Novinky
VW tlačí na Prevent a Prevent škrtí svoje dcérske firmy. A tie sa jednoducho nasrali!
Tady se jedná o velké peníze, tady se nemůže někdo jen tak jednoduše *...
Velke penize.
Pisou ze "...A canceled order involved a 500 million-euro deal with Car Trim that was scheduled to start next year, ...." subdodavatel chtel, aby modifikace vyroby za ucelem plneni kontraktu byla kompenzovana.
Kdo vi co za tim v pozadi opravdu je ..... :-!
Pisou ze "...A canceled order involved a 500 million-euro deal with Car Trim that was scheduled to start next year, ...." subdodavatel chtel, aby modifikace vyroby za ucelem plneni kontraktu byla kompenzovana.
Kdo vi co za tim v pozadi opravdu je ..... :-!
Aha, tak tady nejde o aktuální model? V článku se píše o přerušení výroby. Oni se potom naštvali kvůli budoucímu projektu? A tento problém spojili s dodávkou komponentů na aktuální model? Ten samozřejmě probíhá podle jiné smlouvy. To by potom bylo vydírání. :-!
To je tak, akcionárov treba vždy nakŕmiť! A aj vtedy, keby ostatní mali pomrieť od hladu!
Ano, ale tady nejde jen o akcionáře. Tady jde o všechny zaměstnance a jejich rodiny, které je třeba nakrmit....
Vypada to, ze brnkas na strunu proletarske solidarity ci politicke korektnosti? 😉 Nevim, kolik tech VW delniku ma nejake empatie k lidem v CR/HU/PL co dodavaji dily do tech aut co oni montuji (nebo ted nemontuji), v kontextu ze to ti cesti/polsti delaji za 1/3 plat toho jejich platu.
Pritom, ten VW Golf stoji stejne.
Tady jde hlavne o akcionare, ne o spolek a la Rychle Sipy.
Survival of the fittest. :-! I za cenu svindlu, hm? :-! Jo, svindlovali (skoro) vsichni, ale chytili VW a ti svindlovali nejvice. Clean Diesel brainwashing.
Pritom, ten VW Golf stoji stejne.
Tady jde hlavne o akcionare, ne o spolek a la Rychle Sipy.
Survival of the fittest. :-! I za cenu svindlu, hm? :-! Jo, svindlovali (skoro) vsichni, ale chytili VW a ti svindlovali nejvice. Clean Diesel brainwashing.
praděda7, ber to ako formu štrajku. Kto kŕmil počas štrajkov rodiny baníkov napr. v Británii, ... Z čoho žijú setričky na Slovensku, ... ?
A vo VW im plat pôjde. Určite neumrú od hladu. Akurát nepôjdu na dovolenku na Bora Bora. 😉
A vo VW im plat pôjde. Určite neumrú od hladu. Akurát nepôjdu na dovolenku na Bora Bora. 😉
legracni je, jak se tady mluvi o preventu a vw a zastaveni jejich vyroby, pricemz vubec nikdo si nevsiml toho detailu, ze se zastavenim vyroby golfu atd. se zastavi vyroba v celem subdodavatelskem retezci vsech komponent! tedy nejen prevent a vw, ale i vsichni ostatni dodavatele. bude to prca a ty pritrouble napady, ze si vw vezme od dodavatelu dily na zaklade soudniho rozhodnuti jsou samozrejme velmi kratkozrake. podstatne na cele veci je to, ze na obou stranach sporu stoji blbci, co se nedokazali dohodnout a trpet budou ve finale zakaznici a zamestnanci.
Tak pokud ti někdo řekne (spekuluji), že ti za výrobek zaplatí jen těsně nad řežii (nebo ještě míň?), nemáš moc důvodů se domlouvat.
to nemas, to je jasne, ale takhle to obvykle v automotive neni a prevent dodava na mnoha frontach do vw.
To jo, ale tak se business nedělá. Vše se děje tržním způsobem. Nabídka - poptávka. VW poptává - dodavatelé nabízejí. Každý si nechává rezervu pro vyjednávání. Žádný dodavatel by do toho nešel se ztrátou. Pokud by dodavatel dodával více komponentů nebo subassemblies nebo assemblies, pak by mohl praktikovat "give and take" mezi jednotlivými díly. Ale celkově musí být dodavatel v plusu.
Presne. Ale ak je dodávateľ na najnižšej cene, ktorú si môže dovoliť, nižšie už nepôjde. Ak VW povie, dole ísť musí, tak sa proste nedohodnú a skončí to hoci na súde...
Tiež sa stáva, že kvôli zmenám na dieli alebo v technológii (v rámci inovácií) môžu ísť výrobné náklady hore a pohltia tak finančnú rezervu, ktorú si dodávateľ možno ponechal, lebo VW vo všeobecnosti len veľmi nerád z akýchkoľvek dôvodov pristúpi na zvýšenie ceny...
Tiež sa stáva, že kvôli zmenám na dieli alebo v technológii (v rámci inovácií) môžu ísť výrobné náklady hore a pohltia tak finančnú rezervu, ktorú si dodávateľ možno ponechal, lebo VW vo všeobecnosti len veľmi nerád z akýchkoľvek dôvodov pristúpi na zvýšenie ceny...
na druhou stranu i ja mam prakticke zkusenosti s vw, dodavatelu jsou desitky a nemyslim si, ze prvoplanovite v tom hraje ulohu to, co nahore uvadis jako fiktivni rozhovor. prevent je v mnohych oblastech s nasi firmou primy konkurent a celkem bezpecne vime, ze ma posledni dobou znacne kvalitativni problemy. v jednoduchosti se da i rici, ze vyrobu preventu (v jakemkoliv segmentu) muze pomerne snadno prevzit jeden nebo nekolik dalsich standardnich dodavatelu. ale to "pomerne snadno" znamena obvykle 6-12 mesicu 😉. no a to by byla sakra dlouha odstavka ve vyrobe golfu 😄.
Záleží na tom, kdo vlastní nářadí, nástroje a přípravky na výrobu komponentů. Pokud je vlastní automobilka, tak je to jen otázka převezení těchto k novému dodavateli, který má e😜ertizu s výrobou podobných komponentů. Automobilka by byla hloupá, kdyby si takové rezervní dodavatele "nepěstovala".
to je samozrejme ten lepsi pripad, kdy by se to dalo stihnout v tom kratsim horizontu - treba tech 6 mesicu 😉. jeste zalezi na komplexnosti dotcenych dilu (nejaky prosty odlitek/vylisek nebo komplexni sestava z dilu mnohdy dodanych dalsimi subjekty). forma a nastroj samozrejme nestaci sama o sobe. v dobe, kdyz jsem delal v boschi a jako hlavni artikl jsme brali od dodavatelu relativne jednoduche plastove vylisky, pricemz formy byly nase, tak v pripade nouze (bez predchozi pripravy) se bral realny cas rozbehu totozne vyroby jinde jako onech sest mesicu. i tohle by slo zkratit pri dobre konstelaci (volny vhodny stroj u "souseda", nenarocny dil, apod.), ale prca to neni. idealni zajisteni v tomto pripade bylo mit dva nezavisle dodavetele tehoz. ale pri tlaku na cenu to neni bezny standard.
Jo, po válce to tak bylo, asi tak do 80tých let minulého století. Na kritické díly byly vždy minimálně 2 dodavatelé. No ale pak v 80tých létech nastoupila tvrdá konkurence, která ještě zhoustla v 90tých létech po pádu Železné opony a začalo se šetřit kde se dalo. No a pak k tomu přibylo ještě JIT a dnes to opravdu už žádná prča není, jak píšeš. Byl jsem celou dobu při tom, tak vím...
Cas - ten VW zjevne nema .... i kdyby si pro ty naskladnene vyrobky v Prevent prijeli s tanky >😁 , dodavatel jede taky na JIT, takze toho moc ve skladu nebude... Muj vnitrni schadenfraude jasa, jen houst a vetsi kapky. >😁
Neuskodi srazit tu proslulou VW aroganci.
Nijaz Hastor je z Bosny.
Vede Prevent. :-!
Neuskodi srazit tu proslulou VW aroganci.
Nijaz Hastor je z Bosny.
Vede Prevent. :-!
tady nejde jen o vw, ale hoavne na pozadi budou obycejni lide, kteri mohou prijit o praci. samozrejme se to casem vyresi.
Nevim presne co tim myslis, ale osud delniku bez prace managementu na zaludku nesedi...az tak moc. Zisky, to urcite ano. Bo od toho jsou pak premie. :-!
So sad!
Love and light! 😉
[odkaz]
Nez budou v Nemecku - a to nejen na VW lince pri taktu pod_60 - na tom stejne (blbe) jako v Cesku, jeste takovych VW kopancu bude par.
OTOH, ceske montovny aut nebudou na tom tak dobre jako ty VW doma.
C'est la vie.....
Love and light! 😉
[odkaz]
Nez budou v Nemecku - a to nejen na VW lince pri taktu pod_60 - na tom stejne (blbe) jako v Cesku, jeste takovych VW kopancu bude par.
OTOH, ceske montovny aut nebudou na tom tak dobre jako ty VW doma.
C'est la vie.....
Čo som vyššie písal, som pred nejakými rokmi zažil, čím netvrdím, že je to jediný možný scenár. Pri pár jednaniach som mal možnosť byť a niekedy to fakt spôr pripomínalo handrkovanie báb na trhu ako jednanie nadnárodnej firmy... Záleží aj na tom, o akú konkrétnu výrobu ide, v prípade dodávok drobností systémom just in time sa výpadok prejaví bleskovo. Presun výroby môže byť jednoduchý, ak objednávateľ zaplatil celý proces, od vývoja až po nástroje, a teda nejde o nejakú fakt technologicky náročnú výrobu. Presun výroby kabeláže sme realizovali za necelé tri týždne a do konca mesiaca sa nabehlo na plnú kapacitu...
Horšie je, ak odberateľ nie je úplným vlastníkom - dnes je bežné, že automobilka nechce od dodávateľa iba samotný výrobok, ale zadáva celý jeho vývoj.
Horšie je, ak odberateľ nie je úplným vlastníkom - dnes je bežné, že automobilka nechce od dodávateľa iba samotný výrobok, ale zadáva celý jeho vývoj.
praděda7, niekde to funguje aj tak, že niektorí dodávatelia idú pod cenu len preto, aby získali do portfólia ich logo.
kuny, za blbca sú v tomto zdierači a samozrejme podvodníci z VW.
Jeden chlapík z firmy, čo im robia subdodávky to vysvetľoval😒br /> VW od všetkých pri vyjednávaní o kontraktoch vyžaduje, tzv. odkryté kalkulácie. Takže VW vidí na papieri všetky položky a aj tie, ktoré sú v normálnom svete obchodným tajomstvom.
Jeden chlapík z firmy, čo im robia subdodávky to vysvetľoval😒br /> VW od všetkých pri vyjednávaní o kontraktoch vyžaduje, tzv. odkryté kalkulácie. Takže VW vidí na papieri všetky položky a aj tie, ktoré sú v normálnom svete obchodným tajomstvom.
Trpet budou leda tak zakaznici, co uz neco objednaji (objednali). Jestli vim, ze golf nebude, protoze se kucí hadaji, tak si holt pujdu vybrat jinam, nebo si pockam. Co udela naprosta vetsina je jasny. Z toho titulu je zrejmy, ze tohle si vw nemuze dovolit a vidim to spis jako bublinu co rychle splaskne. Oni se v pohode dohodnou, uvidite...
Nebo je to zcela jinak. Třeba jen VW potřeboval kvůli klesajícímu zájmu o Golf odstávku a zkusil to jen větším tlakem hodit na dodavatele. Kdyby měl hodně objednávek, tak by ten spor takhle nevyhrotil. Ale je to jen další z mnoha zdejších teorií.
>😁 Nebo Putinovci hackli SAP? >😁
A ja furt kdo ty konspiracni teorie vyviji... 😲
A ja furt kdo ty konspiracni teorie vyviji... 😲
Myslíš, že by do podobného sporu šli i v době, kdy by výroba nestíhala? Navíc k tomu ještě dojde v létě, v době dovolených.
Takže sen o tom být letos světovou jedničkou se pomalu rozplývá....
je již tak mizerná, tlakem na cenu a emise brzy ty auta nevydrží najet ani 100tis Km ...
na ceny dílů externích dodavatelů je u všech automobilek ...
Osobně jsem se před léty zúčastnil "nájezdů" na dodavatele, kde inženýři z Toyoty přeorganizovali dodavatelův process a namístě se dojednával "cost down"... :-! A samozřejmě tím vznikal tlak na dodavatele, aby vyvíjeli tlak na subdodavatele a ti pak vyvíjeli tlak na subsubdodavatele atd. Ale pozor, benefit se promítl nejen do ziskovosti firmy, ale i do konečné ceny auta. :-!
je načase si postaviť vlastné fabriky a vyrábať si to sami! A potom uvidíme, ako Vám to pôjde?!
Citujem: "Pozadie sporu nie je celkom jasné, hovorí sa ale o tom, že by za konfliktom mohol stať jeden spoločný projekt, z ktorého zišlo."
Vyzerá to tak, že im VW ťahal medové motúzy popod nos, že robte teraz pre nás za "dobré ceny" a potom si zarobíte. A firma na tom pracovala, nakúpila zariadenia a VW, pretože škrtá, kde sa dá, tak spoločný projekt stopol a v Prevente utreli hubu. A hneď dva krát!!
Vyzerá to tak, že im VW ťahal medové motúzy popod nos, že robte teraz pre nás za "dobré ceny" a potom si zarobíte. A firma na tom pracovala, nakúpila zariadenia a VW, pretože škrtá, kde sa dá, tak spoločný projekt stopol a v Prevente utreli hubu. A hneď dva krát!!
Sila koncernu je ale patrna z toho, ze mistni soud vydal predbezne opatreni a nuti dodavat komponenty i za nesmyslne nizke ceny...
Jedina sance je se odvolavat az mimo Nemecko...
Nevieme ale podrobnosti,co je zas tým.
edit: ... na leta dopredu vcetne postupnych slev (obvykle 3% dolu kazdy rok). jsou samozrejme nasmlouvane i objemy vyroby a garance obvykle +15%. v ramci konkretniho dodavani je nasmlouvana dodaci doba, odhady odvolavek minimalne na mesic dopredu, apod. jsou toho silene stohy, co firmy v automotive musi mit v techto vececech podchyceno.
Ať si to hezky vyžerou sami, podváděli, tak ať platí a nehází to na nevinné firmy.
vaše výrobky sú drahé, musíte znížiť cenu
dodávateľ:
cena sa znížiť nedá, sme na hrane
VW:
ak znížite cenu, predĺžime vám zmluvu na dvojnásobnú dobu
dodávateľ:
nie, ak znížime cenu, neprežijeme
VW: ak nepôjdete s cenou dolu, nájdeme si iného dodávateľa
dodávateľ:
neznížime cenu
VW:
kým sa nedohodneme na znížení ceny, pozastavujeme vyplácanie faktúr
dodávateľ:
ak nezaplatíte faktúry, zastavíme dodávky dielov
VW:
je neprípustné prerušiť dodávky dielov, uhradíme vám 80% z faktúr, kým sa nedohodneme na znížení ceny
dodávateľ:
zastavujeme výrobu, dodávky dielov obnovíme po uhradení faktúr v plnej výške
VW:
dávame vás na súd za neplnenie zmluvných podmienok