Přebudováním severojižní magistrály v bulvár chce pražský magistrát tuto lokalitu „humanizovat.“ Přeložit se to ale dá jako snaha o delší kolony a další utrpení pro řidiče.
Proč jezdíte z bytu v Nuslích, do kanceláře v Holešovicích autem proboha?
Nejsem žádný ekomaniak, řízení auta mám rád, ale nedovedu si představit jezdit v rámci prahy z domova do zaměstnání autem....pokud sebou nevozíte vybavení o váze desítek kilogramů (což pochybuji)...tak je to jen o pohodlnosti typu "nechce se mi s dítětem do školky pěšky"...
Metro je havaj, kdo někdy zkusil MHD třeba v Liberci, kde jezdí tramvaje z 50 let v původním stavu, tak teprve pozná co je smrad, zima a bída a začne si vážit luxusního metra.
divne, jeste jsem v metru nenastydnul, a ze tam fouka v nekterych letnich dnech celkem i vytam, v urcite hodiny me ani nevadi ze si treba na druhou az treti soupravu pockam, kdys je naval tak to bejva v urcite casy kdy ale zaroven jezdi co 2 minuty, kazda 3 souprava bejva prazdnejsi (nevim proc) a zpravidla vzadu posledni vagon bejva taky prazdnejsi
z Nusli do Holesovic, jako chapu jizdu autem v pripade ze na obou koncich ma moznost parkovani bez hledani mista, a v Holesovicich pro nej zadarmo, coz predpokladam s redakcnima/testovanyma autama maj minimalne v tech Holesovicich
predpokladam ze to bude o lenosti, nekteri lide proste radsi jedou autem a pak treba 10 minut hledaj fleka na zaparkovani, nez aby sli na MHD ktere muze obcas bejt dokonce bliz nez to auto >:D
Chceš říct, že ti změna z např. 30 ve stínu, na slunci třeba 35, do nějakých proudících 20 (odhad) dělá dobře? Mně rozhodně ne, nejhorší je ten průvan, ani ne tak rozdíl teplot, některé stanice jsou na to vyloženě jak dělané.
nastesti do tehle zmeny se nedostavas behem sekundy, ale pomaleji, ale jasne pokud jsi nachylnej na pruvany, a kdys venkuz afouka, tak ti to taky nedela dobre? tak ted doufejme ze kdys jedes tim autem tak klimosku nemas treba na 16-18 stupnu a ze mas nastavene aby to nefoukjalo na tebe, ale nekam jinam do kabiny auta, a ze mas nastavene aby ta klimoska zaroven udrzovala stejnou vlhkost, coz vetsina klimatizaci jaksi nedela a vlhkost pohlcuje, coz je take "uzasne zdrave"
Venku to je lepší, venku fouká většinou vzduch podobné teploty a není to tak koncentrovanej humus jako v metru. Klimatizaci si nemusíš pouštět vůbec, víme? Vyvětráš dveřma, když stojíš dlouho na sluníčku, případně, pustíš úplně na minimum.
V širší rovině je důležité, že máš možnost udělat to tak, jak vyhovuje tobě. Tohle ti žádná MHD nenabídne, prostě z principu.
Mas recht. A jeste si Micinko zapomnela na kreatury. V metru potkas takovy prisery, ze kdyby Spílberk delal nabor jesteru do Jurace, tak tam by si vybral kousky.
Je to hodně divné a napíšu něco, za což ti, co bydlí přímo v centru mne budou "milovat" . Nechápu, proč někdo, pokud nemusí, jezdí po Praze autem do práce. Pochopim to z odlehlejších částí Prahy či příměstských aglomerací (koneckonců i já občas takto jedu autem, ale pokud nemusim, radši využívám MHD, už mne to stálo nemálo nervů a šrámů na vozidle), ale stejně jako autor Nuslích do Holešovic, nebo někde, kde jezdí metro či tramvaje, mi přijde naprosto zbytečné a pak je nahuštěný nejen provoz, ale i parkovací místa třeba pro ty, kteří jezdí ze zázemí Prahy. Pokud se pohybuji autem po trase metra, nikdy rychlejší nebudu.. a navíc se pak budu prát o místo s dojíždějícími mimo Prahu.
To byla dobrovolná volba těch lidí se odstěhovat za Prahu, případně pracovat v Praze když tu nebydlím, nechápu naopak proč by měli být nějak zvýhodňováni. Když jedu autem z Břevnova do práce na letiště jsem tu do 20min, když jedu mhd musím buď dvakrát přestoupit abych tu byl za 35-40min a nebo jen jednou ale cesta zabere 40-50min a to je čas jen jeden z faktorů proč volit auto. Jinak doma parkuji v garáži a na letišti mám své místo.
To je ale dost specifická cesta nemyslíš? Mluvím o případech, kdy člověk bydlí na dostupné MHD. Dejme tomu když člověk jezdí z Dejvic na Mírák autem a znám takové...
A nemluvím o omezení, spíš o tom, že se to někomu takhle vyplatí a zdá lepší...
To je o svobodě. Já se třeba metru vyhýbám, když to jde, raději jedu aspoň tramvají. Někdo raději bude 2x déle v autě, než by vůbec vlezl do MHD. A já to podporuji.
Tohle řešte s psychiatrem, s kvalitou mhd to nemá co dělat.
Ježdění po Praze by mělo být brutálně zpoplatněno. MHD se lze dostat všude, a jestli má někdo tak silné nutkání zasmraďovat nám vzduch, tak ať za to zaplatí.
Tak to mohu argumentovat stejně, že tvoje exemplární trasa je dost specifická. Stále jsem pro aby si každý mohl vybrat jak chce se někam dopravit a ne aby mu to někdo "nařizoval" nebo ho nutil. Na druhou stranu bych byl rád, aby to nebylo na úkor někoho jiného - mít zajištěné parkování, případně ho zaplatit, nechápu proč si každý myslí, že má nárok zdarma kdekoli parkovat. Nepopojíždět v aglomeracích smradláky na naftu, která je nepochopitelně daňově zvýhodněná, když tím otravuji ostatním ovzduší více než musím. Nepodjíždět případné kolony odstavným/autobusovým pruhem a tím kolonu ještě více brzdit a prodlužovat a tak dále. Kdyby se nastavila správná pravidla a opravdu se hledělo na jejich dodržování, spousta "řidičů" by odpadla sama aniž by se muselo znepříjemňovat život všem.
Sakra práce (snad sem tim nepřivolal hamunasakru >:D ) ! Já nikde nepíšu, že by se to mělo omezovat, jen nechápu lidi, co jezdí maximálně se svačinou do práce, aby jezdili autem po dobře vybavených trasách MHD.... Nikomu nic nezakazuju, jen se ptám, protože když nemáš parkování jisté, je to pěkný "opruz", kolikrát kroužím po vinohradech i 40 minut, když zrovna musím jet autem :-)
Problémem MHD mimo metra ve špičce, jsou ty prostoje a to, že nejedeš přímo z A do B. Samozžejmě auto zase řeší parkování a zácpy. Ale třeba z Kobylis do obch. centra v Letňanech by si jel MHD 25 minut minimálně. Autem seš tam za 10, od dveří ke dveřím, a světe div se, můžeš si i trochu nakoupit a nemít ruce jak opice.
Tohle samozřejmě neplatí pro centrum, kde je lepší jet MHD, nebo pěšky, když se dobře vyznáš. Chtěl jsem tím jenom ilustrovat to, že na krátké vzdálenosti mimo centrum je auto pořád lepší a na ty delší je MHD ok jen když vezeš tu svačinu a nemusíš přestupovat.
:yes::yes::yes: Přesně. Proč mají lidé při okrajích Prahy, nebo i kdekoliv platit za to, že si tam jiní dojíždí za prací. Modré zóny, ano, ale úplně zadarmo! Stav ulic je žalostný, nevím, proč za to ještě platit navíc, nic to nevyřeší.
No a taky je třeba fajn, když se někdo z rodiny, bydlící na druhé straně města, chce stavit po práci za rodičí/prarodiči, aby udržoval rodinné vazby a teď za to bude platit. Doslova THNX OBAMA!
A proč by nejezdil. Tak třeba mě napadá důvod. Že následně z kanclu v Holešovicích, musí jet pracovně třeba za Prahu, pak už se zase nevrací zpátky, ale jede rovnou dom. Jinak z Nuslí do Holešovic to může bejt docela časově na dlouho i když budeš sedět v zácpě, tak MHD tam nebudeš rychleji. Nevím, kde redaktor bydlí, ale Auto.cz má kancl na Dělnický, která je docela z ruky, když pojedeš MHD z Nuslí.
v tomto ohledu jsem jako motoristický novinář trochu speciální případ, jenže evidentně nejsem sám. Jeden den je potřeba vyzvednout testovací auto, další den se fotí, jiný den natáčí, jindy je nutné se s ním projet, abych jej otestovat, jindy na mě zase čeká jízda na nějakou prezentaci. Takže to pak mnohdy dopadá tak, že s ním jezdím "domů," abych brzy ráno mohl být rychle někde jinde. Takže proto...
Dobře, beru, že z Nuslí se vyhrabat třeba na metro je problém a tramvají se musí chtě nechtě projet centrum, ale jistě se shodneme, že pokud by jste měl práci i domov třeba na metru, auto ho předestihnout nemůže :-)
Jak říkáte, pokud by to bylo přímo na metru, bylo by to tak rychlejší. Ze zkušenosti ale vím, že autem je to za volného provozu rychlejší než kombinace tramvaj-metro-tramvaj, kterou jinak musím volit. Pokud jedu přímo do centra, tak se vždy snažím jezdit MHD. Jenže jezdit do práce MHD zkrátka vždy nejde, protože auto je z důvodu pracovního vytížení zkrátka nutnost. A to je něco, co musí řešit i ostatní
takových, kteří si vlastní pohodlnost zracionalizují, tedy odůvodní podobně jako Vy, je prostě většina. Dovedeno k absurditě to pak vypadá tak, že vzdálenost, kterou by ušli pěšky za patnáct minut, dojíždějí denně oklikou autem, protože jinak si to ani nedokáží představit. Příklady znám ze svého okolí. Snaha Magistrátu je prostě znechutit lidem dojíždění po Praze autem, odradit je do té míry, aby jim připadalo pohodlnější použít MHD. Nebo jízdní kolo. Jenže to by asi musely být na magistrále rozmístěny tankové zátarasy. Lidská pohodlnost totiž nezná hranic.
do Holesovic jsem dojizdel z Chodova (Brodskeho-Maniny), tedy bus, metro a salina, a od dveri bytu ke dverim kancelare to bylo 45 minut, cos rano a odpoledne spet jde autem velice stizene
Ber to tak, že z Nuslí, řekněme na Pražskýho povstání je to 10 minut, plus cesta na zastávku, plus průměrný čekání to je dalších 10, plus přestup - metrem na Holešovice, to je 22, dohromady tedy 42. V Holešovicích přestup na tramvaj plus čekání - 7 minut, 2 zastávky tramvají přes křižovatku s ucpanou argentinskou, to je dalších 5, od tramvaje 2 - 3 minuty do kanclu. To je 57 minut. Průměrně, když ti to ujede před nosem, je to třeba o 10 víc, nebo i míň. Autem z Nuslí včetně zácpy tam dorazíš zrovna tak. Navíc jedeš ve svém, můžeš převážet věci, nemačkat se, neriskovat zvýšenou možnost nákazy chřipkama atd. Pokud máš v práci vyhrazený parking, není co řešit.
Vím, jak je to z Nuslí, psal sem to výše, ale to o chřipce mi přijde vtipné >:D Tu můžeš chytit kdekoliv, stačí si zajít na oběd... to je hodně blbý argument. Jak jsem psal výše, nechápu lidi, co jezdí po dobře fungujících linkách MHD radši autem, pokud nemusí nic převážet... a tvá poslední věta je vševystihující, pokud máš parking..... což většina firem v centru nemá, nebo jen pro pár lidí z vedení a menší firmy a podniky ani to..
Neříkám, že nemůžeš, ale metro se k šíření aerosolových nákaz vyloženě nabízí, je to jen jeden z argumentů.
Tak v centru, což (dle mého) Holešovice nejsou, parking není pro nikoho, protože vznikalo už někdy ve 12.? století.
Chlapci si tu asi myslí, že máte směnu od: do: a stojíte u pásu. Ten, kdo potřebuje být variabilní, asi těžko za den ztratí hodiny čekáním a pobýháním mezi zastávkami.
Já už úplně rezignoval na to komentovat, či se zajímat o to, co pražská radnice i radnice jednotlivých částí dělají. Netýká se to jen řešení dopravy, ale vpodstatě všeho, co se v Praze děje. Chce se mi zvracet.
Spíš by měli místo různých omezení ten provoz zrychlit, aby byl plynulejší. Exemplární případ je třeba trasa Bílá hora - Vypich - Bělohorská. Ještě před pár lety celá trasa průjezdná dvěma pruhy, nyní několik omezení kvůli přechodům a zastávkám, takže se tvoří příšerné kolony v obou směrech. A takových omezených hlavních tahů by se dalo vyjmenovávat do večera... Navíc ta ekologie, když místo umírněného plynulého provozu se tam na úsekuku 100 metrů auto rozjíždí dvacetrkát a tím víc kouří a škodí...
Moje oblíbená trasa je i Plzeňská. Opravdu tam nechápu ten pruh pro autobusy, když je vedle tramvaj. Nebýt těch vyhraných pruhů, tak jsou tam ty kolony také o dost kratší.
Myslíte ten od Kavalírky směrem k Andělu? Jo, to je taky maso, ale zase Plzeňská oproti Bělohorské je směrem z Prahy většinou průjezdná (nebo teda průjezdnější, abych to neglorifikoval), do centra je to už horší >:D
Jo v tom souhlas, dřív "zelená vlna" aspoň na hlavních tazích fungovala, dnes je to tragédie, jezdí se v podstatě od červené k červené a to i v noci v rámci "zklidnění dopravy" místo dřívějších oranžových. Třeba Karlín šel dřív krásně projet, dnes je to minimálně na čtyři rozjezdy a to se jede jen oblastí kanclů
Nikdy jsem se po tom nepídil, to je jako schválně?! Já si vždy řikal, kterej programuje smafory, třeba Evropská je taky super a jak ve dne, tak i v noci....
Jo schválně, prej jezdili lidi v noci moc rychle a bylo hodně nehod:) Jinak ty červený sou teď prý tolik, protože přibylo semaforů a nelze je tak všechny "synchronizovat ", ale odkaz už nemám, jen si pamatuju, že to byl článek od nějakýho dopravního experta, asi mu zapomněli říct, že by stačilo nechat ty hlavní tahy tak, jak to bylo:)
To s tim velkým množstvím nehod v noci je kec. Při malých intenzitách jsou puštěné semafory nebezpečnější. Roste nejenom počet nehod, ale především závažnost následků. O exhalacích, hluku a zbytečné spotřebě navíc nemluvě. Praha je jediné město v ČR co ma puštěné semafory přes noc a to z nějakých dosti nepochopitelných politických důvodů. A na rady expertů, podložené důkazy nikdo nedbá a tvrdošijně je nechávají zapnuté.
Hlavně pan radní Dolínek se rád vyjadřuje k pražské dopravě všude, kde může, aniž by jí rozumněl. Co vyjádření, to perla. Tenhle "staronový" pokus o přetvoření magistrály bez dokončení vnitřního a vnějšího okruhu je přinejmenším šílenost...
Magistrála je v podstatě jediná pořádná silnice uvnitř Prahy
V porevoluční době se stala magistrála nebývalým terčem kritiky. Někdy oprávněné, ale většinou bych řekl, že neoprávněné. Proč? To jsem uvedl v názvu. Takovýto formát silnice má většina velkoměst. A ještě třeba k tomu přidávají patra. Na magistrále je jenom jedna neřest, a tou je křížení s bočními ulicemi, což nebylo řešeno s předstihem tím způsobem, že by je podjížděla. Podjezdy nebyly pravděpodobně řešeny s předstihem proto, že by to navýšilo náklady, no a ten provoz v době vzniku nebyl zase až tak enormní. Praha má podle mne jiné priority, jako je obchvat a návaznost komunikací třeba na tunel Blanka a podobně. Až to dořeší, tak ať se zabývají magistrálou. Třeba z toho ještě udělají úplnou pěší zónu s parky, aby ta komunistická stavba zanikla. A nebo, že by něco na způsob ,,Avenue des Champs-Élysées"?
Re: Magistrála je v podstatě jediná pořádná silnice uvnitř P
Ono je otázka, jestli to šlo stavebně vyřešit, křížení s bočními ulicemi. Máš-li na mysli ten úsek Muzeum - Nuselský most. Tam je také problém, že tam do nuseláku vjíždí metro, takže sjezd pod zem by tam byl problém. Nakonec je spíš na škodu, že to soudruzi nevzali tak nějak zgruntu a nestrhli celou řadu domů od Nuseláku až po IP, možná až k muzeu. Vznikla by tak přímá, dlouhá, nedělená komunikace, která mohla být oddělená stromy od zástavby, navíc by byla i kapacitnější, vlastně ano, byla by to taková malá elysejská pole. Navíc, budova muzea by tak mohla být objížděná jen zezadu, nebyla by oddělená od václaváku.
Re: Magistrála je v podstatě jediná pořádná silnice uvnitř P
Tyhle Pařížské bulváry vznikly za Napoleona z ryze praktických důvodů. Jako obranné linie, které sloužili k obraně dělostřelectvem a rychlejším přesunům vojsk. Jenže ona Paříž je poněkud placatější jak Praha, kde se spíše uplatnila výstavba pevnosti tereziánského typu - Pražský hrad, Vyšehrad.
Když byla u moci suita ODS-ČSSD - rozkrádalo se. Potom TOP09 a Zelení - zmatečná koalice v čele s Olomoučákem. Potom ANO - a zase ČSSD - (ČSSD = největší škůdci) a strana která má ministra dopravy není schopná pohnout s dostavbou velkého obchvatu. Prahu řídí Slovenka a nemalý vliv má strana zelených.
Asi nejsou projekty které by se daly tunelovat tak se vymýšlí pitomosti - aby se dalo stavět a utrácet peníze. Na obchvat jsou nevím proč používány EU peníze (tím se to zpožďuje a zpožďuje), tam je tunelování ale obtížnější. Tak honem rychle je potřeba vymyslet nějakou kravinu a utrácet, tunelovat, korumpovat, rozkrádat.
Jééé tady jsi >:D Já si na tebe minulý týden srdečně zavzpomínal, když jsem byl v Bosně >:D Tam je kuchání DPF snad národní sport >:-[] >:D Tam by se ti líbilo >:-[] >:-[]
je bolševické urbanistické zvěrstvo. V dnešní době to bez ní bohužel moc nejde, ale do budoucna by mělo být cílem přetvoření magistrály na městskou třídu s prostorem pro chodce, auta, kola a MHD s tím, že její funkci převezme dokončený okruh (okruhy) a příslušné radiály.
v 21. století se změní přístup k dopravě jako takové. MHD se nutně přetransformuje na malá autonomní vozítka, která budou lidi přepravovat A->B. Bude to takovej mix MHD a TAXI. Pak zmizí hodně městského tranzitu, protože se nevyplatí jezdit vlastním vozítkem (mimo transportu nářadí).
Zmizí tak TAXI, Autobusy a tramvaje. Zůstane jen vlak a metro, protože z hlediska kapacity a rychlosti se vozítky nahradit nedají.