Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 3: Modernizovaný model 2017 přichází, zatím jen do Japonska

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 14. 7. 2016 • 12:43
31
141
Zobrazit náhledy (31)
Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3
Mazda přichystala drobnou modernizaci kompaktní řady 3. Spíš než na design se zaměřila na techniku.

Kompaktní Mazda 3 třetí generace (na domácím trhu nese název Axela) zůstává autem se sportovním nádechem, nabídka dvou karosářských variant, pětidveřového hatchbacku a tříprostorového čtyřdveřového sedanu se nemění. Úpravy zvenčí jsou naprosto minimální, omezují se na spodní části nárazníků a jinou grafiku koncových světel. Proč radikálně přepracovávat něco, co funguje?

V Evropě se objeví se zážehovými motory Skyactiv-G 1,5 l/74 kW a 2,0 l ve verzích s 88 a 121 kW

Technickou novinkou je G-Vectoring Control (GVC), rozdělování točivého momentu na každé kolo. Zlepší pochopitelně ovladatelnost aut za jakýchkoli jízdních podmínek. Diesely Skyactiv-G 1,5 l/77 kW a 2,2 l/110 kW mají zlepšenou odezvu na pedál plynu a snížené vibrace.

Benzinové patnáctistovky bude možní koupit pouze se šestistupňovým manuálem, automatická převodovka zde chybí, stejně jako v případě většího přeplňovaného vznětového motoru. Sedan pak oželí nejvýkonnější zážehový dvoulitr.

V interiéru najdeme barevný head-up displej, řidič má tak nejdůležitější jízdní informace přímo před sebou a může věnovat pozornost tomu, co se děje na silnici. Nová trojka dostane dopředu také adaptivní LED světla, která neoslní protijedoucí vozidla a v noci lépe vidí. Předcházení kolizím Smart City Brake Support už nevyužívá laseru, nýbrž přední kamery, detekuje ostatní účastníky silničního provozu, nově včetně chodců.

Zatím není jasné, kdy Mazda modernizovanou řadu 3 do Evropy uvede, informaci si nechává pro sebe. Nejbližší velkou automobilovou přehlídkou je ale logicky Paříž...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
19. 7. 2016 19:30
Vyhřívaný volant
Mě na faceliftu nejvíc štve, že bude mít nová trojka vyhřívaný volant :-( Teda štve mě, že ho nemám >:D
19. 7. 2016 19:24
Re: Vlastní zkušenost
Taky mám 121kW a taky 7,2 l dlouhodobou spotřebu a to jezdím primárně město. Co se týká toho objemu nádrže, tak to jste mě fakt dostali. Taky jsem myslel, že má objem 40 (max. tak 42 litrů) >:D Jinak pokaždé co tankuji plnou, tak jakmile pistole vypne, vychrstne mi z tama benzn a poteče mi to celý vnitřek pod víkem. Nemáte na to nějaký fígl? >:D
Avatar - CommonUser
15. 7. 2016 22:48
Re: Automat + 118 kW
Na co naftu ?

[odkaz]

Toto uklepane, hlucne, smradlave auto, ked mozes mat toto:

[odkaz]

Avatar - CommonUser
15. 7. 2016 22:38
Re: Facelift netreba, motory áno
Je to marne ... je to marne ... je to marne
I slepota je dar bozi, ze ....
15. 7. 2016 22:30
Re: Facelift netreba, motory áno
Maximální točivý moment (Nm/ot. za min.) 252/4800

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku