo. A tam fakta hovoří jasně.
Šaman je ekofanatik ....... to je Ti snad jasné. není to kalibr Kharla Antidiesela to ne, ekoterorista to není ale rozhodně mu výraz "vyvážený názor" nic neříká.
Nechápu, proč (bez ohledu na vlastní preference) popírat holá fakta, viď. Nic proti fandovství do EM, sám Tesle fandím, ale popírat ekonomické výhody dieselů....
ale ale najednou jsem ekofanatik >😁 hele jiz jsem slisel ze jsem rasista a xenofob, jinde zase ze slunickar a ted jsem navic ekofanatik >😁 zive si predstavuju sve ekofanaticke choutky za volantem Fordu F150 Raptor >😁 normalne bych si to asi i nalepil vzadu na korbu "jsem ekofanatik" >😁
no ja to spise vidim tak, ze jsem realista a vidim co se deje ve svete, narozdil od vas nekterych jedincu co si nevidej ani na prsty na rukou a pisete nesmysli o tom jak Volvo dela chybu spise verim tem lidem z Volva kteri nesedej u diskuze na auto.cz, ale snazi se delat zavery podle nejakych dat o kterych se nam zde ani nesni, takze jak, kdo bude asi duverihodnejsi? particka "blaznu" typu WinDiesel, Karel_, AUDIRS6 a dalsi, nebo team lidi ktere to zivi a pracuji ve Volvu? ja myslim ze drtiva vetsina normalnich rozumnych lidi ma asi jasno kdo bude ten duverihodnejsi :-!
hele WineDiesele, tve vyvazene nazory tu lidi zozmetavaj celkem snadno odkazy na udaje ktere jsou zcela v rozporu s tim co tvrdis, cim to asi bude, nejak ti ten internet nesvedci, jo bejt tady jinej rezim kde neni pristup k informacim tak vstricnej, tak ses asi king, ale ted jsi jen nouma co neumi nic nez jen kecat blbosti
no ja to spise vidim tak, ze jsem realista a vidim co se deje ve svete, narozdil od vas nekterych jedincu co si nevidej ani na prsty na rukou a pisete nesmysli o tom jak Volvo dela chybu spise verim tem lidem z Volva kteri nesedej u diskuze na auto.cz, ale snazi se delat zavery podle nejakych dat o kterych se nam zde ani nesni, takze jak, kdo bude asi duverihodnejsi? particka "blaznu" typu WinDiesel, Karel_, AUDIRS6 a dalsi, nebo team lidi ktere to zivi a pracuji ve Volvu? ja myslim ze drtiva vetsina normalnich rozumnych lidi ma asi jasno kdo bude ten duverihodnejsi :-!
hele WineDiesele, tve vyvazene nazory tu lidi zozmetavaj celkem snadno odkazy na udaje ktere jsou zcela v rozporu s tim co tvrdis, cim to asi bude, nejak ti ten internet nesvedci, jo bejt tady jinej rezim kde neni pristup k informacim tak vstricnej, tak ses asi king, ale ted jsi jen nouma co neumi nic nez jen kecat blbosti
Patrim mozno k jednym z mala co vedia,ze nie si taky ekofanatik ako to tu obcas vyzera pri tvojej obhajobe EV aut,ale tiez mam pocit,ze s elektrickymi auta prichadza problem a to v podobe,ze ked nebudu paliva a ich dan pre statny rozpocet tak pride situacia zdanenia elektriky [odkaz] a tym padom sa to podla mna rapidne dotkne aj cien elektriky v domacnostiach.EV auta stratia to caro dotovania a lacneho povozu na ktore ich dneska motaju eko staty.A ako zo zivota vieme tak nic nie je zadarmo.Dnes ti stat da dotacie a mota ludi eko recickami,ale len preto,aby si to o desiatky rokov zobral aj s urokmi naspat kedze inu moznost nebudes mat kedze zakazu dizlove a benzinove auta.
netusim jak to mate kuprikladu na Slovensku, takze to zohlednim v udajich ktere znam z Ceskeho rozpoctu, ceskych dani a poplatku
vec se ma tak, ze prumerne za posledni 3 roky se v CR na spotrebni dani za pohonne hmoty vybralo 75-85 miliard korun rocne, mame celkem malou silnicni dan a na ni se v prumeru vybere 5-6 miliard korun rocne
spotredni dane na paliva pouzivana pro provoz se pohyjuji od cca 3.90 u LPG do cca 13.70 korun za letecka a jina lepsi paliva s vyssim obsahem olova (nafta 10.95 a benzin 12.84) celkove rocne rekneme tech 85 miliard korun, v CR je registrovano cca 7 milionu vozidel, tedy na kazde z nich to rocne vychazi na cca 12150 korun, pokud by tedy Cesky stat chtel rocne vybrat tu samou sumu co na spotrebni dani, stacilo by zavest silnicni dan 12150 korun na vuz a obejdou se bez spotrebnich dani na paliva, je tu jeste moznost zavedeni mytneho pro veskerou dopravu a na veskerych kominikacich a snazit se vybrat oneh 85 miliard takto, tyto dane se casem budou dorovnavat na sobe rovnou uroven a pote i zvysovat
a ted elektrina, na elektrinu je v souvasnosti spotrebni dan 28.30 korun na 1MWh, pokud byste medy meli jit smerem na nizsi jednotku a tedy spise zname kWh, tak jsme na 0.028 korunach za kWh, podle statistiky spotreby CR za 2015 se spotrebovalo v CR 59,280 TWh elektriny, cos dela 59 280 000 000kWh, na dosazeni sumy 85 miliard by tedy bylo treba zvednout spotrebni dan o cca 1.44 koruny za 1kw, tedy misto prumernych 3.6korun za 1kWh by elektrina musela v prumeru stat cca 5 korun, to je zvyseni spotrebni dane na elektrinu o cca 5090% (CR patri v Evrope ke statum s nejnizsi prumernou cenou elektriny) jsou v Evrope staty kde se za elektrinu plati i 3x tolik co v CR, levnejsi elektrinu maji v Evrope jen Bulhari a Madari
pravdepodobne tedy je, ze CR pujde casem ve stopach jinych statu kde se zvazuje zaprve o dorovnani dani na naftu na uroven benzinu, a zadruje o zvysovani techto dani, zpocatku tedy staty vyberou na techto danich o neco vyce nez dnes, a take se zvazuje prave ono zavadeni vyssich silnicnich dani bez ohledu na to na co automobil jezdi, mimochodem kuprikladu Nemecko ma jak vyssi dane na palivech (paliva maji v prumeru drazsi o cca 5 korun nez Cesi), tak ma i silnicni dan pro kazde vozidlo podle toho jak "neekologicke" je
ja osobne za vyssi spotrebni dan z elektriny jsem, i extremni zvyseni spotrebni dane postupne behem treba 10 let o tech 5000% by prumerny Cech temer nepoznal, rocni skok v prvnim roce o treba 500% by znamenalo ze prumerna Ceska rodina na elektrine zaplati o cca 250 korun vyce a o cca 1000 korun vyce za drazsi sluzby spojene prave se zdrazenim elektriny, to je suma kterou ruzni dodavatele elektriny dnes i treba peninasobne prebiji ruznyma slevama aby nalakali odberatele elektriny k sobe, mimochodem zdrazeni elektriny by znamenalo i zdrazeni pohonnych hmot jako benzin a nafta, a to o cca 2-3 koruny na 1 litr, jen z pohledu vyrobnich nakladu o cca 2.3 koruny na litr 😄
stat ma mnoho zpusobu a moznosti jak penize ziskat od svych obcanu i jinou cestou, nez ze zvedne spotrebni dan na nektere energeticke komodite
vec se ma tak, ze prumerne za posledni 3 roky se v CR na spotrebni dani za pohonne hmoty vybralo 75-85 miliard korun rocne, mame celkem malou silnicni dan a na ni se v prumeru vybere 5-6 miliard korun rocne
spotredni dane na paliva pouzivana pro provoz se pohyjuji od cca 3.90 u LPG do cca 13.70 korun za letecka a jina lepsi paliva s vyssim obsahem olova (nafta 10.95 a benzin 12.84) celkove rocne rekneme tech 85 miliard korun, v CR je registrovano cca 7 milionu vozidel, tedy na kazde z nich to rocne vychazi na cca 12150 korun, pokud by tedy Cesky stat chtel rocne vybrat tu samou sumu co na spotrebni dani, stacilo by zavest silnicni dan 12150 korun na vuz a obejdou se bez spotrebnich dani na paliva, je tu jeste moznost zavedeni mytneho pro veskerou dopravu a na veskerych kominikacich a snazit se vybrat oneh 85 miliard takto, tyto dane se casem budou dorovnavat na sobe rovnou uroven a pote i zvysovat
a ted elektrina, na elektrinu je v souvasnosti spotrebni dan 28.30 korun na 1MWh, pokud byste medy meli jit smerem na nizsi jednotku a tedy spise zname kWh, tak jsme na 0.028 korunach za kWh, podle statistiky spotreby CR za 2015 se spotrebovalo v CR 59,280 TWh elektriny, cos dela 59 280 000 000kWh, na dosazeni sumy 85 miliard by tedy bylo treba zvednout spotrebni dan o cca 1.44 koruny za 1kw, tedy misto prumernych 3.6korun za 1kWh by elektrina musela v prumeru stat cca 5 korun, to je zvyseni spotrebni dane na elektrinu o cca 5090% (CR patri v Evrope ke statum s nejnizsi prumernou cenou elektriny) jsou v Evrope staty kde se za elektrinu plati i 3x tolik co v CR, levnejsi elektrinu maji v Evrope jen Bulhari a Madari
pravdepodobne tedy je, ze CR pujde casem ve stopach jinych statu kde se zvazuje zaprve o dorovnani dani na naftu na uroven benzinu, a zadruje o zvysovani techto dani, zpocatku tedy staty vyberou na techto danich o neco vyce nez dnes, a take se zvazuje prave ono zavadeni vyssich silnicnich dani bez ohledu na to na co automobil jezdi, mimochodem kuprikladu Nemecko ma jak vyssi dane na palivech (paliva maji v prumeru drazsi o cca 5 korun nez Cesi), tak ma i silnicni dan pro kazde vozidlo podle toho jak "neekologicke" je
ja osobne za vyssi spotrebni dan z elektriny jsem, i extremni zvyseni spotrebni dane postupne behem treba 10 let o tech 5000% by prumerny Cech temer nepoznal, rocni skok v prvnim roce o treba 500% by znamenalo ze prumerna Ceska rodina na elektrine zaplati o cca 250 korun vyce a o cca 1000 korun vyce za drazsi sluzby spojene prave se zdrazenim elektriny, to je suma kterou ruzni dodavatele elektriny dnes i treba peninasobne prebiji ruznyma slevama aby nalakali odberatele elektriny k sobe, mimochodem zdrazeni elektriny by znamenalo i zdrazeni pohonnych hmot jako benzin a nafta, a to o cca 2-3 koruny na 1 litr, jen z pohledu vyrobnich nakladu o cca 2.3 koruny na litr 😄
stat ma mnoho zpusobu a moznosti jak penize ziskat od svych obcanu i jinou cestou, nez ze zvedne spotrebni dan na nektere energeticke komodite
Samane, tak teda diky... >😁 8-s
Ani ja nesedim cely den pri ACZ diskusiach a pomaly ma tato problematika tiez zacina trosicku zaujimat. No a prave vdaka tomu, ze aj ja som si nieco nasiel, tak viem, ze tie zvysne automobilky ( napr. Audi, BMW, MB, VW, JLR...) asi nebudu az take tupe, ked vyvyjaju nove naftaky...
Moc sa na to zameriavas z 1 uhla pohladu a stracas kontakt s realitou. 😉
Ani ja nesedim cely den pri ACZ diskusiach a pomaly ma tato problematika tiez zacina trosicku zaujimat. No a prave vdaka tomu, ze aj ja som si nieco nasiel, tak viem, ze tie zvysne automobilky ( napr. Audi, BMW, MB, VW, JLR...) asi nebudu az take tupe, ked vyvyjaju nove naftaky...
Moc sa na to zameriavas z 1 uhla pohladu a stracas kontakt s realitou. 😉
VW a Audi coby soucast koncernu VW maji obdobnou strategii, a momentalne nejvetsi investice spojene s vyvojem a vyzkumem koncernu tecou do platformy MEB, tedy te urcene pro elektromobily a plug-in hybridy, je to podle jejich udaju na 60%, dalsich 20% se alokuje na vystavby novych vyrobnich moznosti pro baterie a zbytek na vyzkum a vyvoj soucasnych platforem, na diesel a benzin tedy pokud spravne pocitam ve VW putuje jen cca 20% financi
BMW a MB pokud je me znamo vyvyji take nove platformy pro elektricka auta a hlavni predstavitele techto firem vcetne Audi jiz vydali prohlaseni ze timto smerem ubyraji ted svuj vyvoj
ano diesel tu jeste par let bude (10-15) a v urcitych castech sveta to bude i desitky let (20-30), v osobni doprave samozrejme, v te nakladni o neco dele, rozhodne ale ted nikdo nevsazi svou budoucnost na diesel
ta zmena nastane pomalu, vpodstate bezni uzivatele si zmeny ani nevsimnou, zmeny si vyrazne vsimaji a vsimnou pouze lide kteri se primo zameruji na to jestli diesel, benzin, plyn, vodik, elektrina a zajimaji se cilene o dany typ pohonu, pro osttani tu vetsinu lidi je to jen konzumni vec kterou si kupuji podle jisteho vzorce kde dulezita je ekonomicka stranka veci, a je uplne jedno jestli to auto pohani diesel nebo tlupa krecku v behatku
cena technologii okolo EV se znizuje, kdesto cena technologii okolo fosilnich aut se zvysuje, vem si ze pristi rok ma na trh s EV prijit model ktery bude velikostne zapadat do kategorie aut stredni tridy a ma stat obdobne sumy jake stoji auta stredni trydy s podobnymi parametry, BMW 3, VW Passat, MB-C, Audi 4, Tesla model 3, prislib obdobnych cen jake maji fosilni auta byl stanoven na rok 2020, a spocitat provozni naklady danych aut si snad dokaze spocitat kazdy
momochodem psal jsem to sem jiz v drivejsich postech, konec dieselu ve svych autech do 10 let nezverejnilo jen Volvo, ale kuprikladu i PSA
BMW a MB pokud je me znamo vyvyji take nove platformy pro elektricka auta a hlavni predstavitele techto firem vcetne Audi jiz vydali prohlaseni ze timto smerem ubyraji ted svuj vyvoj
ano diesel tu jeste par let bude (10-15) a v urcitych castech sveta to bude i desitky let (20-30), v osobni doprave samozrejme, v te nakladni o neco dele, rozhodne ale ted nikdo nevsazi svou budoucnost na diesel
ta zmena nastane pomalu, vpodstate bezni uzivatele si zmeny ani nevsimnou, zmeny si vyrazne vsimaji a vsimnou pouze lide kteri se primo zameruji na to jestli diesel, benzin, plyn, vodik, elektrina a zajimaji se cilene o dany typ pohonu, pro osttani tu vetsinu lidi je to jen konzumni vec kterou si kupuji podle jisteho vzorce kde dulezita je ekonomicka stranka veci, a je uplne jedno jestli to auto pohani diesel nebo tlupa krecku v behatku
cena technologii okolo EV se znizuje, kdesto cena technologii okolo fosilnich aut se zvysuje, vem si ze pristi rok ma na trh s EV prijit model ktery bude velikostne zapadat do kategorie aut stredni tridy a ma stat obdobne sumy jake stoji auta stredni trydy s podobnymi parametry, BMW 3, VW Passat, MB-C, Audi 4, Tesla model 3, prislib obdobnych cen jake maji fosilni auta byl stanoven na rok 2020, a spocitat provozni naklady danych aut si snad dokaze spocitat kazdy
momochodem psal jsem to sem jiz v drivejsich postech, konec dieselu ve svych autech do 10 let nezverejnilo jen Volvo, ale kuprikladu i PSA
Nech sa paci !
A to bol problem takto napisat hned na zaciatku ?!
O MEB viem, ale tie % neviem ci si trafil... :😉
Ale ved vsetko v poradecku, s tymto tvojim prispevkom a pristupom ludi k volbe pohonu vo svojom aute, sa viem jo sakra hodne stotoznit. 😉
Proste vcera ste tu pomali vyvolavali paniku ze nafta za 5 rokov konci, no a dnes vidim, ze pises tak, ako to ma realne sancu aj naozaj byt. Teda EU +/- 30 rokov v pohode.
A to bol problem takto napisat hned na zaciatku ?!
O MEB viem, ale tie % neviem ci si trafil... :😉
Ale ved vsetko v poradecku, s tymto tvojim prispevkom a pristupom ludi k volbe pohonu vo svojom aute, sa viem jo sakra hodne stotoznit. 😉
Proste vcera ste tu pomali vyvolavali paniku ze nafta za 5 rokov konci, no a dnes vidim, ze pises tak, ako to ma realne sancu aj naozaj byt. Teda EU +/- 30 rokov v pohode.
ja zadnou paniku nikde nevyvolavam, to tu pises ty, a laskave me to pod prsty nevkladej 😉 o 5 letech tu pises jen ty, ja daval cisla jako rok 2025 a 2030, co je 9 a 14 let vzdalena budoucnost 😉 pokud ti pripada 9-14 let jako 5 let, pak mas asi problem
cela zprava je o tom, ze nektere automobilky a v tomto konkretm pripade Volvo zdelili svetu, ze pomalu skonci s diesely ve sve produkci a svych autech, to kolik let jim to zabere tam pokud ctu dobre nikde neni
jo vlastne jsme jeste zapomel na Toyotu a Lexus, ty take zdelili ze s diesely postupne skonci a nahradi je benzinovymi hybridy
cela zprava je o tom, ze nektere automobilky a v tomto konkretm pripade Volvo zdelili svetu, ze pomalu skonci s diesely ve sve produkci a svych autech, to kolik let jim to zabere tam pokud ctu dobre nikde neni
jo vlastne jsme jeste zapomel na Toyotu a Lexus, ty take zdelili ze s diesely postupne skonci a nahradi je benzinovymi hybridy
mimochodem vyvoj novych dieselovych ale i benzinovych motoru je v souvasne chvili v EU celkem loterie, v dobe kdy by se podobne motory dostali na trh muze jiz platit uplne jina legislativa, proto ze dnes spise jen evolucne pracuje na zlepsovani tech stavajicich motoru ktere splnuji Euro 6, jsem si 100% jistej ze zadna Evropska automobilka nevyvyji uplne nove dieselove jednotky pro osobni automobily anis by vedela jake parametry bude muset plnit treba od roku 2021
Jo proč ne, v případě Volva je to opravdu vcelku logický a rozumný krok, akorát ty zdůvodnění a řeči okolo jsou zase k pousmátí. Volvo přikročilo k filozofii pouze čtyřválců především kvůli plnění flotilových emisí, se kterými má jinak díky rozložení svého portfolia problém. Paradoxně v premiovém segmentu se to zatím neděje, protože tam mají výrobci buď dostatečně široké portfolio modelů které to vykompenzují, a nebo investovali do hybridů a elektriky.
No a jelikož je výsledek této cesty prozatím velmi neuspokojivý až tristní, tak je lepší (resp. nutné) se orientovat na jiný způsob, to má logiku a Volvu to jistě prospěje. Takže :yes:
No a jelikož je výsledek této cesty prozatím velmi neuspokojivý až tristní, tak je lepší (resp. nutné) se orientovat na jiný způsob, to má logiku a Volvu to jistě prospěje. Takže :yes:
No jestli nejsou také důvodem čínské daně (viz vlastník Geely).. 😒br />
Under the revised tax policy, the rate for small cars with a capacity of 1.0 to 1.5 liters will decrease to 3 percent, two percentage points lower than before. Cars of 1.5 to 2.0 liters will continue to enjoy a tax rate of 5 percent, and rates for cars of more than two liters will range from 9–20 percent.
www.worldwatch.org/node/3900
Stejně jako někde výše zmiňovaný Land Rover / Jaguar, že propaguje diesel. Není to také přenesené z Indie (vlastník Tata) a zdejší popularity nafty?
www.worldwatch.org/node/3900
Stejně jako někde výše zmiňovaný Land Rover / Jaguar, že propaguje diesel. Není to také přenesené z Indie (vlastník Tata) a zdejší popularity nafty?
Indie respektive jeji ministr energetiky jiz take vydala prohlaseni ze fosilni auta v Indii skonci do roku 2030, respektive prodej novych aut od te doby bude jen s elektromobily, a vyvoj cen jim v tom tak trochu nahrava, v te dobe bude pravdepodobne fosilni automobil podstatne drazsi zalezitosti nez obdobny elektromobil
u osobáku to bude benzín (malá levná auta), CNG (náhrada nafty) a elektřina (asi v kombinaci s benzínem). Nafta nemá budoucnost, motory jsou tak složité a drahé a úspora minimální.
Osobně ke mně domů nafák nesmí. Kdo neumí počítat, tak se ošklíbne a bude blekotat něco o nížší spotřebě a ceně nafty oproti benzínu. Jenže Naftu nelze s ničím míchat, benzín prakticky se vším, pak jde cena kilometru pod nafáťáky. To nemluvím o o třetinu vyšších udržovacích nákladech (servis), o vyšší hmotnosti a přetížení nápravy, o vyšší nedotáčivosti... V tomto Volvu velmi fandím na rozdíl od rozhodnutí zaříznout pětiválce, jehož jeden parádní kousek v T5 mám tu čest vlastnit.
No a někdo připravuje novou generaci modulárních R3 1.5 ca 70-130 koní = Tak kDo asI? 😄
I když úsporu z modulární skládačky R3+R3 = V6 chápu
A má to bejt plná modularita takže R3 3x0,5 + 1 válec 0,5 = 2.0 TDI 😄
Obávám se že evropský speciality = naftovýho NOx v masivnim množství v osobních vozech se hned tak nezbavíme. Aspoň že na ostatních kontinentech sou normální
HOŠI TAKY STE PŘEDEVČÍREM [odkaz] SLEDOVALI UDÁLOSTI-KOMENTÁŘE ?? A TOHO ZAPLACENÝHO TRAPÁKA LOULU LOULÍKA s "ADITÍVOVANOU PRÉMIJOVOU NAFTOU" [odkaz] [odkaz] >😁 >😁
A jak se u toho culil kulik jeden >😁 >😁 >😁 >😁
.... na kolik mu táhlo? téměř dopenálu k 70desátce a vopindával tam furt dokola jak ELEKTROBIL [odkaz] JEŠTĚ NÉÉÉ, PROTÓÓÓÓŽÉÉÉ DÍZL [odkaz] JEDINĚĚĚĚ UTOPÍMÉÉ V BAŽINĚĚĚ [odkaz] [odkaz]
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes: