Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda bude mít do roku 2025 čtyři elektromobily, řekl šéf značky Maier

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 9. 7. 2016 • 10:48
38
Škoda Auto vyrábí šest modelových řad, ke kterým na konci roku přidá sedmou v podobě velkého SUV. Část elektromobilů bude vycházet z konvenčních modelů.

Škoda Auto by měla mít do roku 2025 v nabídce čtyři až pět elektromobilů. Částečně půjde o úplně nové vozy a zčásti budou vycházet z konvenčních modelů. V Praze chce vybudovat vývojové centrum "digilab" pro nové produkty a obchodní modely. Uvažuje také o vstupu na severoamerický trh. V rozhovoru pro týdeník Euro to uvedl předseda představenstva Škody Bernhard Maier.

V roce 2025 budou podle odhadů Škody tvořit asi čtvrtinu odbytu vozy s elektrickým pohonem. "Rozhodli jsme se, že v roce 2019 představíme první plug-in hybrid značky Škoda, bude to Superb. Bezprostředně po něm bude následovat řada čistě elektricky poháněných vozů," řekl Maier Euru. Budoucnost podle něj bude vedle elektromobility patřit vozům připojeným k internetu a autonomnímu řízení.

Po celozávodní dovolené by se měly rozběhnout aktivity firmy v novém vývojovém centru v Praze. Zde bude nejen vyvíjet nové produkty, ale i testovat nové možnosti spolupráce v rámci podniku. "Služby související s mobilitou budou v budoucnu tvořit značnou část našeho obratu. K tomu potřebujeme zaměstnance s novými znalostmi a novými profesními profily," uvedl.

Na konci letošního roku Škoda uzavře další velkou investici, která souvisí s uvedením nového velkého SUV Kodiaq na trh. "Celkově investujeme jenom v letošním roce do našich českých závodů přes 500 milionů eur (cca 13,5 miliardy Kč). Navíc zaměstnáme dva tisíce nových zaměstnanců. V Boleslavi budujeme novou lisovací linku, která je nejmodernější svého druhu v celém koncernu. Těšíme se vysoké globální poptávce, takže už přemýšlíme o dalším rozšiřování kapacit," dodal.

Škoda má podle Maiera po světě 14 výrobních závodů, většinu aut ale stále vyrábí v Česku a ČR by měla zůstat hlavním působištěm i do budoucna. Firma prověřuje, kde postavit nový závod, aby co nejlépe obsloužila světový trh. Ve hře je i Česko, kde ale naráží na limity infrastruktury i sociálního zázemí. Zastoupení má ve 102 zemích, což je zhruba polovina celkového automobilového trhu. S rozšířením palety SUV vozů se chystá na nové trhy. V příštích měsících vstoupí na jihokorejský trh, bude nabízet vozy v Íránu a zanedlouho v Singapuru.

Bez stavby nového výrobního závodu by se zřejmě neobešel ani zvažovaný vstup automobilky na severoamerický trh. "O Spojených státech musíme uvažovat už proto, že severoamerický trh představuje 25 procent celkového světového trhu. My ovšem nejsme pod časovým tlakem. Obsáhle zkoumáme, jaké podmínky a požadavky budou v jednotlivých zemích kladeny. Rozhodujícím faktorem zůstane především vhodnost produktové nabídky, dodavatelské sítě a dlouhodobě udržitelná profitabilita," doplnil Maier.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
11. 7. 2016 14:29
Re: jak pro koho
o dotovani to neni, je to o tom jestli se to vyplati, pokud se Superbu s 6 valcem prodalo do 5% a nevydela se na tom nic a jen to shorsuje emisni prumer cele automobilce, tak nema smysl to auto nabizet, z tech 5% zrejme cast zakazniku proste koupi i jinou vrcholnou motorizaci Superbu se 4 valcem protoze ten 6 valec nekupovali kvuli 6 valci, ale kvuli urovni vybavy, takzvane koupili maximum, a pokud ani Passat ze ktereho Superb vpodstate cerpa nenabizi 6 valec, tak je naivni si myslet ze by koncern dovolil aby v Superbu 6 valec byl

na soucasnem uspechu kuprikladu Volva je videt ze drtivou vetsinu zakazniku nezajima jestli tam je nejaky 8 nebo 6 valec

tady a na podobnych dizkuzich se shlukuji prevazne nazory takzvane "radikalni" ale zato mensinove, to ze zde v diskuzi je treba 50% zastancu 8-6 valcu neznamena ze v jejich poctu treba 20 diskuteru bude celej narod najednou prahnout o 8-6 valcich, ten narod se sklada z asi 4-5 milionu ridicu, ne z tech 20 zde v diskuzi ;-) naproto drtive vetsine lidi je celkem fuk jakej motor maji pod haubnou, zajimaji je jen naklady na provoz a jakasi kupni cena a zda dostanou slevu :-)
11. 7. 2016 13:03
Re: Připojení na internet
Jenže ta navigace bude přes sběrnici připojená i k řízení motoru atp. I v minulosti se dalo vytvořit speciální "hudební" CD, které přes rádio s CD přehrávačem dokázalo kompromitovat důležité řídící jednotky. V tomhle se dost spoléhá na to, že je to prostě příliš pracné a nikomu to za to nebude stát. Některá auta pak mají kritické jednotky oddělené přes most (v podstatě firewall), který by neměl dovolit nic abnormálního, ale zdaleka to ani dnes nemají všechna. A díra se může skrývat i tam.
10. 7. 2016 21:51
Tichý zabiják
Vabis...14:49....Není nic hezčího, než když slyšíte jen větřík a v tom se naprosto neslyšně vedle vás dá do pohybu Tesla nebo aspoň Prius......a přejede nedoslýchavého důchodce..... ;-\
Avatar - Ada je zase tady
10. 7. 2016 21:37
Re: EV
Ani to, protože do té doby bude jaderná válka :no:
10. 7. 2016 21:01
Re: jak pro koho
Zajimave, ze i skodovka nabizela sestivalce a pochybuji, ze by je dotovala. A stejne tak pochybuji, ze by se tolik zmenily pozadavky zakazniku. Ale chapu, doba jim nepreje...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku