Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Legendy východního bloku: To nejlepší z postsovětské éry

Turbulentní éru rozpadu východního bloku přežily jen ty nejsilnější značky. Ty však v průběhu let nabídly opravdu zajímavá díla.
Zpět na článek
7. 7. 2016 06:48
7. 7. 2016 07:38
7. 7. 2016 09:45
7. 7. 2016 08:52
7. 7. 2016 09:46
7. 7. 2016 13:23
8. 7. 2016 00:24
8. 7. 2016 03:34
7. 7. 2016 09:55
Avatar - Uživatel_5340709
6. 7. 2016 08:28
V tom ruským
krámu ještě nikdo pořádně neseděl, ale už je to to nejlepší z bývalého východního bloku. Ten článek psal Gilgit?
Rozbalit vlákno
18
6. 7. 2016 08:37
Re: V tom ruským
No vidíš. A v tý jedničkový Octávce seděl kdekdo, a světe div se, taky tam je. :-) To si holt, každej může vybrat, jak se mu zachce. ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
6. 7. 2016 09:26
Re: V tom ruským
Právě proto že se osvědčila, tak tam má právo být. ;-)
6. 7. 2016 16:31
Re: V tom ruským
Aha, tak to jo. Ale je to tvůj názor. Stejně jako má názor autor na ten - dle tebe- "ruskej krám". Tyhle články jsou absolutně zbytečné.

Já bych tam osobně jedničkovou Octávku nedal, protože nepřinesla automobilové Evropě nic nového. Takže legendou mohl být maximálně ten Golf IV. Ale ten zas nebyl z východního bloku. Maximálně jsme si my Češi mohli připadat zas jako součást vyspělejší Evropy. Stejně jako si můžou připadat Rumuni s Dacií. A jako se smějeme my Rumunům, smějí se zápaďáci nám. To si holt přiznejme.

Mimochodem, že se nepozastavíš nad tím, jak nás autor řadí do východního bloku? :-) A tady se přitom ten východ tak nenosí... ;-)
Avatar - Panamira
6. 7. 2016 19:04
Re: V tom ruským
Jitrnice, kterou svět neviděl.
7. 7. 2016 08:20
Re: V tom ruským
OI. přinesla bývalému východnímu bloku první reálně konkurenceschopné auto, které nevzniklo pouhým přehozením znaků na masce a zadním víku.
Takže za mě tam jednoznačně patří.
Avatar - lamal
7. 7. 2016 09:50
Re: V tom ruským
vznikla prave prehodenim znaku na masce .... s trochou nadsazky samozrejme, nechcem brat zasluhu skody ako takej na octavii... predsa len aj napriek cudzej technike mohla postavit spatne nezaujimave auto a to sa nestalo
7. 7. 2016 11:00
Re: V tom ruským
Tak prave Oktavia 1 bola prezleceny Golf III (IV) a karoseriou liftback a niekolkorocnym oneskorenim. Samozrejme ze vzhladom k stavu nasich trhov to bol u nas trhak, ale to by bolo skoro akekolvek auto odvodene od vozidla nizsej strednej triedy v danej dobe...

Ja by som ako zlomove auto videl skor Fabiu 1, ktora naozaj bola pokrokova aj v zapadoeuropskom meritku a realne po nej bol dopit aj mimo SR & CR.
7. 7. 2016 16:40
Re: V tom ruským
Octavia bola a je trhák v celej Európe.
Avatar - Barrichello
8. 7. 2016 00:41
Re: V tom ruským
Za červen se prodalo 13 vozů značky Lada a 14 Uazů.

Celkem za 6 měsíců letošního roku se prodalo 55 Lad (jedná se o šedý dovoz, ofiko dovoz nefunguje) a 33 UAZů. slušná čísla, že.

V ojetinách se dovezlo 10 Kamazů a 1 ZIL, taková perlička.

Ale nikdo to nekupuje, víme >:D
7. 7. 2016 16:37
Re: V tom ruským
Octavia tam patrí.
Priniesla Európe prvý úspešný liftback, na platforme nižšej strednej triedy. A prvú postsocialistickú Škodu, ktorá bola na špičkovej západnej úrovni. Bola úspešná a hlavne založila úspešný rod.
Avatar - Barrichello
8. 7. 2016 00:49
Re: V tom ruským
69 155 škodovek vyřazeno v letošním roce, dalších 4751 vyvezeno do ciziny >:D

Nových prodáno 43 658 ks.

Nebýt olítaných werků z rajchu a vymetení dalších smetišt po Evropě, je to vymírající značka v čr. >:D
8. 7. 2016 03:37
Re: V tom ruským
Vymírající značka u nás, už to nehul, nebýt starých kraksen koupených za bolševika (nic jiného nebylo, takže jsou jich mračna), vypadala by statistika trochu jinak.
Avatar - Barrichello
9. 7. 2016 10:23
Re: V tom ruským
Cisla hovori jasne: uz 2 roky se vyveze a vyradi vic aut nez se proda novych. Zahranuji to bazarovi kovbojove s olitanymi a stocenyma werkama z rajchu. Nevyrazuji se jen 120ky to si na tezkem omylu. Hojne se vyrazuji facka feldy jedickovy oktavky a uz i prvni fabie + samo totalky a zapomenute poloprevody
Avatar - Barrichello
6. 7. 2016 20:32
Re: V tom ruským
Hlavně co dělá jedničková Oktávka v provnání s SUV?

Když tam chtěli dát jedničkovou oktávku, měli tam dát Logan a Prioru, když chtěli mermomocí výhru Oktávky. Pokud tam chtěli dát SUV, neměli tam cpát šáde nebo tam dát Yeti, ale to oproti Xray ani dusteru teda žádná výhra není, za svojí cenu
7. 7. 2016 13:20
Re: V tom ruským
A kdo ta auta porovnává? Oktávka tam má právo být jako první.
Avatar - cechblog
7. 7. 2016 17:08
Re: V tom ruským
Prioru >:D >:D >:D bolševiku ty máš neskutečně vymyto!
Avatar - Barrichello
8. 7. 2016 00:23
Re: V tom ruským
Stalinisto, Priora je přímá konkurence Oktávky. Srovnávejme srovnatelné....

Pokud to berete čistě jako reprezentanta a to nejlepší z východu, má tam být Vesta.
Avatar - maxi!
6. 7. 2016 08:48
rozdiel v smerovani na vychode....
samozrejme najdolezitejsie zmena bola predaj Skodovky do nemeckych ruk a to zabezpecilo cez VW slusny uspech nie len vo vychodnom bloku. :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Auto CZ
6. 7. 2016 09:20
Odkedy je Ochtávka východnou legendou?
>:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - lamal
7. 7. 2016 09:51
Re: Odkedy je Ochtávka východnou legendou?
ty sa tu stavas vychodnou legendou
6. 7. 2016 10:05
Podivné počty...
Fiat 124 byl představen počátkem roku 1966, takže v době ukončení produkce klasických Žigulíků v roce 2012 uběhlo od premiéry jejich konstrukčniho vzoru 46 let (a od zahájení produkce v Togliatti 42 let). Vůbec proto nechápu, jak se autor článku dopracoval k číslovce 32??? >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - CHerokee
6. 7. 2016 20:01
Zarážející
Pamatuju si jak za bolševika všichni v rodinách a u piva nadávali, že tu máme jen auta z Východu. A jak by chtěli tamto a ono ze Západu. A když něco ze Západu někdo přivezl, byl král. A bylo to oprávněné, komanči náš vlastní automobilový a motocyklový průmysl z velké části pohřbili a to, co zůstalo, zaostávalo za světem. No a dnes, kdy si můžeme koupit téměř cokoliv, tak někteří z pro mě nepochopitelných důvodů, zase kupují auta z Východu - ať už jde o Ladu nebo hlavně Daciu. Mě by k tomu asi nic nedonutilo dobrovolně koupit druhořadou techniku a kvalitu.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Barrichello
6. 7. 2016 20:29
Re: Zarážející
Cena a technika, vše je o ceně a technice.

Dacia i Lada sou levné, ukaž mi co koupíš za cenu Dusteru nebo Xrax či Nivy ze západu v 4x4.

A u osobáků jde u Lady o techniku, osvědčená 1,6 atmo nebo 1,7 či 1,8 atmo je určitě spolehlivější jak tříválcový chcápák HTP nebo profláklé šroty TSI s praskajícími rozvodáky a žrouti oleje.

Taky kolik stojí servis a ND u Lady a Dacie a kolik u západních aut.....
Avatar - CHerokee
6. 7. 2016 21:39
Re: Zarážející
To přece není o tom. Tak nemusím mít 4x4 nebo pošetřím ještě, nebo koupím ojeté. Ale proč bych kupoval Rumuna, když za stejné peníze můžu koupit něco ze Západu. Dacie mimochodem mají nejvíce závad vůbec dle různých srovnání (např. ADAC). Nedivím se, vždyť v Rumunsku je takový bordel...
Avatar - Barrichello
6. 7. 2016 22:34
Re: Zarážející
Něco ze západu co projede to co Duster stojí o 200 tis víc, to co Niva (mimo Suzuki Jimmy) tak o 300-400. Trošku rozdíl....

Fabia ve výbavě co má nejdražší Kalina II stojí cca 450 000 , Oktávka ve výbavě nejvyšší Vesty tak 550-600.
A to máš pod kapotou TSI >:D >:D

Logan a Sandero s automatem stojí 300, Kolik stojí nejlevnější Fabie a Oktávka s automatem?

Atd. atd.
Avatar - CHerokee
6. 7. 2016 22:53
Re: Zarážející
Nechceš ale naznačit, že ty Dustery co se prodávají a další Dacie jezdí v terénu, že? Kolik z nich 1 %?

A určitě je lepší škodovka, ford, volkswagen nebo Francouz než rumunská Dacia nebo ruská Lada.
Avatar - eLzyx
7. 7. 2016 07:35
Re: Zarážející
nemusím mít 4x4? To přeci není stejné rozhodování jako mít či nemít vyhřívané sedačky. Buďto tu 4x4 potřebuju (zeměměřič, chalupář, lesník, horolezec, lyžař ...) nebo ne.
Avatar - CHerokee
7. 7. 2016 08:20
Re: Zarážející
95 % lidí, co jezdí s 4x4 ji nepotřebuje. Je to móda.
Avatar - Blue Sun
6. 7. 2016 20:47
Re: Zarážející
Pro mě je zase nepochopitelné, proč největší antikomunisti ostatním komunisticky nařizují, co si mají kupovat... Ty a topten, dva vzory hlouposti.
Avatar - CHerokee
6. 7. 2016 21:37
Re: Zarážející
A co já ti nařizuju dopr*ele....ale je vidět, že sis to vztáhl k sobě, tak jsem ti šlápl na bebí.
Avatar - beibej
6. 7. 2016 21:52
Re: Zarážející
ty jsi ale ko ko t...
Avatar - CHerokee
6. 7. 2016 22:00
Re: Zarážející
A to jsi poznal jak? >:D
Avatar - Blue Sun
6. 7. 2016 22:25
Re: Zarážející
Mrkne a vidí.
Avatar - CHerokee
6. 7. 2016 22:51
Re: Zarážející
Akorát, že na mě nemrkne a tedy nevidí. ;-\
8. 7. 2016 07:48
Re: Zarážející
Stačia tvoje príspevky ...
Avatar - Blue Sun
6. 7. 2016 22:24
Re: Zarážející
Mluvil jsem snad o sobě, ty ubožáčku? Ne, mluvil jsem o tobě... O tvém způsobu hodnocení a pohrdání lidmi, kteří si koupí jiné, než západní auto.
Avatar - CHerokee
6. 7. 2016 22:51
Re: Zarážející
Potrefená husa se vždycky ozve. Já jsme nic o pohrdání nepsal, to ty máš zjevně mindrák.
Avatar - Ozzman
7. 7. 2016 06:48
Téma
Já nevím, co tu všichni brečíte. I když jsou všechny automobilky dopovány západem, tak z pohledu postsovětských zemí, kam bohužel patříme a na které se zaměřovaly články předchozího "seriálu", je to naprosto správně pojato, nebo jsme se vymanili z náruči sovětského svazu dříve, než před rokem 1989?

K těm legendám, já si myslím, že právě Octavia tu má to pravé místo, protože se prosadila i na západě a hojně se prodává po celé Evropě.

Stejně sem patří Duster, je to obdoba, ale myslím, že Octavií se zatím prodalo o dost více, že?

A X ray? Ten nechápu..... To když už, tak bych sem radši dal Fabii, nebo Superb. Jiné takto úspěšné auto, které nese značku východní automobilky, se mezinárodně moc neprosadilo, možná ještě nějaký Logan nebo Sandero?
Rozbalit vlákno
7
Avatar - eLzyx
7. 7. 2016 07:38
Re: Téma
místo X-ray bych tam dal Nivu. Ta se také prodávala po celé Evropě a řekl bych, že relativně úspěšně. Zejména v severských zemích.
Avatar - Ozzman
7. 7. 2016 09:45
Re: Téma
Jenže Niva neni postsovětská, ale ještě ryze sovětská >:-[] >:D Ta jen přežila dodnes >:D
Avatar - Barrichello
7. 7. 2016 08:52
Re: Téma
Duster a Logan se jako Reanult prodávaly v Jižní Americe, rusku atd.
Lada se svého času prodávaly ve Finsku, Kanadě, Islandu, Turecku, Sýrii, Argentině a já nevím kde ještě....

Takže to jenom tak k mezinárodnímu úspěchu
Avatar - Ozzman
7. 7. 2016 09:46
Re: Téma
Jo a Lada tam nějak výrazně zasáhla do prodejů třeba západoEvropským automobilům? Byť jen třeba ve stejné velikostní kategorii?
7. 7. 2016 13:23
Re: Téma
Správně napsáno....prodávaly. Dneska šrot.
Avatar - Barrichello
8. 7. 2016 00:24
Re: Téma
Jistě. Takže Vesta a Xray sou horší jak krabice 210x a Samara nám chceš namluvit?

HAHAHAHA
8. 7. 2016 03:34
Re: Téma
Aby ti ten smích nezaskočil.

Tak to vůbec nebylo myšleno. Naopak, za bolševika se většinou ve stejném státě prodávalo asi 10x více Lad než Škodovek, platilo to skoro úplně.

Dnes, stovky či tisíce (v Německu desetitisíce) Škod, jednotky či max. desítky Lad.

Tak jsem to myslel.
Avatar - lamal
7. 7. 2016 09:55
clanok ??
takto od veci clanok som tu uz davno nezastihol
Rozbalit vlákno
0