Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Laguna Coupé: Aktivní řízení zadních kol Aisin standardně

9. 11. 2008 • 06:18
88
34
Zobrazit náhledy (88)
Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna
Renault Laguna Coupé bude na českém trhu standardně vybaven elektronicky řízenou zadní nápravou od japonského výrobce Aisin. Tento systém přispívá k lepší ovladatelnosti a zvyšuje úroveň aktivní bezpečnosti.

Nový Renault Laguna Coupé GT s motory 2,0 TCe (151 kW), 2,0 dCi (132 kW) a s novým turbodieselem 3,5 V6 dCi (175 kW) dostane systém řízení všech čtyř kol 4Control, který zlepšuje manévrovatelnost, ovladatelnost a směrovou stabilitu. Tento systém se poprvé představil v březnu v Laguně GT s karoserií liftback a kombi. Zde je dostupný s motory 2,0 TCe (151 kW) a 2,0 dCi (132 kW).

Funkce se mění podle rychlosti. Do 60 km/h se zadní kola natáčí opačným směrem než přední – maximální natočení zadních kol přitom je 3,5°, čímž se zmenšuje poloměr otáčení z 11,16 na 10,10 m. V praxi je tak potřeba méně otáčet volantem. Zatímco Laguna s jednou řízenou nápravou potřebuje k natočení předních kol o 1° natočit volant o 16°, 4Control potřebuje k vykroužení oblouku o stejném poloměru natočit volant jen o 13,5°.

Nepřehlédněte
PŘEDSTAVUJEME Renault Laguna Coupé - Laguna pro 2+2

Při vyšších rychlostech se pak zadní kola natáčí stejně jako přední a tím je chování auta jistější. Maximální natočení je v tomto případě 2° a má za úkol stabilizovat a zpřesnit ovladatelnost auta. V případě krizového vyhýbacího manévru mohou být zadní kola natočena stejným směrem jako přední o 3,5°. Snižuje se tak riziko smyku zadních kol a řidič auto snáze a rychleji uvede do přímého směru. Pro tuto reakci je nastaven také stabilizační systém ESC, který zároveň společně s ABS pomáhá rozpoznat takový vyhýbací manévr. Na povrchu s nižší přilnavostí pak Renault slibuje pomocí 4Control zkrácení brzdné dráhy.

Systém pracuje s informacemi z čidla na sloupku řízení a senzorů ABS a ESC. Na základě těchto údajů je vypočítán potřebný úhel natočení zadních kol. Elektrický aktuátor pak tlačí na tyčky řízení zadní nápravy a vyvolá potřebné natočení zadních kol. Systém dodává japonská firma Aisin, která již má s řízením všech kol předchozí zkušenosti.

Renault Laguna Coupé - motorizace a ceny v ČR
Motor2,0 TCe 1702,0 TCe 2053,5 V6 2402,0 dCi 1502,0 dCi 1752,0 dCi 1803,0 V6 dCi 235
Zdvihový objem [cm3]1998199834981995199519952993
Válce/ventily4/44/46/44/44/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]125/5000150/5000175/6000110/4000127/3750131/3750173/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]270/3250300/3000330/4400340/2000380/2000400/2000450/1500
Max. rychlost [km/h]220232244210 (210)223222242
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,27,87,49,5 (9,8)8,88,57,3
Komb. spotřeba [l/100 km]8,88,2105,9 (7,0)5,76,57,2
Cena GT [Kč]-789.900,----819.900,--
Cena Initiale [Kč]--899.900,----959.900,-

Související články

Témata
12. 11. 2008 12:04
Re: Lituji
ano, bohužel, stav je to skutečně vážný, i odborníci se shodnou, že lék na to momentálně neexistuje, zůstává se jenom modlit... ;-)
12. 11. 2008 11:16
Re: Fyzika
Tak to naprostej souhlas, bohužel.... ;-)
12. 11. 2008 10:52
Re: Fyzika
Tož já mám rád taky Renault kvůli pohodlí, ale sám víš, co teď letí - sportovní, sportovní, sportovní. Vše je a musí být sportovní. Od Sparku až po S-Classe. No a marketing automobilek na to reaguje. Všichni jsou úplně nadržení na to jezdit klikatýma okreskama 3.třídy na limitu...
12. 11. 2008 10:44
Re: Fyzika
Jenže aby bylo cestování příjemné, tak tenhle systém není vůbec nutný ( viz. předchozí zástupci z francie této třídy ). Zbytek viz. níže.
12. 11. 2008 10:43
Re: Fyzika
Přesné. Jen nesouhlasím s tím, že zrovna GT je nějak extra sportovní model. V nejostřejší verzi Meganu by mi ten systém dával větší smysl a pak i kampaň zaměřené na ultrasportovní hodnoty. Právě u francouzského kupé mi přijde hrozná škoda, aby se vše točilo jen kolem zadní nápravy. Vždyť přeci Renault může nabídnout jiné, "svoje" hodnoty.
Články odjinud