Novinky

Zpět na článek

Legendy východního bloku: To nejlepší z postsovětské éry

48 komentářů

Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
krámu ještě nikdo pořádně neseděl, ale už je to to nejlepší z bývalého východního bloku. Ten článek psal Gilgit?
Futurista
No vidíš. A v tý jedničkový Octávce seděl kdekdo, a světe div se, taky tam je. 😄 To si holt, každej může vybrat, jak se mu zachce. 😉
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Právě proto že se osvědčila, tak tam má právo být. 😉
Futurista
Aha, tak to jo. Ale je to tvůj názor. Stejně jako má názor autor na ten - dle tebe- "ruskej krám". Tyhle články jsou absolutně zbytečné.

Já bych tam osobně jedničkovou Octávku nedal, protože nepřinesla automobilové Evropě nic nového. Takže legendou mohl být maximálně ten Golf IV. Ale ten zas nebyl z východního bloku. Maximálně jsme si my Češi mohli připadat zas jako součást vyspělejší Evropy. Stejně jako si můžou připadat Rumuni s Dacií. A jako se smějeme my Rumunům, smějí se zápaďáci nám. To si holt přiznejme.

Mimochodem, že se nepozastavíš nad tím, jak nás autor řadí do východního bloku? 😄 A tady se přitom ten východ tak nenosí... 😉
Avatar - Panamira
Panamira
Jitrnice, kterou svět neviděl.
webpaja
OI. přinesla bývalému východnímu bloku první reálně konkurenceschopné auto, které nevzniklo pouhým přehozením znaků na masce a zadním víku.
Takže za mě tam jednoznačně patří.
Avatar - lamal
lamal
vznikla prave prehodenim znaku na masce .... s trochou nadsazky samozrejme, nechcem brat zasluhu skody ako takej na octavii... predsa len aj napriek cudzej technike mohla postavit spatne nezaujimave auto a to sa nestalo
Redmex
Tak prave Oktavia 1 bola prezleceny Golf III (IV) a karoseriou liftback a niekolkorocnym oneskorenim. Samozrejme ze vzhladom k stavu nasich trhov to bol u nas trhak, ale to by bolo skoro akekolvek auto odvodene od vozidla nizsej strednej triedy v danej dobe...

Ja by som ako zlomove auto videl skor Fabiu 1, ktora naozaj bola pokrokova aj v zapadoeuropskom meritku a realne po nej bol dopit aj mimo SR & CR.
peterle
Octavia bola a je trhák v celej Európe.
Avatar - Anonym
Anonym
Za červen se prodalo 13 vozů značky Lada a 14 Uazů.

Celkem za 6 měsíců letošního roku se prodalo 55 Lad (jedná se o šedý dovoz, ofiko dovoz nefunguje) a 33 UAZů. slušná čísla, že.

V ojetinách se dovezlo 10 Kamazů a 1 ZIL, taková perlička.

Ale nikdo to nekupuje, víme >😁
peterle
Octavia tam patrí.
Priniesla Európe prvý úspešný liftback, na platforme nižšej strednej triedy. A prvú postsocialistickú Škodu, ktorá bola na špičkovej západnej úrovni. Bola úspešná a hlavne založila úspešný rod.
Avatar - Anonym
Anonym
69 155 škodovek vyřazeno v letošním roce, dalších 4751 vyvezeno do ciziny >😁

Nových prodáno 43 658 ks.

Nebýt olítaných werků z rajchu a vymetení dalších smetišt po Evropě, je to vymírající značka v čr. >😁
Pete66
Vymírající značka u nás, už to nehul, nebýt starých kraksen koupených za bolševika (nic jiného nebylo, takže jsou jich mračna), vypadala by statistika trochu jinak.
Avatar - Anonym
Anonym
Cisla hovori jasne: uz 2 roky se vyveze a vyradi vic aut nez se proda novych. Zahranuji to bazarovi kovbojove s olitanymi a stocenyma werkama z rajchu. Nevyrazuji se jen 120ky to si na tezkem omylu. Hojne se vyrazuji facka feldy jedickovy oktavky a uz i prvni fabie + samo totalky a zapomenute poloprevody
Avatar - Anonym
Anonym
Hlavně co dělá jedničková Oktávka v provnání s SUV?

Když tam chtěli dát jedničkovou oktávku, měli tam dát Logan a Prioru, když chtěli mermomocí výhru Oktávky. Pokud tam chtěli dát SUV, neměli tam cpát šáde nebo tam dát Yeti, ale to oproti Xray ani dusteru teda žádná výhra není, za svojí cenu
Pete66
A kdo ta auta porovnává? Oktávka tam má právo být jako první.
Avatar - cechblog
cechblog
Prioru >😁 >😁 >😁 bolševiku ty máš neskutečně vymyto!
Avatar - Anonym
Anonym
Stalinisto, Priora je přímá konkurence Oktávky. Srovnávejme srovnatelné....

Pokud to berete čistě jako reprezentanta a to nejlepší z východu, má tam být Vesta.
Avatar - Googelit
Googelit
>😁 >😁 >😁
Avatar - maxi!
maxi!
samozrejme najdolezitejsie zmena bola predaj Skodovky do nemeckych ruk a to zabezpecilo cez VW slusny uspech nie len vo vychodnom bloku. :-!
Avatar - Auto CZ
Auto CZ
>😁 >😁 >😁
Avatar - lamal
lamal
ty sa tu stavas vychodnou legendou
Arese
Fiat 124 byl představen počátkem roku 1966, takže v době ukončení produkce klasických Žigulíků v roce 2012 uběhlo od premiéry jejich konstrukčniho vzoru 46 let (a od zahájení produkce v Togliatti 42 let). Vůbec proto nechápu, jak se autor článku dopracoval k číslovce 32??? >😁
Avatar - CHerokee
CHerokee
Pamatuju si jak za bolševika všichni v rodinách a u piva nadávali, že tu máme jen auta z Východu. A jak by chtěli tamto a ono ze Západu. A když něco ze Západu někdo přivezl, byl král. A bylo to oprávněné, komanči náš vlastní automobilový a motocyklový průmysl z velké části pohřbili a to, co zůstalo, zaostávalo za světem. No a dnes, kdy si můžeme koupit téměř cokoliv, tak někteří z pro mě nepochopitelných důvodů, zase kupují auta z Východu - ať už jde o Ladu nebo hlavně Daciu. Mě by k tomu asi nic nedonutilo dobrovolně koupit druhořadou techniku a kvalitu.
Avatar - Anonym
Anonym
Cena a technika, vše je o ceně a technice.

Dacia i Lada sou levné, ukaž mi co koupíš za cenu Dusteru nebo Xrax či Nivy ze západu v 4x4.

A u osobáků jde u Lady o techniku, osvědčená 1,6 atmo nebo 1,7 či 1,8 atmo je určitě spolehlivější jak tříválcový chcápák HTP nebo profláklé šroty TSI s praskajícími rozvodáky a žrouti oleje.

Taky kolik stojí servis a ND u Lady a Dacie a kolik u západních aut.....
Avatar - CHerokee
CHerokee
To přece není o tom. Tak nemusím mít 4x4 nebo pošetřím ještě, nebo koupím ojeté. Ale proč bych kupoval Rumuna, když za stejné peníze můžu koupit něco ze Západu. Dacie mimochodem mají nejvíce závad vůbec dle různých srovnání (např. ADAC). Nedivím se, vždyť v Rumunsku je takový bordel...
Avatar - Anonym
Anonym
Něco ze západu co projede to co Duster stojí o 200 tis víc, to co Niva (mimo Suzuki Jimmy) tak o 300-400. Trošku rozdíl....

Fabia ve výbavě co má nejdražší Kalina II stojí cca 450 000 , Oktávka ve výbavě nejvyšší Vesty tak 550-600.
A to máš pod kapotou TSI >😁 >😁

Logan a Sandero s automatem stojí 300, Kolik stojí nejlevnější Fabie a Oktávka s automatem?

Atd. atd.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Nechceš ale naznačit, že ty Dustery co se prodávají a další Dacie jezdí v terénu, že? Kolik z nich 1 %?

A určitě je lepší škodovka, ford, volkswagen nebo Francouz než rumunská Dacia nebo ruská Lada.
Avatar - eLzyx
eLzyx
nemusím mít 4x4? To přeci není stejné rozhodování jako mít či nemít vyhřívané sedačky. Buďto tu 4x4 potřebuju (zeměměřič, chalupář, lesník, horolezec, lyžař ...) nebo ne.
Avatar - CHerokee
CHerokee
95 % lidí, co jezdí s 4x4 ji nepotřebuje. Je to móda.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Pro mě je zase nepochopitelné, proč největší antikomunisti ostatním komunisticky nařizují, co si mají kupovat... Ty a topten, dva vzory hlouposti.
Avatar - CHerokee
CHerokee
A co já ti nařizuju dopr*ele....ale je vidět, že sis to vztáhl k sobě, tak jsem ti šlápl na bebí.
Avatar - beibej
beibej
ty jsi ale ko ko t...
Avatar - CHerokee
CHerokee
A to jsi poznal jak? >😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Mrkne a vidí.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Akorát, že na mě nemrkne a tedy nevidí. ;-\
Lovap
Stačia tvoje príspevky ...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Mluvil jsem snad o sobě, ty ubožáčku? Ne, mluvil jsem o tobě... O tvém způsobu hodnocení a pohrdání lidmi, kteří si koupí jiné, než západní auto.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Potrefená husa se vždycky ozve. Já jsme nic o pohrdání nepsal, to ty máš zjevně mindrák.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já nevím, co tu všichni brečíte. I když jsou všechny automobilky dopovány západem, tak z pohledu postsovětských zemí, kam bohužel patříme a na které se zaměřovaly články předchozího "seriálu", je to naprosto správně pojato, nebo jsme se vymanili z náruči sovětského svazu dříve, než před rokem 1989?

K těm legendám, já si myslím, že právě Octavia tu má to pravé místo, protože se prosadila i na západě a hojně se prodává po celé Evropě.

Stejně sem patří Duster, je to obdoba, ale myslím, že Octavií se zatím prodalo o dost více, že?

A X ray? Ten nechápu..... To když už, tak bych sem radši dal Fabii, nebo Superb. Jiné takto úspěšné auto, které nese značku východní automobilky, se mezinárodně moc neprosadilo, možná ještě nějaký Logan nebo Sandero?
Avatar - eLzyx
eLzyx
místo X-ray bych tam dal Nivu. Ta se také prodávala po celé Evropě a řekl bych, že relativně úspěšně. Zejména v severských zemích.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže Niva neni postsovětská, ale ještě ryze sovětská >😒] >😁 Ta jen přežila dodnes >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Duster a Logan se jako Reanult prodávaly v Jižní Americe, rusku atd.
Lada se svého času prodávaly ve Finsku, Kanadě, Islandu, Turecku, Sýrii, Argentině a já nevím kde ještě....

Takže to jenom tak k mezinárodnímu úspěchu
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo a Lada tam nějak výrazně zasáhla do prodejů třeba západoEvropským automobilům? Byť jen třeba ve stejné velikostní kategorii?
Pete66
Správně napsáno....prodávaly. Dneska šrot.
Avatar - Anonym
Anonym
Jistě. Takže Vesta a Xray sou horší jak krabice 210x a Samara nám chceš namluvit?

HAHAHAHA
Pete66
Aby ti ten smích nezaskočil.

Tak to vůbec nebylo myšleno. Naopak, za bolševika se většinou ve stejném státě prodávalo asi 10x více Lad než Škodovek, platilo to skoro úplně.

Dnes, stovky či tisíce (v Německu desetitisíce) Škod, jednotky či max. desítky Lad.

Tak jsem to myslel.
Avatar - lamal
lamal
takto od veci clanok som tu uz davno nezastihol