Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C 250 CDI BlueEFFICIENCY na českém trhu za 899.000,-Kč

Ondřej Láník Ondřej Láník 4. 11. 2008 • 19:37
13
22
Zobrazit náhledy (13)
Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C
Nový čtyřválcový motor má premiéru v třídě C, ale dostane se ke slovu i v GLK a v nové generaci třídy E. Nejmenší sedan s třícípou hvězdou s ním dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7 sekund, ale spotřeba činí jen 5,2 l/100 km.

Nový motor se známým objemem 2143 cm3 dosahuje ve vrcholné verzi s dvojitým přeplňováním výkonového maxima 150 kW ve 4200 ot./min, točivý moment 500 Nm je k dispozici od 1600 ot./min. Model C 250 CDI zvládá sprint z klidu na 100 km/h za pouhých 7 sekund. V kombinovaném cyklu si řekne o 5,2 litru nafty na 100 kilometrů.

Prvním působištěm nového silného čtyřválce je model C 250 CDI BlueEFFICIENCY. Mercedes-Benz jej uvádí zvláštní zaváděcí pětitisícovou sérií Prime Edition se zvýhodněnou výbavou.

Provedení BlueEFFICIENCY má standardně několik opatření, které přímo ovlivňují jízdní odpory nebo provozní podmínky motoru. Celá podlaha je například zespodu zakrytovaná, zrcátka mají speciálně tvarované kryty s nižším aerodynamickým odporem, pneumatiky mají o 10 % nižší valivý odpor a posilovač řízení je řízen managementem, který uzavíráním ventilu dále snižuje ztráty. O vhodném okamžiku přeřazení šestistupňové ručně řazené převodovky informuje nový ukazatel na přístrojovém štítu.

Za necelých 900 tisíc Kč dostanete v Německu model, vycházející z výbavy Avantgarde. Automobil je standardně dodáván s koly z lehkých slitin a pneumatikami 205/55 R16, ale kdo je ochoten slevit z extrémně nízké spotřeby, dostane bez příplatku šestnáctipalcová kola ve sportovním sedmipaprskovém designu (rovněž s pneumatikami 205/55 R16) nebo sedmnáctipalcová lehká kola s pěticí zdvojených paprsků obutých do nízkoprofilových pneumatik o rozměrech 225/45 R17 vpředu a 245/40 R17 vzadu.

Mezi položky bohaté sériové výbavy patří také přístroj Audio 20, který disponuje klávesnicí pro zadávání telefonních čísel a rádiových frekvencí a také rozhraní Bluetooth. Koberečky s nápisem „Prime Edition“ poukazují na prominentní postavení tohoto nového modelu.

V nabídce jsou čtyři metalické barvy: černá obsidian, stříbrné palladium a iridium a exkluzivní diamantová bílá.

Mercedes-Benz třídy C - čtyřválcová CDI
MotorizaceC 200 CDI BE (současná gen.)C 220 CDI (současná gen.)C 250 CDI BE (nová gen.)
Zdvihový objem [cm3]214821482143
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]100/3800125/3800150/4200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]270/1600-3400400/2000500/1600-1800
Max. rychlost [km/h]220229250
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,48,57,0
Komb. spotř. [l/100 km]5,15,95,2
První cena [Kč]769.000,-813.000,-899.000,-

Pozn. BE = BlueEFFICIENCY

Nový naftový čtyřválec nahradí čtyři stávající naftové agregáty a v několika výkonových stupních se objeví v různých modelových řadách, a to uložen jak napříč, tak podélně. Kromě třídy C se počítá s využitím tohoto čtyřválce také ve třídě E a v nové třídě GLK. Vzhledem k jeho dosahovaným výkonům bude moci nahradit i objemově silnější motory v těžších vozech, což povede k poklesu spotřeby těchto modelů.

Související články

Témata
Avatar - sushi7474
6. 11. 2008 18:10
Re: Hluk 220 CDI
Hmm, neviem - mam rocne W204 220 CDI a domnievam sa, ze o motore sice viem, ale zeby bol obtazny, to teda nie.

Skor moze trochu vadit (pri vyssich rychlostiach 170+) aerodynamicky hluk okolo spatnych zrkadiel, ale na motor by som sa nestazoval...
5. 11. 2008 10:12
Re: 250CDI fajn, ale ekologia?
no BMW asi nezavaří, protože těch výkonů dosahuje při vyšším zdvihovém objemu (a ten se projeví hlavně na vyšším točivém momentu), při posuzování v různých anketách spadne tenhle motor do kategorie do 2,5 litru a nikoli do 2,0 jako diesely BMW. Tím samozřejmě nic neříkám o tom, který z těch motorů je lepší, to opravdu netuším. Mám jen rád když se srovnává srovnatelné a ty dvě deci objemu navíc u mercedesu nejsou nezanedbatelné, pro srovnání se stačí projet s motorem stejné značky se stejným rozdílem ve zdvihovém objemu, třeba u Fordu Mondeo 2.0 TDCI a 2.2 TDCI.
Avatar - jpor (RSKa)
4. 11. 2008 23:46
Re: Palec nahoru
aj preto som objednal 320 CDI miesto 250 CDI :-!
Avatar - WinDiesel
4. 11. 2008 18:55
Re: Palec nahoru
250 CDI je nový OM651 s úplně novou generací piezovstřikovačů, bude výrazně méně hlučný.
4. 11. 2008 16:12
Re: Hluk 220 CDI
Já ho slyšel jen z venku a tesilky se mi chvěly, jako za mlada ;-)
Články odjinud