Ojetiny
Přihlásit pro přidání komentáře
acALIEN
5
Nemohl by prosim ta videa moderovat nekdo jiny, nez tento "Blekota"? To se neda poslouchat. Jeho nervozita se vsak projevuje i v reci jeho tela a tak se na to vlastne neda ani koukat. Radsi jsem si precetl clanek....
V6last imil
3
Máme ještě v redakci Jekoty a Mekoty a COCOty, tak na ně to výjde příště
JamiBrava
4
Naprosto souhlasím, po pár vteřinách jsem to stopl a začal číst... :no:
Anonym
Ked uz ste spovedali pana Kotlarika ohladom servisovania vykonnejsieho motoru, mohli ste to iste spravit aj ohladom jeho prejavu. Udaje by vam urcite poskytol presnejsie, ako tie, ktore su uvedene v texte.
V prvom rade, motor sa neprepina na ostru vacku v asi 6500 otackach, ale vzdy a presne v 6200 otackach. Pasmo ostrej vacky potom trva 2000 otaciek, a konci v 8200 otackach, kde nastupuje rev limiter. Toto samozrejme plati pre vsetky prevodove stupne. Ale zaroven skrz odstupnovanie prevodovky plati, ze nie vzdy sa v tomto pasme motor da udrzat. Pri radeni z 1. na 2. z "liftovej" zony clovek vzdy vypadne, a pri radeni z 2. na 3. sa musi ist uplne na krv az po obmedzovac, inak otacky opat spadnu pod 6200. Na vyssich kvaltoch uz s tym problem nie je a v "lifte" sa da udrzat pomerne jednoducho. Samozrejme odhliadnuc od toho, ze v tej dobe sa uz zaciname pohybovat v trocha nekorektnych rychlostiach >:D
Dalej plati, a to sa mohlo spomenut v texte, ze nove liftove sroby nestaci vymenit len raz pri kupe, ale treba ich menit pravidelne. Ja by som odporucal co 2-3 vymeny oleja. Nove sroby su sice odolnejsie, ale nie samospasne. A vzhladom na nenarocnost a cenu ich vymeny sa neoplati ich zalomenie riskovat, hlavne ked si uvedomime, ze v pripadne poskodenia sacej vacky sa musia zakupit vacky obe. Toyota ich totiz nedodava samozstatne.
Nuz, a co sa spotreby tyka, ano, uvadzana "dizlova" spotreba je sice mozna, ale neviem si moc predstavit cloveka, ktory by ju dokazal dlhodobo udrzovat. A to hlavne preto, ze dany motor ma temer 200 koni, a ich vyuzivanie v "liftovej" zone vzdy vykuzli usmev na tvari, ale zaroven pri nom sa rozhodne o spotrebe zacinajucej 6 neda bavit >:D
P.S. Video je fakt hrozne, nastastie clanok az na hore uvedene upresnenia je napisany docela dobre. Otazka je, ako by to vyzeralo bez pricinenia pana Kotlarika, ktory je naozaj expert na slovo vzaty, co sa tyka Toyotackych motorov.
V prvom rade, motor sa neprepina na ostru vacku v asi 6500 otackach, ale vzdy a presne v 6200 otackach. Pasmo ostrej vacky potom trva 2000 otaciek, a konci v 8200 otackach, kde nastupuje rev limiter. Toto samozrejme plati pre vsetky prevodove stupne. Ale zaroven skrz odstupnovanie prevodovky plati, ze nie vzdy sa v tomto pasme motor da udrzat. Pri radeni z 1. na 2. z "liftovej" zony clovek vzdy vypadne, a pri radeni z 2. na 3. sa musi ist uplne na krv az po obmedzovac, inak otacky opat spadnu pod 6200. Na vyssich kvaltoch uz s tym problem nie je a v "lifte" sa da udrzat pomerne jednoducho. Samozrejme odhliadnuc od toho, ze v tej dobe sa uz zaciname pohybovat v trocha nekorektnych rychlostiach >:D
Dalej plati, a to sa mohlo spomenut v texte, ze nove liftove sroby nestaci vymenit len raz pri kupe, ale treba ich menit pravidelne. Ja by som odporucal co 2-3 vymeny oleja. Nove sroby su sice odolnejsie, ale nie samospasne. A vzhladom na nenarocnost a cenu ich vymeny sa neoplati ich zalomenie riskovat, hlavne ked si uvedomime, ze v pripadne poskodenia sacej vacky sa musia zakupit vacky obe. Toyota ich totiz nedodava samozstatne.
Nuz, a co sa spotreby tyka, ano, uvadzana "dizlova" spotreba je sice mozna, ale neviem si moc predstavit cloveka, ktory by ju dokazal dlhodobo udrzovat. A to hlavne preto, ze dany motor ma temer 200 koni, a ich vyuzivanie v "liftovej" zone vzdy vykuzli usmev na tvari, ale zaroven pri nom sa rozhodne o spotrebe zacinajucej 6 neda bavit >:D
P.S. Video je fakt hrozne, nastastie clanok az na hore uvedene upresnenia je napisany docela dobre. Otazka je, ako by to vyzeralo bez pricinenia pana Kotlarika, ktory je naozaj expert na slovo vzaty, co sa tyka Toyotackych motorov.
Měl jsem několik Celik počínaje ST/TA 40 coupe v roce 1977 a konče s SX 162 3 S-GE koupenou v roce 1986. Celiku T 230 s 140kW motorem jsem už nestihl, jelikož jsem mezitím přesedlal na Hondu Integru DC2 GTi -R, později Type R s velmi podobným motorem jako Celica, (ikdyž o něco dříve), který jsem později ještě upravil. Vím o čem mluvíš, když píšeš, že dokázala vykouzlit úsměv na tváři... :-!
Zdravím. Ty otáčky jsem střelil od boku, to přiznávám. Ale jinak si stojím za tím, že to co je v článku je správně. Ano, ty šrouby aretace vahadlové tyče je asi dobré čas od času vyměnit. Za video se omlouvám. Holt někdy je to lepší, jindy horší. Co se týče pana Kotlaříka, článek bez jeho přičinění by takto samozřejmě nevypadal. Ale to žádný bazar bez lidí, kteří se auty dané značky zabývají. Úkolem novináře je shánět informace a tvořit prostředníka mezi odborníky a prostým lidem. Ne všechno vědět. Vy také určitě nevíte vše třeba o vozech Peugeot nebo Hyundai. A lidé co mají rádi Hondy zase neznají Toyotu. A nadšenci do Mazdy zase Alfu Romeo. A tak bychom mohli pokračovat. Jenže novinář musí psát o všem a ne jen o tom co sám dobře zná. Prostě píši to, co zjistím od odborníků, díky nimž jsou pak články zajímavé a hlavně pravdivé. Myslím, že to, co jste si tady přečetli o Celice se nedočtete nikde jinde, ani nikde v zahraničí. Možná ve Světě motorů, kde to dělají ještě lépe.
Vsak ja tiez tvrdim, ze az na veci, ktor som spomenul vo svojom prispevku, je clanok napisany dobre. Na druhej strane, ja si tiez stojim za tym, co som v prispevku napisal, nakolko auto s danym motorom mam, a tak viem z vlastnej skusenosti, ako sa prejavuje. A to bol dovod mojej reakcie.
Takze este raz, clanok je napisany dobre, len su v nom iste (uznavam, na rozsah clanku relativne male) nepresnosti. Nic viac, nic menej.
Takze este raz, clanok je napisany dobre, len su v nom iste (uznavam, na rozsah clanku relativne male) nepresnosti. Nic viac, nic menej.
Jen jsem reagoval. Neberte to špatně. S nepřesnostmi souhlasím. Ale tak to hlavní tam snad je. Pan Kotlařík mi pomohl hrozně moc a hlavně vše vysvětlil a ukázal. Upřímně, v Celice VVTL-i bych se rád někdy svezl, řídil jsem jen ty slabší (kromě testované červené ještě tři jiné dříve). Chtěl jsem si to auto koupit pro sebe, ale nakonec to neklaplo. Měl bych ale jen tu slabší verzi. VVTL-i už je o dost dražší. :-(
Tomasi neomlouvejte se, stale je cas posunut sa dalej ako aj s videami tak i informaciami, hlavne s tym pracujte ! A taktiez, urcite by som riesil na vasom mieste 141kw verziu ak celicu v tejto gen tak tuto...sice tej ovladatelnosti sa da v pohode uzit aj s tym slabsim motorom, nie je tak priserne pomaly, ale to chasis si rozhodne pyta perlu a isto by vas to stvalo keby do tej slabsej natlacite chtiac nechtiac peniaze aby ste ju mali v peknom stave i spotrebu oleja v merku a pri tom by si to viac zasluzila ta silnejsia verzia...
A co terpve jak se na 2ZZ-GE dá turbo,tak to je svezení.
Turbem projev takoveho motoru zabijes. 2ZZ-GE se fouka kompresorem :-)
Vím očem píšu,měl jsem turbo na mé celice 2ZZ-GE.
Turbo pojede rychle, ale motor ztrati charakter. Zvlast vysokootackove NA motory s charakteristikou jako K20, 2ZZ-GE apod. . Sam jezdim s 2ZZ-GE s kompresorem.
BTW nikdy jsem jeste nevidel podobnou netovarni stavbu, co by opravdu fungovala (legalnost vem cert).
BTW nikdy jsem jeste nevidel podobnou netovarni stavbu, co by opravdu fungovala (legalnost vem cert).
CenturionCz
věta: "Celica poslední generace platí za spolehlivou s výjimkou pohonných jednotek," mě opravdu dostala :-)
Arese
To je zajímavé, motory Alfa Romeo Twin Spark 16V jsou u českých "autoodborníků" na tapetě každou chvíli pro svoje "fatální závady" a "nízkou životnost" (obojí ovšem většinou zaviněné odfláknutým olejovým servisem a vytáčením za studena. Ovšem značka Toyota je u nich většinou vnímána jako vrchol spolehlivosti a dlouhověké trvanlivosti. A teď se tady dočítám, že nepřeplňovaný vysokootáčkový čtyřválec Toyota (tedy motor podobné koncepce jako TS) je ve srovnání se svým italským konkurentem ještě daleko větší průser, proti kterému se ovšem nedá bojovat ani sebestarostlivějším servisem a užíváním... >:D >:D >:D
Jak už jsem psal nahoře, vlastnil jsem několik různých Celicas. Během mé kariéry v Toyotě jsem měl mimo jiné přístup ke konfidenčním servisním zprávám TSB "Toyota Service Bulletin". Nevzpomínám si, že by s motory v Celicách byly nějaké konstrukční závady. S engine accessories ano, tam problémy byly. Motory v nižších verzích byly obvykle totožné s motory v Toyotě Camry, která se v Australii vyráběla a stále se vyrábí.
Nezabudaj, ze to citas na auto.cz.
Ja by som rad videl benzinove motory europskych znaciek v provnatelnych sports cars a s podobnym vykonom.
Bohuzial to velmi nejde, pretoze skoncili svoju put v case, ked tento 'problemovy' motor Toyoty dokoncil zabeh.
Ja by som rad videl benzinove motory europskych znaciek v provnatelnych sports cars a s podobnym vykonom.
Bohuzial to velmi nejde, pretoze skoncili svoju put v case, ked tento 'problemovy' motor Toyoty dokoncil zabeh.
Riesil to priamo vyrobca. Asi zvolavacka, ale vacsina aut zo zapadu je fixnuta. Da sa to poznat podla vacsieho objemu olejovej naplne. Brat ma slabsiu verziu individualny dovoz. Rok 2003, ale diely su ako po poslednej uprave motora z 2005. Za 3 roky nedolial este ani kvapku oleja
Nevím, co řešíš? Že jsou 1ZZ průser je stará známa věc a Toyota si je za rámeček nedá. I mistr tesař se někdy utne. Docela bych si ale z dlouhodobého horizontu vsadil, že oproti Alfám té doby bude Celica na servisu stát méně, i přes tu fatální vadu motoru..
Obojí je zaviněno extrémní citlivostí na vlastnosti použitého oleje a zatížení před ohřátím. Netvrď mi, že Alfám "křivdí" jen čeští autoodborníci a jinde Twinsparky nalítají miliony km.
×
Sdílení komentáře
×