Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Laguna Coupé: Aktivní řízení zadních kol Aisin standardně

Diskuze (34)
Renault Laguna Coupé bude na českém trhu standardně vybaven elektronicky řízenou zadní nápravou od japonského výrobce Aisin. Tento systém přispívá k lepší ovladatelnosti a zvyšuje úroveň aktivní bezpečnosti.

Nový Renault Laguna Coupé GT s motory 2,0 TCe (151 kW), 2,0 dCi (132 kW) a s novým turbodieselem 3,5 V6 dCi (175 kW) dostane systém řízení všech čtyř kol 4Control, který zlepšuje manévrovatelnost, ovladatelnost a směrovou stabilitu. Tento systém se poprvé představil v březnu v Laguně GT s karoserií liftback a kombi. Zde je dostupný s motory 2,0 TCe (151 kW) a 2,0 dCi (132 kW).

Funkce se mění podle rychlosti. Do 60 km/h se zadní kola natáčí opačným směrem než přední – maximální natočení zadních kol přitom je 3,5°, čímž se zmenšuje poloměr otáčení z 11,16 na 10,10 m. V praxi je tak potřeba méně otáčet volantem. Zatímco Laguna s jednou řízenou nápravou potřebuje k natočení předních kol o 1° natočit volant o 16°, 4Control potřebuje k vykroužení oblouku o stejném poloměru natočit volant jen o 13,5°.

Nepřehlédněte
PŘEDSTAVUJEME Renault Laguna Coupé - Laguna pro 2+2

Při vyšších rychlostech se pak zadní kola natáčí stejně jako přední a tím je chování auta jistější. Maximální natočení je v tomto případě 2° a má za úkol stabilizovat a zpřesnit ovladatelnost auta. V případě krizového vyhýbacího manévru mohou být zadní kola natočena stejným směrem jako přední o 3,5°. Snižuje se tak riziko smyku zadních kol a řidič auto snáze a rychleji uvede do přímého směru. Pro tuto reakci je nastaven také stabilizační systém ESC, který zároveň společně s ABS pomáhá rozpoznat takový vyhýbací manévr. Na povrchu s nižší přilnavostí pak Renault slibuje pomocí 4Control zkrácení brzdné dráhy.

Systém pracuje s informacemi z čidla na sloupku řízení a senzorů ABS a ESC. Na základě těchto údajů je vypočítán potřebný úhel natočení zadních kol. Elektrický aktuátor pak tlačí na tyčky řízení zadní nápravy a vyvolá potřebné natočení zadních kol. Systém dodává japonská firma Aisin, která již má s řízením všech kol předchozí zkušenosti.

Renault Laguna Coupé - motorizace a ceny v ČR
Motor2,0 TCe 1702,0 TCe 2053,5 V6 2402,0 dCi 1502,0 dCi 1752,0 dCi 1803,0 V6 dCi 235
Zdvihový objem [cm3]1998199834981995199519952993
Válce/ventily4/44/46/44/44/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]125/5000150/5000175/6000110/4000127/3750131/3750173/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]270/3250300/3000330/4400340/2000380/2000400/2000450/1500
Max. rychlost [km/h]220232244210 (210)223222242
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,27,87,49,5 (9,8)8,88,57,3
Komb. spotřeba [l/100 km]8,88,2105,9 (7,0)5,76,57,2
Cena GT [Kč]-789.900,----819.900,--
Cena Initiale [Kč]--899.900,----959.900,-

Diskuze (34)
12. 11. 2008 12:04
Re: Lituji
ano, bohužel, stav je to skutečně vážný, i odborníci se shodnou, že lék na to momentálně neexistuje, zůstává se jenom modlit... ;-)
12. 11. 2008 11:16
Re: Fyzika
Tak to naprostej souhlas, bohužel.... ;-)
12. 11. 2008 10:52
Re: Fyzika
Tož já mám rád taky Renault kvůli pohodlí, ale sám víš, co teď letí - sportovní, sportovní, sportovní. Vše je a musí být sportovní. Od Sparku až po S-Classe. No a marketing automobilek na to reaguje. Všichni jsou úplně nadržení na to jezdit klikatýma okreskama 3.třídy na limitu...
12. 11. 2008 10:44
Re: Fyzika
Jenže aby bylo cestování příjemné, tak tenhle systém není vůbec nutný ( viz. předchozí zástupci z francie této třídy ). Zbytek viz. níže.
12. 11. 2008 10:43
Re: Fyzika
Přesné. Jen nesouhlasím s tím, že zrovna GT je nějak extra sportovní model. V nejostřejší verzi Meganu by mi ten systém dával větší smysl a pak i kampaň zaměřené na ultrasportovní hodnoty. Právě u francouzského kupé mi přijde hrozná škoda, aby se vše točilo jen kolem zadní nápravy. Vždyť přeci Renault může nabídnout jiné, "svoje" hodnoty.