Sítě subdodavatelů světových automobilek jsou spletité, a proto není divu, že se v nich objevují i výrobci z Česka. Třeba LaFerrari, Alfa Romeo Giulia a Volvo S90 mají skla od nás.
Je spousta čtenářů, která by se dozvěděla něco pořádnýho, ale dlouhodobě to na tomto webu moc nefunguje. Jsme automobilová velmoc a tak je zde asi dost čtenářů, kteří se na takové výrobě podílejí.
jj, jeden od nás z příbuzenstva dělá skla na Volva. Jak na S90/V90, tak na V40/CC. Taková zajímavost ... Švédi podcenili odbyt aut, tak byl pro sklárnu problém vyrobit dostatek skel. A aby nestála výroba ve fabrice na auta, tak občas pro nějakou tu paletu skel údajně poslali vrtulník. (je fakt, že tam občas nějaký přistával)
No speciálně u Giulie jsem nedávno viděl na internetu nějakou tabulku, kde bylo kolik procent dílů na autě pochází z které země. A překvapivě na prvním místě nebyla Itálie, ale Německo. Ano, ta ryze italská Alfa je zhruba z jedné třetiny německá a až na druhém místě byla itálie se zhruba čtvrtinou dílů. Samozřejmě v seznamu nechyběla ani Čína... :-!
No to ale není žádné překvapení, nejporuchovější elektronické komponenty na Alfách a Fiatech vždy pocházeli od Bosche... ;-)
P.S. Na té titulní fotce je krásně vidět, že čelní sklo Giulie by mělo být o pár cm vyšší. Takto nízké neprospívá ani výhledu vyšších řidičů, ani vzhledu auta. :-!
Můžu potvrdit, že na naší Alfě odešlo od Bosche úplně vše. Jinde se Bosch tak nesype. Italové jdou teda po ceně a ne po špičkové jakosti dílů. Musí to sami vědět a stejně tam ten Bosch nacpou znova.
Což o to, "kvalita" Bosch je všeobecně známá věc. U žádného z italů jsem nikdy neměl problém s díly od Magneti Marelli, ale s díly od Bosche byl vždycky problém. Když nebudu brát v potaz žumpu typu Starline a pod., tak z těch renomovanějších výrobců, kteří dodávají i do prvovýroby, má u mě Bosch jednoznačně nejhorší image. :-!
No je pravda že u Alfy 75 a nebo 155 co měl kolega se říkalo, že co je od Bosche tak nestojí za nic a dobré je Magneti Marelli a nebo Pierburg. Já mám osobní zkušenost se 156 (přes 200tis.km) a těsně po záruce odešel alternátor, měl jsem tam Valeo a v servise mi řekli, že mám smůlu na kus, protože standardně tam je Bosch a o tom vůbec nevědí, ale nějaká omezená serie má to Valeo (asi second source) a to se prý měnilo poměrně často. Ve 159 jsem zase hodně měnil díly od Conti. Např. čerpadlový modul v nádrži o kterém mi v servise řekli, že tam kde je Bosch se skoro nemění. U škrtící klapky je to prý u všech výrobců cca stejné (neautorizovaný servis). A žhavičky Conti na 159 vydrželi necelých 140 tis. zatímco 156 jsem prodával dál s originálníma. I podle toho kluka, co mi dělal hodně věcí kolem elektriky na 159 se Bosch za posledních deset až patnáct let dost zlepšil což se nedá říci úplně o všech. Na druhou stranu kvalitu Magneti Marelli také nemůžu posoudit, protože jsem od nich nic neměnil a i když jsem se díval do Eperu tak bych v těch autech od nich nic zásadního mít neměl.