Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Focus kombi 1.5 EcoBoost vs. Opel Astra ST 1.4 Turbo

Převaha Škodovky na českém trhu je sice výrazná, cesta k ideálnímu kompaktnímu kombi však určitě nemusí vést jen ve stopách koncernu VW. My jsme si vzali na mušku novou astru a postavili proti ní časem prověřenou třetí generaci focusu.
Zpět na článek
5. 8. 2016 08:20
5. 8. 2016 08:22
5. 8. 2016 08:25
5. 8. 2016 08:29
5. 8. 2016 10:22
5. 8. 2016 08:38
5. 8. 2016 08:41
5. 8. 2016 08:58
5. 8. 2016 09:01
6. 8. 2016 14:31
6. 8. 2016 14:41
7. 8. 2016 01:34
7. 8. 2016 10:08
9. 8. 2016 08:03
9. 8. 2016 11:22
10. 8. 2016 00:34
7. 8. 2016 10:12
5. 8. 2016 08:49
5. 8. 2016 08:53
5. 8. 2016 08:59
5. 8. 2016 09:10
5. 8. 2016 09:21
5. 8. 2016 09:41
5. 8. 2016 10:59
5. 8. 2016 11:28
5. 8. 2016 14:33
5. 8. 2016 14:48
5. 8. 2016 15:21
5. 8. 2016 15:55
6. 8. 2016 02:54
5. 8. 2016 09:29
5. 8. 2016 09:04
5. 8. 2016 09:05
5. 8. 2016 09:10
5. 8. 2016 09:10
5. 8. 2016 10:28
Avatar - sargis
5. 8. 2016 08:20
dobry test
Kratky ale objektivny....Ford si to FF III dost pokazil ten ich Sync je naozaj priserny...ale stale jazdi dobre, no kult ako FF I a FF II asi neziska. Astra bola super uz v generacii J, skoda, ze neponechali adaptivne tlmice, ked schudla, par kg by ju nezabilo. Som zvedavy na FF Mk IV, hadam sa Amici viac posnazia a neodflaknu to.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ozzman
5. 8. 2016 08:22
Re: dobry test
Před týdnem jsem po asi 10ti letech řídil FF I (tehdy TDDI 55kw). Nyní v té slavné jednašestce o sto koních a to autíčko je opravdu dobré :-) Za 30 tisíc, co se tak daj v prumeru sehnat, je snad lepší auto na dojíždění, než kdejaký nový malý HB :-)
Avatar - sargis
5. 8. 2016 08:25
Re: dobry test
My sme v rodine Oplisti, mali sme Astru 5x, ale ked som si v roku 2000 sadol do FF Mk1, skoro som sa po.... z toho, ako jazdil....bola to 1,6...new edge dizajn sice vyzeral vseliako, ale do zakruty do jelo :yes:
Avatar - Ozzman
5. 8. 2016 08:29
Re: dobry test
On ten Fokus jezdí pořád velmi dobře na poměry konkurence, to si nebudeme nalhávat. S tímto motorem bys to před 20ti lety považoval za HotHatch na denní použití i když není tak lehký, jak tehdejší HH bývaly :-) Má tu výhodu, že podvozek dobře žehlí nerovnosti a přitom si zachovává jistotu, nevlaje ti zadek, neustřeluje ti to. V článku mi třeba chybí zmíňka o tom "falešném diferenciálu", kdy při plném plynu auto zaklekne do zatáčky a parádně ji vykrouží. Určitě to testovaný Fokus musí mít, mají to standartně. Jezdil jsem se stejnou konfigurací :-) Problém s autem mam jiný, respektive s Fordem >:D
Avatar - maxi!
5. 8. 2016 10:22
Re: dobry test
jednotkovy Focus bol naj!
ja som ho nikdy nemal, ale aj obcasne skusenosti boli prekvapujuce v tej triede tak citatelny podvozok
ale ako citam, tak uz dalsie neboli az tak vyrazne lepsie od konkurencie
Avatar - Ja Prvni 123
5. 8. 2016 08:20
Náskok díky marketingu...
Obecně je to hezký test, a zvlášť ta Astra se mi vyloženě líbí.

Ale proč jste tam museli zase propašovat marketingový žvást o pozici škodovky a neporazitelnosti Golfa?!

PROČ?!
Rozbalit vlákno
17
5. 8. 2016 08:42
Re: Náskok díky marketingu...
Asi proto ze se jim chtelo ne? Co na tom furt nechapes?
5. 8. 2016 09:36
Re: Náskok díky marketingu...
A co se jim chtělo, podprahově manipulovat a tvářit se přitom ohromně nestranně ?
5. 8. 2016 10:35
Re: Náskok díky marketingu...
Husty. Jsi manipulovanej. Klice skovavate pod prahem? Kde bydlis? Nestranne se stavim. A ne ze v lednici bude pruvan!
5. 8. 2016 11:42
Re: Náskok díky marketingu...
Pro někoho moc složité na pochopení, chápu. Zkuste si to ještě jednou přečíst, zapřemýšlet a potom něco napsat, k tématu.
Avatar - Ja Prvni 123
5. 8. 2016 18:34
Re: Náskok díky marketingu...
:-)
Marný boj.. ale aspoň si to poctivě dal do nicku.
5. 8. 2016 23:12
Re: Náskok díky marketingu...
Kecy v kleci
Jednadvatri de proti proudu
Ale bez eletriky ses v coudu
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2016 10:11
Re: Náskok díky marketingu...
1. Jo

2. A to je dobře :-)

3. O tom žádná >:-[]

4. Zapomněl sis dát do profilu avatar [odkaz]
Avatar - Ozzman
5. 8. 2016 08:43
Re: Náskok díky marketingu...
Bojuješ s větrnými mlýny.... nad Oktávku není, byť ji Astra i na ACZ porazila >:-[]
Avatar - nalimer
5. 8. 2016 09:00
Re: Náskok díky marketingu...
Prečo je Škoda najpredávanejšia? Lebo má najvyšší reexport. Riešia to predajne, riešia to zmluvní predajcovia a rieši to sám importér.
A prečo spomínajú úspechy v auto.cz Žeby preto, že sú za to platení? Stačí sledovať len titulky o predaji áut. Vždy sa domáca značka nejak prepašuje do titulku.
Pripomína mi to film Truman show. Tam vždy okolie okolo filmovej postavy Trumana vychvalovala nejaký produkt.
5. 8. 2016 15:06
Re: Náskok díky marketingu...
Snad jediná Škoda, která se do ČR dováží, je Citigo, ne? To snad tolik na reexportech neudělá. A dovozcem je myslím samotná automobilka (na rozdíl od zbytku skupiny VW).
Avatar - nalimer
5. 8. 2016 19:11
Re: Náskok díky marketingu...
pozrite sa, co je to reexport.
Reexportobat sa vie defacto kazda znacka. S vyrobou v krajine to nema nic spolocne.
Avatar - Emel
5. 8. 2016 21:48
Re: Náskok díky marketingu...
Reexport znamená, že se importované auto znovu exportuje. U vozů vyráběných na daném trhu k reexportům technicky vzato docházet nemůže, proto Médea používá jiný (taky nesprávný) pojem "účelové registrace", kterým naznačuje, že ten někdo tu auto registroval pouze za účelem manipulace se statistikou... a pomíjí variantu, že jsou tu prostě auta levná a proto se odtud vyváží ven proto, že se to vyplatí.
6. 8. 2016 12:01
Re: Náskok díky marketingu...
A účelem nemusí být manipulace se statistikou, ale naplnění podmínek dovozce/ automobilky. V některých případech klidně může jít o regulérní předváděčku nebo firemní auto, které se rychle prodalo. Automobilkám a dovozcům se to nemusí líbit, ale můžeme si kupovat auta, kde se nám zachce - a většinou asi nepůjdeme tam, kde je dráž.
6. 8. 2016 12:30
Re: Náskok díky marketingu...
Médea pak nepoužívá definici nového dopravního prostředku, jakou najdeš v Evropském právu. Což je takové zvláštní.
Avatar - _Karel_
5. 8. 2016 13:55
Re: Náskok díky marketingu...
Co je na tom marketingového- na konstatování, že Golf je nejprodávanější? Psát se tam srovnání třeba s podvozkem Alfy, ani nepípněš. A když, tak leda štěstím.
Avatar - Ja Prvni 123
5. 8. 2016 18:33
Re: Náskok díky marketingu...
A tam bylo srovná s něčím z Golfa?
Jediný co tam vidím je řádek o tom, jak se "samozřejmě" utkají o druhé místo, protože na Golfa prostě nic nestačí... a to je marketingová žvást.

Ale jinak se tady vážně nehodlám přít... je mi vlastně jedno, čeho si ty užíváš a na čem spočívá tvůj světový názor.
>:D
Avatar - woody-alien
5. 8. 2016 21:47
Re: Náskok díky marketingu...
Konstatování, že "na golf sice jejich prodeje nestačí" je ještě mírným vyjádřením stavu, kdy dvojka (Astra) a trojka (Focus) mezi kompakty v Evropě nedosáhnou na čísla Golfu, ani kdyby své prodeje sečetly. Jestli je to dobře nebo špatně, neřeším. Je to prostě fakt.

Při tak zjevné dominanci zmíněnou poznámku prostě soudný člověk nemůže brát jako marketingový, zlaťákama z Wolfsburgu dobře zaplacený tah. Pokud tě čílí tohle, tak nevím, jak bys přežil případnou zmínku o tom, že aktuálně za první pololetí 2016 dokonce Focus z pozice "samozřejmého" uchazeče o druhé místo vyšoupla Octavia.
Avatar - Ozzman
5. 8. 2016 08:21
Ecoboost je propadák?
Ještě před dvěma měsíci bych měl jasného favorita a to by byl Fokus. Přesně stejným modelem jsem i jezdil, po faceliftu mi přišel o dost lepší interiér, ale ta změněná jednapětka je přeci jen o krapet línější, než původní motor 1.6EB s funkcí overboost (při plném plynu zvýší kroutící moment až na 270NM), což je třeba při předjíždění znát. I přesto mi Fokus kombi 1.5 EB přišel jako ideálně rychlý, dynamický a funkční vůz nižší střední třídy, který se nebojí klikatých a hlavně i českých rozbitých okrsek (tam opravdu kraluje jistotou, komfortem a zároveň parádní agilitou). Kdo chce víc prostoru, jde do Oktávky (za cenu horších jízdních vlastností hlavně na špatném povrchu), nebo o třídu výš (což je finančně už dost podobné :D).

Nyní bych se motoru Ecoboost radši vyhnul, protože i když o tom moc neni a já nejsem sám, tak tyto motory trpí v nízkých nájezdech fatálnimi poruchami (připečení pístních kroužků - nutná výměna motoru) a trochu bych chtěl apelovat na redakci, jestli by tomu nechtěla věnovat samostatný článek. Když už se takhle psalo o TSI, tak by bylo dobré to dostat do podvědomí.

Z nabízené dvojice bych asi sáhl s těžkým srdcem pro Astru, která se prostě povedla, protože Ford mám rád a Fokus se dá sehnat ve velmi dobré výbavě i za ceny lehce nad 400 tisíc v podobné konfiguraci jako skladovka či předváděčka (Astru jsem nikdy nepoptával, tak nevim) a to je velmi lákavá nabídka za myslím hodně dobré auto, co jízdně nemá ve třídě moc konkurentů. Nechci tedy odrazovat případné zájemce problémem popsaným výše ( třeba inovovaný motor 1.5 EB je už v pořádku), ale tento problém společně s neschopností Fordu v ČR není to, čím chcete trávit své volné chvilky ;) Když už, tak TDCI....Tam nemam výhrad.
Rozbalit vlákno
123
5. 8. 2016 08:26
Re: Ecoboost je propadák?
každey maley motruek s vysavače v takovym aute je propadak. porady auto á mít normální motor a ne tyhle parodie na vrum vrum >:D jen uplny ma*or muze vyhodit tolik penez za vetsi sekačku na travu >:-[]
Avatar - Ozzman
5. 8. 2016 08:31
Re: Ecoboost je propadák?
No, to mi pověz, když já jsem teda ma*or, co by sis do auta nižší střední třídy pořídil za motor? Jednašestky/jednapětky bývaly středem nabídky nižší střední třídy snad od nepaměti. Tahle má navíc turbo.... Určitě by tam měl být minimálně V6 3.5 z Mustangu žejo?
5. 8. 2016 08:59
Re: Ecoboost je propadák?
Obycajnu atmosferu, 1.6 GDI, 1.6 Valvematic a pod. A clovek ma vystarane, samozrejme musi zabudnut na prijemnu dynamiku, ale auto ma sluzit cloveku a nie clovek autu... Vravi sa benzin do mesta, do mesta nepotrebujes ani 1.4 TSI ani 1.5 EcoBoost, ked clovek trosku spusti z narokov, staci mu 1.6 atmosfera a ma pokoj az za hrob co sa motoru tyka...
Avatar - Ozzman
5. 8. 2016 09:03
Re: Ecoboost je propadák?
Ano, stačí, stačí... ale ten rozdíl v dynamice je neporovnatelný a že takhle malý Ecoboost za to umí vzít se pak diví nejeden majitel dvoulitrového turbodízlu.
5. 8. 2016 09:27
Re: Ecoboost je propadák?
To je jasne, skusal som za poslednu dobu cca. 7-8 aut, pretoze teraz nieco hladam na kupu, kedze M6 je fuc >:D TSI ide pekne, ale ale ale... :-) EcoBoost ide pekne, ale ked vidim tiez tie problemy, tak nic moc... Hladam combi s najazdom do 12 000 km rocne, 90 % mesto, kratke trasy, max. 12 km do prace, 14 km za rodinou a pod.... Diesel v ziadnom pripade... Astru som testoval tiez, 1.4T, zdalo sa mi to fakt lenive... horsie ako EcoBoost a horsie o dost ako TSI...

A samozrejme som bol pozriet aj M6 2.0 manual a 2.5 automat :-) samozrejme, stredna trieda, combi... ale 35 000 :-( Co vybrat? Clovek to ma v dnesnej dobe tazke...

Jasne, Kia Ceed 1.6 GDI aj Hyundai 1.6 GDI su podstatne lenivsie ako turbomotory, aj Auris 1.6 Valvematic... Ale spolahlivost hovori jasne - atmosfera...

Navyse, kamarat ma odtahovku, tak som robil prieskum, co sa odtahuje najviac >:D
Vraj Mercedes diesel, potom BMW 5 a 7 diesel, potom Peugeot a Ford...

Naopak, vraj strasne malo Skoda, Hyundai, Kia, Toyota (pozor na hybridy, tam ze sa to kazi), Mazda benzin.

Cloveku z toho ide hlavu rozhodit... nic moc...
Avatar - Ozzman
5. 8. 2016 09:38
Re: Ecoboost je propadák?
Je to těžké, ale asi bych riskl tohoto Fokuse, pokud nechceš naftu. Je to vlastně jiný motor, než 1.6, je možné že ten "overboost" dával záhul těm pístním kroužkům a tento motor ho již nemá. Bude to pro tebe asi menší šok z řidičsky založené Mazdy, než třeba pro mne naprosto odtažité řízení korejských aut. TSI na mne působí, že moc negraduje a připomíná mí naftový motor, což nemusí být chyba, ale musíš v nižší střední hodně připlácet, aby si měl multilink, což Fokus má standartně (ale to zas záleží na tom, kolik na to máš). Přikup si záruku na 5 let, to se bude hodit a nestojí to moc (5-6tisíc cca).

Pokud nejsi fanda prapodivných Japonců (což, když si měl Mazdu snad nejsi :D), tak je tu jen Korea s atmosférou. GDI jsme poptávali před dvěma lety (1.6) a sám prodejce nás varoval, že mívají velké problémy s řídícími jednotkami. Navíc mi to GDI nepřišlo na 99kw >:D Bylo to takové líne....

K té odtahovce >:D Když nám tahali Kugu, tak mi zas řikal, že nejvíc jezdí pro Škodovky a Volkswágny, pak Renaulti jsou stálí zákazníci a dále frantíci a Ford.
5. 8. 2016 09:48
Re: Ecoboost je propadák?
Vdaka za rady, ma to nieco do seba... Veru, uvazoval som 1.4 TSI Golf VII Highline, ale pomaly sa s cenou dostanes na M6 2.0 benzin Attraction...

Dalej Skoda 1.4 TSI, ale v Skode na cloveka kaslu, aspon u nas tu v Nitre, pristup 0 bodov... Asi toho maju vela, tak nech maju, ale bezo mna >:D

Seat Leon 1.4 TSI ST - celkom OK...

Ale pri TSI plati - 92 kW - s plnym autom uz problem, 110 kW - predajcovia samotni vo VW mi povedali, ze ten motor na kratke trasy zerie olej... vraj maju s tym dost problemov a musia riesit reklamacie aut do 10 000 km! Takze kedze 110 kW by bol fajn vykonovo, tak spolahlivost eee. A ten davaju vsade, hlavne do OIII :-)

Astra out, Hyundai out, Kia out (korejci su mrtvoly)...

Ford - skoda toho vnutorneho priestoru a interieroveho designu, ale dam mu este sancu, exterier je super a ja mam hlavne rad kvalitne podvozky a jazdu :-)

Alebo sa na to vykaslem a kupim max. 1 rocnu predvadzacku z DE, M6 2.0 benzin alebo 2.5 benzin combi...

Budget tak max. 22000 E.

Odtahovky? Jasne, kolko ludi tolko nazorov, ja nehovorim, ze su to sväte slova... Kazdopadne, zabudol som na VW, ten vraj odtahuju skoro stale... Ale je to dane aj tym, ze kto ma ake predaje samozrejme... Treba riesit relativne cisla, nie absolutne :-)
Avatar - Ozzman
5. 8. 2016 09:59
Re: Ecoboost je propadák?
Pokud chceš prostor, tak střednětřídní M6 neuděláš chybu, ale za tu cenu ( to je skoro 600 tisíc kč) bys měl na výběr i silnější motorizace, třeba Oktávku 1.8TSI jako skladovku. Fokuse ještě projeď, na interiér se dá zvyknout, na horší jízdní vlastnoti ne >:D Ale asi bych taky šel do střední třídy za tyhle peníze. Klidně i předváděčku
Avatar - miromen
5. 8. 2016 10:07
Re: Ecoboost je propadák?
Jsem teď bohužel nuceny jezdit jako spolujezdec a musim znova zduraznit , že prostorovy problem je hlavně pravě na mistě toho spolujezdce. U něj sředova konzole trči tak , že mista je tam jak v autech o třidu niže. Takže je potřeba si připlatit za vyškově stavitelne sedadlo spolujezdce a pokud vzadu za spolujezdcem nikdo nesedi , tak ještě posunout sedak vic dozadu. Pro ženske v pohodě , zvlašť pokud jsou běžneho vzrustu , ale pro chlapa ktery se rad rozvaluje je toho mista poskromnu , tedy pro levou nohu , ta prava ma mista naopak vic než dost. Jinak je to všude jinde prostorem nižši středni třida , byť podelně je to třidně podpruměr.
5. 8. 2016 10:39
Re: Ecoboost je propadák?
ani pre ženské to nie je ok, moja má furt labku vyloženú na stredovke a v trojke by to bola už pozvánka.
Avatar - miromen
5. 8. 2016 12:43
Re: Ecoboost je propadák?
No ja mam v tomhle směru trochu jine poznatky , ale tohle je opravdu individualni. A věřim , že tohle muže někoho od nakupu odradit a taky se tak děje.
Avatar - Emel
5. 8. 2016 10:49
Re: Ecoboost je propadák?
Když jsem se díval já, tak 1.8TSI nedávala moc smysl vedle RS... ale asi záleží na co narazíš, nebo jaké máš priority :-)
Avatar - Ozzman
5. 8. 2016 11:23
Re: Ecoboost je propadák?
Teď jsem tam viděl právě jednu předváděčku s 9 tisíc najeto za 560 a 4x4, což je o sto méně než RS :-)
Avatar - Emel
5. 8. 2016 11:39
Re: Ecoboost je propadák?
Nojo, jenže 9t předváděcích kilometrů je jako 90t normálních ;-) , navíc to je jakoby už cena po slevě, zatímco na RS těch 10% dostaneš.

Dle ceníku: 1.8TSI Style je za 580, dáš tam za 30 xenony s povinným light assist, 17" kola, aspoň bílou nebo červenou barvu, třeba ty Dynamic sedačky... a jsi někde na 625. To je rozdíl v řádu 35t... a máš za to optipaket, motor, brzdy a nějaké kravinky...
Avatar - Ozzman
5. 8. 2016 11:47
Re: Ecoboost je propadák?
Jasný, touhle optikou máš jistě pravdu, ale pokud máš strop 550-570 tisíc a víc už se vydat z peněz nemůžeš, volba to je :-)
Avatar - Emel
5. 8. 2016 12:01
Re: Ecoboost je propadák?
Problém 1.8TSI u Octavie je, že je seříznutá na 250Nm... to je oproti 350Nm u RS brutální rozdíl. Kdyby měla svých přirozených 320Nm nebo kolik má normálně, tak fajn, dejme tomu... ale tak jak se věci mají si neumím představit, že bych těch 30t nepřihodil.
5. 8. 2016 12:13
Re: Ecoboost je propadák?
to je ulet takle ustrihnutej tocak a je to nejspis kvůli převodovce. i proto se 1.8tsi nejspis moc nekupuji, protože proti 1.4tsi se stejnym momentem v tom není zas az tak velkej rozdil a ta 1.4 bere o litr min.
superb ma manual 320Nm a automat 250Nm.
mit O3 320Nm, je 1.8tsi idealni motorizace
Avatar - Ozzman
5. 8. 2016 12:55
Re: Ecoboost je propadák?
Na tom něco bude :-)
Avatar - Ozzman
5. 8. 2016 13:12
Re: Ecoboost je propadák?
Hele, ale tohle je taky neodolatelná nabídka, což? >:D

[odkaz]

Bratru za půl míče ve střední výbavě >:D
Avatar - Emel
5. 8. 2016 13:17
Re: Ecoboost je propadák?
Jo, tohle je nesmysl, Octavia byla relativně drahá a Škodovka ji pořád zdražuje... litr, bez navi, bez xenonů, s manuální klimou, v té hnusné základovce... no prosím, slušnej základ, ale je to tak 50 nad realistickou cenou (ze které bych ještě chtěl slevu :-) ).
5. 8. 2016 13:23
Re: Ecoboost je propadák?
To si radsej vypichnem oci >:-[]
Avatar - twistedTSD
5. 8. 2016 17:24
Re: Ecoboost je propadák?
Jen připomenu, že oktávka 1.8 TSI má krouťák seříznutý pouze při kombinaci s DSG.
Avatar - Emel
5. 8. 2016 17:26
Re: Ecoboost je propadák?
To podle mě není pravda, právě že Octavia i Leon ho mají seříznutý vždycky, možná krom Scouta/Xperience. Polo a Superb to mají tak jak říkáš ty.
Avatar - twistedTSD
5. 8. 2016 19:55
Re: Ecoboost je propadák?
Kurňa, fakt? Tak to sorry, to je pro mě novinka. Koukám, že jen v kombinaci s 4x4 (a šestistupňovým DSG) má 280 Nm.
Avatar - Emel
5. 8. 2016 21:54
Re: Ecoboost je propadák?
...což je pořád o dost méně než 320. Jo, fakt... docela škoda. Samozřejmě jiná věc je, co by se ukázalo pokud bys to auto s MT vzal na brzdu...
Avatar - Hammunasakra
5. 8. 2016 22:05
Re: Ecoboost je propadák?
Asi nic překvapivýho = dřív se dařilo naměřit i docela zajímavý rozdíly do plusu. Poslední dobou to bejvá spíš jen tak tak. Občas naměřej dokonce i míň než výrobci uvádí ;-\
Avatar - Emel
5. 8. 2016 22:19
Re: Ecoboost je propadák?
Že točivý moment v reálu není rovná čára od 1500 do 4000 asi všichni tuší a v tomto konkrétním případě je omezení na 250 jen z ohledu na DQ200, uměle seškrcené... trošku tomu s MT povolit otěže by asi problém nebyl.

Je fakt že jsem ale slyšel názory, že ani ta 320Na verze v Superbu není takový odvaz...
Avatar - Hammunasakra
5. 8. 2016 22:27
Re: Ecoboost je propadák?
Náhodou docela rovná je [odkaz] :-)

Bohužel realitou je to co sem psal: Dřív mívaly motory spíš rezervu občas i příjemně velkou, trend poslední doby je spíš opačnej = v lepšim případě splní co slibujou. Občas ani to ne = týká se to i škodovek respektive motorů VW
Avatar - Emel
6. 8. 2016 07:52
Re: Ecoboost je propadák?
Na tohle právě narážím - tohle je jen obrázek. V reálu to úplně takhle placaté není.
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2016 10:01
Re: Ecoboost je propadák?
V tom případě to je hodně smutný. Že uváděné parametry už nejsou s rezervou jako dřív = neradostný ale budiž. Když občas naměří i míň = dost smutný
Když už nesedí ani graf = fakt blbej trend.. :-|
Avatar - Emel
6. 8. 2016 12:29
Re: Ecoboost je propadák?
Ale tak to bylo vždycky. Točivý moment je relativně konstantní v širokém rozsahu, proto se hodí pro popis dynamiky... Ale úplně placatej není a nikdy nebyl. Většinou je na reálné křivce takový kopeček nad tou rovnou čarou, což není nic proti ničemu... jen líp vypadá 320 při 1500-4000 než třeba 328 při 2500.
Avatar - miromen
5. 8. 2016 22:40
Re: Ecoboost je propadák?
Přesně tak , grafy co uvadi vyrobce se s realitou uplně neshoduji. Jinak jeden diskuzni kolega z jinych stranek ma u Leona poladěnou 1.8TSI ve spojeni s manualem na 171kw a tušim 330Nm a prej je to dost znat. >:D
Samozřejmě ma i grafy jak před tak po čipu a taky ma nějaka realna měřeni jak dynamiky tak pružnosti a posun je tam poměrně značny.
5. 8. 2016 10:06
Re: Ecoboost je propadák?
Jako druhý auto v rodině máme krátkou Aurisku s 1,6 Valvematikem. Jezdím s ní do práce, denně cca 160 km. Naši ji měli od nové, já ji dostal před rokem a půl z dědictví, starou necelé 2 roky s nájezdem za tu dobu 16,000km.
Musim říct, že jsem se dost bál jak to auto bude fungovat když dost jezdím (asi 2/3 z toho denního nájezdu je dálnice, zbytek Jižní spojka), ale byl jsem překvapenej, že s tim to suto nemá vůbec problém. Přecházel jsem z Mondea 2005 3,0 V6 a hoodně jsem se té dynamiky bál ;-) No zvykl jsem si, nakonec to jede docela slušně a můžu zas jít výkonově příště nahoru :-)
Ty tvary, no věřím, že dost lidí s tím bude mít asi problém, mě osobně to nijak nevadí, snad jen ten širokej zadek.... :-)

je jasný, že tahle 1,6 nemůže absolutně soupeřit třeba s tim EB, nebo TSI, ale jet se s ní dá v pohodě, ty moje cesty jezdím v průměru za 6,9 (počítaná spotřeba) a když je potřeba tak podřadím, aby to jelo, rozhodně nejezdim klobouka...
Na druhou stranu má ten motor dost předpokladů k tomu, aby vydržel...
Ale jak říkám, je to druhé auto v rodině, mít ho jaké jediné, ten výkon by asi nestačil, nebo za cenu hodne velké spotřeby...
5. 8. 2016 12:11
Re: Ecoboost je propadák?
sedet 2 hodiny v aute denne jen aby ses dostal do práce a z práce, to je docela opruz.
ja mam obe cesty dohromady za 15min a prijde mi to jako hodne ztraceny cas.
byly doby, když jsem jen sesel v bačkorách o patro niz. ale to mělo taky svoje nevyhody.
5. 8. 2016 12:36
Re: Ecoboost je propadák?
podstatné je, čo za to. Ja by som kľudne sedel v aute cestou do práce aj 4 h ak by som prišiel do ofisu, vybral tisíc e a išiel späť.
5. 8. 2016 15:18
Re: Ecoboost je propadák?
No není to žádná hitparáda, to dojiždění, ale celkem dost se mi to vyplatí, aspoň zatim... Navíc z hlediska času jezdim těch 80 km ráno a odpoledne skoro stejně dlouho jako vlká část pražáků jen po městě :-)
Avatar - Emel
5. 8. 2016 10:48
Re: Ecoboost je propadák?
Já osobně bych si koupil to co mi vyhovuje a na spolehlivost se až tolik neorientoval, ono to obvykle vyplave na povrch až za pár let a jestli je šance nějaké závady 5% nebo 8%... no tak se to holt případně opraví, no.

Krom toho co tu zaznělo bych určitě zkusil Megane Grandtour... za mě GT, ale klidně i tu 1.2TCe. Taky Pulsar není nejhorší, ale co jsem koukal tak teď už poměrně drahý. Úplně špatné by nemuselo být ani Tipo s TJetem.

U nás je teď v akci Civic Tourer do půl mega, sice se mi to auto moc nelíbí, ale na druhou stranu... má něco do sebe.
Avatar - Ozzman
5. 8. 2016 10:53
Re: Ecoboost je propadák?
Problém je, že Pulsar není kombik a M6 ho právě chce. Třeba by pak ale mohl skončitu QQ >:-[] . Civic tourer je za mne hrozné auto >:D Ale nějak jsem si zvykl na 9G HB a né, že by se mi líbilo, ale asi bych ho zkousl s trochou sebezapření a nesměl bych mít na výběr jiné auto :-)

Megane kombi jsem ještě neviděl naživo, HB se povedl o tom žádná, jenže buď máš 1.2 TCe a pak až dvousetkoňovou 1.6 Tce, chybí tam vlastně konkurence pro tyto 1.4T/TSI/1.5EB kolem 150ti koní. U Megana bych však téměř jistě sáhl po Dci 96Kw, protože se ten motor povedl
Avatar - Emel
5. 8. 2016 10:59
Re: Ecoboost je propadák?
Pulsar sice není kombík, ale je v něm relativně dost místa.

Civic... jo, já vím... ale máš relativně slušnou atmo, super převodovku... u nás parkuje jedna modrá metla a jak chodím kolem, tak už jsem si trošku zvykl (a pak na to chlápek dal černé plecháče se zimákama >:-[] )

Pája říkal, že mu GTčko nabízeli za půl mega... ne teda Grandtour, ale pokud by bylo někde 530 třeba, tak vzhledem k výbavě lepší než nějaká průměrně vybavená Octa s 1.4 za stejné peníze.
Avatar - Ozzman
5. 8. 2016 11:03
Re: Ecoboost je propadák?
Modrá metla? Je to taková podobná jako máš na autě ty žejo? To je jediná barva, v které to auto právě zkousnu, ta Civicu sluší :-)Kamarád, co má taky Mondeo takového Civika koupil manželce... no čekal sem, že má víc vkusu :D

Za 530 by ten grandtour byl super nabídka, předchozí GT220 sem viděl v Norimberku před dvěma lety jako skladovku v přepočtu taky kolem půl mega a to je opravdu hodně silná zbraň. Až grandtour bude, chystám se Megana konečně projet :-) Renault umí s cenama dobře čarovat :-) >:D
5. 8. 2016 11:05
Re: Ecoboost je propadák?
Veru, konfiguracia 2 dospeli + 2 deti (5+3 roky), chcem combi... i ked realne by to uz zvladol aj liftback >:D sedan nechcem... Ale skusim teraz combi... nikdy som nemal este combi :-)

Megane GT ma TCe 115, TCe 130 a TCe 220, realne by som zvazoval len TCe 220 :-)
Avatar - Ozzman
5. 8. 2016 11:24
Re: Ecoboost je propadák?
220? Ten měl trojkový Megane ne? Nové GT má 205koní a turbenou jednašestku.
5. 8. 2016 11:00
Re: Ecoboost je propadák?
Z toho co si spomenul sa mi najviac pozdava Megane Grandtour GT, vyzera dobre, minule som ho videl >:D Ale nebol som sa zviest, mozno to min. za vyskusanie stoji, potom uvidim... Vdaka
Avatar - Emel
5. 8. 2016 11:05