Z článku se dozvídáme, že sériová Tesla není rychlejší, protože v Enfieldu někdo vyměnil původní 6 Kw el. motor, za el. motor s 588 Kw. Tak to můžeme dát do sériové ! Tesly taky něco jiného, určitě by to pro pár firem nebyl problém. Ale otázka zní, k čemu by to bylo?
No to je celkem smutná zpráva, jen potvrzuje moji domněnku, že automobilismus postupuje do předu jen velmi pomalu. Máme sice různé systémy (které, ale ve finále auta jen prodražují) ale nic průlomového, to by mohlo přijít s autonomním řízením.
vyšel článek o dvou československých elektromobilech. Jeden z nich byl Fiat 127 mk1, vyvinutý "Ustavem silniční a městské dopravy" a v podstatě je to konvenční nabíjecí elektomobil s trakčním motorem původně z vozítka EMA2. Auto to bylo celkem naprd a nejzrůdnější je hmotnost, která vzrostla na 1143 kilo (Fiat 127!!!), přičemž agregát má cca poloviční výkon oproti původnímu spalovacímu motoru. Zajímavější, ale komičtější je hybridní embéčko Škoda 1000 MBE, které postavil jakýsi pan Mužík z Mlýnského Struhadla (!) na klatovsku. Vycuknul z něj původní motor, a nahradil ho pulsním elektromotorem vlastní kontrukce se setrvačníkem jako zásobníkem energie (!!). Ale nejvtipnější na tom je, že celý systém elektického pohonu byl pod podlahou (krom čtyř baterek z náklaďáku - dvě v kufru, dvě za sedačkami) a pod zadní kapotou byl vyjímatelný agregát, sestávající z motoru z babety a alternátoru. Celé se to dalo rychle vyndat a použít třeba jako elektrocentrála na chatě :-) Jsou tam u toho i fotky, včetně pana Mužíka s motorem v ruce. To jen tak pro zpestření, na téma elektroauta.
oficialne rekord elektrickych dragstru (ne motorek) drzi v USA tento kousek [odkaz] , takze Jonny Smith si muze o tom svem prditku hovorit co chce a jen keca, rekord toho oranzoveho prditka mozna drzi nekde na ostrovech, ale urcite ne celosvetovej, ten mozna bude mit jen u aut cosmej na silnici, prekonat to ale bude asi dost hracka, staci jen ty specialy v USA proste trosku poupravit aby prosli i na silnici