BMW řady 7: Čtyřikrát přeplňovaný turbodiesel 750d má českou cenu
BMW řady 7 jsme dosud v rámci velkých redakčních testů postupně vyzkoušeli s vrcholným zážehovým osmiválcem 750i/330 kW a základním třílitrovým vznětovým šestiválcem 730d/195 kW, který v průběhu podzimu doplnila dvakrát přeplňovaná varianta 740d xDrive/235 kW, absolutní naftový vrchol ale dosud v nabídce chyběl. Podle původních odhadů mělo jít o známou verzi 750d/280 kW se třemi turbodmychadly, ten ale značka v první polovině letošního roku nahradila novou variantou se čtyřmi turbodmychadly, výkonem 294 kW a točivým momentem 760 N.m. Nyní tento agregát přichází také na český trh.
Hned v úvodu je třeba zmínit, že rozhodně není z levného kraje, a to ani na poměry sedmičkové řady. Verze 750d xDrive (pohon zadních kol pro tento šestiválec není v nabídce) začíná na částce 2.931.500 Kč, což je naprosto stejně jako osmiválcová 750i xDrive. V nabídce je i prodloužená varianta Long za 3.107.000 a stojí opět stejně jako 750iL xDrive. Zajímavě působí také rozdíl vrcholného vznětového agregátu s umírněnější 740d xDrive, který činí více než 300.000 Kč.
BMW 7 – technická data a české ceny vznětových motorů | ||||
Model | 730d | 730d xDrive | 740d xDrive | 750d xDrive |
Zdvihový objem [cm3] | 2993 | 2993 | 2993 | 2993 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min] | 195/4000 | 195/4000 | 235/4400 | 294/4400 |
Točivý moment [N.m/min] | 620/2000-2500 | 620/2000-2500 | 680/1750-2250 | 760 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,1 | 5,8 | 5,2 | 4,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,5 | 4,8 | 4,9 | 5,7 |
Cena Limousine | 2.349.100 | 2.437.500 | 2.616.900 | 2.931.500 |
Cena Long | 2.499.900 | 2.588.300 | 2.800.200 | 3.107.000 |
Ceny nezahrnují poplatek 9.000 Kč za dopravu a předprodejní servis |
Tím ale novinky spojené s nejnovějším ceníkem řady 7 nekončí. Konečně totiž známe také cenu nejúspornější hybridní varianty 740e, která je dostupná v krátkém i dlouhém provedení karoserie, a dokonce i s pohonem všech kol xDrive (pouze po prodlouženou verzi). Nejdostupnější možnost představuje „krátká zadokolka“ za 2.575.300 Kč, Long vychází na 2.740.400 Kč, a jediná hybridní čtyřkolka se nedostane pod 2,8 milionu korun. BMW na svých německých stránkách uvádí kombinovanou spotřebu v rozmezí 2,1 – 2,4 l/100 km (záleží na délce karoserie a poháněných nápravách), což vypadá na malý zázrak, skeptici se však jistě neubrání názoru, že lze této spotřeby dosáhnout pouze při první stovce kilometrů.
Poslední novinka v ceníku potěší milovníky luxusních limuzín s pohonem zadních kol a pořádným motorem. Nabídku totiž obohatila také verze 750i/330 kW (motor byl dříve dostupný pouze s pohonem xDrive) za 2.843.100 Kč. Prodloužená varianta Long pak vychází na 3.016.000 Kč.
BMW řady 7 - technická data a ceny zážehových motorů | |||||
Model | 740i | 750i | 750i xDrive | 740e iPerformance | 740e iPerformance xDrive |
Zdvihový objem [cm3] | 2998 | 4395 | 4395 | 1997 | 1997 |
Válce/ventily | 6/4 | 8/4 | 8/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 240/5500-6500 | 330/5500-6000 | 330/5500-6000 | 240/5000-6500, | 240/5000-6500* |
Točivý moment [N.m/min] | 450/1380-5000 | 650/1800-4500 | 650/1800-4500 | 400/1250-4800 | 400/1250-4800 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,5 | 4,7 | 4,4 | 5,5 | 5,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,6 | 7,9 | 8,1 | 2,1 | 2,4 |
Cena Limousine | 2.481.700 | 2.843.100 | 2.931.500 | 2.575.300 | - |
Cena Long | 2.649.400 | 3.016.000 | 3.107.000 | 2.740.400 | 2.810.100 |
*Kombinovaný výkon hybridní soustavy. Ceny nezahrnují poplatek 9.000 Kč za dopravu a předprodejní servis |