Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Porsche chce získat ve Volkswagenu 75 procent akcií

43 komentářů

Ať už to dotáhnou na stovku... >😒]
Avatar - positivemind
positivemind
Pak budeme mít ve sportovním mini-MPV Roomsteru koncernový motor V6 z 996 a v limuzíně top-class Superb V8 Turbo 331KW z Cayenne >😒]
Pro skromného českého motoristu-sportovce zřejmě stačí HTP...hlavně, když si do kufru strčí ještě dvě kola, velku batožinu a vyrazí do hor... >😒]
Avatar - positivemind
positivemind
Dvakrát ročně, poznamenal bych :yes:
Tak tak... 😄
Tak se nám VW vrací tam, kde před cca 70 lety vzniklo. Kdy Ferdinand Porsche po návštěvě Tatry v Kopřivnici, na Hitlerovu objednávku, zplodil kombinaci z Tater 77 a V570 (špetku ještě přidal z Tatry 97) a vznikl Brouk.
Avatar - T613
T613
nepotřeboval navštěvovat Tatru. S Ledwinkou byli blízcí přátelé
oIoo
...konzultovali to spolu na schůzkách NSDAP ne? :-!

...Po 2. světové válce byl Ledwinka v Československu - podobně jako Porsche ve Francii - internován a za svou nacionalistickou politickou činnost v době ohrožení republiky odsouzen. Po odpykání trestu využil práva cizího státního příslušníka a vrátil se do Rakouska....
Avatar - T613
T613
zapomněls dodat, že v roce 1992 byl rehabilitován rozsudkem Nejvyššího soudu. On totiž nebyl odsouzen za členství v NSDAP (ve které nebyl), ale za pomáhání Německu ve válečném úsilí. Což je dosti úsměvné, co jiného totiž mohl dělat, když byl ředitelem Tatry Kopřivnice. Ono se to po válce s tak vysoko postavenými Němci dělalo (a dalšími nepohodlnými lidmi).
Za další i přes to, že byl v lágru spolupracoval dobrovolně na vývoji Tatraplánu, a při jeho prvním příjezdu na konzultace v r.1946 (v doprovodu vězeňské stráže) byl uvítán zaměstnanci Tatry obdobně jako by přijela veledůležitá osoba. takový to byl zrádce a nacista..
GTI
Tohle tu ví málokdo :yes:
Klaudius
Kto iný by mal poznať tieto fakty, ak nie Tatrovák...? :yes:
Avatar - T613
T613
Tatrovák to znal jen obecně. Podrobnosti jsem si vyhledal na internetu. Ale požádal jsem kolegu Special-line, který toho o Tatrách ví více než dost, ať zpracuje Ledwinkův životopis.
Klaudius
Mať informácie v hlave, alebo vedieť, kde ich získať, považujem za rovnako dobré a prínosné. 😉
Mne o tom povidej- i kdyz jsi nebyl nacista ale mluvil nemecky tak jsi mel varianty- soud, popravu Rudymi gardami nebo odsun.
Avatar - T613
T613
za další nevyužil právo cizího státního příslušníka, ale v rozsudku bylo přímo psáno, že po odpykání šesti let nepodmíněně bude vyhoštěn. Mohl si zvolit pouze zemi kam pojede. Což bylo po odpykání trestu v r.1951 (neslevili mu nic) ono Rakousko, kde bydlela jeho žena.
Tam se podílel na vývoji vozů Pinzgauer, které mají stejnou koncepci podvozku jako Tatra. :-!
GTI
Oceňuji tvé vědomosti :yes:
Jestli se chceš dozvědět víc tak tady jsou odkazy😒br />
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - T613
T613
Wiki beru pouze jako dodatkové info. Vzhledem k jeho otevřenosti a možnosti přepisování není zdrojem přesných informací.
Znovu opakuji: Ledwinka si nemohl zvolit zda-li se odsud odstěhuje. On se musel odstěhovat!
A tady ještě jeden odkaz anglicky, ten prototyp Brouka vyrobený u firmy NSU - typ 32 jako by z oka vypadl Tatře V570. Jó, podobnost čistě náhodná.

[odkaz]
Avatar - T613
T613
njn.. Ledwinka to popíral, i když byl za to odeslán do důchodu.. Čert ví jak se k tomu Ferda dostal. To už se nikdo nedoví ;-\
Proti Ledwinkovi nic nemám, byl to geniální konstruktér, jeho páteřový rám a výkyvné polonápravy nemají v terénu konkurenci, jen se trochu zapomíná na dalšího konstruktéra, který se hlavně zasloužil o aerodynamické automobily Tatra, byl to inženýr Erich Übelacker (kurnik, zase Němec), odpovědný za karosérii.
Avatar - T613
T613
vzhledem k tomu, že v ČSR bylo co vím více Němců než Slováků, tak mě to vůbec nepřekvapuje.
To je pravda, při vzniku samostatné republiky v roce 1918 bylo na území Československa cca 3 mil. Němců a pouze cca 2,5 mil. Slováků.
oIoo
to je těžký, rozhodně stál před rozhodnutím nedělat co mě baví, a nebo dělat co mě baví pro nepřítele. To že by ty lidi nevěděli o co jde patří k pohádkám. Naopak je taky pravda, že leckterý obyčejný zloděj byl zase vyznamenán za narušování hospodářství 3. říše. A taky je pravda že hodně lidí mělo po válce možnost výběru občanství jestli budou Čechy nebo Němci, Rakušani atd...
Avatar - T613
T613
Je těžké se na to dívat takto. Vzhledem k tomu, že na něj tatrováci nikdy nezanevřeli tak možná uspal duši ďáblu (ono jako Němci mu nic jiného nezbývalo), ale kdo ví kolika lidem na té pozici pomohl? Možná žádnému možná hodně. Pokud jej krátce po válce vítali (už jako vězně) tak jak vítali, tak asi * nebyl. Spíše naopak.
Jen malá oprava, u firmy Steyer-Puch, která vyráběla Pinzgauer, pracoval Hansův syn Erich (měl mimo jiné na starosti vývoj Tatry 97). U firmy Steyer-Puch se nepodílel pouze na konstrukci teréního Pinzgauera ale mimo jiné i na konstrukci vzduchem chlazeného motoru pro licenční Fiat 500, který se vyráběl v Rakousku.
Avatar - T613
T613
:yes:
Klaudius
Skús písať o niečom, v čom sa naozaj vyznáš.
oIoo
přešlápni si
To nikdo nepopírá, že nebyli přátelé, jen jaksi tehdy ještě neexistoval Email, fax nebo scaner, nebo nedej bože přímo poslat 3D data v Igesu, takže návštěva v Kopřivnici mu určitě přišla vhod.
Avatar - T613
T613
asi to poslal poštovním drakem.. 😐
Klaudius
Ale to je omyl. Chrobák nie je Hitlerovým nápadom. Koncepciu auta mal už Porsche hotovú, len proste neboli prostriedky na financovanie vývoja. Hitler bol pre neho iba šancou, ktorú využil.
Inak, celkovo by som takéto poznámky k VW radšej vynechal. Je fakt, že bez Hitlera by značka VW neexistovala, fabrika pod vlčím zámkom tiež nie, ani mesto Wolfsburg by nevyrástlo do dnešnej podoby. Treba sa ale na to pozerať pozitívne. Bez ohľadu na úmysly a pôvodné plány urobil Hitler pre Nemecko a snáď aj pre svet aj niečo dobré. Aspoň štipku.
Avatar - Dylan McKay
Dylan McKay
:-!
Klaudius
Možno sa dočkáme aj toho, že VW začne pod taktovkou Porsche opäť vyrábať autá s motorom vzadu. Taká ďalšia generácia Chrobáka, alebo Up!... 😄
Pevně věřím v realizaci Upu! s motorem vzadu. Taky by bylo dobré, pořádně zreinkarnovat Brouka, ten současný se s přízní publika moc nesetkal...
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Tak historii Tatry opravdu neznám, zato historii Porsche velmi dobře, protože Porsche je moje srdeční záležitost již od dětství a sám vlastním symbiózu obou koncernů Porsche/VW a to Porsche 944 S2. K otázce současnosti, Porsche má začít dělat lidovější sportovní vůz,jako byl ve své době například můj. Cenou i výkonem má být pod dnešním Boxsterem. Koncepce by měla být stejná jako u mé transaxle, tudíž motor vepředu a poháněný zadek. Otázkou je zda, tento model bude sjíždět z linky VW či nikoliv... K historii, ztotožňuji se s názorem Klaudiuse, aspoň mi to mnoho literatury potvrdilo. Po válce byl na dva roky Ferdík internovaný u Pažouta, kde měl povinost se nuceně podílet na vývoji nových poválečných aut, samozřejmě se dochovali dokumenty že tato práce byla pro Pažouta velmi prospěšná. Bohužel situace se uklidnovala dost dlouho a proto syn Ferdíka představil Porsche 356 tak pozdě, navíc první verze A měla dost dílů z VW, se kterými samozřejmě spolupracoval. Opravdu "čisté" Porsche byla až verze C bez vlivu VW, tak i tak samozřejmě Porsche z VW vždy spolupracovalo
Klaudius
O 356 Ferdinand po návrate zo zajatia hrdo prehlásil😒br /> "Ani jednu skrutku by som neurobil inak!"
Bola to najväčšia poklona, akú mohol synovi zložiť a vyjadriť obdiv k jeho práci. Samotného autora návrhu 356 ale nepoznám, v literatúre sa často používa iba termín "jeden zo zamestnancov Porsche".
Avatar - Martin911Turbo
Martin911Turbo
Karoserii navrhl Erwin Komenda a na konstrukci se podílel konstruktér Karl Rab spolu s "Ferry" Porsche
Klaudius
😉 :yes:
Beekey
A teraz tu nudeme iba vidat ludi v bielych octavkach tdi, ci tie faceliftovane fabie v " Corrida uni", vsak to su uz Porsche, nie skody!!! >😁
Avatar - T613
T613
aspoň máš šanci si jedno porsche pořídit
test
Subaru.in
Prave pres vikend Porsche koupilo kolem 74% akcii VW a ponechalo asi 5% akcii na trhu. Akcie vzrostly ctyrnasobne behen nekolika dnu a tim padam se Porsche jako automobilka stala na zaklade rust techto akcii jednou z nejbohatsi spolecnosti na svete na zaklade ceny akcii ocenovanych kolem 370 miliard dolaru.

:yes: