Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Benzinové motory Volkswagenu dostanou filtr pevných částic

David Bureš
Diskuze (83)
Volkswagen chce snížit emise také u svých benzinových motorů. Podobně jako Mercedes je vyzbrojí filtrem pevných částic.

VW Group po loni vypuklém emisním skandálu více myslí na ochranu životního prostředí. Z toho důvodu chce pracovat na ekologičtějších agregátech. Jednou z novinek budou i benzinové motory s filtrem pevných částic.

Příchod takových agregátů oznámil generální ředitel koncernu VW Group Matthias Müller na letošní výroční valné hromadě, kde akcionářům vůbec poprvé prezentoval i budoucí strategický plán automobilky, tzv. Strategie 2025.

Filtrů pevných částic v zážehových motorech se dočkáme již za rok. Jako první jimi budou vyzbrojeny přeplňované benzinové čtrnáctistovky v modelech Volkswagen Tiguan (1.4 TSI) a Audi A5 (1.4 TFSI), a to počínaje červnem 2017. Volkswagen věří, že toto řešení sníží emise dotyčných agregátů až o 90 %. Do roku 2022 by VW Group měl prodávat až sedm milionů aut s filtrem pevných částic ročně.

Volkswagen není první automobilkou, která chce zážehové motory s filtrem pevných částic zavést do velkosériové výroby. Před měsícem o použití tohoto řešení informoval Mercedes, který techniku již dva roky testuje na modelu S 500. Právě třída S dostane benzinové motory s filtrem pevných částic jako první model stuttgartské značky, a to už v rámci blížícího se faceliftu. Do budoucna by se však filtr pevných částic měl objevit ve všech mercedesech poháněných benzinem.

Důležitou součástí budoucích plánů koncernu je pak elektrifikace nabídky. Koncern věří, že do roku 2030 budou třetinu celosvětových prodejů tvořit vozy poháněné elektřinou. Proto chce VW Group do roku 2025 na trh uvést 30 modelů s čistě elektrickým pohonem. „Předpokládáme, že do té doby budeme prodávat dva až tři miliony elektroaut ročně. To bude představovat významný, odhadem 25%, podíl našich prodejů,“ tvrdí Müller.

Koncern se v tuto chvíli zaměřuje na bateriové elektromobily, nezapomíná ale ani na auta s palivovými články. „Pokud jde o vývoj palivových článků, hodláme zůstat v pohotovosti i v této oblasti. A my budeme připraveni, až uzraje čas,“ odhaluje plány v této oblasti generální ředitel největšího evropského výrobce aut.

Müller na výroční valné hromadě též oznámil, že německé úřady povolily úpravu dalšího milionu automobilů se softwarem rozeznávajícím emise. Do servisů tak už mohou postupně zamířit modely Volkswagen (passat, tiguan, caddy, golf), Seat (exeo), Škoda (superb) i Audi (A3, A4 a Q5). „Desítky tisíc majitelů budou v následujících týdnech informováni a požádáni o zajetí do servisu,“ říká k tomu šéf německé automobilky.

David Bureš
Diskuze (83)
26. 6. 2016 12:32
Pro miláška....
co dává mínusy ke všem mým příspěvkům, již z tradice svého olbřímího ega..broučku - několik jsi jich vynechal....polepši se a dělej to pořádně ;-)
Avatar - Ada je zase tady
23. 6. 2016 20:45
Re: Filter
"Sky benzinove motory od Mazdy pracuju s kompresnym pomerom, aky nema ziadne iny seriovo vyrabany motor."

Co to blábolíš? 1,9 TDI měl kompresní poměr 20 >:D
Avatar - Ada je zase tady
23. 6. 2016 20:42
Re: chci videt filtr pro naftak a benzinak stejneho vykonu v
Benzínové motory jsou smrtící, ne diesely. Zavři se do garáže na hodinu s nastartovaným benzínem a dieselem. Hádej, v kterém případě přežiješ? :-!

Benzínové motory nás odsoudí k smrti z důvodu vyvolání globálního oteplování vlivem nadměrné produkce CO2 [odkaz]
23. 6. 2016 15:25
Re: Ďábel tkví v detailu
Ano, účinnost je nižší. Ale pokud to umožní splnit daný limit, tak je to OK.
23. 6. 2016 15:17
Re: Filter
Si este nepocul komorkovy diesel s kompresiou 19-20 a novsi s 15kou?