ČEZ a Pražská energetika čekají, až ministerstvo dopravy otevře dotační program na výstavbu dobíjecích stanic pro elektromobily. Do roku 2022 by v něm mělo být 900 milionů korun.
jj
Taková šíť nabíječek [odkaz] [odkaz] to je věc. Nabiju (občas zadarmo) Jedu, Neřeším a zas Nabiju a hlavní je, že žlutý sajrajt si tam nebliju [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D:yes:
Že nemá cenu dotovat nákup elektromobilů jednotlivcům, ale zainvestovat chybějící zázemí.. Ono totiž bez nabíječek nebudou elektromobily :yes: A je to zas o krůček blíž k nezávislosti na těch bezmozcích z blízkýho východu, kteří bohatnou díky ropě, na náš účet..
Ano budeme mít na výběr:
- závislost na cvocích z Ruska - jádro, ropa, plyn, to jsme si polepšili
- závislost na hnědém uhlí - dlouhodobá
- závislost na západních dodavatelích (Norsko, USA) - to jsme si polepšili
- závislost na větru - nestabilní zdroj
- závislost na slunečním světle - nestabilní zdroj k dispozici pouze ve dne
babo raď - příště si to lépe promysli - je to asi tak že z bláta do louže a ještě si to bude vyžadovat šílené investice do infrastruktury
- daleko lepší být závislý na cvocích z Ruska, než na cvocích z arábie
- nesmysl, závislost na uhlí klesá každým rokem
- no a? Ty máš koukám proti každýmu něco :-)
- energetický mix - doporučuji dostudovat
- energetický mix - doporučuji dostudovat
Já bych teda radši byl v louži, než v blátě.. Je to aspoň nějakej posun a spalovací motory budou doufám brzy patřit už jen historii.. A ty se budeš moct přejmenovat na LoseDiesel >:D
doporučoval bych spíše přímo dotaci do psychiatrických pavilonů!
- k čemu je auto na baterky, které má dojezd 100km a nabíjí se několik hodin?
- proč je třeba dotovat spotřebitele, kteří si namísto auta koupí elektromobil?
- veškeré dotace křiví trh. Ať si ti cvoci tankují elektřinu za tržní ceny, a to včetně nákladů na vybudování nabíjecích stanic. V opačném případě chci dotaci i na naftu, protože takové auto je při započtení všech nákladů jistě celkově levnější a ekologičtější variantou dopravy, než nějaký listový hnissan!
My to víme, pár blbu tomu jinak věří, čas ukáže. Elektroenergeticka spotřeba roste, nevím, kde lidstvo bude energii shánět, až odstaví jádro a uhlí. Vykacime lesy a postavíme místo nich solary a nebo lesy Větrníku?
Ano, Dotace křiví trh. Zajimavý úkaz ale je, že se na tomto webu mluví o dotacích jenom v souvislosti s elektromobily. Když TPCA dostala na pobídkách několik miliard, nebo Škodovka inkasuje pobídky na výrobu převodovek nebo lakovnu, tak to tady nikoho nepohorší. Dotace na svého spalovacího chrochtala už dostáváte masivní, tak o co vám jde?
Viděla někdy Rusa nebo třeba Japonce prohlašovat, že je hrdý Asiat?? Jen u nás jsme najednou všichni evropané a evropští až do morku kosti, mimo mě, já se narodil na Moravě jako Moravskoslezský a jako Moravskoslezský tu i umřu.))
Elektromobily majú obrovskú výhodu v tom, že "normálne" autá sú zaťaženými obrovskými "ekologickými" spotrebnými daňami ....
Ak i napriek tomu ich treba dotovať ... je každé "dokazovanie" o ich "ekológii" a "perspektíve" zbytočné ... dnes je to kopa predraženého elektrošrotu .....
Možno raz .... ale v dnešnej podobe je to čisté ekošialenstvo ....
Dovedu si představit elektrické městské vozítko s domácí nabíječkou, přednostně s vlastním zdrojem výroby elektřiny. A ty už konečně jezdí. Zatím ty vozítka používají jen invalidé. Mám též neblahé tušení, že až velká část aut bude jezdit na elektřinu, tak cena za elektřinu překoná dnešní cenu benzinu a nafty....několikanásobně.... ;-\
Aha. Tak už víme, proč naše energetické koncerny několik let předstíraly výstavbu dobíječek. Čekaly, až se jim na jejich byznys složí daňový poplatníci. Evropská ekonomika je již tak daleko, že dokud stát nepřispěje na privátní obchody, tak se neinvestuje. Samozřejmě, že ten kdo nečekal a snažil se v této zemi podnikat za své, bude opět za blbce. Dávám tomuto systému 5 maximálně 10 let do zhroucení.
podle statistik eurostatu se v CR po vstupu do EU postavilo s dotaci na uzemi CR 552 benzinovych stanic s prumernou dotaci 1.02 milionu eur (cca 15 miliard korun) tyhle dotace skoncili v roce 2014, takze 1 miliarda do nabijeci inftastruktury je takove plyvnuti do rybnika :-!
mimochodem okolo biopaliv putuje kazdorocne do CR na dotacich cca 12-13 miliard korun, a vetsina lidi na to nadava v podobe zlutych poly repky olejne ktera nam vsem tak starsne voni, takze opet ta necela miliarda na nabijecky je zase jen prd :-!
a dokud bude v CR u moci Babis, tak se nic moc menit nebude, on je jeden z hlavnich cerpatelu oneh dotaci, a jemu naopak vyhovuje pokud se biopaliva budou rozmahat, takze pozici naftofilum, benzinofilum a Babisofilum nezavidim, maj dilema, bud mit Babise v kresle a v nadrzi biopalivo (dobudoucna treba e10) nebo nemit Babise v kresle a v nadrzi mit kvalitni benzin bez biosracek >:D