Další problém Volkswagenu: Spor s dodavateli přeruší výrobu golfu. Na jak dlouho?
Spor Volkswagenu s dodavateli dílů vyústil k přerušení výroby klíčového modelu značky, golfu. Produkce golfu a golfu sportsvan bude přerušena příští týden v domovském závodě značky ve Wolfsburgu. Problémy se však dotýkají i dalších závodů automobilky.
Důvodem přerušení produkce je nedostatek výrobních dílů. Ten je důsledkem sporu Volkswagenu s dvojicí dceřiných firem saské společnosti Prevent. Společnost ES Automobilguss zastavila dodávky litinových dílů potřebných pro výrobu převodovek, zatímco společnost Car Trim přerušila dodávky potahů sedadel.
Pozadí sporu není zcela zřejmé, německá média však obecně informují o platebních neshodách ve společném podniku a požadavcích Volkswagenu na snížení cen, zdůvodněných snahou o snížení výrobních nákladů. Automobilka kvůli řešení aféry Dieselgate musí šetřit, jen značka Volkswagen chce ročně ušetřit miliardu eur (27 miliard korun).
Automobilka údajně dala najevo, že využije všechny dostupné právní prostředky, aby donutila firmy splnit své závazky dodávek. Věc už se řešila i před soudem v městě Braunschweig, jehož předběžné opatření nařídilo oběma dodavatelských společnostem, aby v dodávkách komponentů pokračovaly. Ty se tomu ale nepodřídily a podaly odvolání, které však nemá odkladný účinek. Další soudní řízení je plánováno až na 31. srpna, a tak je jasné, že Volkswagen chce dosáhnout zisku komponent už dříve.
Výsledkem toho je nedostatek výrobních dílů, který už Volkswagen musel řešit přerušením výroby golfu ve Wolfsburgu. V domovské (a zároveň největší) továrně značky bude produkce v příštím týdnu zastavena na pět dní, zároveň bude zkrácena pracovní doba pro více než 10.000 zaměstnanců z celkových 60.000 pracovníků továrny. Vedle golfu se ve Wolfsburgu vyrábí také tiguan a touran, těch se ale přerušení produkce (zatím) nedotkne.
Nedostatek dílů ovlivní práci i v dalších továrnách Volkswagenu. V Emdenu, kde se vyrábí passat, si už téměř 8.000 z tamních 9.000 zaměstnanců musí vybírat dovolenou. Výsledkem toho nebude vyrobeno 6.250 aut, jak se plánovalo. V továrně Kassel na převodovky a v Cvikově vyrábějícím passat a golf pak budou zkráceny pracovní směny.