Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Slovensko podpoří investici Jaguar Land Roveru mnohem víc, než slíbilo

redakce AUTO.CZ
Diskuze (10)
Automobilový průmysl je už teď jedním z hlavních tahounů slovenské ekonomiky. Své továrny mají na Slovensku německá automobilka Volkswagen, francouzský koncern PSA Peugeot Citroën a jihokorejská automobilka Kia Motors.

Slovenská státní podpora pro investici britské automobilky Jaguar Land Rover (JLR) může kvůli nákladům na výstavbu infrastruktury průmyslového parku v Nitře dosáhnout v reálné výši kolem 600 milionů eur (16,2 miliardy Kč). Byl by to téměř pětinásobek částky 130 milionů eur, kterou vláda automobilce v rámci loňské investiční dohody přislíbila. Napsal to slovenský list Denník N.

Vláda loni v prosinci podepsala s JLR smlouvu, na jejímž základě bude automobilka investovat v první fázi 1,1 miliardy liber (34,6 miliardy Kč) a v novém závodě u Nitry zaměstná zhruba 2800 lidí. Půjde o jednu z největších zahraničních investic na Slovensku v novodobé historii země.

Vláda podle smlouvy poskytne JLR investiční pobídky ve výši téměř 130 milionů eur. Další pobídky by firma mohla získat v případě, že investuje do zdvojnásobení počáteční kapacity plánovaného závodu na 300.000 vozů ročně.

Náklady na výstavbu průmyslového parku, kde bude továrna JLR stát, už ale podle Denníku N přesáhly slíbenou částku. Úřady podle listu vypsaly zakázku na vybudování silniční infrastruktury parku v hodnotě 199 milionů eur.

V prosinci zase stát podepsal smlouvu s firmou Strabag, podle níž jí zaplatí 123 milionů eur za "přípravu strategického parku". Koná se také soutěž v předpokládané hodnotě 110 milionů eur, jejíž vítěz bude mít na starosti "hrubé terénní úpravy" pro tuto investici, píše Denník N.

V automobilovém průmyslu na pětimilionovém Slovensku pracuje více než 80.000 zaměstnanců. Odvětví se na průmyslové výrobě země podílí zhruba 43 procenty.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (10)
Avatar - praděda7
12. 8. 2016 17:05
Re: ferovy pristup
Něco na ten způsob se teď děje v Česku ve věci OKD. Velká firma si dupla a celá vláda hodila bobek... >:-[]
Avatar - O5kar
12. 8. 2016 10:00
Další montovna.
Tuto automobilku koupila v r. 2008 Tata motors - Indové. Za poměrně značné peníze zaměstnají na Slovensku několik tisíc lidí, kteří budou za relativně nízký plat pracovat a montovna bude odvádět státu za ně daně. O odvodech daní ze zisku automobilky, si může SR nechat na hodně dlouho zdát. Kdo se tím zabývá tak ví, jak to je. Hlavně, aby montovna neskončila dřív, než vůbec bude návratnost investice. Šacuju to na takových 25 let.
12. 8. 2016 05:44
Re: ferovy pristup
Ale je tu mnoho malých firiem ktoré prosperujú a platia dane a tým nie len, že štat nepomôže ale doslova ich terorizuje. Keď Vahostvah ktorý už nakradol miliardy nezaplatil svoje záväzky, tak štat zachránil Vahostav s 1500 ľudmi a potopil 1000 malých firiem, ktoré zamestnávali spolu asi 7000 ľudí. Viem, že to bol extrémny príklad, ale nie až tak, keď si veľká firma dupne, tak štat im hneď dá daňové prázdniny na ktoré sa skladáme my ostatný.
Avatar - Googelit
12. 8. 2016 00:12
Re: Zostava mi rozum stáť
To máš jedno, "tunel" je defakto zemní práce, tedy přemístění hlíny, tak proto je za ně cena taková. My v ČR zase máme dražší dálnice než němci, ke všemu je narozdíl od nich musíme opravovat, a niiiikomu to nevadí, s tím to bude stejné. ...Ale jste chalani frajeři, že šel JLR k Vám. Věřím, že kdyby jsme u nás něměli to zpič*né HMMC Nošovice, tedy místo kde i vrazi pláčou, tak mohlo být JLR naše české. Holt bohužel. Slovensko tedy vede 1:0
Avatar - Jenik3
11. 8. 2016 23:14
Re: ferovy pristup
Ta spravedlnost se projevuje zejmena v tom, ze jini podnikatele musi vydelat, zaplatit dane, aby za ne jeden vyvoleny dostal dotaci €xxx.
Zcela nejabsurdnejsi pristup je ten, kdy prima konkurence jaguaru zaplati z dani tu dotaci. Tomu se motivacni a ferove podnikatelske prostredi.

Kdo rozhoduje o tom, ktera produkce je efetivnejsi nez jina? Snad ne vybrani jedinci na ministerstvu? Podle ceho rozhoduji?
Pred x lety byla povazovana zavislost na automobilove prumyslu jako fatalni strukturalni problem nekolika zemi vcetne CR.

Tyhle radoby pokusy ridit centralne ekonomiku a divat se do kristalove koule se v CS testovaly 40 let a vysledkem byl dobre znamy kolaps, zejmena z duvodu nulove schopnosti inovovat a reagovat na trzni podnety. To je tak, kdyz se jinym ridi od zeleneho stolu v Praze/Bratislave.