Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Laguna Coupé: Aktivní řízení zadních kol Aisin standardně

Renault Laguna Coupé bude na českém trhu standardně vybaven elektronicky řízenou zadní nápravou od japonského výrobce Aisin. Tento systém přispívá k lepší ovladatelnosti a zvyšuje úroveň aktivní bezpečnosti.
Zpět na článek
9. 11. 2008 14:51
9. 11. 2008 20:10
9. 11. 2008 22:36
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
9. 11. 2008 22:54
10. 11. 2008 16:19
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
9. 11. 2008 22:39
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
9. 11. 2008 22:55
10. 11. 2008 16:19
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
11. 11. 2008 23:12
10. 11. 2008 01:44
10. 11. 2008 02:32
neregistrovaný "Donovan"
10. 11. 2008 07:28
10. 11. 2008 13:19
10. 11. 2008 03:09
10. 11. 2008 16:05
neregistrovaný "507--"
10. 11. 2008 11:34
10. 11. 2008 12:24
neregistrovaný "Hooonza"
10. 11. 2008 13:33
11. 11. 2008 08:37
11. 11. 2008 15:18
11. 11. 2008 22:19
12. 11. 2008 08:06
12. 11. 2008 09:30
neregistrovaný "nrV"
12. 11. 2008 10:44
12. 11. 2008 10:08
12. 11. 2008 10:43
12. 11. 2008 10:52
12. 11. 2008 11:16
28. 11. 2008 15:40
neregistrovaný "Kajfik"
10. 11. 2008 16:21
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
12. 11. 2008 08:12
12. 11. 2008 09:53
12. 11. 2008 11:43
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
12. 11. 2008 12:04
9. 11. 2008 14:51
mmm
Jak nemám poslední počiny renaulta rád, tak u tohoto kousku slintám... včera po cestě po praze jsem už jednu lagunu coupé potkal tak sem jí musel ze všech stran vyfotit:D, ve skutečnosti vypadá jetě mnohem lépe než na fotkách
Rozbalit vlákno
8
9. 11. 2008 20:10
Re: mmm
jj coupe je krasavec :yes: a s cenovou politikou renaultu je to vazne lakava nabidka. Ale co me udivuje tak je Vel Satis ktery si stale drzi cenu nad 1000000 je to moc krasny auto, ale jako vybehovej model uz by mel byt levnejsi navic kdyz uz i laguna coupe v s nejlepsim motorem je levnejsi nez vel satis.... to uz je trochu divny. Myslim ze na skladovkach uz rostou pavuciny :-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
9. 11. 2008 22:36
Re: mmm
Vel satis není výběhovej model.
9. 11. 2008 22:54
Re: mmm
já bych řekl že pomalu ale jisťe bude končit, hlavně proto, že už se designově nemůže stotožnit se současnou nabídkou Renaultu a facelift u tohoto auta by bylo asi barbarství. (monu Lisu taky nikdo nevylepšuje) >:D a že by dostal nalepku storia asi nehrozí.
Kéž by mě jeden říkal pane :-(
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
10. 11. 2008 16:19
Re: mmm
Design Vel Satisu je výborný, taky bych ho chtěl... ;-)
Jediné, co je momentálně jasné, tak že nástupce Vel Satisu bude šestimístný, luxusní crossover, sdílející technický základ s chystaným Espacem. Ispirativní (bohužel nikoliv však designový) vzor je Ondelios.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
9. 11. 2008 22:39
Re: mmm
Ona je už v Česku? Hmmm... :-)
9. 11. 2008 22:55
Re: mmm
V českych showroomech asi ne.
Asi přijel Sarkozi na hrad. >:D
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
10. 11. 2008 16:19
Re: mmm
Že by šla na Nicolase druhá míza? >:D
11. 11. 2008 23:12
Re: mmm
jojo taky sem se divil... mi pošli soukromou zprávu s mailem jestli chceš a pošlu ti exkluzivní fota:P laguny samozřejme:)
10. 11. 2008 01:44
Aisin
Mě by jenom zajímalo, zda ten system řízení kol od Aisinu bude vypinatelný? Dovedete si představit situaci, kdy před zatáčkou přibrzdíte (třeba na 55km/h) a v druhé půli začnete zrychlovat, když ono vám to při překročení 60 otočí kola opačně a vykopne vás to ze zatáčky do škarpy?
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Donovan"
10. 11. 2008 02:32
Re: Aisin
Aby se stalo toto, to by ten systém museli navrhovat naprostí pitomci. Což nepředpokládám, takže tě ujišťuji, že když budeš s novou Lagunou Coupé projíždět zatáčku a zrychlovat přitom z 55 na 60 km/h, tak jistě nevyletíš, a pokud ano, nebude to vinou systému natáčení zadní nápravy, nýbrž jemu navzdory.

Opravdu je nutné něco takto triviálního a samozřejmého vysvětlovat? Nebylo by lepší se příště trochu zamyslet, než začneš šířit svá moudra mezi lidi? Odpověz si sám.
10. 11. 2008 07:28
Re: Aisin
Podívej, moudra nešířím, jen jsem se ptal. Bude tedy vypinatelný?

Rozhodně ten systém nezavrhuji, ale... Coupe od své přirozenosti je sportovnější a dá se předpokládat, že i jízda s ním. V tu chvíli většina řidičů očekává jistotu od auta, která se s tímto systemem (jak je prezentován) nedostavuje.

Jak moc řidičská ti přijde následující situace: Kdy dvě stejné (podobné) zatáčky za sebou musíš otočit různě volant, aby ti vůz zatočil stejně (podobně), jenom proto, že jednu projedeš o 5km/h jinak?
10. 11. 2008 13:19
Re: Aisin
to si to natáčení představuješ dost zajímavě, praxe bude taková že natáčení nebudeš chtít vypnout. Jeho efekt není ani tak v tom, že by ti zadek jel do příkopa, ale v tom, že pneumatiky mají lepší pozici pro trakci, takže v rychlém průjezdu to bude jenom líp sedět, při pomalém proplétání se, menší poloměr otáčení taky oceníš, ale nikdy to nebude tak, že by tě to překvapilo
10. 11. 2008 03:09
Re: Aisin
Systém řízení nápravy je ovlivněn ryhlostí, úhlem natočení volantu, ovlivňuje ho i ESP a bůh ví co ještě.
To dřív bude fabia pod 200 000, než aby se něco takového stalo. >:D >:D
neregistrovaný "507--"
10. 11. 2008 16:05
Re: Aisin
>:D >:D :no:
10. 11. 2008 11:34
Fyzika
Je naivni si myslet, ze se zadni kola otaci proto, aby se predni muselo otacet mene, a nebo dokonce, aby se mene muselo tocit volantem, jak se domnivaji mistni diamantovi cowboyove.

Jde tu o fyziku. Tenhle system nepochybne snizuje silu, ktera pusobi kolmo na kolo. Aby se tohle auto v zatacce utrhlo, musi byt dostredive zrychleni nepochybne vyssi nez u stejne tezkeho klasickeho auta na stejnych gumach. Navic, pokud je nebo bude system napojen na cidla zrychleni, muze kompenzovat kolisave sily pusobici v zatacce na auto rychleji nez ridic, asi jako autopilot v boeingu -- a ridic muze v klidu jet tam, kde se ted pri stejne rychlosti musi pekelne soustredit.

Tenhle system rozhodne neni slepa ulicka a za par let ho urcite s velkou slavou zavedou i ti druzi.
Rozbalit vlákno
13
neregistrovaný "Hooonza"
10. 11. 2008 12:24
Re: Fyzika
Ona už podobný systém kdysi měla Honda Prelude AWS na počátku 90. let.
10. 11. 2008 13:33
Re: Fyzika
jojo jak píše Hooonza, nic nového to není, a Laguna to má z Infiniti G37. Ale nemyslím si, že by došlo k masovému rozšíření, konstrukce zadní nápravy je fakt celkem drahý špás, a právě díky ceně nejsou na vymření vlečná ramena, i když víceprvkové zavěšení je chováním válcuje. Patří to do dlouhých aut s dlouhým rozvorem v první řadě pro snížení poloměru otáčení, jako bonus k tomu je zvýšení trakce při vyšších rychlostech.
11. 11. 2008 08:37
Re: Fyzika
Podle reakcí a PR materiálů Renaultu mi přijde, že je Laguna postavena jen kolem tohoto systému. Přínos toho systému určitě je, jen mi přijde tak trochu "zbytečný" v tomto typu auta. Už jsem to tady psal několikrát. Od "ultimativních" vyhýbacích manevrů a výrazného akcentu na sportovost tu jsou jiní. Francouzi by se přeci jen měli držet toho, co jim jde opravdu dobře a to je v tomto případě pohodlné kupé na přejetí celé evropy a k tomu opravdu není potřeba tato technika.
To, že tento systém není slepá ulička lze vidět i u jiných a je to už celkem pár let.
U velkých limuzín k zlepšení ovladatelnosti a manévrovatelnosti je to celkem logické, viz. nové 7er, kde to BMW nemá ani potřebu nějak extra zmiňovat. A u sportovních aut lze taky vysledovat, že to není uplně k ničemu.
Tady mi ale přijde, že by se Renault měl soustředit na jiné ( jemu vlastní ) hodnoty.
11. 11. 2008 15:18
Re: Fyzika
To je názor odborníka,nech si ho přeložit do franštiny zašli vývojářúm od Renaultu.Určitě jako fór na Silvestra jim příjde vhod. >:D A nezapomeň to poslat i do Citroena. >:-[]
11. 11. 2008 22:19
Re: Fyzika
vyvojari v renaulte su blbci a len tak tam daju tu napravu urcite ma to zmysel
12. 11. 2008 08:06
Re: Fyzika
Nikdo netvrdí, že vývojáři Renaultu jsou blbci. Ani netvrdím, že ten systém je jako systém nesmyslný, jen tvrdím, že je v autě této kategorie a ještě z Francie prostě zbytečný.
Francouzská automobilová škola je vnímána pro "trochu" jiný přístup od třeba německé a podle mne je to jen dobře. Elegantní pohodlná auta na příjemné cestování. Proto mi to v této kategorii přijde zbytečné. Na vykřikování hesel o nejlepších jízdních vlastnostech tu jsou jiní a postavit celou PR na vrtícím se zadku mi přijde u Renaultu tak trochu škoda. Uměl bych si představit něco ve stylu: "Nejpříjemnější cesta vašeho života" Ale hrát si na Porsche.... ;-\
neregistrovaný "nrV"
12. 11. 2008 09:30
Re: Fyzika
Kde jsi přišel na to, že si Renault hraje na Porsche ??? Přesně jak píšeš :"Nejpříjemnější cesta vašeho života". A proto si myslím, že přávě to cestování bude s tímto systémem ještě příjemnější. Renault sice není první s tímto systémem ale ani nebude poslední, takže až to za cca 5-10 let začne používat VW tak to bude teprve v pořádku, zatím je to jenom "slepá ulička". Díky Renaulte za ty slepý uličky. Těch "slepých uliček" u Renaulta jsme viděli dost (např. bezklíčkové startování tlačítkem, automatická parkovací brzda, bezuzávěrové hrdlo palivové nádrže atd.) a teprve dnes se některé tyto systémy pomalu začínají používat např. u Forda nebo Audi.
12. 11. 2008 10:44
Re: Fyzika
Jenže aby bylo cestování příjemné, tak tenhle systém není vůbec nutný ( viz. předchozí zástupci z francie této třídy ). Zbytek viz. níže.
12. 11. 2008 10:08
Re: Fyzika
Souhlasím s tebou, že Renault má silnou stránku především v komfortu. Ale proč do sportovnějšího modelu nedat nějakou takovou hračičku? Každá automobilka se přece chce odlišit, marketingově využít něco nového a nalákat na to zákazníky.
To bychom pak mohli rovnou odsoudit DSG jako zbytečnost v Polu, multilinky vzadu pro nižší střední, Common Rail u nafťáků a pod. Je to prostě vývoj. Teď je to v Laguně Coupe a GT. Možná za pár let to bude standart třeba pro celou střední třídu.
12. 11. 2008 10:43
Re: Fyzika
Přesné. Jen nesouhlasím s tím, že zrovna GT je nějak extra sportovní model. V nejostřejší verzi Meganu by mi ten systém dával větší smysl a pak i kampaň zaměřené na ultrasportovní hodnoty. Právě u francouzského kupé mi přijde hrozná škoda, aby se vše točilo jen kolem zadní nápravy. Vždyť přeci Renault může nabídnout jiné, "svoje" hodnoty.
12. 11. 2008 10:52
Re: Fyzika
Tož já mám rád taky Renault kvůli pohodlí, ale sám víš, co teď letí - sportovní, sportovní, sportovní. Vše je a musí být sportovní. Od Sparku až po S-Classe. No a marketing automobilek na to reaguje. Všichni jsou úplně nadržení na to jezdit klikatýma okreskama 3.třídy na limitu...
12. 11. 2008 11:16
Re: Fyzika
Tak to naprostej souhlas, bohužel.... ;-)
neregistrovaný "Kajfik"
28. 11. 2008 15:40
Re: Fyzika
No myslim ze zrovna 911tkam s motorem za zadni napravou by se to docela mohlo hodit... Treba by pak na webu bylo min fotek roztriskanych Carrer...

Jinak k autu.. Design je uchvatny az na predni cast vozu... Konkretne predni svitilny se mi nelibi ani trochu. Dedictvi uz od minule generace, kde se predek taky nepovedl na ukor propracovanosti zbytku vozu. Co ale musim hodnotit velmi kladne je design interieru vozu. Pusobi luxusne a reprezentativne (pro svou tridu). Ve srovnani s Mercedesem-Benz CLC 200 maji u mercedesu nad cim premyslet.
Co se motoru tyce tak asi i proto ze tahnu k dieslum prosazuji nazor ze v tomto segmentu jsou nemci nejlepsi. OM651 od MB (2,15 litru turbodiesel s dvojitym preplnovanim) trilitrovy sestivalec z laguny prekona ve spickovem tocivem momentu a jen o 23kW zaostava ve vykonu. Coz je pro me akceptovatelna dan za nizsi obsah a o 1,7litru nizsi spotrebu...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
10. 11. 2008 16:21
Vivat!
Auto netřeba komentovat. :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
12. 11. 2008 08:12
Lituji
Lituji kazdeho, kdo si tenhle klumpr koupi. :no:
Rozbalit vlákno
3
12. 11. 2008 09:53
Re: Lituji
My tě taky litujem ;-) a soucítíme s tebou, žít s těžkou duševní poruchou kombinovanou s paranojou a stihomamem musí být záhul :-!
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
12. 11. 2008 11:43
Re: Lituji
Nejhorší na tom je, že se jedná o neutuchající onemocnění, které se v tomto případě asi nedá vyléčit...
12. 11. 2008 12:04
Re: Lituji
ano, bohužel, stav je to skutečně vážný, i odborníci se shodnou, že lék na to momentálně neexistuje, zůstává se jenom modlit... ;-)