Multipla se mi vždy líbila, ale neměla automat a nesedělo s mi v tom tak dobře jako ve Scenicu.
Jinak měla spoustu dobrých řešení. Světla vysoko, interier, dobré diesely a jízdní vlastnosti odpovídající zaměření vozu.
Jenže pro běžného zákazníka byla asi moc extravagantní. Jo a měla hezkou reklamu se Schumim. ;-)
Místo vepředu v ramenou a loktech u FR-V a Multiply:
V FR-V jsem neseděl, ale v Multiple několikrát (i jel) a fakt, že každé ze sedadel je naprosto stejně plnohodnotné a nezávisle seřiditelné, vznikne vepředu v ramenou a loktech uspokojivé místo posunutím střední sedadla mírně vzad (do 10 cm).
Ano - u skutečně dobrého MPV musíme oželet zhoršené vlastnosti (váha, stabilita, citlivost na vítr, ...) ve prospěch vnitřního prostoru pro víc lidí a jeho variabilty na malé obestavěné ploše. Není-li to dáno, zbydou jen ty horší stránky, a to je špatně. Jako standardně u SUV a crossoverů. To je skutečně protismyslné..
Navzdory tomu vyšel boční náraz Multiply s plně zelenou figurou! I to potvrzuje to, že, jak i Vy píšete, "kontroverzní design" byl velmi velmi účelný, a proto jiný, než módní. Nakonec i Cx bylo 0,32 (!!), což na tak krátký a vyšší automobil je zdařilé číslo. Mohu ještě dodat, že úpravou přídě pro zmírnění "kontroverznosti" se Cx nezmenšilo - a ubyl pár účelných světel.
Po osahání a přečtení si něco o Multiple, člověk pozná spoustu originálně vymyšlených věcí. Proto si myslím, že nebyla pochopená. Byla vytvořená takříkajíc zevnitř.
Tie sedačky neboli vpredu plnohodnotné, u FR-V fakt nie. Autá neboli podľa mňa ani tak nepochopené, skôr ľudia neakceptovali kompromisy. U Multiply zohral rolu aj kontroverzný dizajn, ktorý sa mne osobne páči. Ale pocit za volantom, kde je človek nalepený na obrovskom skle celkovo subtílnych a dôveru nevzbudzujúcich dverí nebol najlepší.
Tak potom sa orlím zrakom chváliť nemôžeš... Trochu Ti to ozrejmím aj ja, nech to máš z viacerých zdrojov:
1. Áno, ten prvý je lepší výhľad z auta kvôli vyššiemu posedu.
2. Vyšší posed znamená aj výrazne pohodlnejšie nastupovanie a vystupovanie, nesadáš hlboko k zemi, ani sa odtiaľ nemusíš dvíhať, chrbtica sa ti poďakuje.
3. Vyšší posed znamená aj vyššie umiestnené detské sedačky vzadu, takže pri usádzaní ratolestí do auta stojíš oveľa vzpriamenejšie - opäť za pochvalného komentára tvojej chrbtice. K tomu prispieva aj väčšia výška interiéru.
4. Interiér MPV je vyšší a často aj širší ako u áut s konvenčnou karosériou. Bočné steny sú vyššie a kolmejšie, čo okrem dojmu z priestoru pridáva priestor aj reálne.
5. Vyšší interiér v MPV dovolí montáž odkladacích boxov pod strechou, šíber neznamená, že si oň budeš drieť hlavu ako to často býva v nízkych autách.
6. Miesto nad hlavami má svoj zmysel aj pre pohodu v aute - v týchto autách sa voľnejšie dýcha a nehrozí klaustrofobický pocit ako v kombíku napratanom piatimi ľuďmi a batožinou.
7. Tým že je interiér vyšší, je aj na dĺžku o dosť viac miesta - sedí sa vyššie a kolmejšie. Na operadlá predných sedadiel sa obvykle zmestia sklopné stolíky, ak vozíš menšie deti, je to nenahraditeľná vec.
8. U MPV je spravidla aj podlaha o niečo vyššie a tým pádom býva rovná. Spolu s väčšími rozmermi interiéru základné kamene pre lepšiu variabilitu interiéru ako u klasických áut alebo SUV.
9. MPV majú vyššiu spotrebu zväčša len na papieri. Rodinu nevozíš ako Fitipaldi, automaticky miernejší štýl jazdy zráža spotrebu dolu - na plný plyn jazdí s MPV ozaj len somár. A ten polliter navrch na diaľnici sa za prednosti MPV predsa dá zniesť.
10. Tvar auta má obvykle ešte jeden dôsledok. Nadpriemerný objem kufra kubického tvaru. Vstup do neho je obvykle bez prahu, čím sa každý kombík nepochváli, a ani pri dočahovaní malých predmetov na druhej strane kufra ti nehrozia modriny na kolenách od nárazníka ani špinavé nohavice...
Stačí 10 dôvodov, prečo má MPV zmysel? ;-) Možne na ne raz dorastieš.
Ano, po Espasu postavil Renault druhé evropské MPV. A první na základě hatchbacku. Obě byly velmi úspěšné odpovědi na japonskou vhozenou rukavici - Mitsubishi (Vagon). Byly to opravdu MPV - česky velkoprostorové vozy - nejen co do variabilnosti interiéru, ale i co do tří plnohodnotných sedaček v druhé řadě, a to na půdorysu osobního vozu. Konkurence, rodící se po po Renaultech jich dosahovala jen omezeně, a tím slovo velkopropstorové nenaplňovala a sprofanovalo se.
Vrcholem tohoto snažení byl Fiat Multipla spolu s následnou Hondou FRV - 3+3 plnohonotné sedačky se slušným zavazadelníkem na krátké délce. Škoda, že zákazníky nepochopenými.
Ťažký deň ? 8-s Nejaka stetka nechcela "polykat" ? Alebo prehraty semaforovy sprint s nejakym Lexom ? >:D >:D >:D >:D
Vcelku slusne si to tu zaj€bal ! >:D:-!
O tych fotroch a kriplkarach radsej pomlcim, ale moj otec este vyssi a o dost zdatnejsi chlap odomna by ti to asi vysvetlil "trosiiiicka" raznejsie... :-!
J€bat na Scenic, ale kategoriu MPV takto pausalne odsudzovat je cocotina. :-!
Len tesne prehrala Zafira proti Astre, ked tatko pozeral po nejakej popolnici, s ktorou jazdi na huby.
ja u nas vidim parkovat taketo auto ale v 4x4 s upravou podvozku aj kasne... tusim sa takyto scenic volal scenic RX4.. vzadu ma aj na piatych dverach rezervne koleso... fakt vyzera to ako seriozne SUV-ecko ... a vies co je sranda... ze tie mnohe dnesne SUV su vedla neho akoby parodiou na SUV.... ozaj vyzera takyto scenic terennejsie a schopnejsie do terenu ako tie dnesne nove SUVecka... a to pritom ide v podstate len o zdvihnute radoby MPV v 4x4 s nejakym tym terennym bodykitom ....
vseobecne scenic ako taky je vlastne take vajicko ktore sa v podstate na MPV len hra ... lebo klasike MPV ponuka aspon 6 sedaciek... a nerobi teda v tomto ziadne kompromisy
Potom keď budeš mať viacčlennú rodinu tak sa mozno zamyslíš nad tou k*k*tinou čo si napísal.
Multivan-niektorý chcú aj jazdiť po dovolenkách a nie servisoch.
C4 Picasso se mi strašně zošklivilo tou maskou se světly horizontálně, předchozí generace mi přišla hezčí :-) Ještě mi nepřijde špatnej Freemont a to právě proto, že nevypadá tolik jako MPV, ale spíš jako SUV. Ještě pokud opravdu velké MPV, tak Galaxy, to se mi taky líbí.
Aktuálně všichni opravdu špatní řidiči přelezli z 120 do Scéniků. Račte si toho povšimnout. Jinak je mi tento typ auta nesympatický, ale "praktičnost" si musí každý posoudit sám.
dobře se nastupuje i vystupuje. Sedačka je ale dost vysoko i proti podlaze vozu. Takže se i dobře sedí.
To auto je takové celkové měkké, ale snad není na světě takový magor aby s tímto vozem závodil. Podvozek na to není, motory také ne.
Ale na klidnou a pohodlnou jízdu dobré.
Dobré je i to, že auto není příliš dlouhé, takže parkování je poměrně snadné. V Praze stačí nechat tažné a množství použitelných míst se snižuje.
Další výhoda je možnost vyjmout sedačky a rovná podlaha.
Problém vznikl v automatu. Původní Aisin, který spokojené makal v japonských autech se zdál renaulťákům moc těžký a vynutil si výrobu některých dílů z hliníkových slitin. No a kdo se o automat nestará má problém s životností.
Životnost nebo poruchovost také není problém, jen je tu problém takových lapálií. Třeba víčko nádrže moc nevydrží a stojí 1400,- bez DPH, vodítka el. ovládání oken také nic nevydrží, ale jako samostatný díl neexistují.
Mám S-max a je to super vozidlo. Řídí se jak malé auto a přítom má 1,8 tuny a uveze horu nákladu a lidí. Vejdou se dozadu dvě děti v sedačkách a manželka mezi ně, a to se vším pohodlím. Prostě ideální stav. A za mě si sedne i dvoumetrový kamarád a je úplně v klidu a pohodlí.
..no me treba vubec neberou takovy ty dodavkovy osobaky:-)U nas ma hodne znamejch prave ty Berlinga atd.Zafira vs S Max..tezka volba:-)U me zatim vede C4 Picasso.Ale tesim se na novej Scenic.
Jo, já to plnně chápu, mám zase kamarády, co s oblibou MPV využívají jako malé dodávky, takový Sharan či Galaxie umí převézt i kopu materiálu, mají je jako pracovní auta a přitom když je potřeba, převezou i pár lidí navíc, přitom nemusíš hned mít Transita či Transportera :-) Proti gustu.... Když by mi někdo nutil si vybrat jen a jen MPV, bude to buď Zafira, nebo Smax :-)
Tak za toho "nemohoucího fotra" bych ti napálil jednu i já, takže doufej, že se nepotkáme ;) ..... klidni hormon ;) Sargis pravděpodobně "rýpl" do tvého chování zde na ACZ, to je vaše věc, a že se vyjadřuješ jako někdo, kdo sotva dochodil základku a nejdřív píše a pak myslí, taky tvoje vizitka ;) Nemyslím to ve zlém a myslím, že tušíš sám, že to není to pravé ořechové, jak by měl člověk jednat s ostatními, třeba na to přijdeš s věkem >:D A když mě budeš štvát, stačí říct to slovo na "L" a to vím jistě, že se neovládneš a začneš štěkat jak pominutej >:-[] >:D A nebo radši ne, protože pak přijde Sakra a bude tu ještě větší bordel >:D
TWL bylo tam dost smajlíků, abys to pochopil. nepovedlo se.
Tvůj nemohoucí fotr ať zfackuje tebe, to je jeho práce, kterou evidentně kdysi oje...al
V MPV nejezděj piloti, ty jezděj ve formuli a lítaj v letadle
Neřeš to se mnou, nemá to cenu, jsem známý sprosťák a strup, ještě to nevíš?
>:D >:D >:D >:D >:D
Ale uklidnil jsem se teď píšu:
sorry, dneska to solím, ale asi bych psal jinak,kdyby to slovačisko nezačalo tu první větu tak, jak začalo. Checkuj to a uznej, kdo si začal. A že vracím 10x víc, je to prostě tak.
jinak ať si každej koupí co chce. :-)
No mam osobni zkusenost.
Meli jsme dve deti a Mondeo.:-)Pak prislo na svet treti dite a muselo se resit umistneni treti sedacky..a tim i koupe mpv.Volba byla Scenic II 1.6 benzin.Ze zacatku trosicku nezvyk z mirne vysiho posezu,na centralni pristroje jsem si zvykl hned,ma docela dost vychytavek a jizdni vlastnosti oproti fordu uplne jine..ne horsi,jen jine:-)Auto je prostorne,hodne pohodlne a spolehlive.Hlavne to auto je rodinne a tak se musi i brat.Nejen z pohledu ridice,ale hlavne deti a celkove pohody.Se zenou uz ted vime,ze az deti odrostou a bude se kupovat auto nove tak opet mpv.Ale nikomu tento nazor nevnucuju,kazdej si musi urcit priority..:-P
Bože.... ty si fakt buran.... to neumíš argumentovat trochu na úrovni?
Nevím, kolik ti je, ale zpetj se lidí přes 60, jestli už jsou zralí na kriplkáru a jestli ocení lepší nastupování do vyššího vozu? Třeba se můžeš zeptat mého otce, ale pak by ti mohla jedna přistát od něj na rypák, že ho odsuzuješ jako imobilního člověka....
7 Míst? Pro malé děti ve velké rodině? Je vidět, že si v této situaci nikdy nebyl a né každý má a chce jezdit dodávkou...
Vzdušnej vnitřek - pusinko tady si totálně mimo
Bezpečnější? Jak se to vezme, ale jestli ti neunikají zákony fyziky, tak snad musíš pochopit, že když někdo sedí "nad" úrovní druhého auta, je lépe chráněn, než ten v nižším vozidle a odnesou to třeba jen nohy. Tohle není samozřejmě vždy a všude platné, ale u některých MPV, nebo třeba velkoprostorových SUV to platit může.
Opět připomínám, že nejsem fanda MPV a než MPV radši 2x kombik, ale své místo na trhu tato auta mají a chápu lidi, co si je koupí.... bohužel né všichni mají jemnocit pochopit odlišné potřeby, než jsou ty vlastní ;)
- Nevlezeš do auta když není dva metry vysoký, chytráku? Zkus kriplkáru
- posuvnou lavici a odkládací prostory maj všechny auta, Sherlocku
- 7 míst? Přeju hodně štěstí těm, co si vylosujou ty zadní pryčny...zkus Multivan nebo tak
- vzdušnej vnitřek - zkus kabrio, pusinko
- než si začneš házet v autě balónem, vystup. Jseš jediný máslo, který hodnotí auto podle přehazovatelnosti bordelu
- bezpečnější? jako těma horšíma jízdníma vlastnostma nebo myslíš ty chudáky na těch zadních dvou ze 7mi sedadel, co poskytujou svoje ledviny (obličky nebo jak) místo deformační zóny?
No pokial ma chalanisko vsetko take potentne ako jeho nazory, na rodinu moze zabudnut >:D
MPV na podoryse kombi totiz
-ponuka vyssi posed a tym lahsie nastupovanie, vystupovanie, manipulaciu s detskymi autosedackami
- lepsi vyhlad posadke, detom a tym lepsiu bezpecnost
- posuvnu zadnu lavicu a odkladacie priestory v podlahe, sedadlach, streche, opierkach
- miesto na tri deti vzadu - plnohodnotne, nie 2+1
- niekedy 7 miest na sedenie
-vzdusny interier a niektore su tak prepracovane, ze po presadeni do kombi vam zrazu vela veci chyba
- vyssia strecha znamena, ze ked nieco velke presunut, prehodit, netreba spekulovat a nedrbnes si hlavu 5x o calunenie
Máš rodinu? Já taky ne, přesto MPV chápu, že pro někoho může být dobrou volbou, sám jsem s pár jezdil, předem říkám, že bych stejně radši dal přednost kombiku, ať to stojí, co to stojí, ale třeba zrovna Renaultí interiéry, jakožto průkopníka této kategorie vynikaly variabilitou sedaček, odkládacích prostor a podobně.. tohle kombik neumí.
nesmyslný auta, který místo místa v kufru (jako jejich deriváty kombi) mají místo nad hlavami posádky.
Zhoršené jízdní vlastnosti a díky aerodynamice i spotřeba.
Ale hlavně, že krůty z toho dobře vidí, protože sedí vysoko, zobákem na skle a kozama na volantu! Bože!
Na co je to dobrý? Aby se v tom jezdilo v nasazených cylindrech? Jiný důvod nevidím. :-)
měl jsem dvoulitra 8 ventil benzin, výbava kaleido jak je na první foto - každá sedačka měla jinou barvu, 2 x el. šíbr, výhřev sedaček,klima.Bylo to pro rodinu fajn auto,prostorné, motor pružný a měl delší kvalty takže zas tolik nežral - měl jsem průměr 7.5 ale dalo se jezdit v poklidném tempu do 7l, podle pc i 6.5l ale trochu kecal.
Klady - motor, zpřevodování, velký prostor a variabilita a pohodlí interieru, i s vlekem to mělo sílu a jelo pěkně, autem se dalo projet i v horším terénu
Zápory - kromě koroze byl problém se zapal. moduly, špatné kostření u zadních světel, porouchal se zadní šíbr, kvalita interieru nebyla valná.
Ale byl jsem s ním spokojený :yes: