Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW řady 7: Čtyřikrát přeplňovaný turbodiesel 750d má českou cenu

Jan Mička
Diskuze (103)
Nejsilnější vznětový agregát od BMW má šest válců, čtyři turbodmychadla a řada 7 s ním stojí téměř tři miliony. Jak si vedou další varianty?

BMW řady 7 jsme dosud v rámci velkých redakčních testů postupně vyzkoušeli s vrcholným zážehovým osmiválcem 750i/330 kW a základním třílitrovým vznětovým šestiválcem 730d/195 kW, který v průběhu podzimu doplnila dvakrát přeplňovaná varianta 740d xDrive/235 kW, absolutní naftový vrchol ale dosud v nabídce chyběl. Podle původních odhadů mělo jít o známou verzi 750d/280 kW se třemi turbodmychadly, ten ale značka v první polovině letošního roku nahradila novou variantou se čtyřmi turbodmychadly, výkonem 294 kW a točivým momentem 760 N.m. Nyní tento agregát přichází také na český trh.

Hned v úvodu je třeba zmínit, že rozhodně není z levného kraje, a to ani na poměry sedmičkové řady. Verze 750d xDrive (pohon zadních kol pro tento šestiválec není v nabídce) začíná na částce 2.931.500 Kč, což je naprosto stejně jako osmiválcová 750i xDrive. V nabídce je i prodloužená varianta Long za 3.107.000 a stojí opět stejně jako 750iL xDrive. Zajímavě působí také rozdíl vrcholného vznětového agregátu s umírněnější 740d xDrive, který činí více než 300.000 Kč.

BMW 7 – technická data a české ceny vznětových motorů
Model730d730d xDrive740d xDrive750d xDrive
Zdvihový objem [cm3]2993299329932993
Válce/ventily6/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min]195/4000195/4000235/4400294/4400
Točivý moment [N.m/min]620/2000-2500620/2000-2500680/1750-2250760
Převodovka8A8A8A8A
Max. rychlost [km/h]250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,15,85,24,6
Komb. spotřeba [l/100 km]4,54,84,95,7
Cena Limousine2.349.1002.437.5002.616.9002.931.500
Cena Long2.499.9002.588.3002.800.2003.107.000
Ceny nezahrnují poplatek 9.000 Kč za dopravu a předprodejní servis

Tím ale novinky spojené s nejnovějším ceníkem řady 7 nekončí. Konečně totiž známe také cenu nejúspornější hybridní varianty 740e, která je dostupná v krátkém i dlouhém provedení karoserie, a dokonce i s pohonem všech kol xDrive (pouze po prodlouženou verzi). Nejdostupnější možnost představuje „krátká zadokolka“ za 2.575.300 Kč, Long vychází na 2.740.400 Kč, a jediná hybridní čtyřkolka se nedostane pod 2,8 milionu korun. BMW na svých německých stránkách uvádí kombinovanou spotřebu v rozmezí 2,1 – 2,4 l/100 km (záleží na délce karoserie a poháněných nápravách), což vypadá na malý zázrak, skeptici se však jistě neubrání názoru, že lze této spotřeby dosáhnout pouze při první stovce kilometrů.

Poslední novinka v ceníku potěší milovníky luxusních limuzín s pohonem zadních kol a pořádným motorem. Nabídku totiž obohatila také verze 750i/330 kW (motor byl dříve dostupný pouze s pohonem xDrive) za 2.843.100 Kč. Prodloužená varianta Long pak vychází na 3.016.000 Kč.

BMW řady 7 - technická data a ceny zážehových motorů
Model740i750i750i xDrive740e iPerformance740e iPerformance xDrive
Zdvihový objem [cm3]29984395439519971997
Válce/ventily6/48/48/44/44/4
Největší výkon [kW/min]240/5500-6500330/5500-6000330/5500-6000240/5000-6500,240/5000-6500*
Točivý moment [N.m/min]450/1380-5000650/1800-4500650/1800-4500400/1250-4800400/1250-4800
Převodovka8A8A8A8A8A
Max. rychlost [km/h]250250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,54,74,45,55,3
Komb. spotřeba [l/100 km]6,67,98,12,12,4
Cena Limousine2.481.7002.843.1002.931.5002.575.300-
Cena Long2.649.4003.016.0003.107.0002.740.4002.810.100
*Kombinovaný výkon hybridní soustavy. Ceny nezahrnují poplatek 9.000 Kč za dopravu a předprodejní servis

Jan Mička
Diskuze (103)
10. 7. 2016 21:26
Re: Prečo BMW neurobí poriadny 8-valcový štvorliter?
Vývoj těch motorů však někdo musí zaplatit. A bude to stát stejně, ať je budou dávat do dvou modelů, nebo do deseti (což je zjednodušené, ale budiž). Když od nich dá Audi ruce pryč, tak to Bentley vůbec nepomůže, protože najednou budou must hradit větší část koláče. Porsche to klidně může ustát, ale ta pozice se jim určitě líbit nebude, to by dnes nespolupracovali s Audi, když se jinak rádi přetahují. Tam je jen záchranou, že osmiválce a šestiválce by měly mít společný základ. Což je právě důvod, proč si nemyslím, že by tohle bylo tak horké - ve větším ohrožení podle mne jsou u automobilek, které přechází na řadové šestiválce.

Ta část o modernizaci byla o tom, že během několika let bude nutné ty motory modernizovat, pokud by je někdo chtěl používat dále, a to stojí peníze, přičemž by už od Audi nedostali ani flok.
9. 7. 2016 17:36
Re: ak uz luxusne setrit
Oni nejsou ani tak hloupi jako EU donuceny
Avatar - Hammunasakra
9. 7. 2016 16:40
Re: malá tipovačka
Naopak 750i = aspoň na týhle planetě :-!

Je fakt že v česku a asi i v Evropě se prodá víc 750d

Jinak ale volba mezi naftou a benzínem je stejně jasná jako mezi R6 a V8 ;-)
9. 7. 2016 16:33
Re: malá tipovačka
Naopak jasnou volbou je 750d. Jednak je to mnohem pohodlnejsi auto na delsi presuny diky minimalne o tretinu mozna spise o polovinu vetsimu dojezdu a jednak benzinova 750 byla tak dukladne zprofanovana v minule generaci, ze se ji zakaznici po tehle zkusenosti budou spise vyhybat.
Avatar - Hammunasakra
9. 7. 2016 11:10
Re: Prečo BMW neurobí poriadny 8-valcový štvorliter?
Takže furt nevymyslel :-)

Přitom řešení bejvá to nejjednodušší co se nabízí ;-)

Jsem zvědavej na Jaguaří pokus o 50d = snad to nejsou jen internetový kecy a fakt bude :yes: :-)