To je taká konina, stále nechcú pochopiť, že tadiaľ cesta nevedie. Voziť so sebou elektráreň, aby sme z draho vyrobeného vodíku získali späť časť na jeho výrobu vynaloženej energie, to budúcnosť jak prasa...
První exponát v muzeu Mercedesu ve Stuttgartu je .... vycpaný kůň!
A pod ním nějakej citát potentáta z konce 19 stol. jak svými chytrými argumenty přesvědčuje, že auta se spalovacím motorem nemají šanci se rozšířit do světa a dál to budou jen a jen koně.....
Proč jen jsem si na to vzpomněl, když jsem si přečetl tvůj post? :-!
MERCEDES ÜBER ALLES!!!!
btw Tesla jistě čistou a levnou energii generuje sama, popř ji nějakým zaříkáváním vytváří sám mocný Musk za obdivného chrčení vás, jeho věrných vylizovačů. :)
Ale vždyť má v podstatě pravdu, i když ne úplně přesnou. Vodík se dnes vyrábí převážně ze zemního plynu nebo z ropy. pomocí parního reformování. Takto vyrobený vodík se pak dle představ snílků použije k pohonu auta. Proč nepoužít k pohonu auta přímo ten zemní plyn? Proč by se to mělo dělat obklikou? Levé ucho si přece nebudu drbat pravou rukou ...
Musk se drbe koulema na nose a všichni se míňej zbřídit, jakej je to pašák.
btw parafráze - elektřina se dnes vyrábí převážně z uhlí a jádra. Proč tedy nejezdit na uhlí (sakra nebylo to tu už?) nebo na jádro - asť žijí atomové ponorky, doprava budoucnosti.
btw :-)
[odkaz]
No jenže pokud vodík nebudeme vyrábět přímo z fosilních paliv, tak ho budeme vyrábět elektrolýzou z vody. Takže vodík stále nebude nic jiného, než jiný způsob skladování elektrické energie.
Re: a MEDVĚD JE HÁREHÁRE KRAKSNAAA !! GANZE ŠLUS :)))
byl to Vilém II. Pruský(poslední německý císař) a žádné argumenty nepoužil. Pouze vyslovil svou domněnku ... Věřím v koně, automobil je jen přechodný jev.
Re: a MEDVĚD JE HÁREHÁRE KRAKSNAAA !! GANZE ŠLUS :)))
v Mercedesu pracuji na jednom vodikovem konceptu a mezitim prodavaji jeden elektromobil s baterkama a chystaji dalsich 6 modelu elektromobilu s baterkama
si tak rikam, kdys nemame podle nekterych "expertu" na energetiku ani elektrinu pro baterkove elektromobily, kde budeme brat 3x vice elektriny aby bylo dostatek vodiku pro vodikove elektromobily? takze misto 1 Temelina postavime tri Temeliny? nojo hele kdys budou 3, tak se muze zadat u stacvaru mnozstevni sleva za 3 kusy :yes:
Re: a MEDVĚD JE HÁREHÁRE KRAKSNAAA !! GANZE ŠLUS :)))
Mergl nic resit nemusi, je to koncept, navic nemusi bejt ani fankcni, neb to co se na vystavisti vystavi muze jezdit klidne jen na ty baterky
ostatne vetsina prototipu a konceptu co se na vystavach a veletrzich vystavuji jsou elektromobili s baterkou, koukal jsem takhle jak nakladali koncept Skoda Vision, tedy ten budouci zelenej Kodiaq, a zajimave bylo prave to, ze to melo zvuk jako elektromobil, ono je pro ne proste snazsi postavit koncept s pohonem elektromobilu, prdnout tam par kWh baterku aby to mohlo najet do navesu, a pak sjet z navesu na vystavni plochu, nez tam cpat slozite spalovaci motor a prevodovku :-) ja sveho casu takhle vyfotil tenkrat znovuzrozeneho Mustanga coby koncept v Zeneve a zjistil na omak ze brzdove kotouce toho prototypu byli plastove >:D a jak me panecku "ochranka" napominala , ze co jim na to jako saham >:D
Re: a MEDVĚD JE HÁREHÁRE KRAKSNAAA !! GANZE ŠLUS :)))
Preco nenapises email rovno zetschemu a nevysvetlis mu ako to je. Vsetci ho v tej firme tahaju za nos, chudak. Mozno by mal zavolat muskovi a spytat sa ho ako vyrabat stratu a vymyslit dookola nove formy poziciavania si penazi od nic netusiacich zakaznikov.
Jen bych upozornil, že auto na vodíkový pohon nepotřebuje elektromotor a palivové články. Kupříkladu BMW Hydrogen 7 se bez nich obešlo, protože vodík byl spalován v "konvenčním" dvanáctiválcovém motoru.
ono to utichlo z docela jasneho duvodu, jaksi palivo ubejvalo ikdys auto stalo na miste, nehlede na fakt ze opotrebeni motoru bylo extremni, a i velice solidni 12 valec mel razem ani ne desetinovou zivotnost, komplet repase motoru co 5-6 tisic najetych km :-)
ale pro automobilky by to byla zlata doba kdyby to prislo, ooo to by bylo na servisu co delat, a palivo by bylo doplnovat mnohem casteji nez by samo "utikalo" :-)
Mazda RX-8 Hydrogen pouzivala prakticky seriovy Wankel z bezneho auta. Auto dokazalo spalovat aj benzin a vodic mohol zvolit, na ake palivo chce jazdit.
Viděls kdysi ten dokument, jak jeli němečtí motorističtí novináři snad s nějakým notářem a technikama do malajsie, kde ten frajer lil do svého benzínového sedanu mitsubihshi po vlastnoručních úpravách jenom vodu? Museli konstatovat, že to tak je a nevěděj proč. Od té doby jsem o tom neslyšel. .)
Utíchlo to preto, že to bola blbosť. Mam nejaké množstvo energie v palive(vodík) a môžem ho buď prehnať cez palivové články a elektromotor s celkovou účinnosťou nejakých 80%, alebo ho proste spálim s účinnosťou 35%.
Vždycky je jednodušší něco spálit než to nechat reagovat v palivových článcích, takže si BMW prostě zjednodušilo práci. Samozřejmě, že to byla slepá ulička, ale to je pravděpodobně i tenhle Mercedes.
"Třída GLC F-Cell je díky lithium-iontové baterii o kapacitě 9 kWh schopna ujet okolo 50 kilometrů pouze na elektřinu"
takze po ujeti tech 50 kilometru ciste na elektrinu bude v jizde pokracovat na co? ..... na ne-elektrinu? safra ja si dodneska myslel ze vodikove EV jezdi jen na elektrinu, ale ono asi jezdi na neco jineho cim pohani ten elektromotor, nejaka nova forma energie? :*)
Se mi zdá lepší, než se spoléhat na full electric auta a zdlouhavé nabíjení, potažmo životnost bateriíí.... Takovéhle auto už by při slušné síti čerpaček bylo schopné skoro stejného provozu, jako vozidla na fosilní paliva... jen tak dále :yes:
a co takhle vymenit ten vodikovej aparat za normalni motor na benzin? tam mas jiz dnes dostatecnou sit cerpacek a uede to tedy stejne daleko jako kterykoliv benzinak....... ale pockat to je jiz dnes a naziva se to plug-in hybrid...safra zase s kriskem po funuse pane Cimrman, James Lee Hafner tu jiz byl a patentoval si to
Jo, to by bylo jeste lepší >:D Ale když jsme si my všichni neekologičtí bastardi zničili matičku zemi a vyčerpali fosilní paliva, tak nám zbyde jen ten vodík a ještě k tomu ho budem muset vyrbět co nejsluníčkovatěji....
Ideální by pro mne byl pořádný dieslový motor ve spojení s elektromotorem, třeba na tu jízdu po městě, nebo na eliniminaci nástupu turba :-) To by byl panečku stroj! >:D >:-[]
jend takove ti vizualizuju pod znackou Tatra, bude tam 12 litrovej 6 valec na naftu, a k pohonu bude slouzit jeden elektromotor o vykonu ktery diky tocaku zmakne rozhejbat az 50 tunovej .... auticko, jo a hele na strese navesu to bude mit 5kWp fotovoltaicke stinitko :-)
A pak že to nejde >:-[] Já vím, že jsem tady známej neúctou k matičce zemi a fanoušskovstvým nafťáků, ale do třeba velkého SUV, či sedanu by spojení R/V 6, či klidně i R4 nafty a elektromotoru mohlo být zajímavou alternativou pro minimalizaci provozních nákladů
Takže myslíš VOvlo V60 Hybrid, které mělo diesel? Na dálnci diesel v pohodě utáhnul baterky a přes město se zhanul, aby tě tiše kolonou provezl na elektřinu z baterií, podle mě ideální kombinace.
Tak koukám, že mi něco uniklo a vymejšlim to, co už jezdí >:-[] XC 60 sem jel ještě s klasickou D5 naposledy a to už bude tak 7 let nazpět >:D Asi bych měl projevit větší zájem o alternativní pohony >:D Takže omluva všem vespolek >:D
Ano, to byl zatím nejsmysluplnější hybrid v cesťáckém autě, kombinace výkonného dieselu a el. motoru v plug-in hybridní soustavě. Pro velké kombíky, lux. sedany, SUV nejlepší kombinace, aktuálně takové auto dělá jen audi, Q7 e-tron. Velká pochvala audi, jen škoda, že je Q7 tak nevzhledné auto. ;-)
Pozri si historiu / vlakno a pochopis, ze ja som len chcel "potesit" Ozzmana, ze coskoro si bude moct tu nim preferovanu kombinaciu kupit. No a potom prisli rozumbradovia... >:-[]
A nejde tady právě o to nějak nahradit fosilní paliva ? Představ si tu nádheru. Sedneš do auta, z kterého vychází u výfuku jen voda, u benzínky normálně za chvilinku natankuješ místo benzínu vodík a vesele se jezdí dál. Proti Elektrice to má spoustu výhod - nemusíš nic dva roky dobíjet, nemusíš řešit baterky, nemusíš řešit zvuk protože se stále bude spalovat atd.
Má to jen dva menší problémy - výrobní cena vodíku (stále se čeká na ekonomičtější variantu těžby vodíku) a pak samozřejmě výdrž vodíkového motoru. Oboje je ale jen otázka času. A pak doufejme uděláme elektropokusům pápá. Vždyť i cena elektřiny stále roste a těžba je neekologická.
jj spousta vyhod, treba to ze skladovat vodik se nesmi v obydlenych mistech ve vetsim mnostvi, ze nadrze na vodik se musi co 6 mesicu podrobovat prohlidce a co 8 let menit, ze palivovej clanek ma zivotnost jen cca 2000 hodin a jeho poruchovost je zavosla i na cistote vodiku, a ze malej skrat pri tankovani a z cerpaci stanice bude jen "krater", ze vodik je strasne levnej, a to na nem jeste neni ani spotrebni dan
ze je nekdo tak odvazenej ze se dobrovolne posadi do auta kde jsou nadrze pod tlakem prez 800 atmosfer to jeste celkem chapu, ta odvaha se ceni, ale ze nekdo posadi nad ty nadrze i treba svoje deti?
je take zajimave ze lide co nechtej resit baterky jsou ochotny resit mnohem castejsi revize vodikoveho pohonu a jeho zjevne nedostatky ktere priznavaj i vyrobci, takze zivotnost baterky v EV rekneme 300 tisic km je strasne, ale ze palivovej clanek vydrzi 100-120 tisic km te nezajima? a vis kolik si za ten palivovej clanek automobilky uctujou?
je to mozna zlomislnost, ale ja vodikova auta nekterym lidem asi i preju, sak co kazdemu po jeho chuti, kdys ho chcete, tak at ho mate a doufam ze vam ho automobilky jednoho dne dodaji i v CR :-)