Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska

Mazda přichystala drobnou modernizaci kompaktní řady 3. Spíš než na design se zaměřila na techniku.
Zpět na článek
14. 7. 2016 15:12
14. 7. 2016 16:26
14. 7. 2016 17:33
15. 7. 2016 12:51
15. 7. 2016 14:01
14. 7. 2016 15:57
14. 7. 2016 18:52
14. 7. 2016 20:14
15. 7. 2016 12:52
Avatar - iudex
14. 7. 2016 13:13
Facelift netreba, motory áno
Mazda 3 stále patrí medzi najkrajšie autá v triede a facelift nepotrebuje, čo si správne v Mazde uvedomujú a neopravovali, čo nie je pokazené. Facelift sa teda obmedzil na techniku, ale z hľadiska motorizácií rozhodne nie správnym spôsobom. To je typické japonské auto, nielenže je tých motorov málo, oni ešte obmedzia ich dostupnosť. Prečo preboha sedan nebude mať silnejší dvojliter, to akože súdruhovia v Mazde usúdili, že pre 4,5 metrový sedan stačí 88 kW?
A čo MPS, zase ticho, z toho usudzujem, že v tejto generácii už nebude. Pritom k dynamickému výzoru i jazdným vlastnostiam 3ky sa hotheč vyslovene žiada.
Jedine že by v Mazde čítali návrh novely zákona o správnych poplatkoch na Slovensku a povedali si, že výkonné autá aj tak nikto nekúpi: [odkaz] >:-[] 8-s
Rozbalit vlákno
17
Avatar - CHerokee
14. 7. 2016 13:19
Re: Facelift netreba, motory áno
Souhlasím, na druhé straně zase nutno ocenit, že jde Mazda proti proudu a používá stále atmosférické spolehlivější jednotky.
14. 7. 2016 13:19
Re: Facelift netreba, motory áno
Hustý... vydali jste se správným SMERom :-) Tak snad to neprojde. Držím palce
No, očekávám, že i u nás k něčemu podobnému brzy dojde.
Ale zpět k Mazdě. Také jsem očekával nějakou perličku v motorizacích... a jsem zklamán, dokonce tak, že bych odpustil Mazdě i nějakej oturbenej motor...
Avatar - praděda7
14. 7. 2016 16:32
Re: Facelift netreba, motory áno
V dnešní "emisní době" se těžko nějaké perličky v motorizacích dočkáš. Podívej se na takový Lexus. Konečně vyrukovali s dvoulitrovým turbem. (Měly na to dost času). Ale díky všemocné ecofašistické lobby nebyly schopni z něj vydolovat víc než 180kW a 252 Nm. A to je docela bída. Díky bohu, že v Evropě se automobilky nebojí podvádět a z oturbených dvou litrů dostanou daleko vyšší výkon. ;-)
14. 7. 2016 17:08
Re: Facelift netreba, motory áno
Audi, BMW a MB s motory podél končí na 185 kW, ale momentu mají ty motory víc. Výš mají šestiválce. Cadillac má už nějakou dobu přes 200.
14. 7. 2016 19:43
Re: Facelift netreba, motory áno
Atmosferciky benzinovy motor je nadhera a diky Mazde, ze ho stale udrzuje pri zivote. Mel jsem Volvo s 2.0 atmosferou a bylo to uzasne svezeni - v porovnani s dnesnimi downsizingy s turbem vynucene ekoteroristy. Stejne se asi budou chovat elektromobily az budou realne pouzitelne. Ale benzin je benzin, to nicim nenahradis.
15. 7. 2016 09:33
Re: Facelift netreba, motory áno
něco na tom bude... ale stejně, kdyby do toho silnějšího dvoulitru foukli, mohl by to být ideální adept na MPS
... jen mokrý sen ;-)
Avatar - praděda7
15. 7. 2016 13:30
Re: Facelift netreba, motory áno
Problém je v tom, že kdyby do toho dvoulitru foukli, tak se rozletí. Ona totiž Mazda se vydala s technologií Skyactiv do vysokokompresorové zóny a tam to turba nemají rády. Mají sice 2.5l Skyactiv motor v turbu, ale výkon (250k) nic moc na 2.5l motor. ;-\
Avatar - CommonUser
15. 7. 2016 15:50
Re: Facelift netreba, motory áno
Ded vseved, nepis voloviny, Lexus 2.0 Turbo ma 350Nm na kluke.
Avatar - praděda7
15. 7. 2016 17:13
Re: Facelift netreba, motory áno
[odkaz] Technické údaje....motor....
Avatar - CommonUser
15. 7. 2016 17:57
Re: Facelift netreba, motory áno
To v CR neviete ani odpisovat ?
[odkaz]

Zato pre GS v CR:
[odkaz]

Plati tych 350 !
Avatar - praděda7
15. 7. 2016 21:00
Re: Facelift netreba, motory áno
Maximální točivý moment (Nm/ot. za min.) 252/4800

Jak víš co platí, juniore?
Avatar - CommonUser
15. 7. 2016 22:09
Re: Facelift netreba, motory áno
Nevies citat ? Ci si myslis, ze vsetci su jed(b)li, len u Vas su kabrnaci ?
Max. Leistung (kW/min-1) 180 @ 5800
Max. Leistung (PS/min-ą) 245 @ 5800
Max. Drehmoment (Nm/min-ą) 350 @ 1650 - 440

Problem nemcina ?

Tak tu to mas SK:
[odkaz]

GB:
[odkaz]

Anglicky (PREPOCITAT z LB/FT na Nm !!! ) :
TORQUE @ RPM*
258 lb-ft @ 1,650–4,400

Canada:
[odkaz]

O com snivas starousi ?
Ach jo ... pro tebe plati - prelestit bryle !

[odkaz]
Avatar - praděda7
15. 7. 2016 22:30
Re: Facelift netreba, motory áno
Maximální točivý moment (Nm/ot. za min.) 252/4800
Avatar - CommonUser
15. 7. 2016 22:38
Re: Facelift netreba, motory áno
Je to marne ... je to marne ... je to marne
I slepota je dar bozi, ze ....
14. 7. 2016 15:54
Re: Facelift netreba, motory áno
možno sa ich veľa nepredalo, tak vypustili
14. 7. 2016 17:04
Re: Facelift netreba, motory áno
Sedan ten silnější dvoulitr neměl od začátku (v EU), ne? Tedy žádná změna.
Avatar - twistedTSD
14. 7. 2016 17:44
Re: Facelift netreba, motory áno
MPS má být v příští generaci v návaznosti na nový "Skyactiv", pokud vím.
14. 7. 2016 13:17
To je neodpustitelná zrada!
Doufejme, že to proklaté tlačítko na středové konzole evropská verze nedostane, nebo alespoň ne všechny verze! Hlavně, že se pořád kasali, jak je trojka auto určené pro řidiče! 8-s 8-s 8-s :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
84
Avatar - _Karel_
14. 7. 2016 13:30
Re: To je neodpustitelná zrada!
Chystal ses koupit trojku??
14. 7. 2016 13:32
Re: To je neodpustitelná zrada!
Ne, nedělají ji v kombíku, takže do mého výběru bohužel nemohla být zařazena. Ale i tak by byla hrozná škoda, kdyby i tento model byl zamořen el. P brzdou... :-(
Avatar - _Karel_
14. 7. 2016 13:50
Re: To je neodpustitelná zrada!
A nenapadlo tě dosud, že to třeba dělají na přání zákazníků?
14. 7. 2016 13:58
Re: To je neodpustitelná zrada!
Ne, to mě tedy opravdu nenapadlo. Kdo by dobrovolně chtěl mít v autě P brzdu, u které nemůžeš regulovat rychlost ani míru zatažení a u které výhledově hrozí nákladná oprava zbytečného elektromotoru a která při použití vydává hrozné zvuky? Copak řidiči upadne ruka, když použije poctivou páku? ;-) Pokud ovšem bude el. P brzda u trojky volitelná položka jako třeba automatická převodovka, samozřejmě nemám námitek. :-!
14. 7. 2016 14:02
Re: To je neodpustitelná zrada!
K čemu je dobrý u ručky regulovat rychlost a míru zatažení (tu zejména, nějak nechápu)?
Avatar - iudex
14. 7. 2016 14:03
Re: To je neodpustitelná zrada!
Tiež som priaznivec ručnej brzdy a nadával som, že elektronická nie je na nič dobrá. Ale nedávno som na škole jazdy v Pachfurte zistil, že má jednu výhodu pred klasikou: ak ju zatiahneš za jazdy, auto krásne rovno zabrzdí. Skús to isté s ručnou a skončíš v jarku pri ceste.
14. 7. 2016 14:10
Re: To je neodpustitelná zrada!
To čumim, u jakýho to bylo auta? Jsem nějak žil v tom, že to za jízdy prostě nejde..
Avatar - Googlit
14. 7. 2016 15:07
Re: To je neodpustitelná zrada!
A co si čekal, že se při zatažení za jízdy jako stane? Nic? Nebo že tě to katapultuje z auta?

A proč se tomu asi tak kromě hand či parking brake sakra říká také emergency brake že? >:D
14. 7. 2016 15:15
Re: To je neodpustitelná zrada!
Čekal jsem, že nic.
Avatar - Googlit
14. 7. 2016 15:16
Re: To je neodpustitelná zrada!
Podle mě je to pořád jistý druh bezpečnostního zařízení v autě a tak by to mělo fungovat všude.
14. 7. 2016 15:19
Re: To je neodpustitelná zrada!
Tak jsem zas o kousek chytřejší, a to jsem si myslel, že už to ani neni možný.
Avatar - Googlit
14. 7. 2016 15:58
Re: To je neodpustitelná zrada!
:yes: A navíc se jí jako spolujezdec nebudeš bát použít pokud dostane řidič epi. záchvat nebo mozkovou příhodu.
Avatar - iudex
14. 7. 2016 16:08
Re: To je neodpustitelná zrada!
Tie som to zistil až po 2 rokoch. ;-) A tak to funguje myslím u všetkých elektronických ručných, minimálne v koncerne VW s určitosťou.
14. 7. 2016 17:19
Re: To je neodpustitelná zrada!
Je to tak snad u všech. V tu chvíli samozřejmě nebrzdíš parkovací brzdou, ale provozní s plnou podporou ESP.
Avatar - Machýrek
15. 7. 2016 08:55
Re: To je neodpustitelná zrada!
Je to logicke, ale i pres to jsem si rovnez dlouho myslel, ze za jizdy to nic nudela, stejne jako kdyz treba v MB potrebuji pustit sterace a misto levou packou to omylem chci udelat tou pravou na ovladani prevodovky.
14. 7. 2016 15:09
Re: To je neodpustitelná zrada!
Proč by mělo auto s normální ručkou končit v příkopě, když za ni zatáhneš za jízdy??? A pokud ano tak není chyba v ručce, ale v té ruce co na ni sahá >:D
Avatar - iudex
14. 7. 2016 16:13
Re: To je neodpustitelná zrada!
To si mysleli aj borci v tej škole jazdy a každý jeden skočil v hodinách. Ak nie si práve Keichi Tchutchia (či ako sa píše) či neblbneš na zasneženom parkovisku, zaťahovať ručnú na normálnej ceste je o hubu.
14. 7. 2016 17:44
Re: To je neodpustitelná zrada!
Nebo spíš byl problém ve špatně seřízených lanovodech, takže každé kolo brzdilo s odlišnou razancí... ;-\
14. 7. 2016 21:16
Re: To je neodpustitelná zrada!
Tak, ako píšeš. Sú takí, čo nepoužívajú ručnú skoro vôbec. V zime absolútne, lebo sused povedal, že zamrznú a potom majú zapečené lanovody .
Avatar - _Karel_
14. 7. 2016 14:13
Re: To je neodpustitelná zrada!
Souhlasím s potencionálním drahým problémem. Hrozné zvuky nevydává, rychlost ručky jsem tedy nikdy regulovat nepotřeboval. Nejsem zastáncem elektrické,ale ani odpůrcem. Absence mechanické mě párkrát ročně zamrzí jen na sněhu.
14. 7. 2016 14:23
Re: To je neodpustitelná zrada!
Konečně nějaké alespoň trochu rozumné slovo, díky! Mě se ale ten zvuk, který el. P brzda vydává při zatahování i povolování fakt hnusí! A regulovatelná rychlost a míra zatažení je k nezaplacení třeba v případě, že vyjíždíš z řady těsně za sebou podélně zaparkovaných aut v prudce stoupající ulici. Tam si to z el. ručkou fakt nedovedu představit, to musí být peklo! :'-( :no:
Prostě proč elektrizovat a komplikovat jednu ze základních ovládacích funkcí auta, když tak krásně funguje její mechanické řešení? Jenom proto, že dnes jsou někteří řidiči líní jak prasata? Tak ať si za tu el. verzi připlatí a necpou ji všem! :-!
Avatar - _Karel_
14. 7. 2016 14:34
Re: To je neodpustitelná zrada!
Pravda je, že ji mám u automatu. Nicméně i nynější M3 má brždění v kopci, takže nevidím problém. Předpokládám (a mohu se mýlit), že moderní auta osazená el. ručkou mají zároveň hill holder.
14. 7. 2016 17:27
Re: To je neodpustitelná zrada!
Elektronická ti dá auto hold, což je ještě lepší. Hill holder by měl auto podržet jen na chvíli, aby ses mohl rozjet. Auto hold nedovolí samovolný rozjezd.
14. 7. 2016 14:34
Re: To je neodpustitelná zrada!
Tak to máš říct rovnou, že jsi s tim nikdy nejel (viz to, že se nedá rozjet v kopci bez couvnutí) a nevymýšlet nějaký konstrukce..
14. 7. 2016 14:38
Re: To je neodpustitelná zrada!
Samozřejmě, že jsem s tím jel a mockrát, a prostě mi to nevyhovuje a jako řidič se tím cítím být ochuzen. Proto by automobilky, když už takovou kontroverzní věc chtějí nabízet, měli dát zákazníkovi vybrat, jako třeba mezi manuální a automatickou převodovkou. :-!
14. 7. 2016 14:43
Re: To je neodpustitelná zrada!
Počkej, a ta elektrická ručka ti neumožnila v kopci vyjet z řady aut? To nemělo hill hold? Anebo to neumíš používat, nebo nevim:)
14. 7. 2016 14:55
Re: To je neodpustitelná zrada!
Už je to řada let. Jenom si pamatuju, že to bylo kdesi v Praze a že to byl Vw Passat, první generace, která tu el. P brzdu měla. Potřeboval jsem v tom prudkým kopci několikrát popojet dopředu a pak zase s opačným rejdem couvnout, abych vyjel z řady na těsno za sebou zaparkovaných aut a bylo to peklo. Auto mě při rozjezdu pořád popojíždělo dozadu, el. P brzda reagovala strašně pomalu,,, Pak jsem se z té šlamastyky nakonec přece jen nějak dostal, byť už jsem se velmi nebezpečně přiblížil autu stojícímu za mnou a taky s připálenou spojkou... Situace, jejíž řešení by s normální mechanickou ručkou byla naprostá hračka, se prostě úplně zbytečně změnila ve velmi nepříjemný zážitek. :'-(
14. 7. 2016 14:58
Re: To je neodpustitelná zrada!
Ale jo, nějaká taková situace asi nastat občas může. Zajímavý je, že si teď připadám jako obhájce tý elektriky, přitom to nemám a ani bych to moc nechtěl:)
14. 7. 2016 15:16
Re: To je neodpustitelná zrada!
Já bych to viděl na chybu mezi volantem a sedačkou. Protože mě stačí ty 3 pedály je tam i brzda kdyby jsi to nevěděl >:D
14. 7. 2016 17:48
Re: To je neodpustitelná zrada!
No možná jsem to opravdu neuměl použít optimálním způsobem, to už po těch letech fakt nevím. Jinak mě samozřejmě při rozjezdu do stoupání taky vždycky stačila jen práce s pedály, ale vyjímečně se někdy potřebuješ rozjet do fakt extrémního krpálu, a tam už to bez P brzdy nešlo. Jiná situace je u moderního auta, které nechá cca 2 s tlak v brzdovém systému i po povolení brzdového pedálu. To je super věc, která činí el. P brzdu definitivně nepotřebnou! :-) :yes:
Avatar - speedfred
15. 7. 2016 20:30
Re: To je neodpustitelná zrada!
Problem bol v tom,ze si nebol pripútaný. Ked si zkurtovany tak to funguje aj ako hill holder
14. 7. 2016 16:28
Re: To je neodpustitelná zrada!
byva kombinovana s hill holdrem, takze v tom neni problem
14. 7. 2016 14:42
Re: To je neodpustitelná zrada!
El. par. brzda je super, jej výhody využívam každý deň, mám ju 10 rokov v S-MAX , 380000 km, stále bez problémov,
teraz som kupoval nové auto - a jedna z podmienok - el.par. brzda ;-) ;-) ;-)
14. 7. 2016 15:08
Re: To je neodpustitelná zrada!
No u rodinného MPV je el. ručka možná pro někoho přínosem, ale rozhodně ne u sportovně a řidičsky orientovanho hatchbacku nižší střední třídy! 8-s 8-s 8-s :no:
Avatar - Jenik3
14. 7. 2016 14:59
Re: To je neodpustitelná zrada!
Muzu jednu osobni otazku?
Co vede cloveka k tomu, ze si poridi kombika? No a odpoved typu hodne litru kufru mi nestaci.
Zajima me, co velkeho se v tech kombi autech vozi. To vsichni vozi bernardyny?
14. 7. 2016 15:06
Re: To je neodpustitelná zrada!
Take by me zajimalo
14. 7. 2016 15:07
Re: To je neodpustitelná zrada!
To myslíte vážně? Pořiďte si děti pánové, lepší odpověď dát asi nedokážu:)
14. 7. 2016 15:18
Re: To je neodpustitelná zrada!
Deti mam 2 a 3,5 roku a co mam dalsiho k tem detem poridit? ;-) Sousedka jezdi s dvema detma s kocarkem v Honde Jazz. tak nevim proc by nemel stacit hatch nizsi stredni se slusnym kufrem :-)
14. 7. 2016 15:20
Re: To je neodpustitelná zrada!
A nikdy ti nechybělo v autě místo? Tydlety zen buddhisti..:)
14. 7. 2016 15:25
Re: To je neodpustitelná zrada!
Vzdy jsem odvezl co jsem potreboval, tak asi nechybelo ;-)
14. 7. 2016 15:20
Re: To je neodpustitelná zrada!
Přesně! Manželka, dvě děti, spousta kroužků, odvoz na letní tábory, chalupa, Chorvatsko, zimní lyžování... Stačí? :-)
14. 7. 2016 15:23
Re: To je neodpustitelná zrada!
Tak lyze do auta asi s detma nedam, ale kvuli tomu poridim radsi rakev ;-) Zbytek zvladne slusny kufr v nizsi stredni uplne v pohode ;-)
14. 7. 2016 15:33
Re: To je neodpustitelná zrada!
Co je v nižší střední "slušný", bráno nároky průměrné české rodiny? Hatchback se svým krátkým zadkem určitě ne a sedan je nepoužitelný kvůli malému vstupnímu otvoru - žádné větší zavazadlo do něj buď vůbec nenarveš, nebo jen s velkými obtížemi a zadní řada zavazadel je v něm velmi špatně přístupná. Jedinou použitelnou alternativou ke kombíku je tedy liftback, ale to je jenom Octavia, a tu jsme nechtěli. S kombíkem jsem maximálně spokojený - má nízké těžiště (důležité v zatáčkách), a přitom malou čelní i boční plochu karoserie (důležité na dálnici). Užitná hodnota a variabilita je přitom perfektní a designově jsem taky nadmíru spokojen (nemluvě o tom, že delší zadek poskytuje mým dětem lepší ochranu při případném nárazu jiného auto zezadu). Jak bych třeba v hatchbacku nebo v sedanu vozil z chalupy do města naši sekačku na pravidelnou servisní prohlídku? ;-) Prostě fešný a kompaktní kombík je pro mě naprosto ideální řešení rodinné mobility, to mi nikdo nevymluví! :-) :yes:
Avatar - iudex
14. 7. 2016 16:05
Re: To je neodpustitelná zrada!
No vidíš, keby si mal kombi s otvorom a vakom na lyže pod lakťovou opierkou, tak tam tie lyže odnesieš aj pri dvoch deťoch vzadu.
Btw. "slušný kufor v nižšej strednej triede" je povedzme Golf s 380 litrami, v praxi dobré tak akurát na víkendový nákup v TESCU.
14. 7. 2016 17:58
Re: To je neodpustitelná zrada!
To nemají jen kombíky. Problém je spíš v kotvících bodech, protože vak s lyžemi musíš (tedy měl bys) zajistit. A ty bývají spíš v kombících, případně SUV.
Avatar - Jenik3
14. 7. 2016 15:32
Re: To je neodpustitelná zrada!
Verim, ze aktivit je dost...ale co vozite v tom kufru auta kdyz vezete dite na krouzek?
Letni tabor - jeden nebo dva kufry (lugagge) se do kufru auta nevejdou?
Kdyz jedete na chalupu - vozite tolik jidla a obleceni?

Z kolegy v praci jsme si delali srandu, ze musi vozit v aute skrine. Mozna nemistna poznamka, ale zaznela.
14. 7. 2016 17:41
Re: To je neodpustitelná zrada!
Tak víkend na chalupě u tchána (když je školní rok):

- housle
- aktovka, protože se dcera nenapsala všechny úkoly, co potřebovala
- dva dospělí kocouři v přepravkách (vozíme uvnitř auta)
- příslušenství ke kocourům (misky, záchody, žrádlo atd)
- velký kufr (oblečení na ven, na doma, bundy v zimě, ponožky atd pro čtyři)
- velká taška s botama (gumáky, normální boty atd pro čtyři)
- taška s občerstvením na cestě (v léte objemná lednička)
- oblíbené deky a plyšáci
- dva počítače, extérní disky a podobně, protože mí zákazníci z USA prostě snad nespí
- různé květináče a věci, které si tchán s tchýní vyžádají, abychom jim koupili po cestě
- koloběžka a kolo
- v zimě lyže, brusle atd

A to je jen víkend, s normálním hatchem se to nedá... Pokud se jede na delší dovolenou, tak toho není už o tolik více a koucoury hlídá někdo z agentury.
Na druhou stranu delší cesty znamenají pro mě si vzít navíc fototechniku (plus jeden velký batoh) a dron...

Výhoda? Nikdy se neomezuji, nemusím prostě přemýšlet co nechám doma. Není to o váze, ale spíše o objemu (viz ten dron)

Využíváme kompletní zavazadlový prostor tak 5x měsíčně, takže u nás je to víceméně podmínka...
Avatar - Jenik3
14. 7. 2016 17:59
Re: To je neodpustitelná zrada!
Diky, to jsem chtel slyset potazmo cist.
14. 7. 2016 18:36
Re: To je neodpustitelná zrada!
My vozíme na víkendové pobyty na chalupu taky spoustu věcí (a k moři a na hory ještě víc), ale hlavně po mě prosím nechtěj, abych to tady všechno vypočítával! :-)
14. 7. 2016 21:36
Re: To je neodpustitelná zrada!
stealth01, chodím často na chatu, a tak som veľa vecí už dávno kúpil duplicitne.
Nemusím potom pol dňa baliť, nejazdím ako vetešníctvo na kolesách a hlavne, nič nezabudnem. ;-)
Avatar - Jenik3
14. 7. 2016 15:28
Re: To je neodpustitelná zrada!
Deti sedi v sedacce..k cemu je vzadu ten ohromny kufr?
14. 7. 2016 15:39
Re: To je neodpustitelná zrada!
Tak jezdíš s těma dětma na dovolenou nebo delší vejlety, ne? Ono nacpat tam kočárek, postýlku, krávoviny typu odrážedla, plýnky, potažmo i kola a tak.. Já netvrdim že se to nedá zvládnout s malym autem, jasně že dá, ale prostě už musíš dělat, z mýho pohledu, dosti velký kompromisy.
14. 7. 2016 15:44
Re: To je neodpustitelná zrada!
Tak při přepravě malých dětí je to úplně jasné, ale mohu ti garantovat, že i při rodinných jízdách s manželkou a se dvěma slečnami v teenagerovském věku ten kufr v našem kombíku určitě také nezůstává ladem! Jde prostě abych tak řekl o "rodinnou transportní svobodu", která je k nezaplacení! ;-)
14. 7. 2016 15:49
Re: To je neodpustitelná zrada!
Kdyz si jedzil jako maly s rodicema tak jste taky vozili postylku, odrazedla, kola,...Jak rikas dalsi kravoviny?
Kvuli tomu abych vozil kravoviny si preci nebudu omezovat vyber auta a pak kupovat nejaky kram jen proto, ze je to v kombiku. Pro vyber auta mam jine pozadavky, hlavne proto, ze kravoviny budes potrebovat vozit tak 2, mozna 3 roky ;-)

Ono je to jako s zenskyma, jedna se na vikend sbali do sportovni tasky a druha ma dva velke kufry plne kramu, ktere urcite potrebuje. Pritom ctvery saty asi tezko unosi >:-[]
14. 7. 2016 15:55
Re: To je neodpustitelná zrada!
Nevozili, páč jsme na to bohužel neměli auto. Taky jsme nepoužívali klimošku, protože v tom autě nebyla. Co je to cafra za argument?:)
Já zase nechápu jak přesně někoho může omezovat to, že má třeba místo Golfa klasickýho, Golfa kombi. Jede to jinak, nebo je to hnusný, nebo jak..? Jasně že ten extra prostor nepotřebuju každej den a jasně, že v nouzi se nacpem i do Seicenta, ale proč bych to cafra dělal.
14. 7. 2016 16:00
Re: To je neodpustitelná zrada!
No a proc bych se mel omezovat jak rikas treba na hnusny Golf kombi, ktery me jeste za udrzbu bude stat dost penez a nekoupit si radsi tuto Mazdu 3? Jen proto, ze neni v kombiku? ;-) Proste mam radsi auto pro radost ;-)
14. 7. 2016 16:02
Re: To je neodpustitelná zrada!
No protože se do ní třeba nevejde to, co chceš, aby se do ní vešlo? Hele, už jsme nějaký zacyklený.
Za sebe uzavírám tím, že kombíka si kupují lidi, co chtěj, aby se jim toho do auta víc věšlo. Jako nějak zvlášť objevný to neni, uznávám..:)
14. 7. 2016 16:24
Re: To je neodpustitelná zrada!
Neboj, kromě rodinného kombíku mám i druhé auto "pro radost". ;-) :yes:
14. 7. 2016 17:43
Re: To je neodpustitelná zrada!
Já taky ;-)
Avatar - _Karel_
14. 7. 2016 17:36
Re: To je neodpustitelná zrada!
Když nebudeš na děti lakomec, tak to poznáš ;-)
Avatar - _Karel_
14. 7. 2016 17:32
Re: To je neodpustitelná zrada!
:yes:
14. 7. 2016 21:21
Re: To je neodpustitelná zrada!
Joab, problém je v tom, že takto už deti odmalička učíte, že bez kombi sa rodina jednoducho nezaobíde.
15. 7. 2016 09:42
Re: To je neodpustitelná zrada!
A ten problém vidíš přesně kde? Jakože když se místo HB vyrobí kombi, bůh zabije koťátko, nebo..?
14. 7. 2016 15:25
Re: To je neodpustitelná zrada!
a) některé kombíky jsou hezčí než běžná verze
b) půjčovat si dodávku pokaždé, když sebe nebo někoho stěhuji by se dost prodražilo. Do kombíka se to akorát vejde přesně po střechu >:D
c) když jedu domů tak beru během roku další lidi klidně plné auto a v kombíku nemusím řešit jak to tam naskládat, aby se to vešlo ;-)
d) jde se v tom krásně vyspat
14. 7. 2016 15:44
Re: To je neodpustitelná zrada!
Tak ono je to spise o tom, ze nekteri jedinci ho spise musi mit, protoze ho "potrebuji". Urcite se nekdy hodi, treba pri stehovani, treba pri koupi lednice, treba na dovcu, neustale vozi spoustu veci v kufru.... Skutecnost je takova, ze tech kramu tam vozi spoustu jen proto, protoze ten kombik proste maji, ale nepotrebuji ;-)
Jinak
a) hezci je maloktery, osobne me zadny nenapada, vetsina vypada nabubrele jak dodavky.
b) na stehovani mam privesny vozik, takze jsem zatim jednou vyuzil. Pochybuji, ze bych do kombiku dal dvere od skrine 2mx1,5m.
c) jezdim s rodinou, takze OK. Cizi lidi neni duvod vozit. Jedine snad mezi detske autosedacky.
d) take jsem spal v hatchbaku, ale kulturni dovca je o necem jinem, kor s rodinou

Osobne jsem se presvedcil, ze hatch nizsi stredni se slusnym kufrem je plne dostacujici. Klidne bych ted pri vyuzivani kocarku-sportak mohl provozovat jen male auto se slusnym kufrem. Kdyz vidim sousedku jak to vse nacpe do Hondy Jazz, tak si rikam proc ne. Male velke auto, uspornejsi, uplne dostacujici ;-)
14. 7. 2016 16:05
Re: To je neodpustitelná zrada!
a) tak každému se líbí něco jiného jinak by na ulici stále jenom stejná auta a byla by to nuda ;-)
b) proč by se tam neměli vejít? Když bych posunul přední sedačky úplně dopředu tak bych možná i zavřel kufr, ale musel by řídit někdo jiný >:D
c) rodinu nemám a cizí lidi taky nevozím, protože se známe
d) než za 3 litry 3dny v chatce na Mácháči tak dám radši přednost spaní v autě u moře za stejnou cenu a na kultrurní dovču si zaletím letadlem až se to líp zorganizuje :-)

Až budu mít rodinu a nebudu potřebovat kočárek atd. tak třeba taky přesednu do něčeho jiného zatím je vyhovující kombi.
14. 7. 2016 17:46
Re: To je neodpustitelná zrada!
No s tím designem kombíku, tak které se mi hodně líbí / líbily:

Honda Accord (tourer? se to jmenovalo)
Mazda 6 (fakt nádhera)
Audi RS6 Avant (nedokážu si představit hezčí bestii s kufrem)
BMW 5 Touring (nejkrásnější kombi planety podle mě)
Mercedes CLS Shooting Brake
14. 7. 2016 15:46
Re: To je neodpustitelná zrada!
co treba vzhled ? pro me osobne je napr. trojkovy BMW mnohem pritazlivejsi jako kombi.
14. 7. 2016 15:48
Re: To je neodpustitelná zrada!
Já myslím, že skvělá praktičnost kombíků coby rodinných vozidel je nad slunce jasná,a pak je tu i spousta firemních zákazníků (obchodní zástupci, servisáci apod.) Konec konců jsou kombíky na českém trhu suverénně nejžádanější karosářskou variantou (tuším mají asi 28 % trhu)! Vždyť úplně stačí se rozhlédnout po českých ulicích, co na nich nejčastěji parkuje:-) A poptávka po kombících v Česku byla vždy enormní, ale kvůli debilní zastaralé koncepci Škodovek s motorem vzadu byla až do nástupu Formanu a Felicie Combi po desetiletí neuspokojená. Vzpomínám si, jak už za totality lidem tahle praktická auta hrozně chyběla a upláceli za beznadějně nedostatkové Lady 2102 (později 2104), Warburgy Tourist, Trabanty kombi, a pokud by se nerozpadala, byla by žádaná i Dacia 1310 Break. :-!
Avatar - iudex
14. 7. 2016 16:06
Re: To je neodpustitelná zrada!
Ako písal Joab: keď vyrastieš a budeš mať deti, pochopíš. Dovtedy tá debata nemá zmysel.
Avatar - _Karel_
14. 7. 2016 17:31
Re: To je neodpustitelná zrada!
To je dost hloupá otázka. Asi podobně hloupá, jako bych se zeptal: co vede někoho pořídit si Porsche, když jsou u nás limity 50/90/130.
14. 7. 2016 17:47
Re: To je neodpustitelná zrada!
Souhlas :yes:
14. 7. 2016 18:30
Re: To je neodpustitelná zrada!
Ten příměr s Porsche docela sedí, ale údiv nad koupí kombíků mi přijde ještě podstatně hloupější. :-!
Avatar - _Karel_
14. 7. 2016 18:47
Re: To je neodpustitelná zrada!
Mě tu jeden začal onehdá nadávat, že chci v autě sedět nízko a mít volant vysoko, což mi nešlo u P308 (aniž bych přestal vidět na budíky).
Je to podobný- co je komu do toho? Každý má nějaké své potřeby a podle nich si vybírá auto.
14. 7. 2016 21:14
Re: To je neodpustitelná zrada!
Tak třeba aktivní vodáci. Jedeme na víkend na vodácké závody takže ... oblečení na vodu, vesty helmy, oblečení do sucha, stan(y), spacák(y), karimatka, pár věcí na vaření. Tohle prostě vezeš ať jedeš na týden nebo jen na dva dny.
Na střeše jsou lodě, takže na nějakou rakev zapomeň. Naopak u kombi se pro ty lodě hodí větší rozteč střešního nosiče.
A když se mi na jednu noc nechce stavět, balit (a případně sušit) stan, sklopím zadní sedačky a mám letiště na spaní.
15. 7. 2016 10:31
Re: To je neodpustitelná zrada!
Cely zivot som si kupoval sedany a kupe, kombi som nepotreboval... No teraz sa bez kombiku jednoducho nezaobidem... 2 deti... A hlavne som kupil starsi dom, ktory si svojpomocne pomaly prerabame a zveladujeme. Neviem si predstavit zivot bez kombika, vyuzivam kufor casto naplno a casto mi je aj ten maly a musim si poziciavat Berlingo a dodavku...
Avatar - 3_diamanty
14. 7. 2016 13:30
Re: To je neodpustitelná zrada!
mna az pri tychto fotkach akoby zarazilo aka velka masa plechu je nad tym prednym kolesom... jak pri pohlade sikmo spredu tak aj zboku ... ale v tomto to maju dnes vsetky auta narocne... vyzerat dnes opticky stihlo uz nie je ziadna sranda

kazdopadne mazda 3 patri rozhodne medzi tych najkrajsich vo svojom segmente... a aj nejake tie vlnky zblnky na kasni jej vo vysledku moc pristanu ... :yes:
Avatar - Ham.
14. 7. 2016 15:14
Re: To je neodpustitelná zrada!
Hele, ty jsi otravný s tou ručkou jak Áda s Renaulty. Nechceš mi doufám tvrdit, že nové Ferrari 488 není auto pro řidiče jenom proto, že nemá ručku? >:-[]
14. 7. 2016 16:15
Re: To je neodpustitelná zrada!
Pokud tě s tím otravuju, tak nereaguj. ;-) Mně prostě tento vývoj nebetyčně s..e a aspoň tady to můžu trochu ventilovat. A tvůj "argument" s Ferrari je samozejmě naprostá demagogie. Když tento pitomý vynález má dnešní Ferrati a Porsche, tak to ještě neznamená, že je to nejlepší řešení. Ale jak říkám, já el. ručku nikomu neberu, ale ať si můžou zákazníci svobodně vybrat, jako třeba u typu převodovky!
Avatar - Ham.
14. 7. 2016 16:29
Re: To je neodpustitelná zrada!
Demagogie? Ne to jen ty si vybíráš modely, kde opakovaně plácáš své patetické výkřiky jako tady pod kompaktem Mazdy. Zajímavé je, že jsem nikdy neviděl takový tvůj pokřik pod novým Ferrari nebo novou Giulií, které jsou určené daleko více pro nadšené řidiče než běžný kompakt Mazdy. Že by selektivní slepota?
>:D
14. 7. 2016 17:16
Re: To je neodpustitelná zrada!
Samozřejmě, že mě el. P brzda vůbec netěší ani v nové Giulii, ale ve střední třídě už jsem tento "boj" prostě vzdal. A supersporty neřeším, protože vím, že si takové auto nikdy v životě nekoupím. :-)
P.S. Teď jsem se na konkurenčním webu dočetl, že el. P brzda bude u modrnizované Mazdy 3 jen u nejvyšších stupňů výbavy, takže bude i nadále dostupná s mechanickou klasikou. Takže super, Mazda to udělá podobně rozumně jako Renault u nového Méganu a Opel u nové Astry! :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ham.
14. 7. 2016 17:42
Re: To je neodpustitelná zrada!
Jenže ty supersporty, luxusní třída, vyšší střední, střední určují trend kde skončí i kompakty nebo malá auta.
Nevím co je úžasného na ruční brzdě v nejnižších výbavách, kde často nejde navolit ani silný benzínový motor. Zkus si tu ručku nakombinovat třeba s pořádným motorem v tom Megane, nejde to, TCe 205 jenom s výbavou GT a ručku můžeš zapomenout.
14. 7. 2016 17:50
Re: To je neodpustitelná zrada!
U Méganu TCe 205 je mi to srdečně jedno, protože tato motorizace se bohužel nabízí výhradně s automatickou převodovkou, takže bych si ji stejně nikdy nekoupil! :'-( :no:
14. 7. 2016 15:59
Re: To je neodpustitelná zrada!
A to jsi jako ty, ten řidič? :-)
Avatar - Tyranius
14. 7. 2016 14:03
Vlastní zkušenost
Mazda 3 se neskutečné povedla mam za sebou 35tis km s 2.0 88kw a musím říct ze kdyz se drží otáčky nad 3000rmp tak ke to proste parada malicko me mrzi ze jsem nesahnul po 121 ale ta atmosféra stoji fakt za kazdou korunu :-) jen bych malicko zvětšil nádrž tech 40litru js opravdu malo.... MPS je uz na ceste? Pokud ne tak veliká skoda... Moc by si to zasloužila.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - _Karel_
14. 7. 2016 14:11
Re: Vlastní zkušenost
Mě přijde dojezd 600km ok- vzhledem k tomu, že to není zrovna dálniční křižník.
14. 7. 2016 15:30
Re: Vlastní zkušenost
no, ale to je když spálíš i poslední kapku benzínu pokud chce mít člověk rezervu a jezdí s tím normálně a ne EKOrally tak se dostane tak na 450 a to už mi přijde trochu málo.
Ono ne každý má pumpu u baráku takže jezdit tam každý týden nebo jeddou za 2 týdny je rozdíl. Můžeš namítat, že je to pár korun, ale za rok to může být cesta do HR
14. 7. 2016 15:54
Re: Vlastní zkušenost
kam jezdit? Veď pumpy sú skoro všade a keď ideš niekam autom, tak väčšinou ich pár stretneš. Proti gustu žádná, ak ti vyhovuje chodiť na pumpu raz za rok, ok, ale reálny problém to nie je. Buď autom veľa nejazdíš a potom ti stačí aj 30 l na 2 týždne alebo jazdíš a stretávaš mrte púmp. Raz za týždeň zastaviť na 5 min na pumpe nie je snáď problém a počas dlhšej cesty je tiež ok, dať jednu fajč pauzu.
Avatar - _Karel_
14. 7. 2016 17:39
Re: Vlastní zkušenost
My teda ekorallye nejezdíme (pravda, ani závod), a 600 je běžný nájezd po rozsvícení hladového oka. Tobě to jezdí skoro za 9? To musíš bydlet vedle Sosnové,ne? ;-)
Avatar - praděda7
14. 7. 2016 15:49
Re: Vlastní zkušenost
MPS na cestě? Jo, to je, ale cesta je klikatá a hooooodně vzdálená....

[odkaz]
14. 7. 2016 16:20
Re: Vlastní zkušenost
Jasně, Mazda 3 nejnovější generace je velmi povedené auto, které je radost řídit, jenom mě štve ten její přehnaně dlouhý předek, který si vynutily dlouhé výfukové svody motoru. 8-s ;-\
14. 7. 2016 18:51
Re: Vlastní zkušenost
Ahoj, dlouhá příď se mi do teď u mé 3 moc líbila a vůbec nevadila. Nicméně po minulém týdnu dovolené v Ligurii kde jsme bydleli ve vile na svahu, kam se na pozemek z uzoučké silnice zajíždělo snad pod úhlem 170 stupňů, mě ta příď už taky štve :-) Místní děda tam s pandou zajížděl jak lasička a já to tam musel na 10x vytáčet a stejně jsem si přivezl škrábance na předním nárazníku... :-/
14. 7. 2016 18:58
Re: Vlastní zkušenost
Jen 40 litrů?? Já mám 121kw verzi a objem nádrže 51 litrů, bych neřekl, že tam montují jinou velikost nádrže... Nespletl jsi se, protože palubní počítač například u mé M3 strašně brzy ukazuje dojezd 0 km? Pokaždé když tankuji v momentě, kdy to začne ukazovat 0km dojezd, tak tam je ještě minimálně 9-11 litrů. Čili bych dojel dalších tak 120km ještě.
Avatar - _Karel_
14. 7. 2016 19:36
Re: Vlastní zkušenost
Máš recht, 51l. Taky jsem si byl jistý, že je to míň. My do napohled skoro prázdné nádrže tankujeme 36l.
Avatar - Tyranius
14. 7. 2016 21:07
Re: Vlastní zkušenost
Prave to me takhle mate, vždycky kdyz tankuji tak je tak 33-35 litru takze jsem si rikal ze tam bude 40 litru tak v tom případe ten elektrosrac co ukazuje stav nádrže je na h... Ale jinak auto fenomenalni skvěle drží člověk ma opravdu radost řídit. Jinak taky se zdravíte s ostatníma novými trojkama a šestkama? Moc mile :-)
15. 7. 2016 09:44
Re: Vlastní zkušenost
Bohužel nezdravím, tady v okolí jich je fůra, v radiusu 100m od našeho domu (Praha 6) parkují další dvě trojky a šestek při mé 15 minutové jizdě do práce potkám bežně tak 4-5, takže to bych jen zdravil a nevěnoval se řízení. Které mě mimochodem v M3 strašně baví a těch 165k bych za jinou verzi neměnil ;-)
Jo a ještě jeden poznatek k palubnímu počítači u průměrné spotřeby, ten ukazuje dokonce o 0,1 - 0,2 litru na 100km více než tomu opravdu je. To se mi v předchozích autech taky ještě nestalo, to je poprvé co počítač ukazuje horší spotřebu než skutečnost. Jinak já dle toho počítače mám dlouhodobě 7,2 jen tak pro info.
19. 7. 2016 19:24
Re: Vlastní zkušenost
Taky mám 121kW a taky 7,2 l dlouhodobou spotřebu a to jezdím primárně město. Co se týká toho objemu nádrže, tak to jste mě fakt dostali. Taky jsem myslel, že má objem 40 (max. tak 42 litrů) >:D Jinak pokaždé co tankuji plnou, tak jakmile pistole vypne, vychrstne mi z tama benzn a poteče mi to celý vnitřek pod víkem. Nemáte na to nějaký fígl? >:D
14. 7. 2016 15:12
Interiér
Kvituji úpravu středové loketní opěrky dle Mazdy 6. Vypadá to dospěleji. Ta původní byla k nepoužití.
Rozbalit vlákno
5
14. 7. 2016 16:26
Re: Interiér
Středová loketní opěrka se dá navrhnout plně použitelná i při přítomnosti páky parkovací brzdy... ;-\
15. 7. 2016 09:24
Re: Interiér
Já netvrdím opak. Brzdu do toho netahám. Jen mi teď přijde ta loketní opěrka a vůbec středový panel více vychytanější, hezčí. Dříve byla loketní opěrka divně vykrojená a v místě opory lokte široká tuším jen 3 cm, což se teď podařilo hezky vyřešit.
Avatar - _Karel_
14. 7. 2016 17:33
Re: Interiér
K nepoužití rozhodně není, možná pro některé postavy, ale ano- za mě nejlepší počin tohoto fl.
Avatar - Jaros71
15. 7. 2016 12:51
Re: Interiér
Loketka je fajn..škoda , že nedali normální tachometr , digi rycholměr je děsný!
Otáčkoměr dát vedle..
Sportovní budíky ala Alfa Romeo by byly lepší.
Avatar - _Karel_
15. 7. 2016 14:01
Re: Interiér
To je jen o výbavě. Já mám klasický tacho.
Avatar - praděda7
14. 7. 2016 15:57
M3
S tímto body kitem to M3 moc sluší... [odkaz]
Rozbalit vlákno
3
14. 7. 2016 18:52
Re: M3
jj, to vypadá dost dravě, ale ne přeplácaně. Barva je taky moc hezká. Jenom bych asi volil kola s méně paprsky...
Avatar - praděda7
14. 7. 2016 20:14
Re: M3
Ráfky s 10 paprsky jsou velmi rozšířeny. Já, když jsem minulosti dokupoval na vozy mag wheels, tak jsem šel do lichých čísel. 5 paprsků, ty jsou také dost běžné, nebo 7, ty se mě líbíli nejvíc a měl jsem také s 9 paprsky i s 11. Dost záleží na tloušťce paprsku.
Avatar - Jaros71
15. 7. 2016 12:52
Re: M3
Pěkná..jen bych nezaparkoval nikde ve městě u obrubníků..což je fatální problém.
Avatar - Lackey
14. 7. 2016 18:57
Otazka na redaktora
Takze v JP sa uz budu predavat tieto mazdy z fotogalerie z lavostrannym - EU riadenim ?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - demolition
14. 7. 2016 22:23
Re: Otazka na redaktora
Presne to ma napadlo :-) alebo skor preco by vyrabali pred FL a FL :-)
Avatar - Tyranius
14. 7. 2016 21:07
Otazka na redaktora
Prave to me takhle mate, vždycky kdyz tankuji tak je tak 33-35 litru takze jsem si rikal ze tam bude 40 litru tak v tom případe ten elektrosrac co ukazuje stav nádrže je na h... Ale jinak auto fenomenalni skvěle drží člověk ma opravdu radost řídit. Jinak taky se zdravíte s ostatníma novými trojkama a šestkama? Moc mile :-)
Rozbalit vlákno
0
14. 7. 2016 21:38
Automat + 118 kW
Proč nedávají pořád automat k 118 kW? To mě sejří, jinak bych do ní šel. Těch 90 kW je málo (jel jsem s tím).
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Lackey
15. 7. 2016 08:46
Re: Automat + 118 kW
Suhlasim, aj mne chyba vhodny motor+AT.
Ten 88kW je vhodny iba tak do mesta.
Niekde na zapad od nas predavaju AT aj s 2.5 litrovym motorom a myslim ze dokonca aj na Ukrajine
:-O
Avatar - CommonUser
15. 7. 2016 15:48
Re: Automat + 118 kW
88kW chipuju rovno na 125kW. Vraj je rozdiel len v ECU.
Avatar - _Karel_
15. 7. 2016 16:52
Re: Automat + 118 kW
Nevíš kde?
Avatar - CommonUser
15. 7. 2016 18:05
Re: Automat + 118 kW
Ci je to realne neviem. Vykon si viem predstavit vyssi (bariera horneho pasma), ale tocak vyssi velmi ani nie.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - _Karel_
15. 7. 2016 18:10
Re: Automat + 118 kW
Dík :yes:
15. 7. 2016 21:39
Re: Automat + 118 kW
A to tomu nevadí ani když máš automat?
15. 7. 2016 19:08
Re: Automat + 118 kW
a v prevodovke, tu nezmenis, ale moze to byt zaujimave...
15. 7. 2016 21:41
Re: Automat + 118 kW
Navrhuju koupit 2.2d s automatem. Proč se sem vůbec nevozej? Že by kvůli tomu, že by lidi dávali až tolik přednost benzínům? Já bych třeba 2x takovej krouťák než co má 88 kW rozhodně rád.
Avatar - _Karel_
15. 7. 2016 22:08
Re: Automat + 118 kW
Kdyby Mazda diesely uměla, tak možná...
Avatar - CommonUser
15. 7. 2016 22:48
Re: Automat + 118 kW
Na co naftu ?

[odkaz]

Toto uklepane, hlucne, smradlave auto, ked mozes mat toto:

[odkaz]
19. 7. 2016 19:30
Vyhřívaný volant
Mě na faceliftu nejvíc štve, že bude mít nová trojka vyhřívaný volant :-( Teda štve mě, že ho nemám >:D
Rozbalit vlákno
0