Pryč jsou doby, kdy Volvo poháněly nadupané přeplňované pětiválce. Vale dává pomalu i dieselům a preferuje hybridy. Dokazuje to nejvýkonnější model v jeho historii.
Je to dělaný pro čínský trh....raději si vem zažívací tablety.. ;-)
Navíc bez dieslového 6 válce si na tzv.prémii v EU můžou jen chtít hrát. 8-s
Baterky at' si nechají do USA..
Tie predaje xc90 sú pre mňa veľmi prekvapivé. Ale ešte viac predaje porsche. Predsa len je to jedno z najdrahších SUV a pritom už nie je najmladšie. Veľmi sa teším na novú generáciu, ak bude pravda to čo už koluje vzduchom :-)
Pokud pripustime, ze to je auto urcene pro prepravu 1 ks. managera prevazne po meste a to zejmena mezi domem a kancelari, pripadne nekam na obed, tak asi OK. Pokud chceme SUV (Sport utility vehicle) tak nevim - na baterky to moc neujede ale diky nim dost vazi, na motor to bude hodne zrat a napr. pripojit k tomu prives s lodi - proto je to SUV - a tahnout to na Lipno bych platit nechtel. Ekoterorismus vitezi.
kolik lidi tak prumerne pouziva SUV na aktivity jine nez bezna jizda po silnici? tedy na tahani lodi na Lipno nebo jizdu v terenu? na polnacce bude mit cca stejnou spotrebu elektriny jako na beznem asfaltu
... říká se přání otcem myšlenky ... jste s tím lhaním docela k smíchu ... to co představitelé Volva sdělovali veřejnosti jste si překroutil k výkladu svému opravdu velice razantně ... no hlavně že Vás to baví. Volvo se svými těžkými vozy na tříválce s hybridem doplatí, pokud je bude v Evropě propagovat stylem Lexus.
Teda já jsem na angličtinu slabej, ale ten odkaz od Samana o kousek výš- "European sales 2016 Q1 Premium Large SUV segment"- jestli to je Čína, tak to trochu předbíháš vývoj politických událostí
>:-[]
Klasicky prvotny osial. :-!
Nedavno mi volal kamarat ( v autach sa vyzna asi ako ja chovu osipanych >:-[] )
Ze co hovorim na XC90 ?
JA: Co ? Si si fetol ?
ON: Nie, ale asi žena... >:D
JA: No tak ju z toho vyliec ! :-!
ON: Jej sa strasne paci, uz som aj volal predajcovi, pokecal s nim, ze na co ho potrebujem ( oni su totiz fakt aktivna rodinka: on, zena, 3 pubertacke decka, - takze plny kufor, prives, na nom vodne skutre... ) Na co mi predajca, ktoreho ale poznam zo skoly povedal - na to potrebujes nieco s poriadnym motorom...
JA: No vidis ! Tu mas na ( cislo mojmu znamemu predajcovi Audi ) volaj a dohodni si Q7 - ak sa zene nebude pacit, skus Cayenne, potom X5....a ak ani nic z toho, tak ju vymen ! >:-[]
ON: koho, co...?
JA: ženu ! >:-[]
Ale zase pri ťahaní skútrov tiež nebude trhať rekordy nie? Možno mu to nakoniec bude vyhovovať až až ... hlavne keď chce mať chlap pokoj v rodine >:D >:D >:D
No, je to tak. Auto je to nádherné, prakticky v jakékoliv barvě. Design na jedničku. Kdyby mně SUV braly tak asi aktuálně neznám hezčí...
A zkusil bych se svézt tím dvakrát přeplňovaným benzínem /turbo i kompresor/. Ale motor bych si tam uměl představit i jiný:)
Mě přijde designově XC90 jako velmi vydařená, vedle Rangeů je to jediná další elegantní krabice. Jinými slovy, při použití stejného designového jazyka z toho jednomu vyjde hranatý elegán (XC90), druhému krabice od bot (Q7). ;-)
Myslel sem základ techniky = pár cm navíc nebo namíň s tim nemá co dělat.
Golf, Leon, Okta apod. sou taky jedna technika a jiný rozměry = dělám do audiovizuální techniky = tam je podobnejch případů mraky = stejný nebo téměř stejný vnitřnosti a jiná krabice s jinym logem výrobce
Naživo jsem Bentaygu neviděl, nevylučuju že bude... impozantní.
Už mezi Cayenne a Touaregem jsou poměrně značné rozdíly. Bentayga se vyrábí jinde (a ručně), má jiný motor, nejspíš bude mít jiné všechny podstatné podvozkové díly... nějaký společný základ tam bude, ale co přesně nevím a takhle jednoduše bych to nenapsal.
To za me ani omylem, tak jak bentayga vypada na fotkach nic moc, nazivo vypada vyborne. Jedina vytka je ze je to variace na neco co uz 10 let zname, v tomhle je to promarnena prilezitost, ale odhlednouc od toho je to vedle Q7 krasavec.
"prvotny osial" sice nevim co to je a hanbim se ze nerozumim, ale tak nejak typuju ze to asi bude prvotni zajem? tak v tom pripade je zvlastni ze treba Q7 ktersto je mladsim autem, ma mensi prodeje?
...nejsem už takový skeptik. Ne nelíbí se mi rezignace na cokoliv co má víc než čtyři hrnky, ale to auto celkem funguje. Spotřeba je samosebou pětinásobná, oproti deklaraci automobilky, ale stejně je tomu u všech plug-in v současný normě.
Tématem je ceníková cena (dá se však speciálně u T8 velmi dobře jednat) a pořád podvozek. Nekomfortní, nedůstojný a hlučný. Věřím v brzký update.
Jako jedna z verzí, R4 benzin hybrid, proč ne, jenže u XC90 je to vrchol a pokud to má být ještě "sport" od Polestaru, pak to vyznívá celkem legračně, koně nekoně, někdo tu plete z hov.na bič. ;-)
Ale nejsou jen trochu napřed. Konec víceválců tu někteří prorokují už roky, a pořád nic, ano větší počet válců se stává luxusnějším zbožím, ale nic nekončí a klíčoví hráči pořád mají i dvanáctiválce. V kategorii velkých SUV se kromě Volva víceválců zatím nikdo nezbavil (myslím nikdo z relevantní konkurence), všichni mají jak šesti tak osmiválce, někteří, jako např. tebou neoblíbené audi, dokonce i v dýzlu, a jde-li o hybrid, pak zase je to audi, kdo dělá aktuálně nejlepší variantu pro danou kategorii, a tou je kombinace šestiválcového dýzlu s elektromotorem v plug-in hybridu. To je proti tomuhle "Polestaru" skutečně na :yes:
Poprvé jsem in natura viděl S90 a musím uznat, že jde veskrze o pohledný, velký sedan s relaxovaným, prostorným interiérem, za to pochvala. Jen pohled zezadu potvrdil moje pochybnosti ohledně zadních světel, ta svou nevzhledností zbytečně celý vůz hyzdí (bez přehánění) a celé se to dá řešit jedině objednáním V90 ;-)
Souhlas, můj dojem je naprosto stejný, ta zadní světla dělají záď opticky hrozně těžkou, prostě to není vono, a to ta S90, kterou jsem viděl, měla mou oblíbenou světle modrou metlu, designově povedené až na zadek, kombík snad naživo vyzní lépe. ;-)
napsal to autor hodne rozumne, a dulezite napsal na konci
"Pokud se menší trhy, méně závislé na výrobě fosilních aut (jako je Norsko, Rakousko, Nizozemsko) k podobnému kroku nakonec přeci jen odhodlají, nebude pak samotné Německo moct příliš dlouho otálet.
Tamní automobilky se budou muset novému trendu přizpůsobit už kvůli tomu, aby na těchto trzích měly co nabídnout."
ono je to i Rakousko, Indie, Cina a castecny zakaz nastane i ve Francii a UK, tam do nekterych mest bude ban pro diesely jiz za 4 roky, takze se da ocekavat ze lidi proste o diesel prestanou mit zajem a poptavka po nem zacne rychle klesat
Je to vcelku rozumné. Odpůrci podvědomě samozřejmě ví, že masový ústup nafty současně s dalším snižováním objemů a počtu válců + používání hybridní technologie je nevyhnutelná budoucnost.
Na dálnicích bude zřejmě časem všude úsekové měření rychlosti (ne, že bych z toho měl radost), ale na udržení 130 km/h po rovině stačí běžnému autu cca 25 kW. Takže proč mít motor, který i v této situaci jede na 10% a je neefektivně škrcený (myslím benzín, naftové motory neberu v potaz, neb do pár let (20?, o dieselu v osobácích by se dalo říci "Rychle nabyl rychle pozbyl" :-) ) jsou pryč).
Volvu nevyčítám motor, ale ovládací displej a samozřejmě podvozek.
A jo, tak zelení musejí něčím poutat pozornost... já se přikláním k té větě "Není těžké si domyslet, že jde o z větší části nesmyslnou fantazii."
Norsko může být, ta země je bohatá a divná. Holandsko možná, je přelidněné a placaté a taky bohaté. Ale v Rakousku už tomu nevěřím a v Indii už vůbec ne... jak by se musela Indie změnit aby to vůbec bylo realisticky možné?
PS: aby bylo jasno... Prius je auto na fosilní palivo, souhlas?
v Indii to predstavili dokonce jako samozaplatitelny projekt, kdy to nebude danove poplatniky stat ani rupii
mimochodem ti zeleni v Nemecku meli v poslednich 2 volbach 10 a 8% a v tech nadchazejicich se jim pripisuje mozny uspech, v zemskych volbach ted zeleni v Nemecku vyhrali ve dvou republikach neb se stavej zajimave k migracni politice, do pristich voleb se jim prorokuje okolo 20-22% ;-) to je +- obdoba socanu v CR
Co si neumím představit je to, jaká auta by si teda normální lidi v Indii kupovali? Víš jaká je průměrná cena auta prodaného dnes v Indii? Kdo by za takové peníze vyráběl elektromobily? Jaký by měly dojezd? Ta země je hrozně různorodá, veliká, divoká...
precti si to poradne, nejsou to jen zeleni, ale i SPD, tedy vpodstate socani, neco jako Ceska CSSD
a pokud se nemejlim, Nemci se pokousej poroucet vetru, proto taky stavej v severnim mori tolik vetrniku, a prozatim jim jejich energeticka reforma celkem slusne prochazi a dari se
a jista politicka shoda na elektromobilech musi v Nemecku bejt celkem siroka, neb dotace na nakup EV prosadili a dotace pro automobilky aby vyvyjeli alternativni pohony prosadila koalice okolo Merklove, politicky je tedy v Nemecku nakloneno pro EV rozhodne vic nez jen nejaci zeleni
14 let je hodne dlouha doba na to aby to Nemecke automobilky zvladli a preorientovali se na elektromobily
ty vis jak bude vypadat energetika Nemecka za 14 let ze vis odkud budou brat el energii?
a kde ji berou dnes na rafinaci paliv? zase dalsi kdo chce zabrednout do cisel ve kterych se utopi? elektriny je dostatek i na provoz EVcek, to jen odpurci EV maj tak nejak potrebu strasit lidi nedostatkem elektriny
jen pro tvou zkreslenou predstavu, tak EV spotrebuje cca 110% elektriny kterou je potreba pro provoz fosilniho auta, takze bude stacit jen nekde najit kapacity pro vyrobu dalsich 10% navic, coz jim jiste za 14 let problemy delat nebude, to je problem maximalne pro skeptiky co musej porad mrmlat o tom z enebude dostatek elektriny
aktualne, jo super a co aktualni stav znamena pro budoucnost? takze tim ze je vetsina statu EU predluzena znamena dobudoucna co? ze vsechny zkrachujou? co je aktualne =nema nic spolecneho s tim co bude za 14 let
No neviem o tom, ze by im ta reforma až tak prechádzala, keď stále nevedia ako dostať elektriku zo severu do priemyselného Bavorska. Budovanie 400K vedení ma snáď väčší sklz ako česká D8, len s tým rozdielom, že dokončenie je v nedohľadne.
ten pohled na to co se prodava v Indii mas rekneme spatne zacileny, otazka neni co se prodava dnes, ale co se bude prodavat v dobe kdy podobnou vec jako je zakaz fosilnich aut hodlaji "uzakonit" cena fosilnich a baterkovych aut se ma stretnout nekdy mezi 2020-2022, od te chvile se ma cena rozevirat a fosilni auto bude drazsi (mimochodem od 2018 maji jiz schvalene sprisneni emisi pro Indii a to nad uroven toho co dnes hlasa kuprikladu Euro6)
ve sve podstate dilcima krokama pred zakazem fosilnich aut stejne vetsinu tech fosilnich aut vyzenou z myslenek vyrobcu, takze to ze dnes nekdo z politiku hlasa ze zakazeme prodej fosilnich aut do roku 20xx je daserict populisticke gesto ktere se tak jako tak stane i bez tech prohlaseni o zakazu prodeje fosilnich paliv
schvalne se podivev na soucasnej svet, kolik lidi si dnes kupuje kamery na pasku? nikdo je nezakazal, kolik lidi si dnes porizuje betu nebo i jen vhs? nikdo je nezakazal, proste jen prisla konkurence s vetsi PR ktera zajistila ze lidi proste sami presli na neco jineho, ty prohlaseni o tom ze se zakazou prodeje fosilnich aut jsou jen PR pro lidi aby se pripravili postupne na dobu kdy se jim to fosilni auto stejne nevyplati :-)
Hele, 2020, to je za 4 roky, teď už 3,5. Do té doby se žádná velká změna nestane ani v tom Holandsku, natož aby se stala v Indii, která je pořád pár let pozadu.
Jinak souhlas s myšlenkou - asi jednou přijde doba kdy bude elektro plnohodnotná alternativ a někdy později kdy už bude výhodnější, pak se to plynule a nenásilně překlopí. Jen si nemyslím, že to je horizont do 15 let.
2020? cetl jsi co jsem spal? mezi 2020 a 2022 se maj zhruba srovnat ceny, ne ze v ten okamzik nastane revoluce a vsechno se zedne na den zmeni
schvalne, myslel sis pred 10 lety ze jednou bude mit spousta lidi smartphone a ze analogova fotografie a film dubou skomirat nad svou zivotaschopnosti? takze predpoved 15 let je celkem vpoho, nato ze je to oblast silne regulovana predpisy myslim hodne v poho
Zatímco jsi spal jsem si to přečetl :-) . Ne, dobře... nevěřím ani na to srovnání cen za 4 roky.
Před 10 lety, tj. 2006... jo, myslel, aspoň co se týče fotografie. Měl jsem svou první digitální zrcadlovku, před ní už dva digitální kompakty a bylo celkem jasné že je to otázka času.
Smartphone je trošku jiná story, tam je klíčový motiv to, že ho lidi používají jinak a na jiné věci než klasický mobil.
automobilky jako Nissan ale ten motiv pouziti EV chteji taky zmenit [odkaz] a jen tak btw nekteri distributori elektriny v UK jim v tom jdou dokonce "na ruku"
Ne, promiň, to jsme se nepochopili. Jestli auto jezdí na elektřinu nebo na benzín je pořád stejný způsob užití, jen jiné technické prostředky. Zhruba tak jako u té fotografie. Ale i u té fotografie došlo ke změně užívání (více fotek na webu, méně na papíře) v takové míře, kterou u auta nečekám.
Smartphony neprorazily proto, že by byly lepší ve spojování hovorů a posílání textových zpráv. Prorazily proto, že kromě toho umí brouzdat po facebooku a přehrávat videa z youtube.
auto na benzin muze slouzit na vyrovnavani elektricke site? kolik je na trhu aut co maj i funkci generatoru elektriny a zaroven dokazou prebytecnou energii ukladat na jiny cas?
ze ty sis to video ani nepustil a jen napsal koment >:D