Hřbitov aut v belgickém Châtillonu prý vznikl po odchodu amerických vojáků nasazených v druhé světové válce. Proč je ale mezi vraky i množství poválečných aut?
Kto chce ísť skúmať podobné pohrebiská áut, odporúčam odľahlé lesy v Nórsku. Bol som dosť prekvapený, že koľko sa tam toho povaľovalo. Keď auto dožilo, jednoducho ho odstavili niekde na chalupe alebo len tak v lese a nechali napospas času a prírode.
Potešila ma opustená farmička, kde bolo asi 12 áut. V stodole s prepadnutou strechou bol zasypaný traktor Porsche, v starom Volve ostali originál kazety U2 a Bona Joviho. :-)
A človek by si povedal, akí sú ekologickí...
Jedna foto odtiaľ: [odkaz]
Velká škoda, že už je to pryč. Vždycky jsem se tam chtěl podívat, ale kdykoliv jsem o sbírce četl či slyšel, tak vždy jen s přibližným určením místa. Opět se ukázal moderní ekofašismus v praxi. Zlikvidovat něco, co je v přírodě už x desítek let a už to v podstatě nemohlo nijak škodit, protože i kdyby v těch odložených autech na počátku zůstaly nějaké kapaliny, tak už musely být dávno vsáknuté do země a v posledních letech auta plynule splývala s přírodou a lákala turisty do oblasti, o které by jinak nikdo ani nevěděl, to může opravdu jen idiot.
Tam bol nejaký zásadnejší dôvod. Majiteľ toho pozemku, teda syn mechanika, ktorý si tam tie autá naškrečkoval, bol v nejakej ekokomisii a v komunálnej politike, takže sa asi bál, že to vytiahnú proti nemu. Plus les vedený ako orná pôda atď.
Je to škoda, ale už to bolo len smetisko a nie také idylické ako na fotkách. Keby si tam veľmi chcel ísť, tak si to zistíš, teraz po šiestich rokoch od odpratania to je už naozaj jedno. ;-)
Taky pěkný. Já jednou úplně náhodou objevil ve Švýcarsku areál, který byl plný starých náklaďáků Bremach, což je značka, s kterou jsem se mimo CH a sever Itálie nikde nesetkal. Jinak by mě samozřejmě zajímalo, kde jsou podobná místa po Itálii (a že tam určitě někde budou taky), protože tam bych si určitě přišel na své... :-)
Legendárny "chrobák" sa začal vyrábať už pred Druhou svetovou vojnou ..... boto to nemecké ľudové auto posvätené Hitlerom ... je to všeobecne známa informácia i keď drvivá väčšina produkcie je samozrejme povojnová ...
pán Bureš, to ako motoristický novinár určite nemyslíte vážne? Názov "Volks-Wagen" bol prvý krát použitý v roku 1931 už pri zadaní projektu na vývoj vozidla. V roku 1937 bola do obchodného registra zapísaná firma ""Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH". Hitler sám auto nazýval Volkswagen, teda ľudové auto.
Ano, ano, ten projekt se tak skutečně jmenoval. Jako volkswagen ale skutečně bylo prodáváno až po konci války, právě s odkazem na název toho projektu...
Áno, názov Volks-Wagen bol prvý krát použitý už pri začiatku projektu avšak bola to skôr prezývka. Pod oficiálnym názvom Volkswagen sa to predávalo až keď sa výroby ujal major Ivan Hirst po vojne, v tomto má podľa mňa pán Bureš pravdu.