Ekonomika
no pri soucasne nabidce Fiatu je uspech, ze se vubec neco prodava.... uz to kupuji fakt jenom skalni fanousci.
To bych podepsal. Navíc ještě prapodivná cenová politika. Snad jediný "Fiat". o kterým bych uvažoval, je Freemont. Ale to vlastně ani není Fiat.
pritom to chce len novu bravu a nove punto a slo by to.... lebo prave v tychto segmentoch sa robia u nas velke predaje
ono punto je vlastne dodnes moc pekne a nestarnuce a vazne sa mi paci nazivo ... ale kolena mu zase podlomuje dnesna ponuka motorov... ked som videl ze najsilnejsie punto u nas ma v ponuke 1,4 osemventil s 57kw a 6L spotrebou ( ktorym sa nechyta ani na zakladnu 1,2 v riu ) tak som mal pocit ze som sa zrazu na predajni ocitol v nejakom casopriestore kde som bol zrazu akoby naspat v 90 rokoch za cias feldy a thalie ..... ono puntu by nejaky 1,4 T-jet hodne slusal bez debaty 😉
ono punto je vlastne dodnes moc pekne a nestarnuce a vazne sa mi paci nazivo ... ale kolena mu zase podlomuje dnesna ponuka motorov... ked som videl ze najsilnejsie punto u nas ma v ponuke 1,4 osemventil s 57kw a 6L spotrebou ( ktorym sa nechyta ani na zakladnu 1,2 v riu ) tak som mal pocit ze som sa zrazu na predajni ocitol v nejakom casopriestore kde som bol zrazu akoby naspat v 90 rokoch za cias feldy a thalie ..... ono puntu by nejaky 1,4 T-jet hodne slusal bez debaty 😉
Vzledem k tomu, že této automobilce (či její centrále v Budapešti) je prodej jejich osobních vozů na českém trhu naprosto buřt, je zázrak, že se vůbec dosáhlo takových prodejních výsledků. 😢 Kdyby začali opravdu tvrdě makat, dělali pořádné reklamní a marketingové kampaně a nasadili konkurenceschopné ceny, museli by se dostat minimálně na 10. místo prodejního žebříčku značek. Renault měl po roce 1989 na českém trhu historicky podobnou pozici, ovšem jeho přístup k českému trhu je diametrálně odlišný... ;-\
Hlavním tahákem Fiatu v Česku by se od podzimu mohlo stát Tipo SW, to by ho ale nesměli nabízet jen s nejdražšími motory, jako je tomu u hatchbacku... 😲
Hlavním tahákem Fiatu v Česku by se od podzimu mohlo stát Tipo SW, to by ho ale nesměli nabízet jen s nejdražšími motory, jako je tomu u hatchbacku... 😲
chce to hlavne nove modely... nove punto, novu bravu... mozno uz pomaly aj novu pandu ktora by uz bola viac uzitkova ako stylova .. pretoze u nas je hodne draha a vobec ju nevidim na rozdiel od tej starej.... rovnako segment stredne vacsich SUV fiat akosi stale neobjavil... ono mensia 500X je vazne stylova a uspesna tu je to ok .... ale chcelo by to aj nieco vacsie ( 4,4-4,6m ) teda aspon na urovni tucsona tigiho sportage ravky a podobne.. lebo tu sa tiez melu velke predaje :yes:
Nové modely jsou samozřejmě nutné, ale pokud je prodává naprosto laxní zastoupení a za většinou přestřelené ceny, tak prodejům moc nepomůžou... ;-\
Nastupce Brava je Tipo 5D/SW.
S Puntem souhlas, ac je to auto porad hezky, tak by to uz chtelo novinku, neb trh si to zada.
Posledni Panda se u nas neprodava, protoze je draha. Jinak Italie jich je plna a v Evrope jde o nejprodavanejsiho zastupce segmentu A.
Na vetsi SUV maji Jeepa, na stredni tridu Alfu. Tak to holt u Fiatu maji ted nastavene.
V ramci EU vsak Fiat nekolik let stale roste a porad se vzdaluje zdejsi modle, na cesky trh evidentne prdi.
S Puntem souhlas, ac je to auto porad hezky, tak by to uz chtelo novinku, neb trh si to zada.
Posledni Panda se u nas neprodava, protoze je draha. Jinak Italie jich je plna a v Evrope jde o nejprodavanejsiho zastupce segmentu A.
Na vetsi SUV maji Jeepa, na stredni tridu Alfu. Tak to holt u Fiatu maji ted nastavene.
V ramci EU vsak Fiat nekolik let stale roste a porad se vzdaluje zdejsi modle, na cesky trh evidentne prdi.
Kdyz prislo Tipo sedan, tak po dlouhe dobe byly na Fiat reklamy vsude. Ted jsem ale videl, ze u DOjacka maji jiz na prodejne hatchback, a o tom se nevi vubec.
Byly. Ale jenom chviličku. Cca měsíc? Neuvědomuju si, že bych v poslední době nějakou reklamu na FIAT zahlédl v bedně, novinách nebo na netu :no: Maďarští marketingáři stojí všichni vyházet!
tohle bych podepsal
Mám fiat rád z nostalgie, moje 1. auto byla Lancie Y, vlastně převlečený punto. Ale z toho co teď fiat předvádí mi je smutno, přitom by stačilo tak málo - nové Tipo s 1.4 atmo, s klimou, el. okna a zrcátka + 5 let záruka s cenou kolem 290tis... a prodeje by vyletěli do stratosféry
Mám fiat rád z nostalgie, moje 1. auto byla Lancie Y, vlastně převlečený punto. Ale z toho co teď fiat předvádí mi je smutno, přitom by stačilo tak málo - nové Tipo s 1.4 atmo, s klimou, el. okna a zrcátka + 5 let záruka s cenou kolem 290tis... a prodeje by vyletěli do stratosféry
neříkám, že to je dobře....
než ale komentovat výsledky Fiatu v ČR, spíš bych se podíval na Evropu, kde Fiat rostl v prvním pololetí o téměř 18% a tržní podíl zvýšil ze 4,8 na 5,2%
[odkaz]
a mimochodem, prodal o 70 tisíc aut víc než megaúspěšná, dokonalá Škodovka....
ale klidně si děcka pobrečte, že u vás v ulici by si nikdo F500 nekoupil, na to máte právo.... 😉
než ale komentovat výsledky Fiatu v ČR, spíš bych se podíval na Evropu, kde Fiat rostl v prvním pololetí o téměř 18% a tržní podíl zvýšil ze 4,8 na 5,2%
[odkaz]
a mimochodem, prodal o 70 tisíc aut víc než megaúspěšná, dokonalá Škodovka....
ale klidně si děcka pobrečte, že u vás v ulici by si nikdo F500 nekoupil, na to máte právo.... 😉
No Fiat prodal jen o 70 tisíc více. Není to na Fiat náhodou směšný výsledek? A to má Škoda menší portfolio aut a nemá "dodavky".Vůbec bych se neprsil..rostou všichni. Vždy jde o celek prodeje.Tam Fiat nic moc...
... dodávky v té tabulce nejsou zahrnuty, trh roste o 10%, Fiat o 18%, to jen tak pro pořádek....
Pro objektivitu je potreba dodat, ze Fiat kupuji predevsim Italove a jejich kupni sila neporovnatelna s CR. Na druhou stranu u nas nove auta kupuji ze 70% firmy a ty si kupuji vetsinou Skodu, takze Skoda hezky roste, protoze rostou firmy a nakupuji auta - Skody, jak jinak. Mne ceka v dohledne dobe taky konfigurace sluzebaku. Muzu si vybrat jakoukoli znacku, pod jedinou podminkou, ze to musi byt Skoda ;-\
Vlastním nový Fiat 500L koupil jsem ho manželce(vozí v něm děti) a nemůžu si vynachválit poměr cena hodnota. Aut.klima, variabilita sedadel, absence střed.tunelu vzadu, atmosférický 4 válec ten už jen tak nenajdete atd atd Všude jsem s touto konfigurací a hlavně prostorností nenašel konkurenci. A to se prodejem aut živím /jiná značka/ Je velká škoda že to Fiat v ČR dotáhl tam kde je . Punto proti fábii božské . Při usednutí do Pandy a do Citi Go nechápu tu prodejnost city go. Tipo SW za dobrou cenu blízkou dejme tomu Loganu MCW by muselo jít na dračku.
Takže Fiat prodává v Evropě znatelně víc aut než Škoda , tak rychle rychle alespoň
zblbnout Čecháčky , že u nás se jim nedaří... to je hrozná firma ....Co takhle ukázat tabulku prodejů Škodovky v Itálii . To je taky pěkná tragédie a Italský trh, to je objemově jiné kafe . Redakce prodloužená ruka podvodníků z VW. Hnus , fakt.
zblbnout Čecháčky , že u nás se jim nedaří... to je hrozná firma ....Co takhle ukázat tabulku prodejů Škodovky v Itálii . To je taky pěkná tragédie a Italský trh, to je objemově jiné kafe . Redakce prodloužená ruka podvodníků z VW. Hnus , fakt.
Těch faktorů vedoucích k prodejnímu neúspěchu je víc. Na prvním místě je to určitě modelová politika: Panda se málo liší od předchůdce a je proti němu drahá, Punto přesluhuje a v prodeji jsou už jen auta se slabými motory, Tipo zatím chybí hatchback a combi v rozumné motorizaci za rozumnou cenu, SUV v "normálním designu" není, Freemont zmizel bez nástupce. Řada 500 lyfestylovka, 500L - design pětistovky nesedí každému, 500X to samé. U užitkových aut to má FIAT zmáknuté lépe. A to z Talenta nadšený fakt nejsem. V druhé řadě je to katastrofální marketing pro střední Evropu. K tomu přichází často nereálná cena. A konečně image, které FIATu vybudovali "znalci" i novináři v posledních 20 letech. Po kterém jsou si lidé schopni koupit kdejaký prevít, jen ať to ale proboha není FIAT. Auta samotná jsou OK. Ostatně já už léta zachovávám FIATu věrnost.
Ovšem 124... to je jiný kafe. To si v garáži umím představit. Z pětistovek je řada 500x nejspíš jediný Fiat, který bych si z vybral, možná 500 v provedení Riva...bydlet někde na pobřeží oceánu.
hlavne astra.. je uzasna jak kasnou tak interierom...... pritom v zaklade s 1,4 74kw len o chlp drahsia ako zakladne tipo 1,4 70kw... tu je to ozaj o laske k znacke .. a kto miluje tipo tak si ho samozrejme kupi ale bez debaty moja volba by bola astra :yes: