Aha, tak to jo. Ale je to tvůj názor. Stejně jako má názor autor na ten - dle tebe- "ruskej krám". Tyhle články jsou absolutně zbytečné.
Já bych tam osobně jedničkovou Octávku nedal, protože nepřinesla automobilové Evropě nic nového. Takže legendou mohl být maximálně ten Golf IV. Ale ten zas nebyl z východního bloku. Maximálně jsme si my Češi mohli připadat zas jako součást vyspělejší Evropy. Stejně jako si můžou připadat Rumuni s Dacií. A jako se smějeme my Rumunům, smějí se zápaďáci nám. To si holt přiznejme.
Mimochodem, že se nepozastavíš nad tím, jak nás autor řadí do východního bloku? :-) A tady se přitom ten východ tak nenosí... ;-)
OI. přinesla bývalému východnímu bloku první reálně konkurenceschopné auto, které nevzniklo pouhým přehozením znaků na masce a zadním víku.
Takže za mě tam jednoznačně patří.
vznikla prave prehodenim znaku na masce .... s trochou nadsazky samozrejme, nechcem brat zasluhu skody ako takej na octavii... predsa len aj napriek cudzej technike mohla postavit spatne nezaujimave auto a to sa nestalo
Tak prave Oktavia 1 bola prezleceny Golf III (IV) a karoseriou liftback a niekolkorocnym oneskorenim. Samozrejme ze vzhladom k stavu nasich trhov to bol u nas trhak, ale to by bolo skoro akekolvek auto odvodene od vozidla nizsej strednej triedy v danej dobe...
Ja by som ako zlomove auto videl skor Fabiu 1, ktora naozaj bola pokrokova aj v zapadoeuropskom meritku a realne po nej bol dopit aj mimo SR & CR.
Octavia tam patrí.
Priniesla Európe prvý úspešný liftback, na platforme nižšej strednej triedy. A prvú postsocialistickú Škodu, ktorá bola na špičkovej západnej úrovni. Bola úspešná a hlavne založila úspešný rod.
Vymírající značka u nás, už to nehul, nebýt starých kraksen koupených za bolševika (nic jiného nebylo, takže jsou jich mračna), vypadala by statistika trochu jinak.
Cisla hovori jasne: uz 2 roky se vyveze a vyradi vic aut nez se proda novych. Zahranuji to bazarovi kovbojove s olitanymi a stocenyma werkama z rajchu. Nevyrazuji se jen 120ky to si na tezkem omylu. Hojne se vyrazuji facka feldy jedickovy oktavky a uz i prvni fabie + samo totalky a zapomenute poloprevody
Hlavně co dělá jedničková Oktávka v provnání s SUV?
Když tam chtěli dát jedničkovou oktávku, měli tam dát Logan a Prioru, když chtěli mermomocí výhru Oktávky. Pokud tam chtěli dát SUV, neměli tam cpát šáde nebo tam dát Yeti, ale to oproti Xray ani dusteru teda žádná výhra není, za svojí cenu
Fiat 124 byl představen počátkem roku 1966, takže v době ukončení produkce klasických Žigulíků v roce 2012 uběhlo od premiéry jejich konstrukčniho vzoru 46 let (a od zahájení produkce v Togliatti 42 let). Vůbec proto nechápu, jak se autor článku dopracoval k číslovce 32??? >:D
Pamatuju si jak za bolševika všichni v rodinách a u piva nadávali, že tu máme jen auta z Východu. A jak by chtěli tamto a ono ze Západu. A když něco ze Západu někdo přivezl, byl král. A bylo to oprávněné, komanči náš vlastní automobilový a motocyklový průmysl z velké části pohřbili a to, co zůstalo, zaostávalo za světem. No a dnes, kdy si můžeme koupit téměř cokoliv, tak někteří z pro mě nepochopitelných důvodů, zase kupují auta z Východu - ať už jde o Ladu nebo hlavně Daciu. Mě by k tomu asi nic nedonutilo dobrovolně koupit druhořadou techniku a kvalitu.
Dacia i Lada sou levné, ukaž mi co koupíš za cenu Dusteru nebo Xrax či Nivy ze západu v 4x4.
A u osobáků jde u Lady o techniku, osvědčená 1,6 atmo nebo 1,7 či 1,8 atmo je určitě spolehlivější jak tříválcový chcápák HTP nebo profláklé šroty TSI s praskajícími rozvodáky a žrouti oleje.
Taky kolik stojí servis a ND u Lady a Dacie a kolik u západních aut.....
To přece není o tom. Tak nemusím mít 4x4 nebo pošetřím ještě, nebo koupím ojeté. Ale proč bych kupoval Rumuna, když za stejné peníze můžu koupit něco ze Západu. Dacie mimochodem mají nejvíce závad vůbec dle různých srovnání (např. ADAC). Nedivím se, vždyť v Rumunsku je takový bordel...
nemusím mít 4x4? To přeci není stejné rozhodování jako mít či nemít vyhřívané sedačky. Buďto tu 4x4 potřebuju (zeměměřič, chalupář, lesník, horolezec, lyžař ...) nebo ne.
Já nevím, co tu všichni brečíte. I když jsou všechny automobilky dopovány západem, tak z pohledu postsovětských zemí, kam bohužel patříme a na které se zaměřovaly články předchozího "seriálu", je to naprosto správně pojato, nebo jsme se vymanili z náruči sovětského svazu dříve, než před rokem 1989?
K těm legendám, já si myslím, že právě Octavia tu má to pravé místo, protože se prosadila i na západě a hojně se prodává po celé Evropě.
Stejně sem patří Duster, je to obdoba, ale myslím, že Octavií se zatím prodalo o dost více, že?
A X ray? Ten nechápu..... To když už, tak bych sem radši dal Fabii, nebo Superb. Jiné takto úspěšné auto, které nese značku východní automobilky, se mezinárodně moc neprosadilo, možná ještě nějaký Logan nebo Sandero?
Duster a Logan se jako Reanult prodávaly v Jižní Americe, rusku atd.
Lada se svého času prodávaly ve Finsku, Kanadě, Islandu, Turecku, Sýrii, Argentině a já nevím kde ještě....