Automobilový průmysl je už teď jedním z hlavních tahounů slovenské ekonomiky. Své továrny mají na Slovensku německá automobilka Volkswagen, francouzský koncern PSA Peugeot Citroën a jihokorejská automobilka Kia Motors.
Kdyz jaguar, tak vw, kia a dalsi. A proc vlastne preferovat automobilovy prumysl pred polnohospodarstvom? Taky turisticky ruch by mel dostat podporu a myslim, ze vyrobci nabytku a madraci...
10% dan z prijmu vsem a stejne tak snizit dan z pracovni sily.
To bude pak hukot, ze se z toho Brusel osype. Bohuzel, opet spravedlnost nulova.
Třeba proto, že nemá cenu podporovat produkci, která není potřeba, nebo se na jejím prodeji prodělává, to by byla teprv nespravedlnost a hlavně pořádná hloupost. Ten kdo přinese svojí miliardu a zaměstná pár tisíc lidí, bude podpořen, to je spravedlnost, ne že někdo s holým zadkem brečí, že nedostal a chce taky (asi ne na ten zadek).
Ta spravedlnost se projevuje zejmena v tom, ze jini podnikatele musi vydelat, zaplatit dane, aby za ne jeden vyvoleny dostal dotaci €xxx.
Zcela nejabsurdnejsi pristup je ten, kdy prima konkurence jaguaru zaplati z dani tu dotaci. Tomu se motivacni a ferove podnikatelske prostredi.
Kdo rozhoduje o tom, ktera produkce je efetivnejsi nez jina? Snad ne vybrani jedinci na ministerstvu? Podle ceho rozhoduji?
Pred x lety byla povazovana zavislost na automobilove prumyslu jako fatalni strukturalni problem nekolika zemi vcetne CR.
Tyhle radoby pokusy ridit centralne ekonomiku a divat se do kristalove koule se v CS testovaly 40 let a vysledkem byl dobre znamy kolaps, zejmena z duvodu nulove schopnosti inovovat a reagovat na trzni podnety. To je tak, kdyz se jinym ridi od zeleneho stolu v Praze/Bratislave.
Ale je tu mnoho malých firiem ktoré prosperujú a platia dane a tým nie len, že štat nepomôže ale doslova ich terorizuje. Keď Vahostvah ktorý už nakradol miliardy nezaplatil svoje záväzky, tak štat zachránil Vahostav s 1500 ľudmi a potopil 1000 malých firiem, ktoré zamestnávali spolu asi 7000 ľudí. Viem, že to bol extrémny príklad, ale nie až tak, keď si veľká firma dupne, tak štat im hneď dá daňové prázdniny na ktoré sa skladáme my ostatný.
Polnohospodarstvo je dotovane v celej EU. Ked sa moze dotovat tazba hnedeho uhlia, moze sa dotovat aj vyroba aut. Fico nam to nedavno jasne vysvetlil, nepredame my, predaju ini (zbrane). Inak podla toho obrazku tam budu pracovat Kotletove hliadky - zelene mikiny a hole hlavy.
Hrubé terénne úpravy za 110 mil. €. To už sme úplne všetci *? 3.3 miliardy starých dobrých slovenských korún za "premiestňovanie hliny"? Tu sa niekto mega nabali.
PS: a za to premiestnovanie hliny nakoniec zasa zaplatia len určitú časť tým čo to reálne budú vykonávať a tým čo nezaplatia padnú na hubu jak pri Váhostav-e
To máš jedno, "tunel" je defakto zemní práce, tedy přemístění hlíny, tak proto je za ně cena taková. My v ČR zase máme dražší dálnice než němci, ke všemu je narozdíl od nich musíme opravovat, a niiiikomu to nevadí, s tím to bude stejné. ...Ale jste chalani frajeři, že šel JLR k Vám. Věřím, že kdyby jsme u nás něměli to zpič*né HMMC Nošovice, tedy místo kde i vrazi pláčou, tak mohlo být JLR naše české. Holt bohužel. Slovensko tedy vede 1:0
Tuto automobilku koupila v r. 2008 Tata motors - Indové. Za poměrně značné peníze zaměstnají na Slovensku několik tisíc lidí, kteří budou za relativně nízký plat pracovat a montovna bude odvádět státu za ně daně. O odvodech daní ze zisku automobilky, si může SR nechat na hodně dlouho zdát. Kdo se tím zabývá tak ví, jak to je. Hlavně, aby montovna neskončila dřív, než vůbec bude návratnost investice. Šacuju to na takových 25 let.