Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Oltcit v nové době: Od citroënů, přes daewoo k fordům

Továrna v rumunské Craiově původně vyrábějící vůz od Citroënu dnes patří Fordu. Vyrábí motory a MPV B-Max.
Zpět na článek
28. 7. 2016 01:18
Re: Z bláta do louže...
Já netvrdím, že v tehdejší době se zoufale nedostatkovou nabídkou téměř všeho zboží (samozřejmě vč. aut) o ten Oltcit nebyl zájem. V tehdejší komoušské automobilové pustině tvořené téměř výhradně Škodovkami, Ladami a také dvoutaktními krámy z NDR tato rumunská Visa pochopitelně působila jako zjevení. Ale toto počáteční nadšení tehdejších kupujících většinou velmi rychle vyprchalo (vysoká spotřeba a velmi nekvalitní technika i dílenské zpracování) a o množství technických absurdit jsem psal výše. Naše rodina si v roce 1986 koupila za 69 000 Kč pětirychlostní Śkodu 130 L a jsem přesvědčen, že navzdory její zastaralé koncepci se jednalo o mnohem smysluplnější investici. Rozdíl v kvalitě, spolehlivosti, spotřebě i užitné hodnotě byl totiž při stejné ceně propastný... :-! Objektivně vzato byl Oltcit (i přes svoji moderní koncepci) dost nepovedený stroj. Ovšem je fakt, že největší ťafku mu dali Rumuni svým výrobním šlendrijánem :-!
Avatar - Stejsn
27. 7. 2016 23:17
11 RL
vždycky jsme to označení překládali "jedenáct na sto, Rezerva, Lano" :-)
Avatar - m.z.
27. 7. 2016 21:10
Re: oltcit
Kámošům to bylo fuk, byli rádi, že se mají čím vozit a drtili jsme to v 5 lidech.
Aspoň se 11l spotřeba rozmělnila >:-[]
Avatar - DaewooMaster
27. 7. 2016 16:44
Daewoo modely
Jenom drobnost k článku - když už je v článku výčet modelů Daewoo, co se v Rumunsku vyráběly, proč není kompletní? Tady je třeba k nahlédnutí dobový web z prosince 2002:

[odkaz]
Avatar - saldy
27. 7. 2016 16:09
Re: Z bláta do louže...
My ho kupovali za 69t a stanovalo se asi 3 dny nonstop před Mototechnou. To auto hodně žralo olej a na silnici plavalo. Dyzajn byl obecně vnímán příznivě včetně kokpitu.
27. 7. 2016 15:11
Re: Z bláta do louže...
Do těch světlometů nebyl problém dát halogeny. Ano, blinkry se musely vypínat ručně To je opravdu děs. Nastavení zrcátka přes okno nebo zevnitř ručně je asi jedno, spíše odpadá poruchové ovládání. Auto se naklánělo, daň za torzky, pohodlné pérování. Vždy je něco za něco. Příšerně se možná nakláněla kachna, tohle ale určitě ne. Co se týče koroze, auto jsem měnil po několika letech v roce 1995 za Feldu, v té době jsem měl korodující dveři. Nic víc. Kotouče u převodovky mají své výhody. Ruční brzda na předek má v něčem výhodu také, že je to životu nebezpečné jsem za těch 150 tis. km nezaregistroval. Na motoru odcházely špatně zacementované vačky, víc nevím. Spotřeba byla v normě na tu dobu, kolem 7 litrů. Bohužel, až po řádném seřízení na naše podmínky. Motor byl totiž konstruovaný na 98 oct. benzín a zde měl super sotva 93. Každý se ho snažil škrtit, ale potom žral ještě více a nejel. Naopak, potřeboval obohatit a pečlivě seřídit by-pass v karbci.
Já si ho neidealizuji. Jenom nemám rád zbytečné a nepodložené pomluvy. Přestupoval jsem do něj ze Škody 120 a za to to stálo. Favorit byl ještě v nedohlednu. A když přišel, tak výbavou oproti Oltcitu zrovna nevynikal. Oltcit v základu kotouče na všech kolech, dig. hodiny, otáčkoměr, zadní stěrač s cyklovačem, kompl. příprava pro rádio atd. Já jenom tvrdím, že kdyby ho v Rumunsku nezkazili, tak byl na svůj rok vzniku hodně dobrý. A to, že tobě se nelíbil není podstatné. Spoustě lidí se líbil. A už končím, na tom co jsem napsal trvám. Jenom mohu dodat, Rumuni z něj nakonec skutečně udělali krám. Ale za to Oltcit nemohl.
27. 7. 2016 14:04
Re: Z bláta do louže...
Hmm, no tak tedy byl Oltcit povedené a pohledné auto, jenom ho v Rumunsku neuměli kvalitně vyrobit. To ale není pravda. Jednalo se o auto, které mělo velké hranaté světlomety, ale v nich klasické, "nehalogenové" žárovky. Auto, jehož A sloupky se směrem vzhůru rozšiřovaly, aby co nejvíce vadily ve výhledu. Auto, u kterého bylo nutno po odbočení ručně vypínat blikače, protože ty satelity se neuměly vracet do původní polohy. Auto se zrcátky v rozích oken dveří, ale bez ovládání zevnitř. Auto, které se v zatáčkách příšerně naklánělo, protože mělo extrémně vysoké těžiště. Auto, které pro zadní cestující nabízelo prakticky nulový prostor pro nohy. Auto, které začalo hnít už po první zimě. Auto, které mělo nebetyčně ošklivá kola bez jediného otvorů v discích (přední kotouče byly u převodovky). Auto, které mělo parkovací brzdu působící na přední kola, takže její případné použití za jízdy bylo životu nebezpečné. Auto, kterému se pravidelně vysíral motor, který navíc měl vzhledem ke svému objemu velkou spotřebu a navíc ani na sklonku 80. let Oltci neměl 5st. převodovku atd. atd. Ale podle tvého názoru já o Oltcitu nic nevím a byl to dobrý a zdařilý vůz, protože jsi ho kdysi vlastnil, takže si ho zcela nekriticky idealizuješ... Skutečnost je ale taková, že nebýt té ukrutné automobilové bídy, která tehdy vládla na českém "trhu", tak by tento rumunský ošklivý samohyb byl naprosto neprodejný i za mnohem méně peněz, než kolik stál. (díky za upřesnění ceny, tu jsem trochu přestřelil) :-) (ostatně jako v celé západní Evropě, kde se jeho lépe vybavené verze neúspěšně snažili prodávat jako Citroën Axel). :-!
27. 7. 2016 13:09
Re: Z bláta do louže...
Vždy se objeví komentář někoho, kdo o tom ví kulový a jenom chce být zajímavý. Co se týče vzhledu, je to otázka vkusu. Ale napsat, že byl mimořádně nepovedený, je naprostý nesmysl. Po konstrukční stránce byl na svoji dobu hodně povedený. Stál 68 tis., kupoval jsem jednoho z prvních. Svižné, pohodlné auto s dobrou ergonomií ač se to při pohledu na palubku nezdá, s vysokou světlostí a tím dobrou průchodností i v lehčím terénu. Včetně "opancéřování" spodku. Jistě, vzadu bylo méně místa, tak pro děti. Ale s tím kdo tohle kupuje počítá. Favorit vznikl až několik let po něm, mělo by to být znát. Ale v mnoha detailech i tak měl Oltcit navrch. Bohužel, jak začaly převládat rumunské díly, skutečně to šlo s kvalitou s kopce. A to hodně, ostatně podobně jako s Dacií.
Avatar - F127
27. 7. 2016 12:49
Re: Oltcita
Dnes ráno jsem byl na STK a krásný bílý neschnilý kousek tam přijel na emise, to jsem docela koukal.
Avatar - narona
27. 7. 2016 12:33
Oltcita
jsem za posledních asi 5 let viděl třikrát, a vždycky ho někdo tlačil >:D
Avatar - roox
27. 7. 2016 12:25
Re: oltcit
naprostej souhlas... mám stejný (nádherný) vpomínky na tohle "studentský" auto :-)
27. 7. 2016 11:57
Re: oltcit
Hmm, to si kámoši sedící vzadu museli užít, prostor pro nohy zadních cestujících v tomto autě prakticky neexistoval! >:D
Avatar - m.z.
27. 7. 2016 11:12
oltcit
Oltcit Club 11RL jsem měl a byly to nádherné časy, to obrážení vesnických diskoték v rozhoupané loďce plné kámošů, na to se nezapomíná >:D
27. 7. 2016 09:28
Z bláta do louže...
Hm, že je Ford B-Max nepříliš úspěšný model, tomu se vzhledem k vývoji ve třídě malých MPV vůbec nelze divit. Horší ale je, že příšerný Ecosport ani nové Ka+ na tom s největší pravděpodobností nebudou o moc lépe. Ford už by si konečně měl uvědomit, že modely vyvinuté pro rozvojové trhy v náročné Evropě nemají naději na větší prodejní úspěch (ani když je detailně vylepší), zvláště když ani jejich ceny nejsou nijak zvlášť atraktivní... :-O
P.S. Díky za informačně hodnotný článek! :-) Oltcit byl nehezký, mimořádně nepovedený a příšerně nekvalitní stroj, ale pamatuju se, že když se objevil na našem tehdy totálně vyhladovělém "trhu", jednu dobu to bylo velice módní zboží. Levný přitom vůbec nebyl (s motorem 1,1 l a výbavou RL stál tuším 75 000 Kč, oplastovaná luxusnější verze dokonce necelých 80 000 Kč), po strašlivých zážitcích majitelů s jeho "kvalitou" ale zájem o toto auto velmi rychle opadl. Navíc, proti nastupujícímu Favoritu neměl nejmenší šanci...