Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další problém Volkswagenu: Spor s dodavateli přeruší výrobu golfu. Na jak dlouho?

David Bureš
Diskuze (72)
Volkswagen hlásí nedostatek výrobních dílů. Důvodem je spor s dodavateli, který je údajně výsledkem snahy o snížení výrobních nákladů.

Spor Volkswagenu s dodavateli dílů vyústil k přerušení výroby klíčového modelu značky, golfu. Produkce golfu a golfu sportsvan bude přerušena příští týden v domovském závodě značky ve Wolfsburgu. Problémy se však dotýkají i dalších závodů automobilky.

Důvodem přerušení produkce je nedostatek výrobních dílů. Ten je důsledkem sporu Volkswagenu s dvojicí dceřiných firem saské společnosti Prevent. Společnost ES Automobilguss zastavila dodávky litinových dílů potřebných pro výrobu převodovek, zatímco společnost Car Trim přerušila dodávky potahů sedadel.

Pozadí sporu není zcela zřejmé, německá média však obecně informují o platebních neshodách ve společném podniku a požadavcích Volkswagenu na snížení cen, zdůvodněných snahou o snížení výrobních nákladů. Automobilka kvůli řešení aféry Dieselgate musí šetřit, jen značka Volkswagen chce ročně ušetřit miliardu eur (27 miliard korun).

Automobilka údajně dala najevo, že využije všechny dostupné právní prostředky, aby donutila firmy splnit své závazky dodávek. Věc už se řešila i před soudem v městě Braunschweig, jehož předběžné opatření nařídilo oběma dodavatelských společnostem, aby v dodávkách komponentů pokračovaly. Ty se tomu ale nepodřídily a podaly odvolání, které však nemá odkladný účinek. Další soudní řízení je plánováno až na 31. srpna, a tak je jasné, že Volkswagen chce dosáhnout zisku komponent už dříve.

Výsledkem toho je nedostatek výrobních dílů, který už Volkswagen musel řešit přerušením výroby golfu ve Wolfsburgu. V domovské (a zároveň největší) továrně značky bude produkce v příštím týdnu zastavena na pět dní, zároveň bude zkrácena pracovní doba pro více než 10.000 zaměstnanců z celkových 60.000 pracovníků továrny. Vedle golfu se ve Wolfsburgu vyrábí také tiguan a touran, těch se ale přerušení produkce (zatím) nedotkne.

Nedostatek dílů ovlivní práci i v dalších továrnách Volkswagenu. V Emdenu, kde se vyrábí passat, si už téměř 8.000 z tamních 9.000 zaměstnanců musí vybírat dovolenou. Výsledkem toho nebude vyrobeno 6.250 aut, jak se plánovalo. V továrně Kassel na převodovky a v Cvikově vyrábějícím passat a golf pak budou zkráceny pracovní směny.

David Bureš
Diskuze (72)
23. 8. 2016 12:57
Dnes sa údajne dohodli
Citujem: "Pozadie sporu nie je celkom jasné, hovorí sa ale o tom, že by za konfliktom mohol stať jeden spoločný projekt, z ktorého zišlo."
Vyzerá to tak, že im VW ťahal medové motúzy popod nos, že robte teraz pre nás za "dobré ceny" a potom si zarobíte. A firma na tom pracovala, nakúpila zariadenia a VW, pretože škrtá, kde sa dá, tak spoločný projekt stopol a v Prevente utreli hubu. A hneď dva krát!!
Avatar - praděda7
21. 8. 2016 09:38
Re: Podľa všetkého to má na svedomí VW a Prevent
Jasný, je ale třeba rozlišovat mezi strajkem který vyvoláš sám, a strajkem který vyvolá někdo jiný a nevinní pracující se v tom svezou... ;-\
21. 8. 2016 08:00
Maníci z VW, ...
je načase si postaviť vlastné fabriky a vyrábať si to sami! A potom uvidíme, ako Vám to pôjde?!
21. 8. 2016 07:57
Re: legracni...
Isteže. A na vykompenzovaných produktoch to zaplatia iní a inde.
Ale nehaňme len VW. Podobné metódy používa Lidl, Ikea, ...
21. 8. 2016 07:49
Re: Podľa všetkého to má na svedomí VW a Prevent
praděda7, ber to ako formu štrajku. Kto kŕmil počas štrajkov rodiny baníkov napr. v Británii, ... Z čoho žijú setričky na Slovensku, ... ?
A vo VW im plat pôjde. Určite neumrú od hladu. Akurát nepôjdu na dovolenku na Bora Bora. ;-)