Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Auto jako investice: Nejlépe uložené peníze

Stará pravda, že na každém autě vždy proděláte, pomalu přestává platit – vozů s potenciálem cenového růstu totiž nebývale přibývá. Posvítili jsme si na nejzajímavější tipy.
Zpět na článek
13. 8. 2016 09:45
13. 8. 2016 10:00
13. 8. 2016 12:55
13. 8. 2016 12:09
13. 8. 2016 11:38
13. 8. 2016 13:33
13. 8. 2016 15:30
13. 8. 2016 21:21
14. 8. 2016 00:38
14. 8. 2016 14:57
14. 8. 2016 14:53
14. 8. 2016 23:12
16. 8. 2016 18:47
31. 7. 2018 11:39
19. 11. 2018 22:11
22. 1. 2020 10:03
22. 5. 2020 11:48
23. 10. 2020 00:26
Avatar - Ronault.
13. 8. 2016 08:59
Já už jednoho mazlíčka mam
....a jsem rád. A dle výše uvedeného šel už s cenou nahoru. Nicméně neprodam
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ja Prvni 123
13. 8. 2016 11:10
Re: Já už jednoho mazlíčka mam
Přesně tak!
Moje Alfa 164 jim tam chybí... ale je to s ní úplně stejně.
Ale neprodám.
:-)

Naopak jak seženu stodolu, tak mám chuť ještě na Lancii Thesis... 2.4 benzin. Perfektní pětiválec, sošné a mimořádné auto...
13. 8. 2016 11:19
Re: Já už jednoho mazlíčka mam
Ked uz budes mat tieto dva kusky tak by si tam mohol este pridat Lancia Themu 8.32,ktora podla mna bude dobra investicia kvoli srdcu auta.
Avatar - Ja Prvni 123
13. 8. 2016 12:33
Re: Já už jednoho mazlíčka mam
:-)
Asi ne... tam mi chybí ta běžná radost mezi tím.
To auto není stavěný a mně to moc nedávalo smysl.
To už se líp řídila Thema 2.0 16V turbo... ale ten motor udržet při životě je opravdu umění.
:-)
V tom je kouzlo vyvbrat si tu správnou variantu.
Re: Já už jednoho mazlíčka mam
Človeče, Ty žiješ? :-) :yes:
13. 8. 2016 09:26
to musi byt vtip...
Ano, kupte si 20-30 rocnu kraksnu, investujte do nej zhruba este raz tolko na upravy do vyborneho stavu a potom ju udrzujte v suchom, mierne vykurovanom prostredi aspon 10 az 20 rokov a dufajte, ze sa vam celkova investicia za tie roky vrati >:D >:D >:D To je chore, co tu su za clanky... Pokial nema clovek priestory, cas (prip. ludi) a hlavne dostatok penazi, ktore je ochotny naliat do takychto projektov, tak nikdy na takomto niecom nezarobi po zapocitani celkovych nakladov a investovaneho casu. Naozaj nestaci kupit sierru za 45 litrov czk a ocakavat, ze o 5 rokov so ziskom predate >:D A autor by mohol rovno aj ukazat inzeraty, kde najde "Vozy ve výborném technickém stavu bez renovace nebo po profesionální renovaci – tedy technicky bez výhrad, s lehkými stopami běžného opotřebení " za ceny ake su v clanku. Vacsinou treba totiz zaplatit minimalne dvojnasobok na to, aby sa auto vobec blizilo vybornemu technickemu stavu. Plus samozrejme dalsie naklady na odstranenie mensich nedostatkov. Ale vlastne sa ani necudujem, ze niekto, kto napise takyto kolosalny zlepenec blbosti sa v autach nevyzna a inzerat na kazdu hrdzavu rachotinu povazuje za zlatu banu...
Rozbalit vlákno
19
13. 8. 2016 09:40
Re: to musi byt vtip...
No, ono to tak víceméně je, navíc ty nejvíc doporučované typy youngtimerů už neseženete. Zkus někde koupit Peugeota 205 nebo 309 GTi, Kadetta GSi, nějaký zajímavější typ Sierry (a pěknou Sierru vůbec). Kromě toho to jsou všechno "nejprofláklejší" typy po kterých jdou všichni lovci, a cena je už teď nahoře, někdy úplně nesmyslně.
Musíš mít nějaké místo na uskladnění, to je pravda. Ideální je suchá stodola.
Na druhou stranu, fakt si ještě pamatuji inzeráty ze Světa motorů, který táta pravidelně kupoval. Byly tam Tatry 603 za 5.000, Hadraplány za nějaké směšné částky... To si dnes člověk skoro trhá vlasy, ostatně jako když děda vyprávěl, jakou měl kdysi za mlada pěknou Aerovku a pak jí někomu střelil... Bráchovi jsem zakázal byť jen uvažovat o prodeji klasického Žigula 2101 (máme ho v rodině od nového).
Takže nějaké tajné tipy na typy - nevím, možná bych se u nás podíval po nějaké zachovalé zajímavé "užovce", třebas GLS nebo tak, ale myslím, že už budou taky pryč. Ale občas vidím v těchto autech ještě běžně jezdit důchodce, takže šance asi je.
13. 8. 2016 10:05
Re: To je vtip...
Kolik bys musel těch škodovek koupit, aby stála investice zato? 100-200-300? Kde bys to uložil, v bance to neberou. A bartr? >:D >:D >:D
13. 8. 2016 10:25
Re: To je vtip...
No, když se podíváš na nějaká veteránská fóra, tak zjistíš, že kšeftařů, kteří teď vcelku hromadně skupují jakákoliv zajímavá auta (tráboše, warťasy, cokoliv) a skladují je, je kupodivu hodně. Většinou mají na skladování právě nějaké obyčejné suché stodoly, auta zakonzervují a čekají. Veteránisté jsou na ně vcelku nakrknutí, protože totálně kazí ceny a snižují dostupnost aut.
Nejsem kšeftař, nemám auto jako investici, i když bych ho teď určitě prodal dráž, než jsem ho před lety koupil. Brácha by byl před nějakými 10 - 15 lety rád, kdyby mu nějaký Ukrajinec dal za žigula pár tisícovek, dnes už jsou ceny někde jinde a hlavně ta auta nejsou. A nebudou. Takže ano, v každé době se dá sehnat za pár šlupek auto, na kterém za nějakých 10-20 let rozhodně neproděláš.
13. 8. 2016 10:48
Re: To je vtip...
Ano, takto sa to da, ak ma clovek peniaze. Lenze treba mat investicie rozlozene do viac aut. A musi byt clovek pripraveny aj na to, ze o vacsinu tych penazi moze lahko prist. To nie je nic pre beznych ludi, ktori su radi, ze maju obstojnu pracu, auto a snazia sa co najrychlejsie splatit byvanie. V clanku to je pisane ako keby kupa jedneho dvoch srotov bola nejaka super investicia. Je to jedna z najhorsich veci, ake moze bezny clovek s peniazmi urobit.
Avatar - KubikCv
14. 8. 2016 00:40
Re: To je vtip...
největší boom pro kšeftaře byl začátek ekolikvidací...dědouškové odvezli svoje auta v 1A stavu na vrakoviště a prozíraví majitelé likvidací je protáhli přes ZTP a náhle se auta objevila na inzercích za neskutečný peníze... žigulíky,wartburgy,škodovky stovky apod.....
13. 8. 2016 10:44
Re: To je vtip...
Vyber aut nie je problem, teda az na tie citroeny, uno a renault 19... Aj ked ono v podstate skoro kazde auto nad 20 r, ak je v perfektom stave, tak ma svoju cenu, lenze ak nejde o niecim vynimocny kus, tak vysledna predajna cena takeho auta neprevysi investicie predajcu ani zdaleka... Islo mi ale skor o sumy, ktore za take auta treba zaplatit a potom ich treba udrziavat, aby nestracali na hodnote. Vacsina cien v clanku je mimo, su prilis nizke, ak ma byt auto vo vybornom stave. A nadobudacia cena a dalsie naklady sa tak skoro nevratia, ak vobec... Dat auto do naozaj vystavneho a zaroven povodneho stavu (kedy ma najvyssiu hodnotu pre zberatelov) nie je take jednoduche a udrzat ho v takom stave niekolko rokov, tiez nie. Investicie sa vacsinou nevratia. Kupit za uspory stare, relativne lacne auto, vypiplavat ho a dufat, ze o niekolko rokov na nom clovek zbohatne, je sialenstvo. Aj ludia, ktori maju zbierky prestiznych modelov na nich naozaj zarobia len zriedkavo.
Avatar - Enthusiastic.driver
13. 8. 2016 13:16
Re: To je vtip...
Já myslím, že to moc hrotíš. Zbohatnutí není na pořadu dne, ale s trochou štěstí se vážně něco málo vydělat dá. A pokud jsi fanda do aut, je to spojení příjemního s užitečným. Zbohatnutí pouze v případě, že to začneš provozovat jako bussiness a budeš moc dobře vědět, co děláš.
13. 8. 2016 14:41
Re: To je vtip...
Tak co ten idiotsky nadpis ? A celkovo ton clanku ? Auta nie su v globale vobec dobrou investiciou.
Avatar - Machýrek
13. 8. 2016 17:06
Re: To je vtip...
Mozna by ses divil ;-)
13. 8. 2016 09:43
Re: To je vtip...
i ten výběr těch aut je v některých případech mimo mísu. Jasně, napsat takový článek a trefit se všem do vkusu se nedá. Ale co je atraktivního na starém Citroenu XM, BX, který neměl žádnou kvalitní hodnotu ani během aktivního života? Fiat Uno? Renault 19? Pokud tyto auto nebudou v nějaké originální sporotvní edici, těžko to budou pro někoho taháky.
Avatar - nalimer
13. 8. 2016 09:54
Re: To je vtip...
Možno by sa to dalo napísať všetko jednoducho - "vaše vozy vyrobené pred viac ako 30 rokmi majú potenciál na raste cien. Čím starší model v dobrom stave, tým vyššia cena. Mnohé sú však hodnotné z nostalgie než technológie."
To, čo je raritou u nás (renault r5, fiat uno...), je v nemeckých alebo talianských bazároch bežné. Reálne sú napísané aj rarity, ale to sú bmw, mb zo 70 tych rokov. Jo, a mladý autor zabudol, že každý z tych vozov musí byť správne skladovaný, nemal by mať menené diely, prestreky... A zistíme len, že sa píše reálne o pár kusoch...
Pre mňa je skôr rarita z 80 tych Audi Quattro, Lancia Delta, ... Ale to asi len tak nenájdete v garáži.
Avatar - Enthusiastic.driver
13. 8. 2016 09:46
Re: To je vtip...
Blbost to není. Jen potřebuješ koupit velmi zachovalé auto (nikoli polovrak) vhodné specifikace ve vhodnou dobu. Bohužel příklady uvedené v článku mají z velké většiny svůj odraz od cenového dna už za sebou.

Kdo před pár lety pořídil sobě šestiválcovou E30, Alfu 75, Porsche 944 nebo třeba Opel Speedster (a mnoho jiných), prodal by dnes o kus dráž.
13. 8. 2016 10:52
Re: To je vtip...
Naozaj by predal tie auta drahsie ? Aj po zapocitani servisov, oprav, udrzby, poistky, inflacie... ? Nie som si tym uplne isty... Ano, predajna cena je vyssia ako bola pred rokmi, ale to stale neznamena, ze ide o cisty zisk.
Avatar - Ja Prvni 123
13. 8. 2016 11:16
Re: To je vtip...
Jasně, není top pro každého... tak prostě napiš, že Tebe to nezajímá.

To neznamená, že je to špatně.. nebo je to "vtip".

A z logiky věci - auta uvedená zde už nemají ten potenciál "překvapení". To už je na každém, kdo do toho chce jít... odhadnout správný typ a verzi... pak najít správný kousek... a pak si to nejlépe opravovat sám.

To podstatané je, že to auto ale jen nestojí v kopřivách. Já svou 164 občas vyjedu.. když je hezky, neprší... i jinak než srazy.
Třeba do Alp.
:-)

A užiju si u toho ohromného potěšení. A náklady na servis a provoz takovýho auta se dají srovnat s nákladama v hospodě nebo kuřáka... ten podstatný rozdíl je v tom, že mě po tom nebolí hlava, ani nesmrdím.
:-)
13. 8. 2016 11:55
Re: To je vtip...
Ano, nezaujimaju ma nezmyselne investicie. Ty si tu svoju alfu kupil nebodaj nejako extra vyhodne ? Je v takom stave, ze by si ju so ziskom predal ? Ak ano, tak nech ti to vydrzi. Samozrejme sa zarobit da, ale je to o stasti a aj ty musis mat na to auto minimalne priestor. Zdaleka neplati, ze staci kupit staru alfu a clovek ma zarobene.
13. 8. 2016 12:24
Re: To je vtip...
Pre niekoho nezmyselna,pre niekoho maju zmysel.
Da sa zarobit na novych autach,youngtimeroch,klasikach ci novodobych klasikach,len treba tomu rozumiet a zit tym..
Avatar - Enthusiastic.driver
13. 8. 2016 11:21
Re: To je vtip...
Jak píšu níže, pojem "investiční auto" je docela zavádějící - aby to přineslo zisk při používání, chce to hodně štěstí na nějaký raketově stoupající model. Já to beru tak, že vhodným výběrem auta si člověk může udělat radost / splnit sen a v konečném důsledku ho to bude stát velmi málo nebo třeba nic. Nicméně pokud někdo koupil výše zmíněné a pouze každý rok kondičně najel pár stovek km, aby minimalizoval náklady na údržbu, troufám si tvrdit, že mu auta přinesla čistý zisk.
Avatar - Machýrek
13. 8. 2016 13:44
Re: To je vtip...
Ano, prodas je za vic, nez za kolik koupils.
S autem na chov nemas zadne vicenaklady krom pojisteni.
Avatar - rokyta.p
13. 8. 2016 19:57
Re: To je vtip...
To je věc názoru, z uživatelského hlediska máš pravdu. Na druhou stranu lidé kteří ty vozy dobře pamatují, tehdá si je nemohli jako nové dovolit, nebo mají auta postě rádi to vidí zcela jinak. Ono je otázka, zda je výhra mít v garáži 1.2TSI a rozvody na 3 sezóny ke všemu s interiérem který se neliší od Faforita.

Takové pěkné Uno, Sierra nebo w124 ve stavu 1A je fajn. Také jsem si všiml že ceny těchto aut lezou nahoru, viz Čajka za 1,8 mega v nejmenovaném cirkuse inteligentní krasavice Topolové. Před cca 10 lety bylo takových aut mraky, teď aby pětirychlostní Š125 nebo Žigula bez koroze pohledal.

Ty auta na denní ježdění nejsou, investici v tom nevidím, to zkouší jen vexláci, navíc o těch autech moc nevědí. Nicméně ta auta byla fajn a je příjemné něco takového vlastnit. Už jen ty balonové gumy, pérování s normálním zdvihem nebo výhled z vozu. Byť zaměstnanci STK resp ME si díky novému systému myslí a vyžadují to (!!! hloupí č*ráci), že chtějí diagnostikovat např. karburátory z roku 1989 (i když nemusí a mnohdy to ani nejde).

Ale pozor, každý občanský rozmach něčeho začně být brzo trnem v oku. Takže přišlo schválně bursíkovné, nyní babištní benzín E10 .... uvidíme co bude následovat.
13. 8. 2016 09:45
...
Jestli si někdo koupí Uno, Tipo nebo 316i E30 s vidinou zbohatnutí, bude ho čekat nepříjemná srážka s realitou - ta auta už sice vzácná jsou, ale nikdy nebudou drahá.

Jako investici s rozumným výnosem má smysl držet jen raritní/top verze (Integrály, Eva, Cossie nebo RS/GTA apod.), nic jinýho.
Rozbalit vlákno
1
13. 8. 2016 10:32
Re: ...
Jeste bych dodal nejakou technickou raritu... Treba vozy s rotacnim motorem...
Clanek by mel byt spise o uskali konzervace takovych automobilu. Neni to zadna sranda...
13. 8. 2016 10:00
Investice?!
Já tady tvrdím už dlouho, že redaktoři www.auto.cz musejí být šílení a pořád a pořád to dokola dokazují. Buď placenou reklamou škodivek, nebo návody, jak přijít o peníze i jiným způsobem.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ja Prvni 123
13. 8. 2016 11:19
Re: Investice?!
Já vím, že tady chodí jen miliardáři... ale já jsem svou 164 koupil za 30tis Kč.
Poslední nabídka byla 90tis Kč... po skoro 10 letech, co ji mám... a 240tis km, co jsem s ní najel já.

Jestli tohle není "zhodnocení vkladu", tak co už?

;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
13. 8. 2016 11:56
Re: Investice?!
Pokud bereš používání jako požitek či radost, za který bys stejně jinak platil, tak to zhodnocení vkladu je. Absolutně to ale zhodnocení vkladu samozřejmě není, protože na servisu a poplatcích si za těch 10 let těch 60 tisíc jistě utratil.
Avatar - Ja Prvni 123
13. 8. 2016 12:43
Re: Investice?!
Vzato čistě matematicky?
Kdybych v té době koupil ukrutně vyhlášenou Oktávku 1.9TDI... tak bych za ni dal cca 600tis.
Dneska bych ji prodal asi za 60.
Za servis bych zaplatil asi tak dvojnásobek, než jsem dal u tý Alfy, ale zase bych ušetřil na palivu, takže to pomiňme.

Všechno je raltivní, takže třeba srovnávat: za legendárně úsporné řešení bych dal 540tis... u Alfy můžu dostat + 60 tisíc,

A odvozil jsem se úplně stejně. Teda pohodlněji. ;-) Ale taky s klima, abs atd... dokonce i kufr mám taky cca 500 litrů.

V tomto světle už ej to ekonomicky majstrštyk!
Ne?

;-)
13. 8. 2016 12:55
Re: Investice?!
Ty zijes v dobrej bubline >:D Cenu jazdenky vs noveho auta tu do toho ides pliest teraz ???
Avatar - Enthusiastic.driver
13. 8. 2016 13:21
Re: Investice?!
Je to ekonomicky výhodnější, ale že je něco ekonomicky výhodné neznamená, že to je zhodnocení. Pouze jsi vynaložil méně peněz za nějakou službu. Zhodnocení by bylo, kdyby jsi za ty peníze koupil byt, který bys pronajímal a následně jej prodal za stejnou cenu....

Mimoto, zjednodušuješ, Oproti Octavii jsi jistě zaplatil mnohem více na servisu i PHM.
13. 8. 2016 12:09
Re: Investice?!
Nerad ti to pisem, ale mal si len trochu stastie, ze si kupil auto na bezne jazdenie, ked jeho cena bola asi na dne. Silno pochybujem, ze si tu alfu zamyslal pri kupe ako investiciu (to by si nenajazdil 240 tis. km...) a rozdiel 60 tis. kc za 10 rokov nie je az taky velky. Takisto je otazne, ci by ti naozaj tych 90 dali...
Avatar - Ja Prvni 123
13. 8. 2016 12:48
Re: Investice?!
Ne tak docela štěstí... hledal jsem konkterétní typ = Alfu 164, protože jsem věřil v její potenciál.
Hledal jsem konkrétní motorizaci, protože jsem věřil v životnost a servisní "udržitelnost".

90 byla zcela reálná nabídka... kterou jsem neakceptoval.

Prostě není na prodej.

A máme doma 3.. oba moji synové to zopakovali po mně... v bleděmodrým. Jen jeden není automechanik a koupil dráž Alfu v dobrým stavu. 55tisíc před asi 4 lety.

Druhý naopak automechanik je a dovedl to do extrému - koupil před dvěma lety za 5 tisíc nepojízdnou... a už jezdí a omračuje na 17" kolech... ale popravdě ještě za cenu nějakých kompromisů, takže pokud vím, tak tu jeho po něm ještě nikdo nechtěl.
;-)
13. 8. 2016 11:24
Re: Investice?!
redaktoři auto.cz šílení opravdu nejsou. Pokud ano, tak vy neumíte číst. Přečtěte si článek ještě jednou a zaměřte se na jeho úvodní část. Pokud tam najdete jméno někoho z redaktorů auto.cz, máte u mě flašku. Co se týče článku, tak ceny uvedené tam vycházejí z informací z Německa. Chápu, že u nás je situace asi více či méně odlišná. Ale i v Německu jsou ceny některých aut pouhou teorií. Dlouhodobě sleduji mobile.de a zaměřuji se na určitá mně blízká auta. A třeba VW Corrado VR6 za 450 000 korun tam visí už několik let. Ano, je úžasný. Přesto jak mám corrada rád, tak i kdybych bych dost bohatý na to, abych nemusel vůbec koukat za co utrácím, tak bych si jej za tyhle prachy nikdy nekoupil. Nanejvýš tak za 150 až 180 000 korun. ještě horší ale je, že někteří Němci tam za o málo menší peníze prodávají dokonce corrada s dvoulitrovými motory, které cenu zdaleka nemají. Jen VR6 a G60. Pro doplnění, v minulosti jsem dvě G60 vlastnil.
Avatar - Enthusiastic.driver
13. 8. 2016 10:15
Opravdu nejlépe uložené peníze?
Pojem "investiční auto" je už z principu zavádějící. Tedy pokud opravdu člověk nemá klimatizovaný prostor, kde uchovává auta s potenciálem růstu ceny, vůbec s nimi nejezdí a pouze spekulativně prodává ve vhodnou dobu. Pokud se s autem jezdí a má dělat radost, stojí to peníze a zhodnocení se tím pádem snižuje, jestli vůbec bude v kladných číslech. "Investiční auto" tak spíš lze brát jako způsob, jak si udělat radost s minimálními nebo pokud se hodně zadaří dokonce nulovými náklady či lehkým ziskem.

S článkem mám několik problémů.

1. Jak už psal nade mnou Odan, na Tipu, Kadettu nebo R19 člověk určitě nezbohatne. Leda že by byly za onu zmiňovanou flašku. Všude platí klasický systém nabídky a poptávky a problém těchto obyčejných aut je v tom, že okruh potenciálníhc zájemců bude velmi malý. Jedna věc je tabulková cena a druhá je dané auto za tuto cenu prodat. Opravdu máte pocit, že by si někdo chtěl připomínat mládí a zašlé roky slávy tím, že si pořídí obyčejný hatchback, místo toho, aby sobě koupil nějaký plakátový sen, kult, styl, nebo placatou zběsilost po které vždy toužil? Daleko větší potenciál než výše tři zmíněné bude mít v ČR Favorit - s ním bude mít v tuzemsku nostalgické vzpomínky spojeno mnohem více lidí. Obecně ale nebudou ceny obyčejných "plevelných aut" růst o mnoho víc, než inflace. Zbohatnout se dá na něčem, co lidé chcou, po čem touží nebo toužili, ne na tom, co si jako ojetinu dotáhli po revoluci na ježdění do práce.

2. Většina aut v článku už má růst za sebou a kdo chce zhodnocovat, potřebuje naopak koupit auto, které se právě plácá na svém cenovém dně a růst jej teprve čeká. Jenže to chce fištróna a taly kus štěstí. Doby, kdy bylo vhodné kupovat BMW E30, Porsche 944 nebo 1000MB už jsou nenávratně pryč.

3. Investiční bublina. Celý ten hype, který teď zažíváme, je způsoben spekulantskou investiční bublinou, která co nevidět praskne. Už pár let se můžeme dočítat o tom, jak které staré Ferrari překonalo dosavadní aukční rekord - ta nejdražší klasická auta už se neprodávají za cenu své skutečné hodnoty, ale mívají hodnoty spekulativní. Systémem prolínání pak tenhle hype dopadá i na nižší cenové kategorie aut - i to M3 E30 Cabrio už je imho více spekulace, než že by za něj někdo chtěl dát 7 mega proto, jaké je a jak jezdí. Jenže až to jednou praskne, což už se v minulosti stalo, nejeden člověk zapláče. Samozřejmě, levných klasiků se to nedotkne vůbec nebo jen nepatrně.

4. Ještě více bych zdůraznil ty definice auta ve stavu 2 a stavu 3 - ony to totiž prakticky jsou nesehnatelné a bezchybné voňavky. I nadprůměrně zachovalá ojetina je většinou spíš 3-. Bohužel je teď folklorem, že se kdejaký polovrak prodává za nesmysl, protože to je přece "perespektivní youngtimer" a "..podívejte se do tabulek časopisů, za jaké ceny se to prodává pane, to už neseženete...". Přitom to má většinou cenu té flašky.
Rozbalit vlákno
4
13. 8. 2016 10:46
Re: Opravdu nejlépe uložené peníze?
Je to tak, když tak koukám, kolik jsou dnes lidé ochotní vysolit za staré Pařezáky nebo Kývačky, vcelku se divím. Favorit ale poroste hodně pomalu, možná zajímavé edice, Black line a podobné jsou vzácné už teď.
Pokud by to měla být investice - cena musí růst rychleji než inflace, dnes je to podivné, ale asi bych tak řekl, že když cena poroste o víc než 7-10% ročně, bude to OK. Něco by šlo sehnat, ale takových hledačů jsou smečky...
Avatar - Enthusiastic.driver
13. 8. 2016 11:00
Re: Opravdu nejlépe uložené peníze?
Favority imho vyletí skokově podobně jako tomu bylo třeba u 1000MB nebo 603. Najednou si lidi uvědomí, že to je dost přelomové auto v historii Škody, cesta k Evropě, k Volkswagenu, k pohřbení 742, že v tom prožili nejhezčí léta a místo 30 se budou prodávat třeba za 100.
Avatar - Ja Prvni 123
13. 8. 2016 11:23
Re: Opravdu nejlépe uložené peníze?
No, je to sprosťárna... nenapsali tady přesně, který auto se má jít koupit, viď?
>:D

Jde o ten princip.
A ne o nejlépe uložené peníze... jen ne vždycky tak špatně, jak se u auta bere za samozřejmé.
;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
13. 8. 2016 12:06
Re: Opravdu nejlépe uložené peníze?
Ano, jde především o princip a ten v článku téměř není zmíněn.
13. 8. 2016 10:20
jistota výdělku a radost z auta
taky bych mohl ostatním radit výhodnou koupi, na které nelze prodělat. Jistě koupě Fiatu Uno má taky svoje kouzlo, akorát to na aukci nebude takové terno. Kupte nějaké cca 30-50 let staré Ferrari. F40, F50, 250GTO. Narozdíl od Una ho budete mít i rádi a bude Vás bavit se na něj koukat.
Rozbalit vlákno
9
13. 8. 2016 11:00
Re: jistota výdělku a radost z auta
Urcite je tu vela diskuterov, ktori si mozu dovolit jeden t ebou menovanych modelov ferrari >:D Okrem toho tie, ktore si vymenoval (mozno okrem F50) prave zacinaju byt velmi velmi drahe a dalsi zisk je opat viac-menej spekulativny. Skor mozno prave teraz je cas na testarossu, idealne s pred faceliftom, este s vyklapacimi svetlami. Alebo mozno daytonu... Ale riziko straty je ovela vyssie a musi byt clovek znalec tychto veci. Taktiez to je uplne ina liga nez nejake 20 rocne citroeny alebo skodovky.
Avatar - Enthusiastic.driver
13. 8. 2016 11:23
Re: jistota výdělku a radost z auta
Já bych více sázel na F-355 a 360 Modeny s manuálem :-)
13. 8. 2016 11:28
Re: jistota výdělku a radost z auta
Vseobecna na manualy v supersportoch by som vsadzal.Nechcem vediet aku cenu bude mat po 20 rokoch taka nova 911R s manualom.
13. 8. 2016 11:15
Re: jistota výdělku a radost z auta
Nemyslim si,ze taka investicia do Una nemusi byt zarobkova a hlavne aj zabavna.
Jazda na Uno turbo i.e pri vahe 900 kg so 105 konovym motorom bola velice fun zabavicka a dnes tie auta pomalicky rastu na cene.Rovnako ako R5 turbo,205 GTI,Clio Williams,ale este stale su to auta za dostupnu cenu pre ludi na rozdiel od Ferrari.
Avatar - Ja Prvni 123
13. 8. 2016 11:30
Re: jistota výdělku a radost z auta
Přesně o tom to je.

Já jsem třeba hledal dlouho Fiat Uno Logo s 1.5 motorem... takže ani ne turbo.
Nejsou.
A když, tak už hóódně drahý.
= je pozdě...

;-)
Avatar - Machýrek
13. 8. 2016 14:21
Re: jistota výdělku a radost z auta
O slusny Uno jsem nezavadil uz vic jak 2 roky.
Totez 1. generace Pandy 4x4, po roce hledani jsem uz skoro jel pro jednu do Jenbachu, jenze bylo moc snehu a v tom peklu se mi tam nechtelo, tak me nekdo predbehl a od ty doby jsem uz zadnou podobnou nenasel.
A na Tipo uplne zapomen, to je nesehnatelny.
Avatar - Ja Prvni 123
13. 8. 2016 11:28
Re: jistota výdělku a radost z auta
A to je právě to, cos nepochopil... auta vzniklá jako unikátní exempláře vhodné vlastně jen k prodeji na dražbách nejsou to, o čem je tenhle článek.

A jen pro upřesnění: nejstarší F40 ještě nemaní ani 30 let... nejstarší F50 mají málo přes 20... a u veteránů je důležité datum ukončení = 19 u F50, 24 u F40...
13. 8. 2016 12:43
Re: jistota výdělku a radost z auta
proč by měli být unikátní exempláře vhodné jen ke koupi a následnému dražení?

Právě, že tyto vozy mají být určeny jen k zábavě, jsou to jízdně výstavní skříně dobové techniky.

To, že je dnes svět deformovaný a kupují se jen za účelem vlastnictví a následné dražbky je špatně!
Avatar - Ja Prvni 123
13. 8. 2016 12:52
Re: jistota výdělku a radost z auta
Nevím.
Technicky jsou výstavní nepochybně.

Zkousšel jsem Testarossu... a jízdně teda spíš utrpení. Teda jako ne, že jela špatně!
Ale nepoužitelný výkon... za cenu neuvěřitelných servisních nákladů.
Nikomu to nezávidím! Ale chápu, že to drtivá většina nechce řídit... a má to v podzemní garáži, kde tomu roste cena.
:-)
Avatar - Special-line
13. 8. 2016 11:38
Erko
Trošku jsem čekal, že se vypíchne ze Škody 100 model 110 R. Tam je růst ceny přímo ukázkový. Zatímco před 10 lety se dalo koupit slušné auto za 6000 Kč, dnes slušné auto nekoupíte pod 100 tis. Růst ceny je záležitostí posledních 3-4 let. Auta po renovaci se nabizeji od 200 do 450 tis. U Felicie je situace ještě daleko horší.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Machýrek
13. 8. 2016 13:33
Re: Erko
Jak jde cas, vsechny starsi skodovky vcetne Favoritu pujdou nahoru. Zkus naprikad sehnat peknou uzovku 120 GLS, myslim opravdu v dobrem stavu, puvodni, nebouranou a bez nejake zasadni koroze. Pod 80 tis. ji nesezenes a to je jeste dobra cena. Videl jsem i nabidky presahujici 100 tis. Jasne najdes inzeraty za 20-30 tis. ale to jsou trosky.
13. 8. 2016 15:30
nesouhlas
"Auto jako investice: Nejlépe uložené peníze"

zapoctete si inflaci a veskere poplatky ktere za dane auto zaplatite i v pripade ze stoji nekde v garazi pod plachtou, a u beznych aut ktere mate v seznamu se i s 300% narustem ceny budete drzet +- na nule od puvodni investice, cokoliv co je pod tema 300% za 10 let tak je jako investice vpodstate nevhodne, ac se tech 30% rocne zda hodne, ta u aut v cene pod milion to proste hrave prebijou investice k tomu aby dane auto zustalo v super stavu a poplatky kterym se dnes proste neda vyhnout ani depozitem

pokud tedy nekdo nehodla investovat do opravdu cennych exemplaru kde ceny nejsou v desitkach ale stovkach tisic az milionech, tak je to jen konicek ktery se mozna zaplati, problem totiz neni auto nabizet, ale prodat ho pak za pozadovanou cenu
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Machýrek
13. 8. 2016 17:23
Re: nesouhlas
Samane jsi mimo. Nesouhlasis s necim, cemu nerozumis.
Uz jsem to psal vyse: u aut na chov platis akorat pojisteni (coz lze resit depozitem). Naklady na oleje a dalsi naplne minimalizujes, protoze s tema autama prakticky nejezdis, jejich cas plyne jinak, jako ve zpomalenym filmu, tudiz toho do nich nalejes 2 az 3 krat mene (pokud je udrzujes ve stavu schopnym kdykoli vyjet). Ale taky je muzes zakonzervovat, je to sice slozitejsi, ale ne drazsi. Jaky dalsi naklady mas na mysli?
13. 8. 2016 21:21
Re: nesouhlas
Zeby opravy napriklad ??? Ci odporucas kupit auto po renovacii ? Fajn, ale potom ceny uz budu uplne niekde inde, nez su tie v clanku. A mozes sa len modlit, aby nahodou zaujem o dany model neopadol.
14. 8. 2016 00:38
Re: nesouhlas
Jsem v tomto skutečný laik, ale jak se bez investic udržuje auto schopné kdykoliv vyjet v řádu x let, kdy jen gumy, plasty nebo elektrika/elektronika dělá svoje? To se ptám jen tak na okraj, když si vzpomenu, co dalo práce uvést do provozu škodovku, která stála možná 2 roky ...
Avatar - Ja Prvni 123
14. 8. 2016 09:32
Re: nesouhlas
No, ono to fakt moc nestojí.. jen na to musíš myslet. A aspoň jednou za 3 měsíce naplánovat krátký výlet. Vyhlídnout si hezké počasí a ujet aspoň 40km... aby se to všechno zase naučilo točit.
Ideálně tak jednou za měsíc auto prostě jen posunout, aby se otočila kola. A dvakrát do roka nabít baterku nabíječkou "do plna".

A to je víceméně celý.

Vždycky se může stát, že to něco odnese, to je fakt. Já jsem takhle jednou třeba skutečně po několika letech musel pustit stěrače - a ony vyjely nahoru... a už se nevrátily.
Zadřel se ten kloubní mechanismus.
Ale to jsou přece mušky a moc to nestojí. "Jen" čas... a když ji miluješ, není co řešit.

Já se vůbec nehádám že "investice" a "nejlépe uložené peníze" jsou hodně silná slova.
Jen chci naznačit, že to zdaleka nemusí být vždycky tak ztrátový podnik, jak se u auta považuje za samozřejmé...

;-)
14. 8. 2016 14:57
Re: nesouhlas
v tu chvili rusis depozit nebo riskujes sakra mastnou pokutu, musis tomu venovat cas a dalsi finance, ja nevim jak jini ale hodku si pocitam na 450 korun, na vetsine tech aut co jsou vs eznamu zde na auto.cz se podle me investice nevyplati a u nekterych se mozna dostane majitel na nulu

kdyby to bylo napsane stylem auto vam neprodela, nebo prodela minimalne, tak to beru, ale je to psane formou investice a vydelaku a to v radu az set 100%, proste nesmysl :-)

jako mnohem lepsi investici a zhodnoceni penez povazuju nemovitost, treba i prave garaz ve ktere ma nekdo auto a plati ti za ni najem :-)
Avatar - Machýrek
14. 8. 2016 09:49
Re: nesouhlas
Uvazuju auta uz ve stavu, v jakym je pak chces prodat. Naklady potrebne na jejich uvedeni do takoveho stavu pocitam do nakladu na porizeni auta. Protoze to je dost individualni. Muzes koupit auto ve stavu k renovaci, po renovaci, bourany, nepojizdny kvuli nejakym zavadam v mechanice, nekompletni atd. Ale taky muzes koupit kus, ktery je v dobrem stavu a plne funkcni, kde pak opravdu v case jen menis naplne. Nejde pausalne uvazovat tak, ze do kazdyho auta na chov automaticky musis nasypat mraky penez. Ta Skodovka o niz pises, musela toho mit dost za sebou, videl jsem a vim o kusech, ktery jsou v puvodnim stavu, funkcni, bez nejake zasadnejsi koroze, zadne vetsi opravy se na nich delat nemusi, protoze se o ne jejich predchozi majitel(e) dobre staral(i).
14. 8. 2016 14:53
Re: nesouhlas
takze to misto kde mas ty auta uskladneny je zadarmo? ja ti nevim, ale z garaze na malomeste co je pro 1 auto mam mesicne 1000 korun od najemnika, to mame 12 tisic rocne ktere bych nemel pokud by me tam stalo auto pod plachtou, za 10 let to mame 120 tisic, podobne garaze se v okoli prodavaji za 170-200 tisic a i ja dal najemne na nejnizsi uroven co jsem v okoli tenkrat nasel u jinych nabidek, takze tahle investice muze tu navratnost auta v te garazi skladovaneho silne zhatit

pokud by se s autem na investici jezdilo, tak se proste bude opotrebovavat a bude vyzadovat servis, coz pocitam 12 tisic rocne presahne velice hrave

jako veterana jsem zvazoval stare Mini a Novu, sam jsem daval dokupy Taunuse Coupe a i na nem vydelal, ale to auto se proste hned po renovaci prodalo, pod plachtou bylo ani ne 2 mesice, na Capri jsem se jiz nedostal a vzdakl to stejne jako Mini a Novu

jj jsem mimo, a ty jsi expert predpokladam uplne na vsechno :-)
Avatar - Machýrek
14. 8. 2016 18:06
Re: nesouhlas
Vezmu to odzadu. Nakupem a prodejem youngtimeru se uspesne zabyvam od r. 2009, ma bilance na kazdem aute byla dosud kladna. Zatim co ty jsi dal do kupy jedno auto, ktery si hned prodal a dalsi si vzdal. Proto mas pravdu, ve srovnani se mnou v tomto kontextu expert nejsi.
Nejezdim s nima, takze 12 tis/rok na udrzbu auta na chov je pro me neco z rise snu.
Auta mam kde mit a krom eletriky a vody me to nestoji nic. Spekulace na pronajem je v mem pripade zbytecna, protoze nechci, aby mi cizi lidi lezli do baraku.
Avatar - euro89
13. 8. 2016 20:38
Jsem neponaučitelnej
Vždycky si říkám: neklikej na diskuzi, bude tam spousta id*otů, který tě akorát naserou.
A stejně na ní vždycky kliknu a pak se rozčiluju nad tím, co tu jsou někteří jedinci schopní napsat. :-!
Po přečtení článku jsem tu chtěl napsat nějakou korekce dle vlastního názoru a zkušeností a hlavně pár zajímavějších typů na youngtimery, ale po přečtení diskuze jsem došel k názoru, že je zde hromada mnohem fundovanějších odborníků. >:-[] >:D
Tak se tu mějte a zase někdy... :-)
Rozbalit vlákno
1
13. 8. 2016 21:24
Re: Jsem neponaučitelnej
My si poradime, neboj. Ja uz idem kupovat garaz, aby som kde mal ryzovat na nejakom tom fiate uno.
13. 8. 2016 23:56
Samozrejme, že to nie je "investícia" ...
Sú dva rozumné dôvody prečo riešiť "staré" autá. Jednak pre kšeft - t.j. človek ich "točí" vyzná sa v nich a je schopný pre fanúšikov opraviť stroje, ktoré sa už bežne neservisujú ..... alebo je človek fanúšik, čo z nejakého dôvodu chce to auto mať. Musí byť to samozrejme dôvod subjektívny ... lebo objektívne je "investovať" do takého vozu zúfalý nezmysel a kto tak chce robiť, tak nevie o tom nič ...resp. mu nejaký bývalý majiteľ nabulikal, že to "nič nestojí" ... "je to len mechanika" ... "to sa ľahko opraví" ...a draho sa zbavil nejakého vraku ....

Ono nie je problém servisovať žiadne vozidlo .... vždy to je otázka ceny ... a hromady času. A samozrejme i priestoru, lebo kto má takýto kus, asi ho sotva nechá na ulici ...
Už sa tu nejaké veci rozoberali ... tak doplním, že dobre strážený priestor, lebo ak môže na tom niekto dobre zarobiť, tak nejaký šikovný zlodej ... pretože zlodeji už "objavili" tento segment a síce každá krádež "naserie" ... ale takáto x-násobne viac, lebo poisťovňa cenu vozidla sotva preplatí ... ak ho vôbec bude chcieť poistiť.
Rozbalit vlákno
0
14. 8. 2016 23:12
Investice
Pokud to maji byt opravdu dobre ulozene penize, bude to chtit si nakup trochu vytipovat a vcas vuz koupit. Preci jen je potreba o autech neco vedet, aby byl clovek schopnej najit ten spravej kus, ktery se brzo zacne zhodnocovat, myslim ze treba v ackach je mozny najit spousta horkych tipu :-! >:D
Rozbalit vlákno
1
21. 8. 2016 21:41
Re: Investice
To je docela dobra taktika, vytipovat zajimavy auta do budoucna a poridit je v nejakym autobazaru. Je to ale tezky vedet dnes co poroste na cene, ale kdyz je kde auta parkovat ma cenu zkusit vic kousku a snad to s nejakym vyjde :-)
16. 8. 2016 18:47
Ne
Co to je za blbost? >:D Ve chvíli kdy koupím nový auto, cena rapidně klesá a každý rok je níž a níž. Dá se spekulovat o nějakých ojetinách, ale to už radši vrazit prachy do nemovitosti
Rozbalit vlákno
0
Investice do auta
No zajimavy clanek, ale prijde mi spoustu aut uplne o nicem a nezajimavych.... Protoze auta co nabyvaji na hodnote radove v jednotkach procent rocne nejsou az tak zajimave.

Uplne mi tam chybi auta jako Mitsubishi EVO VI. (hlavne verze Tommi Makinen), Mitsubishi EVO IX., Lancia Delta Turbo HF Integrale (Evolution i obyc verze).... Tyto auta rostou na cene mnohem vice, nez vetsina uvedenych v clanku...
Rozbalit vlákno
0
31. 7. 2018 11:39
Velorex?
Jak na tom třeba za deset let bude takový Velorex? Viděl jsem krásného na [odkaz] , ale nejsem si stále jeho koupí jistý ;-\
Rozbalit vlákno
0
19. 11. 2018 22:11
Auto
Je pravda, že auto patří mezi pár věcí, na které se vyplatí si půjčit, a to už mluví samo za sebe. Já jsem byl vždycky spíš šetřílek, ale zrovna, když jsem se rozhodl, že začnu spořit na auto, se mi naskytla parádní nabídka, a tak jsem šel nakonec do půjčky. Naštěstí jsem si úvěry prvně porovnal tady - [odkaz] - takže se mi podařilo najít fakt výhodnou nabídku, u které ani moc nepřeplatím :-)
Rozbalit vlákno
2
22. 1. 2020 10:03
Re: Auto
Já jsem si zase půjčky srovnal na https://www.jirkovapujcka.cz/…ky-bez-registru/ a také jsem nelitoval :-)
22. 5. 2020 11:48
Re: Auto
Půjčka mi úplně nedává smysl. Ale když si čtu třeba https://www.veteran-prodej.cz/…ani-do-veteranu/ , tak si prostě nemůžu pomoci a nějakého veterána prostě moc chci :)
23. 10. 2020 00:26
Investice
Souhlasím, o něčem podobném jsem se dozvěděl i na webu https://www.investice.cz , takže hned jak to jen půjde si zkusím pořídit nějaké auto a hned to budu nějak zvažovat a kalkulovat. Hlavně tak, abych z toho měl peníze já a nikdo jiný. Protože to tak většinou s našimi auty bývá, nebo ne ?:)
Rozbalit vlákno
0
17. 3. 2021 22:26
Přesně to si myslím
Myslím si, že z peněz bychom si neměli tak často lámat hlavu. Znám plno lidí, kteří dosáhli určité slávy a pak nevěděli, co s penězi dělat. To já po nich tak nejdu. I když pravdou je, že na ta nová tepelná čerpadla z https://mastertherm.cz/…epelne-cerpadlo/ by se mi nějaký ten groš hodil. Nevíte o nějaké brigádě? Jsem tak moc bezradná...
Rozbalit vlákno
0