Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Kodiaq: Otázky a odpovědi

62 komentářů

Ted
Zjevne prelomovy model skody spustil jednu z nejkratsich diskusi...
Tak to je potreba na tom zamakat 😄
Rozdelena svetla tedy budou, ale zrejme pod tlakem verejnosti ( i zaslepenych militantnich zastancu VW) byly upozadeny, ackoli stale neexistuje duvod ( esteticky ci funkcni) proc je mit tak vysoko...

Virtual cocpit bude tedy s lepsimi verzemi nebo az po faceliftu? 😄
Asi by o nej nebyl zajem, ze. Kdyz by nebyl zajem ani o 2,0 tsi 162kw, do takhle velkyho auta, tak to bude asi jen pro setrilky.

Kdo by taky utracel za orezanej tiguan, kdyz na zadni sedacky se stejne neda dostat a pokud by vubec sla dorovnat vybava, byl by kodous jeste drazsi???
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak mě přijde docela fajn upřesnit spekulace, které se pod článkem objevily (odpověď jsi dostal i na tu svou, buď rád).

Umístit mlhovky k hlavním světlometům moc praktické není, jedině z hlediska ochrany v těžkém terénu, ale holt je už dlouho známo, že půjde o jeden z designových prvků Kodiaqu.

"V rámci modelové péče" = pravděpodobně při některé dílčí modernizaci během obměny modelového roku...Výkonné benzíny u velkých SUV zrovna nefrčí, aspoň ne v EU. Zajímavé je ale potvrzení toho, že se uvažuje o biturbu.

Debatovat o ceně auta, které se bude prodávat až příští rok, to je umění. :yes:
Ted
Mne nevadi upresneni...
Temi omezenimi je z toho pro mne nezajimave auto a pouze vyjadruju svuj nazor.
A s cenama je to jasne uz ted, je to tak totiz u vsech modelu ( octavia vs golf, superb vs passat, tiguan vs kodiaq).
Mne se tahle pozice skodovky v koncernu nelibi. Je totiz nejvic uncool.
Jediny trochu cool bylo yeti a proto se muselo zmenit...

Superb by mohl byt super, ale srazily ho prave uspory proti passatu. A vzhledem k pokracujici unifikaci tak muze Skoda do budoucna prekvapit mozna tak skrabkou. A to je skoda s malym s...
TommII
... kus auta. Ty zdvojene svetlomety vypadaji super! Velmi podobne reseni ma Evoque, uzka hlavni svetla a pod nima druhy par. Z motoru mi tam ale chybi bi-turbo, silnejsi benzinak je o nicem, stejne si SUV v benzinu nikdo nekupuje. Kazdopadne s prichodem noveho Yeti, ktery je snad jeste hezci nez Kodiaq, bude mit Skodovka paradni modelovou radu! Ted jde jeste o to, jak bude akceptovany odvazny FL Octavie. Osobne ale o Octavii strach nemam 😄
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Hmmm...asi nemáš oči na svém místě...dvojité světla to je krok vedle!
TommII
Uplne nerozumim tomu co myslis pod pojmem dvojita svetla...? Kodiaq nema jakkoliv rozdelena hlavni svetla, ale stejne jako na konceptu ma jen vyse umistene mlhovky. Je to samozrejme vec nazoru, ale osobne nemam pocit, ze by podobne reseni nejak designove ublizilo jak Evoqu tak Yetine pred faceliftem, spis naopak.
Avatar - Googlit
Googlit
"V Česku nebude nabízena nejslabší benzinová verze 1.4 TSI/92 4x2 s manuálním řazením. Na domácím trhu bude základním modelem motor 1.4 TSI/110 kW, který ale nebude dostupný v provedení 4x2 manuál."

Takže v Česku bude 92kW a na domácím trhu 110kW. Co je teda pro škodiaka domácí trh?
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
V Česku? [odkaz]
Kmoda
Tak ještě jednou a čtěte pozorně a pomalu: "V Česku NEBUDE nabízena nejslabší benzinová verze 1.4 TSI/92 4x2 s manuálním řazením. Na domácím trhu (v Česku) bude základním modelem motor 1.4 TSI/110 kW, který ale nebude dostupný v provedení 4x2 manuál."
přezdívaný alias
Podle palců dolů u tvého komentáře se dá poznat, kolik lidí tu umí psát (nebo přinejmenším klikat), ale neumí číst. >😒]
Kmoda
Palec dolů za mé vysvětlení s motorama může dát jen imbecil. Pokud jsou to palce dolů za to,že základ nebude motor 92 KW ale 110 KW,tak tyhle palce dolů musíte lidi dát firmě Škoda a ne mě >😒] >😒]
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
"Přední světla budou vypadat obdobně jako u konceptu Vision S. Pod hlavním zdrojem bude druhý menší, který bude sloužit jako mlhovka a posvěcování do zatáček." :no😒br />
- Vznikne po složení zadních sedadel zcela rovná ložná plocha? :no:
- Bude ruční brzda dostupná alespoň za příplatek? :no:
- Bude možné objednat normální šíbr jen nad předními sedadly, nebo bude k dispozici pouze skleník přes celou střechu? :no:
- Ještě stále si výrobce hraje se šikmým středním panelem, který tlačí do pravého kolena, nebo alespoň tuhle blbost už opustil?
ozawasan
Tak ok...bude to jako koncept
Tedy skoro. Digitální štít se odkládá. Budiž záhadou proč výrobce začíná sociální edicí, ale proti vkusu...
U nás se začne slabším Tsi, na domácím trhu silnějším(asi pod Komínem).
Cenu se dozvíme tak nějak jako pecku později. Chápu. Takže čirá a naivní spekulace😒br /> Holobyt 4x2, základní motor a uplně bez ničeho z bohatého ceníčku alá VW
.589 tisíců penízků.
4x4 Doňa Manuela do 650.
Inu a pak začne cenové rodeo, kdy sice nebudou benzinové nej motory, ale cena v pohodě klepne na 900 k.
O milionu nepíšu, abych zbytečně neprudil, ale něco mi našeptává, že, s trochou snahy v konfigurátoru, to nebude zásadní problém...
Nebudu podpásově srovnávat s jinými SUV na trhu, cenami, výbavami, rozměry... Na to bude spousta času, až zahřmí.
..
koumavej
1.2 TSI se švihadlama bude bratru za 600. Některým nezbude než počkat na nějaké tříleté z autobazaru.
rudovlach
a ja si na klidně na nějaké tríleté bazarové počkám...do nového takovou pálku bych neinvestoval.... 😒
TommII
No s cenou... S ohledem na to, ze Kodiaq je co do rozmeru velmi podobny Kie Sorento a na chlup Hjudaji SantaFe, jen ma Kodiaq o poznani vetsi rozvor, a s ohledem na to, ze oba korejci zacinaji na 900.000,- a ve vrcholnych vybavach stoji cca 1.200.000,- tak predpokladam, ze neni zadny duvod k tomu, aby byl Kodiaq levnejsi nez nejaky korejec...
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Jo , což je šílené u korejců i Škody !!! :no: 8-s
TommII
To je hodne relativni. Jednak u Skody se mluvi o zakladni cene kolem 650tis azatakovepenize proste nekoupis zadneho korejce teto velikosti. Navic, pokud se podivas na ceny mensich SUV jako jeTucson, Tiguan, Sportage, tak tyto mensi vozy bezne atakuji cenovku 800tis a uplne netrpi nezajmem kupujicich. Ja ocekavam ceny jako u Superbu, tj. cca640 za zaklad a cca 950 za Style 4x4 TDI 140kW DSG. A to by bylo uplne v pohode. Ale ano, pokud uvazujes logikou SUV A+ do kazde rodiny, tak pak mas pravdu, je to drahe.... 😄
_MT_
"U nás" právě nezačne slabší 1,4, začne tou silnější, která ale nebude v nabídce jako předokolka s manuální převodovkou (takže budeš muset vzít Haldex anebo DSG).
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Všichni co zkoušeli zdvojené světla od toho pak ustoupili. Ne ne ne, zase si je třeba sáhnout na kamna aby se vědělo že pálí 8-s

Na vnitřní výplně dveří, které mají současné generace z rozřezané krabice od džusu a napodobují umakart jsem také velice zvědavý ;-\

Ale je mi to vlastně fuk, protože dokud tam nebude šestiválec a automat s měničem, tak se nemáme o čem bavit.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
U Yetiho podle mě zdvojená světla fungovala. Dnes je s oblibou praktikuje Citroen...Mě tenhle prvek nijak netěší, ale snad bude proveden aspoň decentně.
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Nechci se hádat, rozumím že někdo má rád holky a jiný vdolky. Mi prostě zdvojená světla už od dob mercedesu w210 přišli divné. (Citroen je celý extravagantní, tak tam to nevadí, crazy týpek má prostě crazy háro). Yeti, kterého jsi ale nakousl, je třeba vyzdvihnout, podle mě se to říká málo nahlas, ale Yeti jezdí perfektně!!! To tlumí železniční přejezdy jak samet, když s tím držíš dálničních cca 130-150 tak to jede fakt hezky, jízdní vlastnosti na klikaté okresce taky pohoda. Ta kabina je zevnitř taková kubická a díky tomu fakt vzdušná a prostorná. Měkké výplně v interiéru atd. Max sedadla, ta pouze průměr. Yeti je luxusní nedoceněný vůz!!! Nicméně přední světla má lepší právě až PO faceliftu. Paradoxní je, že hodně lidí ten facelift hanilo, že je dozorčí rada kostnatá a přišlo to o nádech jakési extragance. Mi se poslední Yeti moc líbí a rád to nahlas a veřejně označím za velmi povedené auto.
_MT_
Tak třeba R230 před faceliftem se mi líbilo víc (z vnějšku) než jakékoli pozdější provedení SL.
Ted
Tohle mi mluvi z duse... Nechce si nekdo poslechnout jak u fungl passata v highline pri 50% hlasitosti drnci vyplne dveri? Kdykoli predvedu 😉
webpaja
A nechceš místo předvádění radši dojet na servis?
jam2015
rokyta.p, tie plastové výplne sú farmárska vychytávka. Zoberieš hadicu a ten humus vystriekaš.
P.S. Pripomína mi to policajné autá z USA filmov. Keď sa niekto vzadu pogrcá, pose..., tak sa zrýchli hygienický servis.
😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kodiaq je simply clever odkázán na online režim a datové služby. V norských horách je přirozené, že i lišky v lese mají pokrytí rychlým internetem, ale jak bude funkovat v Česku >😒] >😒] ?

Bude i offline Kodiaq ještě clever? Nebo bude jen simply >😒] ? No, i když je pravda, že Praha pokrytá je, takže 80% majitelů bude spokojeno. Jen až vyjedou na český a moravský venkov, se asi budou dost divit, že 80% fíčur Kodaqu je nedostupných :😉 >😒]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Stále nemám telefon s LTE, takže nevím, ale většina území by jím už měla být pokryta...Mimochodem, že se u nás teprve někdy před rokem začalo pořádně pokrývat rychlým internetem, je v první řadě ohromná ostuda našich operátorů a ČTÚ.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Pokrytí rychlím internetem není o moc horší, než pokrytí GSM. Tedy téměř všude rychlý internet je. To že spousta lidí nemá telefony, které LTE umí (a nebo mají telefony, co neumí požadovaná LTE pásma) a pak nadávají na pomalá data mimo 3G pokrytí, je věc jiná. Jinak jestli si myslíš, že jinde v Evropě je to zásadně lepší, tak je to omyl. Po Boomu, který tu byl po vydražení frekvencí na LTE (VF začal ještě dříve na 900 Mhz) se situace hodně zlepšila a protože pro operátory jsou data v téhle době prioritní, bude se dokrývat i nadále.
_MT_
Máš snad s jinými auty problém? Kodiaq rozhodně nebude pionýrem.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, je mi úplně jedno, jestli je to XC90 nebo Kodiaq. Tenhle trend nevnímám pozitivně. Pomalu se to začíná blížit k zásadě "nejsi online, nejedeš"... 8-s 8-s

Za chvíli bude levnější vyrábět jeden model a výbava bude podle toho, co si SW za příplatek odemčeš a výkon SW podle toho, kolik si zaplatíš >😒]
_MT_
A co konkrétně ti nefunguje, když nemáš signál, co je potřeba k běžné funkci vozu?
Ted
... Tak by ne to mozna zajimalo, ale sestihrnek, menic a poradny sedacky jsou podminkou... Jenze to koncern nedovoli
A superb je prilis hezkej, rozdelime mu svetla, zacnem nejdriv o ochcavky...
Pak se s ad to vw zacne prodavat...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
V době, kdy šestihrnek nemá Volvo a už skoro ani VW, toho chceš fakt trochu moc.
Ted
Ja sestihrnek chci a koupim si auto tam, kde mi ho nabidnou. Ze je nas takovejch malo je smutny...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To je chvályhodné, ale v dnešní době už budeš vybírat těžko, když většina (nejen) mainstreamových výrobců končí někde na oturbených R4 dvoulitrech.
Xonik
Tak to že Volvo a korejci mají čtyřhrnky nic nemění na tom že premie stále jede na šestiválcích a nebo V8.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Prémie. Škoda do ní přecejen tak úplně nepatří. >😒] No a největší konkurencí jsou právě ti Korejci. Výhradně R4 v evropských verzích větších SUV používá také Ford, Nissan ti dokonce do Xtrailu nabídne přinejlepším 1.6.
Xonik
Škoda do ní nepatří samozřejmě vůbec 😉 Šlo o to že stále existuje početná nabídka modelů které šestiválce mají, takže kdo ho opravdu chce bez problému si vybere.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ano, ale za ty zaplatíš tolik, že použití spojení "bez problému" už je sporné.
Xonik
To bych neřekl, je to adekvátní tý technice, chceš 4hrnek, zaplať si za 4hrnek, chceš šestivál, zaplať šestivál, chceš V8 tak zaplať V8. To tak vždy bylo a bude, to naopak dneska je něco divně když máš platit za čtyřhrnek peníze co jinde za šestivál. Zrovna Q7 nebo touareg má V6 jako základní motor.
Xonik
Levnější variantu Q7 už máš - Touareg, ale jelikož i tam právě je použita ta technika kterou popisuješ, tak to prostě levný nikdy být nemůže.... Myslím že Kodiaq bude zajimavý, Tiguanů se prodá docela dost, takže potenciál to má.
kawicz
Pokud již není pozdě, měl bych pro novináře, kteří v exempláři seděli, ještě jeden dotaz: Jak vypadá zadní lavice? Jsou tam 3 samostatná sedadla resp. 3× ISOFIX? V Tiguanu jsou pouze dva, ale podle fotek exteriéru Kodiaqu se mi zdá, že díky rozvoru je zadní náprava "více v kufru" a tedy teoreticky by se tam "MPV style" 2. řada sedadel vejít mohla. Díky za informaci.
Avatar - Emel
Emel
Hm, tak to je docela škoda... já chápu že silné TSI s 4x4 a vysokou karoserií už je jen pro nadšence ochotné je živit, ale tak trošku jsem čekal, že ta 162 verze bude.
troo
preto kupujem tiguana
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Tigi...ve slušné výbavě za 1.2 mega...nech si chutnat.. >😒]
vwtig
Škodiaq nebude problem vyskladat na rovnaku cenu >😁
Avatar - praptak
praptak
Však bude Kodiaq větší. 😉
Xonik
Kodiaq je stejně velký jako Tiguan, resp. jako jeho prodloužená verze 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No právě. A prodloužená verze tu možná ani nebude.
Xonik
Možná sice ne, to se dozvíme za pár měsíců, ale zatím to tomu moc nenasvědčuje, a naopak kodiaq je vodítkem že VW chce nabízet 7místné SUV této třídy i v Evropě a rozhodně toto privilegium nenechá jen škodovce.
vwtig
Akurat ze skodiak bude mensi ako 7 miestny tiguan (rok 2017) - vyroba bude v Puebl👋Mexiko
ericn
jo Tiguan je až moc vysoko, ale když se najdou blázni, co to za to dají, proč ne 😉
koumavej
Tak aby neměl ty úzký světla jako Cherokee..a taky aby už byly třeba roční v autobazarech, nový bude stát pálku. Tipuju že to bude prodejní hit a v autobazarech jich bude hafec.
webpaja
Máte teď v bazarech okrukovou, co? 😉
Avatar - Hittman
Hittman
Potřebujeme tak velké rodinné domy, televize, atd?
Avatar - 1975ak
1975ak
Potřebujeme taková mastodontní auta? Obrovská, která se nevejdou na parkovací místa, do ulic měst? Proto aby v něm jel jen jeden člověk?
vwtig
cyklobuz? >😁
simson33
Určitě potřebujeme!!!
XTad
A proc se ptas v diskuzi pod kompaktnim SUV?
Xonik
Nevím co je na kodiaqovi mastodontního nebo obrovského, je to normální SUV střední třídy, půdorysně menší než superb, takže s parkováním taky žádný problém. 😉
sattlis
[odkaz]

[odkaz]