Novinky
Já už úplně rezignoval na to komentovat, či se zajímat o to, co pražská radnice i radnice jednotlivých částí dělají. Netýká se to jen řešení dopravy, ale vpodstatě všeho, co se v Praze děje. Chce se mi zvracet.
Zdá se, že v Praze je prostě moc aut, takže možná se nemůžeme divit, že už uzrál čas něco s tím začít dělat ....
Spíš by měli místo různých omezení ten provoz zrychlit, aby byl plynulejší. Exemplární případ je třeba trasa Bílá hora - Vypich - Bělohorská. Ještě před pár lety celá trasa průjezdná dvěma pruhy, nyní několik omezení kvůli přechodům a zastávkám, takže se tvoří příšerné kolony v obou směrech. A takových omezených hlavních tahů by se dalo vyjmenovávat do večera... Navíc ta ekologie, když místo umírněného plynulého provozu se tam na úsekuku 100 metrů auto rozjíždí dvacetrkát a tím víc kouří a škodí...
Moje oblíbená trasa je i Plzeňská. Opravdu tam nechápu ten pruh pro autobusy, když je vedle tramvaj. Nebýt těch vyhraných pruhů, tak jsou tam ty kolony také o dost kratší.
Jo v tom souhlas, dřív "zelená vlna" aspoň na hlavních tazích fungovala, dnes je to tragédie, jezdí se v podstatě od červené k červené a to i v noci v rámci "zklidnění dopravy" místo dřívějších oranžových. Třeba Karlín šel dřív krásně projet, dnes je to minimálně na čtyři rozjezdy a to se jede jen oblastí kanclů
Nikdy jsem se po tom nepídil, to je jako schválně?! Já si vždy řikal, kterej programuje smafory, třeba Evropská je taky super a jak ve dne, tak i v noci....
Jo schválně, prej jezdili lidi v noci moc rychle a bylo hodně nehod😊 Jinak ty červený sou teď prý tolik, protože přibylo semaforů a nelze je tak všechny "synchronizovat ", ale odkaz už nemám, jen si pamatuju, že to byl článek od nějakýho dopravního e😜erta, asi mu zapomněli říct, že by stačilo nechat ty hlavní tahy tak, jak to bylo😊
To s tim velkým množstvím nehod v noci je kec. Při malých intenzitách jsou puštěné semafory nebezpečnější. Roste nejenom počet nehod, ale především závažnost následků. O exhalacích, hluku a zbytečné spotřebě navíc nemluvě. Praha je jediné město v ČR co ma puštěné semafory přes noc a to z nějakých dosti nepochopitelných politických důvodů. A na rady e😜ertů, podložené důkazy nikdo nedbá a tvrdošijně je nechávají zapnuté.
ale smysl moc nedává ten pruh pro smrduté dieselové autobusy, když magistrálu prakticky kopíruje trasa metra C.
V porevoluční době se stala magistrála nebývalým terčem kritiky. Někdy oprávněné, ale většinou bych řekl, že neoprávněné. Proč? To jsem uvedl v názvu. Takovýto formát silnice má většina velkoměst. A ještě třeba k tomu přidávají patra. Na magistrále je jenom jedna neřest, a tou je křížení s bočními ulicemi, což nebylo řešeno s předstihem tím způsobem, že by je podjížděla. Podjezdy nebyly pravděpodobně řešeny s předstihem proto, že by to navýšilo náklady, no a ten provoz v době vzniku nebyl zase až tak enormní. Praha má podle mne jiné priority, jako je obchvat a návaznost komunikací třeba na tunel Blanka a podobně. Až to dořeší, tak ať se zabývají magistrálou. Třeba z toho ještě udělají úplnou pěší zónu s parky, aby ta komunistická stavba zanikla. A nebo, že by něco na způsob ,,Avenue des Champs-Élysées"?
Ono je otázka, jestli to šlo stavebně vyřešit, křížení s bočními ulicemi. Máš-li na mysli ten úsek Muzeum - Nuselský most. Tam je také problém, že tam do nuseláku vjíždí metro, takže sjezd pod zem by tam byl problém. Nakonec je spíš na škodu, že to soudruzi nevzali tak nějak zgruntu a nestrhli celou řadu domů od Nuseláku až po IP, možná až k muzeu. Vznikla by tak přímá, dlouhá, nedělená komunikace, která mohla být oddělená stromy od zástavby, navíc by byla i kapacitnější, vlastně ano, byla by to taková malá elysejská pole. Navíc, budova muzea by tak mohla být objížděná jen zezadu, nebyla by oddělená od václaváku.
Tyhle Pařížské bulváry vznikly za Napoleona z ryze praktických důvodů. Jako obranné linie, které sloužili k obraně dělostřelectvem a rychlejším přesunům vojsk. Jenže ona Paříž je poněkud placatější jak Praha, kde se spíše uplatnila výstavba pevnosti tereziánského typu - Pražský hrad, Vyšehrad.
Komu to vadi at se odstehuje pekne daleko od Prahy a misto parazitovani se zacne zivit poctivou praci.
Když byla u moci suita ODS-ČSSD - rozkrádalo se. Potom TOP09 a Zelení - zmatečná koalice v čele s Olomoučákem. Potom ANO - a zase ČSSD - (ČSSD = největší škůdci) a strana která má ministra dopravy není schopná pohnout s dostavbou velkého obchvatu. Prahu řídí Slovenka a nemalý vliv má strana zelených.
Asi nejsou projekty které by se daly tunelovat tak se vymýšlí pitomosti - aby se dalo stavět a utrácet peníze. Na obchvat jsou nevím proč používány EU peníze (tím se to zpožďuje a zpožďuje), tam je tunelování ale obtížnější. Tak honem rychle je potřeba vymyslet nějakou kravinu a utrácet, tunelovat, korumpovat, rozkrádat.
Asi nejsou projekty které by se daly tunelovat tak se vymýšlí pitomosti - aby se dalo stavět a utrácet peníze. Na obchvat jsou nevím proč používány EU peníze (tím se to zpožďuje a zpožďuje), tam je tunelování ale obtížnější. Tak honem rychle je potřeba vymyslet nějakou kravinu a utrácet, tunelovat, korumpovat, rozkrádat.
ja myslel, ze to je nejaka pohadkova postava
o on opravdu existuje
o on opravdu existuje
je bolševické urbanistické zvěrstvo. V dnešní době to bez ní bohužel moc nejde, ale do budoucna by mělo být cílem přetvoření magistrály na městskou třídu s prostorem pro chodce, auta, kola a MHD s tím, že její funkci převezme dokončený okruh (okruhy) a příslušné radiály.
Hrozně moc bych si přál dostat Prahu do 21 století. Ale ono je to reálné nejdříve za 50 let.
Každopádně doufám, že centrum poté co nejvíce podtunelují, přechod u muzea nechceš.
Každopádně doufám, že centrum poté co nejvíce podtunelují, přechod u muzea nechceš.
Já se obávám, jak by taková Praha 21.století vypadala dle tvé vize. Ale třeba se pletu.
v 21. století se změní přístup k dopravě jako takové. MHD se nutně přetransformuje na malá autonomní vozítka, která budou lidi přepravovat A->B. Bude to takovej mix MHD a TAXI. Pak zmizí hodně městského tranzitu, protože se nevyplatí jezdit vlastním vozítkem (mimo transportu nářadí).
Zmizí tak TAXI, Autobusy a tramvaje. Zůstane jen vlak a metro, protože z hlediska kapacity a rychlosti se vozítky nahradit nedají.
Zmizí tak TAXI, Autobusy a tramvaje. Zůstane jen vlak a metro, protože z hlediska kapacity a rychlosti se vozítky nahradit nedají.
Pride niekomu normalne viest tranzitnu tepnu cez centrum?
Nejsem žádný ekomaniak, řízení auta mám rád, ale nedovedu si představit jezdit v rámci prahy z domova do zaměstnání autem....pokud sebou nevozíte vybavení o váze desítek kilogramů (což pochybuji)...tak je to jen o pohodlnosti typu "nechce se mi s dítětem do školky pěšky"...
Pretoze to, co si napisal, su absolutne hovadiny.
z Nusli do Holesovic, jako chapu jizdu autem v pripade ze na obou koncich ma moznost parkovani bez hledani mista, a v Holesovicich pro nej zadarmo, coz predpokladam s redakcnima/testovanyma autama maj minimalne v tech Holesovicich
predpokladam ze to bude o lenosti, nekteri lide proste radsi jedou autem a pak treba 10 minut hledaj fleka na zaparkovani, nez aby sli na MHD ktere muze obcas bejt dokonce bliz nez to auto >😁
V širší rovině je důležité, že máš možnost udělat to tak, jak vyhovuje tobě. Tohle ti žádná MHD nenabídne, prostě z principu.
A nemluvím o omezení, spíš o tom, že se to někomu takhle vyplatí a zdá lepší...
Ježdění po Praze by mělo být brutálně zpoplatněno. MHD se lze dostat všude, a jestli má někdo tak silné nutkání zasmraďovat nám vzduch, tak ať za to zaplatí.
Tohle samozřejmě neplatí pro centrum, kde je lepší jet MHD, nebo pěšky, když se dobře vyznáš. Chtěl jsem tím jenom ilustrovat to, že na krátké vzdálenosti mimo centrum je auto pořád lepší a na ty delší je MHD ok jen když vezeš tu svačinu a nemusíš přestupovat.
v tomto ohledu jsem jako motoristický novinář trochu speciální případ, jenže evidentně nejsem sám. Jeden den je potřeba vyzvednout testovací auto, další den se fotí, jiný den natáčí, jindy je nutné se s ním projet, abych jej otestovat, jindy na mě zase čeká jízda na nějakou prezentaci. Takže to pak mnohdy dopadá tak, že s ním jezdím "domů," abych brzy ráno mohl být rychle někde jinde. Takže proto...
takových, kteří si vlastní pohodlnost zracionalizují, tedy odůvodní podobně jako Vy, je prostě většina. Dovedeno k absurditě to pak vypadá tak, že vzdálenost, kterou by ušli pěšky za patnáct minut, dojíždějí denně oklikou autem, protože jinak si to ani nedokáží představit. Příklady znám ze svého okolí. Snaha Magistrátu je prostě znechutit lidem dojíždění po Praze autem, odradit je do té míry, aby jim připadalo pohodlnější použít MHD. Nebo jízdní kolo. Jenže to by asi musely být na magistrále rozmístěny tankové zátarasy. Lidská pohodlnost totiž nezná hranic.
Tak v centru, což (dle mého) Holešovice nejsou, parking není pro nikoho, protože vznikalo už někdy ve 12.? století.