Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Benzinové motory Volkswagenu dostanou filtr pevných částic

Volkswagen chce snížit emise také u svých benzinových motorů. Podobně jako Mercedes je vyzbrojí filtrem pevných částic.
Zpět na článek
22. 6. 2016 15:17
22. 6. 2016 15:25
22. 6. 2016 18:39
22. 6. 2016 19:18
22. 6. 2016 21:40
22. 6. 2016 21:38
22. 6. 2016 15:17
23. 6. 2016 15:11
22. 6. 2016 15:18
22. 6. 2016 21:42
22. 6. 2016 15:47
22. 6. 2016 16:13
22. 6. 2016 16:23
22. 6. 2016 16:41
22. 6. 2016 16:45
22. 6. 2016 17:05
22. 6. 2016 16:49
22. 6. 2016 17:06
22. 6. 2016 17:13
22. 6. 2016 19:25
22. 6. 2016 20:16
23. 6. 2016 09:45
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
23. 6. 2016 10:04
23. 6. 2016 13:57
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
23. 6. 2016 15:17
22. 6. 2016 19:57
22. 6. 2016 20:17
23. 6. 2016 13:01
22. 6. 2016 20:05
22. 6. 2016 23:16
22. 6. 2016 23:19
23. 6. 2016 08:42
23. 6. 2016 09:42
23. 6. 2016 09:43
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
22. 6. 2016 17:52
22. 6. 2016 21:37
22. 6. 2016 22:34
22. 6. 2016 23:02
Správně!
Konečně se tím potlačí neekologické, slabé a žravé benzínové motory! >:D
Rozbalit vlákno
15
22. 6. 2016 15:17
Re: Správně!
Citigo žere klidně i 4 na sto. Já vím. Je to moc...
Re: Správně!
Dieselová Fabia mé ženy jezdila za míň už před 15 lety. Palivo 30% řepková nafta :-!
22. 6. 2016 15:25
Re: Správně!
Ano a za jakou cenu. 8-s
22. 6. 2016 16:49
Re: Správně!
To je fajn. Jen škoda že většina z těch co jezdí v autě za tebou už umřela na rakovinu plic. No neva, nejdůležitější je že vy jste měli levný palivo.
Avatar - WinDiesel
22. 6. 2016 17:07
Re: Správně!
Ty ale krásně kecáš !!! Tvojí logikou viděno už jsme víceméně všichni mrtví ... jako v blábolech jsi skutečně number 1 !!! >:D
22. 6. 2016 16:37
Re: Správně!
To Laguna s 1,9 Dci taky a to je 2x větší >:D
Avatar - Ozzman
22. 6. 2016 18:39
Re: Správně!
Muj rekord je 4,3, ale co bych se s tím páral když sem ji mohl dát napít a pěkně zacernit auto zamnou:)
Avatar - AUDIRS6
22. 6. 2016 19:18
Re: Správně!
pockaj ked mne dojdu grose a poßere sa DPF na tej 4.2 TDI ( ked bude )...
Dieselova lokomotiva bude oproti mne Prius ! >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Hittman
22. 6. 2016 21:38
Re: Správně!
Není se co divit, auto váží jak z papíru a odpor kastly je také asi menší než u Traficu, že.... ;-)
22. 6. 2016 15:17
Re: Správně!
Koukám, že tady má někdo škodolibou trapnou radost. Povíme si, až bude ta naftová znouzecnost na ústupu. ;-)
Avatar - WinDiesel
22. 6. 2016 17:09
Re: Správně!
To už se řešilo asi tak 10000000 x ale nějak pořád na ústupu nafťáky nejsou. A jestli chtěli ve VW spáchat rituální sebevraždu, tak ať diesely přestanou vyrábět a okamžitě na jejich místo nastoupí Opel, Mercedes, francouzské značky ale i Kia/Hyundai a nakonec i Japonci. Už se všichni těší až to VW udělá.
Avatar - Barry Lyndon
22. 6. 2016 17:56
Re: Správně!
VW si u spolkové vlády (resp. Evropské komise) prolobuje takové zdanění nafty (v poměru k benzinu), jaké jemu vyhovuje. Takže kdyby se VW rozhodl skončit s diesely, prosadí takové nastavení daní, že s nimi budou muset skončit i všichni ostatní.
Cca mezi lety 1985-2005 nízké zdanění nafty skvěle sloužilo jako VW (i dalším evropským výrobcům) v boji s japonskou (a posléze korejskou) konkurencí na evropském trhu. Proto je taky Evropa jako jediný kontinent světa zamořená dieselovým smradem.
Nicméně z roku na rok může být všechno jinak - záleží, co si usmyslí starejch Peich a spol.
23. 6. 2016 15:11
Re: Správně!
Skurvený Volkswagen...
22. 6. 2016 15:18
Zaujimavwe
Je uz pripraveny aj ten spravwny software? >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hittman
22. 6. 2016 21:42
Re: Zaujimavwe
Benzin 2.04, aktualizace bude v roce 2018 >:-[]
22. 6. 2016 15:21
chci videt filtr pro naftak a benzinak stejneho vykonu vedle
nejspis, ze z jednoho naftového by bylo 5 benzinovych.
je dobře, ze budem dýchat ještě cistsi vzduch, ještě aby vw zvazil to zastaveni vyroby dyzlu tak, ze vyrobu dyzlu opravdu zastavi
Rozbalit vlákno
4
22. 6. 2016 15:38
Re: chci videt filtr pro naftak a benzinak stejneho vykonu v
as jim to zacnou ruzne po svete zakazovat tak jako v USA, tak to pujde rychle, sve do tohohle kolotoce jeste rekne Cina a diesel to ma spocitany :-) oni jiz ted musej podlejzat u dieselu cenou jak samotnych aut (kde se jim to vrati na servisu) tak se podlejza cenou samotneho paliva, a az jim tu spotrebni dan narovnaj ..... :-)

nejvtipnejsi je, ze sami Nemci dieselu verej mnihem min nez ostatni staty Evropy, takze nebejt exportu, tak diesel zarizli davno, odhaduju ze budou ve VW radi kdys se s dieselem dostanou s tema pokutama co jim hrozej tak nejak na nulu a budou to moct odepsat s cistym stitem
Re: chci videt filtr pro naftak a benzinak stejneho vykonu v
Chtěl bych vidět filtr pro nafťák a benzíňák stejnéhou krouticího momentu vedle sebe. Výrobu benzíňáků je třena rychle zastavit, nebo je alespoň brutálně zdanit, nebo vlivem globálního oteplování zahyneme. Pozítří si na mne vzpomeňte! :-!
Avatar - WinNatural
22. 6. 2016 17:14
Re: chci videt filtr pro naftak a benzinak stejneho vykonu v
To už by Tě nemuselo zajímat, protože při rozmnožení sazometů bys dřív zhebnul na rakovinu plic než by se stačila planeta dlouhodobě oteplit o desetiny stupňů ;-)
Avatar - Ada je zase tady
23. 6. 2016 20:42
Re: chci videt filtr pro naftak a benzinak stejneho vykonu v
Benzínové motory jsou smrtící, ne diesely. Zavři se do garáže na hodinu s nastartovaným benzínem a dieselem. Hádej, v kterém případě přežiješ? :-!

Benzínové motory nás odsoudí k smrti z důvodu vyvolání globálního oteplování vlivem nadměrné produkce CO2 [odkaz]
22. 6. 2016 15:27
Vo VW sú zrazu pápežskejší ...
ako pápež!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - DRBNUTY
22. 6. 2016 15:47
Filter
Dufam, ze aj benzinove auta s filtrom budu nevhodne na kratke jazdy v meste tak ako tie naftove...Na jazdu po meste sa zacnu pouzivat kone a osly...
Rozbalit vlákno
24
22. 6. 2016 16:13
Re: Filter
Do mesta jedine atmosfera. Nemusis ohrievat olej, dochladzovat turbo a riesit karbon. Horsie to je ak jazdis mesto + mimo a potrebujes univerzal car, nie ze by to s atmosferov neslo, ale dnes uz zozenies iba 1.4i alebo 1.6i, casto s 5st prevodovkou.
Ten filter pre benziny bude mensi a ma stat okolo 140euro - asi cena pre automobilku. U Medveda bude - hlavne na 500SL - bude za ine prachy. Predpoklada sa rychla regeneracia a hlavne pomalsie zaplnanie nez u nafty, ale prve kusy mozu mat problem. Dnes sa auta ladia na prevych zakaznikoch.
VW ho ale spoji s katalyzatorom, aby viac zarobil na vymenach. Kat este s obratom preda na drahe kovy a zarobi este viac.
22. 6. 2016 16:23
Re: Filter
U každého motoru musíš nechat "ohřát" olej. Je jedno jestli je to atmo, nebo je přeplňovaný.
VW si připravuje půdu pro elektrifikaci. Protože za pár let už budou normy na emise pro spalovací motory tak nesmyslné, že splnění by stálo jak výrobce, tak koncového zákazníka spousty peněz. A navíc některé státy se chystají na zákaz spalovacích motorů, a ten kdo nebude mít možnost nabídkou adekvátní vozy na elektro, tak bude v těžký nevýhodě. Osobně nejsem vůbec příznivcem elekto auto, ale bohužel budoucnost je už taková.
22. 6. 2016 16:41
Re: Filter
Keď vidím na cestách tie avie, tatrovky, V3S, žiguláky, ... tak je jasné, že na zákaz spaľovacích motorov si ešte počkáme. ;-)
Avatar - _Karel_
22. 6. 2016 16:45
Re: Filter
Od kdy nemusíš u atmo řešit karbon?? Dnes je většina atmo přímovstřik..
22. 6. 2016 17:05
Re: Filter
U novych atmo to jo.
22. 6. 2016 16:49
Re: Filter
Když si člověk koupí Mazdu, tak ta má 2.0 benzin atmo a jezdí dobře ve městě i mimo. ;-)
22. 6. 2016 17:06
Re: Filter
Neni to ten co toci na dalnici vic, nez 1.6ka?
22. 6. 2016 17:13
Re: Filter
To nevím. Mně je jedno jestli mi to točí 4000 otáček na dálnici. Na otáčky nejezdím.
22. 6. 2016 19:25
Re: Filter
Počkej ono ti to přestane být jedno časem. Zkus na kole jet rychlostí x na nejlehčí převod a potom si tam dej nějaký optimální a schválně s kterým dál dojedeš. Ten motor je na tom stejně :-!
22. 6. 2016 20:16
Re: Filter
A zkus jet na tom kole stále na nejtěžší převod i do kopců a pak si dej nějaký optimální a schválně s kterým dál dojedeš.
O to optimální jde,pro některý může být vyšší otáčky než pro jiný. :-!
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
23. 6. 2016 09:45
Re: Filter
Sky benzinove motory od Mazdy pracuju s kompresnym pomerom, aky nema ziadne iny seriovo vyrabany motor.

Tomu je prisposobena konstrukcia.

Logicky dosledok - motor v Mazde ma ine parametre/poziadavky/spravanie ako lubovolny iny motor.
23. 6. 2016 10:04
Re: Filter
Cize je hlucnejsi, lebo ma vacsiu kompresiu.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
23. 6. 2016 13:57
Re: Filter
A na to si prisiel ako?
23. 6. 2016 15:17
Re: Filter
Si este nepocul komorkovy diesel s kompresiou 19-20 a novsi s 15kou?
Avatar - Ada je zase tady
23. 6. 2016 20:45
Re: Filter
"Sky benzinove motory od Mazdy pracuju s kompresnym pomerom, aky nema ziadne iny seriovo vyrabany motor."

Co to blábolíš? 1,9 TDI měl kompresní poměr 20 >:D
22. 6. 2016 19:57
Re: Filter
Ok. Jestli seš k tomu ještě hluchej, tak chápu, že ti vytočenej motor nevadí. >:D
22. 6. 2016 20:17
Re: Filter
Některé motory netočí sice tolik otáček,ale zato duní daleko více v nižších. >:D
23. 6. 2016 13:01
Re: Filter
To máš pravdu, ovšem nic ti nebrání v takovým případě podřadit, aby motor neduněl v nízkých otáčkách. Jenže když už seš na poslední rychlosti a žádnou vyšší nemáš, tak holt ten řev musíš poslouchat.
Avatar - _Karel_
22. 6. 2016 20:05
Re: Filter
2600ot. při 130kmh. Je to moc? ;-)
22. 6. 2016 23:16
Re: Filter
To máš ten slabší s těžšími převody, že?
23. 6. 2016 08:42
Re: Filter
Tak po Vás bych auto nechtěl.
Olej přeci plní stejnou funkci u benzínu i dieselu a tudíž v obou se musí ohřát. Doufám že nejste technik.
23. 6. 2016 09:42
Re: Filter
Toyota auris 1.6, klidně i jejich vct (když na to pořádně šlápneš, tak se to chová jako automat).
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
23. 6. 2016 09:43
Re: Filter
Do mesta jedine hybrid s atmosferou - zatial najvhodnejsie a najuniverzalnejsie riesenie.

Nepotrebujem sa spoliehat na zatial slabu infrastrukturu dobijacich stanic, zato mam k dispozicii siet benziniek, na ktore ale chodim len zriedka.
Avatar - CommonUser
22. 6. 2016 17:52
Bez vstreku
Staci si kupit benzinove auto bez priameho vstreku a netreba riesit filter. Je ich cim dlaej menej, ale este su napr. od Toyoty.
Mazda Sky-G je priamovstrek vztahuje sa na nu Euro6 - pocet pevnych castic.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barry Lyndon
22. 6. 2016 18:03
Re: Bez vstreku
i některé TSI přímý a nepřímý vstřik alespoň kombinují, což se zdá jako relativně snesitelné řešení. Ve městě v režimu nepřímého vstřiku mikrosaze nevznikají a mimo město to není taková tragedie...
22. 6. 2016 18:42
Výborně.....
další kujvítko za kupičku peněz, když se to posejří.....nějak se ty prachy vrátit do kasy koncernu musí........Oh pardon..Oni to dělají pro tu ekolooogiju..... jako s tím měřením emisí....všechno pro blaho řidiče........
Rozbalit vlákno
21
Avatar - twistedTSD
22. 6. 2016 19:54
Re: Výborně.....
Příchod benzínového DPF se očekával dávno před dieselgate.
22. 6. 2016 20:15
Re: Výborně.....
očekával.......ale nepřicházel............ a voilá - už je tady - rok a něco po vypuknutí dieselgatě.... jdeme vylepšovat obraz a zisk...
22. 6. 2016 21:38
Re: Výborně.....
S dieselgate to nijak nesouvisí, souvisí to s novými normami v EU. Jako první to ohlásil Mercedes a budou následovat všichni ostatní.
[odkaz]
22. 6. 2016 22:50
Re: Výborně.....
tak jo. nikterak to nesouvisí s potřebou vylepšit si pověst a s ekonomikou VAG. Budu si to chvilku myslet.
Avatar - _Karel_
22. 6. 2016 23:17
Re: Výborně.....
Tak vylepšit si pověst- to jo, to snad nikdo nepopírá.
Avatar - twistedTSD
23. 6. 2016 00:20
Re: Výborně.....
Opravdu si nemyslím, že by VAG dobrovolně začal do milionů nových vozů montovat zbytečné zařízení v hodnotě x tisíc proto, aby si vylepšil image. Ten VAG, který zmenšil pravá zrcátka či se částečně vzdal víceprvku v nižší střední třídě.

Navíc i tvá teorie o image je hodně přitažená za vlasy. Drtivé většině zákazníků je množství vypouštěných pevných částic úplně jedno, vesměs je netrápí ani celá dieselgate. Naopak, mnohem více je bude trápit, že mají v autě další ku*vítko. Takový tah by se koncernu rozhodně nemohl vyplatit (ekonomicky).

A nezapomínej, že VAG není první, kdo benzínové DPF hodlá přivést na trh.
22. 6. 2016 23:37
Re: Výborně.....
Z části nepřicházel, protože technika postupuje (mimo jiné se zvyšují vstřikovací tlaky) a výrobci se mu chtěli vyhnout, protože to zvedá cenu (když je to zbytečné a neudělá to i konkurence, budeš v nevýhodě). Zrovna u VW říkali, že jim nedává smysl vyvíjet dvě řady (TDI a TSI) drahých motorů; kdyby tedy došlo k tomu, že zážehové motory půjdou cestou vznětových, jedny by odepsali.

Z části, protože změny v normách byly oddáleny, zážehové motory stále ještě nemají plnohodnotné Euro6 (méně přísná metodika měření plus vyšší limit na počet pevných částic, co si vybavuji). Plnou verzi mají dostat s 6c, která má přijít 9/2017 pro nově homologovaná auta, respektive 9/2018 pro již homologovaná. Nic nového.

Vem si, že Toyota nebo Audi už před nějakou dobou zavedly kombinaci přímého a nepřímého vstřikování. Očekávalo se, že snad i 6c půjde zvládnout bez filtrů, ale jisté to nebylo, protože to dlouho nebylo finalizované. Je možné, že tenhle boj vzdali. Je možné, že vycítili příležitost je zavést s minimálním dopadem.
Avatar - CommonUser
23. 6. 2016 08:14
Re: Výborně.....
To je co za volovinu:
"zážehové motory stále ještě nemají plnohodnotné Euro6 (méně přísná metodika měření plus vyšší limit na počet pevných částic, co si vybavuji)."

Preco mali 25 rokov naftaky slabsie normy ??? Ako to, ze dieselgate padla na naftu ?
Zeby sa im benzin nechcelo merat ???

Toyota ma plnohodnotne Euro6, ze si VW odpisal atmosfery, to je ich blbost.
Kludne moze VW predavat tu 1,6 MPI, co ju ma skoda na Ukrajine.
Avatar - AUDIRS6
23. 6. 2016 09:40
Re: Výborně.....
"Kludne moze VW predavat tu 1,6 MPI, co ju ma skoda na Ukrajine."
Ano, mozu. Lenze zvysovala by im flotilove emisie CO2 - oproti podobne vykonnemu 1.2 TSI, alebo po novom 1.0 TSI. :-! A prevychova kupujucich uz pokrocila takym sposobom, ze tie motory by asi tvorili absolutne minoritne %, koli ktoremu sa im neoplati homologovat ten model pre EU... :-!
22. 6. 2016 20:00
Re: Výborně.....
Doufám, že se to bude prodávat jako náhradní díl za "normální" peníze a ne předražený, aby to pak všichni houfně kuchali. Ale fakt je že benzínový auto toho sajrajtu moc neprodukuje, takže by životnost DPF nemusela být vůbec problém a bude to součástka, která přežije auto.
22. 6. 2016 20:16
Re: Výborně.....
tak od 20-80k se určitě vejdou....
23. 6. 2016 12:57
Re: Výborně.....
Myslíš kilometrů kolik vydrží nebo cenu kolik bude stát náhradní díl. :-)
23. 6. 2016 14:58
Re: Výborně.....
Obojí ;-) . Ne ne. Původně jsem myslel cenu, ale jaks to napsal, tak si mne na chvilku fakt rozsekal :yes:
22. 6. 2016 23:10
Re: Výborně.....
Benzínové auto ma hlavne vysokú teplotu výfukových plynov takže regenerácia môže prebiehať bez "špecialných režimov" pri každom zošliapnutí plynu to umožní spraviť malý zásobník a umiestniť ho blízko zvodov. Jeho cena by mohla byť o rad nižšia ako pri DPF pre chrochty, ale cenotvorba automobiliek je často mimo a druhovýroba hneď dostupná asi nebude.
Avatar - _Karel_
22. 6. 2016 20:11
Re: Výborně.....
Tuhle logiku moc nechápu. Výrobně to bude samozřejmě dražší než bez a až se to posejří, koupí si to (druhý až třetí majitel) často neznačkový, ne? Mi to přijde jednoznačně pro výrobce jako mínusová záležitost. Podobný jako tvrdit, že do auta montují v základu ABS, aby víc vydělali.
22. 6. 2016 20:14
Re: Výborně.....
pro výrobce minusová záležitost? jak jsi na to přišel? Jako, že by to výrobci dělali jako charitativní akci? Zkus mi o tom něco povídat.....
Avatar - _Karel_
22. 6. 2016 20:23
Re: Výborně.....
Prodají auto s DPF dráž, než bez? O těch, jak píšeš, 20-80k?
22. 6. 2016 20:46
Re: Výborně.....
ale no tak, to mne zkoušíš, že? Tak jo..... jasně, že nebudou tak blbý a zavedou řady, kde to smáznou nějakou lepší výbavou a marketingem. Například věříš, že navigace, kterou si tam necháš za 30 kolíků namontovat má tu cenu? tak ok - 3500,- v těch množstvích, co to koncern bere.... To samé bude s cenou tohohle dílu - jasně, že Ti ho neprodají v autě dráž, ale až ti odejde do věčných lovišť, tak mi napiš cenu....
o tom, kolik lidi dávali za náhradní DPF se popsali stohy. Když tenhle díl stál skoro půlku ceny auta - ojetiny na trhu.
Avatar - _Karel_
22. 6. 2016 21:23
Re: Výborně.....
[odkaz]

Filtr se s velkou pravděpodobností dožije konce záruky, velmi pravděpodobně se dožije servisování auta mimo autorizák. Ne, že by si origo filtr nikdo nekoupil, ale při cenách neorigo filtrů těch rozhazovačů moc nebude. Ne dost na to, aby to VW tahalo z dieselgate.
22. 6. 2016 22:53
Re: Výborně.....
pořád si myslím, že je to fajn přístup. pro toho, kdo auto pustí kolem 120000km do světa. Stejně tak si myslím, že to nebude součástka v ceně nového katalyzátoru z druhovýroby. Nejsem si úplně jist, kolib bude druhovýrobců těhle filtrů, stejně tak jako u DPF - ona to totiž technologicky pro výrobu není zase taková junda jako katík. A nezapomínej, že halíře dělaj talíře. Kolik VW prodá aut s tímto novým inštrumentem? Kolik vydělá, když na každém kusu vydělá 100Eur? (spíš 300, ale buďme u země...)
23. 6. 2016 12:59
Re: Výborně.....
Akorát že cena za DPF pro automobilku je nesrovnatelně nižší takže za DPF dá reálně tak 1000 korun a ty ušetří na autě někde jinde.
22. 6. 2016 20:31
VW mozno opusti vyvoj dieselovych motorov
Este zaujimave sprava zo vcera:

Matthias Mueller sa nedavno v novinach vyjadril, ze buduce investicie autobiliky do vyzkumu dieselovych motorov su otazne. Na pricine su hlavne znizujuce sa emisne limity, ktore budu musiet automobily v buducnosti dodrziavat a tym padom aj ekonomicka navratovost dalsieho vyzkumu v tomto smere.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hittman
22. 6. 2016 21:37
Tak
po vyhynutí atmosféry tohle. No kde má rád auta, má již jednu z posledních šancí na kup. Další kravina, se kterou budou problémy...
Rozbalit vlákno
0
22. 6. 2016 21:41
No potěš koště
To snad ve Spolkovém Islámsko-Germánském Chalifátu zjistili, že prorok Mohamed povolil pravověrným jen elekromobily, ne? :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Googlit
22. 6. 2016 22:34
Emise
Zlepseni emisi u benzinovych motoru VW je dobra zprava pro vsechny. Pokud se jim to povede dokonce o 90% tak je to senzace. Velkou neznamou je pro me ale tim padem co chteji udekat s naftou... v konkurenci takovych benzinaku se naftak nebude moct ani nastartovat.
Rozbalit vlákno
1
22. 6. 2016 23:02
Re: Emise
vědci v Německu dokonce přišli na to, jak docílit 99% snížení emisí u koncernových vozů....když jim zakážou nastartovat.................. jenom se to nesmí pouštět mezi lidi, aby se toho nechytli zelení...
23. 6. 2016 09:09
Ďábel tkví v detailu
Ďábel tkví v detailu. Půjde o otevřený pasivní filtr (dodatečně si jej montovali někteří majitelé dieselů v Německu, nemůže se ucpat, nemá žádné čidla, regeneruje se pouze pasivně) nebo o uzavřený filtr s aktivní regenerací ("klasický" filtr používaný o dnešních dieselů) ?
Rozbalit vlákno
2
23. 6. 2016 15:02
Re: Ďábel tkví v detailu
Tak ten pasivni by byl asi fajn. Nejsa technik, možná se mylně domnivam, že jeho účinnost bude řádově nižší a dopad na flotilové emise nezajímavý. Nebo?
23. 6. 2016 15:25
Re: Ďábel tkví v detailu
Ano, účinnost je nižší. Ale pokud to umožní splnit daný limit, tak je to OK.
26. 6. 2016 12:32
Pro miláška....
co dává mínusy ke všem mým příspěvkům, již z tradice svého olbřímího ega..broučku - několik jsi jich vynechal....polepši se a dělej to pořádně ;-)
Rozbalit vlákno
0