Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Majitelé tesel se dočkali, u Humpolce otevřel první supercharger v ČR

David Bureš David Bureš 20. 7. 2016 • 20:41
21
78
Zobrazit náhledy (21)
Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla Tesla

První rychlonabíjecí stanice Tesly na českém území nabízí šest dobíjecích míst. Již brzy by měla následovat i druhá stanice.

Tesla nadále rozšiřuje globální síť rychlonabíječek pro dobíjení svých elektromobilů. Letos se konečně dočkali i čeští majitelé amerických elektroaut, když tento týden začal fungovat první Tesla Supercharger v Česku. Nachází se u Humpolce, kousek od dálnice D1.

Při cestě po dálnici D1 je ke stanici nutné sjet na 90. kilometru u Humpolce a poté se vydat po silnici E551 směrem na Vystrkov. Hlavní investor a provozovatel nabíjecí stanice, společnost E.On, tvrdí, že se jedná o strategickou pozici. Supercharger totiž leží na oboustranném sjezdu z dálnice D1 a na křížení se silnicí Havlíčkův Brod, Humpolec, Pelhřimov, České Budějovice.

Rychlonabíjecí stanice zahrnuje šest rychlonabíjecích míst a je otevřena 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. Supercharger se nachází nedaleko čerpací stanice, a tak je v blízkosti dostupná restaurace nebo toaleta. Nechybí ani přístup k wi-fi nebo zásuvky na dobití notebooku nebo telefonu. U rychlonabíječek Tesly se nejedná o nic neobvyklého, stavěny jsou totiž v takových místech, kde posádka má co dělat během nabíjení svého auta.

Stanice byla oficiálně otevřena již 24. června, kdy bylo k dispozici pět dobíjecích míst se standardy CHAdeMO (asijský nabíjecí standard, stejnosměrný proud), CCS 50kW (evropský nabíjecí standard, stejnosměrný proud), 22kW Mennekes typ 2 (střídavý proud), 43kW Mennekes typ 2, zásuvka 400V/32A a běžná zásuvka pro nabíjení skútrů a elektrokol. Šest superchargerů však bylo oficiálně zprovozněno až tento týden, kdy se stanice objevila i v mapách vozů americké značky.

Zatímco majitelé tesel budou mít nabíjení v superchargeru zadarmo, jak je pro ně zvykem, vlastníci ostatních aut musí za elektrický proud platit. V normálním režimu má 1 kWh stát 6 až 7,50 Kč, pro registrované řidiče se však počítá se systémem bonusů. Úhradu nabíjení je pak možné provést v rámci předregistrovaného systému EVMAPA nebo kreditní kartou.

Zanedlouho by se čeští majitelé tesel měli dočkat ještě jednoho superchargeru, který je ve výstavbě ve Vestci u Prahy. Na Slovensku pak už funguje jeden supercharger se čtyřmi dobíjecími místy nedaleko Zvolenu.

Související články

Témata
Re: náklady na provoz
Na retarda sa pozri jedine do zrkadla. To, že niečo existuje viac ako 100 rokov, neznamená to, že to má za sebou 100-ročný vývoj. Spaľovacie motory ho za sebou majú, elektrický pohon a batérie do elektromobilov nie.
23. 7. 2016 20:18
Re: náklady na provoz
Jenže nás vůbec nemusí zajímat, z čeho se vyrábí elektřina ve světě. Pro nás je podstatné, z čeho se vyrábí elektřina u nás, resp. v Evropě. Protože smog v Pekingu je sice strašný, ale vliv na smog např. v Praze je nulový.
A pro srovnání, každým rokem se snižuje podíl uhelných elektráren na výrobě elektřiny. Kouknul jsem do každoročních zpráv ČEZu a např. za 2015 byl podíl uhelných elektráren 37% a každým rokem se tento podíl snižuje. Např. v roce 2005 byl podíl uhelných elektráren 55%.
22. 7. 2016 12:36
Re: Zdanění elektřiny
"prozatim je nabijeni v Humpolci zadarmo", ale jenom pro Tesly.
22. 7. 2016 07:52
Re: Zdanění elektřiny
PS> bylo 100% jistotou ze te budou zajimat jen ty dlouhe trasy >:D

a ne neplatim 7.50 za 1kWh, prozatim je nabijeni v Humpolci zadarmo, zpoplatneni na 6-7.50 se teprve chysta ;-) a pri 7.50, me to porad vychazi na 105 korun na 100km

ale pis dal, delas tim elektromobilite velkou slubu, cim vic pises, tim vice se zalistovava dane tema a tim vice pak je ukazovano ve vyhledavacich :-) a tim vice lidi ma pak moznost si precist tvoje nesmysly, a nezapomen dat zas nejaky odkaz na neco co tvuj post totalne rozseka :yes:
21. 7. 2016 23:40
Re: náklady na provoz
Ano znovu opakuji stále dokola zatím má malou učinost. Měl jsem doma pevnou linku a stále ji mám první mobily stejný názor jako vy takovou bendu sebou přece nepotáhnu do autobusu signál nic moc...atd atd kde jsme ted. Opakuji stále dokola je to vývoj. A děkuji těm jedincům , kteří si teslu koupí. A umožní pokrok a zbavit se závislosti. nesnáším závislost. Vystavuji občas na veletrhu amper v Brně a pokrok je i přes nedostatek financí značný. Jezdil jsem dlouhou dobu z naftou ano super spotřeba ,ale taky super smrad a super rakovina. Hlavně že se nesmí kouřit na zastávkách a ten starý autobus co tam chrochtá je co? a ty čiplé TDI to je ještě lepší. Nejsem eko fanatik , ale všem je jasné že účinnost a složitost spalovacích motorů je u konce něco jako konec století páry.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku