Volvo je připraveno skoncovat s turbodiesely
Švédská automobilka Volvo o sobě dává v poslední době dost vědět, není to zase tak dávno, co přišla s ideou, že v prémiové třídě už nejsou potřeba šesti- a osmiválce a i do svých největších aut už dává pouze čtyřválcové motory. Můžete si o tom myslet své, každopádně nyní je tu zase s poměrně překvapivým rozhodnutím. V souvislosti nejen s aférou Dieselgate, ale i stále se zpřísňujícími emisními limity došli u Volva k názoru, že nastal čas, rozloučit se také s turbodiesely.
Ale nebude se jednat o nějaký rázný škrt, šéf automobilky Hakan Samuelsson řekl americkému magazínu Car and Driver, že se nafťáky budou "postupně vyřazovat" v průběhu dalších přibližně deseti let. Na toto téma přišla řeč v souvislosti s koncepty nové generace řady 40, které budou poháněny novým plug-in hybridním systémem T5 Twin Engine.
Volvo je prý potenciálem hybridu nadšené, měl by mít menší emise CO2 než diesely a přitom "víceméně stejný výkon a točivý moment". Zatím je to neoficiální, ale T5 by mělo vypouštět méně než 95 g CO2 na kilometr. Naopak diesely vnímá v souvislosti s tvrdšími emisními standardy jako drahé na výrobu, servis, ale i provozní náklady a s obtěžujícími úkony v podobě dolévání různých tekutin k zajištění příslušných chemických reakcí ve filtrech a katalyzátorech.
Nelze tím pádem automaticky předpokládat, že nová čtyřicítka už se bude nabízet výhradně buď pouze s downsizovanými benziňáky nebo hybridy, ale stát se to klidně může. Ostatně takový Lexus si na tom postavil image a Toyota se snaží kombinací výbav a ceny zákazníky od nafťáků odradit...