po meste a najcastejsie teda mimo vikend jazdim feldou vyrobenou v 5/2001 .. cize defakto uz jedna z poslednych ..... samozrejme aj ona uz kvitne ale kupodivu na svoj vek vyzera este v pohode... hrdza kusok na zadnych dverach aj v okoli prednych aj zadnych blatnikov po okraji ale inak nejedna mazda v tomto veku vyzera horsie... a nie je nic nezvycajne stretnut uz ani hrdzavu fabiu z tychto rokov ( zvlast biele kusy ) ... tie posledne kusy feldy su ale na tom lepsie ako ostatne feldy .. a aj tie kriticke zadne piate dvere... az na par malych flakov hrdze nic..... pritom starsie kusy boli neraz na piatych dverach uplne prezrate uz po par rokoch...
vseobecne tie kusy po 98 po facelifte su lepsie na tom .... ale najlepsie su tie posledne rocniky 2000/2001 ... mozem potvrdit ze hrdza v tychto autach uz nebol prioritny problem.. tu uz je problem skor moralna zastaralost ... zravy a slaby motor... mizerna bezpecnost ... nulova vybava .... a tak dalej
Při modernizaci došlo ke zlepšení protikorozní ochrany. Kompletní pozink to asi zrovna nebyl, tuším šlo o nástřik spodní části dveří a podobná ohrožená místa.
Ne, poslední ročníky jsou na tom slušně a i starší Dacie nehnijou. Hnily jen Logany z počátku výroby. Třeba Dustery neměly s korozí problémy snad nikdy.
V roce 2000 můj tehdejší zaměstnavatel mohutně obnovoval vozový park. Jako technici jsme měli nárok na škodovku do 300 tis. Kolegové šáhli po fabii kombi s motorem 1,4 MPI téměř bez výbavy. Já si odvezl z autosalonu jednu z posledních felici kombi. s motorem 1,6, na 14" hliníkových kolech, s klimatizací, 2 x airbag, el. okna a zrcátka. Po pěti letec a najetých 230 tis. km jsem se s ní těžko loučil.
kombikom 1,6tkou som jazdil jedno leto... pamatam ze ta 1,6tka mala uz 4 ramenny volant a la vw polo s airbagom ... a na lavej strane od volantu palubny pocitac ... a prave pohlad na neho na spotrebu bolo to co mi vzdy robilo vrasky ... ta 1,6mpi 55kw v meste zrala jak dnesne benzinove 1,5 tonove SUVecko ... a k tomu nadrz 42 litrov ... to ozaj nie je idealna kombinacia do mesta na denno denny rozvoz ... ale musim uznat ze za plynom sla pekne a bolo to uz celkom svizne male auto
Pravda, spotřeba byla kolem 8 litrů. Dojezd byl necelých 500 km Ale, projezdil jsem s ní celou evropu. Byl to neskutečný dříč.
Následující auto byla fabie kombi 2.0 mpi a ta při podobné jízdě (možná trochu svižnější) jezdila kolem 7 litrů.
my ked sme kupovali feldu v lete 2001 tak uz pomaly ani neboli ... mali sme normalne problem zohnat 50kw verziu ... proste uz takmer uplne zmizli zo skladov aj zo showoomov ... nastastie sme jednu u nas v meste nasli ... stala 263 tisic... to si pamatam akoby to bolo vcera
jasne clovek mohol ist v tom case uz do fabie ... lenze 1,4 50kw mpi verzia classic stala 340 tisic... a to v tom case bol uz citelny rozdiel voci 1,3 50kw felde za nejakych 260tisic ... fakt tie posledne feldy vymizli z predajni doslova za par tyzdnov po skonceni vyroby.... este tyzden dva... a ani my by sme ju uz nestihli
Co si pamatuji, tak byla ticha oproti 1.3. Vykonove to takove terno nebylo, ale tech 30 Nm se preci jen projevilo na dalnici nebo v kopcich.
Niceme octavie uz tehdy mely ten silnejsi motor 1.6
1.3 MPI byla docela ziva. na ***ni po okreskach a do 130 OK.
50kw verzia po meste bohate staci aj dnes ..... len ta spotreba ze jo... v meste kludne aj 8 litrov - na dnesne pomery je to uz vcelku papkac..... a ked ju rozbehnes aj mimo mesta to ide.. 106Nm pri 2600ot sice nie je ziadna pecka... ale uprimne .... nejedne miniauto alebo zakladne male auto dnesnej doby nema viacej a v takto idealnych otackach.... navyse hola felda vazi 935 kg ... co je na dnesne pomery aut vcelku nizka hmotnost ... rozhodne to nebol az taky lenochod ako sa na prvy pohlad mohlo zdat... ved 1,4 44kw polo v tych casoch malo dynamicky horsie parametre... a kolko ich tiez jazdilo a jazdi
Ten OHaVný motor stačil. Avšak, tie tri ložiská na kľukovke spôsobovali chvenie, žral benzín a tesneni pod hlavou praskalo ako balóniky na jarmoku. ;-\
Měl jsem 1.6 GLXi v kombíku ještě před faceliftem dotaženou z německa po nějaké veterinářce. Bylo to super auto v té době. Dálnici jela kopec nekopec, opravy byly za hubičku a hlavně byla spolehlivá. Měl jsem vlastně jedinou vážnější poruchu a to že odešel nějaký rozbočovač ke svíčkám nebo co. Ale bohužel rezla, hlavně přední blatníky a pak mi vadil divnej sklon volantu, jinak jsem s ní byl spokojenej...
Já aktuálně mám 1.3, nalítal jsem s ní za 3 roky asi 60 tisíc km,v současnosti má 260 tisíc. Odvezla mě i do Chorvatska a zpátky. Je to teda ta základní verze, bez posilovače a jakékoliv další výbavy. Vážnější poruchy jsem měl dvě - oprava alternátoru (za jízdy se náhle rozsvítila baterka) a odešla mi převodovka.
Jinak drobnosti a spotřební díly.
Oprava alternátoru za 1000 Kč, nová převodovka se spojkovou sadou za 4 500 Kč.
Na dálnici v pohodě 130 km/h, dá se z toho i 160 km/h, ale pak to žere jak tank. Jak ale sedneme čtyři do auta, tak to moc dobře nejede.
Co moji kolegové a známí sypou do splátek/leasingu, tak to já jsem schopen za měsíc projezdit po republice.
Ovšem nezáleží na autě, záleží na stavu. Známý koupil "mr*** s měněným motorem a pak do toho sypal jen peníze. Ta shnila tak rychle, že 150 000 šla na vrakoviště, protože jak byla shnilá, udělala se díra v nárazníku a nešlo ani ji zvednout.
Drtivá většina Felicií jsou holoty, ale dají se najít pěkné a vymazlené už za 30 tisíc, i s klimatizací, servem a ABS. Mechanik od nás z práce říkal, že se vyplatí si připlatit a investovat do vybavenější 1.6, udělat počáteční servis, nastříkat podvozek a už jen jezdit. Fábie startují tak na 40 tisících a to jsou holoty.
Dost diskutovaná je i bezpečnost. Stará tvář je jak karton, známý to ve 30 km/h zrušil na poli o sloupek. Posunul se motor, posunul se volant a prasklo čelní sklo.
Nedávno ve zprávách jeden děda boural v 50 km/h s novou tváří, jemu se nic nestalo. Podle fotek jen urval chladič, ten se vyměnil a auto jezdí dál.
Bývalá kolegyně jednou v 70 km/h sejmula srnu s novou tváří, jen se měnila maska, světla, nárazník a taky chladič. Jí se vůbec nic nestalo.
Do 40 tisíc rozhodně lepší než Fabie nebo jedničková Octavie. Samozřejmě ty slušné vozy jako F1 nebo O1 jsou cenově úplně někde jinde.
Ano, splátky za leasingy a půjčky je věc druhá, sám sem ještě měsíc zpět jezdil se starou mazdou, moc spolehlivé auto, v podstatě to co sem dal za operák za měsíc ( bez paliva ) sem tady projel na benzínu... i felicii sem vlastnil 3 roky, taktéž super auto, zvládla i terén :)) zkus se ale postavit např. předkem nakopec aby se trochu zkřížila náprava... najednou nezabouchneš páté dveře, protože se kastle prostě zkříží jak je měkká. A ted si představ, co to udělá při autonehodě. Leč patřím k chudší vrstvě, obětoval sem drahocenné peníze a jezdím si novou fábii i když na leasing :-)
Felicie měním každý rok, jako druhé auto na krátké popojížďky po městě nemá chybu. Vlastně má, tu zmiňovanou korozi. Pomáhal jsem měnit kamarádovi brzdy na předku, když měl zvednutý předek a kolo dole, tak ho napadlo že si pustí rádio a otevřel přední dveře... čelní sklo prasklo. Vyjet z města se v ní bojím >:D
Pamätám si keď v rádiu hlásili, že Škoda končí s výrobou Felicie, že už sa bude vyrábať len modernejšia Fabia, no 15 rokov by som tejto spomienke netipoval.
Mali sme doma kombi GLXi s 1.6-kou z 96. Ešte napriek lepšej výbave nemala posilňovač, ani lakované späťáky, či celoplošné puklice, ale nechýbali hmlovky a ostrekovače predných svetiel. S tým VW motorom to išlo pekne, ale skoro od začiatku z toho trochu tiekol olej.
Potom sme mali asi prví v meste krátku Feliciu s novou tvárou v relly červenej a vo výbave GLX. Tiež to malo zbytočné ostrekovače svetiel, z ktorých niekto kradol krytky, už bol aj posilňovač, hmlovky, jeden airbag, celoplošné puklice, či luxusný vyberací panel na MC kazety. Bola to ale 1.3-ka a za studena mala do kopca dosť problém, ale inak auto verne slúžilo a po 18 rokoch tuším stále niekde jazdí. :-)
Bola to zároveň posledná Škoda v našej rodine, takže Felicia u nás uzavrela skoro 50-ročnú tradíciu okrídleného šípu.
Inak v Česku už staršie dosť vymierajú, ale akčných sérií po facelifte jazdí ešte dosť.
Měli jsme dlouhou dobu jeden z nejstarších kombíků 1.3 GLXi. Ostřikovače, mlhovky, pytel a hlavně střešní okno! Vlastně první auto, které jsem řídil...Ale koroze ji rozežírala hrozně.
Pamatuji si taky tu informaci z rádia, že se přestala vyrábět. Nevím jestli říkali přím oten den nebo ten týden, je to 15let. To jsme jeli Favoritem kousek od domu někam na návštěvu, něco člověk z hlavy nevymaže :-)
Nejhezčí byly GLXi před faceliftem na 14kolech, ale první ročníky byly fakt jak z papíru, později vyztužená karoserie připravená už pro montáž airbagů byla při čelním nárazu podstatně pevnější. Nejlíp jezdila 1.3 MPi/50 kW s posilovačem řízení, rozpěrou předních tlumičů a předním stabilizátorem (verze s ABS), ale těch u nás byl jen zlomeček. 1.6 neměla o moc větší výkon, ale do kopců táhla jako mezek a při obsazení 4 dospělými jsem ani moc necítil, že tam jsou! :-) V zatáčkách ale to auto bylo hrozně těžké na předek a navzdory mohutnému stabilizátoru na přední nápravě si hodně klekalo na přední vnější kolo a bylo prostě neohrabané. Na "autobusový"s klon volantu a mizerná přední sedadla jsem si nezvykl nikdy a maličký rejd předních kol byl snesitelný jen díky přítomnosti servořízení. Zato využití obestavěného prostoru má Felda (i Fáčko) prostě geniální a odolnost proti korozi byla u posledních dvou ročníků opravdu výrazně zlepšená. Felda se objevila v pravý čas a budu na ní vždy v dobrém vzpomínat, ale že bych po ní tesknil, to tedy určitě ne. Ale třeba design její přístrojové desky a výplní dveří potěší ještě i dnes! :-!
V tom roce jsem koupil zánovní, krásný kousek přímo z fabriky, kde jezdil jako služební auto s 30tkm na tachometru. Byla to verze po malém FL, kombík GLXi 50kw, červená světlejší barva, alu 14" s Good Yeary, centrál, semišová sedadla, 2x airbag se čtyřramenným volantem. Tenkrát ještě bez el okne, jen zrcátka a bohužel bez serva.
Byl jsem s ní nesmírně spokojený, po všech postarších autem to byl téměř nový vůz. Nelíbila se jen mě, ale hlavně lapkovi, který mě o ni připravil po 10-ti měsících.
Než se stačila začít kazit nebo hnít, byla fuč. Nešťastný jako šafářův dvoreček se ptám policisty, co krádež sepisoval "co si mám koupit, aby mi to neukradli". On na to "kupte si japonce, ty se nekradou". Tak jsem koupil Nissan Primera 2,0GT v celkem pěkném stavu, prohnal ho celkovou GO, lakem (tmavě modrá metalíza) a jezdil. Sousedovi se Primera líbila a tak si koupil běžný dvoulitr (oba první generace) a po půl roce na parkovišti prázdno. Zvoní na mě, volá PČR a přijíždí ten samý policista jako na odcizení mé Felicie. Říkám mu "před časem mi tu ukradli Felicii a vy jste to sepisoval" Policista povídá "ano, vím pamatuju si". Já opáčím "a ptal jsem se co koupit, aby to neukradli, vy jste odpověděl japonce, tak koupím Primeru, soused/kamarád taky a koukejte i ta je pryč.
Policista ani nezvedl hlavu od papírů a odvětil " japonci se nekradou, ale Primery ty mizí jako ***" ;-)
Tak to já mám jednu (nakonec) úsměvnou historku s Feldou z minulýho pátku. Naplánoval jsem výlet do Rumburka (Loreta, kamenný strom života, křížová cesta v Jiřetíně, fotbal-golf atp.). Ráno, jak by prohlásil Pepík Kemrů, ch.calo a ch.calo, ale postupně se to celkem umoudřilo. Před Jiřetínem pod Jedlovou je takový interesantní esíčko, který si normálně užívám, ale za mokra opravdu piánko. No a jak tam přijíždím, vidím Feldu kombi ve škarpě, pravou stranou opřenou o strom a uvnitř pohyb. Výstražný blinkry, stavím a chystám se obhlídnout, jestli nebude třeba pomoc. No, než jsem se stačil pořádně vyhrabat z auta, z Feldy vyběhl mládenec, bleskurychle strhal obě SPZ a zmizel v dáli. >:-[]
Felda je opravdu dobré auto. Líbí se mi jednoduchá konstrukce a odolnost. Jezdil jsem ve Felicii, která měla najeto 320 000 km a jezdila fakt parádně. Je pravda, že 1.3 není kdoví jak výkonná, ale je to spolehlivý a dobrý motor. Motor 1.6 je pak už o něčem jiném. Jezdí perfektně a má dostačující výkon. Jediná nevýhoda je velká koroze. Často potkávám felicie s prorezlými prahy a podběhy a některé mají již vyměněné páté dveře. Jinak se jedná o nenáročné auto a podle mého názoru bude naše silnice brázdit hodně dlouho.... Navíc zachovalé Felicie se prodávají i za 35 000 Kč a z bazaru zmiznou během chvilky....
se mi líbila a doteď se mi líbí, elegantní auto. A to i vevnitř. Facelift s maskou z oktávky byl krok špatným směrem, byla to velká huba na malý ksicht.
Felicia byla zásadní model pro celou českou ekonomiku...
... protože spoustu výrobců autosoučástek předpřipravila na přechod výroby od "východního socialistického Favoritu" k "západní kapitalistické Octavii" a posléze pro spoustu výrobců všemožných koncernů. Felicia byla něco mezi tím a tak pro ně nebyl přechod až takový hardcore zlom....
Vozil jsem se v hodně Feliciích. Jednu mají rodiče pořád doma. Pravda, vždycky to byl kombík, ale od úplně základní 1.3 bez posilovače, bez takovou tu běžnou výbavu v 1.6, až po jeden extrémní firemní kousek, který nějakej tátův kolega kdysi objednal a nechal tam namontovat, co šlo. Víceméně to vycházelo dost podobně, jako mizerně vybavená Octavie, ale mělo to šíbr, klimu, alu kola, airbagy, počítač, tuším, že snad i vyhřívání sedaček.
Táta v tom odvozil skoro všechen nábytek. Co se nevešlo dovnitř, to se vezlo na střeše. Třeba moje deska stolu, která v 90 vypadala, že nám brzo odlítne.
Ten kousek, který je doma, to už taková sláva není. Přeci jen, těch 18 let tam je znát a taky to, že protikorozní ochrana byla prostě mizerná. Nebýt tohohle přešlapu, nejspíš by těch Felicií jezdilo i dnes ještě mnohem víc. Ta naše prošla na jaře docela rozsáhlým servisem a popravdě, když jsem viděl fotky odstrojeného auta, tak už bych s tím nejel tak, jak jsem s tím jezdil, když jsem měl čerstvý papíry.
Jak už se tu psalo, tak 1.6 má při krátkých cestách spotřebu kolem 8-9. Když dostávala svůj nájezd někam k 28 tisícům za rok s tím, že každá cesta měla aspoň 50 km, tak se to pohybovalo kolem 7.5
Jediná dnešní výhoda je, že díly jsou skoro zadarmo a nejdražší na tom všem je čas mechanika.
Poslední auto pro lidi :-! ;-\ Auto, které s minimálními náklady na servis a údržbu dokáže plnit potřeby rodinného vozu. Prostornost přímo neuvěřitelná. Kdyby to ve výrobě prohnali pozinkem, tak tu budou dalších 25 let, takhle je to bohužel sžírá jak rakovina...
Čím ale budou jezdit normální lidi, až jim jejich Felicie shnijou...? Snad jedinou rozumnou alternativou je Dacia.
Ona ta spolehlivost fabii bude trošku lepší, takže nebude muset do servisu tak často.
A pokud někdo najede ročně 5 - 10 tis. km tak ta dnešní fabiie v pohodě vydrží bez závady 10 let.