Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes GLC na vodík je tady. Zatím jako koncept s dojezdem 500 km

Mercedes to s vozy na alternativní pohon myslí vážně. Po potvrzení elektrického SUV pro Paříž přichází také s konceptem modelu GLC na vodík.
Zpět na článek
13. 6. 2016 12:34
13. 6. 2016 12:54
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
Že vraj vo vodíku je budúcnosť...
To je taká konina, stále nechcú pochopiť, že tadiaľ cesta nevedie. Voziť so sebou elektráreň, aby sme z draho vyrobeného vodíku získali späť časť na jeho výrobu vynaloženej energie, to budúcnosť jak prasa...
Rozbalit vlákno
16
13. 6. 2016 12:23
Re: Že vraj vo vodíku je budúcnosť...
První exponát v muzeu Mercedesu ve Stuttgartu je .... vycpaný kůň!
A pod ním nějakej citát potentáta z konce 19 stol. jak svými chytrými argumenty přesvědčuje, že auta se spalovacím motorem nemají šanci se rozšířit do světa a dál to budou jen a jen koně.....

Proč jen jsem si na to vzpomněl, když jsem si přečetl tvůj post? :-!

MERCEDES ÜBER ALLES!!!!

btw Tesla jistě čistou a levnou energii generuje sama, popř ji nějakým zaříkáváním vytváří sám mocný Musk za obdivného chrčení vás, jeho věrných vylizovačů. :)
13. 6. 2016 12:41
Re: Že vraj vo vodíku je budúcnosť...
Ale vždyť má v podstatě pravdu, i když ne úplně přesnou. Vodík se dnes vyrábí převážně ze zemního plynu nebo z ropy. pomocí parního reformování. Takto vyrobený vodík se pak dle představ snílků použije k pohonu auta. Proč nepoužít k pohonu auta přímo ten zemní plyn? Proč by se to mělo dělat obklikou? Levé ucho si přece nebudu drbat pravou rukou ...
13. 6. 2016 12:52
Re: Že vraj vo vodíku je budúcnosť...
Musk se drbe koulema na nose a všichni se míňej zbřídit, jakej je to pašák.
btw parafráze - elektřina se dnes vyrábí převážně z uhlí a jádra. Proč tedy nejezdit na uhlí (sakra nebylo to tu už?) nebo na jádro - asť žijí atomové ponorky, doprava budoucnosti.
btw :-)
[odkaz]
Avatar - Ozzman
13. 6. 2016 13:25
Re: Že vraj vo vodíku je budúcnosť...
Teda, i když tentokráte říkáš něco s čím bych souhlasil, tak tvé vyjadřování je s prominutím buranské.... :-!
13. 6. 2016 13:37
Re: Že vraj vo vodíku je budúcnosť...
No jenže pokud vodík nebudeme vyrábět přímo z fosilních paliv, tak ho budeme vyrábět elektrolýzou z vody. Takže vodík stále nebude nic jiného, než jiný způsob skladování elektrické energie.
13. 6. 2016 14:21
Re: Že vraj vo vodíku je budúcnosť...
watersplitter
13. 6. 2016 15:01
Re: a MEDVĚD JE HÁREHÁRE KRAKSNAAA !! GANZE ŠLUS :)))
jj
... MÉÉÉRCÉÉÉDES BÉÉÉNZ(in) [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D

MEDVĚDA JEDINĚ UTOPÍ TESLA [odkaz] v BAŽINĚ [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D

PS: KDO CHCE 800 bar VODÍKOVKU [odkaz] DO GARÁŽE ....
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - eLzyx
13. 6. 2016 12:49
Re: a MEDVĚD JE HÁREHÁRE KRAKSNAAA !! GANZE ŠLUS :)))
byl to Vilém II. Pruský(poslední německý císař) a žádné argumenty nepoužil. Pouze vyslovil svou domněnku ... Věřím v koně, automobil je jen přechodný jev.
13. 6. 2016 12:53
Re: a MEDVĚD JE HÁREHÁRE KRAKSNAAA !! GANZE ŠLUS :)))
Díky :-) máš pravdu :yes:
13. 6. 2016 13:20
Re: a MEDVĚD JE HÁREHÁRE KRAKSNAAA !! GANZE ŠLUS :)))
v Mercedesu pracuji na jednom vodikovem konceptu a mezitim prodavaji jeden elektromobil s baterkama a chystaji dalsich 6 modelu elektromobilu s baterkama

si tak rikam, kdys nemame podle nekterych "expertu" na energetiku ani elektrinu pro baterkove elektromobily, kde budeme brat 3x vice elektriny aby bylo dostatek vodiku pro vodikove elektromobily? takze misto 1 Temelina postavime tri Temeliny? nojo hele kdys budou 3, tak se muze zadat u stacvaru mnozstevni sleva za 3 kusy :yes:

z domenek se stavaj fakta budoucnosti?
13. 6. 2016 13:23
Re: a MEDVĚD JE HÁREHÁRE KRAKSNAAA !! GANZE ŠLUS :)))
to nebude problém

[odkaz]
13. 6. 2016 13:24
Re: a MEDVĚD JE HÁREHÁRE KRAKSNAAA !! GANZE ŠLUS :)))
jo celkem slusna historie
13. 6. 2016 13:32
Re: a MEDVĚD JE HÁREHÁRE KRAKSNAAA !! GANZE ŠLUS :)))
Vratme sa spat k teme - nebol pri vodiku problem najma s tym ze sa odparuje z nadrze aj ked auto stoji? Podarilo sa to merglu nejako vyriesit?
13. 6. 2016 13:57
Re: a MEDVĚD JE HÁREHÁRE KRAKSNAAA !! GANZE ŠLUS :)))
Mergl nic resit nemusi, je to koncept, navic nemusi bejt ani fankcni, neb to co se na vystavisti vystavi muze jezdit klidne jen na ty baterky

ostatne vetsina prototipu a konceptu co se na vystavach a veletrzich vystavuji jsou elektromobili s baterkou, koukal jsem takhle jak nakladali koncept Skoda Vision, tedy ten budouci zelenej Kodiaq, a zajimave bylo prave to, ze to melo zvuk jako elektromobil, ono je pro ne proste snazsi postavit koncept s pohonem elektromobilu, prdnout tam par kWh baterku aby to mohlo najet do navesu, a pak sjet z navesu na vystavni plochu, nez tam cpat slozite spalovaci motor a prevodovku :-) ja sveho casu takhle vyfotil tenkrat znovuzrozeneho Mustanga coby koncept v Zeneve a zjistil na omak ze brzdove kotouce toho prototypu byli plastove >:D a jak me panecku "ochranka" napominala , ze co jim na to jako saham >:D
13. 6. 2016 14:22
Re: a MEDVĚD JE HÁREHÁRE KRAKSNAAA !! GANZE ŠLUS :)))
to je pak show-car.
15. 6. 2016 10:55
Re: a MEDVĚD JE HÁREHÁRE KRAKSNAAA !! GANZE ŠLUS :)))
Preco nenapises email rovno zetschemu a nevysvetlis mu ako to je. Vsetci ho v tej firme tahaju za nos, chudak. Mozno by mal zavolat muskovi a spytat sa ho ako vyrabat stratu a vymyslit dookola nove formy poziciavania si penazi od nic netusiacich zakaznikov.
13. 6. 2016 12:34
Malá poznámka
Jen bych upozornil, že auto na vodíkový pohon nepotřebuje elektromotor a palivové články. Kupříkladu BMW Hydrogen 7 se bez nich obešlo, protože vodík byl spalován v "konvenčním" dvanáctiválcovém motoru.
Rozbalit vlákno
12
13. 6. 2016 12:36
Re: Malá poznámka
Přesně tak! Ale potom, co kroužilo na Nardu a já byl plnej dojmů, nějak to utichlo. Tenkrát jsem nadával nad všemocností ropné lobby :-)
13. 6. 2016 13:28
Re: Malá poznámka
ono to utichlo z docela jasneho duvodu, jaksi palivo ubejvalo ikdys auto stalo na miste, nehlede na fakt ze opotrebeni motoru bylo extremni, a i velice solidni 12 valec mel razem ani ne desetinovou zivotnost, komplet repase motoru co 5-6 tisic najetych km :-)

ale pro automobilky by to byla zlata doba kdyby to prislo, ooo to by bylo na servisu co delat, a palivo by bylo doplnovat mnohem casteji nez by samo "utikalo" :-)
13. 6. 2016 13:39
Re: Malá poznámka
Díky za info, tentokrát dobře ty. :yes:
13. 6. 2016 17:15
Re: Malá poznámka
A z čeho myslíš, že se vodík vyrábí? V naprosté většině ze zemního plynu a z ropy, takže ropná lobby neměla důvod to zaříznout.
Avatar - Honza Mička
13. 6. 2016 12:40
Re: Malá poznámka
No jo, máte pravdu. Díky za upozornění, už jsem to upravil :-)
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
13. 6. 2016 12:54
Re: Malá poznámka
Tak tak.

Mazda RX-8 Hydrogen pouzivala prakticky seriovy Wankel z bezneho auta. Auto dokazalo spalovat aj benzin a vodic mohol zvolit, na ake palivo chce jazdit.
13. 6. 2016 13:03
Re: Malá poznámka
Viděls kdysi ten dokument, jak jeli němečtí motorističtí novináři snad s nějakým notářem a technikama do malajsie, kde ten frajer lil do svého benzínového sedanu mitsubihshi po vlastnoručních úpravách jenom vodu? Museli konstatovat, že to tak je a nevěděj proč. Od té doby jsem o tom neslyšel. .)
Avatar - AUDIRS6
13. 6. 2016 13:10
Re: Malá poznámka
asi ho uz niekto zakopal... :-!
13. 6. 2016 13:24
Re: Malá poznámka
jako tohohle, ten se otrávil jídlem v běžným fastfoodu před schůzkou s investorama
[odkaz]
13. 6. 2016 13:28
Re: Malá poznámka
Utíchlo to preto, že to bola blbosť. Mam nejaké množstvo energie v palive(vodík) a môžem ho buď prehnať cez palivové články a elektromotor s celkovou účinnosťou nejakých 80%, alebo ho proste spálim s účinnosťou 35%.
13. 6. 2016 13:40
Re: Malá poznámka
Spálit, spálit, spálit!!!! >:-[] >:-[] >:-[]
13. 6. 2016 17:14
Re: Malá poznámka
Vždycky je jednodušší něco spálit než to nechat reagovat v palivových článcích, takže si BMW prostě zjednodušilo práci. Samozřejmě, že to byla slepá ulička, ale to je pravděpodobně i tenhle Mercedes.
13. 6. 2016 13:17
odbornik na slovo vzatej
"Třída GLC F-Cell je díky lithium-iontové baterii o kapacitě 9 kWh schopna ujet okolo 50 kilometrů pouze na elektřinu"

takze po ujeti tech 50 kilometru ciste na elektrinu bude v jizde pokracovat na co? ..... na ne-elektrinu? safra ja si dodneska myslel ze vodikove EV jezdi jen na elektrinu, ale ono asi jezdi na neco jineho cim pohani ten elektromotor, nejaka nova forma energie? :*)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ozzman
13. 6. 2016 13:27
Tahle budoucnost
Se mi zdá lepší, než se spoléhat na full electric auta a zdlouhavé nabíjení, potažmo životnost bateriíí.... Takovéhle auto už by při slušné síti čerpaček bylo schopné skoro stejného provozu, jako vozidla na fosilní paliva... jen tak dále :yes:
Rozbalit vlákno
24
13. 6. 2016 13:31
Re: Tahle budoucnost
a co takhle vymenit ten vodikovej aparat za normalni motor na benzin? tam mas jiz dnes dostatecnou sit cerpacek a uede to tedy stejne daleko jako kterykoliv benzinak....... ale pockat to je jiz dnes a naziva se to plug-in hybrid...safra zase s kriskem po funuse pane Cimrman, James Lee Hafner tu jiz byl a patentoval si to
Avatar - Ozzman
13. 6. 2016 13:35
Re: Tahle budoucnost
Jo, to by bylo jeste lepší >:D Ale když jsme si my všichni neekologičtí bastardi zničili matičku zemi a vyčerpali fosilní paliva, tak nám zbyde jen ten vodík a ještě k tomu ho budem muset vyrbět co nejsluníčkovatěji....

Ideální by pro mne byl pořádný dieslový motor ve spojení s elektromotorem, třeba na tu jízdu po městě, nebo na eliniminaci nástupu turba :-) To by byl panečku stroj! >:D >:-[]
13. 6. 2016 13:48
Re: Tahle budoucnost
jend takove ti vizualizuju pod znackou Tatra, bude tam 12 litrovej 6 valec na naftu, a k pohonu bude slouzit jeden elektromotor o vykonu ktery diky tocaku zmakne rozhejbat az 50 tunovej .... auticko, jo a hele na strese navesu to bude mit 5kWp fotovoltaicke stinitko :-)
13. 6. 2016 13:51
Re: Tahle budoucnost
Mein Gott... >:D
Avatar - Ozzman
13. 6. 2016 13:55
Re: Tahle budoucnost
A pak že to nejde >:-[] Já vím, že jsem tady známej neúctou k matičce zemi a fanoušskovstvým nafťáků, ale do třeba velkého SUV, či sedanu by spojení R/V 6, či klidně i R4 nafty a elektromotoru mohlo být zajímavou alternativou pro minimalizaci provozních nákladů
13. 6. 2016 13:59
Re: Tahle budoucnost
no o to se snazi treba Volvo, jen holt misto R/V 6 tam maji R4
Avatar - Ozzman
13. 6. 2016 14:00
Re: Tahle budoucnost
Ale Volvo má benzinovej hybrid ne?
13. 6. 2016 14:53
Re: Tahle budoucnost
jo s dieselem do par let skoncej uplne
Avatar - eLzyx
13. 6. 2016 22:06
Re: Tahle budoucnost
má i dieselový hybrid a to s "D5", tj. s dieselovým pětiválcem. Mám za to, že to jde stále objednat ve V60
13. 6. 2016 13:56
Re: Tahle budoucnost
Takže myslíš VOvlo V60 Hybrid, které mělo diesel? Na dálnci diesel v pohodě utáhnul baterky a přes město se zhanul, aby tě tiše kolonou provezl na elektřinu z baterií, podle mě ideální kombinace.
Avatar - Ozzman
13. 6. 2016 14:01
Re: Tahle budoucnost
Tak koukám, že mi něco uniklo a vymejšlim to, co už jezdí >:-[] XC 60 sem jel ještě s klasickou D5 naposledy a to už bude tak 7 let nazpět >:D Asi bych měl projevit větší zájem o alternativní pohony >:D Takže omluva všem vespolek >:D
Avatar - Dinar
13. 6. 2016 14:46
Re: Tahle budoucnost
Ano, to byl zatím nejsmysluplnější hybrid v cesťáckém autě, kombinace výkonného dieselu a el. motoru v plug-in hybridní soustavě. Pro velké kombíky, lux. sedany, SUV nejlepší kombinace, aktuálně takové auto dělá jen audi, Q7 e-tron. Velká pochvala audi, jen škoda, že je Q7 tak nevzhledné auto. ;-)
Avatar - Ozzman
13. 6. 2016 14:50
Re: Tahle budoucnost
Zrovna minulý týden jsem potkal nové Q7 v bílé barvě a přišlo mi už zkousnutelnější, ale pořád je tam velké ALE >:D
Avatar - AUDIRS6
13. 6. 2016 14:44
Re: Tahle budoucnost
ved coskoro sa dockas: PHEV pre MLB-evo 3.0 TDI + Elektromotor ( dojazd na bat.50-56km ) ;-)
13. 6. 2016 14:54
Re: Tahle budoucnost
Audi to ma ji davno, zase jsi zaspal
Avatar - AUDIRS6
13. 6. 2016 15:00
Re: Tahle budoucnost
ako davno ? Myslis tu A4 1.9 TDi + EV z pred ...hmm 20 rokov ? tak joooo :-!
[odkaz]
to Duo III

Tento novy PHEV system za zacina predavat az teraz.
13. 6. 2016 17:02
Re: Tahle budoucnost
PHEV s dieselm maj davno
Avatar - AUDIRS6
13. 6. 2016 17:33
Re: Tahle budoucnost
ukaz mi ho v cenniku. A datum, od kedy je v predaji.
Re: Tahle budoucnost
Existuje len to, čo sa predáva?
Avatar - AUDIRS6
14. 6. 2016 12:30
Re: Tahle budoucnost
Pozri si historiu / vlakno a pochopis, ze ja som len chcel "potesit" Ozzmana, ze coskoro si bude moct tu nim preferovanu kombinaciu kupit. No a potom prisli rozumbradovia... >:-[]
Avatar - skejpa
13. 6. 2016 14:13
Re: Tahle budoucnost
A nejde tady právě o to nějak nahradit fosilní paliva ? Představ si tu nádheru. Sedneš do auta, z kterého vychází u výfuku jen voda, u benzínky normálně za chvilinku natankuješ místo benzínu vodík a vesele se jezdí dál. Proti Elektrice to má spoustu výhod - nemusíš nic dva roky dobíjet, nemusíš řešit baterky, nemusíš řešit zvuk protože se stále bude spalovat atd.
Má to jen dva menší problémy - výrobní cena vodíku (stále se čeká na ekonomičtější variantu těžby vodíku) a pak samozřejmě výdrž vodíkového motoru. Oboje je ale jen otázka času. A pak doufejme uděláme elektropokusům pápá. Vždyť i cena elektřiny stále roste a těžba je neekologická.
13. 6. 2016 17:12
Re: Tahle budoucnost
jj spousta vyhod, treba to ze skladovat vodik se nesmi v obydlenych mistech ve vetsim mnostvi, ze nadrze na vodik se musi co 6 mesicu podrobovat prohlidce a co 8 let menit, ze palivovej clanek ma zivotnost jen cca 2000 hodin a jeho poruchovost je zavosla i na cistote vodiku, a ze malej skrat pri tankovani a z cerpaci stanice bude jen "krater", ze vodik je strasne levnej, a to na nem jeste neni ani spotrebni dan

ze je nekdo tak odvazenej ze se dobrovolne posadi do auta kde jsou nadrze pod tlakem prez 800 atmosfer to jeste celkem chapu, ta odvaha se ceni, ale ze nekdo posadi nad ty nadrze i treba svoje deti?

je take zajimave ze lide co nechtej resit baterky jsou ochotny resit mnohem castejsi revize vodikoveho pohonu a jeho zjevne nedostatky ktere priznavaj i vyrobci, takze zivotnost baterky v EV rekneme 300 tisic km je strasne, ale ze palivovej clanek vydrzi 100-120 tisic km te nezajima? a vis kolik si za ten palivovej clanek automobilky uctujou?

je to mozna zlomislnost, ale ja vodikova auta nekterym lidem asi i preju, sak co kazdemu po jeho chuti, kdys ho chcete, tak at ho mate a doufam ze vam ho automobilky jednoho dne dodaji i v CR :-)
Avatar - skejpa
13. 6. 2016 21:13
Re: Tahle budoucnost
Bezpečnost se vyřeší. A životnost taky. To samé výrobní cena. Chce to jen čas. A pak to bude daleko lepší než EV.
Avatar - eLzyx
13. 6. 2016 22:04
Re: Tahle budoucnost
jenže stejný argument můžeš použít i pro auta na baterky. To se vyřeší ...