Re: Prečo BMW neurobí poriadny 8-valcový štvorliter?
Vývoj těch motorů však někdo musí zaplatit. A bude to stát stejně, ať je budou dávat do dvou modelů, nebo do deseti (což je zjednodušené, ale budiž). Když od nich dá Audi ruce pryč, tak to Bentley vůbec nepomůže, protože najednou budou must hradit větší část koláče. Porsche to klidně může ustát, ale ta pozice se jim určitě líbit nebude, to by dnes nespolupracovali s Audi, když se jinak rádi přetahují. Tam je jen záchranou, že osmiválce a šestiválce by měly mít společný základ. Což je právě důvod, proč si nemyslím, že by tohle bylo tak horké - ve větším ohrožení podle mne jsou u automobilek, které přechází na řadové šestiválce.
Ta část o modernizaci byla o tom, že během několika let bude nutné ty motory modernizovat, pokud by je někdo chtěl používat dále, a to stojí peníze, přičemž by už od Audi nedostali ani flok.
Naopak jasnou volbou je 750d. Jednak je to mnohem pohodlnejsi auto na delsi presuny diky minimalne o tretinu mozna spise o polovinu vetsimu dojezdu a jednak benzinova 750 byla tak dukladne zprofanovana v minule generaci, ze se ji zakaznici po tehle zkusenosti budou spise vyhybat.
Re: Prečo BMW neurobí poriadny 8-valcový štvorliter?
Plus se k tomu přidávaj i další vlivy = a víc než dřív
Myslím že to dopadne jako v jinejch oborech = špičkový ultra drahý verze zůstanou = V12
Pak mezera a trocha zboží pro mizející třídu obyvatel = V6
No a pak většina = pro movitější R4 pro zbytek..
Neskutečný co jak takž normální lidi dokážou vymyslet >:-[]
Třeba zbaštěj že prototyp úplatkáře a zakladatel spolupráce politik podnikatelská sféra Andrej se o 20 let do politiky dostane slibem že přesně to co tu v 90. letech on rozjel dnes vyřeší :yes::yes::-)
Ale ty si totálně mimo i když hodnotíš jízdu s A8 TDI nebo test FoFo/C4 ;-)
Re: Prečo BMW neurobí poriadny 8-valcový štvorliter?
Je samozřejmě otázka, čemu člověk říká nový. Tak, jak to chápe Hammunasakra, už žádný nový být nemusí, tedy postavený kompletně na zelené louce. Ale s evolucemi těhle si můžou vystačit dlouho.
Co se týče budoucí RS6 a ostatních vrcholných modelů, tam bude jen otázkou času, než to budou hybridy. Pak je otázka, jestli k tomu dají V8, protože výkony poletí do šílených čísel (ne že bych měl něco proti RS6 s 900 koňmi ;-) ).
Re: Prečo BMW neurobí poriadny 8-valcový štvorliter?
Myslím, že u tety-strejdy to nejsou klapky, ale sžíravé utkvělé představy, kterých se nedokáže nikdy zbavit a klidně se kvůli nim dokáže opakovaně ztrapňovat. Před několika roky, když jsem začal číst auto.cz, tak tu byly všechny diskuze o Audi (i jiné) zaplevelené jejími věštbami o tom, jak V8 u Audi končí a nedožije se další generace včetně odkazů na články různých "Bulíků" (čti jejích oblíbenců té doby, ke kterým vzhlížela jako ke svatému obrázku"), kteří předpovídali brzký konec těchto motorů. Dokázala na toto téma napsat tisíce příspěvků, které se opakovaly jak kafemlejnek. No a dnes, sotva vyjela nová generace V8, tak ji opět věští konec. Vzhledem k tomu, že taková generace motoru vydrží s různými upgrade běžně třeba 8 roků v produkci než nastoupí nová generace, tak má auto.cz postaráno o tisíce dalších příspěvků na toto téma. To nejsou klapky, to je prostě závislost.
Re: Prečo BMW neurobí poriadny 8-valcový štvorliter?
Takže říkáš, že vývoj tohoto motoru je levnější než V8, ano? Nebo jde spíš o to, že BMW má řadové motory a řadový osmiválec těžko udělá, i když i osmiválec se dá udělat složením čtyřválců. BMW také těží z toho, že ten motor pak dává i o třídu níž. VW je v trošku jiné pozici, šestiválce mají všichni vidlicové a V8 TDI má Touareg, Cayenne, Q7, A8 a nově i Panamera. Zdaleka nejširší portfolio se vznětovými osmiválci. Je otázkou, co bude s Phaetonem a jestli ho nedostane i Bentayga.
Pro něj je asi největší hrozbou menší šestiválcový bráška. Protože jak autům klesá hmotnost a šestiválcům roste výkon, stává se z toho přijatelná motorizace i ve velkých autech. Krásný příklad je Q7.
Re: Prečo BMW neurobí poriadny 8-valcový štvorliter?
Uvidíme jaký motory dostane RR Velar [odkaz] a hlavně jaký budou naftový řadový šestiválce řady Ingenium. Jestli dojde i na občas naznačovanou verzi která má bejt konkurentem BMW 50d = s výkonem kolem 400 koní = osmiválec de do důchodu :-)
V8 5.0 Supercharged je stejně jako 4.0 TFSI lepší než nafta ;-)
Proč chtít naftu ca 400 koní když je tu benzín 575 PS = to může vymyslet jen evropan >:-[]
Re: Prečo BMW neurobí poriadny 8-valcový štvorliter?
A ked ostane nas v predaji dlhsie, posles mi karton Becherovky ? >:D
Pri tvojom presvedceni by som do takej stavky kludne isiel... >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Jak to mam vedet? (I kdyz je tvoje tipovacka mala, mam z ni hlavu jak tykev, tezkou tipovacku si sem dal!)
Mas recht. Kdyz mas karu za 3M, spotrebu neresis, vlastne ani nevis, co to je, mas na zahrade strom, co ma misto listu bankovky a akorat to chodis česat.
Nejlepci zivot na svete!
Re: Prečo BMW neurobí poriadny 8-valcový štvorliter?
Nechcel som na teba reagovat, nema to totiz zmysel. Reagujem len na :no: od teba, lebo isto to beres ako pomstu za :no: ktory mas. A vies od koho ? >:D
Naschval som sa pozrel na aktivity ludi tu prihlasenych... Tipni si, kto sa takto "prejavil zo zahrobia"... >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
ad V8 nafty: RR aj Toyota pouzivaju uz trosku "fuzate" motory. Tento Audi je ako aj ty isto vies fungel novy. No takze ma najväcsiu sancu svojich konkurentov prezit a to hlavne vdaka 1 najväcsiemu parametru - oblubenost modelov, do ktorych sa montuje a bude montovat. Je ti jasne, ze to su 10-100-nasobky toho, co tu preda RR a Toyota V8 naftu, ci...? ;-)
Neber to v zlom, ber to normalne ako fakt, dokonca to teraz mozes aj obratit proti nasim, ze je to ich vizionarstvo co do buducnosti... Ze preto sa na to vykaslu skor... >:-[]
Re: Prečo BMW neurobí poriadny 8-valcový štvorliter?
Ved...
pokial bereme V8 TDI, tak ako V8 nafta je novy 4.0 TDI jediny a asi bude fakt posledny svojho druhu. Nepredpokladam, zeby sa Toyota koli Landcruiseru ( a neviem kde ho este montuju ) unuvala vyvinut novu V8 naftu, RangeRover tipujem podobne.
Takze ak bereme tuto 4.0 TDI ako revolucny motor, ktory sa uz nechystaju v buducnosti vyvijat do este generacne dalsej podoby, moze to pre neho znamenat podobne ako pre generaciu V8-iek doterajsich, zivotnost s drobnymi evolucnymi obmenami kludne 10-20 rokov. Vsetko zalezi od dopytu a v danom obdobi platnych legislativnych ( ekologickych ) nariadeniach a moznostiach, ako ich splnat.
A benzin ? Tak tam to vobec nevidim tak pesimisticky. Pride mi to ako chybna interpretacia. Ako sa dozvies, ze ktori konkretni inzinieri mali na starosti vyvoj tych motorov ? To su podobne chyby, ako to, ze V10 FSI je motor Lamborghini, pritom ho vyvijalo Audi spolocne s inziniermi z Lamborghini, lebo sa od zaciatku vedelo, do ktorych vsetkych modelov ten motor pojde. Dnesni novinari su len senzacie-chtivi, takze ani tam by som nejaku zapeklitost nehladal. ;-)
Re: Prečo BMW neurobí poriadny 8-valcový štvorliter?
Ne představuju si že V8 v Audi skončí a benzínový V8 možná eště o něco dýl zůstane v Bentley a možná Panameře
Seknou s tim všichni = a důvodem je jak technika tak ekonomika
Lambo je zas něco jinýho = tam to proběhne taky ale podobně jako v Bentley = asi trochu pozdějš než u Audi
Tohle neni jen o klasickym "buď modernizuješ nebo z trhu" o kterym píšeš = přidávaj se další vlivy = a pro víceválce to neni dobrý
Může to působit paradoxně ale dýl možná zůstanou ultradrahý V12 než běžný V8 4.0 TFSI a podobný motory
Ten masovej přechod na elektriku a silný omezení dieslů atd. kterýmu se tady furt dokola smějou = bude. A je to spíš blíž než si připouštíme
Je nejspíš nejvyšší čas pořídit si nějakej pořádnej motor = nežertuju :-)
Re: Prečo BMW neurobí poriadny 8-valcový štvorliter?
To neni zas tak výjímečný že benzín má trochu víc = dost výjímečná je naopak vyšší cena benzínu :-)
Vyšší normovanou spotřebu má benzín vždy = nebo?
S8 je nejlepší A8 = to je ten pravej a správnej model :yes::yes:
Šílení teoretickejch fanoušků po V8 TDI mi nikdy nedávalo smysl a Vaculík stejně jako odklon MB a BMW mi to jen potvrdilo. Jestli ovlivńuje chování a brzdnou dráhu vozu způsobem jakej popisuje Vaculík = neni už vůbec o čem :no:8-s
Re: Prečo BMW neurobí poriadny 8-valcový štvorliter?
Aaach, jaaaj...
OK, takze je cerstvo vyvinuty novy blok V8, ktory vyvinulo Audi pre 4.0 TDI a dostalo ho aj Porsche do Panamery. A dostane ho aj Cayenne a asi aj Touareg a Bentayga.
Z tohoto bloku ma byt odvodeny aj benzin. A kedze vieme, ze benzin V8 ma vraj vychadzat z benzinovej V6, bude to znamenat pravdepodobne fakt novy blok s roztecou valcov 93 mm ( v novej V6 TFSI ).
Takze uz vsetky tieto motory sa robia ako Audi+Porsche.
To je ta zaujimava vec - byt sucastou velkeho koncernu s vela znackami, ktore mozu byt odberatelia tej techniky. Rupino si povie - pre nase portfolio sa nam neoplati davat take velke love na vyvoj, nech sa podielaju na vyvoji tie drahsie znacky - teda Porsche, Lambo, Bentley. No a tak, ako si Porsche len trochu poupravilo 3.0 TDI ( predtym ) a 4.0 TDI ( teraz ), tak bude takto "odoberat" Audi motory od svojich sukmenovcov a len si ich upravovat na svoj obraz. Ake jednoduche.
Ale nieeeee, niekto sa tu ide vytiesat, ze hadam po predstaveni novej A8, A6 a A7 ( plus ich S a RS derivatov ) uz dalsia generacia nebude mat ziadnu V8 >:D No pekne ste naivni. >:D >:D >:D >:D
A uz ste poculi o takych trhoch ze: Rusko, stredny vychod, Cina, USA, Australia...? >:D
A dalsia vec: Toto vypada byt teraz fakt zbrusu nova generacia V-motorov. Proste nova roztec valcov a vsetko nove s tym suvisiace...
Kolko rokov sa vyrabali V-cka s roztecou valcov 90 mm ? ;-) ( 17, 18...? a stale sa vyrabaju )
Takze ako dlho vydrzi tato nova generacia v obehu len s upravami "komponentov" tych motorov ? 10, 15, 20... rokov ? :-)
Re: Prečo BMW neurobí poriadny 8-valcový štvorliter?
AUTOCAR: [odkaz]
The all-new V8 designed by Audi for use in the wider VW Group may be the last ;-) of its kind, a company source has told Autocar.
Níže uvádím i odpověď z AUTOCARU na otázku: ,,Prečo BMW neurobí poriadny 8-valcový štvorliter?'' :-)
Global fuel economy regulations are putting pressure on the V8 engine as a concept. As a result, many car manufacturers are looking to downsize to V6 (v případě BMW samozřejmě R6..) powertrains or even, in the case of Volvo, producing only four-cylinder engines and using hybrid electric drive to deliver extra performance when the driver wants it.
ALLESAUTO: [odkaz]
Stadlers Aussage legt nahe, dass der unlängst vorgestellte, neue V8, der in seiner ersten Verwendung als E-Turbo-Diesel im SQ7 zum Einsatz kommt, somit aus dem Hause Audi der letzte ;-) seiner Art sein dürfte. Das deckt sich übrigens auch mit den Angaben einer ungenannten Quelle unserer UK-Kollegen von Autocar.co.uk. Auch dieser bestätigte, dass bei den geplanten Investitionen in Richtung E-Mobilität und Digitalisierung schlicht kein Platz im Budget mehr bliebe um Die Entwicklung von V8-Motoren weiter zu finanzieren.
Re: Prečo BMW neurobí poriadny 8-valcový štvorliter?
Tak to je dobrý vtip. Audi má vývoj opustit, protože by se nevyplatil. Ale představuješ si, že Porsche a Bentley to potáhnou dál? >:D V tomhle pojedou dohromady - situace se nezlepší tím, že s tím jeden z nic sekne. A co Lamborghini? Budoucí emisní normy dávají jasné "datum spotřeby" stávajícím motorům. Buď je modernizuješ, nebo půjdou z trhu.
Re: Prečo BMW neurobí poriadny 8-valcový štvorliter?
Já ti nevím, že by se ti snažili naznačit, že má zážehová o nějakých 40 kW víc? Nemluvě o vyšší normované spotřebě, která jim samozřejmě víc zvedne flotilový průměr. Zato S8 mi přišla dobře naceněná; pokud člověku nevadí Skový podvozek, nedávala mi moc tahle slabší V8 TFSI smysl.
Turba s 3D tiskárny...za chvílu to bude turbo na každý válec....a potom 2 turba na každý válec a tak dál.......a dnes 3 mega není žádný velký peníz, že? ;-)
však Hamuna a Khárl jsou podle mne Kylie. Hamuna se jednou i podřekla. Někdo měl nějakou trapnou poznámku na nacisty a Hamuna měla následně značně hysterickou reakci, že jak si to může dovolit říct němce.
A kolik asi tam německých dam diskutuje na auto.cz že jo...
Tohle je docela masakr,- velká těžká limuzína s dieselovým motorem má lepší zrychlení z 0-100 než hot-hatch nižší střední třídy se stejně silným benzínovým motorem >:D
Re: Prečo BMW neurobí poriadny 8-valcový štvorliter?
Protože se to nevyplatí. V Evropě se ročně neprodá ani 10 tisíc BMW řady 7, mimo Evropu je diesel neprodejný, takže vývoj toho motoru by muselo zaplatit odhadem tisíc zákazníků ročně.
Ani Mercedes už nemá osmiválcový diesel. Poslední zůstává koncern VW, pro kterého to byla součást jeho honosného marketingu (něco jako výroba ztrátového Phaetonu ve skleněné továrně). Lze očekávat, že kvůli ztrátám způsobených aférou dieselgate s vývojem osmiválcových dieselů také skončí. Zbyde pak jen Land Rover.
ted je pod clankem o BMW 31 komentaru a z toho jsou tu 4 tvoje komentare s odkazem na jeden a ten samej clanek o Audi.
pak se div, ze jsi tu vecne za blbce nebo obcas povazovany za zenskou, kterou opravdu svym neustalym klickovanim, papouskovanim a opakovanim jedny veci dokola, pripominas.
Re: Prečo BMW neurobí poriadny 8-valcový štvorliter?
Milá Sakro, náklady...to je ten správný důvod, žádný jiný! Běž už do paďous s neustálým papouškováním. Ať budeš kravinu prezentovat třeba tisíckrát, zůstane kravinou.
Re: Prečo BMW neurobí poriadny 8-valcový štvorliter?
Autoforum, to je záruka kvalitních a důvěryhodných informací, skoro jako od strýca Vaculíka. >:D
Porč se ten váš společný nick vždycky marně snaží udělat z nedostatku přednost? :*);-)
Re: Prečo BMW neurobí poriadny 8-valcový štvorliter?
Ty si fakt tupej ubožák :-!
Je bez diskuzí že k tématu si lhal a kecal tooootální kraviny = tušíš aspoń sám co tě k tak tupýmu chování vede? Umíš to říct?
Vaculík a dávno před nim inženýři MB a BMW došli k tomu co sem napsal = a bude to platit i když se budeš chovat jak hoooovado. I když ne = co zkusit to ne?
Re: zajimavy, ze komplikovanej naftak stejne drahej jako ben
Ano, zcela typická situace s šestiválcem BMW v 7-er. Před luxusními hotely jsou majitelé aut za 2-3 miliony všichni jako horníci.
Stejně jako lidi ve všech evropských městech vypadají jako horníci, v praze i jako černoši, protože všude kolem jezdí diesely.
Re: Prečo BMW neurobí poriadny 8-valcový štvorliter?
Vaculík to dobře vysvětlil v testu A8 V8 TDI v Dieslu = skvělej motor ale chování auta, brzdnou dráhu atd. ovlivňuje takovym způsobem že ne :no:
Proto ho taky automobilky co vyrobily násobně víc véosmiček než Audi nepoužívaj = MB, BMW ani Jag
V8 TDI se hodí do velkýho SUV = v osobnim autě negativa převažujou výkonovej plus
Re: Prečo BMW neurobí poriadny 8-valcový štvorliter?
ten benzinovej ctyr a něco litr ale je osmivalec, i když nejakej pridusenej
dnes sem naopak nekde cet, ze audi konci z vývojem osmivalcu, takze další uz nebudou. ale mozna se o tyka jen tdi ...
Vôbec nechápem, prečo sa BMW necháva zo strany Audi aj Mercedesu vyautovať či skôr vyoutovať :-) tým, že neponúka osemvalcový diesel. Ak by som mal vyčlenených 3 melóny na auto, tak by som si určite nekupovať šesťvalec, aj keby mal 10 túrb...
Re: zajimavy, ze komplikovanej naftak stejne drahej jako ben
ano, takhle sem to myslel
u auta v takovyhle cenovy kategorii..
predstav si, ze prijedes před luxusni hotel, vyleze pikolik, ty mu das klicky aby zaparkoval, on na to slapne a z vejfuku vylitne cernej dym, takze budes vypada jako hornik co prave vyfaral >:D
Re: zajimavy, ze komplikovanej naftak stejne drahej jako ben
ja hlavne v dnesnej modernej dobe uz nevidim zmysel kupovat naftak v luxusnej kare za 3 melony .. to je skratka blud .... tu to chce uz jednoznacne poriadny beznin alebo moderny hybrid .. nie je o com... ked uz luxusne setrit tak urcite radsej v lexuse :yes:
ale za par rokov takyto naftak s 4 turbami moze mat zase obrovsku cenu ako vystavny prehistoricky exponat... to je tiez pravda ;-)
zajimavy, ze komplikovanej naftak stejne drahej jako benzin
ze by jich chteli ještě par prodat dokud je nezakážou ???
nechapu ze si někdo koupi naftak do auta, kde naklady na palivo delaj jen zlomek provozních nakladu a přitom riskuje, ze ho za par let bude muset odstavit na okraji kazdyho většího města a dal jit pesky nebo smradlavou sockou
tak asi skor hybridnym lexusom ako 4krat preplnanym dizlom... nedava mi zmysel luxusne auto s xy turbami a este k tomu v dizli.... spolahlive luxusne moderne auto si dnes predstavujem uz inak ako chlapci v mnichove ale napriek tomu nepochybujem ze si toto naftove bawo svojich par rokov slavy este uzije
tej papierovej spotrebe ale neverim ... podla mna bude v reale minimalne aspon o 2 litre vyssia, takze nie je dovod nejako kvoli spotrebe specialne jasat a vytesovat sa
,,Es ist schon HEUTE absehbar, dass die Abgasreinigung beim Diesel enorm teuer und aufwendig wird.
Gleichzeitig wird die Elektromobilität preiswerter.
Vor diesem Hintergrung wird sich die Frage stellen, ob wir ab einem gewissen Zeitpunkt noch viel Geld für die Weiterentwicklung des Diesels in die Hand nehmen sollen.''
Matthias Müller, VW Chef
(Quelle ,,Handelsblatt'')
O strategii BMW nevím, nicméně v luxusní třídě má výhledově (krátkodobě) diesel asi větší šance.
PS Pro mě by.. to byla těžká volba, jestli 750 i nebo d.