Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vyzkoušeli jsme parkovací asistenty velkých SUV. Kde je problém? (video)

Už zítra se proti sobě ve srovnávacím testu postaví Ford Edge a Kia Sorento. Jde o velká SUV, s nimiž může být občas problém zaparkovat. Nebo snad ne?
Zpět na článek
28. 7. 2016 20:57
28. 7. 2016 21:08
28. 7. 2016 21:39
28. 7. 2016 22:05
29. 7. 2016 00:20
29. 7. 2016 14:07
2. 8. 2016 08:23
29. 7. 2016 15:44
29. 7. 2016 16:15
29. 7. 2016 16:36
29. 7. 2016 17:08
1. 8. 2016 09:46
Avatar - _Karel_
28. 7. 2016 20:10
Takže si to shrňme:
Oba systémy fungují, a normovaná parkovací místa jsou úzká.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - hedvin
28. 7. 2016 20:46
Re: Takže si to shrňme:
přesně, kupte si raději ford ka nebo kiu picanto
Avatar - Ja Prvni 123
28. 7. 2016 20:52
Re: Takže si to shrňme:
To už je extrém.. ale taková Fiesta je fajn auto... a do parkovacích míst se vejde.
;-)
Avatar - 3_diamanty
28. 7. 2016 21:23
Re: Takže si to shrňme:
ja zajtra omrknem rio u nas ... po dlhej debate je rozhodnute... baleno ako neovereny hrac na trhu padol zo zoznamu aj napriek tomu ze bol defakto este vcera najvacsi kandidat... rokmi overene rio so zarukami to ale asi nakoniec vyhra.... plan bol sice az buduca jar ... ale nakoniec si mozno urobim radost aj skor... uvidime.. recenziu kazdopadne casom spravim a velmi rad ... v meste je male auto skratka sikovnejsie... ci uz spominane rio.. fiesta... polo .. fabia... :yes:

velke SUV v meste je dnes nejaka nova moda ale s tym nic nespravime ... auta sa neustale zvacsuju a aj tie male ako spominane rio ci fabia su uz vcelku hodne siroke vzhladom na niektore rokmi nerozsirovane parkovacie miesta na parkoviskach
Avatar - Ja Prvni 123
28. 7. 2016 22:27
Re: Takže si to shrňme:
Ano, tím by to mělo vždycky začít: ujasněním si, na co to auto vlastně potřebuju. A auto pak vybírat tak, aby naplnilo tu potřebu.

Prostě na ježdění po městě a na nákupy se hodí jiné auto, než na zavážení krmení pro jeleny v zimě do krmelců.
:-)
Avatar - 3_diamanty
28. 7. 2016 22:41
Re: Takže si to shrňme:
lenze dnes sa uz ani s velkym SUV mestu nevyhnes zvlast ked v nich zije vacsina populacie a su tu aj takmer vsetky pracovne prilezitosti ...
29. 7. 2016 04:33
Re: Takže si to shrňme:
Gratuluju, bez ohledu na své oblíbence neřeš třídu auta a značku. Neříkám, že dojde k překvapení, ale...

Jestli autem jezdíš jen a jen ve městě víš ty sám, osobně jako ideál vidím nižší střední, ne supermini ;-)
Avatar - Ozzman
29. 7. 2016 07:24
Re: Takže si to shrňme:
Nižší střední je zkousnutelná, takový kompromis do města i na dálnici, ale i když mám u většiny B segmentu problém s prostorem (hlavně na delších trasách), tak po městě (Praha) bych šel stejně do něčeho velikosti Fabie :-)
29. 7. 2016 07:32
Re: Takže si to shrňme:
Praha nejsou Košice. Komfort jízdy je vyšší, prostor utáhne i mladou rodinu ;-)
29. 7. 2016 13:22
Re: Takže si to shrňme:
Ak nemá deti a 10 x za rok vylezie na dialnicu nie je dôvod na céčko. Rio ok voľba.
Avatar - Ronault.
29. 7. 2016 19:49
Re: Takže si to shrňme:
No to sice máš pravdu, ale jen částečně, ten rozdíl třídy je prostě znát, především odhlučněním. Taky jsem váhal mezi B a C segmentem a přiznávám, že sice jezdím hodně dálnice, ale rozdíl v komfortu je docela velký, především když se třeba Ceed prodává i pod 300t
Avatar - Hammunasakra
29. 7. 2016 08:05
Re: Takže si to shrňme:
Jj článek stojí za prd = ale fotka Mičky to vyvažuje :-)
Avatar - Ja Prvni 123
28. 7. 2016 20:48
Kde je problém?
Auta jsou zbytečně široká a pokud člověk nedokáže zaparkovat sám, tak by měl vrátit řidičák a jezdit taxíkem... nebo městskou hromadnou.
:-p
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
28. 7. 2016 21:34
Re: Kde je problém?
mne sa uz neraz stalo ze miesto na parkovisku na dlzku vyhovovalo ale sirka bola uzka ako auta stali nalepene na krajoch parkovacich miest .... prave v sirke parkovacich miest vidim uz vcelku problem... ved dnesne rio je uz siroke v podstate ako C klasse spred 15 rokov ;-) .. pritom parkovacie miesta su aj napriek neustalemu rozsirovaniu aut sirkou stale rovnake... takze velakrat uz nie je problem pred obchodakmi ani tak dlzka auta ako skor jeho sirka... kedze aj male auta su uz dnes hodne siroke .. no tak co uz potom take velke SUV? ... to uz je potom ozaj o drzku
Avatar - Ja Prvni 123
28. 7. 2016 22:10
Re: Kde je problém?
no, souhlas... ale pořád platí, že auta týhle velikosti je prostě blbost tahat do parkovišť městských nákupních středisek... vnucuje se opět citace toho přirovnání horského kola v zimě na sjezdovce!
Jde to. Ale není to ono... na lyžích je to lepší.
Aniž by to znamenalo, že je to špatné kolo.
;-)
Avatar - 3_diamanty
28. 7. 2016 22:22
Re: Kde je problém?
a co uz potom kdejake podzemne parkoviska v tych roznych OCeckach ;-) ... kde aj s beznym malym autom manevrujes na centimetroch
29. 7. 2016 09:56
Re: Kde je problém?
Takže místo jednoho auta si mám pořídit Citigo, Fabii, Octavii a Superb a pak se rozhodovat podle toho, kam pojedu na nákupy? ;-)
Auto se kupuje podle svých potřeb, které převážně převažují. Takže i ten lesník s pickupem si přece nebude kupovat Citigo, protože občas potřebuje nakoupit...
Avatar - 3_diamanty
28. 7. 2016 20:57
obe auta
sa mi pacia a su aj velmi blizkymi konkurentami a zaroven zaujimavou SUV alternativou mimo koncern/premiu .. takze to vyzera zajtra na zaujimavy testik.... :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - AUDIRS6
28. 7. 2016 21:08
Re: obe auta
Drzim palce Sorentu. ;-) Ale vzhladom na strategiu "one Ford", a teda ze vsetci vieme co sa tym mysli... 8-s , by to vobec nemal byt problem. :-) :yes:
Avatar - 3_diamanty
28. 7. 2016 21:12
Re: obe auta
z videa mam citak akoby fordu pri zacuvani nechali na sirku menej miesta ako kii ( hoci len o 10cm ) ... tak mozno preto ten jeho "medzikrok" pri vyrovnavani ktorym stratil cenny cas ... ale v principe je to detail... obe auta to zvladli samozrejme na jednicku ... ford bude zrejme drahsi a mozno posobi este stylovejsie ako sorento ale moj favorit je proste biele auto... nemozem si pomoct... sorentu to aj v bielej fakt moc slusi ...
Avatar - rokyta.p
28. 7. 2016 21:35
výhled z moderních suv
Z moderních SUV je výhled na kočku, se starým Range Roverem šlo zaparkovat na půl pěsti zcela jednoduše. Parkovací místa už asi 10 let neřeším, stojím vždycky na konci a tam si jich zaberu několik. Osoby které projektují parkovací místa a pomoměry kruhových objezdů totiž považuji za zcela nesvéprávné. O trendu sklidňování dopravy ani nemluvě, řece totiž taky pomůžu v jejím toku nejvíc tím, že do ní nasypu co nejvíce kamení a zátarasů jojo. Jako značka se mi víc líbí Ford, ze dvou ukázaných je mi ale o něco sympatičtější ta Kia.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
28. 7. 2016 21:54
Re: výhled z moderních suv
ja si obcas po presadnuti z misaka do feldy pripadam ako by som sa ocitol kdesi vo vyklade kde ma zrazu kazdy vidi ... ale za to vyhlad ma felda paradny... bude mi jej jednoduchost a blbuvzdornost urcite este chybat .. ach jaj... ;-\

tie starsie vozy mali skratka lepsi vyhlad... na ich celne sklo si neraz dosiahol aj rukou ktora ani nemusela byt vystreta ... no skus to dnes v nejakom beznom aute.. celne sklo maju daleko daleko pred tebou ktore samozrejme po stranach ohranicuju dlhocizne a hrube predne stlpiky ..... za predne stlpiky carensu sa ti skryje aj kamion... hold bezpecnost nadovsetko
Avatar - AnGeor
28. 7. 2016 21:39
a
co teprve kdy jste se pokusili zaparkovat opravdu velka SUV jako Suburban, ne tyhle mid-size.....
Rozbalit vlákno
4
28. 7. 2016 22:05
Re: a
jj nebo třeba Dodge RAM tak bude stát kolama na čárách a půlka auta bude trčet do cesty >:D
Když vidím, že to parkovací místo kreslil někdo podle Smarta tak se ani nesnažím mezi ty čáry trefit a nechám to tak jak jsem tam zajel
Avatar - JirkaV8
29. 7. 2016 00:20
Re: a
Dlouhý Ecalade je půdorysně větší než boxy, ti projektanti jsou mimo realitu, přívěšek na klíče besip a rezavý favorit v garáži, to jsou ti co to vymýšlejí lidé z praxe resp řidiči z povolání se dopravním inženýrům většinou smějí
29. 7. 2016 14:07
Re: a
Pri projektovaní sa rieši umenie možného, ak by sa projektovali na eskalejd, polovica nemá kde parkovať, bolo by to lepšie?
2. 8. 2016 08:23
Re: a
Na šírku boxu je starodávna norma. A developeri sa jej s radosťou držia.
[odkaz]
29. 7. 2016 08:21
problem neni v sirce parkovacich mist
ale v tom ze se na ne cpou s necim co pro ne neni urceno. vyhradit temto kramum mista v nejvzdalenejsich mistech parkovist.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
29. 7. 2016 15:44
Proč?
Pohodlnost? Shnilost? Neschopnost? Možná vše dohromady...

Normální člověk by neměl mít problém zaparkovat i bez takovéhle fíčury, a to výrazně rychleji.

Mě by spíše zjaímalo, jak bude parkovací asistent fungovat v zimě, kdy zvlášť s takovýmto SUV dojedu na horské parkoviště pod sjezdovkou a auto bude plné marastu a omrzlin a půlka senzorů bude pod ledovou krustou... :-!

A další, co mě u těchto asistentů zajímá (a moc nerozumím tomu, proč to redakce naprosto ignorují) - kolik prostoru tyhle algoritmy potřebují, aby byly s vozem schopné do mezery zajet, a jak zareagují na náhlou změnu, kdy do manévrovacího prostoru třeba vběhne dítě...
Rozbalit vlákno
4
29. 7. 2016 16:15
Re: Proč?
veľa babeniek má problém s parkovaním, pre ne je to super a môžeš to nazvať ako chceš. Ak sú zhoršené podmienky (zima) parkuješ manuálne, je to asistent, nie vedúci. Pokiaľ ide o reakciu na dieťa, to môže byť horšie ako vždy pri elektronike, tá nepredvída, len reaguje a to môže byť problém.
29. 7. 2016 16:36
Re: Proč?
Nevím jak u Fordu/Kia, ale s VW Golfem 7 s Park Assist 2.0 do podélné řady už bez assistenta fakt neparkuju, je rychlejší než člověk, vždy zajede napoprvé, zapakuje do místa, kde je 40 cm na každé straně, kam bych ani jinak nevěřil, že se vejdu. A když tam vběhne dítě, nebo se stane jiná podobná věc, tak umí samozřejmě sám zabrzdit. Holt nemám takové ego, abych si nedokázal přiznat, že na techniku prostě obyčejný člověk nemá. >:D
Avatar - rohYpnol
29. 7. 2016 17:08
Re: Proč?
asi jsem stále ze staré školy a myslím si, že by řidič měl ovládat to, s čím jezdí. A jestliže mám parkassist a budu ho používat u auta od nova, tak auto ani do ruky nedostanu...
1. 8. 2016 09:46
Re: Proč?
to je jako u automatické převodovky, automatických stěračů apod. Někdo chce používat vše manuálně, někdo rád využije moderní techniky...
1. 8. 2016 09:43
uvítal bych rozsáhlejší test aut s parkovacím asistentem
alespoň 5-6 modelů a vyzkoušet to v různých situacích - podélné/příčné stání, různě velké mezery
Rozbalit vlákno
0