Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

A tohle jste věděli? Skla pro Alfu Romeo Giulia se vyrábějí v Česku

Jan Mička Jan Mička 4. 8. 2016
70
14
Zobrazit náhledy (70)
Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia
Sítě subdodavatelů světových automobilek jsou spletité, a proto není divu, že se v nich objevují i výrobci z Česka. Třeba LaFerrari, Alfa Romeo Giulia a Volvo S90 mají skla od nás.

Výroba automobilu je dlouhý a nákladný proces, a obvykle není v silách automobilek, aby si samy vyráběly všechny potřebné díly. Kupříkladu některá elektronika a masážní systémy sedadel pocházejí ze severu Moravy (Erich Jaeger, s.r.o., Kopřivnice, Namron, a.s., Frenštát pod Radhoštěm), stejně jako moderní osvětlení vozidel (Varroc Lighting Systems, s.r.o., Šenov u Nového Jičína), a to samozřejmě není všechno. Svoje příležitosti totiž dostávají také skláři.

Už v roce 2013 jsme informovali o společnosti Saint-Gobain Sekurit z Hořovic u Berouna, která stojí za výrobou lehkých čelních skel pro hypersport LaFerrari. Každý díl je necelé 4 milimetry silný (vnější vrstva 1,8 mm, středová fólie 0,76 mm, vnitřní vrstva 1,4 mm) a výrobce díky němu ušetřil 1,3 kilogramu hmotnosti. Přitom v porovnání se standardními skly (jsou o milimetr silnější) je zajištěna vyšší ochran před škodami způsobený odlétávajícími kamínky.

Nejenom sklo z Hořovic však staví úspěchy na světové úrovni. Na vzestupu jsou také sklárny AGC Automotive Czech z Chudeřic v Ústeckém kraji, která vyrábí pevná trojúhelníková okna pro Alfu Romeo Giulia a Volvo S90. V případě italského vozu se hovoří o dodávce téměř 80.000 kusů, do Švédska poputuje více než 22.000 kusů.

„Giulia a S90 jsou dalšími z dlouhé řady zajímavých vozů, k jejichž výrobě nás přizvaly přední automobilky. Oba modely jsou vlajkovými loděmi svých výrobců, takže pro naši sklárnu je skutečně mimořádným potěšením na nich spolupracovat,“ řekl Luděk Steklý, generální ředitel AGC Automotive Czech. Firma, která je součástí evropské skupiny AGC, v loňském roce vyrobila 31 milionů kusů autoskel a aktuálně v Chudeřicích zaměstnává 2700 lidí.


Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

"italská" Giulia
Varadero
| 7. 8. 2016
No je pravda že u Alfy 75 a nebo 155 co měl kolega se říkalo, že co je od Bosche tak nestojí za nic a dobré je Magneti Marelli a nebo Pierburg. Já mám osobní zkušenost se 156 (přes 200tis.km) a těsně po záruce odešel alternátor, měl jsem tam Valeo a v servise mi řekli, že mám smůlu na kus, protože standardně tam je Bosch a o tom vůbec nevědí, ale nějaká omezená serie má to Valeo (asi second source) a to se prý měnilo poměrně často. Ve 159 jsem zase hodně měnil díly od Conti. Např. čerpadlový modul v nádrži o kterém mi v servise řekli, že tam kde je Bosch se skoro nemění. U škrtící klapky je to prý u všech výrobců cca stejné (neautorizovaný servis). A žhavičky Conti na 159 vydrželi necelých 140 tis. zatímco 156 jsem prodával dál s originálníma. I podle toho kluka, co mi dělal hodně věcí kolem elektriky na 159 se Bosch za posledních deset až patnáct let dost zlepšil což se nedá říci úplně o všech. Na druhou stranu kvalitu Magneti Marelli také nemůžu posoudit, protože jsem od nich nic neměnil a i když jsem se díval do Eperu tak bych v těch autech od nich nic zásadního mít neměl.
v Česku vyrábějí leda tak hadry
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
| 5. 8. 2016
[odkaz]

>:D
Avatar - euro89
"italská" Giulia
euro89
| 5. 8. 2016
Což o to, "kvalita" Bosch je všeobecně známá věc. U žádného z italů jsem nikdy neměl problém s díly od Magneti Marelli, ale s díly od Bosche byl vždycky problém. Když nebudu brát v potaz žumpu typu Starline a pod., tak z těch renomovanějších výrobců, kteří dodávají i do prvovýroby, má u mě Bosch jednoznačně nejhorší image. :-!
Avatar - sendador
"italská" Giulia
sendador
| 5. 8. 2016
U moji Phedry zdechla ridici jednotka Bosch. Jeste na ni byl veliky napis Made in Germany :-)
Avatar - KANKUNEN
"italská" Giulia
KANKUNEN
| 5. 8. 2016
Můžu potvrdit, že na naší Alfě odešlo od Bosche úplně vše. Jinde se Bosch tak nesype. Italové jdou teda po ceně a ne po špičkové jakosti dílů. Musí to sami vědět a stejně tam ten Bosch nacpou znova.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku