Ekonomika
V tabulce máte u dvou slabších motorizací uvedeno v závorce že se jedná o současnou generaci motoru, ale pokud se nepletu tak současná generace tohoto motoru má objem 2148 a ta nová 2143, přitom výkony budou v modelech C200 CDI a C220 CDI u obou generací shodné. Pokud bych si teď objednával nové céčko tak bych u prodejce trval na objemu 2143!
novym motorom 2.2 mercedes celkom zavari aj BMW. 220CDI 2.0d a 250CDI 23d.
Ale BlueEFFICENCY pre 250CDI??? Pre vyse 200k motor? Pneumatiky s nizkym valivym odporom? (citaj hlucne na hrubom asfalte a nepodrzia v zakrute, co pri RWD a relativne tazkom motore...). Snad spravim BlueEFFICENCY pre 200 CDI, tam mi to dava zmysel
Ale BlueEFFICENCY pre 250CDI??? Pre vyse 200k motor? Pneumatiky s nizkym valivym odporom? (citaj hlucne na hrubom asfalte a nepodrzia v zakrute, co pri RWD a relativne tazkom motore...). Snad spravim BlueEFFICENCY pre 200 CDI, tam mi to dava zmysel
Ekologie je u aut jen taková marketingová hantýrka
no BMW asi nezavaří, protože těch výkonů dosahuje při vyšším zdvihovém objemu (a ten se projeví hlavně na vyšším točivém momentu), při posuzování v různých anketách spadne tenhle motor do kategorie do 2,5 litru a nikoli do 2,0 jako diesely BMW. Tím samozřejmě nic neříkám o tom, který z těch motorů je lepší, to opravdu netuším. Mám jen rád když se srovnává srovnatelné a ty dvě deci objemu navíc u mercedesu nejsou nezanedbatelné, pro srovnání se stačí projet s motorem stejné značky se stejným rozdílem ve zdvihovém objemu, třeba u Fordu Mondeo 2.0 TDCI a 2.2 TDCI.
mne sa ale prave 2.2 pre 4valec zda idealna moznost... Na anketu motor roka sa mozem... 😄 Keby som si auto a motor, nezaujima ma to tak
2.0 TDCI a 2.2 TDCI - no 2.0 je taka ostrejsia, ale hlavne su to uplne ine motory. 2.2 je blok od PSA, ford uz len upravil. Je ale zaujimave, ze podla mnohych ludi jazdi lepsie ako 2.2 HDI, ktora ma dve asymetricke seriove turba (a ford ma klasicky jedno)
2.0 TDCI a 2.2 TDCI - no 2.0 je taka ostrejsia, ale hlavne su to uplne ine motory. 2.2 je blok od PSA, ford uz len upravil. Je ale zaujimave, ze podla mnohych ludi jazdi lepsie ako 2.2 HDI, ktora ma dve asymetricke seriove turba (a ford ma klasicky jedno)
stara 220CDI fakt dost hucala, aky je novy 4valce neviem, ale 320 CDI je kultura velmi slusna :yes:
Skor moze trochu vadit (pri vyssich rychlostiach 170+) aerodynamicky hluk okolo spatnych zrkadiel, ale na motor by som sa nestazoval...
ten zvuk ale musel byt mazec 😄 :yes: