Elektromobily
Přihlásit pro přidání komentáře
DEVIL
...a co ta mezi Teslama dělá škodárna??? :😉 To se už vážně musí nas*at úplně všude??? 8-s
Když už se chceš podepisovat, tak na konec příspěvku, ne na začátek 😉
WinDiesel
Účinnost foto-voltaického panelu😒br />
- max. možný proud - 4,5 A
- východ a západ slunce - 0,5A
- nejvyšší dosažený nabíjecí proud - 4,2 A
- většinu dne se nabíjecí proud generovaný panelem pohybuje mezi 1 a 3 A, 4,2 A dosahuji cca na 1 hodinu
polojasno - 0,8 A - docela bída
pod mrakem - 0,4 A - docela hodně velká bída
Když bylo špatné počasí baterku jsem neměl šanci nabít.
Celkově docela zklamání a v podmínkách ČR je to na guvno. Na mé účely stačí ale bez dotací naprosto k ničemu. Proud generovaný panely neustále silně kolísá, slunce zaleze za mrak a rázem je 5x nižší výkon - rád bych věděl jak to uregulují ......... Ve dnech kdy je zamračeno je to jako zdroj energie zcela marné.
- východ a západ slunce - 0,5A
- nejvyšší dosažený nabíjecí proud - 4,2 A
- většinu dne se nabíjecí proud generovaný panelem pohybuje mezi 1 a 3 A, 4,2 A dosahuji cca na 1 hodinu
polojasno - 0,8 A - docela bída
pod mrakem - 0,4 A - docela hodně velká bída
Když bylo špatné počasí baterku jsem neměl šanci nabít.
Celkově docela zklamání a v podmínkách ČR je to na guvno. Na mé účely stačí ale bez dotací naprosto k ničemu. Proud generovaný panely neustále silně kolísá, slunce zaleze za mrak a rázem je 5x nižší výkon - rád bych věděl jak to uregulují ......... Ve dnech kdy je zamračeno je to jako zdroj energie zcela marné.
flyboyeda
3 tuny vážící celý den se nabíjející nesmysl co ujede tak 200 km z kopce na jaře v létě a na podzim, v zimě ujede tak 100 km při zaplém topení, interiér působí lacině a nelíbí se mi,
Byla tu móda Dieselů, teď je v módě Elektirka, nejde o to že zachraňujete planetu, protože to tak není, je to jenom v módě
jediný rozumný důvod pořídit si teslu je že se na to dají balit tak možná hezký ekoložky jinak je to ale úplně na h....o
Raději budu jezdit s 6 litrovým 12 válcem co poliká benzin, který je mnohem víc ekologický jak tahle elektro blbost
Tesla je ztrátový projekt který financuje americká vláda a zatím je to na prd, ani jeden rok v plusu, tesla přežívá jenom díky daňovým poplatníkům
Byla tu móda Dieselů, teď je v módě Elektirka, nejde o to že zachraňujete planetu, protože to tak není, je to jenom v módě
jediný rozumný důvod pořídit si teslu je že se na to dají balit tak možná hezký ekoložky jinak je to ale úplně na h....o
Raději budu jezdit s 6 litrovým 12 válcem co poliká benzin, který je mnohem víc ekologický jak tahle elektro blbost
Tesla je ztrátový projekt který financuje americká vláda a zatím je to na prd, ani jeden rok v plusu, tesla přežívá jenom díky daňovým poplatníkům
[odkaz]
proč bych měl zaměstnávat mysl přemýšlením kde najdu dobíjecí stanici, je lepší jezdi s 6 litrovým dvanáctiválcem, který dobiju na 100% na kterékoliv čerpací stanici, za max 5 minut, jak dlouho se dobíjí tesla na 100 % určitě déle jak 5 minut, Bentley Mulsane je mnohem ekonomičtější a ekologičtější auto jak tahle blbost
a namísto toho abych se obtěžoval, kde si dobiju elektronesmysl, můžu myslet na příjemnější věci
Nepřesvědčil jsi mě
a namísto toho abych se obtěžoval, kde si dobiju elektronesmysl, můžu myslet na příjemnější věci
Nepřesvědčil jsi mě
"proč bych měl zaměstnávat mysl přemýšlením"- :yes:
Dříve by jezdec koně argumentoval kůn se může napást kdekoliv. Ty s tím smradem musíš někam dojed. podle mě jde o vývoj. Účinnost smradů se také neustále zlepšovala. účinnost panelů se také zlepšuje. a ještě namám rád že Ahmedi si za naše vyskakují.
"Zvyknete si na fakt, že kolem benzínových stanic pouze projíždíte, ....
..Pokud plánuji delší cestu než 300 km, pak musím sednout k navigaci a zamyslet se, zda a kde budu dobíjet. To je samozřejmě velká změna myšlení. Než jsem si Teslu koupil, věřil jsem, že toto dilema budu řešit příležitostnou výměnou auta s kolegy.
Musím konstatovat, že jsem za poslední měsíc v jiném autě neseděl, dobíjení šlo vždy vyřešit, někdy i podáním prodlužovačky z okna rodinného domu....."
Da se zvyknout na cokoli, ale rozhodne si zvykne clovek na to sednout do auta, nastartovat a jet kdykoli, kamkoli jak dlouho chce, protoze muzu tankovat kdekoli za par minut.
..Pokud plánuji delší cestu než 300 km, pak musím sednout k navigaci a zamyslet se, zda a kde budu dobíjet. To je samozřejmě velká změna myšlení. Než jsem si Teslu koupil, věřil jsem, že toto dilema budu řešit příležitostnou výměnou auta s kolegy.
Musím konstatovat, že jsem za poslední měsíc v jiném autě neseděl, dobíjení šlo vždy vyřešit, někdy i podáním prodlužovačky z okna rodinného domu....."
Da se zvyknout na cokoli, ale rozhodne si zvykne clovek na to sednout do auta, nastartovat a jet kdykoli, kamkoli jak dlouho chce, protoze muzu tankovat kdekoli za par minut.
Blbost, pumpy jsou všude a benzín je všude, proč bych měl někoho otravovat s nějakou prodlužovačkou, to je trapný
Nevím jestli jste si toho vědom, ale existují auta co jezdí na benzín a když dochází, člověk zajede na čerpací stanici, která je na každém rohu, benzínové motory jsou spolehlivější jak ty naftové a proto benzín je budoucnost, Bentley Mulsane co má 12 válec obsah skoro 7 litrů a 500 koní, dokáže jet po dálnici za 10 litrů na 100 , při nádrži 90 litrů, to je vinikajicí dojezd, natankovat nádrž do plna za 5 minut a za jak dlouho dobiješ ty tu tvou teslu z 5 % na 100 % ?
Nevím jestli jste si toho vědom, ale existují auta co jezdí na benzín a když dochází, člověk zajede na čerpací stanici, která je na každém rohu, benzínové motory jsou spolehlivější jak ty naftové a proto benzín je budoucnost, Bentley Mulsane co má 12 válec obsah skoro 7 litrů a 500 koní, dokáže jet po dálnici za 10 litrů na 100 , při nádrži 90 litrů, to je vinikajicí dojezd, natankovat nádrž do plna za 5 minut a za jak dlouho dobiješ ty tu tvou teslu z 5 % na 100 % ?
Ty a V12? Ale přestaň studentíku. Ještě ani nevíš jaké to je vydělávat na provoz auta a slintáš tu nesmysly...
A ještě s hrubkami jako desetiletý dítě! :-!
A ještě s hrubkami jako desetiletý dítě! :-!
Rubb
Co jsem tak vyčetl na netu, tak spotřeba Tesly se pohybuje okolo 30kWh/100km. Při ceně 7,50 Kč za 1 kWh to vychází na bratru 225 Kč. Nooo až ta bublina splaskne a bude jezdit tolik elektroaut (i Tesel), že už nebudou moct nabízet elektřinu zdarma, tak teda nic moc, čekal jsem mnohem levnější provoz. A to nepočítám to, až na el. stát uvalí spotřební daň, protože peníze ztracené na prodeji fosilních paliv bude muset nahradit, jinak by to neustál... :-!
30kWh je hodnota dalnicni jizdy 135km/h, jj tak jezdi uplne vsichni a vsude i mimo dalnice >😁 zvlastni proc teda na sprintmonitoru je prumer Tesel rekneme nejakych 21kWh ,... to bude asi nejaka chyba ze >😁
a ty dalsi pocty jsou taky super, 7.50 za KWh, to platis doma? a vis otom ze Tesla ma na elektrinu burzovni ceny? a vis o tom ze prumerna burzovni cena se v roce 2016 pohybuje na uzemi EU pod 900 korunama za 1MWh? pro ty "blbejsi" je to pod 1 korunou za 1KWh
jj stat by to neustal, kdys by rocne nevybral asi 75-80 miliard na spotrebni dani z paliv, neustal by to uplne stejne jako to neustoji s tema rozpoctama co mame poslednich par desitek let >😁 stat je totiz uplne blbej a nezajisti si vyber dani jinde, treba formou silnicni dane, ... tyak hlavne ze Rubb to vsechno zachrani se 7.50 za 1KWh, tyjo covece proc jeste nejsi vrchnim kralem a vsehovladcem v CR? :-!
a ty dalsi pocty jsou taky super, 7.50 za KWh, to platis doma? a vis otom ze Tesla ma na elektrinu burzovni ceny? a vis o tom ze prumerna burzovni cena se v roce 2016 pohybuje na uzemi EU pod 900 korunama za 1MWh? pro ty "blbejsi" je to pod 1 korunou za 1KWh
jj stat by to neustal, kdys by rocne nevybral asi 75-80 miliard na spotrebni dani z paliv, neustal by to uplne stejne jako to neustoji s tema rozpoctama co mame poslednich par desitek let >😁 stat je totiz uplne blbej a nezajisti si vyber dani jinde, treba formou silnicni dane, ... tyak hlavne ze Rubb to vsechno zachrani se 7.50 za 1KWh, tyjo covece proc jeste nejsi vrchnim kralem a vsehovladcem v CR? :-!
tažak
Spotřeba 30 kWh v autě není náklad na provoz.Na nabíjení je potřeba je potřeba mnohem více energie,kolik to je se nodváží nikdo změřit,to číslo by se nehodilo
do sluníčkových diskuzí.
do sluníčkových diskuzí.
No je to možné. Já vzal tu spotřebu pouze laicky. Každopádně je to velké negativum, které se zatím daří maskovat, díky tomuto chytrému dobíjení "zadarmo". Také nikdo neukazuje tu spoušť, která nastává po těžbě prvků potřebných pro výrobu baterií a to co budou muset vypustit do ovzduší elektrárny. To taky nikoho nezajímá, hlavně že mu to nesmrdí přímo pod nosem, to přece musí být eko. Krátkozrakost lidí je neuvěřitelná, se nedivím, že ta planeta je tak zničená :-!
A to, čím sviníme prírodu teraz ťažbou ropy a výrobou palív, ich distribúciou a spalovaním, výrobou olejov a ich následnou likvidáciou - a k tomu všetkému samozrejme tiež spáliš kvantá elektriny, to nepočítaš? To všetko postupným prechodom na elektrinu zase zmizne.
Není to krátkozrakost . Tak by mohli uvažovat i jezdci na koních versus auta. Je to vývoj . A vyčistit jednu elektrárnu je lepší než 1000ce aut.-
No tak až budeme muset pro všechna auta vyrobit elektřinu, tak teprve uvidíš, co je to za bordel. Jak vidno se v tom moc neorientujete - no war, jinak by jste věděli, že svět vyrábí většinu el. energie spalováním fosilních paliv a to je teprve to pravé EKO. Jaderný odpad ti asi taky nic neříká, můžete se pak přihlásit a skladovat si ti doma na zahradě a nalepit nálepky, jak jste EKO. Likvidace těch smrdutých baterií z milionů aut bude taky naramná paráda. Proti tomu je ropný průmysl ještě nic. Pokud se nestane ropná havárie, to uznávám, ale ona jaderná havárie taky není nic moc 😉 PS slepých vývojových uliček už bylo, kdo ti dává tu jistotu, že tahle to není :-!
Tesla jezdí na hnědé uhlí a tenhle svět postavily těžké stroje poháněné ropou a né elektřinou
Vyrobí si ji sami. na veletrhu kde jsem vystavoval el.skutr. jsem měl možnost vidět auta, která mají integrovaný panel ve střeše auta. (ohebný k nerozeznání od obyč. střechy) vylepšuje se účinnost každým rokem + rekuperace apod. A hlavně ahmedi nedostanou ani kačku. A vy i vaše děti budou svobodně dýchat. Sleduji dlouhodobě vývoj u prisusu a je zde neuvěřitelný pokrok.
Integrovaný střešní panel má takovou účinnost, že neutáhne ani klimatizaci. Navíc když bude zataženo, nebo noc, tak jsi bez proudu totálně.
El. skutr, kolo, miniauta do velkoměsta, proč ne. Ale paušálně dělat všechna auta na el. je blbost. ;-\
El. skutr, kolo, miniauta do velkoměsta, proč ne. Ale paušálně dělat všechna auta na el. je blbost. ;-\
Ano znovu opakuji stále dokola zatím má malou učinost. Měl jsem doma pevnou linku a stále ji mám první mobily stejný názor jako vy takovou bendu sebou přece nepotáhnu do autobusu signál nic moc...atd atd kde jsme ted. Opakuji stále dokola je to vývoj. A děkuji těm jedincům , kteří si teslu koupí. A umožní pokrok a zbavit se závislosti. nesnáším závislost. Vystavuji občas na veletrhu amper v Brně a pokrok je i přes nedostatek financí značný. Jezdil jsem dlouhou dobu z naftou ano super spotřeba ,ale taky super smrad a super rakovina. Hlavně že se nesmí kouřit na zastávkách a ten starý autobus co tam chrochtá je co? a ty čiplé TDI to je ještě lepší. Nejsem eko fanatik , ale všem je jasné že účinnost a složitost spalovacích motorů je u konce něco jako konec století páry.
Buď jsi retardovaný , nebo hodně naivní blázen, elektromobil už existuje víc jak 100 let a za těch 100 let nedošlo k vůbec žádnému pokroku, to je jenom vynikající práce Marketingu aby sis to myslel
Na retarda sa pozri jedine do zrkadla. To, že niečo existuje viac ako 100 rokov, neznamená to, že to má za sebou 100-ročný vývoj. Spaľovacie motory ho za sebou majú, elektrický pohon a batérie do elektromobilov nie.
Jenže nás vůbec nemusí zajímat, z čeho se vyrábí elektřina ve světě. Pro nás je podstatné, z čeho se vyrábí elektřina u nás, resp. v Evropě. Protože smog v Pekingu je sice strašný, ale vliv na smog např. v Praze je nulový.
A pro srovnání, každým rokem se snižuje podíl uhelných elektráren na výrobě elektřiny. Kouknul jsem do každoročních zpráv ČEZu a např. za 2015 byl podíl uhelných elektráren 37% a každým rokem se tento podíl snižuje. Např. v roce 2005 byl podíl uhelných elektráren 55%.
A pro srovnání, každým rokem se snižuje podíl uhelných elektráren na výrobě elektřiny. Kouknul jsem do každoročních zpráv ČEZu a např. za 2015 byl podíl uhelných elektráren 37% a každým rokem se tento podíl snižuje. Např. v roce 2005 byl podíl uhelných elektráren 55%.
Brin
Zdanění elektřiny je naprostá pitomost, protože by bylo velmi komplikované až nemožné. To mnohem dříve dojde k zavedení paušální silniční daně.
Chápu tvůj argument, ale to už je přeci jedno, jak to zdaní, já se bavím o celkových nákladech na provoz. Že to bude pěkně drahé a nic moc EKO 😉
co v CR neni pekelne drahe? a EKO zajima jen blbce co maj potrebu zas resit nejaky zkratky a delat tim nalepky urcitym skupinam
Tak zrovna provoz auta u nás zas tak drahý není z pohledu aktuálních cen pohonných hmot. Zatím. 😉
jj to rikej treba lidem co ziji aprovozuji auta v oblastech jako je Amerika, oblast Arabie, Indie, Asie, ... jak tu mame levnej benzin, naftu a plyny pro provoz fosilnich aut
no reknu to takhle, s Leafem me 100km stoji 35 korun co se paliva tyce, s Golfem me 100km stoji 190 korun co se paliva tyce, ano jezdit Golfem na benzin je levne :yes:
no reknu to takhle, s Leafem me 100km stoji 35 korun co se paliva tyce, s Golfem me 100km stoji 190 korun co se paliva tyce, ano jezdit Golfem na benzin je levne :yes:
No ano, zatím. Dokud za tebe odvádí peníze ostatní v podobě spotřební daně na paliva. Až budou všichni jezdit elektroautama a napálí ti stát silniční daň, tak budeš kulit oči, jak to bude levné. A o tom se tu celou dobu bavíme, což jsi asi nepochopil. PS jak se ti s tím jezdí dlouhé trasy? To jedeš radši Golfem, co? :-! Jinak Leaf jako přibližovadlo dobrý 😉 PS 35kč ok, ale asi nedobíjíš 1kWh za 7,50 jako tady v článku >😒] Takže ještě jednou, ano levné to je, ale zatím. Aneb když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají 😉
PS> bylo 100% jistotou ze te budou zajimat jen ty dlouhe trasy >😁
a ne neplatim 7.50 za 1kWh, prozatim je nabijeni v Humpolci zadarmo, zpoplatneni na 6-7.50 se teprve chysta 😉 a pri 7.50, me to porad vychazi na 105 korun na 100km
ale pis dal, delas tim elektromobilite velkou slubu, cim vic pises, tim vice se zalistovava dane tema a tim vice pak je ukazovano ve vyhledavacich 😄 a tim vice lidi ma pak moznost si precist tvoje nesmysly, a nezapomen dat zas nejaky odkaz na neco co tvuj post totalne rozseka :yes:
a ne neplatim 7.50 za 1kWh, prozatim je nabijeni v Humpolci zadarmo, zpoplatneni na 6-7.50 se teprve chysta 😉 a pri 7.50, me to porad vychazi na 105 korun na 100km
ale pis dal, delas tim elektromobilite velkou slubu, cim vic pises, tim vice se zalistovava dane tema a tim vice pak je ukazovano ve vyhledavacich 😄 a tim vice lidi ma pak moznost si precist tvoje nesmysly, a nezapomen dat zas nejaky odkaz na neco co tvuj post totalne rozseka :yes:
...říká se tomu vytírání očí.
A jestli dorazí, tak zahltí server Auto.cz miliony prožluklých smajlíků. Doufám že má zdejší server dost bitové a bajtové rezervy.
no KONEČNĚ !! se i MÍSTNÍ DEBÍKOVÉ ... pardóón tedýý MÍSTNÍ DÍZLÁČKOVÉ no spíše DÍZLPOPELÁŘI [odkaz]
dozvěděli v INTELIGENTNÍ MENŠINĚ ČESKÝ POPULACE roky probíranou historii [odkaz] [odkaz] [odkaz] že na VYSTRKOVĚ stojí PRÍMA ELEKTROPUMPA [odkaz] [odkaz] pro BEZVA KÁRY [odkaz] [odkaz] 😉
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D :yes:
zdanovat se bude jinak, tak aby se to nedotklo vetsinoveho volice, to sis nestacil za tech 27 let vsimnout jak funguje politika?
skus si aspon letmo nastudovat treba na internetu ekonomicke principy, treba pak prestanes psat ty nesmysly co pises 😄
Navíc zapomínáte na fatální dopad těch spálených 8 miliard litru phm ročně na lidske zdraví. Prodloužení aktivního věku občana čr kdy je schopen pracovat byť jen o tři-čtyři měsíce by státu poptávaných 80 miliard jistě přineslo, že? Ale já vím, jedna zaoceánská loď má emisí jako všechny auta včr 😄
A ano, vtip roku 2030. I cigarety a chlast si lze snadno vyrobit doma, nejsou snad zdaněny ? Cigarety a chlast zkracují život, ale nemovitost, příjem, dědictví, darování, spotřeba, silnice .... jsou věci zdaněné a život přímo nezkracují.
Jen malé dítě si myslí, že elektřinu nejde kontrolovat.
S tou další složkou daní máš samozřejmě pravdu, jen jsem to nerozvedl a mluvil o té části kterou místní diskutéři nazvali jako "brutální". Daně z nemovitosti jsou šušně, z příjmu, dědictví a darování zase ta odvrácená stránka kde je výchozím předpokladem že poplatník, jeho dědic nebo obdarovaný žije atd. Ale si chytrý takže rozumíš tomu co jsem tím myslel... elektřina prostě není nafta nebo benzín a v tom systému daní se to chová absolutně jinak! Mnohem více funkční řešení by bylo tu ztrátu z výpadku daní z PHM vykrýt zdražením nezdravých potravin. Třeba zdanění cukru by mnohem více korespondovalo s tím co teď stát vybírá za PHM 😉
Já jsem se nad zdaněním pohonných hmot z ropy nepozastavoval a ani jsem neuváděl, že je lze vyrábět a skladovat v domácích podmínkách. Brilantní je, v tomto případě, jen tvoje demagogie a nemístný smajlík.
K druhému odstavci. Samozřejmě, že vím, jak jsi to myslel. Elektřina není nafta, to je pravda a nelze postupovat při jejím danění stejně. Aniž bych použil vykřičníku, zdanit a kontrolovat, samozřejmě, lze, dokonce se už i daní. Je jen otázka aktuálních pravidel, stanovených státem, jak.
Pokud se týká danění nezdravých potravin nebo podobných návrhů na zvýšení příjmů do státního rozpočtu nemám dostatečnou erudici o tom diskutovat nebo i jen komentovat. A myslím si, že je to i - tak nějak - mimo téma.
2. Ostrovní systém ti nikdo danit nebude, neměl by to jak vyargumentovat a ty si ho měřit nemusíš.
3. Souhlasím.
Jak tedy lze efektivně vyrábět elektřinu doma pro běžného občana jinak ?
Pokud tedy pomineme ty malé vodní elektrárny a solární panely ?
(Jen znovu připomínám vodní tok má k dispozici málokdo a solár v našich klimatických podmínkách neodvádí vždy dostatečný výkon a zejména v časech, kdy to uživatel sám až tak mnohdy nepotřebuje. Argument, že dodá do sítě a pak si ze sítě zase vezme, je problematický a záleží na podmínkách výkupu energie, které může smluvní odběratel v budoucnu znevýhodnit. V tomto kole záměrně pro zjednodušení pomíjím pořizovací cenu a životnost elektrárny a tím její ekonomickou návratnost.)
[odkaz]
Co se tyka Tesly, tak u ni se moznost nabijet "zdarma" na SC priplaci nejake cca 2000 USD pri nakupu vozu. Uznavam, ze celkove je to nizsi cena, nez za kolik by clovek jezdil se spalovakem a myslim, ze tohle by mohl byt i navod na dalsi sluzbu pro vyrobce konvencnich aut - prodat auto a za priplatek dat majiteli moznost tankovat na spratelenych benzinkach treba nejakou dobu, nebo nejake konkretni mnozstvi PHM, pripadne zaridit najekaou slevu atd... Je mozne, ze toto prijde pote, co vetsina v ramci konkurenciho boje nabidne desetilete zaruky a servisy na dozivoti zdarma...
A co se tyka te pulky na auto - je treba to videt v globalu. Pokud ja jako stat mam nadbytek vyrobene elektriny a PHM musim kupovat od zemi, na kteryh nikdo nechce byt zavisly, pak muze byt celkem fajn napad snazit se svou zavislost snizit a spotrebovavat svou energii misto nakupovani paliva jinde.
Samozrejme nejsem ekonom, takze cely model financnich toku si ani neumim predstavit, jen chci rict, ze donutit lidi neco kupovat pomoci dotaci muze z pohledu statu davat smysl.