jj
ŠÁDE POPELNICE TSI RAKOVINOMET BEZ FILTRU DPF [odkaz] s vyladěným TROJHRNKEM zvukem Warbugu NEMÁ, opakuji : NEMÁ A NIKDY MÍT NEBUDE !!
NA LUXUSNÍ JÍZDNÍ VLASTNOSTI EMobilu TESLA MODEL 3 (TM3 2017) [odkaz] [odkaz] s náhonem na ZADNÍ :-)
PS: POZOR: Vysoce návykové jízdní vlastnosti
PS: POZOR: Vysoce infarktové palivové [odkaz] a servisní příplatky k náklupní ceně POPELNICE BENZIN TSI ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Pokud vezmeme v úvahu veškeré náklady přepočtené na kilometr jizdy, tak si nemyslím že Tesla 3 bude VŽDY a ve srovnání s jakýmkoliv jiným vozem levnější (= nevyplatí se to). Jenže asi nejsem dost sjetej správným zeleným hulením, tak to nevídím tak nějak politicky, že Halík?
vís já mám rád kultivovaný chod elektromotoru [odkaz] s pevným převodovým stupněm. Na soudruhy z DDR a jejich repliky z Bouleslavi nejsem zvědavá [odkaz] [odkaz] ;-) >:D >:D >:D >:D >:D >:D
A kolikpak elektriny potřebuje zpracování ropy a výroba benzínu? ;-) Z Uhlí?? moc ne když jeho cena [odkaz] klesá s čím dál menší poptávkou díky AMERICKÝMU SOLARU a NĚMECKO BRITSKÝM VĚTRNÝM PARKŮM [odkaz] ;-)
Neboj, kym to bude vozit iba tie uzasne litre vzduchu v kufri, tak to este urobi karieru v AAA. Ale ked sa nebodaj niekto rozhodne vyuzit Octu na to, co je stavana, cize vozenie rodiny cca. 4 ludia+aspon 50% vyuzitia kufra, nebude treba neskor ani stacat kilometre..... :-!
Je až zarážející, jak se nás autor článku snaží přesvědčit, že snížený počet válců a snížený objem a vyšší cena jsou v pořádku. Ten svět je nějak naruby. Motůrek dobrý tak do sekačky a nejmenších aut a ne do Octavie!
Co se tříválců týká, tak v Opelu Corsa, Fabii a Fiestě. Nenadchnul mě ani jeden, nejlepší mi přišel ten ve Fiestě, koupil jsem ho manželce. Na lítačku po městě, nákupy s 5 letou zárukou dobrý. Déle bych ho ani nechtěl mít. ...ale to jsou vše tež malá auta. Do větších bych to fakt nedal.
Když jste tu Fiestu koupil, někdy se v ní projeďte. Vůbec nemá problém jezdit i po dálnici, ostatně ani Focus 1.0 EB ne. To je univerzální motor; na nákupy je tak 1.0 MPI.
Já měl 2 ve vw polo a strašné....jednou cesta manželčiným autem do chorvatska,protože jsem prodal to své a dealer se s dodáním opozdil a můžu Ti říct,že od té doby na dovolenou jedině letadlem...proč? protože to žralo 11 litrů a hrozný zvuk...cena sice malá,ale když to člověk opravdu zaplatí,tak si pak řekne,proč to vůbec kupoval....
toto je častý komentář, jenže já se ptám, existují pro všechny motory na světě ty samé písty a ty samé vložky válců ? Ne?
Protože kdyby existoval jen jeden typ, tak se dá očekávat dle této logiky, že dojde ke snížení životnosti. Při použití jinak vhodně dimenzovaných komponent může být životnost 3 válce vyšší.
jiste, muze, ale VW dokazuje s kazdym novym modelem, ze jedine o co mu jde je snizovani nakladu... a za trivalec chce vic, nez za ctyrvalec. pak je samozrejme treba investovat do reklamy, aby lidi uverili. v realu to stejne budou moct porovnat jen s motorem, ktery bude podstatne drazsi... takze si reknou, WTF...
jeste jsme nestravili svatozar TSI a uz je potreba udelat auriolu trivalcum.
cert vem zivotnost, cert vem propastny rozdil v kvalite novych modelu oproti predchudcum....
jak muze motoristicky novinar neco takoveho prehlizet ci dokonce chvalit?
Tim, ze trochu vic foukli 1,0 tsi oproti 1,2tsi se trochu navysil vykon na ukor zivotnosti. Rozsah maxima tociveho momentu sel kvuli tomu logicky dolu...
motor ma misto 4 valcu 3, je o 5000 drazsi, nehlede k tomu, ze cele auto usetrilo tusim vic nez metrak vahy - chcete vedet kde? na materialu snad uplne vseho.
Tohle zacalo uz nekdy v dobach petkovyho Golfa, kdy v mediich nepokryte letay zpravy o tom, ze sestkovy bude muset byt podstane vyrobne levnejsi... kdyz vyrobne neznamena prodejne levnejsi, je to v podstate podvod na zakazniky verici tomu, ze kupuji novy, lepsi model tehoz auta...
Přesně. Koneckonců ani se nedivím, že mezi novináře pustili právě DSG. Tím se totiž elegantně vylhali z mizerného rozsahu a slabých nízkých otáček (v porovnání s 1.2 TSI).
podstatné je co z motoru leze za výkon v celém spektru otáček. Jak je toho dosaženo (2,3 nebo 4 válce) má vliv možná tak na zvuk.
Tento motor má na výstupu vyšší výkon než 1.2TSi. To nejde okecat. Akorát možná zní jinak.
Kromě zvuku existuje ještě věc, které se říká kultura chodu. Třeba takový dvouválec ze závodní motorky má na výstupu klidně 150 koní - připadal by ti pro Octavii tedy ještě lepší než 1,0 TSI? :-)
si neslysel, motor se trepe, ale je tak skvele vyvazeny, ze usetrili i za vyvazoveaci hridel! charakteristicky se to trepe, ale do kabiny nic nepronika.... ve skodovce vymyslely silentblok, ktery vse pohlti, takze tech 5000 navic a 50000 za usetreny matros slo do tech silentbloku... asi >:D >:D
Píšu o celém spektru otáček. Lidé co technice moc nerozumí, jako ty, zmiňují vždy jen maximální výkon. Jenže o ten nejde. Motor z motorky má mnohem nižší točivý moment a proto nižší výkon při nízkých otáčkách. Ona "kultůra chodu" je daná právě oním průběhem výkonu v celém spektru otáček.
Předem mi dovol poděkovat ti za kompliment! O technice samozřejmě nevím vůbec nic, ale jsem rád, že jsi na mě rovnou nepráskl i horší věci. ;-)
Do kultury chodu totiž nepatří jen průběh výkonu a točivého momentu v závislosti na otáčkách (a ano, vím že motorkový motor nemá krouťák a výkon tahá vysokými otáčkami), ale i potlačení vibrací, reakce na práci s plynovým pedálem atd. Nelze hodnotit kvalitu motoru jen podle grafu průběhu výkonu a točivého momentu. Ostatně si v testech můžeš přečíst stesky redaktorů po 3,6 V6 v Superbu, a to i přesto, že dle tebou zmíněného průběhu výkonu a krouťáku je na tom nový 2,0 tsi v nejsilnějším novém Superbu lépe...
vůbec jsem to nečetl - ale - nemusíme se bát, jezdí to skvěle, za ten motor se nemusíme stydět a ty tlumiče jsou zupá, přičemž skvělou zadní nápravu posouvají do nadoblačných výšin a jistota za volantem olizuje paty Porsche?
moc jsem se spletl?
To si z nás Škodovka dělá dobrý den, ne? Spletli se minimálně o 100tis Kč. Ve výbavě Style 501 900 Kč? Tomu opravdu říkám odvaha. Půjdou dolu, za tyhle "prachy" se dá vybírat jinde a líp ;-)
Přesně tak. Oktávka se totiž prodává v ČR tak dobře právě proto, že je tak drahá. Firmy nakupují za jiné, výrazně zajímavější ceny a v bazáru pak vycházejí z ceníků, takže ta neskutečně drahá Oktávka v plný palbě co nová stála 700 se v bazáru jako tříletá se 150 000 km na tacho prodá za neodolatelnou částku a firma má minimalizované náklady.
To nevylučuje výše napsané. jako podnikatel sakra zvažuju kam dám peníze. To není tak že se rozhodne a koupí něco a´t to stojí co to stojí.
Prachy jsou prostě na prvním místě.
Hm-mm... taky jsem si říkal, ale ono se ceny trošku hnuly a třeba ten Pulsar co býval v základu za pár korun už je taky za akčních 360... ok, ještě ten Ceed se třeba dá koupit těch cca. 330, ale aby se prostorově vyrovnal Octavii, je potřeba sáhnout po SW... a jsme zase na 360. Takže jo, nějakých 30-40 "nedovozní přirážka" tam je... 100 ne.
No právě :-) Jenže představa, že investuju takové peníze do nového auta a ono mi před očima začně hnít mne děsí. To nedělá ani ultralevná Dacia (poslední dobou, co už zinkuje). Přitom motory mazda považuju za jedny z nejlěpších co jde pořídit.
Stejna? by som povedal, ze ta 1.4 ma niekedy mozno aj lepsiu spotrebu. Siel som nedavno s jednou znamou, ma 1.4tsi/92kW. Dotankoval som doplna, potom 400km po dialnici, a zase doplna. Vyratana spotreba 5.6L/100km. A to bolo na tempomate prakticky stale 135km/h.
Tu pisu ze dialnicu spravili za 7/100, a celkove mix za 6.7/100. Tak kde je potom vyhoda toho 3-valca? Asi len v nizsich vyrobnych nakladoch. Lenze to je vyhoda pre vyrobcu, nie pre zakaznika...
otázka: Je 3 válec určen pro primární využití na dálnici?
Ne?..... Tak proč ten údiv?
Smysl vidím v jednoduchém, lehoučkém motoru určeném pro ježdění okolo komína s tím, že ten motor je pořád dost výkonný na to, že Octavii rozjede na 201km/h. Nestačí ? Však je to v podstatě základ. Nebude to dlouho trvat a přijde 1.5TSi.
Pokud se nepletu, ta 1,4 musí mít vypínání válců, aby měla stejnou normovanou spotřebu (bude ji mít o chlup vyšší, je tu ve hře nějaké zaokrouhlování a emise CO2 má 1,4 v A3 o jeden gram vyšší). Podle českého konfigurátoru má s manuální převodovkou 1,4 o šest desetin litru vyšší spotřebu než 1,0, s DSG jsou to tři desetiny.
Když pominu, že ten motor jde mimo mne už výkonem, v praxi bych nečekal nějaký zásadní rozdíl (bude samozřejmě záležet na režimu), možná dvě desetiny, což je prakticky pod mou rozlišovací schopnost.
Tímto škoda octavia 1.0 Hxvno porazí mercedes E220 . Gratuluji marketingu škody auto.prectete si někdo recenzi kdysi opevovaneho motoru 1.2 HTP v Roomsteru.Totalni prusvih a tohle bude to samé.To auto je na odpis po 50.000 km.
V roku 2013 auto.cz clanok Octavia III: První jízdní dojmy: "1,8 TSI, která má jako jediná multilink. Ano, i „manažerský sen“, dvoulitrové TDI o výkonu 110 kW, si musí vystačit s vlečenou nápravou. Podvozkáři z Boleslavi své práci rozumí a tak nepřekvapí, že na alespoň trochu přijatelné silnici a při běžném cestovním tempu není mezi auty rozdíl patrný."
teraz uz vieme ze "náprava s vlečenými rameny byla zejména v době uvedení třetí generace octavie kamenem úrazu, protože se ze zadní části vozu často ozývalo nepříjemné bouchání,"
Takze mozno niekedy okolo roku 2019, auto.cz prezradi, ako to je naozaj s tym litrovym motorom
Re: Pravdu sa od auto.cz dozvieme zas az o par rokov
Tak dlouho čekat nemusíš, do měsíce dvou se nějakej prodejce kolem tebe najde a pak si můžeš sám udělat názor. Ona vlastní zkušenost je vždycky ta nejlepší, že ;-)
Re: Pravdu sa od auto.cz dozvieme zas az o par rokov
Není divu. Ono totiž silnější 1.2TSI vypadla z nabídky už někdy začátkem roku (nechci kecat, ale mám pocit že tak únor / březen)... takže za tu dobu jistě nebyl problém pár objednávek nasbírat.
Re: Pravdu sa od auto.cz dozvieme zas az o par rokov
Tak víš co... pokud si někdo přijde pro 1.2TSI s 6MT, asi není velký problém ho ukecat, že přijde horká super novinka, která má víc koní, víc Nm, nižší spotřebu a jako bonus nižší pojistku... za příplatek 5.000Kč.
Podle mě je ten nárůst ceny v tomhle případě docela dobrej psychologickej tah, jak dát najevo, že je ten motor lepší.
PS: stejně to udělala Kia s 1.0TGDI oproti 1.6GDI... ale trh ji poměrně brzo donutil dát na litr čupr slevičku :-)
PPS: celkové ceny Octavie se tím po opakovaném zvyšování už dostávají dost vysoko...
Re: Pravdu sa od auto.cz dozvieme zas az o par rokov
Kdyby každej soukromník auto před koupí vyzkoušel, tak se předváděčkám strhnou tachometry >:D Divil by ses, jak velké procento lidí koupí auto jen tak bez jízdního testu. Ale tady není moc o čem, výkonově si polepšíš a že by ty tři hrnky měly z motorovýho prostoru vyskočit, to se není důvod bát
Re: Pravdu sa od auto.cz dozvieme zas az o par rokov
Tak to jsme asi vyjímka. Už nějaký rok se berou u nás ve firmě jen TSíčka. a prodejce říká, že krom manažerských aut (v naftě) se nic jiného do firem neprodává...
Re: Pravdu sa od auto.cz dozvieme zas az o par rokov
To není vůbec pravda.
Ty si pod firmou asi představuješ desítky aut kdy každé najede desítky tisíc km ročně. Jenže jsou firmy, kde těch aut jezdí třeba jen kolem desítky (a takových je fakt dost) a firma má stanovený na každou pozici limit na firemní auto.
A když se koukneš na cenovou politiku Škodovky, kdy první vydechlý diesel u holé Octavie začíná na 400+, moc velký prostor pro kouzlení nezůstává.
Re: Pravdu sa od auto.cz dozvieme zas az o par rokov
Celý první odstavec je o velikosti firmy, respektive velikosti vozového parku. Co jsem chtěl říct já je to, že to vůbec není tak že čím je vozový park větší, tím jsou auta v něm dražší... možná spíš naopak.
Re: Pravdu sa od auto.cz dozvieme zas az o par rokov
Ty si pod firmou asi představuješ desítky aut...
Desítky aut nebude mít malá firma. Když má v malé firmě o 5 lidech co znáš auto každý, tak mají pořád jen 5 aut. Ale abych ti udělal radost, tak to přeformuluju: velký vozový park neznamená dražší auta.
Re: Pravdu sa od auto.cz dozvieme zas az o par rokov
V prvním příspěvku naznačuješ souvislost mezi velikostí vozového parku a cenou jednoho auta. Nebo ne? Pokud ne, tak nevím co jsi chtěl tou větou říct... ale asi mi to zase tak moc nevadí.
Re: Pravdu sa od auto.cz dozvieme zas az o par rokov
To fakt nemá smysl. 8-s
Možné vodítko by ti mohl poskytnou grifithův příspěvěk, na který jsem reagoval. Ale už tomu opravdu nevěřím. Takže tohle je můj poslední příspěvěk.
Re: Pravdu sa od auto.cz dozvieme zas az o par rokov
tak ono je potřeba si hlavně uvědomit, že skodovka v ČR prodá cca do 5 procent svojí roční produkce, takže řešit tady čeho je víc, nebo míň..... stejně tak řešit že pokud v ČR zlevní (přitom proti spoustě ostatních trhů v ČR levná je) tak ji těch navíc prodaných cca 1-2tis kusů nějak vytrhne, přitom tu má až nezdravě vysoký procento z trhu i když lehce zdražuje. daleko radši ty kusy navíc prodá kdekoliv jinde kde potřebuje stoupat. fabriky jedou naplno co víc si přát.
Re: Pravdu sa od auto.cz dozvieme zas az o par rokov
Toto son so vsimol uz viac krat. Nielen pri Skodach - ale najma pri Skodach. no aj tak je to auto ktore ma svoje plusy. Akurat ich nema tolko ako sa nam snazia nahovorit CZ/SK redaktori. Je to obycajne auto ktore ma potencial v podobe RS. To auto jdburcene pre korporacie a sukromnikov a je skvele pre autopozicovne. Velmi malicko ich kupuju bezni zamestnanci a ked ano tak pravelitrovy motor bude spravna volba.
Re: Pravdu sa od auto.cz dozvieme zas az o par rokov
U testovanych skodoviek sa skratka redaktori snazia kazdy nedostatok premenit na vyhodu, az je to niekdy trapne. A vsetky kriteria sa menia operativne podla toho, co prave vyraba Skoda. Pamatam si, ako sa tu kedysi do neba velebili makcene plasty na palubovke. Auto, ktore ich nemalo, bolo okamzite skritizovane. Dnes? Bud sa to prejde mlcanim, alebo v teste napisu ze tvrde plasty su vlastne lepsie.
Ja nevravim, ze Octavia je zla (alebo obecne modely od Skody). Naopak, je to velmi dobre auto! Predajne cisla su dost jasne, aj v krajinach zapadne od nas. Ale nemam rad, ked mi niekto do hlavy "tlaci kaleraby" o tom, ze 3-valec je kultivovanejsi ako 4-valec (ze nie je uspornejsi, to uz pripustaju aj redaktori), alebo ze torzna priecka je lepsia ako multilink.
Re: Pravdu sa od auto.cz dozvieme zas az o par rokov
Člověk však těžko může srovnávat s kedysi, když se několikrát změnil majitel, šéfredaktor a vyměnil se snad celý tým redaktorů. A nikdy se tu nepěstovala konzistentnost napříč redakcí.
a vy byste si to jako koupil? >:D Už při nadpisu jsem věděl jak to dopadne, klasickej trapas >:D To je ohromnej klad článků o Škodofce. Vždy vyhraje, vždy je skvělá, vždy je dokonalá i kdyby vyrobila lejno s volantem. Tedy jen po doby výrobu. V rubrice bazar už se najednou nějaký chybky najednou najdou. Osobně bych se styděl odvádět práci, za kterou bych pokaždý sklidil zdrcující kritiku a posměch :no:
Ona se většina chyb u aut projeví až po několika letech provozu, to je divné, že? :-) Hodnotit spolehlivost u novinky jaksi postrádá smysl, pane čtenáři.
Muzeme mit nirvanu z 3v, ale nastesti zustaly motory 1.4 a 1.8, coz je jedine dobre. Skutecnost, ze je 3v v nabidce neznamena, ze ho bude zakaznik kupovat.
Jestli muzu volit mezi 1.0 nebo 1.2 tak beru 4v. Parkrat jsem mu nalozil cestu 1000 km a obstal.
Hovorite o priaznivej spotrebe pre octaviu 1,0 TSI, kde su 3 pasazieri. Idete po dialnici 120 tacho a spotreba 7,1 je pre vas dobra spotreba.
Kolko Vam slubila Skoda za taku perlu..............................
Prepacte ale mam Leona 3 1,2 TSI a pri 120 tacho tak ako idete vy to mam o liter menej v pohode. Este jedna poznamka ani dalsie auto co mam 13 rocna F1C 1,4 16V pri 120 tacho nezere 7 litrov.
Pekne sa ukazuje to co tvrdim od zaciatku, nejake 1,0 TSI dokaze byt usporny jedine v meste a mimo mesta pri ciastocnej zatazi. Skuste do toho posadit 4 osoby a na dialnici dat 130kmúG GPS cize 140km/h tacho a uvidite tu uspornost. To 1,4 TSI bude oproti tomu sporitek.
Tvrdim to, len blazon kupi 1,0 trojvalec, nikomu to nedoporucujem. Brat vyberal auto a prve co som mu povedal ked tak 1,2 TSI ale ziadny 1,0 TSI a tak to aj dopadlo.
Sorry Skoda, ale v zivote nekupim 1,0 TSI, bud bude za super cenu 1,4 TSI ( teda 1,5 TSI ) ale o dum dal.
7,1 l/100 km nebyla okamžitá spotřeba při 120 km/h, ale průměrná spotřeba na dálnici. Že bylo zrovna při natáčení na tachometru 120 km/h, přece nevypovídá o tom, že jsme tak jeli celou dobu. Zvažte také stav ujetých kilometrů konkrétního auta, ale zejména se zkuste osobně projet :-) .
Ano, jak to zvážím jakkoliv, tak 7,1 na 100 je prostě úlet a je to jasné potvrzení nesmyslnosti 3-válcové koncepce. 1.2 TSI prostě jezdilo citelně úsporněji, a to i EA111, který musel chladit svody a plýtval benzinem. Jenže i ten jezdil dálnici v pohodě za 6,7 :-!:-!
No ona to nebude motorizace určená pro ty co jezdí hodně po dálnici. A jednou za čas, třeba dovolená, je to celkem akceptovatelné. I ta fabie si na dálnici řekne +/- o to samé.
Mám XC90 D5 (160kw = cca 2x tolik jako 1,0TSI), váží hodně přes 2 tuny a ve 4 lidech při dálniční rychlosti se dostavám těsně nad 8 litrů.
Nevidím jedinou výhodu motoru 1,0 TSI - sned jen papírový udaj spotřeby, který nahrává firmám. ;-\
obrovský kufr (mám jedno malé dítě, druhé v plánu).
Průchodnost menším terénem, světlá výška, životnost motoru, pohodlné na delší cesty, BEZPEČNOST....
Ono ti nik ani nekáže kupovať 1.0 tsi , dokonca ani Škodovku ....O pár rokov si však nič iné ako 1.0 tsi nekúpiš.....alebo pojdeš proti prúdu - a budeš jazdiť v 20 ročnej E46 lebo to má 6 valec .... >:D >:D no rozsype sa ti celé auto ( mimo motora )
Ak by zákazníci boli tak veľmo proti - tak by sa tie motory nevyrábali - nepredávali....trh netvoria diskutujúci na fórach ...a výsledky má škoda , vw group atd....obstojné - tak pravdepodobne vie čo robí...
Spotřeba 3-hrnku je drastická. Zkrátka důkaz kroku hodně špatným směrem, tedy pro zákazníka. Euroúředník si opět leští tabulky a jásá nad tím, jak jsme opět zachránili planetu před (CO2) hrozbou, stát to rozporovat nebude, protože reálná spotřeba PHM a odvod na daních se nesníží. Takže vlastně vítězství na dvou frontách? Ano, jen ten zákazník zase dostává kopanec do zad 8-s8-s
4-válcové TSI jezdily úsporněji, a to i EA111, které musely chladit svody dodatečným vstřikováním paliva. Řada EA211 přinesla další, až cca 0,5l snížení spotřeby. A teď? 3-válcový fail, kdy se spotřebou vracíme do dob atmosferických 1.6. Za 7,1 na 100 nebyl problém jet i s Octavií 1.6 MPI 75 kW, která točila na dálnici šílených přes 4000 ot. ...
Takže se opět nestačím divit, proč autor litrový motor chválí?? 8-s8-s
Každopádně DCC až nečekaná upřímnost. Zkrátka se potvrzuje, že to je o autorovi :-!
No právě, nikdo to neřídil, ale 90% zde diskutujících ví, že to nejede, má to vysokou spotřebu a nic to nevydrží...a celkově je to strašně nedostačující motorizace s kterou bude utrpení vyjet kopec na rozdíl od ideální 1.6 mpi >:D
Do této diskuse jsem se ani nezapojil, zkusil jsem to posledně a nemá to cenu. Já na tom motoru taky nevidím nic špatného a jestli bude v reálu horší nebo lepší se teprve ukáže. Tak jako tak je to základní motorizace, nic víc, nic míň.
Taky jsem si říkal, že nemá smysl do této diskuze zasahovat. Rozumbradové už to vzali za své, ale nikdo v tom neseděl....kdyby alespoň měli zkusenost s 1.0 MPI, ze kterého TSIčko vychází. Já tu zkušenost mám, poněvadž cigo s tímto motorem vlastním a klobouk dolů před tímto motůrkem jak do výkonu tak spotřeby. Stejně negativně jsem vnímal před 6-7 lety 1.2TSI jako novinku v OII, doba jde dál a máme tu tří hrnek o objemu 1.0. No a co, nutí Vám ho někdo?
jezdil sem s 1,0 MPI, 1,0 TSI a 1,2 TSI, zatím co s 1,0 MPI sem projel dva roky na zpět 30 tis km s 1.0 TSI cestu do německa 680km ( ibiza ) a 1,2 TSI ( fábia - brzo hodím recenzi ) čerstvě vlastním, mužu to srovnat ... MPI je klasická atmosféra, šlápneš, jedeš... spotřeba do 5,2 litru at jezdíš jak jezdíš >:D a že to moc nejede.. ale 180km/h vymačká, moc to netopí, motorem nebrzdí a když jedu z delšího kopce, bylo možné sledovat jak teplota motoru klesá klidně i na 70°C >:D 1,0 TSI spotřeba průměr 6,8L/100 3 lidi v autě ( dálnice město ), hodně dlouhé kvalty... víc se na to šlape, nesmí se moc podtočit, pak duní a vůbec nejede,, zvuk mi nějak nevadí. 1,2 tsi, jede dobře od 1500 ot./m. a pak lineárně táhne do 5 tis. víc nemá smysl točit... zatím nezajetý motor, průměr 6,2 l/100. Doporučuji projet oba motory po sobě... 1.2 je rozhodně příjemnější, proto moc nechápu nadšení některých lidí nebo testera. BTW: bez ohledu na životnost má v mapách 1,2 tsi výkonové rezervy, tuším že jde otevřít na 98kw
Kecy? Jestli to jsou kecy, tak to jsou kecy pánů redaktorů, ne moje >:-[] >:-[] Já hodnotím podle toho, co napsali. A 7,1 na dálnici je prostě výrazně horší výsledek než kterýkoliv 1.2 TSI...
a cital si aj to, ze v nej boli 3 ? Teda miesto 1 redaktora ( keby just 100 kiloveho ) tak +200 kg ?
To moze urobit pol litra, len tak zaficiiii... >:D ( mozno aj viac )
Ale prd, +200 kg ti navýší spotřebu minimálně, motor má dostatek kroutícího momentu. Ve 3 jezdíme dálnici s EA111 běžně za 6,7, a EA211 je cca dalšího -0,5 l :-!
tocivy moment je ukazovatel vykonu v danych otackach, neda sa to oddelit.
Ide o to, aby si mal potrebny vykon vzdy ked ho potrebujes. Vdaka vyssiemu toc. momentu a jeho krivke je aj vykon vzdy vyssi v danych otackach - mas to na tych grafoch.
Jediny suhlas - mrtvejsi spodok. :-!
Predsalen R3 1.0 - kludny rozbeh moze byt citit. Na to treba mat dobre zladenu prevodovku a spojku. Ak toto ale poriesili, tak tie rozbehy sa budu dat prezit, ostatne uz by malo byt o malicko lepsie.
A spotreba pri +200 kg... No 1,8t + 200 kg a povedzme 1,2 tony + 200 kg bude trosicka rozdiel ( pri tazsom aute mensi percentualne aj absolutne ). Ale toho pol litra vidim realne - priznavam ale, ze v niecom podobnom ( slabom ) som uz dlhsie nesedel... :*)
To je prave ta podstata. Vzdyt se staci zamyslet. Proc moc nikomu nevadi, kdyz je takovyhle motor v ibize?
Protoze v takovem aute velmi casto veze leda ricide. A v octavce veze velmi casto 2 dospele (prip. vic pasazeru) + naklad.
A i ja si neodpustim (meli by jsme to opakovat tolikrat, dokud i odborna verejnost nepochopi, ze to je blbost) poznamenat, ze tento motor by mel vynikat predevsim spotrebou. Za 6,5 na sto jezdi opravdu letita atmosfericka auta s objemem 1,6 litru a podstatne kratsimi 5 prevody.
Stejny provar, jako 1.2 HTP, ktere je nekultivovane, problemove, ale presto vsechno stejne NENI usporne. Docela slusny motor do mesta a pro klidne jezdeni mimo, zoufale nekultivovany (ten zvuk je fakt hnus) a hlavne NEUSPORNY. V roomsteru kolem 6,5-7 na sto klidny(!) ridic.
Takze pointa? Na co male trivalcove motory? Snad jen ukonejsit ekohujery v bruselu a snizit naklady na vyrobu.
DEKUJU, nechci.
Ano, HTPje stejný případ. Přínos negativní, letitlá 1.4 OHV jezdila se srovnatelnou spotřebou a v některých režimech i úsporněji, ale byla výrazně pružnější (=příjemnější).
Ale tady nejde o zákazníka a pokrok, ale o úřednické tabulky. Smutné ovšem je, že redakce tenhle nesmysl ještě obhajuje 8-s8-s
Technika 1.0 TSI je úplně jinde než ta u HTP. Úsporný ten motor bude, jen se s ním musí trochu umět zacházet. Myslíte, že bude mít problém se třemi lidmi? Nebude, je to jen vaše mylná fantazie.
Ne, o tohle opravdu nejde. Jde o to, že litr bude mít výrazně horší komfort mimo záběr turba, při rozjezdech budeš muset přidávat víc plynu (pokud to za tebe nebude nahrazovat elektronika, což je ale jen náhražka), a bude opět citlivější na zacházení s plynem... A tohle vše při spotřebě, která nebude reálně nižší, a to je ten největší problém.
hele nemyslím to nijak ve zlém, ale už se musím smát, nikdy si nejel v 1,6tdi a jasně víš že to je to nejhorší, nedá se v tom jezdit a dokážeš o tom hodiny polemizovat, v 1,0tsi jsi najel taky kulový a už o tom víš vlastně všechno a zase o tom dokážeš sáhodlouze diskutovat, 1,4 ohv je živější než 1,2htp takže taky jsi v tom nikdy nejel. v talismanu ti 1.6 dci s traverzou vzadu a zrychlením za cca 10s nevadí je to podle tebe jasnej trend doby pro normální řidiče, a u o třídu menšího auta s se zrychlenim cca 10s, traverzou a podobnou spotřebou za cca polovic peněz to nějak nedokážeš překousnout......
Je jasné, že musíte jít Škodě na ruku, v dnešní době přežití to ani jinak nejde, ale tohle bude pozitivně působit maximálně na někoho, kdo nakupuje na teleshopingu.
Nevěřím vám ani jedno slovo ohledně dostatečné dynamiky a nemožné spotřeby.
Asi nejste dost inteligentní na to, aby vám něco řekly uváděné parametry motoru, jako 200 Nm krouticí moment a hodnoty pružných zrychlení, které byly uvedeny dříve.
a je to tu zas. Opět srovnáváme maximální výkon a na křivku výkonu kašlem.... To je ale stejné jako tvrdit, že Franta vydělává v pátek 3 tisíce a Lojza jen 1 tisíc Kč s tím, že to je jasný důkaz, že Lojza má obecně (i kdykoliv jindy) míň peněz. Jenže není.
Musím se ho zastat, rozhodně je ale dost inteligentní na to, aby rozpoznal "komerční sdělení" typu koktejlu na hubnutí v podání H.Pawlovské.
A navíc, k čemu mi je kroutící moment motoru, mě zajímá kroutící moment především na ose kola. A spotřeba uváděná v tomto komerčním sdělení je výzvou na uznání zázraku Vatikánem. Přesně před rokem jsem jezdil sólo s OC III (od 8.6.2015) TD 722 km a spotřeba dle počítače byla 6,2, po dotankování mi vyšla na 6,7 a po dosazení skutečně ujetých km dle navigace 7,1 l/100 km. Auto mělo najeto 10500km, jezdil jsem svižně, ale podle předpisů, naftu jsem si neodčerpal a tankoval jsem shodou okolností u stejné pumpy v Lovosicích.
S tím teleshopingem je to to ale opravdu moc trefné a výstižné. Neuvažujete o něm také?
1. Tříválce jsou dobré leda tak do motorek.
2. S tím motůrkem ze sekačky to nevyjede ani kopec.
3. Bude to žrát i trávu kolem silnice.
4. Motor nevydrží, můžou dávat rovnou jeden náhradní.
5. Octavii s tímto motorem by si koupil jen blázen.
Seznam stupidních komentářů, které by se mohly objevit v diskusi; doufám, že už to po mně nebude nikdo opakovat a že diskuse bude mít lepší úroveň. Ten tříválec po testu vypadá jako velmi dobrá volba!
Jojo, pockejme dva, tri roky nez to odzkousi nejaci dobrodruzi a zaplati dovyvoj tohoto motoru ze sveho. Tak jako u ostatnich motoru od tohoto vseumela vyrobce >:D
na Idnes hlas wartburgu, na auto.cz se motor jemně třepotal...já se třepotám hodně... :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-) :-) :-) :-)
[odkaz]
..a spotřeba krááásných 9 litrů...to budou emise... ;-\
Haha, tak za 3 roky sem 6 tis fakt nenajel, naopak Sebring je dodnes auto, s kterým sem toho najel úplně nejvíc ze všech co sem doted měl. A jezdil sem i po dálnici a městě, ono když se chceš někam dostat, musíš nejdřív z té Prahy vyjet. A byl sem s tím všude možně po celé čr - od Plzně po Ostravu, od Krumlova po Frýdlant >:D
Jinak znam lidi co jezdí po-pá a najedou 40 km za den. Ale jezdí denně. Já najel za víkend 300-700 km takže sem najel víc jak oni >:D
Služebáky a podnikatele křižující Evropu nepočítám.
Samozřejmě jsme se snažili ověřit, jak se liší reálná spotřeba od této, která byla dosažena v laboratorních podmínkách válcové zkušebny. V reálu jsme po Praze jezdili za 6,2 litru a mimo město v členitém středočeském terénu poměrně svižným stylem jízdy za rovných šest litrů. Nejpříjemnější překvapení ovšem agregát přichystal na dálnici mezi Mladou Boleslaví a Prahou. Při konstantním tempu povolenou stotřicítkou ukázal palubní počítač hodnotu 5,1 litru. To je údaj, kterým jsou zvyklí se chlubit majitelé vozů s turbodiesely.
Tak to zní skoro až fantasticky, pokud by to reálně byla pravda, pak ten motor asi má svůj smysl. Protože zrychlení za 10s. není na základ žádná tragédie.
Ale těch 5,1 při 130kmh- tomu se tedy hodně vzpírám věřit.
Kouká, že propaganda nastupuje v plné síle a ovcím je nutno vysvětlit, že ten zoufalý tříválec vlastně nutně potřebují >:D To, že uberou jeden válec a trošku přifouknou turbo z toho motoru neudělá raketu. S 1.2 jsem najel hodně a jsem rád, že už nemusím. Motor to byl slušný, ale slabý a drncání po městě dobrý. Na kombinaci 6.7 zapomeňtě a počítejte s osmi a na dálnici i 9-10. Já jsem s tím jezdil dlouhodobě za 6.5 s vypnutou klimou. Zapnutá klima vás citelně omezí v rozletu, v rychlostech nad 100km/h je bezpečné předjídění na okresce nemožně. V otáčkách kolem 1500ot/min. ještě pořádně netlakuje turbo a motor je mrtvý. Takže, co tam máte dále?
Aha, motor 1.0 TSI je špičkový a moderní motor, který je kultivovaný, výkonný s nizkou spotřebou. >:D
9-10 na dálnici? To se mi nepovedlo ani když jsem se snažil jet úsek cca 60km na plný plyn a to se mi povedlo dát i pár minut 200km/h na tempomat >:D dá se říct že celou cestu nad 150km/h.
Ono harmonicky napasovat sudy pocet taktu (2/4) na lichy (3) pocet valcu.... to nemuze byt logicky OK - spis to zni jako hrbaty padajici ze zvonice po schodech dolu.... ;-\
Jeste k tomu pridat vypinani valcu? At to bezi na jeden pri 130 na D1, ty hrboly dodaji ty chybejici takty.. tadam padam padam padam....
:-) Asi tak, jak se lehce tanci na Led Zeppelin's "Kashmir". :-!
Neni to problem - muzete si udelat i vidlicovy 13-ti valec, jestli chcete.
Neni to prirozene.
".. jak bys je "pasoval" na pět nebo šest "
Otazka za $64,000.
Mel jsem auta s 4, 5, 6 a 8-mi valcovymi motory; od 1.5 L do 5.7 L.
Vis ktery bezel sametove hladce bez vibraci ? :-!
Tak vidis. ;-)
Šestiválec, pokud byl řadový. Vidlicový osmiválec by musel mít úhel rozevření 90°, crossplane kliku a pořád by potřeboval vyvážit.
Tyhle věci však vůbec nemají nic společného s tím, jestli je počet válců sudý, lichý a jaký je počet taktů. Souvisí s tím, jak se pohybují písty. R4 a V8 s plochou klikou mají tendenci poskakovat, R3, R5 i V6 mají tendenci kolébat se. U dvoutaktu má pracovní cyklus 360 °, u čtyřtaktu 720 °. Tedy čtyřtaktní tříválec s rovnoměrným zapalováním bude pálit každých 240 °. Jak vidíš, trojka vůbec není problém. Jen si těch 240 ° musí vystačit s jednou expanzí. Ta kolébavá vibrace je daná tím, že ve chvíli, kdy první píst jde nahoru, poslední jde dolu.
Znám? Znáš ho ty? Respektive, jaká je pointa tvé otázky? Člověk od řadového šestiválce očekává hladký chod. Ale tedy je správná spojka. Žes tu byl dříve jako Chevy_V8, nebo tak nějak?
jsme jen malý páni na to, abychom rozhodovali co mají automobilky vyrábět. A ty z nás primárně tahají peníze. EU je v tomto pouze výmluva abychom měli na koho nadávat.
Akorát remcáme a to je vše. Jako u všeho.
Jen bych poprosil redakci až bude recenzovat jiné auto než koncernové (VW) a na dálnici bude často o dva stupně podřazovat, aby to dávala k plusu a né mínusu zmíněného auta. :-)
Můžeš si přeci vybrat co chceš, klidně at si vyrábí tríhrnek, když budou všichni kupovat něco jiného, nebude to nikdo prodávat, protože jinak krachne. A že je pořád z čeho vybírat. Jen to nechce být ovce co se nechá zmanipulovat sladkýma kecama.
TO neustále snižování obsahu a počtu válců je k ničemu. To hlavní co by to mělo přinést (nižší spotřeba) se konat stejně nebude.
Například: Na dovolené v USA jsem měl půjčeného aktuálního Mustanga s 2.3EcooBoost 315 koní a průměrná spotřeba po ujetých 5 000km byla 7,6L/100 ! Škoda, že nemohu přiložit fotku jako důkaz. Sám mám 1.8T se 120kw a dlouhodobá spotřeba 7,4L/100.
Tím jen chci říct, že to nemá smysl hnát se za nízkou spotřebou a emisemi touto cestou! :-|
a jezdil jsi v tej emerike po dalnici obvyklých 150 jako u nas, nebo jsi se drzel 70-75mph (110-120) aby jsi neskoncil ve vezeni za prekroceni rychlosti??
Dálnice mezi 70-80mph + velkou část tvořilo popojíždění v hustém provozu ve městech. A kde to šlo, tak plyn na podlaze. Jde jen o to, že samotného mě překvapila ta rozumná spotřeba. Nic víc... proto v dnešní době nevidím důvod kupovat maloobjemové motůrky pro vozy, které neslouží jako nákupní taška nebo na popojíždění po městě/vesnicích.
V rodině máme na jízdy po městě dodávku Ford s 1.0EB a je to fajn motor do města. do 100km/h je svižný, ale na dálnici nepoužitelný (chybí výkon, vysoká spotřeba a hluk).
Takže aspoň nějaké zkušenosti s touhle kategorií mám.
Dost si protirecis. Nejprve pises, ze snizovani valcu a obsahu nema smysl a potom argumentujes tim, ze 2.3 EcoBoost 315 koni, tedy ctyrvalec s vykonovymi parametry minimalne 3.6 litroveho sestivalce (mimochodem jeho vykon 137 koni na litr z nej dela daleko downsizovanejsi motor, nez je 1.0 TSI) zere 7,6, coz predpokladam, ze povazujes za velmi slusnou spotrebu, vzhledem k parametrum motoru.
Ano, máš pravdu, je to downsizing. Jen mi to pořád přijde přijatelné a důstojné. Ale litrové TSIčko už ne. Doba si to ale žádá, a nic s tím nenaděláme. Naštěstí si člověk pořád může koupit Oktávku v RSu a nebo Mustanga s V8.
Tak to mi vysvetli, proc je 2.3 EB prijatelny a 1.0 TSI uz ne? Vzdyt Ford ma 315 koni, tedy vykon jako 3.6 V6 a 434 nm, tedy kroutak, jako 4.4 V8 coz znamena snizeni objemu o 1.3, az 2.1 litru (zmenseni o 36% - 47%) a snizeni poctu valcu o 2, resp. 4.
1.0 TSI ma 115 koni, tedy vykon jako 1.6 l4 a kroutak 200 nm, tedy jako dvoulitr, coz znamena snizeni objemu o 0.6 az 1 litr (37,5% - 50% zmenseni) a snizeni poctu valcu o jeden. Takze zmensene jsou ty motory cca stejne (jedna se o hrube odhady objemu atmosferickych motoru s danymi parametry), mustangu teoreticky chybi vice valcu a litrovy vykon ma o 22 koni vyssi.
Chapu, ze v absolutnich cislech je 2.3 vetsi objem, nez 1, ale i tak mi prijde daleko mensi skoda jezdit litrovym trivalcem, misto 1.6-2.0 ctyrvalce, nez 2.3 ctyrvalcem misto 3.6 sestivalce, nebo dokonce 4.4 osmivalce.
Jinak osobne mi taky vadi vic litr v octavii, nez 2.3 v mustangu, ale to neni nic proti tomu litru. Ve fabii, nebo citigo s nim problem nemam a nepochybuju o tom, ze i ta octavka s nim bude jezdit uplne v pohode. Jde jenom o to, ze na auto velikosti octavie je litr proste tak nejak malo. No a ten mustang zase o tolik vetsi neni, takze 2.3 jako zaklad (navic s moznosti volby sestivalce a dvou osmivalcu) mi tolik nevadi, i kdyz samozrejme chapu, ze se to takhle srovnavat uplne neda, protoze mustang je mustang a octavka je octavka, byt i ten mustang (a s ecoboostem obzvlast) si rada lidi koupi, jako obycejne premistovadlo.
Asi se shodneme, že tříválec 1.0 TSI místo silnější verze čtyřválce 1.2 TSI žádný rozumný zákazník škodovky nepožadoval. Jenže žijeme v absurdní době, kdy v EU už jsou požadavky zákazníků druhořadé, zato nesmyslné emsní předpisy o normovaném C02 hrají prim. Ach jo, kdy už se těm .... v Bruselo konečně rozsvítí v palicích?!
Jenomže zákazník má mnohdy požadavky nastavené podle hloupých předsudků. Jistě si někteří myslí, že s 1,6 MPI 75 kw by ta Octavie jela lépe než s 1.0 TSI.
Prej dobrý :-) Tu verzi co se prodává v Rusku atd. neznám, ale nemyslím si, že se bude výrazně lišit od toho co jsme tu měli. Porovnával to někdo třeba s 1.2 tsi? :)
S 1.6 MPI v OII jsem jezdil a jelo to asi jako Rapid se slabším 1.2 tsi s tím že uživatelsky to nebylo přívětivé - nutnost točit a udržovat otáčky, spotřeba především ve městě a na dálnici vysoká. V kombinaci asi o cca 2l víc tj. okolo 8l/100km (ta OII je asi o 200kg těžší, takže nelze úplně srovnávat). Každopádně silnější 1.2 tsi v Golfu (asi o 20kg lehčí než OIII) je dynamikou úplně jinde a vzhledem k tomu, že 1.0 tsi má udávané lepší parametry, tak prostě nechápu ty breky a ódy na 1.6mpi...
Obhajovat tady 1.6 mpi a kritizovat 1.0 tsi může jenom někdo kdo s tím nikdy nejel. Nebo někdo na koho působí 3 válce jak rudá na bejka a má teď trošku potemněno >:D
1.6 mpi fungovalo hezky v O1 Tour což bylo auto podobné dnešnímu Rapidu.
Do jedničkových a dvojkových Oktávek se montoval krátkozdvihový osmiventil se 74 nebo 75 kW. Už v dřívějších dobách vynikal tím, že moc nejel a dost žral.
Ten 1.6 MPI 81 kW je úplně jiný motor. Je to dlouhozdvihový šestnáctiventil, sdílí komponenty s motory 1.2 TSI, 1.4 TSI a 1.0 MPI. Má vyšší výkon a nižší spotřebu.
uvadej spotřebu 1.6MPI/8v pri dalnicni rychlosti přes 8.4 litru
"Při jízdě po dálnici ustálenou rychlostí 100 km/h pracuje atmosférická šestnáctistovka se 3200 min-1 a palubní počítač udává průměrnou spotřebu 6,3 litru na 100 km. V rychlosti 130 km/h je ručička otáčkoměru až za 4100 min-1. Na dálnici v tomto režimu raději počítejte s vyšší průměrnou spotřebou, my jsme jezdili za 8,4 l/100 km."
při znamem optimismu PP co se tyce spotreby to bude spis za 9
Přímé srovnání v nějakém testu asi nenajdeš. Pro daný trh je buď 1.2 TSI(Evropská Unie, nově bude 1.0 TSI) a nebo 1.6 MPI 81 kW (Rusko, Čína), Škodovka neumožňuje zákazníkům výběr.
Dle ruského katalogu má Octavia 1.6 MPI 81 kW následující parametry:
81 kW/5800 ot/min, 155 Nm 3800-4000 ot/min, maximální rychlost 192 km/h, zrychlení 0-100 za 10,6s, spotřeba město/mimo město/kombinace je 8,1/5,0/6,1. To je slušné, ne?
Jen pro připomenutí, 1.6 MPI 75 kW v dvojkové Oktávce zrychloval na 100ku za 12,3s a kombinovaná spotřeba byla 7,2.
Pokud mě paměť neklame, viděl jsem ho i v Brazílii. Nepřekvapil by ani v Indii a na dalších podobných trzích (Turecko?), ale nevím. Jak píšeš, jde o EA211, stejně jako "naše" TSI, i když zase tolik komponent sdílet nebude, protože má jiné vrtání i zdvih. Ještě je 1,4 MPI, což je v podstatě 1,4 TSI bez přeplňování a přímého vstřiku (nevím, jak je na tom s valveliftem). Úsměvné na tom je, že 1,6 MPI vyráběla Škoda v ČR, protože motorárna, kterou stavěli v Rusku pro tyhle motory, ještě nebyla v provozu.
U brazilských modelů koncernu VW je u motoru 1.6 uváděn výkon 101 koní při provozu na benzín, takže bych to tipnul na starší generaci motoru 1.6 16V 77 kW s litinovým blokem a řetězovými rozvody, co se dávala do Roomsteru.
Ale pokud si pamatuju nějakou mapku, tak EA211 by se měly dostat i do brazilské motorárny. V mapce chyběla jen mexická motorárna Pueblo.
Já o tom četl tak před dvěma lety, ne-li více (ten článek byl v portugalštině, hledat to nebudu - mám takový pocit, že ho strčili do Golu), jako o hotové věci, tedy že nabízí EA211 1,6 v Brazílii. Rychlé vyhledávání našlo tohle: [odkaz] Vyhledej si v tom EA211.
Jezdím v 1.6MPI 75KW a moje zkušenosti jsou: Pravidelně jezdím trasu skrze okresní město - okresky, města, vesnice - skrze krajské město, cca 50km a spotřebu mám tam a zpět stabilně 5,6-5.8 ... samozřejmě jezdím víceméně dle předpisů... Jinak souhlas, ten motor ve spodu uplně netáhne, a dálnice už pro něj nejsou z hlediska spotřeby ideální, ale pro řidiče - nezávodníky, co jezdí město/mimo město je to velmi dobrý motor už jen z hlediska předpokládané vydrže oproti maloturbomotorům.
nesouhlasím s tím, že motor vespodu netáhne. Naopak (na poměry atmosfér) právě tenhle motor vynikal pružností a naopak nemělo smysl jej nějak výrazně točit.
Do záběru turba dnešních foukaných motůrků je tahle letitá MPI výrazně silnější, kolem 1800 ot. samozřejmě turbomotory začnou mít jasně navrch a ve středním pásmu je pružnost dnešních TSI neporovnatelně lepší.
Ale ve srovnání třeba s 16V 1.6 konkurenčních motorů té doby to byl výborný motor právě díky silnějšímu spodnímu pásmu. Naopak nad 5000 ot. nemělo smysl jít a od 4 tis. spíš řval než jel. Tady byly konkurenční 16ventily prostě lepší. Třeba fiaťácký 1,6 16V byl výtečný, beno 1.6 16V od Rnaultu... jo to byly motory, se kterými si ještě člověk užil zábavu.
....rozplyvat se nad spotrebou 7,1l pri 120km/h??? Sorry, ale pri 120 km/h mi jede 13roku stary Fiat Stilo SW 1,6 16V za 7l. A to se vsadim, ze palubak ukazuje mene nez realna spotreba.
Základní verze pro nižší střední - ber to v kontextu třídy. Bavíme se o 63-81kw. Ve srovnání s jakoukoliv atmosférou podobného výkonu to realita prostě je ;-)
pro mě je podstatné, že 1.0 TSI nepřináší zlepšení proti 1.2 TSI. Prostě slepá ulička stejně jako HTP. DObré leda tak coby úlitba emisního výpalného :-!
zmysel..., skor dovod jeho existencie - EU a jej Bruselsky pokemoni >:D
V konecnom dosledku aj vyrobne naklady, EU testy spotreby nizsie - teda flotilove emisie automobilky nizsie, teda nizsie pokuty, alebo - a teda dobre pre mna a mne podobnych - moznost vyrabat a predavat aj nadalej velke silne motory bez toho, aby sa na ich cene musela prejavovat ich nadspotreba CO2 a teda ze moje auto nebude o moc drahsie, ako som zvyknuty. Takze ja podakujem kazdemu, kto si taky voz kupi. >:D
Aj ked ho nikomu neprajem. :-!
Z technickeho / motorarskeho hladiska je ale zrejme, ze tie parametre su fakt dostatocne na slusnu dynamiku priemerne zatazeneho auta. Nehovorim o plnom zatazeni rodinka + full kufor a smer dovolenka k moru. Ale aj to mnohi raz, 2 razy do roka zvladnu a vydrzia.
Na zvysne prevadzkove rezimy te motor bude dostacujuci, a kedze populacia nam hluchne, tak ani zvukovo ten motor nebudu vnimat horsie, nez take starsie fajnovky ako napr. ja... >:D
No a v neposlednej miere aj kadejake danove ulavy vyplyvajuce z jeho objemu a papierovej spotreby - v mnohych krajinach to totiz znamena ulavy o dost vyssie, nez navysenie ceny o par € oproti 1.2 TSI. ;-)
Takze kto mi chce dopriat V8 benzin za stale dobru cenu, kupujte ! >:D
Kto je narocnejsi - ako ja - kupte si poriadny voz s min. 3.0 TDI quattrom ! Alebo podobne silnejsi benzin quattro. Zamilujete sa a budete podobne spokojni ako ja. :-)
este pred par rokmi tu bol zaklad 1.4 atmo benzin s 55kW, takze ak je teraz ako zaklad motor s vykonom o 30kW viac, tak je to podla mna slusny posun vpred. pre cloveka, ktory berie auto cisto ako spotrebnu vec a jedine co ho zaujima je cena, spotreba, a v ktorom hypermarkete kupi na sedadla potahy, tak to je presne cielova skupina.
Aby sme sa rozumeli: Pre mna ten motor nieje, akurat malinko musim obhajit tych, ktori sa ho trosku boja koli jeho uzivatelskej privetivosti.
1,4-ka mala +/- 125-130 Nm( nechce sa mi hladat presne cisla ) a cca tipujem 100+ hadam od volnbehu. Atmosfericka podotykam - teda s adekvatnym ( vyssim ) kompresnym pomerom, napasovanym casovanim ventilov, predstihu zapalovania, atd...
Tu mame do cca 1500 rpm defakto atmo - 1-liter, s horsim kompresnym pomerom, inac optimalizovanym casovanim ventilov ( na preplnovanie ) - a ani variabilne casovanie vsetko nevyriesi......proste skratim to - s odhadom cca 80 Nm od volnobehu - teda pri rozbiehani. A ako bonus - 3-valcovy jazdny prejav.
Toto a len toto jedine povazujem za problem pre buduceho uzivatela - ROZBEHY.
Bude to asi riesene elektronicky korigovanou skrtiacou klapkou, privstrekovanim a obohacovanim zmesi ap., aby to ludom nezdochynalo. Len sa to vzdy trochu otrasie. >:-[]
Neskor ( vyhliadkovo 2-3 roky ) ked bude ponuknuta moznost "e-clutch" - elektricka spojka od Boscha, uz tento problem odpadne, nakolko o plynule rozbehy sa postara elektronika s elektrikou.
tady mas reálnou spotrebu G7 1.2tsi/81kW
[odkaz]
a tady G7 1.0tsi/85kW
[odkaz]
rozdil 10% v neprospech 1.2tsi, navíc v pripade 1.0tsi motory většinou vyrazne cerstvejsi nez 1.2tsi..
a tady mas fiat stilo 1.6
[odkaz]
tak bych docela brzdil, rozdil 2 litry v neprospech fiatu, tedy stilo o 1/3 vetsi spotřeba nez G7 1.0tsi s vetsim vykonem a daleko prijemnejsi prubehem
To je podle mne chyba uživatelů. Nevzpomínám si, že by G7 měl v BlueMotion 1,2 TSI. A VW to zrovna neusnadňuje, protože má BlueMotion jako přídomek u modelů, což by mělo znamenat lepší aerodynamiku, pneumatiky s nižším valivým odporem atp., a pak BlueMotion Technology jako přídomek u motorů, což dnes mají snad všechny. Umím si tedy představit, že někdo z BlueMotion Technology (BMT), což má každý Golf, udělá jen BlueMotion. Ne že by se na to dalo spolehnout, ale pokud to někdo napíše až za označení motorizace, napovídá to, že ve skutečnosti myslí BMT.
No... a to je čistá demagogie...
a proč máš toho Golga tak úzce uhraničenýho?
A proč jsi omezil Stilo na ten motor, co měl relativně vysokou spotřebu... a i proto byl nahrazen 1.4?
Srovnej s 1.4 se 70kW... a dostaneš o dost jinej výsledek.
[odkaz]
A to i přesto, že Stilo je nejčastěji v kombíku... přece jen "o něco" větší auto.
Hmm, to je ten Stilo ale pěkný krumpl, já měl toyotu corollu r.v. 99, 1.6, 16V a při konstatní 120 nebrala ani 6. A když jsem s ní jezdil, tak měla víc než 13 let.
Pěkná videa :yes: Jsme rád že jsou lidé jako Martin, kteří mají cit pro vůz, ke všemu dovedou zdůvodnit že se chová tak a tak právě proto ;-) Fajn, že se nebál říct kdy to smysl dává a kdy ne :yes:
Motor chce prověřit až časem, zda bude dobrý nebo ne. Příjemné první svezení není rozhodující, i když je třeba příjemné. Jako základní motor na popojižďky fajn, pro vytěžované dálniční služebáky to samozřejmě není. Takhle pro nedělní jízdy v Rapidu by to byl možná ideál. :-!
ano, jenže právě 1.2 TSI posloužil dost dobře právě jako motor do služebáku, který byl výrazně lepší než 1.6 TDI a spotřebou nebyl dramaticky výš. O pořizovací ceně, servisních nákladech a jízdním projevu nehovoře.
v čem je 1.2TSI u vytěžovaného služebáku lepší než 1.6TDI ??? Právě že 1.6TDI je můj oblíbený motor. Tichý, úsporný, houževnatý, spolehlivý. Že se (ne)musí v konečném součtu kdovíjak zaplatit mne netrápí. A že žije schovaný ve stínu lidové modly 2.0TDI mi taky nevadí, protože na zablbnutí by stejně musela být přeplňovaná V8. Takže je to jedno a 1.6TDI je cestou nejmenšího odporu :*)
že se nemusí zaplatit mne nijak netrápí... no a to by právě mělo. Kupovat motor, který má horší jízdní projev a ještě se nezaplatí je zkrátka sebemrskačství :-!
Nezaplatí se většina aut, to bys muset mít Citigo na LPG nebo já nevím >:D Naopak, právě 1.6TDI má (na sr*ačkovní kategorii) super projev, mi se s tím jezdí dobře. Kategorie zapnout-vypnout, nic víc. Ho na startu zašlápneš jako cihlu a hotovo. Když chceš jet pomalu tak akorát odřazuješ na nízké otáčky. Když chceš jet průměrně tak odřazuješ na zvýšené otáčky. A v cíli akorát dáš nohu z podlahy. To mi řekni které auto to trvale umí :yes:
1.2TSI to je jak motorka. Ty moderní malé turbomotory nemohou jezdit trvale pod zatížením, to je jak komár a musí to mít lehké auto. Prázdná Fabia max Rapid na nedělní vyjížďku paárda, to joo. Ale 1.2TSI dát do služební Oktávky je Ťokovina 8-s
Jak jste přišel na takovou kravinu, že malé turbomotory jsou jako komár, když táhnou jak atmosférický dvoulitr? Proč by musely mít lehké auto? Který motor snad může jet trvale pod plným zatížením?
Jednoducho povedane 1,0 TSI nie je nahrada za 1,2 TSI
O3 1,2 TSI 77kW 175Nm - 6 -kvalt
[odkaz]
Jednoducho je 1,0 TSI napriek vyssiemu vykonu slabsi - proste fyzika chyba valec a 0,2 litra objemu.
len namatkovo 0-150 cca 20 (1,2) a 24x (1,0), potom 0-180 za 33s (1,2) a 40s (1,0), cize verdikt je jasny Skoda zdrazie O3 s 1,0 oproti 1,2 a pritom by mala zlacniet, ponuka menej. Nedrzat sa tabuliek, ale reality.
Re: Jednoducho povedane 1,0 TSI nie je nahrada za 1,2 TSI
stačí porovnat akcelerace 105 hp 1,2 tsi s tím lepším a výkonějším úspornějším mrzákem ( 115hp ) za který si připlatíš jen 5 tis ! A bohužel 1,2tsi nedožene at si redaktoři napíšou cokoliv >:D
Octavii s litrovým třiválcem ,který je jen o pouhopouhých :-))) 5 000,- dražší než 4 válec 1,2 si může koupit jen bezmozek.A když jsem viděl základní cenu,kdy takovou socka edici bude muset bezmozek dovybavit,takže cena bude přes 400 000,- si myslím,že kupující bude po lobotomii,věk 60+,hnědé sandále a šedé zaprané ponožky,bude s tím jezdit do 2 km vzdáleného Kajflandu a parkovat to bude do 15 km v řadových garážích na periferii města...Je mi strašně smutno z toho,že auta jsou už něco jako mobil...předražené křápy,na 2-4 roky...A pro milovníky shadecar..měl jsem a mám cca 6 nových škodovek,poslední 1,2 tsi Fabii pro ženu,ale již potřetí vyměněn rozvod,řetez a to má 101 000 km.. prostě vrak,který mě naučil přemýšlet jinak a odteď pod 2,5 litrový 6 válec auto nekoupím....Hezký den...
Nechápu z jakýho důvodu tu brečíš... nechceš základ, jdeš výš, ať motorově, tak výbavou. Nemáš na to, jdeš jinam. Na to, že máš šest nových Škodovek je tvůj názor k pousmání. Proč je kupuješ, když to jsou takové hrůzy? To mi hlava nebere...
No spotřeba 4,5l/100 bude opravdu jen papírová. Ale pokud by byla realná spotřeba +- mezi 5-6l/100 tak by to nebylo zase tak špatné pro někoho kdo chce ušetřit na povinném ručení >:D
Já osobně momentálně jezdím Octavií GLX 1.6 55KW a spotřeba město - 6,7-7,5l/100 auto je líné a musím šlapat až k podlaze abych v okresku bezpečně předjel.
Po dálnici při rychlosti 130km/h papá 9-10l/100 a když šlápnu trošku víc tak kolem 12l/100 a to v autě jedu sám.
Delší trasa mimo dálnici je pak kolem 6,5l/100
Vím že se tyto motory nedají srovnávat, ale bohužel se přikláním k tomu, že se tahle verze určitě nehodí pro řidiče co mají rádi svižnější jízdu a mají těžší nohu, jelikož ta spotřeba bude realně kolem 6-7/100 ve městě a 8-9l/100 a myslím že vyhozením jednoho válce při této spotřebě o moc emisí nepříjde.
Sám sem vlastnil 1,2 TSI a spotřeba byla mezi 6-8l při normální jízdě. Při svižnější se pohyboval kolem 7-9l/100.
A i blbý Fiat Cinquecento 1.0 má na svoji váhu a velikost spotřebu někde kolem 6-7l/100 i když model který má moje teta je z rv. 1996 a moc sem s ním nejezdil ( asi 15 000km)