Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo je připraveno skoncovat s turbodiesely

Michal Fokt
Diskuze (133)
Volvo si myslí, že je čas pomalu dát sbohem vznětovým motorům a nahradit je hybridními systémy.

Švédská automobilka Volvo o sobě dává v poslední době dost vědět, není to zase tak dávno, co přišla s ideou, že v prémiové třídě už nejsou potřeba šesti- a osmiválce a i do svých největších aut už dává pouze čtyřválcové motory. Můžete si o tom myslet své, každopádně nyní je tu zase s poměrně překvapivým rozhodnutím. V souvislosti nejen s aférou Dieselgate, ale i stále se zpřísňujícími emisními limity došli u Volva k názoru, že nastal čas, rozloučit se také s turbodiesely.

Ale nebude se jednat o nějaký rázný škrt, šéf automobilky Hakan Samuelsson řekl americkému magazínu Car and Driver, že se nafťáky budou "postupně vyřazovat" v průběhu dalších přibližně deseti let. Na toto téma přišla řeč v souvislosti s koncepty nové generace řady 40, které budou poháněny novým plug-in hybridním systémem T5 Twin Engine.

Volvo je prý potenciálem hybridu nadšené, měl by mít menší emise CO2 než diesely a přitom "víceméně stejný výkon a točivý moment". Zatím je to neoficiální, ale T5 by mělo vypouštět méně než 95 g CO2 na kilometr. Naopak diesely vnímá v souvislosti s tvrdšími emisními standardy jako drahé na výrobu, servis, ale i provozní náklady a s obtěžujícími úkony v podobě dolévání různých tekutin k zajištění příslušných chemických reakcí ve filtrech a katalyzátorech.

Nelze tím pádem automaticky předpokládat, že nová čtyřicítka už se bude nabízet výhradně buď pouze s downsizovanými benziňáky nebo hybridy, ale stát se to klidně může. Ostatně takový Lexus si na tom postavil image a Toyota se snaží kombinací výbav a ceny zákazníky od nafťáků odradit...

Michal Fokt
Diskuze (133)
Avatar - petr164
8. 6. 2016 23:33
Čím dříve, tímlépe.
Osobně ke mně domů nafák nesmí. Kdo neumí počítat, tak se ošklíbne a bude blekotat něco o nížší spotřebě a ceně nafty oproti benzínu. Jenže Naftu nelze s ničím míchat, benzín prakticky se vším, pak jde cena kilometru pod nafáťáky. To nemluvím o o třetinu vyšších udržovacích nákladech (servis), o vyšší hmotnosti a přetížení nápravy, o vyšší nedotáčivosti... V tomto Volvu velmi fandím na rozdíl od rozhodnutí zaříznout pětiválce, jehož jeden parádní kousek v T5 mám tu čest vlastnit.
6. 6. 2016 20:39
Re: Ortel
trklo te treba ze tohle bude delat dany developer jako reklamu aby lidem ukazal ze to jde i jinak? tak jako si Musk vystavel postupne sve sny treba s Teslou, tak i dalsi lide na tehle planete maj nejake sny a kdys maj prostredky tak se je snazi realizovat ;-) pro tebe to muze bejt nesmysl, pro nekoho jineho sen ktery si splni
6. 6. 2016 18:44
Re: Ortel
Vezmu to postupně:
ad 1. odst.) Ani na soukromém pozemku si nemůžete dělat co chcete. Pouze v rámci zákonů ČR. To obecně. Pokud to bude uzavřený areál, pak je to sice hezké, ale v ostatních případech nepoužitelné. Nelze v tomto specifickém případě paušalizovat a tvrdit, že je to vhodné řešení pro ostatní.
ad 2. odst.) Tomuto rozumím, ostatně nemusíte být bohatší člověk, abyste mohl bydlet mimo Prahu. Takto to dělají tisíce normálních rodin. Nicméně si troufnu tvrdit, že emise těch pár aut, co zajede do nějakého satelitu je nula celá nula proti tomu, co tam "spadne" z okolí.
ad 3. odst.) Je to (prozatím) nesmysl. Bezemisní města/satelity/cokoliv je sice hezké, ale nesmíte zapomenout, že výstavba a všechno okolo je s pomocí prostředků na fosilní paliva. Až občan toho zeleného města bude chtít na dovču, tak se posadí do letadla na kerosin. Připomíná mi to situaci, kdy BMW i3 je na elektřinu, auto vyrobeno ve fabrice na zelenou energii (ale továrna samotná postavena pomocí strojů na fosilní paliva), interiér je z recyklátu, ale k dealerovi je auto přivezeno na "zlém" kamionu s ostatními auty. Pokud opravdu byste chtěl žít kompletně bez fosilních paliv, tak se vrátíte do pravěku. A to zajisté nechcete...
6. 6. 2016 17:27
Re: za 10 let bude nafta pouze v kamionech
u CNG to taky nijak slavne nevidim, ve sve podstate se automobilky snazi naftu nagrazovat hybridem a s CNG nijak zvlast zatim nezabodovali, a to ze se ho snazi propagovat petrolejari tomu nijak nepomaha
6. 6. 2016 16:11
za 10 let bude nafta pouze v kamionech
u osobáku to bude benzín (malá levná auta), CNG (náhrada nafty) a elektřina (asi v kombinaci s benzínem). Nafta nemá budoucnost, motory jsou tak složité a drahé a úspora minimální.