Renault Laguna Coupé bude na českém trhu standardně vybaven elektronicky řízenou zadní nápravou od japonského výrobce Aisin. Tento systém přispívá k lepší ovladatelnosti a zvyšuje úroveň aktivní bezpečnosti.
Jak nemám poslední počiny renaulta rád, tak u tohoto kousku slintám... včera po cestě po praze jsem už jednu lagunu coupé potkal tak sem jí musel ze všech stran vyfotit:D, ve skutečnosti vypadá jetě mnohem lépe než na fotkách
jj coupe je krasavec :yes: a s cenovou politikou renaultu je to vazne lakava nabidka. Ale co me udivuje tak je Vel Satis ktery si stale drzi cenu nad 1000000 je to moc krasny auto, ale jako vybehovej model uz by mel byt levnejsi navic kdyz uz i laguna coupe v s nejlepsim motorem je levnejsi nez vel satis.... to uz je trochu divny. Myslim ze na skladovkach uz rostou pavuciny :-)
já bych řekl že pomalu ale jisťe bude končit, hlavně proto, že už se designově nemůže stotožnit se současnou nabídkou Renaultu a facelift u tohoto auta by bylo asi barbarství. (monu Lisu taky nikdo nevylepšuje) >:D a že by dostal nalepku storia asi nehrozí.
Kéž by mě jeden říkal pane :-(
Design Vel Satisu je výborný, taky bych ho chtěl... ;-)
Jediné, co je momentálně jasné, tak že nástupce Vel Satisu bude šestimístný, luxusní crossover, sdílející technický základ s chystaným Espacem. Ispirativní (bohužel nikoliv však designový) vzor je Ondelios.
Mě by jenom zajímalo, zda ten system řízení kol od Aisinu bude vypinatelný? Dovedete si představit situaci, kdy před zatáčkou přibrzdíte (třeba na 55km/h) a v druhé půli začnete zrychlovat, když ono vám to při překročení 60 otočí kola opačně a vykopne vás to ze zatáčky do škarpy?
Aby se stalo toto, to by ten systém museli navrhovat naprostí pitomci. Což nepředpokládám, takže tě ujišťuji, že když budeš s novou Lagunou Coupé projíždět zatáčku a zrychlovat přitom z 55 na 60 km/h, tak jistě nevyletíš, a pokud ano, nebude to vinou systému natáčení zadní nápravy, nýbrž jemu navzdory.
Opravdu je nutné něco takto triviálního a samozřejmého vysvětlovat? Nebylo by lepší se příště trochu zamyslet, než začneš šířit svá moudra mezi lidi? Odpověz si sám.
Podívej, moudra nešířím, jen jsem se ptal. Bude tedy vypinatelný?
Rozhodně ten systém nezavrhuji, ale... Coupe od své přirozenosti je sportovnější a dá se předpokládat, že i jízda s ním. V tu chvíli většina řidičů očekává jistotu od auta, která se s tímto systemem (jak je prezentován) nedostavuje.
Jak moc řidičská ti přijde následující situace: Kdy dvě stejné (podobné) zatáčky za sebou musíš otočit různě volant, aby ti vůz zatočil stejně (podobně), jenom proto, že jednu projedeš o 5km/h jinak?
to si to natáčení představuješ dost zajímavě, praxe bude taková že natáčení nebudeš chtít vypnout. Jeho efekt není ani tak v tom, že by ti zadek jel do příkopa, ale v tom, že pneumatiky mají lepší pozici pro trakci, takže v rychlém průjezdu to bude jenom líp sedět, při pomalém proplétání se, menší poloměr otáčení taky oceníš, ale nikdy to nebude tak, že by tě to překvapilo
Systém řízení nápravy je ovlivněn ryhlostí, úhlem natočení volantu, ovlivňuje ho i ESP a bůh ví co ještě.
To dřív bude fabia pod 200 000, než aby se něco takového stalo. >:D >:D
Je naivni si myslet, ze se zadni kola otaci proto, aby se predni muselo otacet mene, a nebo dokonce, aby se mene muselo tocit volantem, jak se domnivaji mistni diamantovi cowboyove.
Jde tu o fyziku. Tenhle system nepochybne snizuje silu, ktera pusobi kolmo na kolo. Aby se tohle auto v zatacce utrhlo, musi byt dostredive zrychleni nepochybne vyssi nez u stejne tezkeho klasickeho auta na stejnych gumach. Navic, pokud je nebo bude system napojen na cidla zrychleni, muze kompenzovat kolisave sily pusobici v zatacce na auto rychleji nez ridic, asi jako autopilot v boeingu -- a ridic muze v klidu jet tam, kde se ted pri stejne rychlosti musi pekelne soustredit.
Tenhle system rozhodne neni slepa ulicka a za par let ho urcite s velkou slavou zavedou i ti druzi.
jojo jak píše Hooonza, nic nového to není, a Laguna to má z Infiniti G37. Ale nemyslím si, že by došlo k masovému rozšíření, konstrukce zadní nápravy je fakt celkem drahý špás, a právě díky ceně nejsou na vymření vlečná ramena, i když víceprvkové zavěšení je chováním válcuje. Patří to do dlouhých aut s dlouhým rozvorem v první řadě pro snížení poloměru otáčení, jako bonus k tomu je zvýšení trakce při vyšších rychlostech.
Podle reakcí a PR materiálů Renaultu mi přijde, že je Laguna postavena jen kolem tohoto systému. Přínos toho systému určitě je, jen mi přijde tak trochu "zbytečný" v tomto typu auta. Už jsem to tady psal několikrát. Od "ultimativních" vyhýbacích manevrů a výrazného akcentu na sportovost tu jsou jiní. Francouzi by se přeci jen měli držet toho, co jim jde opravdu dobře a to je v tomto případě pohodlné kupé na přejetí celé evropy a k tomu opravdu není potřeba tato technika.
To, že tento systém není slepá ulička lze vidět i u jiných a je to už celkem pár let.
U velkých limuzín k zlepšení ovladatelnosti a manévrovatelnosti je to celkem logické, viz. nové 7er, kde to BMW nemá ani potřebu nějak extra zmiňovat. A u sportovních aut lze taky vysledovat, že to není uplně k ničemu.
Tady mi ale přijde, že by se Renault měl soustředit na jiné ( jemu vlastní ) hodnoty.
To je názor odborníka,nech si ho přeložit do franštiny zašli vývojářúm od Renaultu.Určitě jako fór na Silvestra jim příjde vhod. >:D A nezapomeň to poslat i do Citroena. >:-[]
Nikdo netvrdí, že vývojáři Renaultu jsou blbci. Ani netvrdím, že ten systém je jako systém nesmyslný, jen tvrdím, že je v autě této kategorie a ještě z Francie prostě zbytečný.
Francouzská automobilová škola je vnímána pro "trochu" jiný přístup od třeba německé a podle mne je to jen dobře. Elegantní pohodlná auta na příjemné cestování. Proto mi to v této kategorii přijde zbytečné. Na vykřikování hesel o nejlepších jízdních vlastnostech tu jsou jiní a postavit celou PR na vrtícím se zadku mi přijde u Renaultu tak trochu škoda. Uměl bych si představit něco ve stylu: "Nejpříjemnější cesta vašeho života" Ale hrát si na Porsche.... ;-\
Kde jsi přišel na to, že si Renault hraje na Porsche ??? Přesně jak píšeš :"Nejpříjemnější cesta vašeho života". A proto si myslím, že přávě to cestování bude s tímto systémem ještě příjemnější. Renault sice není první s tímto systémem ale ani nebude poslední, takže až to za cca 5-10 let začne používat VW tak to bude teprve v pořádku, zatím je to jenom "slepá ulička". Díky Renaulte za ty slepý uličky. Těch "slepých uliček" u Renaulta jsme viděli dost (např. bezklíčkové startování tlačítkem, automatická parkovací brzda, bezuzávěrové hrdlo palivové nádrže atd.) a teprve dnes se některé tyto systémy pomalu začínají používat např. u Forda nebo Audi.
Souhlasím s tebou, že Renault má silnou stránku především v komfortu. Ale proč do sportovnějšího modelu nedat nějakou takovou hračičku? Každá automobilka se přece chce odlišit, marketingově využít něco nového a nalákat na to zákazníky.
To bychom pak mohli rovnou odsoudit DSG jako zbytečnost v Polu, multilinky vzadu pro nižší střední, Common Rail u nafťáků a pod. Je to prostě vývoj. Teď je to v Laguně Coupe a GT. Možná za pár let to bude standart třeba pro celou střední třídu.
Přesné. Jen nesouhlasím s tím, že zrovna GT je nějak extra sportovní model. V nejostřejší verzi Meganu by mi ten systém dával větší smysl a pak i kampaň zaměřené na ultrasportovní hodnoty. Právě u francouzského kupé mi přijde hrozná škoda, aby se vše točilo jen kolem zadní nápravy. Vždyť přeci Renault může nabídnout jiné, "svoje" hodnoty.
Tož já mám rád taky Renault kvůli pohodlí, ale sám víš, co teď letí - sportovní, sportovní, sportovní. Vše je a musí být sportovní. Od Sparku až po S-Classe. No a marketing automobilek na to reaguje. Všichni jsou úplně nadržení na to jezdit klikatýma okreskama 3.třídy na limitu...
No myslim ze zrovna 911tkam s motorem za zadni napravou by se to docela mohlo hodit... Treba by pak na webu bylo min fotek roztriskanych Carrer...
Jinak k autu.. Design je uchvatny az na predni cast vozu... Konkretne predni svitilny se mi nelibi ani trochu. Dedictvi uz od minule generace, kde se predek taky nepovedl na ukor propracovanosti zbytku vozu. Co ale musim hodnotit velmi kladne je design interieru vozu. Pusobi luxusne a reprezentativne (pro svou tridu). Ve srovnani s Mercedesem-Benz CLC 200 maji u mercedesu nad cim premyslet.
Co se motoru tyce tak asi i proto ze tahnu k dieslum prosazuji nazor ze v tomto segmentu jsou nemci nejlepsi. OM651 od MB (2,15 litru turbodiesel s dvojitym preplnovanim) trilitrovy sestivalec z laguny prekona ve spickovem tocivem momentu a jen o 23kW zaostava ve vykonu. Coz je pro me akceptovatelna dan za nizsi obsah a o 1,7litru nizsi spotrebu...