Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda bude mít do roku 2025 čtyři elektromobily, řekl šéf značky Maier

Škoda Auto vyrábí šest modelových řad, ke kterým na konci roku přidá sedmou v podobě velkého SUV. Část elektromobilů bude vycházet z konvenčních modelů.
Zpět na článek
9. 7. 2016 11:39
10. 7. 2016 21:01
11. 7. 2016 14:29
9. 7. 2016 12:13
9. 7. 2016 14:03
10. 7. 2016 18:17
9. 7. 2016 14:40
Avatar - CHerokee
9. 7. 2016 11:39
jak pro koho
No to se nemá moc čím chlubit. Kdyby řekl, 6 válce v Superbu a Kodiaku a pěkném kupé, smekl bych klobouk. Takhle ať si je nechají...alespoň za mě. Nějaký zelený šílenec, co místo masa žvýká trávu, se určitě najde, co to ocení.
Rozbalit vlákno
5
Re: jak pro koho
Myslím si, že podpora elektro aut je v pořádku, i ze strany státu. Jen se to má dělat s citem. Třeba říct, udělejte pár eko aut, jedno jestli to bude hybrid, elektro nebo jinak. Nějakou dotaci, ať je to popostrčí, ale jen kvůli tomu, aby byly do budoucna konkurenceschopní.
Avatar - twistedTSD
9. 7. 2016 13:37
Re: jak pro koho
No a v koncernu VW to teď vypadá spíš jako "ode zdi ke zdi" než "s citem". :-|
9. 7. 2016 18:14
Re: jak pro koho
vsechny elektra zachranuji opacny pol v podobe 8-12 valcu ;-) u Skody to sice nepomuze, ale u Audi a Porsche se tim prodlouzi zivot prave tem V8 motorizacim ;-) Skodovka je maunstream a nevyplati se jim aby mela v nabidce cokoliv nad 4 valce, tech par prodanych kusu by prislo vyvojove draz nez co na nich trhnou za prodej a nasledny servis
10. 7. 2016 21:01
Re: jak pro koho
Zajimave, ze i skodovka nabizela sestivalce a pochybuji, ze by je dotovala. A stejne tak pochybuji, ze by se tolik zmenily pozadavky zakazniku. Ale chapu, doba jim nepreje...
11. 7. 2016 14:29
Re: jak pro koho
o dotovani to neni, je to o tom jestli se to vyplati, pokud se Superbu s 6 valcem prodalo do 5% a nevydela se na tom nic a jen to shorsuje emisni prumer cele automobilce, tak nema smysl to auto nabizet, z tech 5% zrejme cast zakazniku proste koupi i jinou vrcholnou motorizaci Superbu se 4 valcem protoze ten 6 valec nekupovali kvuli 6 valci, ale kvuli urovni vybavy, takzvane koupili maximum, a pokud ani Passat ze ktereho Superb vpodstate cerpa nenabizi 6 valec, tak je naivni si myslet ze by koncern dovolil aby v Superbu 6 valec byl

na soucasnem uspechu kuprikladu Volva je videt ze drtivou vetsinu zakazniku nezajima jestli tam je nejaky 8 nebo 6 valec

tady a na podobnych dizkuzich se shlukuji prevazne nazory takzvane "radikalni" ale zato mensinove, to ze zde v diskuzi je treba 50% zastancu 8-6 valcu neznamena ze v jejich poctu treba 20 diskuteru bude celej narod najednou prahnout o 8-6 valcich, ten narod se sklada z asi 4-5 milionu ridicu, ne z tech 20 zde v diskuzi ;-) naproto drtive vetsine lidi je celkem fuk jakej motor maji pod haubnou, zajimaji je jen naklady na provoz a jakasi kupni cena a zda dostanou slevu :-)
9. 7. 2016 12:13
Ano bude
v nabídce. Prodej nula nula nic. Na...aní dealeři a tyjátr kvůli flotilovým emisím.
Rozbalit vlákno
0
9. 7. 2016 12:51
Dalsi ekopomatenec
Elektromobily soucasnosti nejsou schopne nahradit konvencni motory. To je fakt dany technologii akumulatoru. A napr. cenu lithia vystrelila do nebe.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Googlit
9. 7. 2016 15:27
Re: Dalsi ekopomatenec
Vždycky když tady napíšeš tu poznámku s raketovým růstem ceny lithia tak by jsi měl i připojit jaký vliv to má na cenu třeba 90kWh battery packu Tesly S. To aby to bylo věrohodnější.

Já tipuju že rozdíl že rozdíl mezi stavem kdy bylo lithium nejlevnější a teď po "raketovém růstu" to bude rozdíl tak do 3000,- Kč bez vlivu inflace >:D
9. 7. 2016 16:22
Re: Dalsi ekopomatenec
2015 - 6k USD, 2016 - 14k USD - zdroj E15
Avatar - Googlit
9. 7. 2016 18:28
Re: Dalsi ekopomatenec
Ano, ale to je průměrná cena za tunu Li2CO3 a zároveň se uvádí, že na výrobu 1kWh baterie je třeba jen 400g Li2CO3 :-) čili v celkové ceně auta s baterií 100kWh to je zdražení nula nula nic které plně odpovídá zvýšené poptávce po lithiu.
9. 7. 2016 18:22
Re: Dalsi ekopomatenec
lithia je v baterkach tak malo, ze ikdyby cena ze dne na den stoupla 50x, tak v cene baterek se to projevi asi tak jako kdyby se ze dne na den 50x zvysila spotrebni dan na elektrine, tedy koncovej zakaznik to temer nepozna ;-) mnohem vice cenu baterii ovlivnuje kuprikladu vykyv cen hliniku :-! jen pro predstavu pro tu Teslackou 90kWh, by 50x zvyseni ceny lithia znamenalo ze se cena zvedne asi o 5-6%, a to by 1 tuna lithia stala okolo 1 milionu dolaru, coz by z CR udelalo jednu z nejbohatsich zemi na svete >:D
Re: Dalsi ekopomatenec
Ďalší blb, čo doteraz nebol schopný pochopiť, že elektromobily nemajú naplniť ambície okamžitej náhrady vozidiel s konvenčným pohonom. Majú byť alternatívou - minimálne do doby, až ich vývoj posunie pred autá so spaľovákmi. Čo nebude hneď, ale zas to nemusí trvať dlho.
10. 7. 2016 06:30
Re: Dalsi ekopomatenec
O tom, ze elektromobily jsou skvela budoucnost, se pise pres 100 let a stale nic realneho. Ekonomicky, ani prakticky, elektromobily nevychazeji a to je cena paliv oproti elektrine znevyhodnena 2/3 danemi.
Re: Dalsi ekopomatenec
Cez 100 rokov prakticky nulový vývoj, pretože investície šli do spaľovacích pohonov. Áno, fosílne palivá sú zaťažené vyššími daňami. Ponamáhaj si hlavu a skús uhádnuť prečo.
10. 7. 2016 09:02
Re: Dalsi ekopomatenec
Proc nejdriv nevivinout tu prevratnou technologii? Proc vubec dotovat elektromobily ve state kde se elektrina vyrabi z uhli???
Re: Dalsi ekopomatenec
To sa pýtaš dosť skoro - storočie trvalo, kým si ľudia uvedomili, že spaľovaním fosílnych palív si privádzajú pomalú ale istú smrť. Celú dobu vývoj elektromobilov stál. Kde by boli dnes, keby vývoj prebiehal? Schopnosti elektrického pohonu boli vynikajúce aj v jeho počiatkoch, stokilometrovú rýchlosť prekonal prvý v histórii elektromobil a vydržal tri roky, kým ho prekonal automobil s parným pohonom. Kde boli vtedy spaľováky?
A nezabúdaj, že tá hrozne špinavá elektrina je nevyhnutná na výrobu toho čistého benzínu, a nespotrebuje sa jej práve málo. A tiež sa pri ťažbe a distribúcii toho čistého benzínu spáli ohromné množstvo nafty ktorú tiež bolo treba vyťažiť, vyrobiť a distribuovať. Pritom je ťažba ropy určite čistá a pre prírodu neškodná, že? A nakoniec ten čistý benzín spáliš a spaliny vypustíš do vzduchu.
Ak by si 100% elektriny vyrábal v uhoľných elektrárňach, vyťažíš a spáliš uhlie a vyrobíš elektrinu, ktorá ďalej neprodukuje žiadne emisie. Koľkonásobne viac znečistenia by museli ťažba a spaľovanie uhlia produkovať, aby sa vyrovnali produkcii svinstva pri ťažbe, výrobe, distribúcii a spaľovaní fosílnych palív?
Každá "štúdia", ktorá "dokazuje", že elektromobily znečisťujú rovnako alebo dokonca viac ako autá s klasickým pohonom, je zavádzajúca a účelová, pretože KLAME.
10. 7. 2016 09:05
Re: Dalsi ekopomatenec
Jestli skodovka uvede zazrak v podobe techniky z gte, pak potes... Ale zaroven to zajisti, ze to nikdo nebude chtit, takze to vw nebude muset dotovat ;)
Avatar - narona
9. 7. 2016 13:35
Připojení na internet
Tak jestli je budoucnost aut v připojení na internet tak to je fakt šílený 8-s Rozvoj elektromobilizmu hlavně ve výrobě městských vozítek chápu a autonomního řízení do jistý míry taky ale cpát do auta cokoliv co ho může na dálku potenciálně ovládat je cesta do pekel. Pokud teda ten internet neovládá jenom třeba navigaci samozřejmě >:-[]
Rozbalit vlákno
1
11. 7. 2016 13:03
Re: Připojení na internet
Jenže ta navigace bude přes sběrnici připojená i k řízení motoru atp. I v minulosti se dalo vytvořit speciální "hudební" CD, které přes rádio s CD přehrávačem dokázalo kompromitovat důležité řídící jednotky. V tomhle se dost spoléhá na to, že je to prostě příliš pracné a nikomu to za to nebude stát. Některá auta pak mají kritické jednotky oddělené přes most (v podstatě firewall), který by neměl dovolit nic abnormálního, ale zdaleka to ani dnes nemají všechna. A díra se může skrývat i tam.
Avatar - praděda7
9. 7. 2016 14:03
EV
Škoda bude mít do roku 2025 čtyři elektromobily, .............a prodané dva... >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ada je zase tady
10. 7. 2016 21:37
Re: EV
Ani to, protože do té doby bude jaderná válka :no:
9. 7. 2016 14:37
To fakt myslí vážně?!
Ten člověk mluví jako typický eko-pomatenec. Kdo proboha bude ty všechny příšerně drahé elektromobily s mizerným dojezdem kupovat? A proč by někdo měl svůj život a život své rodiny svěřovat do rukou "autonomního řízení", když role řidiče pořádného auta je pro člověka jeden z vůbec nejkrásnějších a nejuspokojivějších zážitků? A proč bych proboha měl chtít být připojen v autě na internet?! To mám jako i za jízdy sledovat zprávy či sociální sítě? Řekl bych, že pan ředitel jen poslušně papouškuje novou ideologickou linii nařízenou vedením VW vzniklou jako reakci na Dieselgate a že ani on smám s tím v hloubi duše nemůže souhlasit a věřit tomu! 8-s :no:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - CHerokee
9. 7. 2016 14:46
Re: To fakt myslí vážně?!
Pěkně napsáno. Nehledě na to, že spolu se spotřebou stoupá cena lithia, bez kterého se baterky neobejdou. A taky nikdo nevyřešil problém, jak vyrábět efektivněji a čistěji elektřinu, tím spíše, jak ji skladovat.
Avatar - Googlit
9. 7. 2016 18:44
Re: To fakt myslí vážně?!
Ano cena lithia stoupá dramaticky, ale v bateriích je ho tak málo že se to na ceně aut jen těžko nějak projeví. A jak skladovat elektřinu? No vždyť právě elktromobily jsou řešením této otázky kdy se potenciálně do každé domácí garáže dostane 100kWh+ baterie a náklady na ní nemusí latit dodavatel energie, který se naopak může soustředit na výrobu a distribuci.
9. 7. 2016 19:40
Re: To fakt myslí vážně?!
co to placas za blbosti? cena lithia zajima tak maximalne ty co s tim obchoduji, v cene baterky se projevuje cena lithia minimalne, baterie na cene stale klesaji, za poslednich 10 let cena klesla na petinu z cca $1000 za kWh na necelich $200 za kWh baterii, zvlastni kdys to lithium tak zdrazuje co?

a vyroba elektriny? elektriny mame dostatek a to jak se vyrabi ti muze bejt sumak, pac tvuj benzinak/naftak ji sporada dost jen aby se vyrobil ten benzin nebo nafta, tazke jestli te nezajimalo z jake elektriny se vyrabi benzin/nafta co kupujes doted, tak proc te to zacina zajimat ted ? nevsim sem si ze bys nekdy jindy mimo debaty o EV zminoval ze by te zajimalo jaka elektrina se vyuziva pri rafinaci, klidne se nebojim te nazvat populistickym pokrytcem, protoze to jsi ve chvili kdys dojde na elektrinu :-!
Re: To fakt myslí vážně?!
:yes: :yes: :yes: Viac niet čo dodať.
Avatar - Jenik3
9. 7. 2016 14:40
Hybrid ano
Mel jsem prilezitost pred nejakym casem otestovat hybridni jettu. Jako joo, ve meste to jezdi na baterky /asi do 30kmh/ pak se pustil benzin 1.4 a dojmy? Auto tiche, opravdova spotreba cca 5l, cena vozu astronomicka.
Do 50kmh at jede auto na baterky, pro vyssi rychlosti a mimo mesto se vyuzije spalovaci motor.
Hlavne zadne dotacni programy ze statniho rozpoctu!!!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - CHerokee
9. 7. 2016 14:47
Re: Hybrid ano
Ono je to hlavně složité, těžké a drahé. A zbytečné. Ale pro mě za mě...ale jak píšeš žádné dotace z našich daní! Proč by se měl podporovat prodej luxusního zboží...
10. 7. 2016 06:55
Re: Hybrid ano
Problem je v tom, ze elektrohracky dotujeme nasimi danemi uz ted a masivne. V cenach elektriny i paliv.
Avatar - vabis
9. 7. 2016 14:49
pokrok nezastavíš
S pazourky to šlo lovcům mamutů tehdá také velice dobře, dnešní nástroje jako skalpel nebo lžíce by jim připadali přinejmenším divné. S tím to bude obdobné. Pokud z Vás někdo bydlí v milionovém městě a má pod okny křižovatku 4 proudé magistrály, tak elektřinu ocení. Není nic hezčího, než když slyšíte jen větřík a v tom se naprosto neslyšně vedle vás dá do pohybu Tesla nebo aspoň Prius. Ten lineární zátah elektromotoru má také něco do sebe. Také jsem to z počátku odmítal, ale po krátké zkušenosti s Teslou a hlavně i8 (waaau) jsem změnil na ty hračky názor!!! Auta na výlet to nejsou, ale na denní ježdění jsou to šikovné hračky. S další generací menších baterek a bezdrátovým dobíjením z parkovacích míst to bude paráda. Snad Škoda půjde elektřině vstříc nějakou formou stylovky než modelem Fabia Junior Electro.

ps: Škoda/Tatra Beta už je, zbývají tedy už jen 3 >:D
Rozbalit vlákno
5
9. 7. 2016 15:47
Re: pokrok nezastavíš
No, problém je ovšem v tom, že elektromobily žádný skutečný "pokrok" nepředstavují, je to jen slepá ulička vývoje, stejně jako tomu bylo již před 110 lety. :-! Až jednou skutečně začne docházet ropa, v opravdu masovém měřítku bude pravděpodobně k dispozici jen jedno jediné řešení - výroba vozů se spalovacím motorem, které ale budou jezdit na zemní plyn. :-!
Re: pokrok nezastavíš
Slepá ulička vývoja - jak ťa taká kolosálne blbosť napadla?
Nebyť rozvíjajúceho sa ropného priemyslu, z ktorého na veľkých šéfov pozerali mnohonásobne väčšie prachy ako z elektrifikácie, nejazdil by si dnes na benzín, ale práve na elektrinu. A po 100 rokoch vývoja určite s podstatne vyššou účinnosťou ako majú dnešné elektromobily, a s mnohonásobne vyššou účinnosťou ako najlepšie spaľováky.
10. 7. 2016 06:37
Re: pokrok nezastavíš
Klicovy problem elektroaut jsou baterie ani po 100 letech nevyresene.
10. 7. 2016 09:14
Re: pokrok nezastavíš
vyvoj baterii zacal nanovo vpodstate az v roce 2004-5, do te doby byli baterky opomijene a prehlizene s minimalnima investicema, vpodstate revoluci ve vyvoji baterii zacala az mobilni elektronika a jeji producenti, a ver ze az dosahnou investice do vyvoje baterii takove sumy jake se za poslednich 30 let nahazeli do vyvoje spalovacich a zazehovych motoru (podle udaju IMF odhadem neco prez 8000 miliard dolaru), tak se baterky budou hlasat uplne jinyma parametrama nez jake mame dnes, ono i ty dnesni maji rezervy ktere si vyrobci nevyplejtvaj hned, a to vcetne Panasonicu a Tesly
10. 7. 2016 09:55
Re: pokrok nezastavíš
Ono je to spise obracene - za vice jak 100 let se nenasla prakticky pouzitelna technologie na ukladani vetsiho mnozstvi el. energie, takze se investovalo do toho, co ma smysl. Az bude lektromobil schopny ujet na jedno nabiti 1 000 km, a to i v mraze nebo horku, opetovne nabiti bude trvat do 10 min. a cena auta bude srovnatelna se soucasnymi cenami, tak uz to bude zajimave. Ted je to jen o par poblouznencich, co si za 1 mil. koupi minivuz s realnym dojezdem 100km.
Avatar - praděda7
10. 7. 2016 21:51
Tichý zabiják
Vabis...14:49....Není nic hezčího, než když slyšíte jen větřík a v tom se naprosto neslyšně vedle vás dá do pohybu Tesla nebo aspoň Prius......a přejede nedoslýchavého důchodce..... ;-\
Rozbalit vlákno
0