Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Ojetý Ford Focus 2. generace: Více dieselů i kvality

91 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
Jiný motor už ne, ani do Forda.... jsou to dva dni, kdy jsem skončil s naším 1.6EB v odstavném pruhu na dálnici v hustém šedém kouři, jen tak tak jsem stačil zastavit. Auto je ještě v záruce a má najeto 22 000 Km.... Doteď nevím, co se stalo, internetová fóra i mezinárodně tyto motory jen chválí a tento problém se asi nikomu ještě nestal....... čekám na vyjádření servisu... Takovýto průser s tak malým nájezdem sem zažil doteď jen s Oktávkou TSI 😐

Takže, Ford jedině v naftě.... Ideál 2.0 TDCI - nyní 223 tisíc najeto a naprosto bezvadné auto.
kyklop
No počkaj, o chvíľu sem vletí topten a ten ti to zráta >😁 . Potom to bude bla bla benzín, bla bla tsi, bla bla on sa rozhodival medzi tdi a tsi 😄 >😁
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
jj
FORD JAKO ŠPATNÁ STRANA AMERIKY NADÁLE EVROPU DUSÍ DÍZLEM [odkaz] PŘEBERTE SI TO SAMI HOŠI [odkaz]
NENÍ AMERIKA JAKO AMERIKA - AŤ ŽIJE TESLA [odkaz] :yes:
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
topten
vidim, ze se ti o me snad i zda >😁 >😁 >😁

ale zpet k clanku
tenhle clanek (a nejen ten), se snazi vyvolat dojem, ze nejlepsi co ceskyho motoristu muze potkat, je dyzl a to nejlepe dyzl bez filtru i kdyz zplodiny z naftovych motoru zpusobuji rakovinu plic a mocoveho mechyre...

a ja se ptam
proc ACZ dlouhodobe vytvari dojem, ze dyzl bez filtru je pro motoristu to nejlepsi??? neni to treba tim, ze prave tyhle coudici auta zpusobujici rakovinu se sem zacnou ze zapadu jeste vic hrnout, protoze po vzoru parize se naftakum bude zakazovat vjezd do mest a lidi na zapade, kteri si vazi sveho zdravi, se jich budou o to vic zbavovat a ACZ je nejak zainteresovany na tom, aby se tady ty auta kupovaly?? proc ACZ pred takovymi auty naopak nevaruje ve smyslu zdravotniho ohrozeni ale i tak, ze je jen otazkou casu, kdy podobny zakazy budou i u nas?

a k tomu tvemu ocernovani 1.8tsi - porovnej emise testovanyho focusu vyrobenyho v cervnu 2009, tedy s euro4 bez fitru a 1.8tsi vyrobenyho taky v cervnu 2009, tedy s euro4.
zatimco ten naftovej je coudici popelnice, ta 1.8tsi vpodstate plni i soucasnou euro6b.

a jeste pribeh z dnesniho rana
jedu do prace a na krizovatce vyrazi maly auto a za nim oblak dymu. zapinam vnitrni okruh, ktery ten smrad, jedy a rakovinu snad castecne odfiltruje a za chvili dojizdim celkem hezky ford fusion, ktery sice uz min ale stale znatelne coudi.
a tak jsem pred volbou, jestli se za nim udusit, jestli zastavit a pockat nez ten smrad odvane cas, nebo ho predjet i kdyz mam na tachometru pres 110. zvitezila samozrejme ta posledni varianta, i kdyz se chlapec snazil ... abych se za nim udusil ...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já si myslím, že bys měl takovéto řidiče ještě zastavit, poučit a případně profackovat! Co si to vůbec dovolují a ještě ti navíc ujíždět? S naftovým čoudícím motorem?! Tam se pak může všechno!
topten
mozna si poridim sit, a po predjeti ji na nej hodim >😁
co to je za dobytka, ze s takovym autem vubec jezdi???
Avatar - Ozzman
Ozzman
To nevim, ale fakt bych takovymu sebral papíry >😒]
ryccardo
To je jednoduchý. Pro motoristu je nejlepší to co funguje a není to jen pojízdná kasička. Ten motor splňuje EURO4, tak o co jde. Pokud z auta vyrazí oblak dýmu, tak je na něm něco špatně. To ale běžně EURO4 motory, který nejsou vylágrovaný nebo pseudo načipovaný nedělají. Nemůžeš ale všechny TDI motory házet do jednoho pytle. A neboj taky mi vadí tyhle čoudící čiplý šroty
topten
je to podobny jako s ockovanim deti. ockovani je povinne s výjimkou ze zdravotnich duvodu. rozsiruje se ale moda, ze rodice, co se chteji odlisovat, deti ockovat nedavaji. když je většina deti ockovanych a jen par ne, nic se nedej a diky ockovanejm detem jsou ochraneny i ty neockovany. když to bude třeba 50 na 50, problém budou mit uz všechny deti. ty deti co jsou neockovane kvuli rozmaru rodicu tak parazituji na tech co ockovane jsou a ohrozuji zejmena deti co jsou neockovane ze zdravotnich duvodu.

podobne to je s naftaky, když jich bude jen par, nic moc se nedeje a jen parazituji na tech ostatních. když se rozsiri, je problém - viz pariz nebo londyn
ryccardo
čas ale pořád běží dál. Starý auta končí ve šrotech a místo nich nastupují nový ekologicky šetrnější. Nemá cenu se tudíž stresovat, že někdo jezdí v EURO4 dieselu, což je u mě normální relativně ekologicky čistý auto. Až majiteli shnije a doslouží, tak se hodí do šrotu taky. Jsou to ale auta řekněme v polovině životnosti, tak proč by je ACZ nemohlo doporučit ke koupi?
Avatar - Emel
Emel
auto.cz je jistě zainteresované na tom, aby se sem vozily ojeté nafťáky... 8-s
topten
od serveru co se snazi tvarit seriozne bych urcite necekal, ze bude ctenarum doporučovat koupi dyzlu bez filtru

a co ta spoluprace s auto esa, která prave tyhle coudici rachotiny prodava ??? a predpokladam, ze většina jich je natahana ze zapadu
kyklop
Mazu doporucovat benzinaky, ktore su po nasati klapiek vhodne na vymenu.... Pri jazdenke je asi podstatna aj spolahlivost a pokial je tou najodolnejsiou kombinaciou 2l dizel, tak preco to nenapisat. Kazdy si moze vybrat sam, co si kupy, aj ked pri jazdenkach sa kupuje to co ponuka a trh a lahko sa ti stane, ze vzhladom k velkemu mnozstvu dizlov najdes prave lahsie taky kus v slusnom stave, ako benzinak, ktorych moze byt malo, resp, o dost menej...
Avatar - Emel
Emel
Auto ESA bude raději prodávat novější a dražší ojetiny s DPF filtrem... pokud na ně lidi budou mít a pokud budou mít na jejich provoz a servis. To doporučení nafty bez DPF je prostě dané preferencemi čtenářům - auto levné na provoz a na servis.
kyklop
k odstavcu 1

Ako vidis, benzinove motory mozu nasat klapky a mas vymalovane, celkom fatalna zavada. Na strane druhej, ja nikde nevykrikujem, ze najlepsi je dizel 😄

odstavec 2

skrz prevadzkove naklady a fakt, ze mas o jedno drbatko menej, ktoreho cena je nejaka, cesto nie nizka. Mimochodom, ja sam mam v 7 rocnom aute EU IV fap 1,6hdi. Doteraz s nim problem nebol.

ocernovanie 1,8tsi - kde som ho ociernil? Uz som pisal , ze uz vacsina EU IV motorov mala dpf/fap, EU V bola definitiva pre vsetky dizle. Tie co dpf namali su asi v mensine a na zapade, kde ma povod vacsina nasich jazdeniek bol montovany standardne. Dizel s dpf emituje menej pevnych castic ako priamovstrekovy benzin. Sam pouzivam 1,2tsi - firemne auto a okolie vyfuku je permanentne cierne (na bielom narazniku to krasne vidiet >😁 ), ked ho umyjes, mas bordel naspat v priebehu par jazd, dizle s dpf maju narazniky ciste 😉 . Netahaj sem kuchanie dpf, kuchaju sa aj katalyzatory benzinovych motorov, rovnako sa zaslepuju egr ventily u dizlu aj u benzinov, osobne som za postihovanie, resp zmyslupnejsie a doslednejsie vykonavanie stk.Tvoj pribeh z dnesneho dna nema zmyel komentovat, zakazdym ked v zime nastartujem svoj firemny tsi pekac, tak mas pocit, ze si nastartoval 2t elektrocentralu, ten smrad sa s tebou taha az kym sa motor nezohreje
Avatar - eLzyx
eLzyx
na našem 2 letém služebním Focusu s 1.6TDCI odešla manuální převodovka a je cosi divného s FAP, protože to má saze ve výfuku ... si nevybereš, na špatný kus narazíš v jakékoliv motorizaci, u jakéhokoliv výrobce. Pak už je to jen o tom, jak se o tebe automobilka postará.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, vysloužil jsem si palce dolu, já Fordu věřil, protože to bylo jediny auto, který nám sloužilo nejlépe, ale ten EB mne dost zklamal, jak je všude chválen, nikde žádné zvěsti o problémech (něco jsem četl u menších třívalců). Tohle vypadá jako vysypané turbo, což se prý u benzínu nestává... ha ha >😁 Citelně to ztrácelo výkon při akceleraci asi 10 minut (jízda po dálnici) a ozývalo se klapání při šlápnutí na plyn, ale ve vyšších rychlostech (130 km/h)... najednou dým, kontrolka motoru a konečná... motor ale běžel, a otáčky nedržely, pořád poskakovaly. Pak, až to dočoudilo a vychladlo jsem auto 2x natočil a nešla mi zařadit 1. rychlost, popojel sem na dvojku.... fakt zvláštní, to se u odešlého turba nestává (zkušenost z Laguny Dci >😒] ). Je mi to záhadou, zvláště, když je to benzinové auto.
Avatar - Emel
Emel
Na blbej kus narazíš všude a řekl bych, že nová nafta s DPF bude větší otrava...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak určitě, jen tohle naštve 😐 Pochopil bych, kdyby se to stalo u mého Mondea (tím to nechci přivolávat), ale u skoro nového vozidla 😐
Nonsens
je mi ťa samozrejme ľúto a snáď sa to porieši k tvojej spokojnosti, ale dovolím si jednu blbú poznámku. Každý takýto prípad pomáha poukazovať na nezmyselnosť regulácií, daunsajzingu a akožeeko. Motory idú dole vodou a sypú sa viac ako niekedy. Myslím, že už to nieje o nevydarenom kuse, smole a pod, už je z toho denná prax. Dúfam, že ľudia prestanú kupovať litrové turbá do strednej triedy a uprednostnia atmo, kde sa dá.
Nicco
Pekne si ten motor znicil. Uz 10minut ti zdeloval, ze neco neni v poradku, presto si ho hnal 150kmh. Podle popisu a kilometru je to bud rozpadle turbo nasate do motru = totalni destrukce, nebo pistni krouzky = taky motor KO. Turbo je extremni soucastka, pokud je spatne vyvazene, tak ze rozpadne. Urcite tam mas jeste puvodni olej z vyroby do 30tisickm. Krouzky mivaji taky vyrobni vady, odejdou do 30tisickm, nejdriv muzou brat olej. Na Ford foru je uz jedno Mondeo se stejnym problemem. Navic si to auto kupoval se 6000km, takze predvadecka, milion lidi, studeny motor, plny knedlik, to krouzky odejdou hned. Vsechno to se muze stat i v dieslu a deje se to. Videl si uz moderni naftovy motor? Ma stejny pocet soucastek jako raketoplan Challenger.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To první zaklepání bylo lehce skoro neslyšitelné,jako když najedes na ty pruhy na dálnici, co mají výstupky a hučí ti gumy, pak se to projevilo až po 10 minutách a razantnějí hned a to už jsem dal nohu z plynu a hledal nejlepší možnost, kam sjedu, na odpočívadlo daleko...

Olej je nový, před 7tisíc km bylo na garančce.

Mimochodem servis auto startoval také a nekolikrát, zkoušeli co to dělá a motor prý běží.
ryccardo
na 20 tis nesmí normální motor odejít ani když je to předváděčka. Pokud odejde je to motor na***.
Nicco
by si se divil, motor se da znicit za za par tisic km
ryccardo
Tak pokud ho poženeš bez vody nebo bez oleje tak určitě jo.
kyklop
Nic v zlom, ale citelna strata vykonu, klepotanie z motoradym a 2x nastartovat, to by snad nenapadlo pokracovat v jazde ani moju zenu a to uz je fakt e😜ert 😄 😒
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já musel nastartovat, stál sem v krajnici a musel sem popojet cca 5 metrů, kde to bylo širší, lítali kolem kamiony, nikdo nezpomalil, a auto bylo zahaleno dýmem, proto sem to nechal na hulvátakde to šlo nejdříve zastavit, nic jsem neviděl..... z bezpečnostních důvodů, než s tím čekat, kdo to srazí...
milic
Doufám, že nás budeš informovat o podstatě problému, zrovna čtyřválcový EB mě docela zajímá ... 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Určitě to přidám do novinek ke své recenzi, ale zatím ani servis neví, mluvil jsem se servisem, kde auto je odstaveno a i se svým prodejním servisem, prý se s tím ještě u tohoto motoru nesetkali, maximálně u dieslů s větším nájezdem.... Nejvtipnější bylo zjištění servisáka, že autu klepe silně motor a nedrží otáčky a kouří... diagnoza = asi je něco s motorem
>😒] >😒] >😒]
Neurotic
Neodešli všechny vstřiky? Podle popisu se to chová jak HDI, když mělo všechny vstřiky KO, ale to pak už nešlo ani nastartovat...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dám vědět do recenze, co s tím bylo, zatím nevím, servisák řekl, že nastartovat to jde 😐 Prý to několikrát zkoušeli.... mne to přijde jako turbo, ale fakt netuším.
Sky for everybody
Klepání při vyšších otáčkách... nastartovat to jde... dým... to vypadá na uložení kliky... tak snad budeš mít kliku a nebude to klika... držím palce
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, je to dost divný... ted to prý klepe i na volnoběh, to já už nezkoušel, jak jsem psal výše, nastartoval jsem, jen abych uhl z dost špatně zastaveného vozidla, což v autě plném dýmu moc dobře a přesně zaparkovat nejde žejo >😁 Navíc, co jsem vypozoroval, tak motor nedržel otáčky... jako když je v háji váha vzduchu.
Sky for everybody
to bude něco mechanického... váha vzduchu určitě ne. Každopádně to zakouření není dobré znamení...
Nicméně... pokud je to v záruce, může ti to být vcelku jedno...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Trochu jste mne tady vyděsili a na stejné se ptal servis, proč jsem hned nezastavil, jenže to bylo lehké zaklepání, ani nebylo poznat, že je to z motoru, ale jak jsem psal, spíše jako když najedeš na ten "budící pruh"... pak to ustalo a na tempomat 130 km/h na šestku se nic nedělo dalších cca 10 minut, než jsem přešel do prudší akcelerace na 4. stupeň z cca 90 km/h a tam už bylo znát cukání a ztráta výkonu, pak následoval kouř s klepáním a kontrolka motoru a na volnoběh "plachtění" k odstavnému..... tak snad to nebude vlastním zaviněním.
Sky for everybody
ty woe... tys jim řekl, že jsi hned nezastavil? No... víc už tě raději děsit nebudu...
zapsali si tuhle tvou informaci do zakázkového listu?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nene, neměl by (jedem tam odpoledne to podepsat, auto stojí v Plzni), ale logicky, ty bys ihned při takovém lehkém cvaknutí, které může být jakéhokoliv původu hned brzdil? Mne takhle u Mondea hučelo třeba kolo, když jsem následně zjistil, že mi chybí olůvko >😁 Taky jsem zezačátku netušil, odkud zvuk vychází, stejně tak to mohlo být cokoliv jiného... motor táhnul, kontrolky nesvítili.... Jo a prý olej je ještě hlásili do telefonu. Odpoledne snad budu vědět více.
Sky for everybody
Já jsem vyplašenej z jakéhokoliv nepatřičného zvuku... kontrolka nekontrolka, po dávné zkušenosti s "výbuchem" chladícího systému zastavím při jakémkoliv pazvuku, který jde z hardware auta...
Asi bych zastavil... ale nebyl jsem tam, tak se mi to kecá, žejo...
edit... zbytek do soukromé zprávy
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jojo, to nepodepíšu, toho jsem si vědom, také poslouchám co a kde a jak, jenže u nového auta to prostě nečekáš a volat odtahovku na to, že v autě jednou zaklepalo a jinak se chová uplně normálně, to by mi nezaplatila ani pojišťovna.. taky jsem se mohl vydat rovnou do servisu a přitom se to stalo 😄 Prostě a jednoduše by to asi nastalo i kdybych s vozem pokračoval po vlastní ose kamkoliv.
Sky for everybody
Pojišťovna ti zaplatí (pokud ty platíš pojišťovně) odtah, i kdyby ti jenom došel benzín... proto si to platíš... nijak důvody nezkoumá.
madbrain
tipuji to na rozpadlý pístní kroužek.
topten
manželka jezdila mesic s preskocenym retezem nez mi rekla, ze tam sviti nejaka zluta lampička...
tak jsem to natocil cimz mi to bylo jasny. sebral sem ji klicky aby ji nenapadlo s tim nekam jet. rano sem volal do servisu, rekli at s tim klidne prijedu ... 50km ...
Sky for everybody
A tys jim na to skočil?
topten
byl to nejznackovejsi z tech nejznackovejsich, tak jo...
znat to bylo vpodstate jen na volnobeh, když to jelo, tak sem ani nic neobvyklyho nepozoroval a dokonce sem pochyboval jestli neblbnu. logicky sem na to moc neslapal a tak sem ani nepozoroval zadny ubytek vykonu. po napichnuti na diagnostiku mi to ale potvrdili ...
Sky for everybody
Ani bych to nenatočil, kdybych věděl, že mám něco s rozvodama... kdepak, to není sranda.
Neurotic
Když už to měsíc jezdilo? >😁
topten
ja sem nevedel co je za problém dokud sem to nenatocil. manželka jen rekla ze tam sviti nejaka zluta lampička a pojala podezreni na benzin, coz mi vrtalo hlavou, jak by jezdila mesic na rezervo...
minimalne 2x sem jim rikal ze mam podezreni na preskocenej retez a jestli s tim mam opravdu prijet po vlastní ose a minimalne 2x mi potvrdili ze jo ...
mrazik
Nektere auta starsiho rocniku skutecne mohla jezdit s preskocenyma rozvodama a mnohdy ani kontrolky nesvitili. Jen ten volnobeh to drzelo blbe, cukalo to, pripadne ten chod motoru nebyl uplne hladky.
nasua23
já ho teď taky řeším😊
ryccardo
Spolehlivost moderních motorů jde do kytek, ale co bysme neudělali pro nižší emise, že >😁 Hele kamarádovi se stalo to samý u novýho Galaxy 2,0 turbo benzín. Diagnóza propálený píst. Než dojel na odpočívadlo, tak motor sežral olej a zadřel se. Oprava asi za 200 tis (nový motor). Naštěstí to opravili na záruku, ale ve Fordu mu řekli, že to tyhle motory občas dělají. Až se mu to "občas" stane po záruce, tak může ten novej šrot za 900 tisíc hodit ze skály. Tak jsem zvědavej co to bude v tvým případě.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak to je dost možná asi stejná příčina s tím, že jsem motor asi nezadřel, protože jsem to šoupl rovnou do odstavného. S tím se nedalo jet, první myšlenka byla dojet na odpočívadlo, ale po pár vteřinách a s gemoetrickou řadou gradujícím dýmem ve vozidle jsem to zavrhnul 😄
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
asi podpálený ventil a turbo to vzalo taky :no:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak kdyby to byl Renalut, tak bych to i pochopil... >😁
ryccardo
Jak prosím tě souvisí podpálený ventil s turbem?
mrazik
Ajaj to nerad slysim a rovnou jdu pohladit muj 1.6 EB, ktery zatim funguje bezproblemu (najeto 40 tKm). Cetl jsem o zakarbonovanych krouzcich resp. propalenych pistech. No se zarukou by proiblem byt nemel, takze pujde o vymenu motoru. Snad budes mit podruhe vetsi stesti, drzim palce a sam jsem zvedavy co s tim bylo.
Guzma
Mě se 2L Ecoboost odporoučel po najetí necelých 60tis km - výměna bloku motoru. Pravidelně jsem měnil olej a nikdy nevytáčel studený motor. 1,6EcoBoost mi žral skoro 1L / 1000km od samého začátku (auta vždy koupeny jako nové, žádné předváděčky).
mrazik
Hele nechte toho. A jdu ho pohladit jeste jednou 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak běž do třetice. Právě jsem se vrátil z Plzně ze servisu (Auto Hornát), servisák ze servisu, kde je auto nyní (kam ho odtáhli jako nejbližší a kde se provede oprava) i servisák z "mateřského servisu"(kde se auto kupovalo) mi říkali, že to ještě nezažili, že neví co s tim je. Auto rozeberou až v pondělí, maj nějaké celozávodní dovolené (k nasr... co?) a pak se ozvou co s vozem je... tipují to na rozpadlé turbo, ale to klepání se jim nezdá. Tolik co zatím vím, až budu vědět více, sepíšu to pod recenzi, díky všem za reakce jak zde, tak SZ 😄 Naštěstí mé Mondeo jezdí taky pořád a ke vzteku Toptena pořád pouští jedy do ovzduší >😒] >😁
topten
slysim to 😄
hlavne at brzo zas muzes jezdit s tim benzinem
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zklamu tě.... to je auto rodičů, já s ním skoro nejezdím >😒] >😁 Já převážně mým Mondeem, či služebním Superbem, občas i Oktávkou a vše hrdě pohání nafta! >😁
topten
v sobotu jedu na 14 dni pryc, do mist, kdy lisky davaj dobrou noc, a nadýchat se cerstvyho vzduchu. tak si tady delejte co chcete, ale az se vratim, at to tady voni benzinem 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
A kampak to je? >😒] Taky se chystám na dovolenou, třeba do tý doby stihnu zaslepit EGR a vykuchat DPF >😁 >😒] >😒]
topten
nemuzu ani naznačovat...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Doufám, že je to Chorvatsko, tam totiž bude letos spousty českého smogu zvaného TDI >😁
topten
chorvatsko bude az v zari jako odpocinkova dovolena, samozrejme s pastikou, kufrem rizku a basickou piva.
jen tak na hranicich poznaj ze jsem pravi cesi a pustej nas bez probelmu dal 😄
jen se obavam, jak to bude nazpátek. rizky sezrany, pivo vypity, jak poznaj ze jsme pravi cesi, když navíc nemam tdi??? >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak to poznaj? Chtěl bych ti říct, aby sis uhnal taky připálenej píst, pak budeš chrochtat i čoudit >😁 Ale to je ošklivý a nepřející >😁 Já tam jedu za týden, sice nemám TDI, řízky nesmažíme, ale naftovej kombik by seděl a májku, naše zlaté dědictví si tam projistotu hodim >😁
mrazik
Chudaci rodice. V dobre vire pujci auto a ty jim ho takhle znicis
topten
neslysel klapot dyzlu, tak mu to prislo divny
a pak uz to bylo OK >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
I ten kouř pak konečně odpovídal >😒]
topten
>😁
nic ve zlym.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jeli tam taky! >😁 Já jen řídil >😁
Ondris
Dvojkovej poface kombík s 2.0 TDCi bylo z hlediska poměru cena/výkon zdaleka nejlepší auto, co jsem kdy měl. s 1.6 TDCi to bylo o něco horší - 66 kW verzi scházel nahoře výkon (o 70 kW verzi v 3. generaci ani nemluvím, to je vyloženě tragédie).
Co se interiéru týče, tam je koncern o několik světelnejch let dál, v jízdních vlastnostech se ale na Forda na 17" kolech nechytá ani soudobá Okta RS. Bylo mi fakt líto, když jsem Focuse vracel 😄
Avatar - Emel
Emel
Tu 66kW verzi jsem projížděl ještě před FL a zažil docela kulturní šok... jednak z interiéru, který byl na pohled horší než u první generace, ale hlavně z hlučnosti toho auta. Nevím jestli to byla absence tlumících materiálů, dvouhmotového setrvačníku, relativně krátká 5MT nebo něco jiného, ale takový traktor jsem fakt od té doby neřídil.
Ondris
V poface verzi to už bylo relativně OK - kadlalo to docela dost (oproti Oktě i JTDm všeobecně), ale hluk od 1.6 zas tak děsný nebyl 😄
Nonsens
2,0 TDCI v dvojke po fejsi jazdím občas tiež a je to božské auto, tiché a dynamické.
ktjunior
Mam testovanou verzi Focuse 2.0TDCi s DPF filtrem (privezeny z Nemecka). Rad bych se autoru clanku zeptal, zda je mozne legalne odstranit DPF filtr, kdyz, jak pise, motor plni EURO4 i bez DPF filtru. Dekuji.
Avatar - lamal
lamal
to urcite nie, DPF mas zapisany vo VIN cisle na kazdej technickej/emisnej sa ti budu riadit tym co ECU a VIN hlasi, takze to nemozes obist vozidlu je predpisany DPF, jeho vynatie je bohuzial neopravneny zasah... nikto nebude riesit, ze u nas zakupene specifikacie ho nemali
nasua23
Do pr*dele...proč si kupuješ dýzlovou mr*ku a pak z toho ještě musíš vyndávat filtr?

Hlavně, že to žere 4 na sto, viď.
ktjunior
lamal: diky
nasua23: vyndavat ho nebudu, uz dva roky s nim spokojene ziju; spotreba je rozhodne pres 5 litru, vybava, kterou jsem chtel (automat), byla v bazarech jen v dieselu
nasua23
ok
Avatar - lamal
lamal
Tomas to na Vas tak setria ? Mate tam jeden zaciatok na lavicke ´´jeste jednou´´ preco to nevystrihli ? Uz v minulosti som si na videach vsimol, ze par strihov by to dokazalo vylepsit co je bezne, toto ale bolo dost okate.
milic
S FoFo II 1,6 74 kW 5dv. po FL jsem najezdil asi 40 tkm a mé poznatky jsou následující😒br />
+
jisté jízdní vlastnosti, přitom komfortní podvozek
řízení, řazení, brzdy ... - veškeré ovládací prvky jsou naladěny nadprůměrně
prostorný interiér
dostatečný kufr (na poměry 5dv.)
pružný motor, rád jde do otáček
spolehlivost
ergonomie

-
odhlučnění motoru - tohle je asi největší slabina, motor je nejen hlučný, ale ten zvuk je takové protivné hučení prostupuijící nad 3000 rpm celou kabinu
uvedená motorizace není vhodná na dálnici, zejména díky krátké převodovce
nedostatek odkládacích prostor (pet lahev musíte dát do klína spolujezdkyni)
interiér (palubka) není zrovna vrchol luxusu ve smyslu materiálů a zpracování

Spolehlivost OK, za celou dobu pouze vybitá baterka díky šotku v elektroinstalaci (odstraněno v autorizáku během dvou návštěv).
Avatar - simon_sez
simon_sez
ta benzinova 1.6ka je ideal pre bezneho motoristu.
za najlepsiu motorizaciu povazujem benzinovy 2liter, tych je vsak malo; pre naftovych nadsencov 2.0tdci, alebo jednoduchiu 1.8.

podvozok je vynikajuci - ten pomer medzi komfortom a istotou v zakrutach je neskutocny. ja som dal Eibach pruziny (-35mm), co obmedzi naklony karoserie + pomoze vzhladu, ale je to na individualne zvazenie, ci to stoji za znizeny komfort.

par Fordich 'vychytavok'😒br /> - zamknuta kapota - otvaranie len s klucom;
- 3 diery v zadnom narazniku na odtok vody;
- uzasny mechanizmus otvarania/zatvarania bocnych odkladacich priestorov v kufri;
- a najlepsie nakoniec: na vymena peloveho filtra je potrebne demontovat plynovy pedal...
tomas247
Nieco k tej spolahlivosti.
Mam pred-FL verziu 2005 1.6 16v 74kw, momentalne 225tis km. kupovane pri cca 155tis km.
Zatial sa robilo (okrem bezneho servisu)😒br /> - zadna naprava na odpis - neda sa urobit geo, silenty hotove, treba snad komplet repas za asi 1200 eur
- spojka menena pri cca 160tis
- hadica od posilovaca + vymena zaolejovanych remenov cca 300 eur
- spinac kufra + zamok vodica - velmi casty jav
- silent prevodovky, no aj tak tam obcas daco strasne buchne
- 2x daky silent prednej napravy
- lanka rucnej brzdy
- klima je trocha zblbnuta, nevychladi rozhorucene auto
- zapalovacie kable + cievka - casty jav
- tesnenie veka ventilov
- vymena mrazovych poistiek
- lozisko vzadu
- lakovanie prednych blatnikov kvoli hrdzaveniu
- dakde dakedy odpadla krytka nadrze (alebo ju ukradli?)

Spolahlive? Hm, tazko povedat...
Pred par rokmi zvladlo skoro bez zavahadanie 3700km dovolenku po Balkane (aj Transfagarasan). Skoro preto, ze na zaciatku 2-hodinoveho cakania na hraniciach v 36st teplotach sa klima rozhodla, ze prestane fungovat... Nastalo peklo na zemi...
Sky for everybody
ty woe... pokladnička
Neurotic
To všechno se stihlo podělat během 70k km? Tak to bych za spolehlivé neoznačil ani omylem a náklady na servis to má větší než C5 s HDI na 120k km a to jsem ještě nepočítal rozdíl za PHM >😁
tomas247
njn, ale uz to neriesim... raz rocne to dostane olej, daky ten filter a mozno aj novu brzdovku ak budem mat naladu... uz je to len na dojazdenie po meste...

Len 70tis km ale za 6 rokov. Posledne 2 roky robim na tom tak 3tis rocne.

Na dlhsie trasy a vozenie rodinky mam Mondeo 2.0 16v.
topten
ja do jednoho auta co sem kupoval na 30tkm nasypal mezi 160-180tkm asi 40tis. vždycky slo o nejakych 5-10tis. to auto bylo uz na tech 160tkm tak dobity, ze nemelo hodnotu ani tech 40tis. vždycky sem si rek, 5tis do toho dam když to ještě bude jezdit, pak ze dam i tech 10, když sem do doho nasypal uz 20 ... a tak dal.
pravda je, ze ho mam stále jako totalni hnojak na popojizdecky a do lesa, ma to najeto asi 210tkm a od tech 180tkm zatím (zutukavam) bez problemu. na podzim technicka, takze ho dam před podzimni dovolenou do servisu prověřit a udelat technickou a když usoudej ze neprojde, tak pujde...
prece jen, uz se pomalu zacina blizit prumernemu stari vozového parku u nas ..
Avatar - hedvin
hedvin
Focuse II combi s tímto motorem už skoro rok vlastním a po ujetých 18 tkm už můžu napsat pár postřehů. Auto mělo najeto 216 když jsem ho koupil a ted má 233. Motor je takovej mrumla co má turbodíru a jede jen od 1800 do 3000 otáček, pak se nic moc neděje. Spotřeba dle tankování asi 6,1 litru.Z pohledu spolehlivosti zatím nemůžu moc hodnotit, je to málo km, jen jsem musel vyměnit žhavící svíčky aby v zimě dobře startoval. Oleje je zde 5,6 litru což je dobře. Převodovka má podivně poskládané rychlosti což vyžadovalo chvíli cviku. třeba 90 na pětku jde jenom po rovině. Brzdy jsou fajn, oproti 1,6 mají přední průměr 300 mm což je jako u dvoulitrů, které mají ještě tužší pružiny vepředu tak pozor při koupi. Na brzdách mi odešel posilovač brzd což bylo 3 hodiny montování a 2000 za novej.
+ stabilita
řezání zatáček
kufr s rovnou podlahou (haha oktávky )
jednoduchost oprav
dobře svítí
-
slyším šlplouchání nafty v nádrži
náchylnost ke korozi
nic moc topení v zimě, to by musel jet člověk 50 km aby se ohřál
moc zkosené čelní okno a proto je dost těžké tam dát gps navigaci a něco přes ni vidět

toť jsou mé postřehy a recenzi na moje auto snad už po roce taky konečně napíšu
IPace
priste me otestujte benzinovej Smax, 2 litr nebo 2.3, at vim jak to bude spapat coby druhe auto v rodine z beznejsim pohonem a at vim na co si dat u nich pozor as se bude kupovat 😄
Thomas-novy
Tenhle Ford vypada jako dobra koupe, ale nejsem si jistej jak moc verit odbornikovi z Auto ESA... asi bych volil pro nakup jinej bazar 😢