Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes GLC na vodík je tady. Zatím jako koncept s dojezdem 500 km

Jan Mička Jan Mička 13. 6. 2016
24
56
Zobrazit náhledy (24)
Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell Mercedes-Benz GLC F-Cell
Mercedes to s vozy na alternativní pohon myslí vážně. Po potvrzení elektrického SUV pro Paříž přichází také s konceptem modelu GLC na vodík.

Automobilka s trojcípou hvězdou ve znaku má s vodíkovými automobily poměrně dost zkušeností. Už v roce 1999 se objevil prototyp F-Cell postavený na Mercedesu třídy A a později nastoupila vodíková třída B, přičemž oba vozy spojovala zajímavá výhoda – sendvičová podlaha, do které se schovala řada potřebných komponentů. Ve vodíku je budoucnost a vývoj takových automobilů pokračuje dál, přičemž nejnovějším přírůstkem mercedesu je třída GLC F-Cell. Potvrzena byla již na začátku letošního roku a zatím o ní víme docela málo.

Mercedes na vodíkový pohon se neobejde bez elektromotoru, akumulátoru a palivových článků. Třída GLC F-Cell je díky lithium-iontové baterii o kapacitě 9 kWh schopna ujet okolo 50 kilometrů pouze na elektřinu (nabíjení probíhá klasicky ze zásuvky, akumulátor je umístěn v zadní části vozu), což se hodí při popojíždění na krátké vzdálenosti, celkový dojezd pak činí okolo 500 kilometrů. Každá ze dvou karbonových nádrží pojme čtyři kilogramy vodíku, přičemž jejich naplnění je časově srovnatelné s konvenčními automobily (značka hovoří zhruba o třech minutách). Zní to všechno strašně hezky, dynamické parametry jsou však stále nezodpovězenou otázkou.

Třída GLC F-Cell není pouze výstřel do tmy nebo technické cvičení. Má jít o první skutečně dostupný vodíkový automobil, který by měl vstoupit do prodeje už koncem příštího roku. O cenách zatím nepadlo ani slovo, podle automobilky je však zákazníci zcela jistě budou akceptovat. V první fázi by se měl vůz objevit například v Německu, USA a Japonsku, Velká Británie se dočká v roce 2018.

Koncept vodíkového SUV GLC se minulý týden představil na akci TecDay Road to the Future ve Stuttgartu, v budoucnu ale nezůstane pouze u něj. Jak jsme uvedli již minulý týden, byl pro pařížský autosalon potvrzen koncept plně elektrického SUV, které si vezme na mušku například Model X od Tesly nebo připravovaný elektrický crossover Jaguar. Jde o jeden ze čtyř elektrických vozů, které chce Daimler uvést do roku 2020.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

a MEDVĚD JE HÁREHÁRE KRAKSNAAA !! GANZE ŠLUS :)))
| 15. 6. 2016
Preco nenapises email rovno zetschemu a nevysvetlis mu ako to je. Vsetci ho v tej firme tahaju za nos, chudak. Mozno by mal zavolat muskovi a spytat sa ho ako vyrabat stratu a vymyslit dookola nove formy poziciavania si penazi od nic netusiacich zakaznikov.
Avatar - AUDIRS6
Tahle budoucnost
| 14. 6. 2016
Pozri si historiu / vlakno a pochopis, ze ja som len chcel "potesit" Ozzmana, ze coskoro si bude moct tu nim preferovanu kombinaciu kupit. No a potom prisli rozumbradovia... >:-[]
Tahle budoucnost
| 14. 6. 2016
Existuje len to, čo sa predáva?
Avatar - eLzyx
Tahle budoucnost
| 13. 6. 2016
má i dieselový hybrid a to s "D5", tj. s dieselovým pětiválcem. Mám za to, že to jde stále objednat ve V60
Avatar - eLzyx
Tahle budoucnost
| 13. 6. 2016
jenže stejný argument můžeš použít i pro auta na baterky. To se vyřeší ...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku