Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volvo XC90 T8 Polestar: Nejvýkonnějším modelem v historii značky je SUV

Pryč jsou doby, kdy Volvo poháněly nadupané přeplňované pětiválce. Vale dává pomalu i dieselům a preferuje hybridy. Dokazuje to nejvýkonnější model v jeho historii.
Zpět na článek
14. 6. 2016 17:30
14. 6. 2016 17:59
14. 6. 2016 18:33
14. 6. 2016 18:38
14. 6. 2016 20:13
14. 6. 2016 20:37
14. 6. 2016 21:18
14. 6. 2016 19:29
15. 6. 2016 11:38
14. 6. 2016 21:43
14. 6. 2016 22:45
15. 6. 2016 08:47
15. 6. 2016 08:07
15. 6. 2016 09:00
15. 6. 2016 09:58
14. 6. 2016 17:30
interier
Já tomu nemohu přijít na chuť, tomu vnitřku. To se asi musí delší dobu zažít..
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Jaros71
14. 6. 2016 17:59
Re: interier
Je to dělaný pro čínský trh....raději si vem zažívací tablety.. ;-)
Navíc bez dieslového 6 válce si na tzv.prémii v EU můžou jen chtít hrát. 8-s
Baterky at' si nechají do USA..
14. 6. 2016 18:33
Re: interier
podle vseho je XC90 naprosto famozni hit v prodejich, 2 pricka celkove [odkaz]
Avatar - Blue Sun
14. 6. 2016 18:38
Re: interier
To víš, než se tady lidi probudí ze snů, bude evropská prémie už někde jinde...
14. 6. 2016 20:13
Re: interier
Tie predaje xc90 sú pre mňa veľmi prekvapivé. Ale ešte viac predaje porsche. Predsa len je to jedno z najdrahších SUV a pritom už nie je najmladšie. Veľmi sa teším na novú generáciu, ak bude pravda to čo už koluje vzduchom :-)
Avatar - praděda7
14. 6. 2016 20:37
Re: interier
Nic to neznamená. Je to nové a vypadá celkem dobře. Uvidíme za rok, až euforie opadne. Bez šestiválce půjdou do kytek... :-!
Avatar - Hittman
14. 6. 2016 21:18
Re: interier
Když už i VW dává do amaroku po stížnostech zákazníků konečně pořádný motor, volvu je evropa šumák a soustředí se na domovskou chinu a usa >:-[]
14. 6. 2016 19:29
Re: interier
Pokud pripustime, ze to je auto urcene pro prepravu 1 ks. managera prevazne po meste a to zejmena mezi domem a kancelari, pripadne nekam na obed, tak asi OK. Pokud chceme SUV (Sport utility vehicle) tak nevim - na baterky to moc neujede ale diky nim dost vazi, na motor to bude hodne zrat a napr. pripojit k tomu prives s lodi - proto je to SUV - a tahnout to na Lipno bych platit nechtel. Ekoterorismus vitezi.
15. 6. 2016 11:38
Re: interier
kolik lidi tak prumerne pouziva SUV na aktivity jine nez bezna jizda po silnici? tedy na tahani lodi na Lipno nebo jizdu v terenu? na polnacce bude mit cca stejnou spotrebu elektriny jako na beznem asfaltu
Avatar - Jethro
14. 6. 2016 18:28
Polestar Performance
Není to pravověrný Polestar ale Volvo XC90 T8 Twin Engine Polestar Performance. Jedná se o čipový kit.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - WinDiesel
14. 6. 2016 19:27
S tím dieselem pane Dragoune ...
... říká se přání otcem myšlenky ... jste s tím lhaním docela k smíchu ... to co představitelé Volva sdělovali veřejnosti jste si překroutil k výkladu svému opravdu velice razantně ... no hlavně že Vás to baví. Volvo se svými těžkými vozy na tříválce s hybridem doplatí, pokud je bude v Evropě propagovat stylem Lexus.
Rozbalit vlákno
21
14. 6. 2016 20:55
Re: S tím dieselem pane Dragoune ...
jj doplaci na to velice silene, .... treba tim ze ma kazdy rok vetsi a vetsi prodeje >:D
Avatar - Hittman
14. 6. 2016 21:19
Re: S tím dieselem pane Dragoune ...
v číně... >:-[]
Avatar - _Karel_
14. 6. 2016 21:29
Re: S tím dieselem pane Dragoune ...
Teda já jsem na angličtinu slabej, ale ten odkaz od Samana o kousek výš- "European sales 2016 Q1 Premium Large SUV segment"- jestli to je Čína, tak to trochu předbíháš vývoj politických událostí
>:-[]
Avatar - AUDIRS6
14. 6. 2016 21:47
Re: S tím dieselem pane Dragoune ...
Klasicky prvotny osial. :-!
Nedavno mi volal kamarat ( v autach sa vyzna asi ako ja chovu osipanych >:-[] )
Ze co hovorim na XC90 ?
JA: Co ? Si si fetol ?
ON: Nie, ale asi žena... >:D
JA: No tak ju z toho vyliec ! :-!
ON: Jej sa strasne paci, uz som aj volal predajcovi, pokecal s nim, ze na co ho potrebujem ( oni su totiz fakt aktivna rodinka: on, zena, 3 pubertacke decka, - takze plny kufor, prives, na nom vodne skutre... ) Na co mi predajca, ktoreho ale poznam zo skoly povedal - na to potrebujes nieco s poriadnym motorom...
JA: No vidis ! Tu mas na ( cislo mojmu znamemu predajcovi Audi ) volaj a dohodni si Q7 - ak sa zene nebude pacit, skus Cayenne, potom X5....a ak ani nic z toho, tak ju vymen ! >:-[]
ON: koho, co...?
JA: ženu ! >:-[]
Avatar - _Karel_
14. 6. 2016 21:54
Re: S tím dieselem pane Dragoune ...
>:D :yes: Ale chápu, že se ženě líbí.
Avatar - Emel
14. 6. 2016 22:26
Re: S tím dieselem pane Dragoune ...
Mně se ale taky líbí :-) a znáš to... design prodává.

Zkusil bych ještě Range
Avatar - AUDIRS6
14. 6. 2016 22:30
Re: S tím dieselem pane Dragoune ...
ved...no joooo.
Ale na dizajn to auto jazdit nebude, hlavne ked ho mieni pouzivat tak, ako som napisal... :-!
Avatar - wakantanka
15. 6. 2016 08:23
Re: S tím dieselem pane Dragoune ...
Ale zase pri ťahaní skútrov tiež nebude trhať rekordy nie? Možno mu to nakoniec bude vyhovovať až až ... hlavne keď chce mať chlap pokoj v rodine >:D >:D >:D
14. 6. 2016 22:44
Re: S tím dieselem pane Dragoune ...
No, je to tak. Auto je to nádherné, prakticky v jakékoliv barvě. Design na jedničku. Kdyby mně SUV braly tak asi aktuálně neznám hezčí...
A zkusil bych se svézt tím dvakrát přeplňovaným benzínem /turbo i kompresor/. Ale motor bych si tam uměl představit i jiný:)
Avatar - Emel
15. 6. 2016 08:46
Re: S tím dieselem pane Dragoune ...
Viděl jsem stříbrnou, ta se mi nelíbila. Za mě zatím jak černou moc nemusím, tak k té XC90 se prostě hodí.
Avatar - Dinar
15. 6. 2016 09:07
Re: S tím dieselem pane Dragoune ...
Mě přijde designově XC90 jako velmi vydařená, vedle Rangeů je to jediná další elegantní krabice. Jinými slovy, při použití stejného designového jazyka z toho jednomu vyjde hranatý elegán (XC90), druhému krabice od bot (Q7). ;-)
Avatar - Emel
15. 6. 2016 09:33
Re: S tím dieselem pane Dragoune ...
Já můžu i GrandCherokee třeba... a nakonec i mainstreamové korejské variace.

Q7 dostalo vážnou konkurenci v podobě Bentaygy >:-[]
Avatar - Hammunasakra
15. 6. 2016 09:39
Re: S tím dieselem pane Dragoune ...
Q7 a Bentayga nejsou konkurenti = ale bratři jednoho rodu a hlavně jedný techniky! ;-)

Jeep Grand Cherokee SRT :yes: :yes: :-)
Avatar - Emel
15. 6. 2016 09:52
Re: S tím dieselem pane Dragoune ...
Jsou konkurenti v boji o titul nejošklivějšího SUV ;-) , u mě vede Bentley.

Jinak to úplně stejná technika není, Bentayga je o kus širší (20cm+) a ten V12 se do Q7 taky nedává.
Avatar - Hammunasakra
15. 6. 2016 09:57
Re: S tím dieselem pane Dragoune ...
U někoho ne? >:-[]

Jasná 100% jednoznačná shoda :yes: >:D

Myslel sem základ techniky = pár cm navíc nebo namíň s tim nemá co dělat.
Golf, Leon, Okta apod. sou taky jedna technika a jiný rozměry = dělám do audiovizuální techniky = tam je podobnejch případů mraky = stejný nebo téměř stejný vnitřnosti a jiná krabice s jinym logem výrobce
Avatar - Emel
15. 6. 2016 10:18
Re: S tím dieselem pane Dragoune ...
Naživo jsem Bentaygu neviděl, nevylučuju že bude... impozantní.

Už mezi Cayenne a Touaregem jsou poměrně značné rozdíly. Bentayga se vyrábí jinde (a ručně), má jiný motor, nejspíš bude mít jiné všechny podstatné podvozkové díly... nějaký společný základ tam bude, ale co přesně nevím a takhle jednoduše bych to nenapsal.
Avatar - peV
15. 6. 2016 21:11
Re: S tím dieselem pane Dragoune ...
Ja jo, minuly tyden a vypada temer jinak nez na fotkach :-) Teda mnohem lip.
Avatar - fOE
15. 6. 2016 10:01
Re: S tím dieselem pane Dragoune ...
To za me ani omylem, tak jak bentayga vypada na fotkach nic moc, nazivo vypada vyborne. Jedina vytka je ze je to variace na neco co uz 10 let zname, v tomhle je to promarnena prilezitost, ale odhlednouc od toho je to vedle Q7 krasavec.
15. 6. 2016 09:57
Re: S tím dieselem pane Dragoune ...
"prvotny osial" sice nevim co to je a hanbim se ze nerozumim, ale tak nejak typuju ze to asi bude prvotni zajem? tak v tom pripade je zvlastni ze treba Q7 ktersto je mladsim autem, ma mensi prodeje?
Avatar - fOE
15. 6. 2016 09:59
Re: S tím dieselem pane Dragoune ...
No jo, ale zas kolem nej nebudes muset chodit v garazi po tme, bat se odlesku ve vitrinach atd. >:-[]
14. 6. 2016 21:02
Re: S tím dieselem pane Dragoune ...
Najviac doplatia nemci, a sice na to, ze stavili cca 65 % budget na diesle.
Avatar - Ji/Ri
14. 6. 2016 21:43
Tu je zase
hekacích bychařů a znalců. >:-[] >:-[] >:-[] a přitom hoblují vyjeté vany.
Rozbalit vlákno
3
14. 6. 2016 22:45
Re: Tu je zase
Koho hobluješ ty, Jiří?
15. 6. 2016 03:49
Re: Tu je zase
Přitom má Jirka pravdu.
Avatar - Emel
15. 6. 2016 08:47
Re: Tu je zase
Fakt? Ty víš kdo čím jezdí?
15. 6. 2016 07:38
Po prvním svezení s T8...
...nejsem už takový skeptik. Ne nelíbí se mi rezignace na cokoliv co má víc než čtyři hrnky, ale to auto celkem funguje. Spotřeba je samosebou pětinásobná, oproti deklaraci automobilky, ale stejně je tomu u všech plug-in v současný normě.

Tématem je ceníková cena (dá se však speciálně u T8 velmi dobře jednat) a pořád podvozek. Nekomfortní, nedůstojný a hlučný. Věřím v brzký update.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Hammunasakra
15. 6. 2016 08:23
Re: Po prvním svezení s T8...
Bude hůř = MB má připravený R4 s výkonem 400, 500 a 600 koní >:D

S tim že tu nejvýkonnější verzi prej zatim používat nebudou :-)
15. 6. 2016 08:39
Re: Po prvním svezení s T8...
JLR u nového Ingenium bude umět taky až 400HP, ale předpokládám, že hlavní téma u výkonných variant budou R6. AR u Giulie +300HP taky.
Avatar - Hammunasakra
15. 6. 2016 09:41
Re: Po prvním svezení s T8...
Jj směřujou tam všichni :-|
Avatar - Dinar
15. 6. 2016 09:02
Re: Po prvním svezení s T8...
Jako jedna z verzí, R4 benzin hybrid, proč ne, jenže u XC90 je to vrchol a pokud to má být ještě "sport" od Polestaru, pak to vyznívá celkem legračně, koně nekoně, někdo tu plete z hov.na bič. ;-)
Avatar - Hammunasakra
15. 6. 2016 09:40
Re: Po prvním svezení s T8...
Trochu plete = ale hlavně si spočítali že vývoj motorů většího objemu by se jim nevrátil = sou jen trochu napřed před konkurencí :-!

Bohužel >:-[]
Avatar - Dinar
15. 6. 2016 10:43
Re: Po prvním svezení s T8...
Ale nejsou jen trochu napřed. Konec víceválců tu někteří prorokují už roky, a pořád nic, ano větší počet válců se stává luxusnějším zbožím, ale nic nekončí a klíčoví hráči pořád mají i dvanáctiválce. V kategorii velkých SUV se kromě Volva víceválců zatím nikdo nezbavil (myslím nikdo z relevantní konkurence), všichni mají jak šesti tak osmiválce, někteří, jako např. tebou neoblíbené audi, dokonce i v dýzlu, a jde-li o hybrid, pak zase je to audi, kdo dělá aktuálně nejlepší variantu pro danou kategorii, a tou je kombinace šestiválcového dýzlu s elektromotorem v plug-in hybridu. To je proti tomuhle "Polestaru" skutečně na :yes:
15. 6. 2016 08:07
OT: S90
Poprvé jsem in natura viděl S90 a musím uznat, že jde veskrze o pohledný, velký sedan s relaxovaným, prostorným interiérem, za to pochvala. Jen pohled zezadu potvrdil moje pochybnosti ohledně zadních světel, ta svou nevzhledností zbytečně celý vůz hyzdí (bez přehánění) a celé se to dá řešit jedině objednáním V90 ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Dinar
15. 6. 2016 09:00
Re: OT: S90
Souhlas, můj dojem je naprosto stejný, ta zadní světla dělají záď opticky hrozně těžkou, prostě to není vono, a to ta S90, kterou jsem viděl, měla mou oblíbenou světle modrou metlu, designově povedené až na zadek, kombík snad naživo vyzní lépe. ;-)
15. 6. 2016 09:58
zajimava zprava
[odkaz]
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Hammunasakra
15. 6. 2016 10:00
Re: zajimava zprava
:yes: :yes: :-!

Jj šíří se to = Norsko, Nizozemí, Německo..
15. 6. 2016 10:02
Re: zajimava zprava
napsal to autor hodne rozumne, a dulezite napsal na konci

"Pokud se menší trhy, méně závislé na výrobě fosilních aut (jako je Norsko, Rakousko, Nizozemsko) k podobnému kroku nakonec přeci jen odhodlají, nebude pak samotné Německo moct příliš dlouho otálet.

Tamní automobilky se budou muset novému trendu přizpůsobit už kvůli tomu, aby na těchto trzích měly co nabídnout."

ono je to i Rakousko, Indie, Cina a castecny zakaz nastane i ve Francii a UK, tam do nekterych mest bude ban pro diesely jiz za 4 roky, takze se da ocekavat ze lidi proste o diesel prestanou mit zajem a poptavka po nem zacne rychle klesat
Avatar - Dzakobo
15. 6. 2016 10:38
Re: zajimava zprava
Je to vcelku rozumné. Odpůrci podvědomě samozřejmě ví, že masový ústup nafty současně s dalším snižováním objemů a počtu válců + používání hybridní technologie je nevyhnutelná budoucnost.

Na dálnicích bude zřejmě časem všude úsekové měření rychlosti (ne, že bych z toho měl radost), ale na udržení 130 km/h po rovině stačí běžnému autu cca 25 kW. Takže proč mít motor, který i v této situaci jede na 10% a je neefektivně škrcený (myslím benzín, naftové motory neberu v potaz, neb do pár let (20?, o dieselu v osobácích by se dalo říci "Rychle nabyl rychle pozbyl" :-) ) jsou pryč).

Volvu nevyčítám motor, ale ovládací displej a samozřejmě podvozek.
Avatar - Emel
15. 6. 2016 10:29
Re: zajimava zprava
A jo, tak zelení musejí něčím poutat pozornost... já se přikláním k té větě "Není těžké si domyslet, že jde o z větší části nesmyslnou fantazii."

Norsko může být, ta země je bohatá a divná. Holandsko možná, je přelidněné a placaté a taky bohaté. Ale v Rakousku už tomu nevěřím a v Indii už vůbec ne... jak by se musela Indie změnit aby to vůbec bylo realisticky možné?

PS: aby bylo jasno... Prius je auto na fosilní palivo, souhlas?
15. 6. 2016 10:54
Re: zajimava zprava
v Indii to predstavili dokonce jako samozaplatitelny projekt, kdy to nebude danove poplatniky stat ani rupii

mimochodem ti zeleni v Nemecku meli v poslednich 2 volbach 10 a 8% a v tech nadchazejicich se jim pripisuje mozny uspech, v zemskych volbach ted zeleni v Nemecku vyhrali ve dvou republikach neb se stavej zajimave k migracni politice, do pristich voleb se jim prorokuje okolo 20-22% ;-) to je +- obdoba socanu v CR
Avatar - Emel
15. 6. 2016 10:59
Re: zajimava zprava
Co si neumím představit je to, jaká auta by si teda normální lidi v Indii kupovali? Víš jaká je průměrná cena auta prodaného dnes v Indii? Kdo by za takové peníze vyráběl elektromobily? Jaký by měly dojezd? Ta země je hrozně různorodá, veliká, divoká...
15. 6. 2016 11:35
Re: zajimava zprava
Zelení přece poručí větru i dešti! Jejich rétorika není leckdy nepodobná té, kterou paroduji.
15. 6. 2016 11:50
Re: zajimava zprava
precti si to poradne, nejsou to jen zeleni, ale i SPD, tedy vpodstate socani, neco jako Ceska CSSD

a pokud se nemejlim, Nemci se pokousej poroucet vetru, proto taky stavej v severnim mori tolik vetrniku, a prozatim jim jejich energeticka reforma celkem slusne prochazi a dari se

a jista politicka shoda na elektromobilech musi v Nemecku bejt celkem siroka, neb dotace na nakup EV prosadili a dotace pro automobilky aby vyvyjeli alternativni pohony prosadila koalice okolo Merklove, politicky je tedy v Nemecku nakloneno pro EV rozhodne vic nez jen nejaci zeleni

14 let je hodne dlouha doba na to aby to Nemecke automobilky zvladli a preorientovali se na elektromobily
15. 6. 2016 12:12
Re: zajimava zprava
Jistě a odkud vezmou el energii? Je to naprostá utopie a politický blábol.
15. 6. 2016 13:00
Re: zajimava zprava
ty vis jak bude vypadat energetika Nemecka za 14 let ze vis odkud budou brat el energii?

a kde ji berou dnes na rafinaci paliv? zase dalsi kdo chce zabrednout do cisel ve kterych se utopi? elektriny je dostatek i na provoz EVcek, to jen odpurci EV maj tak nejak potrebu strasit lidi nedostatkem elektriny

jen pro tvou zkreslenou predstavu, tak EV spotrebuje cca 110% elektriny kterou je potreba pro provoz fosilniho auta, takze bude stacit jen nekde najit kapacity pro vyrobu dalsich 10% navic, coz jim jiste za 14 let problemy delat nebude, to je problem maximalne pro skeptiky co musej porad mrmlat o tom z enebude dostatek elektriny
15. 6. 2016 16:34
Re: zajimava zprava
Německo má aktuálně problém s dostatkem elektřiny obecně, takže to je relevantní otázka.

Další věc je, že tu popisuješ kamery, takový přehmat může udělat jen zelenáč, pletoucí si evoluci s násilnou revolucí.
15. 6. 2016 18:05
Re: zajimava zprava
aktualne, jo super a co aktualni stav znamena pro budoucnost? takze tim ze je vetsina statu EU predluzena znamena dobudoucna co? ze vsechny zkrachujou? co je aktualne =nema nic spolecneho s tim co bude za 14 let
15. 6. 2016 13:02
Re: zajimava zprava
No neviem o tom, ze by im ta reforma až tak prechádzala, keď stále nevedia ako dostať elektriku zo severu do priemyselného Bavorska. Budovanie 400K vedení ma snáď väčší sklz ako česká D8, len s tým rozdielom, že dokončenie je v nedohľadne.
15. 6. 2016 11:47
Re: zajimava zprava
ten pohled na to co se prodava v Indii mas rekneme spatne zacileny, otazka neni co se prodava dnes, ale co se bude prodavat v dobe kdy podobnou vec jako je zakaz fosilnich aut hodlaji "uzakonit" cena fosilnich a baterkovych aut se ma stretnout nekdy mezi 2020-2022, od te chvile se ma cena rozevirat a fosilni auto bude drazsi (mimochodem od 2018 maji jiz schvalene sprisneni emisi pro Indii a to nad uroven toho co dnes hlasa kuprikladu Euro6)

ve sve podstate dilcima krokama pred zakazem fosilnich aut stejne vetsinu tech fosilnich aut vyzenou z myslenek vyrobcu, takze to ze dnes nekdo z politiku hlasa ze zakazeme prodej fosilnich aut do roku 20xx je daserict populisticke gesto ktere se tak jako tak stane i bez tech prohlaseni o zakazu prodeje fosilnich paliv

schvalne se podivev na soucasnej svet, kolik lidi si dnes kupuje kamery na pasku? nikdo je nezakazal, kolik lidi si dnes porizuje betu nebo i jen vhs? nikdo je nezakazal, proste jen prisla konkurence s vetsi PR ktera zajistila ze lidi proste sami presli na neco jineho, ty prohlaseni o tom ze se zakazou prodeje fosilnich aut jsou jen PR pro lidi aby se pripravili postupne na dobu kdy se jim to fosilni auto stejne nevyplati :-)
Avatar - Emel
15. 6. 2016 12:17
Re: zajimava zprava
Hele, 2020, to je za 4 roky, teď už 3,5. Do té doby se žádná velká změna nestane ani v tom Holandsku, natož aby se stala v Indii, která je pořád pár let pozadu.

Jinak souhlas s myšlenkou - asi jednou přijde doba kdy bude elektro plnohodnotná alternativ a někdy později kdy už bude výhodnější, pak se to plynule a nenásilně překlopí. Jen si nemyslím, že to je horizont do 15 let.
15. 6. 2016 13:05
Re: zajimava zprava
2020? cetl jsi co jsem spal? mezi 2020 a 2022 se maj zhruba srovnat ceny, ne ze v ten okamzik nastane revoluce a vsechno se zedne na den zmeni

schvalne, myslel sis pred 10 lety ze jednou bude mit spousta lidi smartphone a ze analogova fotografie a film dubou skomirat nad svou zivotaschopnosti? takze predpoved 15 let je celkem vpoho, nato ze je to oblast silne regulovana predpisy myslim hodne v poho
Avatar - Emel
15. 6. 2016 13:45
Re: zajimava zprava
Zatímco jsi spal jsem si to přečetl :-) . Ne, dobře... nevěřím ani na to srovnání cen za 4 roky.

Před 10 lety, tj. 2006... jo, myslel, aspoň co se týče fotografie. Měl jsem svou první digitální zrcadlovku, před ní už dva digitální kompakty a bylo celkem jasné že je to otázka času.

Smartphone je trošku jiná story, tam je klíčový motiv to, že ho lidi používají jinak a na jiné věci než klasický mobil.
15. 6. 2016 15:17
Re: zajimava zprava
automobilky jako Nissan ale ten motiv pouziti EV chteji taky zmenit [odkaz] a jen tak btw nekteri distributori elektriny v UK jim v tom jdou dokonce "na ruku"
Avatar - Emel
15. 6. 2016 15:59
Re: zajimava zprava
Ne, promiň, to jsme se nepochopili. Jestli auto jezdí na elektřinu nebo na benzín je pořád stejný způsob užití, jen jiné technické prostředky. Zhruba tak jako u té fotografie. Ale i u té fotografie došlo ke změně užívání (více fotek na webu, méně na papíře) v takové míře, kterou u auta nečekám.

Smartphony neprorazily proto, že by byly lepší ve spojování hovorů a posílání textových zpráv. Prorazily proto, že kromě toho umí brouzdat po facebooku a přehrávat videa z youtube.
15. 6. 2016 16:31
Re: zajimava zprava
auto na benzin muze slouzit na vyrovnavani elektricke site? kolik je na trhu aut co maj i funkci generatoru elektriny a zaroven dokazou prebytecnou energii ukladat na jiny cas?

ze ty sis to video ani nepustil a jen napsal koment >:D